Jason! Jason! Jason!!!

"David Cage", ένα όνομα που σίγουρα πολλοί αναγνωρίζουν. Ο εκκεντρικός δημιουργός της Quantic Dream, υπεύθυνη εταιρεία για μερικά ιδιαίτερα παιχνίδια, είναι από τις ελάχιστες φιγούρες της βιομηχανίας που μπορούν είτε να "αγαπηθούν" είτε να "μισηθούν". Τίποτα ενδιάμεσο. Το ίδιο μπορεί φυσικά να ειπωθεί και για τα παιχνίδια του, τα οποία έχουν δεχθεί εξίσου αποθεωτικές (και μη) κριτικές. Το παιχνίδι που όμως δέχθηκε τη μεγαλύτερη κριτική, ήταν το Heavy Rain -το οποίο επανακυκλοφόρησε και για το PS4. Το Heavy Rain πρωτοκυκλοφόρησε αποκλειστικά στο PS3, ακολουθώντας το υπέροχο (κατά τη κρίση του υπογράφοντος) Fahrenheit που ήταν και το παιχνίδι που έστρεψε τα φώτα της δημοσιότητας στη -σχεδόν- άγνωστη μέχρι τότε γαλλική εταιρεία.

Το Heavy Rain είναι ένα interactive drama adventure, που διηγείται την ιστορία τεσσάρων χαρακτήρων, οι οποίοι δίνουν μάχη με το χρόνο για να εξιχνιάσουν την εξαφάνιση ενός μικρού παιδιού που πιθανότατα έχει απαχθεί από τον κατά συρροή δολοφόνο που ακούει στο ψευδώνυμο "Origami killer". Το παιχνίδι της γαλλικής εταιρείας δίχασε κοινό και κριτικούς όταν κυκλοφόρησε το 2010, όχι μόνο για την έλλειψη "σοβαρού" gameplay, αλλά και γιατί πολλοί θεώρησαν ότι οι επιλογές που καλούνταν να πάρει ο παίκτης, είχαν ελάχιστη επιρροή στην εξέλιξη της ιστορίας. Και τα δύο αυτά "προβλήματα" θεωρούμε ότι είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπισθούν με βάση τη λογική και την αντικειμενικότητα, καθώς (και πάλι) εναποτίθεται στο υποκειμενικό "πρίσμα" του κάθε χρήστη σχετικά με το πόσο θα επηρεαστεί αρνητικά ή θετικά από τα παραπάνω.

heavy rain ps4 image 01

Το gameplay ήταν ακριβώς ό,τι είχαμε γνωρίσει και στο Fahrenheit, με το παιχνίδι να απαιτεί από εμάς να ελέγχουμε το χαρακτήρα στο χώρο και, αλληλεπιδρώντας με διάφορα αντικείμενα ή μετά από το πέρασμα του χρόνου, να ενεργοποιούνται διάλογοι ή κάποια Quick Time Events (QTEs) που εξέλισσαν την ιστορία. Τα QTEs απαιτούν εξαιρετική εγρήγορση από εμάς, ενώ χρησιμοποιούν και την τεχνολογία motion sensor του χειριστηρίου. Η αποτυχία σε μία ακολουθία από QTEs θα έχει πιθανότατα την τροπή των γεγονότων και της εξέλιξης της ιστορίας. Ναι, η ιστορία όντως αλλάζει και η εξέλιξή της διαμορφώνεται διαφορετικά αναλόγως των επιλογών και της επιτυχίας μας, ενώ το παιχνίδι διαθέτει πολλά εναλλακτικά τέλη, στα οποία μπορεί να απουσιάζουν και χαρακτήρες αναλόγως το... "πεπρωμένο" που τους έχουμε χαράξει.

Ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται η ιστορία είναι κάτι για το οποίο μπορεί να περηφανεύεται η Quantic Dream, καθώς ακόμα και σήμερα ελάχιστα παιχνίδια έχουν καταφέρει να πράξουν κάτι ανάλογο, και όποιος ασχοληθεί μαζί του εν έτει 2014, θα πρέπει να είναι σίγουρος πως θα εντυπωσιαστεί. Το Heavy Rain έχει τη δυνατότητα να "απορροφήσει" τον παίκτη με την ιστορία του και όχι μόνο. Βασικό προτέρημα του παιχνιδιού ήταν και συνεχίζει να είναι η κινηματογραφικότητά του. Σε αυτόν τον τομέα βασικό ρόλο έπαιξε η σκηνοθεσία και οι ηθοποιοί, οι οποίοι με τις φωνές τους και το εξαιρετικό (ειδικά για την εποχή) motion capture, προσέφεραν ένα καταπληκτικό αποτέλεσμα που όμοιο του σπάνιζε. Όσοι ασχοληθούν με την έκδοση του PS4 για πρώτη φορά, δύσκολα θα διακρίνουν τον παραπάνω ενθουσιασμό (η αλήθεια είναι ότι το παιχνίδι έχει "γεράσει" σε σημεία), αλλά σίγουρα δε θα απογοητευτούν από το αποτέλεσμα. Ο ήχος και η μουσική επένδυση έπαιξαν επίσης καθοριστικό ρόλο στην απαραίτητη κινηματογραφική ατμόσφαιρα, με κομμάτια που ταιριάζουν απολύτως στην καταθλιπτική και αγωνιώδη ιστορία.

heavy rain ps4 image 02

Τα γραφικά της remastered έκδοσης έχουν ανανεωθεί σε ικανοποιητικό βαθμό, πράγμα που μας χαροποίησε ιδιαιτέρως. Ειδικά οι επιφάνειες και τα χαρακτηριστικά των προσώπων έχουν δεχθεί ένα αξιέπαινο λίφτινγκ, αλλά δε θα λέγαμε το ίδιο και για το lip-sync, το οποίο είναι τόσο μέτριο, που "ώρες ώρες" αποδίδει μια τρομακτική όψη "πλαστικότητας" στους χαρακτήρες. Η νεότερη έκδοση πάσχει επίσης από διάφορα bugs, το οποίο σαν γεγονός είναι τουλάχιστον κατακριτέο, μιας και η δουλειά που χρειαζόταν να γίνει φανταζόμαστε δεν ήταν τόσο χρονοβόρα και δύσκολη. Έτσι λοιπόν, όπως και η αρχική έκδοση, έτσι και εδώ, θα γίνουμε μάρτυρες μερικών αστείων (και μη) glitches που μπορούν καταστρέψουν την εμπειρία ορισμένων παικτών.

Τελικά, όσα και αν έχει "ακούσει" αυτό το παιχνίδι, προσωπικά λατρέψαμε κάθε δευτερόλεπτο που ασχοληθήκαμε μαζί του (και στη νεότερη έκδοσή του). Το gameplay είναι εξαιρετικά απλοϊκό και η συμμετοχή του παίκτη περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα, αλλά δεν είμαστε από αυτούς που κρίνουμε έναν τίτλο από το πόσες χιλιάδες φορές έκανε "ταπ ταπ" το χειριστήριο, αλλά από αυτούς που θεωρούν τα βιντεοπαιχνίδια εμπειρία και τέχνη και -κατά τη γνώμη του υπογράφοντος- το Heavy Rain είναι και τα δύο. Γιατί, στο κάτω κάτω, σημασία έχει πώς αισθανόμαστε όταν η οθόνη δείξει το περιβόητο "the end", και εμείς, όταν έρχεται αυτή η στιγμή, αισθανόμαστε υπέροχα. Γνωρίζουμε και σεβόμαστε, βεβαίως, ότι όλα τα παραπάνω δεν τα συμμερίζονται όλοι και σίγουρα υπάρχουν διαφωνίες ακόμα και σήμερα, 6 χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία του τίτλου.

Το Heavy Rain, για να κλείσουμε, κυκλοφορεί αυτόνομα (και σε πακέτο μαζί με το Beyond: Two Souls) και είναι εκεί για να προσφέρει μια διαφορετική (πιο ώριμη) εμπειρία σε όποιον το επιθυμεί. Όσοι ασχολήθηκαν στο παρελθόν μαζί του, δεν έχουν κάποιο λόγο να προβούν ξανά στην αγορά του, εκτός αν ήταν λάτρεις του παιχνιδιού. Αλλά όσοι δεν γνωρίζουν τον κόσμο του "Origami Killer" μάλλον θα πρέπει να δουν αυτό το υπέροχο "interactive drama". 


Διαβάστε επίσης

Oxenfree boxshot        life is strange episode 5 boxshot       beyond two souls boxshot       walking dead box


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: PS4Genre: AdventureΔιάθεση: Sony Hellas
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Quantic DreamΗμ. Έκδοσης: 02/03/2016
PEGI: 18Εκδότης: SCEEΠλατφόρμες: PS 4

Θετικά

  • Μια κινηματογραφική εμπειρία που εντυπωσιάζει ακόμα και στις μέρες μας.
  • Η ροή της ιστορίας.
  • Η επαγγελματική δουλειά στις ερμηνείες και τη μουσική.
  • Διαφορετική εξέλιξη της ιστορίας αναλόγως των αποφάσεων μας.

Αρνητικά

  • Το lip-sync είναι συνάμα "τρομακτικό" και αστείο.
  • Bugs, πολλά bugs.
  • Τα QTEs χρειάζονται τρομερή εγρήγορση.

Βαθμολογία

Κατάγομαι από τα όμορφα Χανιά, είμαι απόφοιτος λογιστικής και ένα από τα αγαπημένα μου hobbies είναι τα βιντεοπαιχνίδια με τα οποία γαλουχήθηκα από μικρή ηλικία με τα κλασσικά Tetris, Μariο, Contra, συνέχισα με τα αγαπημένα Tomb Raider και Resident Evil και μέχρι και σήμερα συνεχίζω να μαγεύομαι από αυτά. Μεγάλη μου λατρεία επίσης αποτελεί ο κόσμος του Tolkien και ασχολούμαι πολύ και με τον κόσμο των αθλημάτων (ποδόσφαιρο και μπάσκετ κυρίως)!

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Το Skyforge έρχεται στο PlayStation 4
MMO με μίξη από sci-fi και fantasy.
Νέο dev diary για το Prey
Αφιερωμένο στον πρωταγωνιστή του παιχνιδιού.
Πιθανή ημερομηνία κυκλοφορίας για το Red Dead Redemption 2
Που προκύπτει από "διαρροή" από βρετανικό κατάστημα.
Έρχεται το Destiny 2;
Μια αφίσα μαρτυρά την ημερομηνία κυκλοφορίας του.
Διαθέσιμο το 2.5.0 patch του Diablo 3
Μεγάλες βελτιώσεις σε όλες τις εκδόσεις του τίτλου.
NieR Automata
2B or not 2B.
Unofficial gameplay video για το Gran Turismo Sport
Σε 1080p/ 60 fps από την closed beta του τίτλου.
Νέο trailer για τo Injustice 2
Αφιερωμένο στην Chetaah.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • λοιπον εγω αυτο το παιχνιδι για καποιο λογο ποτε δεν το συμπαθησα. Ηταν απο τα πρωτα αποκλειστικα που επαιξα στο ps3 αλλα το επαιξα αμεσως μετα απο το πρωτο Walking Dead της telltale (ναι πηρα αργα το ps3 ειχα 360 μεχρι τοτε) και δεν με εντυπωσιασε καθολου. Μαλλον το εχω αδικησει δεν γινεται να μην αρεσει μονο σε μενα οποτε θα ξαναπαιχτει στο ps4 (μιας και θελω να δοκιμασω και το beyond που δεν επαιξα ποτε).

  • Το original το λάτρεψα όσο δεν πάει. Είχε γίνει και μεγάλος ντόρος τότε και ήταν (είναι;) φοβερό τεχνολογικά. Είχε κάποια θεματάκια στο animation και ορισμένες σεναριακές τρύπες, αλλά ήταν από τα καλύτερα παιχνίδια του PS3.

    Mandatory:

    https://www.youtube.com/watch?v=7ZZOlqq6rz8

    Υ.Γ.: Η μουσική στο launch trailer... τέλεια. Η ίδια είχε χρησιμοποιηθεί και σε ένα trailer του 2009. Ethan Mars Main Theme λέγεται, για κάποιο λόγο δεν χρησιμοποιείται πουθενά στο παιχνίδι. Shame...

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 χρόνο από haloman
  • haloman

    Θα το χρησιμοποιούσαν Κώστα, αλλά αν δεν με απατά η μνήμη μου, το έβγαλαν από το παιχνίδι γιατί θύμιζε το Requim for a dream!

  • To είχα βρει παρα πολύ τίμια προσπάθεια για να μπουν σε ένα πιο cinematic σύμπαν απότι με τον Fahrenheit και για πρώτο βήμα, ήταν πάρα πολύ δυνατό. Ναι είχε μάλλον πολλά qtes και μια μεγάλη σεναριακή τρυπα στο τέλος αλλά είχε πολύ καλή ροή, χαρακτήρες και ατμόσφαιρα και πραγματικά πολλές διαφορετικές διαδρομές και αποφάσεις, εν αντιθέσεί με άλλα παιχνιδια επιλογών. Στο Beyond πηγε στο άλλο ακρο κ τα απλοποίησε μάλλον παραπάνω αποτι έπρεπε αλλά ελπίζω στο επόμενο να βρει την χρυσή τομή!

    υγ: Μου λείπουν τα dynamic themes του που είχα στο PS3. αυτό με τη βροχή ηταν τρομερό!

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 χρόνο από Sky333
  • Sky333

    Το συγκεκριμένο dynamic theme έχω μέχρι και σήμερα. Ό,τι καλύτερο αν συνδυαστεί με αληθινή βροχή να πέφτει έξω από το σπίτι.

  • haloman

    To καλύτερο θέμα με διαφορά! :p

  • Το είχα παίξει το 2011 και είχα περάσει πολύ καλά μαζί του από την αρχή μέχρι το τέλος.

    Καμιά σχέση με τη βουτιά στο θέατρο του παραλόγου προς το τέλος του Fahrenheit που παραλίγο να μου ανατινάξει το μυαλό. :p

  • Δυνατό,πολύ δυνατό παιχνίδι..Δεν ξέρω αν έφταιγε το θέμα,αλλά το στομάχι μου είχε γίνει κόμπος κάποιες στιγμές.Θα προτιμούσα να ήταν πιο παιχνίδι γιατί με τα qtes πιστεύω αδικήθηκε..
    Και επειδή πολύ το συγκρίνουν με το until dawn και αυτό πάσχει σε αυτόν τον τομέα ..;)
    Butterfly effect και κουραφέξαλα,η Capcom το είχε χρησιμοποιήσει χρόνια πριν στο resi 2 και 3..:p:D

  • ILIASKAR

    και η Smoking Car για το Last Express το 1997. εκει να δεις cause & effect. ολα timed...

  • παιχνιδάρα από τις λίγες! το έχω λιώσει και έχω δει και όλα τελειώματα. οι επιλογές σου έχουν τεράστια σημασία και πρέπει είσαι προσεκτικός στο τι επιλέγεις εαν θες να έχει χαρούμενο τέλος το story. απλά έπος...

Καλό Σαββατοκύριακο παιδιά και από μένα!!
Εεχ λίγα πράγματα, mythbusters ήταν τελικά το επεισόδιο
Έτσι είχα πάθει εγώ με το Sunset overdrive..To αγοράζω καινούργιο 25euro και 1 εβδομάδα μετά το δίν...
Το Ryse είναι ένα exclusive ΑΑΑ διαμάντι για το ΟΝΕ. Έχει τα θεματάκια του όπως ανέφερε πιο πάνω το ...
Καλο Σ/Κ σε ολους. Τα λεμε στο mass effect stream.
Ελπίζω να έχει γέλιο σήμερα
ααα εγω γουσταρω mass effect....δε πανε να λενε.....!!
Πανεμορφο μοιαζει αν και τα animations θελουν δουλεια ακομα.