Ξεκινάμε θετικά αλλά καταλήγουμε με πόνους στα δάχτυλα
Όταν η Nintendo ανακοίνωσε το 3DS, τη νέα φορητή της κονσόλα, πέρα από το τεχνολογικό επίτευγμα να προσφέρει τρισδιάστατη εικόνα χωρίς ειδικά γυαλιά, θετικά σχόλια δέχθηκε και για την προσθήκη ενός αναλογικού μοχλού. Αρκετοί όμως θεώρησαν πως στην εποχή μας ο ένας αναλογικός μοχλός δεν είναι αρκετός. Η κυκλοφορία του μηχανήματος πραγματοποιήθηκε, τα παιχνίδια πήραν σειρά, αλλά όλα "έδειχναν" προς μία συγκεκριμένη αδυναμία. Η κονσόλα σε αρκετά παιχνίδια "απαιτεί" έναν δεύτερο αναλογικό μοχλό για τη διευκόλυνση των παικτών. Η Nintendo το αντιλήφθηκε αργά, παίρνοντας την απόφαση να κυκλοφορήσει στην αγορά ένα περιφερειακό, με ενσωματωμένο αναλογικό μοχλό, το Circle Pad Pro, το οποίο προσαρμόζεται επάνω στην κονσόλα.
Η συσκευασία περιέχει το Circle Pad, μία μπαταρία ΑΑΑ, ένα λουράκι για να δέσουμε την κονσόλα στον καρπό μας και οδηγίες χρήσεως. Η μπαταρία τοποθετείται εύκολα στο πάνω μέρος του Pad, ενώ το λουράκι -αν και δεν νομίζουμε ότι χρειάζεται μιας και το 3DS στην κυριολεξία "σφηνώνει" μέσα στο Pad- καλό είναι να το τοποθετήσουμε.
Τα θετικά
Όταν με το καλό προσαρμόσουμε την κονσόλα μέσα στο περιφερειακό, αμέσως θα νοιώσουμε τη διαφορά, μιας και τα χέρια μας αγκαλιάζουν πολύ καλύτερα το Circle Pad από ότι την κονσόλα, η οποία διέθετε άκομψες γωνίες για μεγάλα χέρια. Η υφή του πλαστικού και οι καμπύλες του Pad στο πίσω μέρος, που θυμίζουν το χειριστήριο του Xbox 360, είναι αρκετά στοιχεία για να κάνουν τη διαφορά. Όπως προείπαμε, το Circle Pad Pro κυκλοφόρησε ουσιαστικά για να προσθέσει τον δεύτερο αναλογικό μοχλό, αλλά δεν κάνει μόνο αυτό. Η συσκευή προσθέτει και δύο επιπλέον σκανδάλες (ZL, ZR) οι οποίες βρίσκονται στις δύο πίσω άκρες του περιφερειακού. Φυσικά θα αναρωτιέστε πώς χρησιμοποιούνται τα ήδη υπάρχοντα πλήκτρα L και R. To Pad διαθέτει ένα "κενό" στην πάνω αριστερά πλευρά, με σκοπό να μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στο ήδη υπάρχον L, ενώ για το R έχει προστεθεί ένα επιπλέον πλήκτρο μπροστά από το ZL.
Αυτό έχει αποτέλεσμα στις άκρες της κονσόλας να έχουμε τέσσερις σκανδάλες οι οποίες θα δώσουν άλλη "ώθηση" στο μηχάνημα μελλοντικά. Ο αναλογικός μοχλός τώρα, έχει τοποθετηθεί στο πάνω δεξιά τμήμα του Pad, δίπλα στα κουμπιά A,B,X,Y της κονσόλας. Εδώ δεν πρέπει να ανησυχείτε, καθώς η μετάβαση του αντίχειρα από τον αναλογικό στα πλήκτρα (και τούμπαλιν) δεν έχει κάποια επίπτωση καθώς το δάχτυλό μας αλλάζει γωνία και δεν υπάρχει περίπτωση να ακουμπήσουμε κάποιο πλήκτρο και συγχρόνως να αγγίξουμε και τον δεξί αναλογικό μοχλό. Όλα καλά ως εδώ. Όμως, η θέση του μοχλού αργά η γρήγορα αποδεικνύεται "μοιραία" για το δάχτυλό μας. Η τοποθέτησή του τέρμα δεξιά έχει ως αποτέλεσμα ο αντίχειρας να κάνει γωνία 90 μοιρών. Σε απαιτητικά παιχνίδια, όπως το Resident Evil Revelations, όπου οι κινήσεις πρέπει να γίνονται άμεσα, τα αποτελέσματα δεν είναι καθόλου καλά μετά από συνεχή ενασχόληση.
Τα αρνητικά
Τα αρνητικά φυσικά δεν σταματούν εδώ. Ας πάρουμε μια βαθιά ανάσα και ας ξεκινήσουμε. Πέρα από το προαναφερθέν πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε και το οποίο ίσως είναι καθαρά υποκειμενικό, υπάρχουν και άλλα "γενικότερα". Καταρχάς, όπως είναι φυσικό, πρέπει να ξεχάσουμε την όποια φορητότητα έχει η κονσόλα. Το περιφερειακό δεν χωράει σε καμία θήκη, ενώ το συνολικό βάρος του "πακέτου" κάνει αδύνατη τη χρήση του σε μέρη που δεν ακουμπάμε τα χέρια μας κάπου σταθερά όπως το κρεβάτι ή τον καναπέ. Εμείς προσωπικά αντέξαμε περίπου μία ώρα ξαπλωμένοι στο κρεβάτι πριν τα χέρια μας "δυσανασχετήσουν" και "απαιτήσουν" το …τραπέζι. Αυτά όσον αφορά τα "εργονομικά" αρνητικά.
Ας περάσουμε τώρα και στα πρακτικά. Η Nintendo προκειμένου να βεβαιωθεί ότι η κονσόλα θα κουμπώνει στο μέγιστο δυνατό βαθμό, αναγκάστηκε να προσθέσει πολλές πλευρές οι οποίες όμως καλύπτουν βασικά σημεία του φορητού. Όταν το περιφερειακό είναι προσαρμοσμένο στην κονσόλα, δε μπορούμε να αφαιρέσουμε το cartridge του παιχνιδιού, τη γραφίδα και την κάρτα μνήμης ενώ δεν μπορούμε να πιέσουμε και το κουμπί για ασύρματη σύνδεση. Ευτυχώς, μπορούμε να αφαιρέσουμε το περιφερειακό ακόμα και κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, οπότε αν ξεχάσαμε να βγάλουμε την γραφίδα (για παράδειγμα) πριν την τοποθέτηση του Pad, μπορούμε εύκολα να "διορθώσουμε" το λάθος χωρίς επιπλέον προβλήματα. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι η κονσόλα "ανιχνεύει" αυτόματα το περιφερειακό και δε χρειάζεται να κάνουμε απολύτως τίποτα όταν το τοποθετούμε.
Τελικά μάλλον δε θα το χρησιμοποιήσουμε και πολύ…
Η Nintendo τελικά προσπάθησε με όλη την καλή διάθεση να προσθέσει στην κονσόλα της αυτό που έλειπε, αλλά όπως υποπτευόμασταν όλοι εξ αρχής, ένα τέτοιο περιφερειακό θα είχε πολλά "θέματα" -όπως και έγινε. Φυσικά και η προσθήκη ενός δεύτερου αναλογικού μοχλού και δύο επιπλέον σκανδαλών θα δώσει μια μεγάλη "ώθηση" στο μηχάνημα και θα "λύσει" τα χέρια των προγραμματιστών, αλλά για άλλη μια φορά την …πληρώνουν οι παίκτες. Το ανασχεδιασμένο μοντέλο 3DS ίσως "περιμένει" στη γωνία και οι κάτοχοι του ήδη υπάρχοντος ή θα αγοράσουν το νεότερο ή θα αναγκαστούν να πορευτούν με ένα περιφερειακό που θα τους "παιδέψει" με το μέγεθος και το βάρος του.
Γιάννης Σκουλουδάκης
{nomultithumb}