Ένας ιππότης σε ένα χαμένο βασίλειο

Μπορεί το όνομα της Zindagi Games να ήταν μέχρι πρότινος άγνωστο στο ευρύ κοινό, αλλά οι κάτοχοι του PlayStaition 3 σίγουρα το έμαθαν μέσω του Sports Champions. Για όσους δεν γνωρίζουν, πρόκειται για μια από τις πρώτες κυκλοφορίες που θέλησαν να αξιοποιήσουν τις λειτουργίες του PS Move και σε γενικές γραμμές κατάφερε να αναδείξει πολλές από τις αρετές του νέου αυτού περιφερειακού. Η ανακοίνωση πως η ίδια ομάδα ανάπτυξης ασχολείται με μια νέα δημιουργία, δημιούργησε την πεποίθηση πως θα προκύψει κάτι ενδιαφέρον και οι πρώτες ενδείξεις γύρω από το Medieval Moves: Deadmund's Quest ήταν αρκετά ελπιδοφόρες. Και η αλήθεια είναι πως το όλο εγχείρημα, τουλάχιστον αρχικά, δείχνει προσεγμένο αλλά και ελπιδοφόρο. Κάτι το γενικότερο art direction, κάτι η συμπαθέστατη φιγούρα του πρωταγωνιστή και τελικά ο παίκτης δεν θα βλέπει την ώρα να πιέσει το πλήκτρο start.

b_940_0_16777215_00_images_Medieval_Moves_medieval-moves-screen-09.jpg

Η ιστορία του Medieval Moves: Deadmund's Quest ξεδιπλώνεται γύρω από τον πρίγκιπα Edmund, ο οποίος ζει σε ένα όμορφο και φιλήσυχο βασίλειο. Όπως συμβαίνει πάντοτε σε αυτές τις ιστορίες, το κακό δεν αργεί να συμβεί και έτσι ένας μοχθηρός μάγος απλώνει τα μαγικά του ξόρκια παντού, μετατρέποντας τους πάντες σε σκελετούς. Φυσικά, ο πρίγκιπας Edmund δεν αποτελεί εξαίρεση, και υπό τη μορφή του Deadmund θα προσπαθήσει να επαναφέρει την τάξη. Δυστυχώς, η εξιστόρηση των γεγονότων γίνεται μέσω ορισμένων στατικών σκίτσων, τα οποία δεν διακρίνονται για τη λεπτομέρειά τους, ενώ -ακόμα χειρότερα- δημιουργούν την εντύπωση πως σχεδιάστηκαν βιαστικά. Στον αντίποδα, η εικόνα δείχνει να καλυτερεύει μόλις ξεκινάει η δράση, με τον τεχνικό τομέα να διακρίνεται τόσο για την αισθητική όσο και για τη λεπτομέρειά του. Η ποικιλία των επιπέδων είναι πραγματικά μια ευχάριστη νότα, έστω και αν τα πάντα παραπέμπουν σε γνωστές δημιουργίες άλλων εταιριών.

b_940_0_16777215_00_images_Medieval_Moves_medieval-moves-screen-05.jpg

Μέσα σε αυτά τα επίπεδα ο Deadmund θα έρθει αντιμέτωπος με ένα πλήθος εχθρών, που μπορεί να μην διακρίνονται για την εξυπνάδα ή το ιδιόμορφο παρουσιαστικό τους, αλλά ανεβάζουν συχνά πυκνά την ένταση των μαχών. Αλλά μέχρι ενός σημείου. Το Medieval Moves: Deadmund's Quest, μπορεί αρχικά να δημιουργεί την εντύπωση πως πρόκειται για μια action-adventure δημιουργία τρίτου προσώπου, αλλά πρακτικά έχουμε μπροστά μας ένα on-rails παιχνίδι, μια απόφαση που πραγματικά θέτει πολλά ερωτηματικά. Όπως συμβαίνει σε ανάλογες περιπτώσεις, ο χαρακτήρας κινείται αυτόματα από τη μια περιοχή στην επόμενη και σε συγκεκριμένα σημεία θα δέχεται τις επιθέσεις των εχθρών, στιγμές που πρακτικά ο παίκτης θα αναλαμβάνει δράση. Με αυτό τον τρόπο το gameplay δείχνει να απλοποιείται υπερβολικά αν και το γεγονός πως έχουμε μπροστά μας μια πρόταση που απαιτεί την ύπαρξη του PS Move, ίσως τελικά να αποτέλεσε και ένα μονόδρομο.

b_940_0_16777215_00_images_Medieval_Moves_medieval-moves-screen-06.jpg

Σε γενικές γραμμές το motion χειριστήριο του PlayStation 3 δείχνει να λειτουργεί απροβλημάτιστα, με ελάχιστες έως μηδαμινές ασάφειες αλλά και καθυστερήσεις. Σύμμαχος του παίκτη θα είναι φυσικά το διακριτικότατο aim assist, το οποίο θα συγχωρέσει πολλά λάθη, ενώ θα κάνει τα... στραβά μάτια σε μια λανθασμένη βολή, μετατρέποντάς την αυτόματα σε επιτυχημένη. Ο Deadmund είναι εξοπλισμένος με μια ασπίδα και με ένα σπαθί, ενώ πέρα από αυτά θα μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα τόξο και, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, να εξαπολύσει μια επίθεση με δυναμίτη. Ο καθένας μπορεί να φανταστεί τον τρόπο με τον οποίο εκτελούνται οι βασικές κινήσεις, ωστόσο, η ομάδα ανάπτυξης δεν αρκέστηκε μόνο σε αυτά. Μετακινώντας το χειριστήριο οριζόντια προς την οθόνη, με μικρές και κοφτές κινήσεις, ο συμπαθέστατος πρωταγωνιστής θα εξαπολύσει τα γνωστά ninja stars, αν και στον συγκεκριμένο τομέα, ο παράγοντας της τύχης είναι αυτός που θα ορίσει την επιτυχία της βολής. Αν ο παίκτης εκτελέσει μια κίνηση που παραπέμπει πως πίνει ένα ποτήρι νερό, αυτόματα ο Deadmund θα καταναλώσει ένα μπουκάλι γάλα, το μοναδικό μέσο αναπλήρωσης της χαμένης του ενέργειας.

{PAGE_BREAK}

Συνολικά, το Medieval Moves: Deadmund's Quest διακρίνεται για τις πολλές και έξυπνες ιδέες του αλλά από ένα σημείο και έπειτα έρχονται στην επιφάνεια τα σοβαρά προβλήματα από τα οποία μαστίζεται. Και πρώτο και καλύτερο είναι η απουσία εξερεύνησης των επιπέδων, μια αναγκαστική παραχώρηση εξαιτίας της κατηγορίας στην οποία ανήκει ο τίτλος. Αλλά πέρα από αυτόν τον σκόπελο, πολλά προβλήματα δημιουργούνται όταν ο Deadmund παίρνει θέση άμυνας. Για να κάνει η Zindagi Games τα πράγματα όσο το δυνατό πιο απλά, ο χαρακτήρας αποκτά διαφανή μορφή όταν τον πλησιάζουν οι αντίπαλοι, με τους παίκτες να έχουν καλύτερη αντίληψη των όσων συμβαίνουν γύρω τους και με τις επιθέσεις να είναι πιο αποτελεσματικές.

b_940_0_16777215_00_images_Medieval_Moves_medieval-moves-screen-07.jpg

Όμως, όταν αμύνεται, δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα δέχεται χτυπήματα από εχθρούς που δεν βρίσκονται στο οπτικό του πεδίο, ενώ αν επιχειρήσει να πάρει και πάλι θέση επίθεσης, η χαρακτηριστική αργοπορία στην κίνησή του, θα τον θέσει πολύ σύντομα εκτός μάχης. Η κατάσταση δείχνει να χειροτερεύει όταν χρησιμοποιείται το τόξο, μιας και η οπτική μεταφέρεται αυτόματα σε πρώτο πρόσωπο, αλλά και πάλι ο κεντρικός χαρακτήρας αδυνατεί να κινηθεί γρήγορα. Αναμενόμενα, ο τίτλος της Sony παρέχει τη δυνατότητα σε δύο παίκτες να ενώσουν τις δυνάμεις τους ή ακόμα καλύτερα να ανταγωνιστεί ο ένας τον άλλο, μέσω του multiplayer mode. Οι επιλογές μπορεί να είναι ελάχιστες, αλλά η ουσία είναι πως τα πάντα λειτουργούν αρκετά σωστά, ενώ και ο διαχωρισμός της οθόνης λόγω split-screen δεν κουράζει. Και όλα αυτά για ένα σύνολο που από ένα σημείο και έπειτα δεν διακρίνεται ούτε για την ποικιλία του αλλά ούτε και για τη μεγάλη του διάρκεια.

Οπότε γεννάται το εύλογο ερώτημα για το αν το Medieval Moves: Deadmund's Quest αξίζει ή όχι την προσοχή των παικτών και η απάντηση βρίσκεται κάπου στη μέση. Το χαμηλό κόστος αγοράς δικαιολογεί μέχρι έναν βαθμό τα πολλά λαθάκια του, αλλά η αλήθεια είναι πως ο τίτλος θα μπορούσε να προσφέρει περισσότερες ευχάριστες στιγμές. Σίγουρα η κατάσταση θα ήταν καλύτερη αν το όλο εγχείρημα ήταν απελευθερωμένο από τους σαφέστατους περιορισμούς που θέτει ένα on-rails παιχνίδι και φυσικά αν δεν ήταν τόσο επαναλαμβανόμενο. Αλλά ακόμα και έτσι, αξίζει κάποιος -ειδικά αν μιλάμε για παίκτες νεαρής ηλικίας, διότι σε αυτούς κυρίως αναφέρεται η πρόταση της Sony-να αναλάβει τον έλεγχο του συμπαθέστατου Deadmund και να φτάσει μέχρι τέλους.

Γιώργος Τσακίρογλου

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: ActionΔιάθεση: Sony Hellas
Αριθμός παικτών: 1-2Ανάπτυξη: Zindagi GamesΗμ. Έκδοσης: 18/11/2011
PEGI: 7Εκδότης: SCEEΠλατφόρμες: PlayStation 3

Θετικά

  • Πανέμορφο art direction
  • Το Move λειτουργεί αρκετά σωστά…

Αρνητικά

  • …αν και πολλές ενέργειες γίνονται αυτόματα
  • Σύντομο και επαναλαμβανόμενο
  • Προβλήματα με την ΑΙ των αντιπάλων

Βαθμολογία

Τα videogames για τον Γιώργο δεν είναι τρόπος ζωής. Η μεγάλη αγάπη του παραμένουν οι δύο τροχοί και -αναπάντεχα- ό,τι ψηφιακό προσπαθεί να τους μοιάσει. Τα χρόνια πέρασαν και πλέον τα "παιχνίδια" αποτελούν ένα ευχάριστο διάλειμμα από την καθημερινότητα, αλλά πάντα ένα αναπόσπαστο κομμάτι της, όπως είναι η μουσική, οι βόλτες, τα ταξίδια και... οι σούζες (και μετά σου λέει πως μεγάλωσε).

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Ξεκίνησαν τα Summer Sales του PlayStation Store
Μεγάλες προσφορές σε γνωστούς τίτλους.
"Big in Japan" και "Totally Digital" εκπτώσεις στο PlayStation Store
Σε RE 7, FF XV, Metal Gear Solid V, Dark Souls III και πολλά άλλα.
O Iούλιος στο PlayStation Plus
Με Until Dawn, Game of Thrones: A Telltale Series και άλλα.
Eβδομάδα νέων προσφορών στο PS Store
Κυρίως για τους κατόχους Plus συνδρομής.
Ανακοινώθηκε το FIFA 18
Ποδοσφαιρικές αναμετρήσεις...και Cristiano Ronaldo.
Ο Ιούνιος στο PlayStation Plus
Ένας από τους πιο δυνατούς μήνες για την υπηρεσία.
Τέλος εποχής για το PlayStation 3 στην Ιαπωνία
Σταμάτησε επίσημα η παραγωγή της κονσόλας.
Νέες προσφορές στο PlayStation Store
Με πολλά παιχνίδια κάτω των €20 και Deal of the Week.
Υπό ανάπτυξη η συνέχεια του Life is Strange
Με την ίδια ομάδα στο τιμόνι.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Οτι να ναι πια. Χωλαινει και μπαζει απο παντου το συστημα απο οτι φαινεται. Ευτυχως μου ειναι εξισου...
"Φυσικά κάτι Zodiac Spear"

Δε νομίζω να υπήρχε ούτε ένας εκεί έξω που να μην είχε ανοίξει οτι che...
Παιχνιδάρα.

Το απόλαυσα στην εποχή του, γι αυτό που ήταν και ποτέ δε το μετάνιωσα. Μου είχε κάνε...
Εγώ μιά χαρά το ευχαριστήθηκα στην ώρα του πάντως!
Μπορεί κι εγώ να προτιμώ τα παραδοσιακά FF's αλλ...
ok, προσωπικά μου είναι αδιάφορο, αλλά εφόσον η Νιντυ θέλει κόσμο να παίζει online θα πρέπει απαραιτ...
Ειμαι λιγο παλιομοδιτης σε αυτο τον τομεα....τι να κανουμε!
κ εμενα μου φαινεται πιο ευκολο να το χωνέψω σήμερα. νομίζω φταίει οτι μετα το FF12, βγηκαν πολλα πα...
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το έκανε αυτό η Nintendo.
3 λόγοι μου έρχονται στο μυαλό.
1 εξοικονόμη...
Ήμουν (και είμαι ακόμη, βασικά) από εκείνους που προτιμούν συστήματα σαν του 6,7,8,9 και 10, και είχ...
με το υλικό που έχει αυτή τη στιγμή, ειναι κυρίως για νέους παίχτες ή για παίχτες που θελουν να ξανα...
Xbox Game Pass σε K2