Εντυπώσεις από τη beta έκδοση του νέου GT.

Μπορεί η σειρά Gran Turismo να είναι το απόλυτο system seller για την οικογένεια PlayStation -έχοντας ξεπεράσει πλέον τα 76 εκατομμύρια αντίτυπα σε πωλήσεις- όμως οι κάτοχοι της νεότερης κονσόλας της Sony, τέσσερα χρόνια μετά την κυκλοφορία της, ακόμα δεν έχουν τίτλο της σειράς στα χέρια τους. Όταν η Polyphony Digital παρουσίασε το Gran Turismo Sport μπέρδεψε τους φίλους της σειράς και τους γέμισε αμφιβολίες για το αν πρόκειται για έναν "κανονικό" τίτλο. Σε δηλώσεις του ο Kazunori Yamauchi, δημιουργός της σειράς Gran Turismo, τόνιζε ότι το GT Sport θα μπορούσε να είναι μία αριθμημένη κυκλοφορία της σειράς -ένα Gran Turismo 7- όμως όλα όσα παρουσιάζονταν στις εκθέσεις έδειχναν ότι το focus του τίτλου βρισκόταν στο online τμήμα και στο στήσιμο ενός eSports racing τίτλου.

Το Gran Turismo Sport αναμενόταν να κυκλοφορήσει στις 25 Νοεμβρίου του προηγούμενου έτους, όμως θέλοντας να τηρήσει τις "παραδόσεις", η Polyphony Digital μετέθεσε την κυκλοφορία του για το 2017. Από τις 17 Μαρτίου διεξάγεται μία κλειστή beta για τον τίτλο, στην οποία προστέθηκαν παίκτες από την Ευρώπη στις 15 Απριλίου. Γράφοντας πολλά χιλιόμετρα από εκείνη την μέρα μέχρι σήμερα, με τη beta να συνεχίζεται ακόμη, είμαστε σε θέση να μοιραστούμε μαζί σας τις πρώτες εντυπώσεις μας από το παιχνίδι.

Gran Turismo Sport beta screenshot 2

Ανοίγοντας τη beta για πρώτη φορά, τρία αυτοκίνητα δωρίζονται στο παίκτη, κάθε ένα από τα οποία ανήκει σε μία από τις τρεις διαθέσιμες στη beta κατηγορίες (Group 3, Group 4, N300). Κάθε μέρα το παιχνίδι προσφέρει ακόμη ένα τυχαίο αυτοκίνητο στον παίκτη, αρκεί εκείνος να διανύσει 67 χιλιόμετρα. Μέχρι στιγμής έχουμε στην κατοχή μας 26 αυτοκίνητα -από τα 36 που είναι συνολικά διαθέσιμα στη beta. Σε αυτά περιλαμβάνονται πραγματικά race cars (π.χ. Mercedes-AMG GT GT3), race cars τα οποία δημιούργησε η ίδια η PD βασισμένα σε πραγματικά αυτοκίνητα (π.χ. Subaru WRX Gr.3), πιο καθημερινά οχήματα όπως το Ford Focus ST, αλλά και prototypes του VISION GT προγράμματος (π.χ. Toyota FT-1 VGT).

Για να μπορέσουν να χωριστούν όλα αυτά τα οχήματα σε τρεις κατηγορίες -στο τελικό παιχνίδι θα υπάρχουν και άλλες κατηγορίες- ήταν απαραίτητο να υπάρξει BoP (Balance of Performance) των αυτοκινήτων. Θεωρούμε ότι αν και έχει γίνει σωστή δουλειά στο διαχωρισμό των οχημάτων στις επιμέρους κατηγορίες, μερικά αυτοκίνητα, κυρίως τα τετρακίνητα -όπως το Nissan GT-R στην Group 4 κατηγορία και τα Mitsubishi Lancer και Audi TTS στη N300- φαίνεται να έχουν σαφές πλεονέκτημα σε σχέση με τα υπόλοιπα, κάνοντας συχνό το φαινόμενο όλο το grid του αγώνα να αποτελείται από τα ίδια 2-3 οχήματα. Ελπίζουμε ότι τα στοιχεία τα οποία συλλέγονται από τη beta θα βοηθήσουν την PD να αναγνωρίσει το πρόβλημα και να το διορθώσει στην τελική έκδοση.

Gran Turismo Sport beta screenshot 3

Όσον αφορά τους αγώνες, κάθε μέρα είναι διαθέσιμα τρία combo πίστας-κατηγορίας αυτοκινήτων σε time trial mode, το οποίο στην πραγματικότητα είναι μία περίοδος χρονομετρημένων δοκιμαστικών που καθορίζει τη θέση από την οποία θα εκκινήσει ο παίκτης στους αγώνες. Οι αγώνες διεξάγονται σε συγκεκριμένες ώρες τις καθημερινές, από τις 20:00 μέχρι και τις 22:40 ώρα Ελλάδος, ενώ τα Σαββατοκύριακα οι αγώνες ξεκινούν νωρίτερα. Στην ευρωπαϊκή beta είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε λίγες διαδρομές, ανάμεσά τους το κλασσικό Nürburgring (στη Nordschleife χάραξη), το Brands Hatch και στις δύο εκδοχές του, το Willow Springs, δύο νέες oval διαδρομές και τη νέα Dragon Trail, η οποία είναι σχεδιασμένη από την PD. Η Dragon Trail είναι μία αρκετά ανοιχτή διαδρομή και βοηθάει στις καθαρές προσπεράσεις, κάτι το οποίο είναι επιθυμητό σε έναν τέτοιο τίτλο.

Δύο από τα σημαντικότερα features του GT Sport είναι η κατάταξη οδηγού (Driver Rating) και η κατάταξη αθλητικής άμιλλας (Safety Rating). Αυτές οι δύο μεταβλητές παίρνουν τις τιμές E,D,C,B,A,S και βοηθούν στο matchmaking ώστε ο παίκτης να τρέχει με οδηγούς οι οποίοι έχουν παρόμοιες επιδόσεις και συμπεριφορά με τη δική του. Όσο πιο καθαρά οδηγεί ο παίκτης τόσο θα αυξάνεται το Safety Rating του ενώ ανάλογα με τις θέσεις που τερματίζει στον αγώνα επηρεάζεται το Driver Rating του. Ενώ στη θεωρία το σύστημα ακούγεται δίκαιο, στην πράξη τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Για παράδειγμα, σε μία σύγκρουση με κάποιο άλλο αυτοκίνητο, το Safety Rating και των δύο οδηγών θα μειωθεί, ανεξάρτητα με το ποιος την προκάλεσε.

Gran Turismo Sport beta screenshot 1

Έτσι, αν κάποιος δεν καταφέρει να βρεθεί στις μπροστά θέσεις ενός αγώνα -στις οποίες συνήθως βρίσκονται οδηγοί με σωστή συμπεριφορά- θα καταλήξει να μάχεται με άτομα τα οποία δεν αγωνίζονται καθαρά και οι συγκρούσεις μαζί τους θα είναι πολλές. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του SR του παίκτη, το οποίο σημαίνει ότι στους επόμενους αγώνες θα συναντήσει ακόμη πιο “επιθετικούς”-απρόσεκτους οδηγούς, κάτι που κάνει την αύξηση του SR ακόμη πιο δύσκολη. Ελπίζουμε να βρεθεί κάποιος τρόπος ώστε το παιχνίδι να καταλαβαίνει έστω και σε μικρό βαθμό ποιος προκάλεσε μία σύγκρουση. Ευχάριστο είναι το γεγονός ότι στο πλήρες παιχνίδι θα υπάρχει ένα mode το οποίο θα προσπαθεί να εκπαιδεύσει τοuς παίκτες και να τους μάθει τους κανόνες της σωστής αγωνιστικής συμπεριφοράς.

Είναι μία αρκετά δύσκολη διαδικασία, γιατί πρόκειται για ένα παιχνίδι με αρκετά ευρύ κοινό, το οποίο έχει συνηθίσει να τερματίζει πρώτο στους αγώνες με την A.I. και όταν αυτό δεν γίνεται, η επιλογή του restart είναι πάντα διαθέσιμη. Είναι ένα μεγάλο στοίχημα για την PD να καταφέρει να κάνει τον casual παίκτη να νιώσει ικανοποίηση με την κατάκτηση και άλλων θέσεων εκτός της πρώτης, όπως συμβαίνει και στους πραγματικούς αγώνες αυτοκινήτων, και εκεί πιστεύουμε ότι θα κριθεί ένα μεγάλο ποσοστό της επιτυχίας του τίτλου. Όσον αφορά στην οδήγηση, το Gran Turismo Sport δεν εντυπωσιάζει και δεν ξεφεύγει από τα επίπεδα των άλλων τίτλων της σειράς.

Gran Turismo Sport beta screenshot 4

Η αλήθεια είναι ότι πλέον ακόμη και στις κονσόλες υπάρχουν τίτλοι οι οποίοι είναι πιο ρεαλιστικοί στην οδήγηση και αφαιρούν από τη σειρά GT το δικαίωμα να αυτοχαρακτηρίζεται ως “The real driving simulator”, πόσο μάλλον τώρα που η Polyphony Digital δείχνει να θέλει να αντικαταστήσει το driving με το racing ή το motorsport . Σε καμία περίπτωση αυτό δεν σημαίνει ότι το GT είναι ένα απλό arcade παιχνίδι. Η διαφορετική συμπεριφορά στην οδήγηση ανάμεσα στα αυτοκίνητα, η μεταφορά βάρους στις στροφές, οι διάφορες ρυθμίσεις που αφορούν το στήσιμο του αυτοκινήτου, είναι όλα εδώ. Κατά τη διάρκεια της beta ο τίτλος δέχθηκε ένα update το οποίο επηρέασε αρκετά την οδήγηση, κάνοντας τα οχήματα να έχουν λιγότερη πρόσφυση, δυσκολεύοντας αρκετά το χειρισμό μερικών αυτοκινήτων.

Τα αυτοκίνητα ελέγχονται άψογα μέσω του χειριστηρίου και δεν είναι υποχρεωτική η χρήση τιμονιέρας ώστε κάποιος να είναι ανταγωνιστικός. Δοκιμάζοντας το παιχνίδι με τιμονιέρα, αν και αποκτήσαμε περισσότερη σταθερότητα στους χρόνους μας, απογοητευτήκαμε διότι η πληροφόρηση -ή, αλλιώς, το force feedback- που λαμβάναμε μέσω του τιμονιού ήταν πολύ φτωχή, αφήνοντας το GT Sport αρκετά πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό στο συγκεκριμένο τομέα. Έχοντας ένα Gran Turismo στα χέρια μας δεν μπορούμε να παραλείψουμε την αναφορά στον τεχνικό τομέα του τίτλου. Το lighting system είναι ό,τι πιο εντυπωσιακό έχουμε δει από παιχνίδι του είδους ενώ το επίπεδο λεπτομέρειας στα αυτοκίνητα συνεχίζει να είναι εκπληκτικό.

Gran Turismo Sport beta screenshot 5

Αυτά τα δύο, σε συνδυασμό με την παλέτα χρωμάτων που έχει επιλεχθεί, κάνουν το παιχνίδι να φαίνεται αληθοφανές. Το μόνο παράπτωμα του GT Sport σε αυτόν τον τομέα είναι ο σχεδιασμός του περιβάλλοντος έξω από την πίστα, ο οποίος σε μερικές πίστες φαίνεται μισοτελειωμένος και πρόχειρος. Βέβαια, πρόκειται για μία beta έκδοση, οπότε αυτό ενδέχεται να είναι επιλογή της PD ή ακόμη και να βελτιωθεί μέχρι την κυκλοφορία του τίτλου. Ένα από τα δυνατότερα χαρτιά του Gran Turismo Sport είναι τα άψογα σκηνοθετημένα replay του, τα οποία θα εντυπωσιάσουν και τους πιο απαιτητικούς. Δυστυχώς, βρήκαμε υπερφορτωμένες τις ενδείξεις που υπάρχουν στην οθόνη την ώρα του αγώνα, κάτι το οποίο δεν θα αποτελούσε πρόβλημα αν υπήρχε δυνατότητα παραμετροποίησής τους όπως σε άλλους τίτλους.

Επίσης, χρήσιμη θα ήταν ύπαρξη της δυνατότητας αλλαγής του field of view και μετακίνησης του καθίσματος στην εσωτερική κάμερα των αυτοκινήτων, άλλο ένα απλό χαρακτηριστικό που προσφέρει ο ανταγωνισμός και λείπει από τον τίτλο. Ένας από τους πιο αδύναμους τομείς των προηγούμενων τίτλων της σειράς είναι ο ηχητικός, στον οποίο όμως πλέον υπήρξε κάποια βελτίωση, με τα αυτοκίνητα να έχουν νέους και διαφορετικούς ήχους, χωρίς ωστόσο να εντυπωσιάζουν. Δυστυχώς, κατά τη διάρκεια της -ευρωπαϊκής- beta δεν είχαμε πρόσβαση σε αγώνες με την A.I. οπότε δεν μπορεί να γίνει κάποιο σχόλιο για το αν υπήρξε βελτίωση στο συγκεκριμένο τομέα. Επίσης μη διαθέσιμοι ήταν οι νυχτερινοί αγώνες, οι αγώνες με βροχή, το damage model στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου -εμφανισιακά υπάρχουν μόνο μικρές γρατσουνιές σε συγκεκριμένα αυτοκίνητα- ενώ ακόμη δεν έχει γίνει διαθέσιμη κάποια off-road διαδρομή.

Μπορούμε με σιγουριά να πούμε ότι αν κάποιος -μάλλον ρομαντικός- περίμενε το Gran Turismo Sport ως ένα Gran Turismo 7 και ήθελε να έχει στην κατοχή του 20 διαφορετικά Skyline και Miata, τα οποία θα βελτίωνε, θα έπλενε και θα έτρεχε μαζί τους σε offline αγώνες μάλλον θα απογοητευτεί. Μένει να δούμε αν η PD θα καταφέρει να πείσει το μεγάλο κοινό της σειράς να ασχοληθεί με αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο, δίνοντας τα κατάλληλα κίνητρα ώστε να οδηγούν όλοι "καθαρά", προστατεύοντας έτσι εκείνους που θα θελήσουν να ασχοληθούν σοβαρά με τον τίτλο και να τον αντιμετωπίσουν ως ένα motorsport. Περισσότερα για το Gran Turismo Sport, ανάμεσα σε αυτά και η ημερομηνία κυκλοφορίας του, αναμένεται να γίνουν γνωστά κατά τη διάρκεια της έκθεσης E3.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Έκθεση εικόνων

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: RacingΔιάθεση: Sony Hellas
Αριθμός παικτών: 1-24Ανάπτυξη: Polyphony DigitalΗμ. Έκδοσης: 18/10/2017
PEGI: 3Εκδότης: SCEEΠλατφόρμες: PS 4

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Ωραίο κείμενο khris

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 6 μήνες από crown
  • Νομίζω πως τις παρατηρήσεις που γράφεις για τη beta Κρις, θα μπορούσες αν δε το εχεις κάνει ήδη, να τις στείλεις και ως feedback στο support... Τώρα άσχετα με το κείμενο, ωραίος που έβαλες τα δικά σου screenshots, Κρις! ^^

  • oneeyedwally

    Σε ευχαριστώ Αντρέα! Σχεδόν όλα όσα αναφέρω μέσα στο κείμενο έχουν ήδη συζητηθεί στο forum της closed beta και ελπίζω η PD να ακούσει και να διορθώσει όσα περισσότερα απο αυτά μπορεί και προλαβαίνει :)

    Τα screenshots -ειδικά αυτά με το γκαράζ, που δείχνουν πόσα km έχουν γίνει με κάθε αυτοκίνητο, τα οποία στην πραγματικότητα είναι αρκετά παραπάνω λόγω των restart όποτε χαλούσε ένας γύρος σε time trial- μπήκαν ώστε να φαίνεται πόσο ασχοληθήκαμε με την beta πριν γραφτεί το κείμενο, γιατί κυκλοφορούν αρκετά περίεργα εκεί έξω. Τα screenshot με τα car grids-leaderboards μπήκαν για να φανεί το πρόβλημα με την χρήση των ίδιων αυτοκινήτων από όλους - και για να πουλήσουμε μούρη με τις υψηλές θέσεις :p.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 6 μήνες από KhR1s
  • ping 140... ειχα φτασει μεχρι 150 σε μερικους αγωνες. :o

  • Είναι αλήθεια πως η beta έχει τα θέματα της. Βασικότερα προβλήματα θεωρώ το πολύ υψηλό ping που αντιμετώπισα και εγώ κατά διαστήματα και κυρίως το πολύ προβληματικό σύστημα αξιολόγησης της οδηγικής συμπεριφοράς. Γενικά, η κατάσταση είναι αρκετά ενοχλητική με τους περισσότερους παίκτες να μην παίζουν καθόλου καθαρά. Ουσιαστικά, όλος ο αγώνας καταλήγει να κρίνεται στο αν θα μπορέσεις να κρατηθείς μακριά από τον συνωστισμό των 2-3 πρώτων στροφών. Κατά κανόνα πίσω από την 4η-5η θέση οι περισσότεροι παίζουν συγκρουόμενα.

    Από εκεί και πέρα στα του gameplay διαφωνώ σε ένα βαθμό με τα όσα γράφονται στο κείμενο. Είναι βέβαιο πως το παιχνίδι δεν είναι simulator τύπου Assetto Corsa. Ακόμη και το κατ' εξοχήν αντίπαλο δέος, το Forza Motorsport, βαδίζει σε πολύ πιο simulation μονοπάτια. Ωστόσο, το gameplay του GT Sport, κινείται στο ίδιο μήκος κύματος με τους προκατόχους του (GT 5 & 6), βρίσκοντας με σημαντικές βελτιώσεις, την κατ' εμέ χρυσή τομή μεταξύ simulation και arcade, ώστε να παραμένει διασκεδαστικό ακόμη και με controller (γιατί κακά τα ψέματα πραγματικό simulator παίζεται μόνο με τιμονιέρα). Συνολικά, τα physics αναρτήσεων και ελαστικών έχουν βελτιωθεί κατακόρυφα, ενώ και οι πίστες δίνουν μια πολύ πιο φυσική και bumpy (ειδικά η Nurburgring) αίσθηση. Επίσης, η αίσθηση της ταχύτητας είναι πολύ πιο έντονη και ευχάριστα ρεαλιστική σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια.

    Συνολικά, έχω την εντύπωση πως το GT Sport, παρά τα προβλήματα του, κινείται προς μια πολύ θετική κατεύθυνση, προσφέροντας το πλέον μεστό gameplay που έχει να επιδείξει η σειρά μέχρι σήμερα. Νομίζω πως αν διορθωθούν τα τεχνικής κυρίως φύσης προβλήματα του (netcode κατά βάση) και βάλουν στην τελική έκδοση και μια, επιτέλους, ικανοποιητική ΑΙ, η τελική εξίσωση φαίνεται να δίνει ένα πολύ θετικό πρόσημο.

  • Τρομερη απογοητευση η beta. Δυστυχως η κατρακυλα για την PD συνεχιζεται και δεν ξερω που θα φτασει. Ηχος σε γελοια επιπεδα, πιστες οχι laser scanned, physical damage μηδεν και η ραχοκοκαλια του game οι σερβερς ξεκινουσαν με 150+ ping. To μονο που με αφησε ακρως ικανοποιημενο ειναι τα γραφικα του, ελα ομως που παιζουν την λιγοτερη σημασια απο ολα τα παραπανω. Απο physics δεν ειδα μεγαλη διαφορα απο GT6 και ουτε περιμενα αφου ειναι 100% playable με μοχλο.
    Οπως το βλεπω εγω η PD εχει "καταντησει" να μη καινοτομει εδω και δεκαετιες, εχοντας τραγικους ρυθμους αναπτυξης τιτλων και δινει τα παντα για να εντυπωσιασει με τα γραφικα του εκαστοτε GT τιτλου. Παρ'το αλλιως PD.

  • Δυστυχώς ο ανταγωνισμός έχει προχωρήσει πααααρα πολύ και η PD πλέον δε παίζει μόνη της. μετά το μέτριο GT6 αλλά και το (οτι και να λεμε, ειχε θέματα) GT5, καθώς κ μετα τους παπάδες που δίνουν άλλες εταιρίες, ο πήχης έχει ανέβει πάρα πολύ και δεν φτάνει πλέον το όνομα για να σώσει την κατασταση.
    δεν ειμαστε πλέον στην εποχη που πούλησες με το ονομα μόνο ένα demo (εσενα κοιταω prologue), έστω κ λίγο ο κόσμος την ψιλιάστηκε και θέλει σοβαρη δουλειά, βελτιώσεις και καινοτομίες για να ξανανέβεις στο βάθρο. κ δε λεω top θέση, αλλά τουλάχιστον στο top 3. ειδικα σε μια κονσόλα οπως το PS4 που εχει σαφες ελλείψεις στον racing τομεα.

Τελευταία Σχόλια

τοσο καλα indie και βγαλανε το Friday the 13th The Game?? τις αλλες κατηγοριες η μαλλον αυτες που μπ...
εχει βελτιωθει παρα πολυ αποτι εχω ακουσει. κ εγω μονο στο πρωτο χρονο επαιξα που ειχε ακομα τα θεμα...
Χαχαχαχα κορυφαίο Πάνο!!!! Κάθησα και σκέφτηκα λίγο αυτό με τα βρώμικα μυαλά και κατέληξα στο οτι πρ...
Δεν μου λέτε συνονόματοι που έχετε και εμπειρία με το siege, αξίζει? Είχα παίξει την beta όταν είχε ...
Αν πρόσεχε και το Division από την αρχή.....
οχι βρε συ, τρελος εισαι; no more gameplay?!?
σκεψου οτι παιζω σκληροπυρηνικά adventures με σημειώμ...
καλή επιτυχία xbox one
Καλά για σένα αυτό θα ήταν το ιδανικότερο και το πιο αγαπημένο σου mode, και να υπήρχε σε όλα τα gam...
Καλη επιτυχια σε ολους!!! X box one