Εντυπώσεις με κείμενο και video μετά από εκτενή δοκιμή στο Άμστερνταμ.

Πρωί Δευτέρας 23 Ιανουαρίου. Το κέντρο του Άμστερνταμ μόλις είχε αρχίσει να γεμίζει με κόσμο, οι δρόμοι ήταν καλυμμένοι από πυκνή ομίχλη και το λεωφορείο που μετέφερε περίπου 40 άτομα -μέλη του ειδικού Τύπου- από το ξενοδοχείο, μόλις στάθμευε έξω από τα γραφεία της Guerrila Games, τα οποία βρίσκονται μπροστά σε ένα από τα δεκάδες γραφικά κανάλια της ολλανδικής πρωτεύουσας. Καθώς βρισκόμασταν στο lobby και εν αναμονή για την είσοδό μας στα ενδότερα του στούντιο, οι σκέψεις και οι απορίες για το τι θα βλέπαμε είχαν αρχίσει ήδη να σχηματίζονται στο μυαλό μας. Ναι, αυτή δεν θα ήταν η πρώτη φορά που θα βλέπαμε από κοντά και θα δοκιμάζαμε το Horizon Zero Dawn (είχε προηγηθεί ένα σύντομο hands-on στην έκθεση E3 2016), αλλά τα δεδομένα πλέον ήταν πολύ διαφορετικά από ό,τι τότε. Το Horizon Zero Dawn βρίσκεται πια ένα μήνα μακριά από την κυκλοφορία του, ο χρόνος που θα είχαμε μαζί του θα ήταν άφθονος, ενώ θα υπήρχε και δυνατότητα συνομιλίας με κάποια από τα βασικότερα στελέχη της Guerrilla, στελέχη που αφήνουν έντονο το σημάδι τους στην ανάπτυξη του τίτλου.

Τι ακριβώς θα βλέπαμε; Πώς μπορεί ένα στούντιο χωρίς πρότερη εμπειρία στο χώρο, να κάνει ένα τέτοιο “άνοιγμα” σε μια άλλη κατηγορία; Πώς αποφασίστηκε να παρθεί ένα τέτοιο μεγάλο ρίσκο από τη Sony και να δοκιμαστεί το “στούντιο των Killzone” σε ένα παιχνίδι τόσο διαμετρικά αντίθετο από την παρακαταθήκη των Ολλανδών; Και, πάνω από όλα, πώς θα είναι το ίδιο το παιχνίδι; Ερωτήσεις, απορίες, σκέψεις, που στις 6-7 ώρες που ακολούθησαν μετά την είσοδό μας στο σπίτι της Guerrilla Games, άρχισαν να απαντώνται και να μπαίνουν σε μια σειρά.

Horizon Zero Dawn screen 01

Ξεκινάμε, λοιπόν, με το πιο βασικό χαρακτηριστικό του Horizon Zero Dawn, το οποίο δεν είναι άλλο από τη δομή του, που με τη σειρά της το τοποθετεί σε μια από τις κατηγορίες, τα “genres” αν θέλετε, της αγοράς. Η νέα προσπάθεια των Ολλανδών είναι ένα Action-RPG, ξεκάθαρα εμπνευσμένο και επηρεασμένο από μεγαθήρια της αγοράς όπως τα Witcher 3, Skyrim και Zelda, ενώ ταυτόχρονα πολλά στοιχεία του έρχονται από τα δύο παιχνίδια της σειράς Tomb Raider μετά το reboot που έγινε από την Crystal Dynamics. Από την κατηγοριοποίηση και μόνο, αλλά και την αναφορά των παιχνιδιών που έγινε στην προηγούμενη πρόταση, είναι σαφές ότι τα νερά που αποφάσισε να κολυμπήσει και να εξερευνήσει η Guerrilla είναι βαθιά, γεμάτα δίνες, με το στοίχημα για το τελικό αποτέλεσμα να είναι μεγάλο.

Άλλωστε, μιλάμε για ένα στούντιο που εδώ και 15 χρόνια ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με γραμμικά shooters, με αποτέλεσμα η εμπειρία της σε ένα τόσο δύσκολο και ιδιαίτερο είδος, αυτό των single-player, Action-RPGs να είναι μηδενική. Με έκπληξη διαπιστώσαμε, όμως, ότι οι Ολλανδοί βρίσκονται σε καλό δρόμο. Από την ενδιαφέρουσα ιστορία, μέχρι τους βασικούς μηχανισμούς του παιχνιδιού τους, την open-world δομή, την αφήγηση, το σύστημα μάχης, τα πανέμορφα γραφικά και τις ενδιαφέρουσες ιδέες που ενσωματώνει, διαφαίνεται πως το “πείραμα”, με λίγη τύχη και σωστές επιλογές στο σχεδιασμό του, θα μπορούσε να πετύχει. Ας τα δούμε με τη σειρά, ώστε να σας μεταφέρουμε όσο πιο σωστά γίνεται αυτά που είδαμε παίζοντας περίπου 3 με 3,5 ώρες -καθαρού παιχνιδιού- κατά την επίσκεψή μας στο Άμστερνταμ.

Horizon Zero Dawn screen 02

Ξεκινάμε από τα θεμέλια, που είναι η ιστορία. Για το Horizon Zero Dawn η Guerrilla σχεδίασε έναν post apocalyptic κόσμο, χωρίς όμως να πέσει στην παγίδα της κλισέ και τετριμμένης οπτικής και εικαστικής απόδοσης ενός τέτοιου κόσμου, όπως τον έχουμε δει δεκάδες φορές να απεικονίζεται στα παιχνίδια τα τελευταία χρόνια. O κόσμος του Horizon μετά την “Αποκάλυψη” είναι ένας καταπράσινος παράδεισος, τον οποίο έχουν κυριεύσει μηχανές-ζώα, με αποτέλεσμα οι άνθρωποι -όσοι έχουν απομείνει- να έχουν επιστρέψει σε έναν απομονωμένο, σχεδόν νομαδικό τρόπο ζωής. Σε ένα από τα πολλά χωριά της περιοχής, εκεί που ξεκινά η ιστορία, ζει έναν εξοστρακισμένος πολεμιστής, ένας “outcast”, στον οποίο δίνεται ο ρόλος του μέντορα και κηδεμόνα ενός μικρού παιδιού, της Aloy.

Χωρίς να σας δώσουμε spoilers, μιας και παίξαμε όλο το πρώτο κεφάλαιο του παιχνιδιού, θα πούμε απλά ότι η Aloy, η πρωταγωνίστρια της ιστορίας, εξελίσσεται σύντομα σε μια σπουδαία πολεμίστρια, αλλά ταυτόχρονα ανακαλύπτει και ορισμένα αρχαία μυστικά, που την οδηγούν σε έναν αγώνα εύρεσης της αλήθειας για το παρελθόν τόσο το δικό της όσο και του ίδιου του κόσμου στον οποίο ζει. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι την επιμέλεια της αφήγησης στο Horizon Zero Dawn την έχει ο John Gonzalez, γνωστός από τη δουλειά του στο Middle Earth: Shadow of Mordor, αλλά κυρίως από το Fallout: New Vegas, στο οποίο υπήρξε Lead Writer. Εδώ, ο Gonzalez εκτελεί χρέη Narrative Director, όντας υπεύθυνος για το lore, τα quests, τις συζητήσεις μεταξύ των χαρακτήρων, το σενάριο και άλλους νευραλγικούς τομείς που αφορούν στην αφήγηση. Σε ερώτηση που του κάναμε, ο Gonzalez απάντησε ότι οι επιρροές του για το Horizon Zero Dawn είναι πολλές, αλλά ειδικά το Princess Mononoke του studio Ghibli είναι ένα εικαστικό ορόσημο και σημαντική επιρροή για αυτόν.

Horizon Zero Dawn screen 03

Αυτό που διαπιστώσαμε παίζοντας την αρχή της περιπέτειας, αλλά και το δεύτερο τμήμα του gameplay, που χρονικά εξελίσσεται αρκετά κεφάλαια μετά την έναρξη, είναι ότι το σύστημα ξεδιπλώματος της ιστορίας και της αφήγησης του Horizon Zero Dawn θυμίζει πολλά RPG του παρελθόντος, είτε μιλάμε για “light” παιχνίδια ρόλων, είτε για πιο βαριά χαρτιά. Αποκαλύψεις για τον κόσμο δίνονται μέσα από logs, που είναι κρυμμένα μέσα σε σπηλιές, συνομιλίες με τους κατοίκους του κόσμου και side quests, ενώ στις εν λόγω συνομιλίες έχει ενσωματωθεί ένα radial μενού επιλογών απάντησης (περίπου όπως στα Fallout, Mass Effect και Dragon Age) με στόχο την ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση εφαρμογής του RPG στοιχείου.

Βέβαια, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε εδώ ότι το Horizon δεν είναι ένα παιχνίδι σαν τα Skyrim ή τα Fallout -θα λέγαμε ούτε καν σαν το Witcher 3. Οι ομοιότητες είναι πολλές, οι επιρροές από τα behemoths του είδους ακόμα περισσότερες, αλλά ο στόχος της Guerrilla, -όπως μας ειπώθηκε αλλά και όπως διαπιστώσαμε στις ώρες που παίξαμε- είναι το “RPG” στοιχείο να μην υπερισχύει της δράσης και ενός πιο light ύφους, που θα επιτρέψει στο παιχνίδι να γίνει ελκυστικό και προσιτό από ένα πιο ευρύ κοινό και όχι μόνο από τους hardcore φίλους της κατηγορίας. Ως αποτέλεσμα, οι επιλογές στις συζητήσεις θα οδηγούν σε διαφορετικά αποτελέσματα, χωρίς όμως ο αντίκτυπος στην πορεία του σεναρίου να είναι μεγάλος.

Horizon Zero Dawn screen 04

Αυτή η “light RPG” πορεία στο σχεδιασμό του παιχνιδιού φαίνεται ακόμα περισσότερο από το gameplay. To σύστημα μάχης της Aloy, αλλά και ο γενικότερος τρόπος που κινείται στο χώρο, θυμίζει περισσότερο Lara Croft παρά Geralt. Η Aloy έχει για βασικό της όπλο ένα τόξο, με το οποίο μπορεί να εκτελεί ranged επιθέσεις στα πλάσματα, ενώ ταυτόχρονα κραδαίνει ένα δόρυ για τις melee μάχες. Να τονίσουμε εδώ ότι το σύστημα μάχης είναι μάλλον απλοϊκό, αφού όσο παίξαμε δεν είδαμε να υπάρχουν πολύπλοκα combos παρά μόνο δύο ή τρεις διαφορετικές κινήσεις. Εκτός αυτών, νωρίς στην περιπέτεια η Aloy ανακαλύπτει μια συσκευή που τοποθετεί στο αυτί της, η οποία λειτουργεί ως scanner και τη βοηθά όχι μόνο να ανακαλύπτει logs, αρχαία μυστικά μιας ξεχασμένης τεχνολογίας ή clues σε διάφορα sidequests, αλλά και να ανιχνεύει τα “biorobots” του κόσμου, με στόχο να ανακαλύπτει τις αδυναμίες τους και να κρίνει αν θα πρέπει να τα αντιμετωπίσει πολεμώντας ή να τα αποφύγει, χρησιμοποιώντας stealth προσέγγιση.

Αυτή η stealth προσέγγιση, σε συνδυασμό με ένα εργαλείο hacking που αποκτά στην πορεία η ηρωίδα, αποτελούν βασικό τμήμα του gameplay, αφού η Aloy δεν είναι μια ανίκητη πολεμίστρια, αλλά ένα ευάλωτο πρόσωπο, που εύκολα χάνει τη μάχη αν απέναντί της έχει μια αγέλη άγριων ρομπότ, που μάλιστα βρίσκονται κάποια levels ψηλότερα από το δικό της. Με τα του gameplay δεν τελειώνουμε εδώ, αφού έχουμε platforming, έχουμε hacking πλασμάτων είτε για να τα καβαλήσουμε, είτε για να αποκτήσουμε πληροφορίες για μια περιοχή, έχουμε ένα μεγάλο χάρτη με πολλά side quests και δυνατότητα fast travel, έχουμε crafting αντικειμένων, αναβαθμίσεις στα skills της Aloy, στην εμφάνιση, τις στολές και τα όπλα...

horizon zero dawn 01

Γενικά, στα μενού και στο σχεδιασμό του παιχνιδιού βρήκαμε ακριβώς ό,τι περιμέναμε από ένα action RPG. Το σύστημα μάχης είναι στιβαρό και εύκολο να το κάνεις κτήμα σου γρήγορα, τα μενού είναι απέριττα χωρίς υπερβολές και άπειρους υποκαταλόγους, εξίσου “light” είναι το crafting και τα upgrades, ενώ σημαντικό στοιχείο είναι η απουσία εκατοντάδων θαυμαστικών/ σημαιών/ ερωτηματικών από το χάρτη, που ενδεχομένως να “τρομάζουν” κάποιους παίκτες (όπως τρομάζει ο υπογράφων...). Αυτό συμβαίνει διότι τα sidequests στο Horizon: Zero Dawn δίνονται ως επί το πλείστον μέσα στα χωριά/ hubs και όχι στον ανοιχτό χάρτη, όπως μας είπε ο Mathis de Jonge, Game Director του τίτλου.

Η λογική πίσω από αυτή τη σχεδιαστική επιλογή έχει να κάνει με τον επικινδυνότητα του κόσμου και το γεγονός πως εκτός των χωριών, κανείς δεν θα ήταν τόσο ανόητος ώστε να σταθεί στο μέσο ενός δάσους και να περιμένει να εμφανιστεί κάποιος για να του “κάνει μια χάρη”. Έτσι, ο χάρτης είναι πιο “καθαρός” αφού οι δευτερεύουσες αποστολές δίνονται μέσα σε χωριά, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν θα βρείτε στο διάβα σας κάποιους τραυματισμένους ή σε πλήρη απόγνωση ανθρώπους, που θα έχουν την ανάγκη σας (σε εμάς έτυχε ένα τέτοιο τυχαίο side quest εκτός χωριού).

horizon zero dawn 05

Όλα όσα προαναφέραμε διαδραματίζονται σε έναν τεράστιο και πολύ όμορφο χάρτη, του οποίου ο κόσμος είναι ενιαίος (με loadings μόνο κατά το fast travel), δυναμικός, με κύκλο ημέρας-νύχτας και συνεχή αλλαγή καιρικών συνθηκών. Ευχάριστη ήταν η διαπίστωση πως το περιβάλλον όπου κινούμαστε δεν περιορίζεται απλά και μόνο σε ένα δασικό/ βουκολικό τοπίο -όπως είχαμε δει μέχρι πρότινος- αφού λίγες ώρες μετά την έναρξη το παιχνίδι “ανοίγει” και εμφανίζονται νέες περιοχές, με σκοτεινές σπηλιές και χιονισμένες βουνοκορφές, χαρίζοντας έτσι μια απαραίτητη ποικιλία. Ωστόσο, περιμένουμε περισσότερα, και ακόμα μεγαλύτερη ποικιλία από τον, έτσι και αλλιώς, μεγάλο χάρτη του παιχνιδιού, του οποίου μόλις μια μικρή γωνία εξερευνήσαμε σε 3,5 ώρες παιχνιδιού.

Από τεχνικής άποψης εξαιρετικό είναι το animation της Aloy και των πλασμάτων, με τα δεύτερα να δείχνουν ως μια εξαιρετική υλοποίηση μηχανικών κατασκευών που προσπαθούν να συμπεριφερθούν ως βιολογικά όντα, με την κάθε κατηγορία να έχει διαφορετική A.I. και γενικότερη συμπεριφορά. Ακόμα πιο ευχάριστο είναι το γεγονός πως ό,τι είδαμε (και θα δείτε και εσείς στο video που ακολουθεί) “έτρεχε” σε απλό PlayStation 4. Όλα αυτά τα όμορφα τοπία και οι φωτισμοί, τα animations με τη γλυκιά ροή και ο ενιαίος κόσμος αποδίδονται μια χαρά από το βασικό μοντέλο, με το PS4 Pro να υπερτερεί μόνο στην υψηλότερη ανάλυση και κάποια ακόμα μικρά “tweaks” που αφορούν σε φωτισμούς και κάποια textures.

horizon zero dawn 09

Πιστεύουμε ότι για την ώρα πρέπει να μείνουμε στα παραπάνω, αλλά και στο video που θα βρείτε στο τέλος του άρθρου (συζήτηση για όσα είδαμε θα υπάρξει στο στο Webcast της Δευτέρας 30/1), όπου στα 20 λεπτά της διάρκειάς του θα δείτε λίγες σκηνές από την εκδήλωση της Guerilla, το χώρο όπου έγινε το hands-on και, φυσικά, πολύ gameplay που καταγράψαμε εμείς παίζοντας. Το gameplay αυτό είναι από το δεύτερο τμήμα του hands-on, αρκετά μετά την έναρξη της ιστορίας, οπότε δεν πρέπει να ανησυχείτε για τυχόν spoilers. Κλείνοντας, θα πρέπει να πούμε ότι, εξ όσων είδαμε, το Horizon Zero Dawn δείχνει να βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο. Το στοίχημα για την Guerrilla, βέβαια, παραμένει τεράστιο και πρέπει να δούμε το πόνημά της στο σύνολό του για να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα ως προς την επιτυχή έκβαση του πειράματος ή όχι.

Ωστόσο, για την ώρα οι ελπίδες και οι προσδοκίες για κάτι πραγματικά καλό -για ένα “δυνατό” single player, νέο ip, σε μια εποχή που τέτοιες προσπάθειες από τους μεγάλους εκδότες όλο και λιγοστεύουν- βρίσκονται ψηλά. Περισσότερα για το νέο παιχνίδι των Ολλανδών θα έχουμε προς τα τέλη Φεβρουαρίου, λίγο πριν την κυκλοφορία του δηλαδή, που έχει οριστεί για την 1η Μαρτίου.

Τσέκαρε το βίντεο

Έκθεση εικόνων

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: Action, RPGΔιάθεση: Sony Hellas
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Guerrilla GamesΗμ. Έκδοσης: 01/03/2017
PEGI: 16Εκδότης: SIEEΠλατφόρμες: PS 4

Ήταν το 1982, όταν ο πατέρας μου, μου χάρισε έναν "κλώνο" κονσόλας Atari που ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα. Σήμερα, αν και με δύο παιδιά βρίσκουμε χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, ενώ τις νύχτες ανοίγουμε και κανένα βιβλίο high fantasy ή βλέπουμε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Α, και ακούμε classic rock...

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Gameplay trailer για το Visage της Sadsquare Studio
Ακόμα ένα παιχνίδι στα χνάρια των P.T. και Sillent Hill.
Στις 27 Ιουνίου το Call of Duty: Modern Warfare Remastered
Ως αυτόνομη έκδοση για το PS4.
Days Gone
The Running Dead...
MXGP 3
Τα δύο πρόσωπα της Milestone.
Το Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas στο Switch
Επιστροφή στις ανοιχτές θάλασσες.
In-Engine demo για το Beyond Good and Evil 2
Gameplay video μεγάλης διάρκειας.
Το debut trailer του Dynasty Warriors 9
Επιστροφή στην Κίνα. 
Perception
Όταν το δόλωμα του στυλ “από τους δημιουργούς των...” αρχίζει να ξεφτίζει...
Eβδομάδα νέων προσφορών στο PS Store
Κυρίως για τους κατόχους Plus συνδρομής.
Τι είναι τελικά το Creation Club της Bethesda;
Δωρεάν mods που αγοράζεις με πόντους, που αγοράζεις με χρήματα!

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Μαλιστα, απο οτι καταλαβα το μονο θεμα που μενει να δουμε ειναι τι αντοχη εχει στο χρονο και κατα ποσο ποικιλια προσφερει το παιχνιδι. Αν μη τι αλλο ιδιαιτερως ελπιδοφορα αυτα που γραφεις και λες.

  • Πάρα πολύ καλά νέα..Δεν θα ήθελα άλλο ένα witcher,παρά μόνο από την cd pro..
    Ευχάριστο δε, είναι και το γεγονός ότι τρέχει απροβλημάτιστα στο απλό ps4..;)
    Μας το φύλαγες για έκπληξη,πονηρούλη..:):):):):o

  • πολυ καλη πληροφορηση γιωργο.μου φαινεται θα το καψω αγρια

  • Το concept με τραβάει αρκετά, για να δούμε

  • Ωραία και ενθαρρυντικά αυτά που είδαμε για το HZD! Για να δούμε. Μακάρι να τα πάει τόσο καλά και στη συνέχεια... :)

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 4 μήνες από MEGADRIVE-78
  • Ωραίο preview Γιώργο. Φαίνεται να έχει και αρκετά στοιχεία Far Cry ελπίζω μόνο να μην δανείστηκε και "αρνητικά".

  • Προσωπικά χαίρομαι που το παιχνίδι θα είναι action με στοιχεία RPG και όχι το αντίθετο.Τώρα αν υπάρχει και ποικιλία σε εχθρούς και αποστολές και μια καλή ιστορία, θα είναι δυνατό σαν σύνολο.Θα δούμε.

  • Ωραίο preview video,κατατοπιστικό. Φαίνεται πολύ καλός τίτλος,σίγουρα θα παιχτεί.

  • Όλα ωραία όσα διάβασα και είδα ωραία γραφικά όμορφα τοπία σκηνικά χαρακτήρες το gameplay δείχνει όντως σαν το Tomb Raider και αυτό είναι πολύ καλό αλλά εμένα ένα με προβληματίζει ότι μπορεί στο παιχνίδι απλά να κάνεις τα ίδια και τα ίδια κάτι σαν το Far Cry αυτή την εντύπωση μου αφήνει. Ελπίζω να είναι καλό γιατί είχαμε ανάγκη ένα νέο ip.

  • VasilisGR1982

    Για να μην καταλήξουν στο Far Cry Primal θα πρέπει να εισάγουν quests με νόημα. Να έχουν μια ενδιαφέρον ιστορία και ας καταλήγεις να κάνεις τα ίδια και τα ίδια. Έτσι δεν θα σε πειράζει και τόσο πολύ, αν πχ. ενδιαφέρεσαι να δεις τι γίνεται παρακάτω. Δεν είναι ευκολο να διαφοροποιείς πολύ το gameplay στα open world παιχνίδια. Το συγκεκριμένο setting δυστυχώς δεν μου αρέσει και το Primal το αγνόησα. Αλλά το Horizon μου φαίνεται να είναι πιο ενδιαφέρον και αρκετά όμορφο.

  • το 8 ειναι πολυ λιγο για αυτο το παιχνιδι.

Τα λεμε το βραδυ παρεα με το φτυαρι.
Γλύτωσα το οξύ καρδιακό επεισόδιο με την ακύρωση του Silent Hills, δεν θα τη πάθουμε τώρα..! Είμαστε...
Να φανταστώ γίνεται του microtransactions το κάγκελο?
Μη βαράτε, ρωτάω απλά διότι πρώτη φορά μου το...
Προσωπικα, ειναι το μονο παιχνιδι με το οποιο θα ηθελα να εφευγα απο την εκθεση. Ειναι το μοναδικο π...
Days Gone σε K2
καλες κινησεις ειναι αυτες...
να δουμε,ποια θα ειναι τα επομενα που θα κυκλοφορησουν...
Γλυκούλι φαίνεται..review θα έχουμε για αυτό;

Υγ.Θέλω switch στα χρώματα της Samus..
Gos έχεις δίκιο, λάθος μου! Η διόρθωση έγινε! Σε ευχαριστω για το heads up!