The Return of the King (of the Iron Fist Tournament)...

To franchise Tekken είναι για τα 3D fighting παιχνίδια ό,τι ακριβώς είναι η σειρά Street Fighter για τα 2D. Ήρθε περίπου στα μισά της δεκαετίας του 1990 ως απάντηση στο Virtua Fighter της Sega και έκτοτε κέρδισε τις καρδιές των παικτών με το εξαιρετικό του gameplay, τη γλυκιά ροή στις μάχες, τους πολλούς και ξεχωριστούς μεταξύ τους χαρακτήρες, αλλά και το “σενάριο”, που αν και σε αυτά τα παιχνίδια δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο, η διαμάχη της οικογένειας Mishima για την κυριαρχία στην εταιρεία Zaibatsu, πάντα ασκούσε μια ιδιαίτερη γοητεία. Αυτή τη σπουδαία παράδοση η Bandai Namco θα επιχειρήσει να τη συνεχίσει από τις 2 Ιουνίου και έπειτα με το Tekken 7, το οποίο είναι το πρώτο αριθμημένο παιχνίδι του franchise εδώ και περίπου επτά χρόνια, διάστημα τεράστιο για μια σειρά τέτοιου βεληνεκούς. Οπότε, γίνεται εύκολα αντιληπτό το τεράστιο “στοίχημα” που παίζεται εδώ για την επιστροφή του “Βασιλιά του Τουρνουά της Σιδερένιας Γροθιάς”.

Εμείς δοκιμάσαμε το Tekken 7 -τουλάχιστον, κάποια τμήματά του- για περίπου μια ώρα πριν από μερικές ημέρες, στα γραφεία της Bandai Namco στην Ελλάδα, και μέσα από αυτό το σύντομο preview θα επιχειρήσουμε να σας μεταφέρουμε ορισμένες από τις εντυπώσεις που αποκομίσαμε. Τονίζουμε εδώ ότι τμήματα νευραλγικής σημασίας για ένα σύγχρονο fighter, όπως το online mode, δεν τα δοκιμάσαμε και είναι κάτι που θα δούμε στο review του παιχνιδιού σε περίπου 20 ημέρες από την ώρα που γράφεται αυτό το άρθρο.

Tekken 7 screenshot 01

Τί είδαμε λοιπόν κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας; Το βασικότερο κομμάτι ήταν χωρίς αμφιβολία το Story mode, το οποίο είναι αρκετά ενδιαφέρον και αρκετά διαφορετικό από ό,τι μας έχει συνηθίσει η σειρά στο παρελθόν. Με το Tekken 7 η Namco επιχειρεί μια αναδρομή σε όλα τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στα προηγούμενα παιχνίδια, από την εποχή, δηλαδή, που ο Heihachi ήταν νέος και ξεκίνησε την έριδά του με τον γιο του, Kazuya, και τα πρώτα τουρνουά της Σιδερένιας γροθιάς. Η ιστορία ξετυλίγεται μέσα από πολλά cinematics, με σκοτεινό ύφος, προσπαθώντας να ενώσει όλα τα νήματα από το παρελθόν.

Με έναν ιδιαίτερο -και μάλλον έξυπνο, θα λέγαμε- τρόπο, το παιχνίδι παίρνει γεγονότα από τα παλιά παιχνίδια, ή ακόμα και cinematics από αυτά, και τα υφαίνει σε ένα story mode που ξεκινά από το παρόν και τη μεγάλη επιστροφή του Hehihachi Mishima και πηγαίνει συνεχώς μπρος-πίσω σε ένα τρελό γαϊτανάκι εξελίξεων και αποκαλύψεων σχετικά με τους πρωταγωνιστές. Το πόσο επιτυχές είναι το πείραμα αυτού του τρόπου αφήγησης είναι δύσκολο να περιγραφεί, αφενός διότι θα πρέπει να δώσουμε spoiler για το τι συμβαίνει και πώς ενώνονται όλα τα παιχνίδια μεταξύ τους, αφετέρου διότι ο παίκτης πρέπει να διαθέτει μια σχετική γνώση της σειράς για να καταλάβει στο μέγιστο βαθμό το τι συμβαίνει σε κάθε κεφάλαιο.

Tekken 7 screenshot 02

Μιας και λέμε για κεφάλαια, να πούμε ότι στο story mode του Tekken 7 έγινε μια ένωση δύο διαφορετικών τρόπων αφήγησης από παιχνίδια της ίδιας της Namco. Από τη μια έχουμε στατικές εικόνες, σαν να βγήκαν από graphic novel, που περιγράφουν τα γεγονότα μέσα από τα μάτια ενός ανθρώπου, τεχνική που έχουμε δει στο παρελθόν να λειτουργεί άψογα στη σειρά Ace Combat. Από την άλλη, η δομή στην εξέλιξη cinematics και μαχών (πάντα μιλώντας για το story mode) θυμίζει έντονα Soul Calibur, στοιχείο που για εμάς μόνο ως καλό μπορεί να θεωρηθεί.

Και μιας και ρίχνουμε ονόματα στο “τραπέζι”, αξίζει να πούμε ότι ο “βασιλιάς” δανείστηκε κάτι από σύγχρονους ανταγωνιστές του, όπως τα σύντομα quick-time events που εξελίσσονται λίγα δευτερόλεπτα πριν την έναρξη μιας μάχης σε μια προσπάθεια ένωσης των cinematics με το πραγματικό gameplay. Προφανώς μιλάμε για μια σχεδιαστική επιλογή που είδαμε στo Injustice: Gods Among Us, της οποίας το δανεισμό από τη Namco δεν κατακρίνουμε καθόλου -τουναντίον εκτιμούμε ότι αν δεις κάτι καλό και πιστεύεις ότι μπορεί να ταιριάξει στο δικό σου παιχνίδι, είναι θετικό να το χρησιμοποιείς.

Tekken 7 screenshot 06

Παίζοντας στο story mode βρεθήκαμε μπροστά και στο σημαντικότερο τμήμα ενός fighting παιχνιδιού: το σύστημα μάχης. Εδώ θα πούμε ότι με χαρά διαπιστώσαμε πως το Tekken 7 δεν κάνει και πολλά “πειράματα” με έντονες αλλαγές ή επιλογές που ενδεχομένως θα ξενίσουν τους φίλους της σειράς. Όλα φαντάζουν οικεία για έναν παίκτη που είναι μυημένος στο σύστημα μάχης του franchise, ωστόσο υπάρχουν κάποιες αλλαγές, όπως το Rage Art, ένα νέο σύστημα που ενεργοποιείται σε κάθε χαρακτήρα και όταν η μπάρα υγείας του βρίσκεται σε critical σημείο, το οποίο επιτρέπει -εφόσον ενεργοποιηθεί- την εκτέλεση κινήσεων που προκαλούν μεγαλύτερη ζημιά στον αντίπαλο.

Στις λίγες φορές που το δοκιμάσαμε, είδαμε ότι το Rage Art λειτουργεί ικανοποιητικά, χωρίς να “σπάει” το παιχνίδι και να το καθιστά πιο εύκολο, αφού οι κινήσεις με το Rage Art ενεργοποιημένο και να διακοπούν μπορούν από έναν έμπειρο παίκτη (ή την αυξημένη Α.Ι.) αλλά και να γίνουν counter με το Power Crush, επίσης μια νέα προσθήκη. Τώρα, το μεγάλο ερώτημα προφανώς έρχεται υπό τη μορφή των “juggles”...

Tekken 7 screenshot 03

Ναι, τα juggles, δηλαδή τα συνεχόμενα χτυπήματα, που μπορούν να κρατήσουν τον αντίπαλο στον αέρα επ' αόριστο και να τον βγάλουν νοκ άουτ πριν καν... ξεκινήσει ο αγώνας, υφίστανται, όμως υπάρχει πλέον το σύστημα Screw Attack, που επιτρέπει combos μόνο σε ανοιχτό χώρο και όχι σε τοίχο -κάτι που όσοι παίζουν Tekken, έστω και casual, γνωρίζουν ότι στα παρελθόντα παιχνίδια ισοδυναμούσε με... θάνατο. Σε γενικές γραμμές το gameplay δεν δείχνει να έχει δραματικές αλλαγές, αφού εξ όσων είδαμε κινείται σε γνωστά πλαίσια, όμως πρέπει να τονίσουμε ότι προσθήκες όπως το Rage Art και το Rage Drive πρέπει να δοκιμαστούν εκτενώς, σε online και offline 2-player περιβάλλον για να γίνει 100% σαφές τί προσφέρουν στη μάχη, ώστε να μπορέσουμε να είμαστε απόλυτα βέβαιοι για την επιτυχή ή όχι εφαρμογή τους. Από το χρόνο που είχαμε εμείς με το παιχνίδι, βέβαια, κάτι τέτοιο δεν μπορεί να ειπωθεί.

Από εκεί και πέρα, δοκιμάσαμε δύο ακόμα modes του τίτλου. Το ένα ήταν το Juke Box, που πρακτικά είναι ό,τι περιγράφει ο τίτλος του, δηλαδή ένα μουσικό κουτί, με τα soundtracks όλων των προηγούμενων παιχνιδιών της σειράς. Το δεύτερο ήταν το Treasure Battle, ένα τύπου ladder mode, στο οποίο επιλέγουμε οποιονδήποτε από τους 36 διαθέσιμους μαχητές και ξεκινάμε μάχες με τυχαίους αντιπάλους, με σκοπό η εκάστοτε νίκη να μας προσφέρει κάθε λογής αντικείμενα (χρήματα, ρουχισμό για το customization των χαρακτήρων μας κ.ο.κ.).

Tekken 7 screenshot 05

Κλείνοντας, θα κάνουμε μια σύντομη αναφορά στα γραφικά, τα οποία πρέπει να ομολογήσουμε ότι στο build που είδαμε δεν μας εντυπωσίασαν, αφού διαπιστώσαμε μια κάποια ανομοιογένεια στην ποιότητα του rendering μεταξύ των χαρακτήρων. Ωστόσο, πρέπει να πούμε ότι αυτό μπορεί και να οφείλεται στο build που δοκιμάσαμε. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, μιλάμε για ένα όμορφο παιχνίδι, με εντυπωσιακά οπτικά εφέ, υπέροχη ροή στη μάχη, τεράστια ποικιλία στους χαρακτήρες και τα είδη πολεμικών τεχνών και πλούσιο περιεχόμενο. Για την ώρα, λοιπόν, μένουμε σε αυτά και θα έχουμε πολλά περισσότερα προς τα τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου, όταν δηλαδή θα παραλάβουμε την τελική έκδοση και θα μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα.

Η δοκιμή του τίτλου έγινε σε preview build για το PS4.

Τσέκαρε το βίντεο

Έκθεση εικόνων

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: FightingΔιάθεση: Bandai Namco Entertainment Greece
Αριθμός παικτών: 1-2Ανάπτυξη: Bandai Namco StudiosΗμ. Έκδοσης: 02/06/2017
PEGI: 16Εκδότης: Bandai Namco EntertainmentΠλατφόρμες: PS 4, Xbox One, PC

Ήταν το 1982, όταν ο πατέρας μου, μου χάρισε έναν "κλώνο" κονσόλας Atari που ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα. Σήμερα, αν και με δύο παιδιά βρίσκουμε χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, ενώ τις νύχτες ανοίγουμε και κανένα βιβλίο high fantasy ή βλέπουμε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Α, και ακούμε classic rock...

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Νέα πλάνα από το remake του Shadow of the Colussus
Η αναμονή για το αριστούργημα του Ueda μεγαλώνει.
Το Solus Project διαθέσιμο για PlayStation 4 και PSVR
Ευκαιρία για εξερεύνηση σε άγνωστους πλάνητες...
Ανακοινώθηκε το Left Alive
Ο νέος τίτλος της Square Enix.
Sudden Strike 4
Χαρά Διασκέδαση και Γνώση!
Live action trailer για το Middle-earth: Shadow of War
Γεύση από...ταινίες Lord of the Rings.
Σταματά η αναβάθμιση του Battleborn με νέο υλικό
Καθώς η ομάδα ανάπτυξης ξεκινά ένα νέο project.
Yakuza Kiwami
Back... to the Beginning.
Νέο υλικό από το “Not a Hero” DLC του Resident Evil 7
Τρεις νέες εικόνες μέσα από το παιχνίδι.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Τεράστια αγάπη τα Tekken. Ειδικά τα 2,3 ,Τag που ασχολήθηκα ενδελεχώς ρίξαμε άπειρες εργατο ώρες με την παρέα. Εκπληκτικό παιχνίδι που όμως δυστυχώς έμεινε αρκετά στάσιμο. Το 6 το προσπέρασα διότι δεν μου έκανε καθόλου κλικ αλλά αυτό θα το τιμήσω!

  • η πρωτη και η τελευταια φορα μεχρι τωρα τουλαχιστον που ασχοληθηκα τοσο πολυ με fighting. ατελειωτο practice mode με βασικους παικτες απο τη μια Lei (εγω) και απο την απο την αλλη Paul (συγκατοικος και κολλητος). μιλαμε για πολυ λιωσιμο που οταν ειχαμε μαθει και ολα τα 10 hitters καναμε και δικες μας δοκιμες για μεγαλυτερο damage. αλλα φοιτητης τοτε υπηρχε απλετος χρονος. ε χασαμε και μια χρονια, σιγα τα λαχανα. δεν νομιζω να αντεχω πια αλλα αναμενω τη γνωμη των γκουρου του site. βασικα αν δω τον Νικο να αφηνει το SF και να καταπιανεται με Tekken σημαινει πολλα. (παιζεαι 100 προς 1 παντως).

  • saint22

    Χαχα, τα ίδια κι εγώ Κώστα μου....
    Θυμάμαι τα επτάωρα να πάνε σύννεφο στο πρώτο έτος. Ωραίες εποχές.
    Δυστυχώς ο ελεύθερος χρόνος είναι τόσο περιορισμένος και το backlog τεράστιο που μόνο για ένα fighting game μπορώ να παίζω. Κι αυτό είναι το SF που εκτός ότι αποτελεί το αγαπημένο μου (και πιο κοντά στις προτιμήσεις μου γενικά) μπορώ και το παίζω κάπως ικανοποιητικά λόγω των 2000 ωρών που είχα ρίξει εργένης στο IV. Βέβαια τα βασικά μπορώ και στο Tekken μιας κι εδώ υπάρχει ένα κάποιο muscle memory αλλά μιας κι έχουν περάσει πολλά χρόνια έχω σκουριάσει ανεπανόρθωτα.
    Θα τιμήσω πάντως το Tekken 7 γιατί φαίνεται πολύ ωραία προσπάθεια, θα ξεσκουριάσω λίγο τον αγαπημένο μου King και ποιός ξέρει, ίσως σε πείσω να ρίξουμε κανένα διπλό τα ξεχαρβαλωμένα γερόντια που είμαστε...! :)

  • Τυχεροί είναι που έχουμε στειρότητα απο Fighting games. Σε καμιά δεκαετία ίσως δούμε κάποια πραγματική εξέλιξη και καποιο ρίσκο στο Tekken ,, κανονικά αυτο το επαναλληπτικά ξαναζεσταμένο φαί με τοσες καθυστερήσεις πρέπει να πουλιέται 20 ευρώ, έχε χάρη το story mode ,το SF που δυστηχώς δείχνει τον δρόμο και η ορεξη μας για λιγο TEKKEN

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 4 μήνες από teleiotis
  • Αλήθεια, πόσο χρονών είναι ο Heihachi Mishima; 160;;; :)

Δ Ε Ο Σ

Υ.Γ Πείτε μου ημερομηνία κυκλοφορίας, τίποτα άλλο!
Ηθικό δίδαγμα: Η πίστη κινεί βουνά.
(Εδώ για όσους δεν το έπιασαν)
φοβερα νεα,ενα απο τα καλυτερα παιχνιδια του ps2,μια απο τις πιο λαμπερες στιγμες της konami,καταιγι...
Φοβερο και επιτυχημενο παιχνιδι το πρωτο,επιβλητικο και αρκετα ψαρωτικο το δευτερο,σιγουρη αγορα γ...
Δειχνει αρκετα υποσχομενο,μου αρεσε παρα πολυ το τρειλερ,αλλη μια αποκλεστικοτητα για το ps4.
Ανυπομονω για την ps VR εκδοση ,θα ειναι μαγικο.
Ενταξει ... το τρειλερ ειναι σκετη αποθεωση .Αναμενομενο παιχνδι .