Κόκκινη κλωστή, δεμένη, στην ανέμη τυλιγμένη, δώσ’ της κλώτσο να γυρίσει, παραμύθι ν’ αρχινίσει.

Είναι φοβερό το πόσο λάθος βήματα μπορεί να κάνει μία εταιρία σε περίπτωση που αναλάβει εγχειρήματα που δεν ανταποκρίνονται στο πάθος των δημιουργών. Τέτοια παραδείγματα είναι πολλά, με πρώτο και καλύτερο ίσως αυτό της Visceral Games, η οποία έπειτα από τα εξαιρετικά, πρώτα Dead Space, έχασε λίγο από την αξία της με την έλλειψη ταυτότητας στο Dead Space 3 για να εκφυλιστεί εντελώς λίγο αργότερα με το Battlefield: Hardline, ένα παιχνίδι που ουδεμία σχέση είχε με τις ικανότητές της. Κάτι μας λέει, φυσικά, ότι η πλειοψηφία των στελεχών της Visceral δεν είχε χαρεί ιδιαίτερα με αυτήν την ανάθεση από την EA. Μία ματιά στην Coldwood Interactive θα δείξει μία ανάλογη πορεία, ευτυχώς όμως ίσως από την αντίθετη πλευρά. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε εντελώς ποιος πλησίασε ποιον πρώτος και με ποια ιδέα, αλλά τα τελευταία εγχειρήματα της σουηδικής εταιρίας ήταν τα ανεκδιήγητα The Fight – Lights Out και Move Fitness, έχοντας την πλάτη της Sony και στις δύο περιπτώσεις.

Σε αντίθεση, όμως, με τη Visceral, εδώ η Coldwood δεν είχε δείξει κάποιο ιδιαίτερο ταλέντο έως την εποχή του PlayStation Move, καθώς στο βιογραφικό της είχε τα άγνωστα Ski Racing και Ski-Doo Snow X Racing, μεταξύ άλλων (ακόμα πιο άγνωστων). Ευτυχώς, οι ιθύνοντες της Coldwood φαίνεται πως άρχισαν να σκέφτονται πιο σοβαρά το μέλλον τους και να αποδείξουν ότι έχουν και μεράκι και ταλέντο, ικανό να τους επιτρέψει να ξεφύγουν από τις σκιές και την αποτυχία του παρελθόντος, ώστε να καταφέρουν να εμφανιστούν στο προσκήνιο. Σε αντίθεση με τη Visceral, οι Σουηδοί πέτυχαν στις καλές και πιο “αρτιστικές” μέρες της την EA, απολαμβάνοντας τους πόρους του αμερικάνικου κολοσσού για την προώθηση του νέου τους εγχειρήματος -χωρίς ιδιαίτερες προστριβές όπως φάνηκε. Κάπως έτσι το Unravel τράβηξε τα βλέμματα πάνω του στην περσινή E3, εν μέσω Battlefield, Mirror’s Edge και λοιπών βαρύγδουπων ονομάτων.

unravel review image 01

Δεν λέμε βέβαια ότι το Unravel είναι αριστούργημα, καθώς οι ελλείψεις που θα αναφέρουμε παρακάτω το κρατάνε αρκετά πίσω από αυτόν τον χαρακτηρισμό, όμως δεν παύει να είναι ένα αξιόλογο παιχνίδι, το οποίο πιστεύουμε πως θα βάλει την εταιρία στον σωστό δρόμο για το “ξετύλιγμα” του ταλέντου της (Θεού θέλοντος και EA επιτρέποντος...). Από τα πρώτα λεπτά είναι εμφανής η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στον τεχνικό τομέα. Αν θέλαμε να κάνουμε έναν παραλληλισμό, θα λέγαμε ότι ο τεχνικός τομέας του Unravel είναι για τα platforms ότι το The Order ήταν για τα παιχνίδια τρίτου προσώπου (για να το βγάλουμε και λίγο από τη λήθη). Η διαφορά μεταξύ των δύο, όμως, είναι πως στο Unravel το gameplay είναι προσεγμένο και με έξυπνες ιδέες, όσο κι αν δεν αξιοποιούνται όσο θα έπρεπε.

Στο παιχνίδι πρωταγωνιστεί ο Yarny, ένα ανθρωπόμορφο πλάσμα φτιαγμένο εξ ολοκλήρου από νήμα πλεξίματος. Ο Yarny δείχνει να ζωντανεύει κατευθείαν μέσα από το καλάθι με τα πλεκτικά μίας ηλικιωμένης γυναίκας, που ζει σε ένα ανοιχτόκαρδο σπίτι στο δάσος. Η ιστορία του Unravel δεν περιέχει την παραμικρή υποψία ομιλιών αλλά, αντιθέτως, μεταφέρει το ρόλο της αφήγησης αποκλειστικά και μόνο στις εικόνες που παρακολουθούμε κατά τη διάρκεια των περιπετειών μας. Τόσο τα ίδια τα επίπεδα όσο και οι πραγματικές φωτογραφίες που ξεκλειδώνονται σταδιακά σε ένα άλμπουμ, έρχονται να μας εξιστορήσουν διάφορες στιγμές της ζωής της ηλικιωμένης γυναίκας, από τα πρώτα της βήματα έως τα βαθιά γεράματα. Η ιστορία μπορεί να είναι ιδιαίτερα απλή, όμως είναι καλοσχεδιασμένη και αποδίδεται όμορφα, καταφέρνοντας να δημιουργήσει νοσταλγικά συναισθήματα αλλά και να μεταδόσει το έντονο μήνυμα πως όλα τα συναισθήματα είναι κομμάτι της ζωής κάθε ανθρώπου· χαρά, λύπη, απογοήτευση, ελπίδα κ.λπ.

unravel review image 02

Μέσα από την απλότητά του το σεναριακό υπόβαθρο δένει φυσικά με τη φιλοσοφία του κεντρικού χαρακτήρα και με τα επίπεδα όπου θα βρεθούμε. Ο Yarny, όπως προείπαμε, είναι φτιαγμένος από μαλλί. Όσο περπατάει, το νήμα που προεξέχει από το σώμα του ξετυλίγεται, και, κατ’ επέκταση ο –ήδη εύθραυστος- Yarny αποδυναμώνεται, φτάνοντας τελικά στο σημείο να φαίνεται σαν ένα αναμαλλιασμένο και σχεδόν κατεστραμμένο κουκλάκι. Το σταδιακό ξετύλιγμα του Yarny αποτελεί ένα βασικό περιορισμό που υπάρχει στο gameplay, που έχει ως σκοπό να εμποδίζει την αλόγιστη χρήση των ειδικών ικανοτήτων του χαρακτήρα. Αυτή η σταδιακή αποδυνάμωση δεν φτάνει ποτέ σε σημείο να εκνευρίσει, αλλά είναι εκεί ώστε να μας βάλει ορισμένες φορές σε σκέψεις για την καταλληλότερη χρήση του νήματος. Προκειμένου να αναζωογονηθεί με νέο νήμα ο Yarny, θα πρέπει να βρίσκουμε κουβάρια μαλλιού που χρησιμεύουν και ως checkpoints.

Τα βασικά εργαλεία του συμπαθέστατου πρωταγωνιστή απορρέουν από τις κλωστές από τις οποίες αποτελείται. Η κυριότερη χρησιμότητα του νήματος είναι η χρήση του ως ένα λάσο, που μας επιτρέπει να το ρίξουμε σε διάφορα σημεία του περιβάλλοντος, επιτρέποντάς μας να σκαρφαλώσουμε ή να αιωρηθούμε στον αέρα ώστε να φτάσουμε σε απομακρυσμένα σημεία. Η δεύτερη βασική λειτουργία του νήματος αφορά το δέσιμό του σε διάφορα προκαθορισμένα σημεία για να δημιουργήσουμε ιδιότυπες γέφυρες. Επιπροσθέτως, όποτε δένουμε το νήμα μεταξύ δύο σημείων που βρίσκονται –περίπου- στην ίδια ευθεία, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα είδος τραμπολίνου, που μας επιτρέπει να φτάσουμε σε ψηλότερα σημεία. Αυτές οι τρεις ικανότητες είναι και οι μοναδικές που έχει ο Yarny από την αρχή έως το τέλος.

unravel review image 03

Παρόλο που η εμπειρία του Unravel δεν φτάνει ποτέ σε σημείο να κουράσει, ελέω του εκπληκτικού οπτικού τομέα αλλά και του λειτουργικότατου gameplay, δεν παύει να φτάνει σε σημεία επανάληψης αρκετά νωρίς. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, οι περιβαλλοντικοί γρίφοι ζητάνε από εμάς να δημιουργήσουμε γέφυρες για να μεταφέρουμε από πάνω τους αντικείμενα, που θα χρειαστούμε ως επιπλέον σκαλοπάτια για να φτάσουμε ψηλότερα σημεία ή τη δημιουργία αυτοσχέδιων γερανών με τη χρήση τροχαλιών για να σηκώσουμε πύλες.

Οι γρίφοι φαίνεται ότι είναι σχεδιασμένοι για να συμβαδίζουν με το ανάλαφρο και χαλαρωτικό κλίμα του τίτλου, όμως και πάλι θα θέλαμε μία μεγαλύτερη ποικιλία. Όση όρεξη και αν είχαν οι δημιουργοί για την επίτευξη ενός στιβαρού μοντέλου χειρισμού και το σχεδιασμό ενός εντυπωσιακού τεχνικού τομέα, τόσο λίγη φαντασία φαίνεται πως είχαν για τη δημιουργία ποικίλων γρίφων ή για τον εμπλουτισμό των επιπέδων με παραπάνω περιβαλλοντικά εμπόδια. Οι λιγοστές ικανότητες δεν θα ήταν ικανές από μόνες τους για αυτό το ελαττωματικό στοιχείο του παιχνιδιού, κάτι που άλλωστε έχουν αποδείξει platform τίτλοι όπως τα Limbo και Rayman. Αυτός είναι ένας τομέας που αναμφίβολα η Coldwood μπορεί και πρέπει να βελτιωθεί σημαντικά στο μέλλον.


Διαβάστε επίσης

Max The Curse of Brotherhood packshot       limbo pack       rayman legends ps4 pack        Never Alone poster



Όμως, αν και τα προαναφερθέντα προβλήματα δεν είναι αμελητέα, ευτυχώς, δεν φτάνουν στο σημείο να αλλοιώσουν ανεπανόρθωτα τη συνολική εμπειρία και αποτίμηση του Unravel. Για αυτό το λόγο τα αρνητικά στοιχεία του gameplay τα βγάλαμε στη "φόρα" από νωρίς προκειμένου να ολοκληρώσουμε με τα θετικά, κάτι το οποίο το αξίζει ως ένα πραγματικά αξιοπρόσεχτο παιχνίδι, που παρόλη την έλλειψη ποικιλίας γρίφων δεν παύει να φαίνεται πως έχει δημιουργηθεί με μεράκι. Εξ αρχής η φυσικότητα των animations του Yarny κερδίζει τις εντυπώσεις. Ο Yarny κινείται πάντα με φυσικότητα και είναι εμπλουτισμένος με διάφορα επιπρόσθετα animations, ώστε να προσδίδουν παραπάνω “ζωή” στο χαρακτήρα, όπως το πέσιμό του όταν χτυπάει με φόρα κάποιον τοίχο έπειτα από άλμα.

Η κίνηση του πρωταγωνιστή γίνεται με απόλυτη ομαλότητα και, τελικά, αν και δεν είναι ο πιο ευέλικτος χαρακτήρας που έχουμε δει σε platform, είναι απολαυστικός στο χειρισμό του, ιδίως όταν θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε το νήμα/λάσο του για να πιαστούμε σε αλλεπάλληλους γάντζους. Όλες οι επιμέρους λειτουργίες του νήματος εκτελούνται με απόλυτη ευκολία, καθιστώντας τη χρήση του άμεση και εύκολη. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εκφραστικότητα του πρωταγωνιστή έχει δεχθεί τη δέουσα προσοχή παρόλο που το πρόσωπό του δεν έχει κανένα άλλο χαρακτηριστικό εκτός από μάτια. Ο Yarny είναι ένας αξιολάτρευτος χαρακτήρας, που ανά πάσα στιγμή είναι ικανός να δείξει την έκπληξή του, το φόβο, τη χαρά ή την κούρασή του, μεταξύ άλλων συναισθημάτων. Χάρη σε αυτήν την εκφραστικότητα το παιχνίδι καταφέρνει να κερδίσει την προσοχή μας για την ασφαλή περιπέτεια του Yarny σαν να ήταν ένας πραγματικός χαρακτήρας και όχι μία άψυχη, μάλλινη κούκλα.

unravel review image 04

Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε και στους κανόνες της φυσικής, έτσι ώστε πάντοτε τα αντικείμενα να συμπεριφέρονται όπως ακριβώς θα περιμέναμε. Ιδίως η μεταχείριση και η συμπεριφορά της κλωστής είναι απόλυτα αληθοφανής. Παρόλο που η κλωστή βρίσκεται πάντα επί της οθόνης και ανταποκρίνεται σε δεκάδες συνεχείς αλληλεπιδράσεις με το περιβάλλον δεν παρατηρήσαμε ούτε μισή φορά σπασμωδικές ή αφύσικες κινήσεις, ως είθισται συνήθως σε παιχνίδια που χρησιμοποιούν “ελαστικά” αντικείμενα. Όπως είπαμε και στην αρχή, ο οπτικός τομέας του Unravel είναι κορυφαίας ποιότητας, με τη δουλειά της Coldwood να αξίζει τα εύσημα. Η αληθοφάνεια στα δασώδη και αγροτικά περιβάλλοντα είναι εκπληκτική και με τέτοιο βαθμό λεπτομέρειας που, χωρίς υπερβολές, δεν έχουμε ξαναδεί σε platform παιχνίδι.

Αν θέλαμε να το πάμε ένα βήμα παραπέρα, θα λέγαμε επίσης ότι ο οπτικός τομέας είναι ένας από τους ομορφότερους που έχει να επιδείξει αυτή η γενιά συστημάτων. Ιδιαίτερα ο τρόπος που έχει αποδοθεί το χιονισμένο τοπίο και η πραγματικά αληθοφανής αλληλεπίδραση που έχει με τον Yarny, δημιουργούν ένα μοναδικά όμορφο αποτέλεσμα. Σε υψηλά επίπεδα βρίσκεται και ο ηχητικός τομέας. Τα ήρεμα folklore θέματα που ακούμε συνάδουν με τη γενικότερη φύση του παιχνιδιού, ενώ επίσης η μουσική αλλάζει δυναμικά και με ομαλότητα όταν βρεθούμε σε καταστάσεις με ένταση. Εν κατακλείδι, το Unravel αποτελεί ένα αξιόλογο platform παιχνίδι που καταφέρνει να κερδίσει απευθείας τα βλέμματα χάρη στον εξαιρετικό τεχνικό τομέα του. Το gameplay περιέχει στιβαρούς μηχανισμούς και η ιδέα του νήματος ως εργαλείο για την μετακίνησή μας στον χώρο είναι ευφάνταστη.

unravel review image 05

Η Coldwood Interactive, μετά από αλλεπάλληλα στραβοπατήματα, δείχνει να βρήκε το δρόμο της έπειτα από 14 χρόνια αδιάφορων, άγνωστων ή κακών παραγωγών. Κάλλιο αργά παρά ποτέ λένε, και σε αυτήν την περίπτωση δε θα μπορούσαμε να συμφωνούμε περισσότερο. Είναι πάντοτε πολύ ευχάριστο (και σπάνιο) να βλέπουμε εταιρίες να ανακαλύπτουν ξαφνικά το είδος τους και μέσα από αυτό την αξία τους. 

Υπάρχουν ακόμα πολλά περιθώρια βελτίωσης, καθώς θα μπορούσαν να έχουν προσφέρει πολλά περισσότερα σε επίπεδο gameplay ώστε να εμπλουτιστεί η εμπειρία και να αποφευχθούν τα συνεχή σημάδια επανάληψης στον τρόπο χρήσης του νήματος. Ευελπιστούμε, όμως, ότι η Coldwood Interactive έχει πλέον την αυτοπεποίθηση και τη θέληση να πάει ακόμα παραπέρα, προσφέροντάς μας παιχνίδια που θα ξεχωρίζουν τόσο σε τεχνικό επίπεδο όσο και στους μηχανισμούς τους.

Το review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


Διαβάστε επίσης

Max The Curse of Brotherhood packshot       limbo pack       rayman legends ps4 pack        Never Alone poster


 

Έκθεση εικόνων

View the embedded image gallery online at:
http://www.gameover.gr/reviews/33034-unravel#sigProId4733bd79be

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: Platformer, PuzzleΔιάθεση: CD Media
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Coldwood InteractiveΗμ. Έκδοσης: 09/02/2016
PEGI: 7Εκδότης: Electronic ArtsΠλατφόρμες: PS 4, Xbox One, PC

Θετικά

  • Εξαιρετικός τεχνικός τομέας.
  • Οι gameplay μηχανισμοί του είναι άρτιοι.
  • Πολύ καλός ηχητικός τομέας.

Αρνητικά

  • Τα περιβαλλοντικά παζλ δείχνουν σημάδια επανάληψης πολύ γρήγορα.

Βαθμολογία

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από πολύ νωρίς χάρη στο Atari 2600. Έκτοτε, το πάθος του για τα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς με ιδιαίτερη έμφαση στο console gaming και ιδίως στα FPS, action-adventure και οτιδήποτε έχει την indie “ταμπέλα”. Ο κινηματογράφος έρχεται στην πολύ κοντινή δεύτερη θέση στα χόμπι του, παρακολουθώντας ένα μεγάλο εύρος ταινιών από την αξεπέραστη εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα blockbusters του "ψηφιακού" Hollywood.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Middle-earth: Shadow of War
Πουν' το, πουν' το το δαχτυλίδι (ψάξε, ψάξε, δε θα το βρεις)!
Επανακυκλοφορία του πρώτου Mafia
Μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας GOG.
Ξεκίνησαν τα Halloween Deals στο PlayStation Store
Αρκετοί τίτλοι με έκπτωση έως και 60%.
Νέο story trailer για το Star Wars Battlefront 2
Και αναφορά για το ενδεχόμενο μεταφοράς του τίτλου στο Switch.
Rogue Trooper: Redux
The blue-skinned are back.
Αρχές του 2018 η διάθεση του Warhammer: Vermintide 2
Έρχεται χωρίς επί πληρωμή loot boxes.
Λουκέτο στη Visceral Games μετά από απόφαση της EA
Άλλαζει χέρια ο Star Wars τίτλος που ήταν υπό ανάπτυξη.
Battle Chasers: Nightwar
Δύο ώρες την ημέρα...

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • οπτικά πανέμορφος τίτλος, μου είχε κάνει εντύπωση από την παρουσίαση της Ε3...με το πέρας του Firewatch θα καταπιαστώ μαζί του.
    Κατατοπιστικό review Indie Sr Mαρκόγλου:-)

  • αν κ με έχει προβληματίσει πολύ αυτή η επαναληψιμοτητα που λέει τόσος κόσμος, το παιχνίδι δείχνει τόσο γλυκό και αξιολάτρευτο που σίγουρα θα το δοκιμάσω με την πρώτη εκπτωσούλα :)

  • Το θέλω!! Φαίνεται αρκετά ενδιαφέρον platformer και είναι οπτικά κουκλί.

  • Μετα και απο το review του Νικολα εχει μπει στη wishlist!

  • Οπωσδήποτε απόκτηση στο μέλλον, για να παιχτεί αυτό το μικρό διαμάντι... ;)

  • Σιγουρα θα το τιμησω στο μελλον ! Ωραιο review Νικολα!

  • η αληθεια ειναι οτι περιμενα περισσοτερα πραγματα. θα δουμε

  • Πανέμορφο παιχνίδι και τίμιο review, αν το βρω σε κάποια έκπτωση θα το αγοράσω διότι δεν ασχολούμαι και πολύ με πλατφορμ. Το συγκεκριμένο όμως μου κέντρισε το ενδιαφέρον.

  • Αν τα σημάδια επανάληψης στους μηχανισμούς του gameplay δεν έκαναν την εμφάνισή τους τόσο πρόωρα και σε αυτόν τον βαθμό επανάληψης κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, τότε θα μιλούσαμε για ένα διαμάντι της κατηγορίας. Ακόμα και έτσι όμως πρόκειται για έναν ιδιαίτερα αξιόλογο τίτλο και αν η κατηγορία των puzzle platformer είναι από τις αγαπημένες σας τότε πρέπει οπωσδήποτε να μπει στην wishlist σας.

  • Aπό τα λίγα που είδα,δεν με κέρδισε,νιώθω ότι θα το βαρεθώ γρήγορα.Μπορεί να τιμηθεί με κάποια εκπτωσούλα πιο μετά.Πάντως το review ήταν καταπληκτικό.

  • Κάθε φορά που βλέπω trailer του παιχνιδιού με πιάνει μια νοσταλγία.
    Ωραίο review Νικόλα.
    Μόνο σε ψηφιακή έκδοση κυκλοφορεί ;

  • ILIASKAR

    Για την ώρα δεν έχουν ανακοινώσει κάτι για retail.

  • Μπορώ να το έχω σε retail???

  • Πανεμορφο παιχνιδι!!!

  • πολυ όμορφο παιχνίδι αλλα μου φανηκε μικρο

  • Εντυπωσιακό είναι το game. Αξίζει και με το παραπάνω τα λεφτά του. Απλά αγοράστε το.

  • Σϊγουρα θα το παίξω κάποια στιγμή. Έχει μια γοητεία που με τραβάει!

Το πρώτο με είχε πλήξει μετά από τις πρώτες 5-6 ώρες, οπότε δεν είχα μεγάλες προσδοκίες για το seque...
Το Halo έβαλε τον πήχη ψηλά από πολύ νωρίς οπότε είναι και πολύ δύσκολα να πας ακόμα ψηλότερα και α...
Σάββας, ο τελευταίος των Μο'ι'κανών...
αχαχαχαχα κλαίω!
ΑΝ βγει ομως και το πάρεις, να ξερεις πως εχεις 3μηνο ban για αθέτηση υποσχέσεων :...
https://www.youtube.com/watch?v=ZRZY4dEyjW0

δε βλέπω κ τιποτα ιδιαίτερο απο βελτιώσεις. ασε το ιδ...
ουαου, fatality επαιξε!
να πω την αληθεια το προηγούμενο δε μου ειχε αρεσει, το ειχα βρει πολυ επαν...
αν και ειμαι κατα του digital τσιμπησα το evil withn στα 8 ευρω, γιατι η τιμη ηταν εξαιρετικη για να...
Στα γνώριμα επίπεδα των warriors τίτλων, το οποίο σημαίνει πως πολλά κομμάτια έχουν αρκετά guitar ri...
Τι??!! Έρχεται και στο Nintendo???!
Αγορά πρώτη μέρα η Deluxe και δεν είμαι καλά! Τι πάει να πει Pa...