Ρετρό εμπειρία, εμπνευσμένη από τα Castlevania του NES.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα indie παιχνίδια με ρετρό αισθητική έχουν αρχίσει να γίνονται η εύκολη λύση για τους επίδοξους, ανεξάρτητους δημιουργούς. Κάτι τέτοιο, όμως, θα ήταν πέρα ως πέρα ψέμα. Δεν έχουμε τις τεχνικές γνώσεις για να ξέρουμε το πόσο δύσκολο είναι να αναπτύξει κανείς ένα platformer με ρετρό αισθητική, τουλάχιστον από την άποψη της μεταχείρισης της μηχανής γραφικών, αν και υποθέτουμε ότι το καλοδουλεμένο τρισδιάστατο περιβάλλον μάλλον είναι πιο απαιτητικό. Από την άλλη πλευρά, μόνο εύκολο δεν είναι να πετύχει κανείς τη σωστή ρετρό αισθητική σε ένα παιχνίδι που θα καταφέρνει να δημιουργήσει συναισθήματα νοσταλγίας, αποφεύγοντας παράλληλα να χαρακτηρισθεί ως οπισθοδρομικό σε gameplay επίπεδο ή να πέσει στην παγίδα του copy-paste σχεδιασμού.

Το Odallus: The Dark Call είναι μία από τις καλοδουλεμένες προσπάθειες, που αποπνέει αυτήν την νοσταλγική εικόνα των παιχνιδιών που απολαμβάναμε στα οκτάμπιτα μηχανήματα. Αν και δεν έχουμε να κάνουμε με έναν από τους καλύτερους σύγχρονους τίτλους του είδους, το Odallus δεν παύει να είναι αξιόλογο, στο βαθμό που να καταφέρνει –έστω και οριακά- να ξεχωρίζει από τη σωρό των αδιάφορων και επαναλαμβανόμενων ρετρό-platform δημιουργιών που εμφανίζονται συνεχώς στο Steam.

Odallus review 01

Ως είθισται σε αυτά τα παιχνίδια, βρισκόμαστε σε έναν fantasy κόσμο όπου θα έρθουμε αντιμέτωποι με διάφορα δαιμόνια, που αποφάσισαν μία ωραία μέρα να κάψουν το χωριό του πρωταγωνιστή. Το σενάριο, φυσικά, υπάρχει απλά για να υπάρχει, δίνοντας μία απλή αφορμή για την περιπέτεια. Η προσπάθεια της JoyMasher για ένα σενάριο με ανατροπή μάλλον πέφτει στο κενό, καθώς, όταν κάποιος ασχολείται με ένα παιχνίδι του είδους, το μόνο που θέλει είναι το εκάστοτε boss να… βγάλει τον σκασμό προκειμένου να μας επιτρέψει να το κατακρεουργήσουμε.

Όσοι ξεκίνησαν την gaming σταδιοδρομία τους με το NES σίγουρα θα αντιληφθούν την κύρια πηγή έμπνευσης του Odallus, που δεν είναι άλλη από τα Castlevania, τόσο σε εικαστικό επίπεδο όσο και σε αυτό της δράσης, κάτι που βέβαια δεν το κρύβει ούτε η ομάδα ανάπτυξης στις περιγραφές του παιχνιδιού. Η συνολική αισθητική του παιχνιδιού, από τα καλοσχεδιασμένα γραφικά, το σχεδιασμό του χάρτη, μέχρι το στυλ του inventory, προσδίδει ένα ιδιαίτερα ευχάριστο οπτικό αποτέλεσμα που σίγουρα θα εκτιμήσουν όσοι μεγάλωσαν με platformers της εποχής των πρώτων Castlevania, Ghost ‘n’ Goblins κ.λπ.  Η δράση είναι φυσικά η αναμενόμενη. Ο Haggis, ο πρωταγωνιστής του Odallus, είναι εφοδιασμένος με ένα σπαθί και τη δυνατότητα να βρίσκει διάφορα δευτερεύοντα όπλα. Συνολικά υπάρχουν τρία από αυτά και αποτελούν ιδιαίτερα χρήσιμο επιμέρους εξοπλισμό, που προσφέρει καλοδεχούμενα εργαλεία για την προσέγγιση ορισμένων επικίνδυνων αντιπάλων. Μία ευχάριστη προσθήκη, σε σχέση με τις ρετρό επιρροές του, αποτελεί η δυνατότητα του Haggis να σκαρφαλώνει σε πλατφόρμες, κάτι που προσδίδει μία σημαντικά βελτιωμένη ευελιξία στα platform κομμάτια, σε αντίθεση με τους πρωτοπόρους του είδους.

Odallus review 02

Η ποικιλία των εχθρών είναι αρκετά μεγάλη, με ξεχωριστές ρουτίνες επιθέσεων, που σε συνδυασμό με τους περιβαλλοντικούς κινδύνους, δυσχεραίνουν ευχάριστα την προσπάθεια για επιβίωση. Σε γενικές γραμμές ο βαθμός δυσκολίας βρίσκεται κάπου μεταξύ εύκολου και σαδιστικού, σε τέτοιο σημείο που θα λέγαμε ότι θα εκνευρίσει όσους θέλουν μία ανάλαφρη platforming εμπειρία και θα απογοητεύσει όσους επιθυμούν να πιάσουν στα χέρια τους ένα σκληροπυρηνικό platformer από τα παλιά. Αν και φαίνεται πως οι δημιουργοί ήθελαν να αποφύγουν τα εντελώς αφιλόξενα μονοπάτια των παιχνιδιών από όπου εμπνέονται και να προσφέρουν μία ισορροπημένη εμπειρία, τελικά δεν τα καταφέρνουν και πολύ καλά.

Από την άλλη πλευρά, η αρχιτεκτονική των επιπέδων είναι γενικά αρτιότατη. Συνολικά υπάρχουν οκτώ επίπεδα, ένας μάλλον μικρός αριθμός, αλλά τουλάχιστον το μέγεθός τους είναι αρκετά μεγαλύτερο από τα συνηθισμένα, ενώ επίσης προσφέρουν διάφορες διακλαδώσεις για την εύρεση μυστικών. Δυστυχώς, στην πλειονότητά τους, η εύρεση των μυστικών φαίνεται να υπάρχει περισσότερο για τους τελειομανείς, καθώς τα περισσότερα από αυτά δεν προσφέρουν ιδιαίτερα ελκυστικές ανταμοιβές. Ως εκ τούτου συχνά απογοητευόμασταν όταν πιστεύαμε ότι έχουμε βρει "λαβράκι", αλλά τελικά δεν βρίσκαμε κάτι περισσότερο από ένα-δύο σεντούκια με μερικά ακόμα χρυσά νομίσματα. Τουλάχιστον η διαρρύθμιση των επιπέδων είναι δομημένη με τέτοιο τρόπο ώστε, παρά το μέγεθός τους, θα γνωρίζετε ανά πάσα στιγμή που ακριβώς βρίσκεστε και αν υπάρχει κάποια διαδρομή που δεν έχετε καλύψει ακόμα.

Odallus review 03

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχει μία υποψία metroidvania, με τον Haggis να παίρνει σταδιακά πέντε αναβαθμίσεις, όπως το διπλό άλμα ή τη δυνατότητα να αναπνέει μέσα στο νερό. Οι αναβαθμίσεις είναι λιγοστές και μία από αυτές υπάρχει απλά για να υπάρχει, και γενικά φαίνεται πως βρίσκονται ως μία δικαιολογία για να σας ωθήσει το παιχνίδι στην επιστροφή σε επίπεδα που έχετε ήδη ολοκληρώσει. Ως έχει, φαίνεται να ακροβατεί μεταξύ της metroidvania πινελιάς και της επιμήκυνσης της διάρκειας του τίτλου με άκομψο τρόπο.

Συνολικά το Odallus καταφέρνει να δημιουργήσει σε ικανοποιητικό βαθμό το αίσθημα της νοσταλγίας. Η δράση είναι λειτουργική, αλλά θα μπορούσε να υπάρχει μεγαλύτερη αποφασιστικότητα για το βαθμό δυσκολίας. Η διαρρύθμιση των επιπέδων είναι αρτιότατη, αλλά τα επίπεδα λίγα και η metroidvania πινελιά είναι καλοδεχούμενη αλλά λίγο άκομψη στην εφαρμογή της. Εν τέλει, το Odallus φαίνεται πως αναπτύχθηκε με όρεξη και αγάπη για τις οκτάμπιτες εποχές, αλλά δεν παύει να έχει ορισμένα προβλήματα που του στερούν μία υψηλότερη θέση στον τομέα των νοσταλγικών platforming εμπειριών.

Τσέκαρε το βίντεο

Έκθεση εικόνων

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: Action, Adventure, PlatformerΔιάθεση: Ψηφιακή διανομή
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: JoyMasherΗμ. Έκδοσης: 15/07/2015
PEGI: 12Εκδότης: JoyMasherΠλατφόρμες: PC

Θετικά

  • Καλοσχεδιασμένη ρετρό αισθητική.
  • Ποικιλία στους εχθρούς.
  • Άρτια διαρρύθμιση των επιπέδων.

Αρνητικά

  • Η ισορροπία της πρόκλησης δεν είναι και η καλύτερη δυνατή.
  • Αν και τα οκτώ επίπεδα είναι αρκετά μεγάλα σε μέγεθος, δεν παύουν να είναι λίγα.

Βαθμολογία

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από πολύ νωρίς χάρη στο Atari 2600. Έκτοτε, το πάθος του για τα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς με ιδιαίτερη έμφαση στο console gaming και ιδίως στα FPS, action-adventure και οτιδήποτε έχει την indie “ταμπέλα”. Ο κινηματογράφος έρχεται στην πολύ κοντινή δεύτερη θέση στα χόμπι του, παρακολουθώντας ένα μεγάλο εύρος ταινιών από την αξεπέραστη εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα blockbusters του "ψηφιακού" Hollywood.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Η ομάδα και τα combat profiles στο Mass Effect: Andromeda
Το δεύτερο επεξηγηματικό βίντεο για το gameplay του τίτλου.
Νέο trailer για το νέο Prey
Μαθαίνουμε για τη Mimic Matter ικανότητα του πρωταγωνιστή.
Gameplay υλικό από το Elder Scrolls Online: Morrowind
Επιστροφή στο Vvardenfell του Elder Scrolls III.
For Honor
Για την Τιμή των πολεμιστών μας (και των microtransactions...)!
Σε Steam και PC retail το Dead Rising 4
Απαιτήσεις συστήματος και νέο trailer.
Ανακοινώθηκε το Dungeons 3 για PC, PS4 και Xbox One
Κοντά μας το ερχόμενο φθινόπωρο.
Καινούργιο gameplay υλικό από το NieR: Automata
Μια ματιά στα όπλα του παιχνιδιού. 
Call of Duty: Infinite Warfare - Sabotage
H Infinity Ward συνεχίζει την καθοδική πορεία της.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Πάω στοίχημα ότι όταν κοιμάται ο Μαρκόγλου βλέπει όνειρα με pixels. Πολύ ρετρό βρε παιδάκι μου. Αυτά τα παιχνίδια είναι για μικρές οθόνες. Εγώ που παίζω σε 40" τηλεόραση δε μπορώ με τίποτα. Πονάνε τα μάτια μου.

  • πολυ στηβαρο gameplay και πολυ καλο ατμοσφαιρα....το κυριως αρνητικο ειναι οτι η metrodvania προσθηκη ειναι ακομψη....και γενικα χωρις ολοκληρωτικο ψαξιμο δεν πας μπροστα γιατι αγγιζει το επακρο η δυσκολια χωρις εξοπλισμο και double jump ....παντως απο τα καλυτερα του ειδους

Άλλη μία παιχνιδαρα! Αλοιμονο σ εμάς που δεν έχουμε χρόνο να τα απολαύσουμε...
Οτι ειναι επαναφορτιζομενο δυστυχως ξεφορτιζει ακομα και οταν δεν χρησιμοποιειται.
Το ιδιο συμβαινε...
νικο,εχω δει καποια επεισοδια του lethal weapon.ειναι πολυ καλη.μπορει να μη φτανει τον mel kai dann...
Χμμ, ενδιαφέρον φαίνεται...!
Μια χαρά γενικώς, χαίρομαι ιδιαιτέρως για τα βραβεία του Inside.
Μπραβο στο Overwatch γιατι (αν και εκτος του δικου μου γουστου) ειναι παιχνιδαρα . Το οτι ειναι mult...
Ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις σας! Για τελευταια ερωτηση, υποθετω οτι τα γραφικα του PS4 ειναι ο...
Adventure Game of the Year: Uncharted 4: A Thief’s End
...Does not compute...
...error... ...er...
Ξερνάω με το Overwatch. Δεν λέω πως είναι κακό παιχνίδι αλλά το να θεοποιούμε τα multiplayer only ga...
Ας τα να πανε. Καπου στο eurogamer ειχε μια συνεντευξη για το πως η ΕΑ κατεστρεψε το Dead Space 3 .....