Στο ρόλο των κορυφαίων καταδρομών του αμερικανικού στρατού για τρίτη φορά
Bravo Team!!
Η σειρά SOCOM της Sony έχει καταφέρει να σημειώσει τεράστια επιτυχία και να δημιουργήσει μια πολύ μεγάλη κοινότητα που εδώ και καιρό απολαμβάνει τα δύο πρώτα μέρη της στο δίκτυο. Βέβαια, αυτή η επιτυχία έχει να κάνει περισσότερο με τους gamers της Αμερικής και λιγότερο με αυτούς της Ευρώπης, δεδομένου πως οι δύο πρώτοι τίτλοι χαρακτηρίζονται από ένα μιλιταριστικό, άκρως αμερικάνικο ύφος, αλλά και εξ αιτίας της πολύ μεγαλύτερης διείσδυσης ευρυζωνικών συνδέσεων στην πέρα όχθη του Ατλαντικού. Αν και το τρίτο μέρος δεν αποστασιοποιείται από τη φιλοσοφία των προκατόχων του, ένα νέο και σαφώς βαθύτερο single player mode και ορισμένες βελτιώσεις στο gameplay, ίσως αυτή τη φορά καταφέρουν να προσφέρουν μια αξιόλογη εμπειρία και σε αυτούς που δεν έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν το παιχνίδι δικτυακά.
Το SOCOM 3 χαρακτηρίζεται από δύο στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει από τα περισσότερα παιχνίδια της συγκεκριμένης κατηγορίας. Το πρώτο είναι η χρήση του USB headset της Logitech, το οποίο θα διατεθεί μαζί με το παιχνίδι όπως ακριβώς είχε συμβεί και με τα δύο προηγούμενα επεισόδια. Χρησιμοποιώντας αυτό το σετ ακουστικού και μικροφώνου, ο παίκτης μπορεί να ακούει όλες τις συνομιλίες που δίνονται μέσω ασυρμάτου και ταυτόχρονα να δίνει εντολές προς την υπόλοιπη ομάδα του.
Το σύστημα αναγνώρισης φωνής των παιχνιδιών SOCOM λειτουργεί ανέλπιστα καλά, αν και είναι αυτονόητο πως η AI είναι ικανή να αναγνωρίσει μόνο 10 με 15 εντολές και όχι ένα ολόκληρο λεξικό. Η δεύτερη ιδιομορφία του τίτλου της Zipper Interactive είναι η χρήση πολλαπλών ομάδων. Σε ύφος παρόμοιο με αυτό του Full Spectrum Warrior, κάθε αποστολή θα δίνει στον παίκτη το λιγότερο δύο ομάδες καταδρομών, τις οποίες θα μπορεί να στέλνει σε οποιοδήποτε σημείο του χάρτη, καταστρώνοντας έτσι στρατηγική που θα του φανεί χρήσιμη στην εξέλιξη των αποστολών. Η έκδοση εντολών προς τις ομάδες γίνεται είτε με το προαναφερθέν headset είτε με τη χρήση κουμπιών από το Dual Shock 2
Σε ό,τι έχει να κάνει με τις βελτιώσεις και τις διαφορές που εντοπίσαμε στον preview κώδικα της δοκιμής μας, το SOCOM 3 δείχνει να κάνει αρκετά, αλλά και ουσιαστικά βήματα μπροστά. Οι single player χάρτες είναι πλέον κατά πολύ μεγαλύτεροι από τους αντίστοιχους του δευτέρου μέρους – η Zipper κάνει λόγο για χάρτες που στην τελική έκδοση του τίτλου θα είναι έξι φορές μεγαλύτεροι από τους παλιούς- ενώ ταυτόχρονα αυτά τα επίπεδα είναι πλουσιότερα σε στοιχεία περιβάλλοντος, διαθέτουν πολλαπλά μονοπάτια προς τον κάθε αντικειμενικό σκοπό και είναι πολύ καλύτερα σχεδιασμένα.
Οι αποστολές στο single player mode θα είναι στο σύνολό τους 10 και θα μας μεταφέρουν από την Ανατολική Ευρώπη μέχρι τη Βόρειο Αφρική και τη Νότιο Ασία. Αν και η έκδοση που δοκιμάσαμε είχε ελάχιστη πληροφορία σχετικά με το σενάριο και την υπόθεση που κρύβεται πίσω από τις αποστολές που πρέπει να εκτελέσει ο στρατός των αμερικάνων, σίγουρα δεν θρέφουμε φρούδες ελπίδες για ιστορία επίπεδου Metal Gear Solid. Βελτιώσεων συνέχεια με τη χρήση οχημάτων ξηράς και θάλασσας, τα οποία θα μπορούμε να χρησιμοποιούμε ακριβώς όπως το Warthog της σειράς Halo. Αυτό σημαίνει πως όταν πλησιάσουμε ένα από αυτά, ανάλογα με την πλευρά που θα σταθούμε κοντά του, θα μπορούμε είτε να το οδηγήσουμε είτε να αναλάβουμε τη θέση του πυροβολητή.
Μια ευχάριστη και ρεαλιστική νότα που για πρώτη φορά παρουσιάζεται σε παιχνίδι SOCOM είναι αυτή του βάρους του εξοπλισμού. Ανάλογα λοιπόν με τον οπλισμό που εξοπλίζουμε τον εκάστοτε καταδρομέα, μεταβάλλεται η ταχύτητά του, αλλά και η γενικότερη απόδοσή του στις αποστολές. Είναι προφανές πως η Zipper ενσωμάτωσε αυτήν την παράμετρο στο παιχνίδι θέλοντας να δώσει περισσότερη έμφαση στην τακτική.
Τέλος, για όσους ενδιαφέρονται, αναβάθμιση έχει επέλθει και στο online τμήμα του τίτλου, καθώς αυτή τη φορά υποστηρίζονται μέχρι και 32 παίκτες σε κάθε χάρτη (διπλάσιοι από τους αντίστοιχους του SOCOM II), ενώ όλοι αυτοί οι χάρτες είναι σχεδιασμένοι από την αρχή. To SOCOM 3, όπως και οι προκάτοχοί του πριν από αυτό, είναι ένα διασκεδαστικό, αλλά σαφώς εξειδικευμένο παιχνίδι. Το κοινό στο οποίο απευθύνεται είναι κυρίως κάτοχοι του PS2 network adapter και γραμμής DSL, όμως αυτή τη φορά η single player εμπειρία μοιάζει να αποζημιώνει όσους δεν έχουν τη δυνατότητα για δικτυακές μάχες. Θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις αρχές Μαρτίου, οπότε και θα έχουμε στα χέρια μας την τελική του έκδοση για να διαπιστώσουμε εμπεριστατωμένα την ποιότητά του.
Κυκλοφορία Άνοιξη 2006
{nomultithumb}