The Pilgrimage continues...

TRANSMISSION BEGINS

Προσοχή! Εσείς, «νεοσύλλεκτοι» και «βετεράνοι» του Mass Effect! Τέλος οι άδειές σας! H (επαναληπτική) εκπαίδευσή σας δεν έχει ολοκληρωθεί και καλείστε να παρουσιαστείτε αμέσως στην Αίθουσα Επικοινωνιών και Συνεδριάσεων, που βρίσκεται κοντά στη  Γέφυρα του διαστημοπλοίου που υπηρετείτε, για την ενημέρωση και ανάθεση της επόμενης εργασίας σας. Όπου και αν βρίσκεστε, ήρθε η ώρα για τη δεύτερη επανδρωμένη αποστολή εξερεύνησης στο θαυμαστό, sci-fi κόσμο του Mass Effect Universe και η δουλειά σας είναι πολύ απλή. Δεν έχετε παρά να καθίσετε και να διαβάσετε το κείμενο. Όπως είχε ειπωθεί και ξεκαθαριστεί και την προηγούμενη φορά, δεν πρόκειται για μια ανακεφαλαίωση γεγονότων της αρχικής τριλογίας και της περιπέτειας του/ της Commander Shepard και των φίλων του/ της. Σε αυτή τη «mini» και spoiler-free τριλογία κειμένων, σκοπός είναι μια εξέταση κύριων σημείων-κλειδιών του lore, εξίσου κατάλληλη για νεοφερμένους αλλά και για έμπειρους με το εν λόγω franchise.

Στο προηγούμενο κείμενο είχαμε μιλήσει για το τι είναι η τεχνολογία mass effect, πώς ανακαλύφθηκε από την ανθρωπότητα και πώς την επηρεάσε. Επίσης, ασχοληθήκαμε με τα γεγονότα που οδήγησαν στην ένταξη των Γήινων στη Γαλαξιακή κοινότητα. Τέλος, αναφερθήκαμε στο στρατιωτικό πρόγραμμα που οδηγεί στην απόκτηση της βαθμίδας N7. Σε αυτό το μέρος θα μάθουμε για κάποιες από τις φυλές του Γαλαξία, το Συμβούλιο, τη Citadel και για άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία, που συνθέτουν το πλούσιο φάσμα του κόσμου του ME. Στο επόμενο -και τελευταίο- κομμάτι, θα συνεχίσουμε την «εκπαίδευση», μιλώντας για τις υπόλοιπες εξωγήινες φυλές, θα γίνει προσπάθεια να περιληφθούν όσες πληροφορίες δεν αναφέρθηκαν στα πρώτα δύο μέρη και θα κλείσουμε αφιερώνοντας χρόνο στο νέο κεφάλαιο της σειράς, το Mass Effect: Andromeda, και στα όσα γνωρίζουμε για την επερχόμενη κυκλοφορία.

Normandy bridge

Citadel: H «Ακρόπολη» του Γαλαξία

Ίσως ένα από τα πιο σημαντικά και σπουδαία τμήματα του σύμπαντος των παιχνιδιών αποτελεί η Citadel, φρούριο και «κόσμημα» του Γαλαξία. Πρόκειται για έναν τεράστιο και αρχαίο διαστημικό σταθμό, χτισμένο στην ασφαλή «καρδιά» ενός νεφελώματος. Αποτελείται από έναν κεντρικό δακτύλιο διαμέτρου 10 χιλιομέτρων, από τον οποίο εκτείνονται πέντε μακρόστενα τμήματα μήκους 43,6 χιλιομέτρων με 330 μέτρα πλάτος έκαστο. Όταν «ανοίγουν» τα τμήματα αυτά εντελώς προς τα έξω, το σχήμα του σταθμού μοιάζει με λουλούδι, ενώ έχουν επίσης τη δυνατότητα να κλείνουν τελείως, σχηματίζοντας ένας κέλυφος σχεδόν αδιαπέραστο, κάνοντας το σταθμό απόρθητο και άτρωτο. Η Citadel υποτίθεται ότι έχει χτιστεί επί την κυριαρχία των Protheans και ότι εκείνοι, πριν από δεκάδες χιλιάδες χρόνια, ήταν οι τελευταίοι που τη χρησιμοποίησαν πριν εξαφανιστούν μυστηριωδώς και μείνει ακατοίκητη.

mass effect citadel

Παρόλα αυτά, μέχρι το 2183 η Citadel έχει πλέον 13,2 εκατομμύρια πληθυσμό, που απαρτίζεται από αρκετές διαφορετικές φυλές (με περίπου 2,5 εκατομμύρια εξ αυτών να είναι Γήινοι). Η πλειονότητα του πληθυσμού διαμένει στα πέντε πυκνοκατοικημένα τμήματα (Wards), όπου βίσκεται και ο εμπορικός τομέας. Ουρανοξύστες, τράπεζες, καζίνο, έντονη νυχτερινή ζωή αλλά και εγκληματικότητα είναι λίγα από τα πράγματα που μπορεί κανείς να βρει στα Wards. Από την άλλη, στο εσωτερικό μερός του δακτυλίου, με τις τεχνητές λίμνες και το πράσινό του, βρίσκεται το Presidium, το οποίο στεγάζει -μεταξύ άλλων- το Συμβούλιο, πρεσβείες, κυβερνητικά κτίρια και, συνεπώς, την ελίτ. Αδιασφισβήτητα, η Citadel αποτελεί την πρωτεύουσα του συγκεκριμένου τμήματος του Γαλαξία, κέντρο πολιτικό και πολιτισμικό υπό τη δικαιοδοσία των φυλών που υπακούουν στους νόμους του Συμβουλίου (Citadel Council).

Fun Fact - O σχεδιασμός του δακτυλίου της Citadel είναι άμεσα εμπνευσμένος από το «Stanford torus», το οποίο είναι το υποθετικό σχέδιο για ένα μελλοντικό διαστημικό περιβάλλον, που παρουσιάστηκε το 1975 στη NASA από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, στα πλαίσια συζητήσεων για αποικίες στο διάστημα. Η εικονογράφηση ανήκει στον Donald E. Davis.

Οι προστάτες της Citadel

H Citadel  διαθέτει μια πολύ ενδιαφέρουσα δομή, μοιάζει σχεδόν με κρατίδιο, αν και δεν είναι. Στην κορυφή της πυραμίδας βρίσκεται το Citadel Council, που συγκροτείται από εκπροσώπους τριών φυλών -Asari Republics, Turian Hierarchy και Salarian Union- έναν για κάθε μια, που συνεργάζονται και προσπαθούν να διατηρήσουν τη σταθερότητα και την ειρήνη, κάθε εκπρόσωπος με το δικό του μοναδικό τρόπο. Οι Asari φημίζονται για τις διπλωματικές τους ικανότητες, οι Turians προσφέρουν κυρίως στρατιωτική ενίσχυση και οι Salarians ειδικεύονται στη συγκέντρωση πληροφοριών. Ως αποτέλεσμα της συμμαχίας αυτής, η Citadel παραμένη προστατευμένη από κάθε εξωτερική απειλή καθώς έχει δικό της, πανέτοιμο Στόλο. Το Συμβούλιο όμως έχει και άλλον έναν «άσσο» στο μανίκι του, το θεσμό των Spectres (Special Tactics and Reconnaissance) που ιδρύθηκαν όταν οι Salarians έγιναν μέλος του Συμβουλίου.

mass effect council

Εκείνοι είναι ειδικοί πράκτορες που λογοδοτούν μόνο στο Συμβούλιο και δρουν κυρίως στο παρασκήνιο. Τους έχει δοθεί πλήρης αρμοδιότητα να δράσουν με όποιο τρόπο νομίζουν σε θέματα που απειλούν την Γαλαξιακή ειρήνη χωρίς να πρέπει να ακολουθήσουν τον νόμο. Συνήθως, στις αποστολές τους πορεύονται ανεξάρτητοι ή σε ομάδες των τριών το πολύ. Άλλοι επιτυγχάνουν λύσεις μέσω διαπραγματεύσεων και άλλοι επιλέγουν πιο σκοτεινούς τρόπους, όπως δολοφονίες και δολοπλοκία. Όπως και να έχει, όμως, «ολοκληρώνουν τη δουλειά» ανεξάρτητα από τα μέσα που χρησιμοποίησαν.

Σε αντίθεση με τους Spectres και την δράση τους εκτός των πλαισίων του νόμου, έρχεται η C-Sec (Citadel Security Services). Ένα μέρος με εκατομμύρια κατοίκους θα ήταν αδιανόητο να μην είχε κάποιου είδους οργάνωση επιβολής του νόμου, εξού και η ίδρυση της C-Sec μετά από πρόταση των Turians. H C-Sec είναι το σώμα αστυνόμευσης της Citadel και έχει 200.000 αστυφύλακες. οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τη διατήρησης της δημόσιας τάξης, της προστασίας των κατοίκων της, τηνπάταξη της εγκληματικότητας, τις παράνομης διακίνησης εμπορεύματος, την καταστολή της διαστημικής πειρατίας και πολλά άλλα. Εκείνοι που επιθυμούν να εργαστούν στη C-Sec πρέπει να έχουν εντυπωσιακό βιογραφικό και να έχουν «σπονσοραριστεί» από Σύμβουλο, πρέσβη ή κάποιον άλλον με πολιτική ισχύ.

ME3 Embassies

Τέλος, το πιο ουσιαστικό «λιθαράκι» στην  καθημερινότητα και καλή λειτουργία και προστασία  του κολοσσιαίο, μυστήριου διαστημικού σταθμού είναι οι Keepers. Προκειται για μια  φυλή πειθήνιων εντομοειδών εξωγήινων οι οποίοι δεν έχουν  δική τους γλώσσα και  πολιτισμό και κανένας δεν γνωρίζει το πώς βρέθηκαν ακριβώς στην Citadel. Το μόνο που είναι γνωστό είναι ότι ο μόνος σκοπός της ύπαρξής τους είναι η σταθερή και ομαλή συντήρηση της Citadel. Κάθε μέρα επί αιώνες, τα περίεργα αυτά πλάσματα δουλεύουν χωρίς σταματημό απ’άκρη σ’άκρη του σταθμού και δεν αλληλεπιδρούν με κανέναν. Κατά καιρούς, επιστήμονες προσπάθησαν να εξετάσουν τους Keepers ,με αποτέλεσμα εκείνους να αυτοκαταστραφούν . Αυτό είχε ως συνέπεια να θεσπιστεί νόμος για να μην επεμβαίνει κανείς με τους Keepers και να τους αφήνουν οι περαστικοί να κάνουν ανενόχλητα τις εργασίες τους.

Not-So-Fun Fact - Στα βάθη της Citadel, μέσα στο «λαβύρινθο» του συστήματος εξαερισμού του σταθμού, βρίσκονται τα λεγόμενα «duct rats». Πρόκειται για πολύ φτωχά, άστεγα παιδάκια, τα οποία ταξιδεύουν από το ένα μέρος στο άλλο μέσω των σωλήνων και πολύ συχνά βρίσκουν το θάνατό τους από πτώσεις, δίψα, πείνα, ασφυξία και ατυχήματα με τους γιγάντιους ανεμιστήρες.

Λίγα λόγια για τις εξωγήινες φυλές (I)

Oι φυλή των Asari αποτελεί μια εκ των τριών φυλών που έχουν από έναν εκπρόσωπο στο Συμβούλιο της Citadel. Σύμφωνα με τo lore, ήταν η πρώτη από τις σύγχρονες και τεχνολογικά ανεπτυγμένες φυλές που ανακάλυψε την ήδη υπάρχουσα Citadel, γύρω στο 580 π.Χ.  Οι Asari είναι ένα μονογενές και περήφανο είδος, που προέρχεται από τον πλανήτη Thessia, ενώ είναι γνωστές για την ομορφιά, τις διπλωματικές και τις biotic ικανότητές τους. Οι Asari είναι ένα από τα πιο δυνατά μέλη των γνωστών φυλών και παίζουν σημαντικό ρόλο στη Γαλαξιακή κοινότητα. H φυσιολογία  τους δεν είναι πολύ διαφορετική από εκείνη μιας ανθρώπινης γυναίκας –αν εξαιρέσει κανείς το μπλέ του δέρματός τους, μεταξύ άλλων επιφανειακών διαφορών- και έχουν στοιχεία εμφανισιακά που θεωρούνται ελκυστικά από άλλες φυλές. Έχουν διάρκεια ζωής γύρω στα 1000 χρόνια και μπορούν να αναπαραχθούν με όλες τις άλλες εξωγήινες φυλές, με το τέκνο τους να είναι πάντα Asari, αλλα διατηρώντας στοιχεία προσωπικότητας και από το άλλο γονέα. H αναπαραγωγή αυτή δεν γίνεται με τον παραδοσιακό γνωστό τρόπο, αλλά με ένα είδος ένωσης ασεξουαλικού τύπου –πράγμα που δεν σημαίνει ότι είναι ασεξουαλικό είδος γενικά- όπου η Asari εναρμονίζει πλήρως το νευρικό της σύστημα με το νευρικό σύστημα του ή της συντρόφου της.

Fun Fact - Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός των Asari, όπως φαίνεται μέσα από τα παιχνίδια, είναι εμπνευσμένος από την αρχιτεκτονική του Santiago Calatrava.

asari1

Οι Salarians είναι η δεύτερη φυλή που ανακάλυψε και εγκαταστάθηκε στην Citadel, 60 μόλις χρόνια μετα τις Asari. Πρόκειται για μια φυλή ιδιοφυϊών, οωτόκων, θερμόαιμων αμφίβιων από τον πλανήτη Sur’Kesh, οι οποίοι έχουν υπερδραστήριο μεταβολισμό. Αυτή τους ιδιαιτερότητα, δυστυχώς, καθιστά τη διάρκεια ζωής τους πολύ σύντομη -γύρω στα 40 έτη το μέγιστο. Για αυτό και οι Salarians είναι υπερκινητικοί, σκέφτονται και δρουν πολύ πιο γρήγορα από άλλους, ενώ χρειάζονται μόνο μια ώρα ύπνου την ημέρα για να λειτουργήσουν. Οι Salarians είναι ένα είδος που βασίζεται περισσότερο στη στρατηγική, εναποθέτοντας τις δυνάμεις τους κυρίως στην κατασκοπία, το σαμποτάζ, την παρείσφρηση, την αιφνίδια επίθεση και συλλογή πληροφοριών. Η κοινωνική και πολιτική τους δομή είναι πολύπλοκη και βασίζεται κυρίως στον τρόπο που βλέπουν την αναπαραγωγή τους, η οποία είναι μια μορφή οικονομικοπολιτικού συμβολαίου και δεν βασίζεται επάνω σε συναισθήματα.

Fun Fact - Ο τρόπος που είναι σχεδιασμένοι οι Salarians είναι ελαφρώς εμπνευσμένος από τους γνωστούς «γκρίζους» εξωγήινους των γνωστών θεωριών συνομωσίας.

Το τρίτο και σημαντικό «δομικό στοιχείο» του Συμβουλίου αποτελούν οι Turians, οι οποίοι είναι η τρίτη εξωγήινη φυλή που έγινε μέλος του Citadel Council και, φυσικά, η πρώτη που αντίκρισε ποτέ ο άνθρωπος στην Ιστορία του. Οι Turians, παρόλο που είναι θηλαστικά, οπτικά παραπέμπουν ελαφρώς σε ανθρωπόμορφο συνδιασμό πτηνου και ερπετού. Προέρχονται από τον πλανήτη Palaven, ο οποίος -λόγω του αδύναμου μαγνητικού πεδίου του- επιτρέπει μεγάλες δόσεις ηλιακής ακτινοβολίας να εισέλθει στην ατμόσφαιρα. Συνεπώς, οι Turians, μέσα στην εξελιξή τους, «απέκτησαν» ένα είδος εξωσκελετού για την προστασία τους. Οι Τurians έχουν ως βάση της ιεραρχικής αξιοκρατικής κοινωνίας τους το στρατό, ο οποίος αποτελεί θεσμό και καθημερινότητα για εκείνους από την ηλικία των 15. Ως συνέπεια, διαθέτουν ίσως τη μεγαλύτερη στρατιωτική δύναμη στο Γαλαξία, με 32 Στόλους. Στη νοοτροπία τους η έννοια της κοινωνικής εργασίας είναι βαθιά ριζώμένη, και όσοι βρίσκονται σε ηλικία που είναι ικανοί να προσφέρουν κάτι στην Ιεραρχία, το κάνουν. Ο πολιτισμός τους ευδοκιμεί με ιδέες όπως η οργάνωση, η τιμή, η απόλυτη πειθαρχία, η αυτοθυσία και η ηθική. Η σωματική τους δύναμη ισούται εκείνης των ανθρώπων, καθώς και η διάρκεια ζωής τους.

Fun Fact - O πολιτισμός των Turians και η κουλτούρα της κοινωνικής εργασίας είναι στοιχεία εμπνευσμένα από την Terran Federation όπως αυτή περιγράφεται στο Starship Troopers του R. Heinlein.

turians

The Morning War

Φεύγοντας τελείως από τις φυλές που απαρτίζουν το Συμβούλιο της Citadel, μπορούμε να μιλήσουμε για τις υπόλοιπες φυλές του Mass Effect. Στο εισαγωγικό κείμενο η γράφουσα είχε κλείσει με την φράση «Keelah’ Se Lai», υποσχόμενη ότι θα εξηγήσει σε αυτό το μέρος τι ακριβώς σημαίνει. Με αυτό το σκοπό στο πίσω μέρος του μυαλού, θα πρέπει να μιλήσουμε για τους Quarians και τους Geth, των οποίων η ιστορία «φλερτάρει» επικίνδυνα με Asimov και την όλη ιδέα της τεχνητής νοημοσύνης και τη σχέση "δημιουργού και δημιουργήματος". Οι Quarians, από τον πλανήτη Rannoch, είναι μια νομαδική φυλή ανθρωποειδών, που περιφέρεται εδώ και τρεις αιώνες με το Μεταναστευτικο Στόλο της (Migrant Fleet). Είναι έξυπνοι, τεχνολογικά καταρτισμένοι και εξαίρετοι μηχανικοί, και σκοπός τους είναι η επιβίωση, η αποίκιση ενός κατάλληλου πλανήτη για το πολύ αδύναμο ανοσοποιητικό τους σύστημα και η επανάκτηση του πλανήτη τους, τον οποίο αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν.

Όσο ζούσαν εκεί, για τη διευκόλυνση της καθημερινότητάς τους αποφάσισαν να δημιουργήσουν τα Cylons... εεεχμ τους Geth, που σημαίνει «υπηρέτης» στη γλώσσα τους. Η χρήση τους θα ήταν κυρίως για εργατικό δυναμικό και εργαλεία πολέμου. Στην αρχή ο προγραμματισμός του δικτύου των Geth ήταν περιορισμένος, αλλά με συνεχόμενες βελτιώσεις και αναβαθμίσεις του συστήματος, ούτως ώστε εκείνοι να μπορούν να διεκπεραιώνουν πιο πολύπλοκες εργασίες, οι Geth άρχισαν να αποκτούν συνείδηση. Όταν άρχισαν να ρωτούν τους δημιουργούς τους ερωτήσεις για τη φύση και το νόημα της ύπαρξής του, οι Quarians πανικοβλήθηκαν και διετάχθη άμεσως τερματισμός των Geth.

geth and quarians by phylangan d55hoh6

Εκείνοι, φυσικά αμυνόμενοι, νίκησαν τον πόλεμο και οι εναπομείναντες Quarians αναγκάστηκαν να διαφύγουν από τον πλανήτη τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν εναντιώθηκαν όλοι στους Geth, αντιθέτως, πολλοί επιδίωκαν ειρηνική συμβίωση και αρνήθηκαν να καταστρέψουν τους Geth που είχαν στα σπίτια τους. Αυτή η μειονότητα σχεδόν «σιώπησε» μετά από την επιβολή στρατιωτικού νόμου στον Rannoch. Ως αποτέλεσμα αυτή της διαμάχης, το Συμβούλιο τιμώρησε τους Quarians για αυτή τους την απερισκεψία -καθώς η δημιουργία A.I. είναι παράνομη- και τους στέρησε την πρεσβεία τους στη Citadel.

Τα θύματα του πολέμου ενάντια στους Geth έφτασαν τα δισεκατομμύρια. Οι εναπομείναντες Quarians, πλέον, γεννιούνται, ζουν -και πεθαίνουν- στο μικρόκοσμο των διαστημοπλοίων του στολίσκου τους και μιλούν την ίδια γλώσσα. Το «Keelah Se’Lai» δεν εκφράζει τίποτα άλλα παρά την επιθυμία να γυρίσουν στον πλανήτη τους, που από γενιά σε γενιά μετεξελίχθηκε σε καλόβουλη ευχή που χρησιμοποιείται στους αποχαιρετισμούς -«Να πας στο καλό!» που λέμε και εμείς. Η ακριβής του μετάφραση είναι «By the Ηomeworld I hope to see one day!». Αυτή η επιθυμία είναι καύσιμο που κινητοποιεί τόσους νέους Quarians να φύγουν από την ασφάλεια του Migrant Fleet, με σκοπό να ολοκληρώσουν το Προσκύνημα (Pilgrimage), το ταξίδι που θα τους κάνει ενήλικες, η ευκαιρία να βγουν στον έξω κόσμο και να ανακαλύψουν κάτι σημαντικό και να το φέρουν πίσω στο στόλο τους και να συνεισφέρουν και εκείνοι με τον τρόπο τους στο να καταφέρουν μια μέρα να ξαναδούν τον ήλιο να ανατέλλει ειρηνικά στον Rannoch.

Συνεχίζεται...
END OF TRANSMISSION


Διαβάστε επίσης

mass effect copy       warhammer copy      diablo copy      dark souls copy


H σχέση της Δάφνης με τα Video Games ήταν περίπλοκη και on&off από μικρή ηλικία. Πέρασε κορυφαίες στιγμές σκοτώνοντας Covenant, κόβοντας βόλτες στο San Andreas και νικώντας Gym Leaders. Όταν ενηλικιώθηκε, το handheld gaming έγινε το κύριο χόμπι της για τις “lazy days” του καναπέ. Ώσπου ξαφνικά, ένα Νοέμβρη, ανέλαβε απρόσμενα το ρόλο του Commander Shepard και ξεκίνησε το επικό ταξίδι για να σώσει το Γαλαξία, λίγο όμως ήξερε ότι αυτό θα άλλαζε για πάντα τη ζωή της και το πως έβλεπε τα video games. Είχαν πλεόν έρθει για να μείνουν και να γίνουν "τρόπος ζωής". To gaming, ναι μεν, την κάνει ευτυχισμένη αλλά όταν δεν παίζει, απολαμβάνει και άλλα πράγματα όπως τις ξένες σειρές, την ακραία μουσική και την ανάγνωση βιβλίων και comics.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

The G.A.A.S. Effect
Τα Παιχνίδια ως Υπηρεσία.
History of Consoles - SEGA Master System
To πρώτο, μεγάλο βήμα της SEGA στο console gaming.
Σκέψεις
Πολιτιστική κρίση, ο αργός θάνατος της ποιότητας ή τι κοινό έχει ο Tom Clancy με το Survivor.
History of Consoles - Nintendo Entertainment System
Η ιστορία της πρώτης οικιακής κονσόλας της Nintendo.
The Legend of Hyrule (Μέρος Τέταρτο)
Τα γεγονότα μετά την αναχώρησή του Ήρωα του Χρόνου από τον κόσμο του μέλλοντος.
History of Consoles - Atari 2600
Μια ματιά στα... γενοφάσκια του console gaming.
The Legend of Hyrule (Μέρος Τρίτο)
Το μονοπάτι της νίκης του Ήρωα του Χρόνου και η επιστροφή στο παρόν.
The Legend of Hyrule (Μέρος Δεύτερο)
Το μονοπάτι της ήττας του Ήρωα του Χρόνου.
Mass Effect Universe (final part)
«I don’t need an army, I have a Krogan!»

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • δεν θα βαρεθω ποτε να διαβαζω για το Mass Effect.

  • οριακα θα προλαβω το νεο playthrough της τριλογιας μεχρι να βγει το Andromeda. πολυ οριακα.
    εχω ακομα 7-8 ωρες στο 2 κ μετα μενει το 3ο.
    κ εχω κ ενα Last Guardian να μου κλεινει το ματι καθε μερα αλλα δε μπορω, πρεπει να παιξω ME :P

  • Sky333

    ο εθισμενος! χαχα

  • Sky333

    Τι φανταστικό lore είχε αυτό το παιχνίδι βρε παιδί μου... Νομίζω από τα καλύτερα που έχω συναντήσει. Πράγματι, επιβάλλεται ένα 2ο playthrough ολόκληρης της τριλογίας. Αλήθεια, πως βαστάει με το πέρασμα των χρόνων; Να μια περίπτωση που άνετα θα πλήρωνα για remaster.

  • Sky333

    εθισμενος; εγω; δε ξερω για τι πραγμα μιλάς τρισάθλιε Reaper!

    @Mournblade: μια χαρα κρατιούνται. το 2 κ 3 ειδικα απο τεχνικης αποχης και gameplay, σα σημερινα παιχνιδια τα βλεπω. το 1 εχει γερασει πιο ασχημα γιατι ειχε πιο tactical και αργο gameplay, δεν ειχε μεστωσει ακομα η κινηση και η κάλυψη. αν κ να πω την αλήθεια, οι δυνάμεις στο 1 μου αρεσουν περισσότερο απο καθε αλλο παιχνιδι.
    γενικα, τα παιζω διχως το παραμικρο προβλημα. κ με το loading στα ασανσερ στο 1 να εχει γινει πολυ πολυ λιγοτερο, το επαιξα νερακι :)
    μαζί με το Fate of Atlantis, εχει γινει η σειρα που παιζω μια φορα καθε χρονο :)

  • Sky333

    Στο pc με 1080p 60fps, βαζεις και τα mods πανω και νατο το remaster.Παντως επειδη ειδα το πρωτο mass effect σε xbox 360 προσφατα, αμα αυτο το παιχνιδι εβγαινε σημερα, το κραξιμο και το πενταρια θα επεφταν απο παντου απο τους κακομαθημενους gamers.

  • Πολύ ωραία η συνέχεια Δάφνη, μπράβο! ^^

    Αυτό όμως που με προβληματίζει ιδιαίτερα, είναι το πλάτος των wards που είναι μόλις 330 μέτρα, σάματι να είναι λίγο στενά! με κάτι γρήγορους υπολογισμούς που έκανα και έχοντας και κατά νου ότι η citadel έχει και αρκετή διακόσμηση νερά, σιντριβάνια, ποτάμια κτλ.. κατέληξα ότι τα 13εκκ του πληθυσμού που ζουν και δουλεύουν εκεί, είναι σα τις παστωμένες σαρδέλες στη κονσέρβα! …και καλά φαίνεται άνετο το μέρος! μπορεί να κάνω και λάθος βέβαια, αλλά η πληθυσμιακή πυκνότητα ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο έχει ξεφύγει και είναι, out of space!! :p

  • oneeyedwally

    Εμείς κάνουμε ρεπορτάζ κ. Τσιαμτσίκα και σύμφωνα με τους πρόχειρους υπολογισμούς είναι 13 εκατομύρια άνθρωποι για 87 τ.χλμ. Η Νεα Υόρκη έχει 8 εκατομύρια πληθυσμό για 789 τ.χλμ. Σε τι κόσμο (Citadel) θα μεγαλώσουμε τα παιδιά μας Νίκο Τσιαμτσίκα?

  • oneeyedwally

    είδες λοιπόν και μόνος σου Νίκο Ευαγγελάτο που υπάρχει λογική εξήγηση για το not-so-fun-fact των duct rats! η citadel είναι φυλακή! βέβαια υπάρχει η εναλλακτική λύση, το Venus Project, του αιωνόβιου πλέον, Jacque Fresco..

  • oneeyedwally

    Που το θυμήθηκες το Zeitgeist, ρε Θηρίο!?! Η ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ ΑΚΟΜΑ...

  • Λίγο αργότερα, βουτιά και στα δύο parts μαζί.

    https://imasportsphile.com/wp-content/uploads/2016/04/diving.todd_.yearinreview.jpg

  • Μπράβο! πάρα πολύ ωραίο και το δεύτερο άρθρο!

  • Εχω παιξει την τριλογια 3 η 4 φορες δεν θυμαμαι...αυτο που εχω να πω ειναι οτι ειναι τα καλυτερα και τελευταια καλα single player παιχνιδια με βαθoς lore και χαρακτηρων.πλεον εχω σταματησει να παιζω single player παιχνιδια και ο λογος ειναι το οτι εχουν γινει open world. Δεν εχω τσεκαρει το andromeda παντως αν kanan οτι και στο inquisition δεν προκειτ να το αγγιξω.

  • Μονορούφι διαβάστηκαν και τα δύο parts μαζί και δεν μου έφτασαν, ήθελα κι άλλο. Σίγουρα δεν γίνεται να το κάνουμε 10-part series; :p

    Ευχαριστούμε Δάφνη!

Εεεεμ έρχεται το Destiny 2, να μη βγάλουν και αυτοί το κατιτίς τους από τα κορόιδα; Άντε γεια ρε Son...
Παιδιά αν δίνει κάθε μήνα 2 καλά παιχνίδια πάω πάσο για την αύξηση της τιμής. Αν όμως συνεχίζει και ...
i know... μετα τον κυκαιωνα "sci-fi" σειρων που ειναι περιορισμενες μονο στο ανθρωπινο γενος κ ηλιακ...
Τουλάχιστον μπορεί να μας δίνει δύο ΑΑΑ καλά παιχνίδια τον μήνα και χαλάλι της τα 10 ευρώ. Αλλιώς να...
Χμμμ, δεν δείχνει καθόλου άσχημο τολμώ να πω..!
Συμφωνώ απολύτως Alex. Χάρηκα για το νέο αλλά οι προβληματισμοί σου στέκουν. Κανονικά δεν θα πρέπει ...
βομβα ηταν αλλα εχει σηκώσει τρελες αντιδρασεις.
προσωπικα καταχαίρομαι που θα βγει κατι νεο σε SG ...
θελω παρα πολυ να βγει καλο αλλά το βλεπω και κατι δε μου κανει κλικ σωστα. μακαρι να βγει καλο γιατ...
αναμενόμενο. η αυξηση αυτη εγινε περσι στην Αμερικη κ Καναδα, απορω που τους πηρε κ τοσο να το φερου...
Το Sega Saturn ητανε η πρωτη μου 32-bit κονσολα και την ειχα παρει μαζι με το Tomb Raider κατα το 19...