A survivor is born

Ακόμα και αν είστε νέοι στον χώρο του gaming ή αν ζούσατε σε μια σπηλιά τα τελευταία 20 χρόνια, είναι μάλλον απίθανο να μην γνωρίζετε την εμβληματική φυσιογνωμία της Lara Croft. Η θηλυκή απάντηση στον Indiana Jones, η πρώτη ψηφιακή γυναίκα με φωτογράφιση στο Playboy, η χαρακτήρας που αγάπησαν δεκάδες εκατομμύρια παικτών σε όλο τον κόσμο και της χάρισαν μια περίοπτη θέση στο Hall of Games, στο βιβλίο Guinness και κυρίως στις καρδιές τους. Η περιπέτεια της Lara ξεκίνησε το 1996 μέσα από τον κόσμο του PC, του PS1 και του Saturn. Ήταν ένα από τα πρώτα παιχνίδια που προσέφεραν τρισδιάστατο κόσμο και κίνηση μέσα σε αυτόν και ήταν μάλλον το πρώτο που δεν δίστασε σε αυτό το 3D περιβάλλον να χρησιμοποιήσει σκληρές σκηνές αλλά και ιδιαίτερα σύνθετο και περίπλοκο gameplay.

Κάπου στο αρχιπέλαγος της Ιαπωνίας – Ιστορία

To Tomb Raider "9" αποτελεί ένα reboot της σειράς, τόσο στο gameplay όσο και στο σενάριο. Μας μεταφέρει στα νεανικά χρόνια της Lara και συγκεκριμένα στην πρώτη της μεγάλη περιπέτεια, αυτήν που τη μετέτρεψε από μία απλή αρχαιολόγο στην πιο δυναμική και άγρια γυναίκα του gaming. Η Lara είναι 21 ετών και αποτελεί μέλος μιας αρχαιολογικής αποστολής για την ανακάλυψη του μυθικού Yamatai, του αρχαίου Ιαπωνικού βασιλείου της Sun Queen Himiko. Πλέοντας μέσα στο ιαπωνικό «τρίγωνο των Βερμούδων», το πλοίο τους χτυπιέται ξαφνικά από μια ισχυρή καταιγίδα, με αποτέλεσμα οι ναυαγοί να βρεθούν σε ένα μυστηριώδες νησί.

Τα πράγματα πολύ γρήγορα θα πάρουν μία άσχημη τροπή, καθώς η Lara, ενώ προσπαθεί να βρεθεί με τους συντρόφους της και να διασωθούν από το νησί, έρχεται αντιμέτωπη με μια μυστήρια φυλή ιθαγενών, που τους κυνηγάει σε κάθε της βήμα. Δίχως να δώσουμε περαιτέρω spoilers για την ιστορία, θα σας πούμε μονάχα πως η περιπέτεια αυτή θα σας οδηγήσει στα βάθη του νησιού, όπου θα ανακαλύψετε το μεγάλο μυστικό του βασιλείου του Yamatai και θα έρθετε αντιμέτωποι με τις μυστήριες δυνάμεις που κυβερνούν το νησί. Αν και δεν έχει τη αίγλη των παλαιότερων ιστοριών της σειράς, όπου κυνηγούσατε ένα θρυλικό αντικείμενο στις πέντε άκρες του πλανήτη, η συγκεκριμένη ιστορία κρίνεται ως ιδανική για το ρόλο της Lara ως "νεόβγαλτης αρχαιολόγου".

Και η εξαιρετική ροή, εξέλιξη και σκηνοθεσία της περιπέτειας δένουν απόλυτα με την εξέλιξη του χαρακτήρα της. Πρόκειται για μία προσωπική ιστορία που δείχνει βήμα προς βήμα τις αλλαγές που ζει η Lara. Από τον αρχικό τρόμο για το τι συμβαίνει γύρω της, στην σκληρή πράξη του πρώτου της σκοτωμένου ζώου, αλλά και τους πρώτους ανθρώπους που θα αναγκαστεί να σκοτώσει, ο χαρακτήρας της είναι εκπληκτικά πιστευτός στις αντιδράσεις και τη συμπεριφορά του.

Ακόμα και όταν πλέον αρχίσετε να μπλέκεστε σε ολοένα μεγαλύτερες μάχες, η Lara μπορεί να δείχνει πως έχει αρχίσει να σκληραγωγείται, αλλά ακόμα και έτσι, δείχνει πόσο βαθιά την επηρεάζει όλο το σκηνικό. Από την ανάγκη να σκοτώσει για να επιβίωσει μέχρι την πρώτη της επαφή με ανεξήγητα φαινόμενα, ο χαρακτήρας της Lara εξελίσσεται συνεχώς μέχρι και το τελευταίο λεπτό του παιχνιδιού. Εξίσου ενδιαφέροντες είναι και οι δευτερεύοντες χαρακτήρες της περιπέτειας, οι οποίοι αν και αρχικά μπορεί να σας φανούν κοινότυποι, μέσω της εξέλιξης της ιστορίας αλλά και lore στοιχείων που ανακαλύπτετε, ξεκλειδώνουν νέες πτυχές και προσφέρουν ορισμένες ιδιαίτερα αξιομνημόνευτες στιγμές.

To νησί του εφιάλτη - Τεχνικός Τομέας

Θα το πούμε από την αρχή για να φύγει από τη μέση. Το Tomb Raider είναι ένα από τα πιο όμορφα παιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα. Και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με τον υπέροχα λεπτομερή σχεδιασμό των γραφικών, την καθαρότητα και τη σταθερή ποιότητά τους, αλλά και με τον σχεδόν εξωπραγματικό ρεαλισμό που προσφέρει. Έχει γίνει μια πάρα πολύ μεγάλη προσπάθεια να δοθούν όλα με το μεγαλύτερο δυνατό ρεαλισμό και αυτό γίνεται ιδιαίτερα αισθητό από την καλύτερη εφαρμογή κλίμακας που έχουμε δει σε παιχνίδι.

Τα κτίσματα πλέον δεν είναι δυσανάλογα μεγάλα, η κατασκευή τους είναι σωστά δομημένη αρχιτεκτονικά αλλά και λειτουργικά, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακός είναι ο σχεδιασμός όλου του νησιού, όπου όλα του τα περιβάλλοντα δείχνουν δομημένα σαν να βασίζονται σε αληθινές περιοχές. Η δε ατμόσφαιρα των περιοχών είναι κάτι παραπάνω από συγκλονιστική, καθώς οι εξαιρετικοί φωτισμοί, τα παιχνίδια των σκιών, η ομίχλη και οι διάφορες καιρικές συνθήκες και οι πιο αληθοφανείς φωτιές μέχρι σήμερα στο gaming συνθέτουν έναν κόσμο που περπατάτε με την καρδιά σας μόνιμα σφιγμένη, φοβισμένη και αγχωμένη.

Εξίσου εντυπωσιακό είναι το animation των χαρακτήρων, τόσο στις κινήσεις τους μέσα στο χώρο (πάει πλέον το στεγνό κατακόρυφο άλμα της παλιάς Lara) αλλά και στην εκφραστικότητα του προσώπου και του σώματός τους σε όλες τις κινηματογραφικές σκηνές. Μοναδικό μικρό παράπονο είναι πως στην έκδοση για κονσόλες τα μαλλιά της Lara δείχνουν κάπως "πλαστικά" απέναντι σε όλο το υπόλοιπο μοντέλο του χαρακτήρα.

Όσοι ενδιαφέρονται για την ποιότητα της PC έκδοσης του παιχνιδιού, μπορούν να κοιτάξουν το ειδικό ένθετό μας στην τέταρτη σελίδα του άρθρου. Όσον αφορά τώρα το ηχητικό τμήμα του τίτλου, η ποιότητά του βρίσκεται επίσης σε υψηλότατα επίπεδα. Η επιλογή του Jason Graves (Dead Space) ως μουσικοσυνθέτη κρίνεται ιδιαίτερα επιτυχημένη, καθώς καταφέρνει να αποδώσει πλήρως την μοναξιά και το διάχυτο τρόμο που κρύβει το νησί. Τη δική του δουλειά πλαισιώνει ένα cast νέων αλλά ικανότατων voice actors, με τη διακεκριμένη ηθοποιό Camilla Luddington (Californication, True Blood) να δανείζει τη νεανική φωνή της στη Lara Croft με εξαιρετικά αποτελέσματα.

So what, if this isn’t a classic Tomb Raider? – Gameplay

Mία από τις μεγαλύτερες φοβίες του κοινού ήταν πως το νέο Tomb Raider θα γινόταν ένα απλό αντίγραφο της σειράς Uncharted και θα ξεχνούσε το παρελθόν της. Και για να είμαστε δίκαιοι, το παιχνίδι είναι φανερά επηρεασμένο από τα σύγχρονα trends και απέχει αρκετά από το gameplay των παλαιότερων τίτλων. Ευτυχώς, υπάρχει ένα τεράστιο «αλλά» κρυμμένο στο παιχνίδι και αυτό έχει να κάνει με το εξής τρίπτυχο. Πρώτον: όποια στοιχεία δανείζεται από σύγχρονους τίτλους, τα εξελίσσει ή τα βελτιώνει ακόμα παραπέρα. Δεύτερον: η ίδια η ιστορία και χρονική περίοδος του παιχνιδιού επιτρέπουν απλοποιήσεις για λόγους ρεαλισμού. Τρίτον: ο πυρήνας των Tomb Raider, που έχει να κάνει με την "αγία τριάδα" platforming-puzzles-gunplay, υπάρχει ακόμα εδώ, αλλαγμένος μεν ικανοποιητικότατος δε.

Για να μπούμε στα βαθιά, λοιπόν, το παιχνίδι εγκατέλειψε την παλιά action κάμερά του για μια σύγχρονη προοπτική τρίτου προσώπου πίσω από τον ώμο του χαρακτήρα. Αυτό μάλλον ήταν μια πολύ σωστή τακτική, καθώς κατάφερε επιτέλους να λύσει το μεγαλύτερο πρόβλημα της σειράς: τον κακό χειρισμό της κάμερας. Πλέον, θα μπορείτε να δείτε με άνεση πού πάτε και πού πηδάτε, ελαχιστοποιώντας τους φθηνούς θανάτους λόγω της κακής θέσης της κάμερας.

Υιοθετώντας αυτή την κάμερα, όμως, ήταν επόμενο να αλλάξει και όλος ο μηχανισμός μάχης της σειράς. Εν αντιθέσει με το παρελθόν, όπου οι στόχοι κλείδωναν αυτόματα και η Lara χοροπηδούσε δεξιά αριστερά αδειάζοντας τα περίστροφα με μεγάλη ευκολία, εδώ πλέον θα πρέπει να στοχεύσετε προσεκτικά τον κάθε εχθρό για να τον πετύχετε, στοιχείο που ανεβάζει σημαντικά τη δυσκολία των μαχών για έναν Tomb Raider τίτλο. Δεχόμενοι δε πως μία νεαρή Lara δεν είναι δυνατόν να μπορεί να κατέχει 20 Ολυμπιακά μετάλλια γυμναστικής, πλέον θα πρέπει να χρησιμοποιείτε κάθε σημείο για κάλυψη, ενώ αν θα χρειαστεί να αποφύγετε έναν αντίπαλο από κοντά, ο μηχανισμός dodge προδίδει την απειρία της Lara καθώς προσπαθεί άτσαλα να ξεφύγει.

Στεκούμενοι λίγο στο σύστημα κάλυψης, κατά τη δική μας γνώμη, η Crystal Dynamics έδωσε το καλύτερο cover system που έχουμε δει μέχρι σήμερα. Πλέον, ο χαρακτήρας δεν κλειδώνει επάνω σε ένα σημείο, αλλάζοντας cover points με το πάτημα ενός κουμπιού. Αντιθέτως, όταν η Lara πλησιάσει σε ένα σημείο που της προσφέρει κάποια κάλυψη, κρύβεται αυτόματα και ομαλότατα πίσω από αυτό, αφήνοντας στον παίκτη μια πολύ μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων.

Όταν θα πρέπει εν τέλει να πολεμήσετε, στο πλευρό σας θα βρεθεί ένας απλός μα χρήσιμος εξοπλισμός για κάθε περίσταση. Τόξο, περίστροφο, αυτόματο και shotgun, αποτελούν τα βασικά όπλα του παιχνιδιού, όπλα τα οποία έχουν ξεχωριστές δυνάμεις και αδυναμίες, ενώ με την πρόοδό σας και την εύρεση salvage μπορείτε να τα αναβαθμίσετε έτσι ώστε να γίνουν δυνατότερα, ταχύτερα ή και να αποκτήσουν extra δυνατότητες. Το gunplay του τίτλου δουλεύει πολύ καλά, με πολύ δυναμική και συνεργατική αντίπαλη A.I., σωστό hit detection για headshots ή ακινητοποίηση ενός αντίπαλου και με λαμπρότερο όπλο όλων το τόξο, το οποίο δουλεύει εξαιρετικά.

Είναι φανερό πως το παιχνίδι έχει δώσει μεγαλύτερη έμφαση στη μάχη απ’ότι οι προηγούμενοι τίτλοι της σειράς (όχι πως και στα αμέσως προηγούμενα δεν είχατε πολλές μάχες) και μέχρι το πέρας της ιστορίας θα έχετε σκοτώσει περίπου 300 αντιπάλους. Αυτό ευτυχώς δεν σημαίνει πως εξαφανίστηκε το platforming από τον τίτλο. Όντας ένα action adventure με πρωταγωνίστρια μια αρχαιολόγο, το Tomb Raider περιέχει αρκετές και δυνατές δώσεις platforming. Θα αιωρηθείτε από σχοινιά (που αντί για grappling hook θα έχετε πλέον rope arrows), θα σκαρφαλώσετε σε βράχια, θα κρεμαστείτε από κτίρια, θα αποφύγετε δεκάδες κακοτοπιές και θα κατρακυλήσετε δεκάδες φορές.

Οι πιο μεγάλες διαφορές σε αυτό τον τομέα -σε σύγκριση με τα παλιά παιχνίδια- είναι τρεις. Καταρχάς, οι περιοχές εδώ είναι χωρισμένες σε μικρές, κλειστές -κινηματογραφικά στημένες- εμπειρίες και σε αρκετά μεγάλες και ανοιχτές όπου η εξερεύνηση λαμβάνει μεγαλύτερο ρόλο. To θετικό είναι πως μπορείτε να μεταβείτε ξανά σε όποια περιοχή έχετε επισκεφθεί, είτε περπατώντας είτε με fast travel, στοιχείο που δίνει έναν δυναμικά συνεχόμενο και αρκετά ανοιχτό χάρτη. Δεύτερον, εδώ δυστυχώς δεν θα δείτε υποβρύχιες εξερευνήσεις και δεν θα αντιμετωπίσετε παρά ελάχιστες παγίδες.

Τρίτον, παλαιότερα ο θάνατος της Lara ήταν ιδιαίτερα πιθανός με κάθε άλμα, εδώ πλέον είναι πολύ πιο ξεκάθαρο το πού μπορείτε να πιαστείτε και να κρεμαστείτε, με ό,τι θετικό και αρνητικό συνεπάγεται αυτό. Και είναι γεγονός πως αν ασχοληθείτε μόνο με την κεντρική ιστορία του τίτλου (15ώρες περίπου), το παιχνίδι θα σας φανεί αρκετά εύκολο, καθώς υπάρχει και ένας χάρτης αλλά και ένα instinct function, το οποίο απλοποιεί μάλλον υπερβολικά το παιχνίδι.

Πατώντας το κουμπί instinct, η Lara βλέπει να φωτίζονται όλα τα κοντινά αντικείμενα, εχθροί, grappling points αλλά και διαδραστικά σημεία γρίφων. Έτσι, βρίσκετε πάρα πολύ εύκολα τη λύση στο πού να πάτε και πώς να λύσετε κάποιον γρίφο, στοιχείο που μπορεί να βοηθάει τους casual παίκτες, αλλά θεωρούμε πως θα έπρεπε να απουσιάζει. Για πρώτη φορά η σειρά ξέχασε τους παράλογους γρίφους του να βρεις ένα μοχλό στη μια άκρη του χάρτη και ένα μοχλό στην άλλη και έβαλε μέσα στο παιχνίδι γρίφους που απαιτούν προσεκτική μελέτη του χώρου και των physics για να λυθούν.

Η λύση είναι πάντοτε απόλυτα λογική και εφικτή και το να μασάει η Crystal Dynamics την τροφή μας είναι μάλλον ανούσιο. Μπορείτε βέβαια να παίξετε δίχως αυτό, αλλά το γεγονός ότι είναι ένα κλικ κοντά σας, συχνά οδηγεί σε παραστρατήματα μόλις κολλήσετε λιγάκι.

Όντας ένα Tomb Raider, η Crystal Dynamics έδωσε μεγάλη σημασία στα collectibles του τίτλου, στοιχείο που πάντοτε σημάδευε τη σειρά για όσους λάτρευαν την εξερεύνηση. Και αυτή τη φορά η αμερικανική ομάδα πραγματικά ξεπέρασε τον εαυτό της, κάνοντας όλα τα extras του τίτλου να δένουν απόλυτα με την ιστορία και το lore του κόσμου. Έτσι, διάφορες μυστικοί τύμβοι κρύβουν μεγάλους θησαυρούς, χαμένα έγγραφα που θα βρίσκετε θα σας δίνουν πληροφορίες για την ιστορία του νησιού μέσα στους αιώνες, ενώ τα διάφορα αντικείμενα θα δένουν και αυτά με το lore, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την ιστορία του Yamatai. Από την άλλη, τα challenges που περιέχει το παιχνίδι είναι απλώς ανούσια. Από το να βρεις 10 μανιτάρια μέχρι το να κάψεις 5 αφίσες, προσπαθούν να αποτελέσουν κίνητρο για περαιτέρω εξερεύνηση, αλλά δεν έχετε κανέναν λόγο να τα κάνετε.

Δεν προσφέρουν τίποτα στην ιστορία και το μόνο που θα κερδίσετε είναι μερικά experience points και όχι κάτι θεαματικό σε αριθμό. Τα experience points αυτά μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για να ξεκλειδώσετε κάποιες νέες δυνατότητες για τη Lara -όπως μεγαλύτερη αντοχή, ταχύτερη αναρρίχηση, μεγαλύτερο damage κλπ. Το γεγονός, βέβαια, πως παίρνετε exp από κάθε τι που κάνετε (μάχες, κυνήγι, collectibles, εξερεύνηση, ιστορία) καθιστά το κίνητρο των challenges μάλλον πενιχρό για τον μέσο παίκτη.

Κάπου εδώ πρέπει να πούμε πως η εισαγωγή του παιχνιδιού, αν και καθ' όλα εντυπωσιακή και δυναμική, πάσχει από μια σημαντική έλλειψη ταυτότητας. Η Crystal Dynamics βιάστηκε λίγο να μας δείξει όλα τα τμήματα του gameplay που περιέχει το παιχνίδι, με αποτέλεσμα οι πρώτες δύο ώρες του παιχνιδιού να μπερδεύουν τον παίχτη και να μην μπορεί να καταλάβει το τι ακριβώς θα δει στο παιχνίδι. Ευτυχώς, η κατάσταση αργότερα ομαλοποιείται και η ροή βρίσκει έναν πολύ πιο σταθερό ρυθμό, αλλά θα θέλαμε μια πιο ομαλή εισαγωγή στο παιχνίδι αντί αυτού του πανικού πληροφοριών σε συμπυκνωμένη δόση.

Η δε μεταφορά του παίκτη από σημεία που ελέγχει τη δράση σε cinematics γίνεται τόσο ομαλά και αυτόματα, που σχεδόν ποτέ δεν θα καταλάβετε ότι αυτό που βλέπετε είναι cinematic. Τα QTEs, από την άλλη, παραμένουν σε όλο το παιχνίδι και έχουν την ίδια συχνότητα που είχαν στα Underworld και Legend (μέτρια).

Ναι υπάρχουν τα τυπικά σημεία όπου θα πρέπει να πατήσετε το ανάλογο κουμπι για να αντιμετωπίσετε ένα cinematic τμήμα μιας μάχης ή για να αποφύγετε ένα εμπόδιο, αλλά αυτά είναι σχετικά λίγα και δένουν καλά με την εκάστοτε σκηνή της ιστορίας. Αυτά που εκνευρίζουν είναι τα τυπικά «ωχ έσπασε η σκάλα/ βράχος/ δάπεδο και θα πρέπει γρήγορα να πατήσετε ένα κουμπί για να κρατηθείτε. Το είδαμε και μας κούρασε στο Uncharted και αν και πιο περιορισμένο εδώ, η συχνότητα και η τυπικότητα αυτού του μηχανισμού τον καθιστά ως κάτι άχρηστο για το παιχνίδι.

Ικανοποιητικό αλλά αχρείαστο - Multiplayer

Αν υπάρχει κάτι που ποτέ δεν περιμέναμε να δούμε σε ένα Tomb Raider, αυτό ήταν ένα multiplayer mode. Δυστυχώς, ορμώμενη από τις τάσεις της εποχής να υπάρχει multiplayer στοιχείο παντού, η Crystal Dynamics αποφάσισε να βάλει σε αυτό το Tomb Raider ένα multiplayer mode στα πρότυπα του Uncharted. Στηριγμένο ανάμεσα στη μάχη μεταξύ των survivors του ναυαγίου και των ντόπιων κατοίκων του νησιού, το παιχνίδι αφήνει να επιλέξεις τον χαρακτήρα σου και τα όπλα του και να πολεμήσεις για μία από τις δύο παρατάξεις.

Για την ώρα υπάρχουν 4 διαθέσιμα modes σε 5 χάρτες, τα παραδοσιακά free for all και team deathmatch, καθώς και δύο παραλλαγές του capture the flag και του area domination. Στο πρώτο οι survivors προσπαθούν να κλέψουν medkits από τη βάση των εχθρών και να τα μεταφέρουν στη δική τους, ενώ στο δεύτερο προσπαθούν να πάρουν τον έλεγχο ορισμένων radio towers για να καλέσουν σε βοήθεια. Με το Tomb Raider να μην είναι ένα τυπικό 3rd person shooter όμως, μόνο τα τελευταία δύο modes μπορούν να παιχθούν για αρκετή ώρα ευχάριστα, καθώς θα εκμεταλλευτείτε πολύ καλύτερα το gameplay του παιχνιδιού και θα ελιχθείτε πιο ομαλά μέσα στην πίστα.

Αντιγράφοντας δε την φόρμουλα που θέσπισε το Call of Duty Modern Warfare, ο παίκτης -ανάλογα με τις πράξεις του αλλά και το τι του συνέβη- κερδίζει experience points, ανεβαίνοντας levels και ξεκλειδώνοντας νέα character skins και εξοπλισμό. Το κλασσικό πρόβλημα που υπάρχει εδώ (και σε όλα σχεδόν τα παιχνίδια) είναι πως το auto balance πριν από μία μάχη δεν τοποθετεί, για παράδειγμα, μόνο παίκτες από level 1-10, αλλά επιτρέπει την είσοδο και πολύ δυνατότερων αντιπάλων.

Έτσι, μπορεί η κάθε ομάδα να έχει 3 παίχτες 1-10 level και έναν 60 με αποτέλεσμα αυτοί οι χαρακτήρες να έχουν τόσο καλύτερο οπλισμό, που απλά θα θερίζουν ανεξέλεγκτα μέσα στην πίστα. Για να πούμε την αλήθεια, αν και έχει λίγους χάρτες, ο μηχανισμός gameplay του multiplayer δουλεύει σωστά. Ποτέ δεν δυσκολευτήκαμε να βρούμε παιχνίδι για να παίξουμε και αν εξαιρέσει κανείς την αρκετά χαμηλότερη ποιότητα των γραφικών, το multiplayer τρέχει δίχως κάποια σοβαρά προβλήματα και εκμεταλλεύεται πλήρως όλους τους μηχανισμούς του single player gameplay, προσθέτοντας και αρκετούς καινούργιους.

Αλλά δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο, τίποτα το φρέσκο, τίποτα το καινούργιο. Και το πιο σημαντικό, δεν είναι τίποτα το απαραίτητο. Το Tomb Raider έχει πολύ ικανοποιητική διάρκεια στο single player, διάρκεια που υπερδιπλασιάζεται αν ασχοληθείτε με το extra υλικό. Απλά δεν χρειαζόταν να σπαταληθεί χρόνος και χρήμα σε ένα απλό multiplayer mode, όσο και αν το επιτάσσουν τα trends της βιομηχανίας. Κάπου πρέπει επιτέλους να τραβιέται και μία γραμμή λογικής, αλλιώς θα περιμένουμε το επόμενο Monkey Island να έχει multiplayer insult fights έτσι όπως οδεύουμε...

Η PC έκδοση (Σάκης Καρπάς)

Η έκδοση του νέου Tomb Raider στο PC, αναμενόμενα, είναι τεχνικά πιο προηγμένη από τις αντίστοιχες των "γερασμένων" πλέον οικιακών συστημάτων. Πέρα από τα πλεονεκτήματα που δίνει από οπτικής άποψης μία υψηλότερη ανάλυση, ο τίτλος στην έκδοση των ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι σαφέστατα πιο "χορταστικός" στο μάτι. Τα περιβάλλοντα είναι πιο πλούσια σε αντικείμενα, το draw distance αισθητά μεγαλύτερο, η λεπτομέρεια στις υφές εντυπωσιακή, το μοντέλο της Lara -και όλων σχεδόν των χαρακτήρων- αποτελείται από περισσότερα πολύγωνα, ενώ τα particle effects (φωτιά, καπνός, σκόνη κ.α.) απεικονίζονται πολύ πιο εντυπωσιακά.

Την ίδια ώρα, το Tomb Raider στο PC εγκαινιάζει και μία νέα τεχνολογία ονόματι "TressFX", η οποία χαρίζει στα μαλλιά της Lara μεγαλύτερο ρεαλισμό και φυσικότητα κατά την κίνηση. Αρχικά, το εφέ του TressFX δείχνει εντυπωσιακό, στην πορεία όμως θα υπάρχουν σημεία που θα γίνει εκνευριστικό, μιας και δίνεται η αίσθηση πως τα μαλλιά της ηρωίδας περισσότερο "αναβοσβήνουν/ τρεμοπαίζουν", παρά κινούνται ανέμελα με φυσικό τρόπο. Αν αναλογιστούμε δε, πως η συγκεκριμένη τεχνολογία καταναλώνει αρκετούς από τους πόρους συστήματος, τότε πολλοί θα είναι αυτοί που θα την απενεργοποιήσουν χωρίς δεύτερη σκέψη, παρά το γεγονός ότι στο σύνολό της, σαν τεχνολογία, είναι εντυπωσιακή.

PC Gameplay - Ultimate Settings

Σε γενικές γραμμές, το optimization που έχει γίνει από την Crystal Dynamics για την έκδοση των PCs είναι πολύ καλό και αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι δε θα χρειαστείτε πανάκριβο και υπερσύγχρονο σύστημα για να "τρέξετε" αξιοπρεπώς το reboot της δημοφιλούς σειράς. Αν, λοιπόν, απενεργοποιήσετε την τεχνολογία TressFX και κρατήσετε το anti-aliasing σε χαμηλό πολλαπλασιαστή (το μέγιστο είναι 4xMSAA), θα εντυπωσιαστείτε με το πόσο ομαλά θα "τρέξει" ο τίτλος στο σύστημά σας, ακόμη κι αν αυτό δεν ανήκει στην "ελίτ" των gaming PCs του σήμερα. Εννοείται πως όλα τα σύγχρονα gamepads, με την αντίστοιχη αλλαγή στο user interface, υποστηρίζονται χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Τέλος, η έκδοση των υπολογιστών ενσωματώνει και στερεοσκοπικό 3D, που η αλήθεια είναι πως δεν έχει να προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο στον τίτλο -αν και θα μπορούσε.

Lara is back - Επίλογος

Η ποιότητα του Tomb Raider και η σχεδόν καθολική αποδοχή του από κοινό και κριτικούς, καθιστούν την πιθανότητα ενός sequel ως κάτι απόλυτα βέβαιο στα δικά μας μάτια. Με το παιχνίδι να έχει ένα κρυμμένο hint για το τι θα δούμε στη συνέχεια, είναι βέβαιο πως τα παλικάρια και οι κοπέλες της Crystal Dynamics έχουν ήδη στο μυαλό τους την επόμενη περιπέτεια της Lara. Έχοντας πλέον αποκτήσει κάποιες από τις θρυλικές δυνατότητές της και αφήνοντας την αρχή της πίσω, ο επόμενος τίτλος έχει τα φόντα να είναι ακόμα καλύτερος. Να κρατήσει τις καλές βάσεις που έθεσε εδώ και να επαναφέρει λίγο περισσότερο platforming, puzzles και κινδύνους στο πακέτο.

Αν το καταφέρει, θα έχουμε μια πραγματικά νέα πνοή Αιόλου για τη σειρά. Για την ώρα, πάντως, το νέο ξεκίνημα είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακό και σηκώνει τη μπάρα ψηλά για όλα τα action adventures που θα προσπαθήσουν να ακολουθήσουν.

Αλέξανδρος Μιχαλιτσιάνος

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: Action, AdventureΔιάθεση: CD Media
Αριθμός παικτών: 1-8Ανάπτυξη: Crystal DynamicsΗμ. Έκδοσης: 05/03/2013
PEGI: 18Εκδότης: Square-EnixΠλατφόρμες: PC, Xbox 360, PlayStation 3

Θετικά

  • Μια υπέροχα προσωπική ιστορία για την πρώτη περιπέτεια της Lara Croft Συγκλονιστική ατμόσφαιρα Άριστος τεχνικός τομέας Στιβαρό gameplay σε platforming, gunplay και puzzle sovling Έξυπνα collectibles, δεμένα με το lore και την ιστορία Ως σύγχρονο action adventure παιχνίδι, στέκεται μάλλον στην κορυφή…

Αρνητικά

  • …αλλά όποιοι ήθελαν Tomb Raider παλαιού τύπου, θα το βρουν κάπως απλουστευμένο Η αρχή μπλέκει πάρα πολλά είδη gameplay και μπερδεύει τον παίκτη για το τι θα ακολουθήσει Ανούσια challenges και ενός συγκεκριμένου είδους QTEs

Βαθμολογία

Αρχιτέκτων και συντηρητής ιστορικών κτιρίων κατ' επάγγελμα, μόλις πέσει η νύχτα φοράει την καμπαρντίνα του και σουρτουκεύει σε αναζήτηση μιας νέας περιπέτειας. Ταξιδιώτης και ονειροπόλος, με κλινικά κολλήματα σε Fantasy και Sci-Fi, gaming backstory από τα 80s και mantra τη φράση «η ιστορία και οι γρίφοι πάνω απ’όλα», δεν χαρίζει κάστανο σε νεοτερισμούς υπερβολικής ευκολίας. Αν είσαι adventure, RPG ή strategy, είναι σχεδόν σίγουρο ότι έχετε περάσει πολλές γλυκές νύχτες μαζί…

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Destiny 2
“I did it all #forthepuppies!”
"Η EA προσπάθησε να καταστρέψει την Slightly Mad Studios"
Μία ενδιαφέρουσα συνέντευξη με τον CEO της SMS.
Επιτυχημένη η πορεία του NieR: Automata
Έσπασε το φράγμα των 2 εκατομμυρίων τεμαχίων.
Gameplay trailer από το Not a Hero DLC για το Resident Evil 7
Η περιπέτεια συνεχίζεται κάτω από το έδαφος.
WRC 7
Μια αναπάντεχη έκπληξη από το WRC.
Launch trailer για το Project CARS 2
Ξεκινά η καταιγίδα των racing τίτλων...
Τα πρώτα gameplay πλάνα από το Left Alive
Περισσότερο υλικό από το νέο τίτλο της Square Enix.
Δωρεάν Σ/Κ για το Overwatch
Για όλες τις πλατφόρμες διανομής του.
Καθυστέρηση στην κυκλοφορία του Vampyr
Περισσότερο χρόνο χρειάζεται η Dontnod Entertainment.
Η ιστορία του "Private Red" από το CoD: WW II
Μέσα από ένα story trailer για τον τίτλο.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Μόλις πρν 5 λεπτά το τερμάτησα ένα απο τα καλύτερα παιχνίδια σε αυτή τη γενιά για εμένα...

    9,5/10

  • Δεν εχω παιξει ουτε ενα τιτλο του franchise.Eχω πειστει οτι πρεπει να το κανω με το συγκεκριμενο...

  • To ξεκινησα το παιχνιδακι και σαν action/adventure πραγματικα δινει ρεστα.. Το uncharted μπροστα του δειχνει πολυ λιγο παικτικα.. Εκπληκτικη ατμοσφαιρα αγριας φυσης, ενναλαγες στο gameplay και ενδιαφερουσα ιστορια.. Το μονο που με ενοχλησε ηταν η αυτοματη αναπληρωση ζωης και πως το παιχνιδι ειναι πολυ ευκολο.. Δηλαδη ενω εχει survival θεματολογια, δεν εχει survival gameplay..

  • Το έχω ήδη εγκατεστημένο αλλά δεν έχω προλάβει να παίξω.Ελπίζω σήμερα να ξεκινήσω και είμαι περίεργος για το τι θα δω.Είμαι πολύ αισιόδοξος πάντως.

  • Τελειώνω το DmC στο Xbox 360 και ξεκινάω το Tomb Raider στο PC.

  • Θαυμασια,θαυμασια οτι διαβασα με επεισε ακομα πιο πολυ θα το παρω σιγουρα θα αφησω να πεσει λιγο η τιμη (για ps3) και βουρ....

  • ένα game φτιαχμένο με τα σωστά πρότυπα της εποχής!Τελείωσα χθες το DMC και θα αρχήσω και αυτό κάποια στιγμή.Με τους παλιούς τίτλους είχα ασχοληθεί πολύ λίγο μιας και ήμουν μικρός και δεν μπορούσα να λύσω τους γρίφους.Κάποια στιγμή θα ασχοληθώ και με τα παλιά....

  • Lara is back :)To ξεκινησα το παιχνιδακι και σαν action/adventure πραγματικα δινει ρεστα.

  • Παιχνιδαρα!!! Συμφωνω με το review..top 10 της γενιας για μενα..

  • Μολις τελειωσω το dead space 3 το ξεκιναω.

  • Πολυ καλή παρουσίαση ,για ενα πραγματικό διαμάντι της σειράς,εχθές το απόγευμα το τερμάτισα (στο 360... Φυσικα...),νιώθεις και βλέπεις την κορυφαία ποιότητα σε όλους τους τομείς του παιχνιδιου, η ατμόσφαιρα όμως ειναι υπεράνω όλων , επιβλητική και σημεία που ξεπερνά κάθε προσδοκία.Για μένα ειναι ενα απο τα καλύτερα παιχνίδια της γενιάς του.

  • Aπλά τα σπάει, θα το συνεχίσω το βραδάκι!

  • Οπως ειπε κ ποιο πανω ο Σακης,παει για pc κ αυτο.ειδα κ trailer με την τεχνολογια για το simulation των μαλλιων της AMD κ τρελαθηκα.τρομερο παιχνιδι!!

  • για εμενα ειναι το καλυτερο παιχνιδη της γενιας αυτης μαζι με mass effect 2 και dead space 2....και του βαζω ενα 10αρι σταρατο!!

  • @braveheart Σάκη ακριβώς στην ίδια φάση είμαι, μόνο που τελείωνω το DmC στο pc κ αυτό.

  • Λοιπόν, έχω:
    i7, 8giga Raam (έχω και το Raam's Shadow αλλά στο Gears το 3), την Nvidia ATI 7453GTSFU, ανεμιστηράκια, και κάτι που γράφει DVD-Rom. Δεν ξέρω τι είναι, αλλά κάποιο ρόλο θα παίζει. Kαι όταν δουλεύει ο υπολογιστής, ένα λαμπάκι πορτοκαλί συνεχώς αναβοσβήνει. Ελπίζω να μη χάλασε. Το παίζω με τεσσελέισιον, φραστρέισιον και νταμνέισιον, όλα στο φουλ. Έχω ενεργοποιημένο το εφέ του μαλλιού, αλλά η δικιά μου έχει λίγη πιτυρίδα και μου ρίχνει παραπάνω τα frames γιατί η οθόνη μου αποδίδει ΚΑΙ τις νιφάδες της πιτυρίδας (μπλιάχ, αν και είναι της Λάρας).

    Πλάκα πλάκα, μου άνοιξες την όρεξη Άλεξ. Το ξεκινάω (σε 360... φυσικά...)
    Αν δεν πονούσαν τα μάτια μου, ίσως έπαιζα και τα πρώτα που μου έχει κάνει πλύση εγκεφάλου το Ντούκι, αλλά κάποια στιγμή ίσως αξιωθούν και βγάλουν κάτι σαν το Anniversary το οποίο καραγούσταρα.

  • Σάββα, δες τουλάχιστον το Legend που υπάρχει και για το 360 και είναι πάρα πολύ καλό. το Underworld από την άλλη, έτσι κ έτσι.

  • Aυτά τα έχω παίξει όλα. Aλλά το Legend δεν ήταν και τίποτα ιδιαίτερο ρε σύ. Κι εκείνες οι μηχανές, παναγιά μου.Για τα παλιά λέω.

  • Δεν εχω παιξει κανεναν προηγουμενο τιτλο της σειρας οποτε δε θα με ξενισει καμια αλλαγη απο οσες εχουν κανει. Και αφου ειναι τοσο καλο η αγορα του ειναι σιγουρακι

  • πήρα την survival έκδοση και το παιχνίδι απλά τα σπάει 10/10

  • "Monkey Island να έχει multiplayer insult fights" Δε 'ν' κακή ιδέα δε 'ν' κακή :D
    8 από μένα λόγω απλοποίησης των γρίφων. Όσοι καινούριοι δεν ξέρουν από παλιά Tomb Raider ας παίξουν το Anniversary που είναι remake του πρώτου Tomb Raider με σύγχρονα γραφικά.

  • Παιχνιδαρα.Αξιζε το hype 100% και θεωρω πως ειναι απο τις ελαχιστες των περιπτωσεων που ηταν περα για περα αληθινο.Και το παιχνιδι αυτο εκανε χρονια για να ολοκληρωθει, οχι λυσεις fast food που η βιομηχανια σε υποχρεωνει σωνει και καλα να τις ονομασεις παιχνιδαρες (ασχετα αν σε καποιο βαθμο ειναι).Τα καλα παιχνιδια τα δουλεμενα και προσεγμενα τα οποια αξιζουν ΚΑΙ το τελευταιο ευρω που θα δωσεις, φαινονται και αυτο ειναι σιγουρα ενα απο αυτα.Δεν υπαρχει τομεας του παιχνιδιου που υστερει,ακομα και η λειτουργια "ενστικτου επιβιωσης" ειναι ακριβως αυτο που λεει,αν θελεις την ενεργοποιεις αν οχι δεν υπαρχει κανενα προβλημα.Για εμενα πανεξυπνη προσθηκη αφου ειναι και για εκεινους τους casual παικτες που θα χρειαστουν οντως το ενστικτο επιβιωσης της Λαρα, αλλα και για αυτους που θα προσπαθησουν να στηριχτουν μονο στο..δικο τους ενστικτο.Η καλυτερη Λαρα ολων των εποχων απο αποψη χαρακτηρα και σχεδιασμου καθως επιτελους δεν εμφανιζεται σαν γυναικειο ντουκι που μασαει σιδερα (προσπαθει ακομα και την στιγμη της μαχης με διαλογο να πεισει τους μελλοντικους φονιαδες της να αλλαξουν γνωμη !!) αλλα ως απλη κοπελλα η οποια με την καθε της πραξη ξεπερναει τα οριο του εαυτου της (μεχρι την επομενη βεβαια), απολυτα ανθρωπινη, αξιαγαπητη αλλα και αποφασιστικη.Τιποτα λιγοτερο απο 9.5 για εμενα για το καλυτερο παιχνιδι της κατηγοριας για αυτην την γενια κονσολων!(το 10 θελω και ελπιζω να το βαλω στην συνεχεια του)

  • Σίγουρη αγορά στο άμεσο μέλλον.

  • Eίμαι φίλος της σειράς από το πρώτο Τomb Raider, που η γωνία του στήθους της Λάρας άνετα σου έβγαζε το μάτι στην κυριολεξία,που το μαλλάκι της όχι δεν είχε ΤressFX αλλά δεν είχε ούτε καν αλογοουρά να κουνιέται πέρα δώθε αφού ήταν δεμένα σε κότσο, αλλά είχα μείνει απόλυτα μαγεμένος με ότι έβλεπα,άκουγα και έπαιζα φυσικά!!!! Μπορεί να μην είναι η παλιά Λάρα,αλλά σίγουρα θα ασχοληθώ μαζί της στο μέλλον.....δεν είναι δυνατόν να ξεχάσεις τις πρώτες σου αγάπες!!!!

  • Απλα οτι καλυτερο υπαρχει για να παιξει κανεις τωρα.Εγω το παρατησα το DMC για παρτη του.Το παιχνιδι αντι να κανει κοιλια οπως τα περισσοτερα,οσο προχωρας τοσο καλυτερο γινεται.Αυτο,witcher 2,Deus ex,mgs 4,assasins greed 2 τοπ five της γενιας για μενα.

  • Πω ..πω... μπήκε ήδη στην λίστα αγορών. Πότε θα το πάρω βέβαια, είναι άλλο θέμα.
    Πάντως διαβάζω το review και ... μου τρέχουν τα σάλια.
    Νιώθω όπως στα 26 - 27 μου που διάβαζα σε περιοδικά τότε τα reviews των πρώτων Tomb Raider.

    Συμπτωματικά παίζω το Anniversary μάλιστα τον καιρό αυτό, το οποίο ήδη μου έχει ξυπνήσει μνήμες από τότε.

  • Αλεξανδρε μπραβο για το Review πολυ καλο... Για το παιχνιδι τι να πω ειμαι σχεδον στο τελος του παιχνιδιου αν δεν κανω λαθος μετα το Himikos Castle το παιζω στο PS3... Μεγαλος fun της σειρας απο το 1996 τα εχω παιξει ολα... Εκει που νομιζα οτι με το Uncharted τα ειδα ολα ηρθε η Crystal Dynamics να με αφησει αναυδο...
    Απο τα πρωτα λεπτα σε κανει να χανεσαι στον κοσμο του και ειναι απο τις λιγες φορες που πηγαινα αργα μονο και μονο για να χαζεψω τα τοπια...
    Τα γραφικα ειναι τρομερα στην κονσολα και δεν ειδα καποιο λογο να το παιξω στο PC στην κονσολα παιζεται πιο ευχαριστα ειναι και τα Trophies που κυνηγαω παιχνιδι χωρις Trophies δεν ειναι παιχνιδι χεχεχεεχε!!!
    Μπραβο στην εταιρια δωσανε αυτο που υποσχεθηκανε στο διψασμενο κοινο... Πολυ πιο σοβαρο απο τα αλλα Tomb Raider με gameplay για οσκαρ αυτα να τα βλεπουν εκει στο Uncharted να αλλαξουν τον gunplay και climbing.... Το μονο - που βρηκα ητανννν δεν βρηκα ακομα 9,5 απο μενα και παντα τετοια ελειπε μια καλη Lara...

  • Προσωπικά το tress fx στη radeon 7950 είναι ομαλότατο με εξαίρεση ίσως τις σκιές, αν και μιλάμε για 30-40% impact στην απόδοση του framerate .
    Στην αρχή όταν είδα την επιλογή λέω 'καλά μας δουλεύουν", αλλά προσδίδει άλλο επίπεδο ρεαλισμού στην Lara.Κατά την άποψή μου αν το αντέχει το σύστημά σας αφήστε το ενεργοποιημένο.
    Όπως και να 'χει ένα πολύ καλό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση και καταδεικνύει τις δυνατότητες του directcompute. Ελπίζω στο μέλλον να το υιοθετήσουν και άλλοι τίτλοι και στο πιο μέλλον πολύ περισσότερα στην οθόνη να απεικονίζονται με παρόμοια τεχνολογία.

  • Αχ, αυτές οι απλοποιήσεις... θα ήταν ωραίο να είχε ένα επίπεδο δυσκολίας στο οποίο να απενεργοποιούνταν instict και λοιπές βοήθειες, όπως περίπου υπήρχε στο Deus Ex HR. Το περιμέναμε καιρό το παιχνίδι και χαίρομαι που σε γενικές γραμμές δεν απογοητεύει. Το έχω στα άμεσα σχέδια για αγορά. Α, και μπράβο στην Square Enix. :) (ελπίζω όμως να μην πέσουν στην παγίδα να κάνουν το sequel καθαρό shooter)

  • περιμενω την συλλεκτικη απο μερα σε μερα.

  • δεν περιμενα αν ειναι τοσο καλο οσο λενε πλεον ολοι... ετσι πως το περιγραφεται χαλαρα ριχνω ακυρο στο Crysis 3 και περνω αυτο.
    @VasilisGR1982 πολυ δικιο εχεις τα steam και xbox achievements δεν ποιανουν μια μπροστα στα trophies και φυσικα τα παιχνιδια χωρις αυτα δεν εχουν κανενα νοημα... επισης το επαιξα σε pc οπως και ολα τα αλλα και ειναι αηδια (χωρις κανενα fanboyσμο φυσικα) :P

  • Είναι το απόλυτο action adventure. Xbox360 Survival edition! :lol::lol::lol:

  • Απλα ΠΑΙΧΝΙΔΑΡΑ....Κ ειχα να παιξω την Lara απο το anniversary....Μεχρι που βγηκε αυτο το διαμαντι κ εχω φαει τρελο κολλημα....Σε Pc εννοειται...

  • Τα χακί μου μέσα!!!

  • Dark_K1ng προφανως εχεις αηδια pc, γι'αυτο φαινοντε αηδια τα παιχνιδια :) Οσο το συνεχιζω το παιχνιδακι τοσο πιο γ@μ@το γινετε.. Πραγματικα ειναι ο βασιλιας των action/adventure, χωρις να εχει καν αντιπαλο :)

  • Εξαιρετικο review!Eχοντας παιξει απο το legends και μετα περιμενω να τα ξεπερασει κατα πολυ!

  • Hθέλα να το πάρω για PS3, αλλα τελικά θα το παίξω στο PC μου...
    Στο Ultimate δειχνει πραγματικά απίστευτο!

  • ενταξει το καταλαβαμε οτι ολοι εχετε τουμπανα pc και ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ πως ειναι καλυτερο εκει!!

  • Δεν ειναι αναγκη να εχεις τουμπανο pc για να τρεξει καλα το tomb raider σε αυτο.. Τοσο καιρο δεν ελιωσε η καραμελα? :) Πραγματικα ειναι απιστευτο πως μπορεις να βρισκεις τετοιους τιλους αξεπεραστης ποιοτητας σε τιμες των 30 ευρω day 1

  • πήρα την συλλεκτική με την φιγούρα σε καλή τιμή άντε γεια λεμέ , υπέροχο review ανυπομονώ να μπω στο κόσμο τις (lara) μόλις μπω θα έχω και εγώ άποψη

  • εγω το παραγκειλα σημερα και το περιμενω πως και πως !!

  • Το έπιασα και εγώ για καμιά ωρίτσα στο PC.Γραφικά υπέροχα και περιέργως όχι βαριά για το 2ετίας μηχανημά μου.Τα QTE στην αρχή με ψιλοχάλασαν αλλά σε γενικές γραμμές οι πρώτες μου εντυπώσεις είναι θετικές.Θα το συνεχίσω το βραδάκι με την ησυχία μου.

  • Έτσι 9/10 είναι ένα τίμιο σκορ. Εγώ προσωπικά .ως κάτοχος της έκδοσης ps3, το βαθμολογώ με 9.5/10. Είναι ένα απο τα καλύτερα παιχνίδια που έχω παίξει στη ζωή μου.

  • Οπότε έγινε must buy το Tomb ε;; Το πρώτο αρνητικό ήταν δεδομένο. Τα πρώτα θέτικα όμως δεν τα περίμενα. Για να δούμε! Μπράβο πάντως!

  • Πιο must δεν παει! Ειδικα αν σου αρεσε το uncharted, θα εκπλαγεις με τοσο ποσο πιο ανωτερο ειναι το tomb raider παικτικα..

  • Σάββα κλαίω! :LOL:
    Εγώ έχω, ι9 limited edition υπογραμένο απο τον Carmack και όταν φοράει σκουφάκι η Λάρα μπορεί και κάνει και overclock γιατί δεν κάνει bottleneck η Ram λόγω του κρυμένου μαλλιού, Snapdragon 8 με 64 πυρίνες και 8 νήματα η κάθε έξοδος. Με 8 εχθρούς στην οθόνη η θερμοκρασία ανεβαίνει στους 61C. Ο πύργος γωνιοχρωμιέται μεταξύ FAA x 8 ΜSAA x 4. Στα ultra έχω ανοικτό το πορτάκι του HD-DVD και βάζω τον φραπέ μου πάνω. Μέσα στην συλλεκτική είχε κωδικό για Wash & Go οπότε εμένα δεν φαίνεται η πιτυρίδα παρόλο που έχει 8 pins η υποδοχή της κάρτας ήχου. 34 fps. Απο αυτά τα 33 έχουν και Multiplayer. Έπαιξα τα 30. 1000αρι έχω στα 20. Τα υπόλοιπα αργότερα. Το πρώτο ελάφι είχε μόνο 7 βούλες γιατί έχω θέμα με το SLI και το Crossfire X με τις Corsair.
    .
    Έκαναν φοβερή δουλειά και είναι και μεγάλο. Μπράβο τους! Είναι το επόμενο που θα παίξω στο 360. Έχω τελειώσει όλα τα προηγούμενα, μέχρι και το Angel of Darkness.

  • Με ψήσατε αγρίως με το review και μάλλον θα το τιμήσω λίαν συντόμως.Ελπίζω μόνο να μην το έχουν παρακάνει με τα QTEs.Kατά τ'άλλα φαίνεται φοβερό reboot.Ίσως ότι χρειαζόταν για να αναζωπυρωθεί η σειρά Tomb Raider.

  • ΤΕΛΕΙΑ..μετα το dead space3 ξεκινάω!

  • Εξαιρετικό review !Θέλω πάρα πολύ να το πάρω αλλά ...
    @NikeFerrari Είσαι θεός! :LOL: :LOL: :LOL:

  • Ολα αυτα τα 9αρια σε reboot ενος εκ των μεγαλυτερων franchises μου φαινονται περιεργα. Η σειρα εχει αναπτυξει τον δικο της χαρακτηρα ολα αυτα τα χρονια, και μου κανει εντυπωση οτι ενω αλλαζει ταυτοτητα δεν ξενισε ουτε στο ελαχιστο τους περισσοτερους reviewers ανα τον κοσμο (υποθετοντας οτι εχουν παιξει και τα παλαιοτερα). Ισως οτι κανει να το κανει πολυ καλα, αλλα ειναι τελικα Tomb Raider?
    Δεν ξερω αν θα καταφερω να καταπιω την καινουργια Lara ως fan των πρωτων 5+ Anniversary, αλλα μαλλον θα πρεπει να το ανακαλυψω παιζοντας το συντομα.

Φόρτωση Περισσότερων
Νομιζω πως η sony εχει τον τιτλο στα δυνατα της χαρτια για την προωθηση του ps4,σε προσφατη διαφημισ...
μια χαρα προωθηση ειχε Αγγλια. κ posters στα μαγαζια, κ διαφημίσεις στα sites κ τα περιοδικα. τι αλλ...
Είναι ξεκάθαρα για να ικανοποιήσει και το έταιρο target group των Resident Evils, αυτό του action.
...
Ω τέλεια !!! Θα είμαστε εκεί !!!
Ο βαθμός είτε είναι αριθμός ή αστεράκια κλπ πάντα θα διαφέρει από άτομο σε άτομο.Είδα 9αρια , είδα ...
Destiny 2 σε K2
Δεν είναι expansion, ούτε καν DLC... Spinoff είναι.. Έτσι για να λέμε τα πράματα με τ' όνομά τους.. ...
Τελειωσα χθες την πρωτη αποστολή.Οι τυποι εκει στην arkane παραδινουν μαθηματα gameplay και level de...
Καθώς ολοκλήρωσα την ανάγνωση στο review (το οποίο είναι καλογραμμένο και εκτενές) περίμενα να δω το...
Destiny 2 σε K2
Και με το χειριστήριο του N64 μπορούσες να παίξεις με τα βελάκια στα παιχνίδια που δεν είχαν αναλογι...