Είναι άραγε ο μεσσίας των JRPGs;

Το γεγονός ότι η τωρινή γενιά επιτραπέζιων κονσολών πάσχει από έλλειψη σοβαρών JRPGs είναι ένα αδιαμφισβήτητο γεγονός, που έχει πληγώσει πάρα πολύ τους οπαδούς του είδους. Τα ελάχιστα διαμάντια του είδους μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού και αν έχετε μόνο μία από τις τρεις κονσόλες, τότε τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα. Όταν λοιπόν η Level-5 ανακοίνωσε το 2009 πως εργαζόταν επάνω σε έναν "high budget" τίτλο για το PS3, τα μάτια των gamers ανά τον κόσμο έλαμψαν από προσμονή. Σίγουρα, το μέτριο αποτέλεσμα των White Knight Chronicles είχε προβληματίσει τους οπαδούς της εταιρίας, αλλά με διαμάντια όπως τα Dark Cloud, Dragon Quest VIII, Professor Layton, Rogue Galaxy και Jeanne d’Arc στο ενεργητικό της, είναι εύκολο να προσπεράσουμε ένα μικρό σκαμπανέβασμα της Level-5.

Το Ni No Kuni κυκλοφόρησε εν μέσω θριαμβευτικών reviews στην Ιαπωνία το 2011 και οι εικόνες του έκαναν αμέσως το γύρο του κόσμου, προκαλώντας εντυπωσιακά γουργουρίσματα λιγούρας στα στομάχια των gamers. Δυστυχώς, η κυκλοφορία της DS έκδοσης δεν ήταν γραφτό να έρθει ποτέ στη Δύση, ενώ ακόμα και η PS3 έκδοση ακροβατούσε ανάμεσα στην ακύρωση ή την επιβεβαίωση για πολύ καιρό. Ευτυχώς για όλους, η Namco Bandai αποφάσισε να προχωρήσει στην επένδυση, και το πολυπόθητο Ni No Kuni: Wrath of the White Witch είναι επιτέλους στα χέρια μας. Είναι όμως ο ερχομός του "μεσσία" όπως πολλοί περίμεναν ή η Level-5 σκοντάφτει για δεύτερη συνεχόμενη φορά;

Ένα γλυκό, παραδοσιακό παραμύθι – Ιστορία & κόσμος

Κεντρικός πρωταγωνιστής του παιχνιδιού είναι ο Oliver, ένα δεκατριάχρονο αγόρι το οποίο ζει με τη μητέρα του σε μια μικρή πόλη στα μέσα του 20ου αιώνα. Δυστυχώς για αυτόν, η ανέμελη ζωή του θα διαταραχθεί ανεπανόρθωτα από ένα δραματικό γεγονός στα πρώτα λεπτά του παιχνιδιού. Από τα δάκρυά του, όμως, θα έρθει και η σωτηρία, καθώς το αγαπημένο του πάνινο κουκλάκι έρχεται στη ζωή και αναλαμβάνει να τον βοηθήσει να διορθώσει το κακό που του συνέβη. Το κουκλάκι αυτό είναι ο Drippy, ένας high lord των ξωτικών από έναν άλλο κόσμο και τον καλεί να έρθει μαζί του σε ένα συναρπαστικό ταξίδι στον κόσμο του Ni No Kuni.

Το ταξίδι του αυτό σύντομα μετατρέπεται σε μια μεγάλη περιπέτεια, καθώς ανακαλύπτουμε πως ο Oliver είναι ο "Pure Hearthed One”, ένας μάγος που έχει προφητευθεί πως θα σώσει τον κόσμο από τη σκοτεινή μαγεία του διαβολικού Shadar. Πρόκειται, λοιπόν, για μια απλή κλασσική ιστορία, του μικρού ήρωα ο οποίος καλείται να σώσει τον κόσμο εν μέσω αντίξοων συνθηκών. Παρόλη την απλότητά της όμως, καταφέρνει αργά αργά να κερδίσει τον παίκτη και να του προσφέρει μια εμπειρία εφάμιλλη ενός καλού παιδικού παραμυθιού.

Είναι γεγονός πως η εξέλιξή της είναι αρκετά αργή, ιδιαίτερα στην αρχή του παιχνιδιού, αλλά σιγά σιγά θα αποκαλύπτονται νέες λεπτομέρειες και νέα μυστήρια, ενώ οι ανατροπές, αν και δεν θα σας σοκάρουν, είναι αρκετές και δένουν απόλυτα με το κλασσικό ύφος της ιστορίας. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στις τελευταίες ώρες του παιχνιδιού, όπου έρχονται τα πάνω κάτω και πολλά στοιχεία που ήταν απλά ενημερωτικό lore έρχονται ξαφνικά στην πρώτη γραμμή, δίνοντας ένα "σπρώξιμο" προς την τελική μάχη.

Σίγουρα το Ni No Kuni δεν θα μείνει στο μυαλό σας για την κλασσική ιστορία του, αλλά το απλό αυτό παραμύθι δένει πολύ σωστά με τον κόσμο και τους χαρακτήρες αυτού του νέου κόσμου και προσφέρει στον παίκτη μια επιστροφή στην πιο αγνή παιδική ηλικία.

Το Ni No Kuni δείχνει πραγματικά να σέβεται τον τρόπο που πρέπει να είναι σχεδιασμένος ένας ολόκληρος κόσμος και έτσι θα συναντήσετε κάθε λογής περιοχών. Τροπικά νησιά, σκοτεινά δάση, φλεγόμενα ηφαίστεια, καυτές ερήμους, παγωμένα βουνά, ανθισμένες κοιλάδες και γενικότερα όλα τα καλούδια που μπορείτε να σκεφτείτε, με το ίδιο σκηνικό να κρατάει και για τις διάφορες πόλεις που θα συναντήσετε. Όσον αφορά τους χαρακτήρες, με εξαίρεση 1-2 βασικούς που θα λέγαμε ότι έμειναν αρκετά ανεκμετάλλευτοι, το υπόλοιπο cast του παιχνιδιού είναι πραγματικά ονειρικό.

Δεν θέλουμε να μιλήσουμε ενδελεχώς για αυτούς, καθώς είναι πολύ πιο ωραίο να τους γνωρίσετε από μόνοι σας, αλλά το σίγουρο είναι πως δεν θα σας απογοητεύσουν. Ακόμα και χαρακτήρες 3ης γραμμής, για απλά side quests, έχουν συχνά πολύ ενδιαφέρον και θα θέλετε πραγματικά να μάθετε και άλλα για αυτούς.

{PAGE_BREAK}

Σύγκρουση Old-school με New - Gameplay

Γλυκιά η ιστορία και ο κόσμος του Ni No Kuni, λοιπόν, αλλά ένα παιχνίδι των 50 ωρών (70 αν προσπαθήσετε να ολοκληρώσετε και όλα τα side missions και items) δεν θα μπορούσε να σταθεί δίχως ένα δυνατό σύστημα gameplay. Η Level-5 προσπάθησε να αναμείξει λίγο τα πράγματα σε αυτό της το παιχνίδι και έτσι το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα κράμα παλιού και νέου, το οποίο έχει πολλά θετικά αλλά και κάποια ενοχλητικά αρνητικά. Η βασική του λογική στις μάχες είναι η εξής: Επειδή ο Oliver είναι μάγος αλλά και μικρό παιδί, δεν είναι δυνατόν να τα βγάλει πέρα μόνος του απέναντι στις ορδές εχθρών που θα συναντήσει. Έτσι, για σύμμαχό σας στην κάθε μάχη, ο κάθε χαρακτήρας θα μπορεί να έχει μέχρι τρία τερατάκια (familiars) το καθένα με τις ιδιαιτερότητες και τις δυνάμεις του.

Αυτά τα familiars θυμίζουν πολύ σε λογική το μηχανισμό των Pokemon, καθώς οι περισσότεροι αντίπαλοι που θα συναντήσετε μπορούν να αποκτηθούν και να χρησιμοποιηθούν από εσάς στο μέλλον. Χρησιμοποιώντας ένα familiar, το ανεβάζετε level, του δίνετε αντικείμενα, το ταΐζετε buffs για να ανεβάσετε την αξιοπιστία του και, εν τέλει, μπορείτε να το εξελίξετε σε άλλες δυνατότερες μορφές με ακόμα περισσότερες δυνάμεις. Όλο το σύστημα των familiars είναι πάρα πολύ εθιστικό και θα μπορέσετε να χαθείτε για ώρες μέσα του, δοκιμάζοντας διαφορετικές ομάδες, εξελίσσοντάς τα ή απλά να βυθιστείτε στο “Gotta catch 'em all!” αίσθημα που είναι διάχυτο στο παιχνίδι.

Αν υπάρχει ένα θέμα με τα familiars, είναι πως σε αντίθεση με τα Pokemon που έπρεπε να τα νικήσετε και να χρησιμοποιήσετε το κατάλληλο αντικείμενο, εδώ η επιλογή να το κερδίσετε είναι εντελώς τυχαία, και μάλιστα με πολύ χαμηλά ποσοστά επιτυχίας. Έτσι, μπορεί να νικήσετε έναν αντίπαλο 50 φορές και πάλι να μην σας έχει δοθεί η επιλογή να τον πάρετε με το μέρος σας. Το αρνητικό αυτό δεν θα το προσέξει ένας που παίζει το παιχνίδι πιο χαλαρά -ακόμα και έτσι θα κερδίσετε τουλάχιστον 40-50 διαφορετικά familiars. Αλλά για κάποιον που είναι τελειομανής ή κάποιον που θέλει να τελειώσει τα side quests, το θέμα αυτό μπορεί να γίνει κουραστικό. 

Πώς, όμως, δουλεύει ακριβώς το σύστημα μάχης; Σε κάθε encounter, ξεκινάτε σταματημένοι για να επιλέξετε με ποιον χαρακτήρα/ familiar θα ξεκινήσετε. Μόλις επιλέξετε, ο χρόνος κυλάει κανονικά και σταματάει μόνο αν κάνετε browsing για να αλλάξετε χαρακτήρα ή για να επιλέξετε κάποιο από τα abilities ενός ήρωα, ένα item ή τα tactics. Οι υπόλοιπες επιλογές γίνονται σε κανονικό χρόνο και έτσι το παιχνίδι κυλάει με πολύ γρήγορους ρυθμούς, επιτρέποντας ορισμένες καίριες παύσεις για να βρείτε με καλύτερη άνεση αυτό που αναζητάτε.

Προφανώς τα κλασσικά status alignments έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα, οπότε πρέπει να έχετε πάντα μαζί σας τα κατάλληλα familiars στους κατάλληλους χαρακτήρες. Γενικά, το σύστημα μάχης είναι ένα υπέροχο μείγμα παραδοσιακών μηχανισμών με φρέσκιες ιδέες και το μεγάλο του βάθος το καθιστά και αυτό πολύ εθιστικό. Όμως, δεν είναι όλα τα πράγματα ρόδινα εδώ, και θα πρέπει να περάσουμε στα πιο μεγάλα προβλήματα του τίτλου. Το πρώτο έχει να κάνει με το γεγονός ότι η φιλική A.I. είναι απλά και ξάστερα κακή. Θα είναι πολλές οι φορές που θα δείτε ένα familiar να πηγαίνει προς επίθεση και να κολλάει ανάμεσα σε άλλα, χάνοντας πολύτιμο χρόνο και να δέχεται damage.

Επίσης, οι τακτικές για το πώς συμπεριφέρεται η ομάδα σας είναι εξωφρενικά περιορισμένες (και για περίεργο λόγο, προσβάσιμες μόνο εν μέσω μάχης) για το περίπλοκο gameplay του, αλλά και δεν δουλεύουν και πολύ καλά. Έτσι, μπορεί να δώσετε εντολή “Give it your all” για να κάνουν φουλ επίθεση οι συμπαίκτες σας αλλά αυτοί να κάνουν μικρό damage και να χρησιμοποιούν ελάχιστα από τα abilities τους, με αποτέλεσμα να ξεχνάτε τα tactics και να αναγκάζεστε να αλλάζετε εσείς συνεχώς τον ποιον ελέγχετε.

Το δεύτερο έχει να κάνει με την υψηλότατη δυσκολία του τίτλου και το εξαναγκαστικό grinding που τη συνοδεύει. Καταρχάς, να πούμε πως το παιχνίδι έχει δύο επίπεδα δυσκολίας, το Easy, που πρακτικά είναι σαν Hard για τα περισσότερα παιχνίδια, και το Normal, που αγγίζει επίπεδα σαδισμού από ένα σημείο και μετά. Και για τις δύο επιλογές το grinding είναι μονόδρομος αν θέλετε να επιζήσετε στο επόμενο boss battle και αν νομίζετε πως επειδή το νικήσατε με άνεση, θα είστε εντάξει για την επόμενη περιοχή, είστε γελασμένοι.

Τα mobs που θα βρείτε στην επόμενη περιοχή είναι συχνά πολύ δυνατά και θα πρέπει να ξοδέψετε αρκετό χρόνο πολεμώντας δεξιά αριστερά για να μπορέσετε να προχωρήσετε. Ναι, το grinding είναι στοιχείο που συνοδεύει πολλά από τα JRPGs, αλλά αν το 1/3 του χρόνου σας στο παιχνίδι αναλωθεί μόνο σε αυτό, η κούραση και ο εκνευρισμός καιροφυλακτούν.

Τέλος, εντοπίσαμε ένα εκνευριστικό θέμα όσον αφορά την οικονομία του παιχνιδιού. Αν πραγματοποιείτε side quests, θα έχετε χρήματα για να αγοράσετε αρκετό εξοπλισμό. Με μία όμως παρασπονδία, πως τα items που σας γεμίζουν Mana points είναι πάρα πολύ ακριβά με πάρα πολύ μικρό όφελος. Βλέπετε, στο παιχνίδι μπορείτε να σώσετε μόνο στον εξωτερικό χάρτη ή σε ειδικά save points στην αρχή και τέλος του κάθε dungeon. Μόνο σε αυτά τα points γεμίζουν τα hit και mana points. Με τα spells και abilities να απαιτούν αρκετά points, το χαρακτήρα να μη γεμίζει αυτόματα μετά από κάθε μάχη και τα support να είναι πανάκριβα και αδύναμα, αναγκάζεστε να χρησιμοποιείτε τη μαγεία με τρομερή φειδώ!

Όταν μέσα σε λίγα encounters μπορείτε να μηδενίσετε εντελώς το mana σας, αλλά το να το γεμίσετε είναι τόσο δύσκολο, το παιχνίδι βάζει τρικλοποδιά στον ίδιο του το βασικό μηχανισμό και διώχνει τον παίκτη μακριά από τα πιο ωραία στοιχεία γιατί κάνει οικονομία. Μόνο στο late game, που πλέον έχετε αποκτήσει αρκετά χρήματα και mana points, μπορείτε επιτέλους να χαρείτε το μηχανισμό με μεγαλύτερη άνεση αλλά και πάλι, θέλει προσοχή γιατί δίχως spells οι πιθανότητές σας να πεθάνετε είναι τεράστιες. Ευτυχώς, μια μικρή βοήθεια υπάρχει από την αρχή, υπό τη μορφή σφαιρών που "πέφτουν" από τους εχθρούς κατά τη διάρκεια της μάχης (πράσινες για HP, γαλαζίες για MP), που βελτιώνουν την κατάσταση.

{PAGE_BREAK}

Ας αφήσουμε όμως τους κεντρικούς μηχανισμούς της μάχης και ας περάσουμε στα παράπλευρα gameplay στοιχεία, ξεκινώντας με την εξερεύνηση. Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι ακριβώς το κατάλληλο μέγεθος για ένα JRPG και όσο προχωράτε θα ξεκλειδώνετε δυνατότητες που θα σας επιτρέπουν να επισκεφτείτε νέες περιοχές ή να προχωρήσετε παραπέρα σε παλαιότερες. Αρχικά, θα βασιστείτε στα ποδαράκια σας για τη μετακίνηση, ενώ αργότερα θα αποκτήσετε ένα πλοίο και, εν τέλει ένα ιπτάμενο μέσο, με το καθένα να προσφέρει πρόσβαση σε άλλες περιοχές.

Πέρα από τα μέρη που θα πάτε για τα κεντρικά quests αλλά και τα side quests, υπάρχουν πολλά κρυφά χωριά, σπηλιές, αντικείμενα και θησαυροί να ανακαλυφθούν από τους τελειομανείς παίκτες και έτσι το post-game μπορεί άνετα να σας προσφέρει δεκάδες επιπλέον ώρες. Όταν από την άλλη μπείτε σε κάποιο dungeon, τα πράγματα είναι αρκετά πιο γραμμικά, αλλά και πάλι υπάρχουν διάφορα μυστικά και παράπλευρα μονοπάτια στο καθένα από αυτά και έτσι προσφέρεται και πάλι λίγη εξερεύνηση.

Αρκετά από αυτά δεν μπορείτε να τα πλησιάσετε την πρώτη φορά, οπότε, όταν δυναμώσει ο χαρακτήρας σας, μπορεί να θελήσετε να επιστρέψετε για να πάρετε κάποιο σπάνιο αντικείμενο. Όσον αφορά το questing τώρα, η πλειοψηφία του παιχνιδιού βασίζεται σε απλούς μηχανισμούς του τύπου "μίλα με κάποιον, σκότωσε κάτι, βρες κάτι, δώσε κάτι". Υπάρχουν ορισμένα σημεία στο παιχνίδι όπου διακρίνεις πραγματική ευφυΐα ή χρειάζεται υψηλό skill για να πετύχεις το στόχο σου, αλλά είναι κρίμα που τα περισσότερα μένουν σε πιο παιδικό επίπεδο.

Τα errands (side quests) είναι και αυτά έρμαια της ίδιας λογικής, με λίγα να ξεχωρίζουν αλλά πολλά να είναι επαναλαμβανόμενα. Το πιο σύνηθες είναι αυτό που αφορά τα spirit hearts, ένα βασικό μηχανισμό του παιχνιδιού. O Oliver μπορεί να ανιχνεύσει αν κάποιος έχει χάσει ένα τμήμα της καρδιάς του (π.χ. Εμπιστοσύνη), να ψάξει να βρει κάποιον με πολύ δυνατό αυτό το αίσθημα, να δανειστεί λίγο από αυτόν και να το δώσει στον άλλο για να τον σώσει. Ενώ ως ιδέα είναι πολύ ωραία και αποτελεί και κεντρικό κομμάτι της ιστορίας για αρκετό τμήμα του παιχνιδιού, η εκτέλεσή της είναι κάπως υπεραπλουστευμένη.

Παραπάνω ενδιαφέρον έχουν τα bounties, όπου μπορείτε να κυνηγήσετε διάφορα πολύ δυνατά τέρατα σπαρμένα σε όλο τον χάρτη του παιχνιδιού. Παρόλα αυτά, θα θελήσετε να ασχοληθείτε με όσο το δυνατόν περισσότερα errands και bounties για τρεις σημαντικούς λόγους. Καταρχάς, είναι ένας καλός τρόπος να περνάτε τον χρόνο σας καθώς κάνετε leveling. Δεύτερον, γιατί σας δίνουν πάρα πολλά χρήματα αλλά και πολύ ωραία αντικείμενα. Τρίτο και κυριότερο, γιατί κερδίζετε διάφορα stamps, τα οποία κολλάτε σε merit cards.

Αν γεμίσετε αρκετές merit cards, τότε μπορείτε να ξεκλειδώσετε διάφορα questing abilities, όπως ταχύτερο περπάτημα στο χάρτη, περισσότερα drops/ experience κ.λπ., στοιχεία που θα σας φανούν από λίγο έως πάρα πολύ χρήσιμα για την εξέλιξη του παιχνιδιού. Ειδικά το τελευταίο unlock είναι πραγματικά απαραίτητο. Ένα ακόμα «πλαϊνό» στοιχείο του gameplay είναι το alchemy crafting, το οποίο θα αποκτήσετε κάπου στις 15 ώρες παιχνιδιού.

Μέσω μίας μαγικής χύτρας θα μπορείτε πλέον να αναμιγνύετε αντικείμενα και να φτιάχνετε διάφορα καλούδια, από potions και support items μέχρι παντοδύναμα όπλα και πανοπλίες. Η λίστα των αντικειμένων είναι εκτενέστατη και το βιβλίο συνταγών θα κερδίζει στοιχεία σιγά σιγά μέσα από main και side quests. Παρόλα αυτά, υπάρχει και η επιλογή mix & match, όπου αν γνωρίζετε κάποια συνταγή (επειδή τη διαβάσατε στο magic companion) μπορείτε να τη δοκιμάσετε από μόνοι σας εκεί.

Και μιας και το αναφέραμε, ας πούμε και για το βιβλίο του Oliver, το magic companion, το οποίο είναι ένα από τα πιο ωραία στοιχεία του παιχνιδιού. Το βιβλίο αυτό περιέχει πληροφορίες για τις περιοχές, πιο αναλυτικούς χάρτες, στοιχεία για τα familiars, alchemy recipies, ιστορικά στοιχεία και θρύλους και δεκάδες άλλα καλούδια.

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα καλογραμμένο και ενδιαφέρον στοιχείο του παιχνιδιού, το οποίο θα χρειαστεί υποχρεωτικά να το δείτε για κάποια main & side quests, αλλά δίνει μεγάλη πνοή προς όσους αναζητούν το κάτι παραπάνω. Το μοναδικό μας πρόβλημα με το βιβλίο είναι πως στην ουσία πρόκειται για pdf σκαναρίσματα μέσα στο παιχνίδι, γεγονός που το κάνει ιδιαίτερα δύσχρηστο στην ανάγνωση και μελέτη του. Αν είστε ένας από τους τυχερούς που επένδυσαν στη Wizard’s Edition του παιχνιδιού, τότε δεν θα μετανιώσετε καθόλου για την επένδυσή σας, καθώς και είναι πολύ πιο εύκολη η ανάγνωση αλλά και γιατί έχει γραμμένο εξ αρχής όλο το υλικό ενώ η έκδοση του παιχνιδιού ξεκλειδώνει σιγά σιγά.

{PAGE_BREAK}

Πρωταγωνιστήστε στην ταινία της Ghibli – Τεχνικός τομέας

Όποιο παράπονο και αν έχει κάποιος από το Ni No Kuni, κοιτώντας τον οπτικό τομέα δεν μπορεί παρά να πέσει ευλαβικά στο έδαφος και να υποκλιθεί στην εκπληκτική δουλειά της Level-5. Γλυκά, πεντακάθαρα γραφικά, εξαιρετικός cel shaded σχεδιασμός, πανέμορφοι και φωτεινοί χρωματισμοί συνθέτουν μια οπτική πανδαισία που εφάμιλλη της δεν έχετε ξαναδεί σε αντίστοιχο παιχνίδι. Η ποιότητα των γραφικών είναι τόσο υψηλή, που θα υπάρξουν πάρα πολλές στιγμές που θα ξεχάσετε ότι παίζετε ένα παιχνίδι και θα νομίζετε πως παρακολουθείτε κάποιο anime!

Το δε animation είναι και αυτό σε υψηλότατα επίπεδα, με τις πόλεις να δείχνουν ολοζώντανες, τους χαρακτήρες να συμπεριφέρονται ανάλογα με την περιοχή που βρίσκονται και τα familiars να έχει το καθένα τη δική του ξεχωριστή συμπεριφορά. Η ποιότητά τους, όμως, δεν θα ήταν αρκετή για να εξηγήσει το σοκ που δέχεται ο παίχτης αν το Studio Ghibli δεν ήταν υπεύθυνο για το art direction του τίτλου.

Έχοντας υφάνει ορισμένες εκπληκτικά όμορφες περιοχές, δεν σταμάτησε εκεί, αλλά δημιούργησε εκατοντάδες χαρακτήρες και familiars, οι οποίοι δείχνουν να έχουν ξεπηδήσει από ταινία της εταιρίας, τόσο σχεδιαστικά όσο και ευρηματικά. Και με την Ghibli αναμειγμένη, ήταν επόμενο πως θα βλέπαμε και animated movie sequences από την εταιρία, sequences που αν και περιορίζονται στο πρώτο μισό του παιχνιδιού, μεταφέρουν απόλυτα τη μαγεία και το ταλέντο της εταιρίας. Περνώντας στον ηχητικό τομέα, το επίπεδο και εδώ παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Καταρχάς, η ονειρική μουσική του παιχνιδιού έχει συνθεθεί από τον τρανό Joe Hisaishi, βασικό στέλεχος της Ghibli και μουσικοσυνθέτη της στις περισσότερες από τις ταινίες της, ενώ η συμφωνική ορχήστρα του Τόκυο είναι υπεύθυνη για την αριστουργηματική εκτέλεσή της. Οι διάφοροι περιβαλλοντικοί ήχοι από την άλλη, αν και πολύ καθαροί και αληθινοί, είναι κάπως πιο περιορισμένοι σε ποσότητα και έτσι θα υπάρξουν στιγμές που θα στεκόσαστε δίπλα σε ένα ποτάμι και δεν θα το ακούτε.

Το voice acting από την άλλη, είναι μια ακουστική πανδαισία, στοιχείο για την οποίο ευθύνεται και πάλι η Ghibli, μιας και χρησιμοποίησε δικούς της ανθρώπους και studio με τα οποία συνεργάζεται για τις ιαπωνικές αλλά και αγγλικές εκδόσεις των ταινιών της. Έτσι, το τελικό αποτέλεσμα είναι πάρα πολύ καλό και με το δισκάκι να περιέχει το αγγλικό αλλά και το ιαπωνικό voice acting, αναμένεται να να ικανοποιήσει όλα τα γούστα.

Είναι πολύ όμορφο δε, πως ακούγοντας την ιαπωνική εκδοχή θα μπείτε πλήρως μέσα στην ιαπωνική κουλτούρα των anime, ενώ αν ακούσετε την αγγλική, το παιχνίδι έχει προσαρμοστεί υπέροχα για να ταιριάζει στα πρότυπα ενός πιο δυτικού παραμυθιού. Παρόλα αυτά, δεν μπορούμε να προσπεράσουμε το γεγονός το voice acting είναι λίγο για ένα τόσο μεγάλο παιχνίδι του σήμερα, μιας και το 80% του παιχνιδιού κυλάει διαβάζοντας αυτά που λένε οι χαρακτήρες δίχως να τους ακούτε.

Πότε πετάμε για το Ni No Kuni; - Επίλογος

Το Ni No Kuni μάλλον δεν είναι η νέα αποκάλυψη για το είδος των JRPGs, μιας και ορισμένα ατοπήματα στο gameplay θα σας κουράσουν αρκετά και εξ αιτίας τους το παιχνίδι κυλάει πιο αργά απ' όσο θα έπρεπε. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν αξίζει την προσοχή όλων σας, καθώς αν και δεν αγγίζει την τελειότητα, βάζει τα δυνατά του και προσφέρει μια πραγματικά υπέροχη εμπειρία. Πρόκειται για μια παραγωγή υψηλότατων προδιαγραφών, με μεγάλο βάθος στους περισσότερους μηχανισμούς του, τεχνικό τομέα βγαλμένο από αγγελικά όνειρα, υπέροχο voice acting, γλυκιά ιστορία και ατμόσφαιρα, ενώ σέβεται και τους hardcore οπαδούς, κρύβοντας δεκάδες ώρες extra υλικό για να τους κρατήσει εθισμένους για πάρα πολύ καιρό.

Μαζί με το Valkyria Chronicles και το Eternal Sonata, αποτελούν την "Αγία Τριάδα" των JRPGs για την κονσόλα της Sony, και αν είστε οπαδός του είδους ή θέλετε να δείτε ένα πραγματικά μαγικό παιχνίδι, η επένδυσή σας μπορεί να γίνει άφοβα.

Αλέξανδρος Μιχαλιτσιάνος

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: RPGΔιάθεση: Namco-Bandai Partners Greece
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Level-5Ημ. Έκδοσης: 01/01/2013
PEGI: 12Εκδότης: Namco-BandaiΠλατφόρμες: PlayStation 3

Θετικά

  • Τεχνικός τομέας-υπόδειγμα για το είδος
  • Αrt direction & ατμόσφαιρα σαν ταινία της Ghibli
  • Εξαιρετικό voice acting και στις δύο γλώσσες
  • Πολύ έξτρα υλικό για side quests και εξερεύνηση

Αρνητικά

  • Κακή φιλική A.I. και σύστημα τακτικών
  • Ασταθές επίπεδο δυσκολίας (που οδηγεί σε grinding και αργή εξέλιξη της ιστορίας)
  • Ο περιορισμός στη μαγεία λόγω οικονομίας

Βαθμολογία

Αρχιτέκτων και συντηρητής ιστορικών κτιρίων κατ' επάγγελμα, μόλις πέσει η νύχτα φοράει την καμπαρντίνα του και σουρτουκεύει σε αναζήτηση μιας νέας περιπέτειας. Ταξιδιώτης και ονειροπόλος, με κλινικά κολλήματα σε Fantasy και Sci-Fi, gaming backstory από τα 80s και mantra τη φράση «η ιστορία και οι γρίφοι πάνω απ’όλα», δεν χαρίζει κάστανο σε νεοτερισμούς υπερβολικής ευκολίας. Αν είσαι adventure, RPG ή strategy, είναι σχεδόν σίγουρο ότι έχετε περάσει πολλές γλυκές νύχτες μαζί…

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Ο Νοέμβριος στο PlayStation Plus
Με Worms, Bound και έναν δυνατό PSVR τίτλο.
Νέο trailer για το God of War
Με πρόγευση από το σύστημα μάχης του τίτλου.
Ξεκίνησαν τα Halloween Deals στο PlayStation Store
Αρκετοί τίτλοι με έκπτωση έως και 60%.
Ο Οκτώβριος στο PlayStation Plus
Άλλος ένας μήνας φωτιά, με Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.
Pro Evolution Soccer 2018
The King is back.
Ήρθε και στην Ελλάδα το Amazon Prime Video
Μέσα από τα PlayStation 3 και PlayStation 4.
Διαθέσιμο το demo του NBA 2K18
"Πρελούδιο" σε έναν κόσμο μπασκετικών συγκινήσεων.
Διαθέσιμο το demo για το PES 2018
Για PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox One και Xbox 360.
Ο Σεπτέμβριος στο PlayStation Plus
Με inFAMOUS: Second Son και επιπλέον τίτλο για PSVR!

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • 8.5/10 πολυ καλο· Add to wish list.

  • Έχω προχωρήσει μέχρι το Golden Grove. Το παιχνίδι είναι το λιγότερο φανταστικό. Περιττό να πω οτι όσοι έχουν Ps3 και αγαπούν τα ιαπωνικά RPG πρέπει να το παίξουν χωρίς δεύτερη σκέψη.

    ΥΓ:
    "Μαζί με το Valkyria Chronicles και το Eternal Sonata, αποτελούν την "Αγία Τριάδα" των JRPGs"
    Να αγιάσει το στόμα σου φίλε.

  • Μονο 8.5? Α ξεχασα,ειναι ps3 exclusive.

  • Απο τα λίγα παιχνίδια( μαζί με Journey, Shadow of the Colossus) που με κάννουν να ζηλεύω που δεν έχω PS3.

  • Το εικαστικό του παιχνιδιού με έκανε να να το παραγγείλω και να παίξω για πρώτη φορά τέτοιου είδους παιχνίδι. Από μέρα σε μέρα θα μου έρθει η έκδοση με το πραγματικά χορταστικό βιβλίο που περιέχει. Χαίρομαι που διαβάζω πως το παιχνίδι είναι πραγματικά καλό.

  • Εχω ps3 αλλα δεν εχω παρει ποτε new game αλλα μονο μτχ και αυτο εδω θα το θελα αλλα, καταραμενη κριση :P

  • Παιχνιδάρα φαίνεται!

  • Mαγεία!Άλλο ένα αριστούργημα μετά το Dragon Quest.

  • Φαίνεται πανέμορφο.Αύριο βγαίνει ε?Αγαπάω τα jrpg σίγουρη αγορα

  • Το περιμένω να έρθει απο Αγγλία :(

  • Θα αγοραστεί και θα παιχτεί σύντομα.

  • Ωραιο review θα παει για αγορα συντομα...

  • Μου ηρθε σημερα η wizards edition...Βεβαια μεχρι τις 10 Φλεβαρη δεν θα μπορω να παιξω(λογω εξεταστικης)...Απλα η συσκευασια της Ευρωπαικης Συλλεκτικης ειναι καπως φτηνιαρικη :S ...Το βιβλιο παιδια απο την αλλη ειναι απιστευτο..

  • Υπέροχο review για ένα πανέμορφο παιχνίδι. Επιβεβλημένη η αγορά του! ( όσο κι αν γκρινιάζεις αδερφέ....!!!! :):);) )

  • Θα αγοραστεί σίγουρα!!!

  • αυτονοητη αγορα για καθε jrpg fan! η level 5 αποδεικνυει οτι ειναι ισως πλεον ο καλυτερος developer για jrpg

  • Πολύ κατατοπιστικό το review,όσο για το παιχνίδι θα αγοραστεί σίγουρα.
    Μια παρατήρηση μόνο για την εξής φράση<Μαζί με το Valkyria Chronicles και το Eternal Sonata, αποτελούν την "Αγία Τριάδα" των JRPGs για την κονσόλα της Sony>
    Έχοντας παίξει το eternal sonata δεν το θεωρώ καλύτερο από το FF13.
    Και τα 2 γραμμικά μέχρι εκεί που δεν παίρνει,με τελείως κλισέ χαρακτήρες.Όσο για μουσική-γραφικά(το δυνατό σημείο του eternal sonata)το FF13 το θεωρώ ανώτερο.Η ιστορία στο eternal sonata πιό αδιάφορη και από την μέτρια του FF13.Aκόμα και σε διάρκεια,battle system,character development πάλι το 13 κερδίζει.
    Μην παρεξηγηθώ,εννοείται ότι το απόλαυσα σαν παιχνίδι,απλώς το θεωρώ υπερτιμημένο.
    Υ.Γ.sorry για το off-topic και αν κούρασα

  • To μόνο που παραλίγο να με φοβήσει Άλεξ είναι το grinding σημείο που ανέφερες. Μετά θυμήθηκα πως και στο Graces F σε αρκετά σημεία χρειάστηκα grinding για να συνεχίσω στην επόμενη περιοχή, οπότε δεν χαλιέμαι. Υπέροχο review. Ήρθε σήμερα η Wizard Edition αλλά θα ασχοληθώ μαζί του μετά τον Μάρτη. Αυτό που με στεναχώρησε είναι πως πέρα το λιγότερο περιεχόμενο, ακόμα και το κουτί της WE δεν είναι τόσο ωραίο όσο το Αμερικάνικο. Στην τελική όμως, το ταξίδι είναι που μετράει. ;)

    @rabbit υπερτιμημένο είναι το FFXIII όχι το Sonata.. Δεν στο λέω κακοπροέραιτα απλά ακολουθώ την σειρά FF πολλά χρόνια και το ΧΙΙΙ δεν. Και σε σύγκριση με το Sonata.. Άστο... Φιλικά πάντα. Αν ακούγομαι κάπως σόρρυ πάντως. :P

    Y.Γ γούστα είναι αυτά.

  • Πολύ ενδιαφέρον παιχνίδι. Ίσως αγοραστεί στο μέλλον αν και δεν είμαι λάτρης αυτού του είδους παιχνιδιών...

  • Τελεια , το review δεν το διαβαζω γιατι θελω να το εξερευνησω μονος μου .
    Το τελεια παει επειδη απο τα λιγα που διαβασα σου αρεσε . Αφου μπαινει διπλα στα Eternal Sonata και Valkyria Chronicles δεν το συζηταμε .

  • @SetaShouji
    εννοείται φίλε,συζήτηση κάνουμε,δεν μπορούμε να έχουμε όλοι την ίδια γνώμη.
    Ίσως να είχα υπερβολικές προσδοκίες απο το Sonata..
    To πρώτο που κοιτάω στα JRPG είναι το στόρυ και εκεί με απογοήτευσε το game,δεν μπήκα ποτέ στο κλίμα της ιστορίας,πολύ χλιαρή και αδιάφορη.
    Και γω απο το FF10 και μετά δεν έχω χάσει παιχνίδι(μέχρι και μερικά handheld έχω παίξει).Όντως είναι το χείροτερο FF που χω παίξει αλλά ειλικρινά ,όσο και να προσπαθώ,δεν μπορώ να δω το Sonata που υπερτερεί,σε όλους τους τομείς gameplay-story-γραφικά-μουσική(δεν μ αρεσει ο Chopin ίσως:)) το ΧΙΙΙ μου φαίνεται καλύτερο

  • @Seta, όχι δεν είναι όπως το Graces f, είναι αρκετά περισσότερο.
    όταν μιλάω για grinding το εννοώ! το F ήταν τυπικό jrpg, το Ni No Kuni είναι ένα σκαλί παραπέρα.

    @katamaran. δεν έχει spoilers το κείμενο οπότε διαβάζεις άφοβα.

    όσο για το Eternal Sonata και το FF13, γούστα είναι αυτά παίδες. Προφανώς δεν γίνεται να αρέσουν όλα σε όλους.

  • @Rabbit εμένα πάντως μου φάνηκε κάτι το διαφορετικό το story του Sonata. Λάτρεψα σύστημα μάχης και γενικά διασκέδασα. Μάλλον με το ΧΙΙΙ έπαθα το ίδιο με εσένα. Είχα τεράστιες προσδοκίες. Το ΧΙΙΙ-2 το έσωσε κάπως αλλά και πάλι το κακό έγινε και τώρα θα τριτώσει. Τέλος πάντως ξεφεύγουμε αλλά στην τελική γούστα είναι αυτά. :)

    Άλεξ τόσο χάλια δηλαδή; Κοίτα, αν το σύστημα μάχης είναι τόσο καλό όσο έχω δει και διαβάζω χαλάλι. Βέβαια με φοβίζεις αρκετά με αυτό που λες ότι το mana δεν είναι για σπατάλη, τελειώνει εύκολα και δύσκολα γεμίζει. Αν τελικά το σύστημα μάχης το χαίρομαι(όπως στο graces) τότε ας περάσω ώρες σε grinding,δεν με πειράζει. Αρκεί να μην ζητάει 20+ ώρες...

  • @SetaShouji we agree to disagree my friend :)
    Ας ελπίσουμε το NI NO KUNI να αποδειχθεί παιχνιδάρα γιατί το μονό JRPG της γενιάς,σε home console,που μπόρεσε να σταθεί δίπλα στα διαμάντια του παρελθόντος είναι το XENOBLADE

  • Φαίνεται εξαιρετικός τίτλος και θα αγοραστεί σίγουρα!

  • @Seta, ναι είναι ζόρικα τα πράγματα λίγο γιαυτό προτείνω να παίζεις στο easy γιατί το normal ζητάει τουλάχιστον 20+ παραπάνω ώρες στο grinding (πέρα από τις 15-20 που θα έχεις ήδη δώσει στο easy)

    @rabbit, Valkyria Chronicles και Lost Odyssey είναι και αυτά αριστουργήματα.

  • "αναγκάζεστε να χρησιμοποιείτε τη μαγεία με τρομερή φειδώ! "
    To μόνο που με ξενέρωσε, δηλαδή τόσο άσχημα????

  • Αλοιμονο στο ειδος που χρειαζεται σωτηρες..ωραιος αλεξ και μονο που το εβαλες μαζι με τα valkyria και sonata μου αρκει.ελπιζω να μη μου σπασει τα νευρα το αδυσωπητο grinding.αυτα,αντε να ρθει τωρα.

  • level 5 και ξερo ψωμί ρέεε!!! Μια με τα Dark Cloud μια με τα Layton και τώρα αυτό.

  • Πολύ καλό δείχνει, ιδιαίτερα το Art direction είναι πολύ όμορφο και οι φωνές προσεγμένες και με ωραίο τεχνικό τομέα,πιστεύω πως πραγματικά οι φαν των JRPG και των anime θα το εκτιμίσουν δεόντος,βέβαια μου θυμίζει ιδιαίτερα Χαρρυ ποτερ η ιστορία,με τον μικρό μάγο που τα βάζει με τον μεγάλο κακό μάγο για να σώσει κάποιους που αγαπά και ο Χάρρυ πότερ μου είναι ιδιαίτερα αντιπαθητικός( και αυτός με την λατέρνα στην μύτη δεν μου αρέσει για χαρακτήρας), όμως απο κει και πέρα,απο οσο είδα και διάβασα στο πολύ καλό Review, το παιχνίδι θυμίζει και παλιές χρυσές εποχές και κλασικά RPG όπως tales κλπ δεν ξέρω κατα πόσο βέβαια μπορεί να τα ανταγωνιστεί

  • Ωραίο review θα αγοραστεί με την πρώτη ευκαιρία.Ελπίζω να πάει και καλά σε πωλήσεις για να δούμε και άλλες προσπάθειες.Δεν υπάρχει κάποιος μηχανισμός στυλ limit break overdrive?valkyria&sonata για μένα τα καλύτερα jrpg της γενιάς χωρίς να έχω παίζει lost odyssey&xenoblade δυστυχώς

  • Ισα ισα που το 13-2 κατεστρεψε τα οποια καλα στοιχεια του 13, τωρα σε ποιους αρεσε παραπανω δεν μπορω να καταλαβω. Απο οτι φαινεται το ni no kuni ειναι ενας τιτλος δυσκολος που θελει ωρες για να ολοκληρωθει τελειως, πολυ καλα νεα αυτα, πρεπει να σε παιδευουν και λιγο και το grinding ειναι συνωνυμο των rpg δεν γινεται το ενα χωρις το αλλο, αν και βεβαια προτιμω να βρισκω εχθρους δυσκολους που θα μου ανεβασουν το lvl πολυ πιο ευκολα παρα ενα τερατακι καθε φορα που βγαινουν με την πρωτη.

  • @lionheart87. οχι δεν έχει limit breaks. στη θέση τους υπάρχουν κάτι χρυσές σφαίρες που αν πας καλά στη μάχη και κάνεις καίρια χτυπήματα την κατάλληλη στιγμή, μπορεί να σου εμφανιστεί μια τέτοια σφαιρίτσα. ανάλογα με το ποιος χαρακτήρας ή familiar το πάρει (αν το προλάβει) θα κάνει μια σούπερ κίνηση.

  • Το Eternal Sonata οπως λεει κ ο φιλος πιο πανω ειναι οντως λιγο βαρετο!
    Μια φορα το τερματησα κ μετα το παρατησα! Ουτε τα Trophy/Achievements δεν αξιζει να κυνηγας (γνωμη μου παντα). Απο την αλλη FFXIII μπορει να ηταν για πολλους μετριο αλλα εγω το απολαυσα! Οι αγαπημενοι μου χαρακτηρες Lightning, Sazh, Fang κ βεβαια Chocobobo Chick :D ! Η αληθεια ειναι πως θα ηθελα ενα παιχνιδι τυπου Lost Odyssey ακομα σε αυτη τη γνια αλλα δεν μπορουμε να τα εχουμε ολα! Ας ειναι καλα τα Αμερικανικα τυπου RPG που καταντησαν κ αυτα ναι ειναι πρωτου προσωπου! :/
    Cell shade RPG δεν ξαναπαιρνω αν δεν δω gameplay k spells ξανα διοτι καλος η κακως αυτα ειναι επισης ενα + για μενα σε ενα RPG (οσο πιο απλα τοσο πιο βαρετα)!
    Κ για να κλεισω ευχομαι το παιχνιδι να παει καλα για να βγαλουν κ αλλα σε αθτη τη κατιγορια γιατι βαρεθηκαμε τα COD!

  • Διαβασα το review και πολλα απο αυτα που αναφεροντε μου θυμιζουν εντονα Dragon quest VIII το οποιο ειναι αριστουργημα. Αλεξ, πως το τοποθετεις διπλα στο DQVIII? Οντως εχουν κοινα σημεια?

  • Εξαιρετικος τιτλος!Το καλοκαιρακι θα το τιμησω ομως!

  • @Jehuty, η ίδια ομάδα τα έχει κάνει, προφανώς μοιάζουν εικαστικά τα παιχνίδια. Αν και θα έλεγα πως βασικές του εμπνεύσεις είναι τα Dark Cloud, Pokemon και Tales.

  • Πρέπει να ναι όντως ο μεσσίας των jrpg.. Θα ήθελα να αχοληθώ κάποια στιγμή μαζί του

  • Θα λιώσουμε πάλι ,θα το παραγγείλω σύντομα

  • "Σίγουρα το Ni No Kuni δεν θα μείνει στο μυαλό σας για την κλασσική ιστορία του, αλλά το απλό αυτό παραμύθι δένει πολύ σωστά με τον κόσμο και τους χαρακτήρες αυτού του νέου κόσμου και προσφέρει στον παίκτη μια επιστροφή στην πιο αγνή παιδική ηλικία. "

    Άλεξ, επειδή διαβάζω και σε άλλα reviews ότι η ιστορία (και οι χαρακτήρες) δεν είναι top-notch, αυτό ήθελες να πεις με την παραπάνω παράγραφο?

  • Δεν λεω για το εικαστικο του παιχνιδιου αλλα για το pacing, τα spikes στην δυσκολια, την προσεκτικη χρηση των μαγικων ακομα και η μαγικη χυτρα ειναι χαρακτηριστικα που συναντησαμε και στο DQVIII. Τελος παντων, ελπιζω και η ιστορια να ειναι στα ιδια επιπεδα, απλη αλλα ομορφα δωσμενη.

  • Αναλυτικότατο review Aλέξανδρε, για ένα παιχνίδι που περιμένει ανυπόμονα ο ανηψιός μου(GameMasterGG) οπότε ελπίζω θα περάσει και από τα χέρια μου.. το ότι μπορείς να πάρεις τους εχθρούς που κερδίζεις εκτός φυσικά από τα pokemon, μου θύμισε και τα jade coccon(ps) , jade coccon 2(ps2),τα θυμάτε κανείς;;
    Γιώργο,βρίσκομαι κοντά στο τέλος του lineage and legacies στο tales of graces f και έφτασα εκεί χωρίς καθόλου grinding,παίζοντας στο moderate επίπεδο δυσκολίας όμως...

  • @general, εμμέσως ναι. η ιστορία δεν είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί, είναι ένα τυπικό παραμύθι. αλλά δένει πολύ καλά με το ύφος του παιχνιδιού. μια πιο περίπλοκη ιστορία ίσως να ξέφευγε από το στυλ και την ατμόσφαιρα.
    Να το θέσω αλα Ghibli. Ειναι πιο κοντά στο Kiki's Delivery Service και Ponyo απότι στο Spirited Away και το Nausicaa of the Valley of the Wind.

    @Jehuty, ε ναι, Level-5 είναι αυτή :)

  • Αλέξανδρε,βλέποντας την τελευταία πρόταση στο τελευταίο σου σχόλιο,δεν μπορουσα να μην φανταστώ ένα rpg απο level 5 - Ghibli σε στυλ Princess Mononoke....όνειρα....

  • @SymphonyX13 Jade Coccoon Δημητρη :D
    Εκεινο ηταν πιο Pokemon heavy απ'οτι το Ni no, απο αυτα που εχω δει μεχρι τωρα τουλαχιστον, αλλα με εστειλες με το Princess Mononoke στυλ rpg τωρα... τι το πες? D

  • @Άλεξ, ευχαριστώ για το info. Δε με πτοεί αυτό το γεγονός, εδώ πχ το DQ9 είχε σχετικά αδιάφορο story και χαρακτήρες, αλλά το υπόλοιπο σύνολο ήταν απίστευτο για πραγματικά το απόλαυσα.

  • Ωχ Σπύρο σωστά,πείναγα και έφαγα ένα "ο",..."Coccoon" είναι... :LOL: Θά σου άρεσε και έσενα ένα Princess Mononoke styled RPG εεε;;; η αγαπημένη μου ταινία από τα studio Ghibli!!!!

  • Το ανεφερα γιατι ξερω οτι θα ειχες ασχοληθει με αυτο, δεν ειδα οτι το εφαγες το "o" :D
    Επισης η αγαπημενη ταινια απο Ghibli, οποτε φανταζεσαι τον οιστρο μου :D

    Παντως δηλωσαν οτι αμα παει καλα το Ni no στη δυση, υπαρχει μεγαλη πιθανοτητα να δουμε sequel και γιατι οχι ενα αλλο παιχνιδι παλι με την μαγεια της Ghibli.

  • Το περιμένω να έρθει. Θα περιεργαστώ άμεσα το βιβλίο και το παιχνίδι πήρε την σειρά του για αργότερα. Το review θα το διαβάσω όταν το παίξω εφόσον ήδη το πήρα.

  • Φαίνεται όντως καλό, με υπέροχο art , αν και προσωπικά δεν με ελκύει τόσο...Γενικώς τα Jrpgs προσωπικά θα ήθελα να ακολουθήσουν διαφορετική ρότα και να ξεφύγουν λίγο από τα συνηθισμένα...χρειάζεται μια πιο φρέσκια συνταγή και δεν εννοώ τα πιο πρόσφατα FF...

Φόρτωση Περισσότερων

Τελευταία Σχόλια

εχει βελτιωθει παρα πολυ αποτι εχω ακουσει. κ εγω μονο στο πρωτο χρονο επαιξα που ειχε ακομα τα θεμα...
Χαχαχαχα κορυφαίο Πάνο!!!! Κάθησα και σκέφτηκα λίγο αυτό με τα βρώμικα μυαλά και κατέληξα στο οτι πρ...
Δεν μου λέτε συνονόματοι που έχετε και εμπειρία με το siege, αξίζει? Είχα παίξει την beta όταν είχε ...
Αν πρόσεχε και το Division από την αρχή.....
οχι βρε συ, τρελος εισαι; no more gameplay?!?
σκεψου οτι παιζω σκληροπυρηνικά adventures με σημειώμ...
καλή επιτυχία xbox one
Καλά για σένα αυτό θα ήταν το ιδανικότερο και το πιο αγαπημένο σου mode, και να υπήρχε σε όλα τα gam...
Καλη επιτυχια σε ολους!!! X box one
Καλή επιτυχία σε όλους(PS4).
Οι τύποι δεν έχουν καταλάβει ότι το πρόβλημα δεν είναι το balancάρισμα αλλά όλη η δομή του τίτλου. Δ...