A master hit!

Πέρασαν πολλά χρόνια από τότε που έγινε αναντίρρητη πραγματικότητα το γεγονός ότι οι τηλεοπτικές σειρές έφτασαν -κι ίσως ξεπέρασαν- το επίπεδο των κινηματογραφικών παραγωγών. Πέρα από την όποια αναβάθμιση στον οπτικό τομέα, η απόδοση μιας πλοκής σε δόσεις, έτυχε ιδιαίτερης ανταπόκρισης από το ευρύ κοινό. Οι θεατές πραγματικά λατρεύουν να παίρνουν μικρές ή μεγάλες δόσεις του προσφερόμενου υλικού και να περιμένουν με ποικίλες προσδοκίες τη συνέχεια -κι όταν η σαιζόν ολοκληρωθεί, να αναλώνονται σε εικασίες, προβλέψεις και λοιπές, παρόμοιες… δημιουργικές ασχολίες.

Οποιοδήποτε επιτυχημένο μοντέλο οφείλει -από άποψης marketing, τουλάχιστον- να υλοποιηθεί κατά το δοκούν σε κάθε παρόμοιο άλλο εγχείρημα και ήταν θέμα χρόνου να εφαρμοσθεί και στα video games. Με λίγα, συγκριτικά, δείγματα, το gaming κοινό κλίνει προς την άποψη ότι το εν λόγω μοντέλο δεν είναι αποτελεσματικό, ή, για να τεθεί και πιο ωμά, δεν είναι επιθυμητό. O gamer είναι βιαστικός, κυρίως, χαρακτήρας. Αρέσκεται στη δράση κι αγκαλιάζει την ολότητα κάθε παιχνιδιού όπως και όταν τη λαμβάνει. Δεν του αρέσουν οι διακοπές στην ενασχόλησή του κι εύκολα παρατάει έναν τίτλο αν έχει καιρό να ασχοληθεί μαζί του (ακόμα κι αν δεν τον έχει ολοκληρώσει).

HITMAN Hokkaido screen 01

Ίσως, όμως, αυτή η συμπεριφορά να είναι πρώιμη ακόμα και να αλλάξει στο μέλλον. Ίσως το μικρό δείγμα επεισοδικών παιχνιδιών να τη συντηρεί με την έλλειψη συγκεκριμένων χαρακτηριστικών που απαντώνται στα τηλεοπτικά αντίστοιχά τους. Ή, για να το θέσουμε πιο απλά, δεν έχει δει και τίποτα πραγματικά αξιόλογο προς αυτήν την κατεύθυνση, ώστε να “αλλάξει ο κόσμος του”. Συνεπώς, μια σειρά που είχε παρασυρθεί σε έναν κατήφορο προβλημάτων μπαίνει σε αβέβαια μονοπάτια, όταν οι δημιουργοί της επιλέγουν να υιοθετήσουν ένα γενικά ανεπιθύμητο μοντέλο. Πολλοί είναι αυτοί που θα σκεφτούν ότι προσπαθούν να κρύψουν την αδυναμία επίλυσης των προηγούμενων προβλημάτων του Hitman, δίνοντάς τα σε δόσεις, ώστε να γίνονται λιγότερο αντιληπτά.

Όμως τελικά η αλήθεια βρίσκεται εκ διαμέτρου αντίθετα από την τελευταία, αυτή, υπόθεση. Ο γράφων θα σας υπενθυμίσει ότι κι αυτός ο ίδιος στηλίτευσε την επιλογή αυτή στο ξεκίνημα της σειράς, λέγοντας μάλιστα σε κάποιο webcast ότι “Άπαξ και κυκλοφορήσει το Dark Souls III, δύσκολα να διατηρήσω το ενδιαφέρον για το Hitman”. Όμως, κρατήστε αυτό το μικρό tease για το τέλος και την αποφώνηση του finale, έτσι για να βρίσκεστε σε σύμπνοια με το πνεύμα των επεισοδικών παραγωγών, και ας αναλύσουμε πρωτίστως το τελευταίο μέρος της πρώτης saison του νέου παιχνιδιού. Η πλοκή κορυφώνεται στο Hokkaido, λοιπόν, και συγκεκριμένα σε απομωνομένες νοσοκομειακές εγκαταστάσεις ύψιστης τεχνολογίας, όπου κατέφυγε ο χαρακτήρας που αποκαλύφθηκε μετά το τέλος του Colorado. Όντας υποκείμενο μεγάλης, γενικά, ισχύος, επέλεξε το πλέον απομονωμένο και σύγχρονο ιατρικό κέντρο προκειμένου να υποβληθεί σε μια περίπλοκη κι επικίνδυνη επέμβαση, προς επίλυση μιας σπάνιας πάθησης από την οποία υποφέρει. Σίγουρα η σκέψη των περισσοτερων πηγαίνει στις επιλογές που ανοίγονται σχετικά με μια επέμβαση που μπορεί “να πάει στραβά”.

HITMAN Hokkaido screen 02

Μην ξεχνάτε, όμως, ότι πρόκειται για Hitman και μάλιστα στο φινάλε του. Οι επιλογές είναι πάμπολλες, εμπνευσμένες κι αριστοτεχνικά κρυμμένες. Για να γίνουν τα πράγματα πιο δύσκολα, η διείσδυση του πράκτορα 47 στις εγκαταστάσεις αυτές έγινε με την ανάληψη του ρόλου του ως ασθενή, οπότε δε θα έχετε κανένα εργαλείο ή όπλο αρχικά στη διάθεσή σας. Υπάρχουν τέτοια πράγματα, αλλά πλέον θα τα βρείτε δύσκολα και θα τα αποκτήσετε επιστρατεύοντας skill και πονηρία, καθώς περιπλανάσθε στους λαβυρινθώδεις διαδρόμους της υπερσύγχρονης κλινικής.

Η αίσθηση της πίεσης που υπήρχε στο Colorado απουσιάζει παντελώς, κι εδώ έχετε να κάνετε με ένα άκρως γαλήνιο περιβάλλον, τοποθετημένο σε μια χιονοσκέπαστη πλαγιά, με ελάχιστους διαθέσιμους εξωτερικούς χώρους. Μπορείτε να θαυμάσετε την υπέροχη θέα ή να βγείτε σε κάποιο παγωμένο μπαλκόνι για μια ανάσα φρέσκου αέρα, ο οποίος έχει μια απρόσμενα φυσική αίσθηση του κρύου. Κάθε φορά που ανοίγετε κάποια εξωτερική πόρτα, θα τρίβετε τους ώμους σας ασυναίσθητα -κι ας μην κρυώνετε στ’ αλήθεια- κι αυτό λέει πολλά για τον τεχνικό τομέα και την ατμόσφαιρα του επεισοδίου.

HITMAN Hokkaido screen 03

Όμως το κερασάκι στην τούρτα, πρωτόγνωρο για Hitman κι ίσως και για όλα τα παρόμοια παιχνίδια, είναι η... ΑΙ που κυβερνάει την ΑΙ. Αυτή η αινιγματική, αλά Inception τοποθέτηση έχει να κάνει με ένα υπερσύγχρονο, κεντρικό ΑΙ που ελέγχει όλη την ασφάλεια της κλινικής. Με τσιπάκια που είναι τοποθετημένα στο ρουχισμό του κάθε ασθενή ή υπαλλήλου, αναγνωρίζεται η ταυτότητα αυτού και του δίδεται πρόσβαση σε αντίστοιχους χώρους. Οι πόρτες ελέγχονται αποκλειστικά από το ΚΑΙ (έτσι ονομάζεται) και δεν ανοίγουν με κανέναν άλλον τρόπο. Συνεπώς, η επιλογή αμφίεσης αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα κι η Suit Only challenge χτυπά δυσθεώρητα ύψη δυσκολίας.

Προσθέστε σε όλα αυτά και τη συνήθη, πλέον, ελευθερία και πληθώρα επιλογών δράσης και τακτικής, καθώς και τους επιπλέον φρουρούς που συνοδεύουν τον κάθε VIP ασθενή, κι έχετε ένα επεισόδιο απίστευτα απολαυστικό, γεμάτο πρόκληση κι ανταμοιβή και πλήρες αυθεντικής “Hitman” διασκέδασης. Όταν, δε, ολοκληρωθεί, περιμένει η έξτρα αποστολή Sarajevo Six (μόνο στην έκδοση για PS4), όπου καλείστε να επισκεφθείτε και τις έξι τοποθεσίες του παιχνιδιού, για μια ακόμα δολοφονία. Την εξόντωση, μέλος προς μέλος, μιας ομάδας εγκληματιών πολέμου και την αποκάλυψη κάποιων περαιτέρω στοιχείων για την ιστορία του παιχνιδιού.


Αυτό όμως που θα προκαλέσει την τελευταία - κι ομολογουμένως ευχάριστη - έκπληξη, είναι το γεγονός ότι η ιστορία δεν ολοκληρώνεται. Καταλήγει σε cliffhanger, ακολουθώντας τις επιταγές των τηλεοπτικών serial και tease-άρει την επόμενη σαιζόν. Αν σας ξέφυγε στον τίτλο λοιπόν ή αν το προσπεράσατε όταν το κρύψαμε επιμελώς μερικές παραγράφους παραπάνω, τώρα θα σας αποκαλυφθεί με κινηματογραφική κορύφωση: το Hitman δεν τελειώνει εδώ! Τελειώνει απλά η πρώτη season, με την επόμενη να ακολουθεί (ελπίζουμε) σε ανάλογο timing με αυτό κάποιας αγαπημένης σας σειράς. Το γεγονός αυτό δίνει άλλη διάσταση στο επεισοδικό gaming. Άλλο να βγει ένα game σε πέντε - έξι επεισόδια (μόνο για να σας βασανίζει με την αναμονή) κι άλλο να κυκλοφορεί σαν κανονική τηλεοπτική παραγωγή. Πλέον, το ενδιαφέρον αναθερμαίνεται, η σκέψη εύκολα πάει στο “γιατί όχι;” όταν ο νους αναρωτηθεί για το αν θα ακολουθήσει το παιχνίδι και στην επόμενη season, και γενικά διαπιστώνεται ότι αυτή η μορφή έκδοσης περισσότερο ωφέλησε το Hitman πάρα το έβλαψε.

Αυτό συμβαίνει γιατί, πέραν των άλλων, δε λειτουργεί ανταγωνιστικά στην απαίτηση χρόνου από τον παίκτη, αλλά δρα συμπληρωματικά. Όπως παρακολουθείτε το επεισόδιο μιας σειράς, κάνοντας διάλειμμα από μια ταινία, έτσι παίζετε ένα επεισόδιο κι εδώ, σταματώντας για λίγο από το Dark Souls III. Επιπλέον, σας παρέχει περισσότερο χρόνο για να ασχοληθείτε με το πλούσιο έξτρα περιεχόμενο που το συνοδεύει κάθε μήνα και που, κυρίως, αποτελείται από διάδραση σε πραγματικό χρόνο και με την εφευρετικότητα άλλων παικτών.

HITMAN Hokkaido screen 04

Ειπώθηκαν και στην Season Premiere. Σε standard δόσεις, πέραν των Escalation αποστολών που παρέχει η δημιουργός ομάδα και των Contracts με τα οποία εμπλουτίζουν τον τίτλο τους κατά καιρούς, υπάρχουν και τα user generated contracts, που πρόσφερουν ένα εξαιρετικό επίπεδο πρόκλησης. Κορωνίδα όλων, όμως, είναι τα ολοκαίνουρια (για τη σειρά) Elusive Target missions. Αυτά είναι διαθέσιμα για λίγες μέρες μόνο μετά από κάθε επεισόδιο κι αν τα ξεχάσετε, τα χάσατε. Επιπλέον, είναι ιδιαίτερα απαιτητικά, μιας και αν, επί παραδείγματι, εκτελέσετε το στόχο αλλά αποτύχετε να διαφύγετε, το συμβόλαιο χάνεται κι απλά περιμένετε τον επόμενο μήνα για το καινούριο.

Όλα αυτά, συνδυαζόμενα με τα πλείστα challenges και opportunities και με το σύστημα του σκορ που ξεκλειδώνει διάφορες διευκολύνσεις, δίνουν ένα πλήρες και ποικιλόμορφο πακέτο. Όμως Hitman δεν είναι μόνο αυτό -και το ξέρετε όλοι. Η πραγματική του δύναμη βρίσκεται στα πληρέστατα περιβάλλοντα με τους ολοζώντανους npcs και τις μυριάδες φανερές και κρυμμένες επιλογές προς επίτευξη των στόχων σας. Η αληθινή ελευθερία κινήσεων, που μπορεί να δημιουργήσει διαδρόμους προς τη δολοφονία, τους οποίους ενδεχομένως να μην είχαν υπολογίσει ούτε οι ίδιοι οι προγραμματιστές.

HITMAN Hokkaido screen 06

Πρόκειται για αίσθηση εφάμιλλη, αν όχι ανώτερη, του Blood Money και γενικότερα το παιχνίδι κυμαίνεται στα ίδια και πιθανώς υψηλότερα επίπεδα. Με μόνο αρνητικό τα μεγάλα loading times μεταξύ trial and error και το ασθενικό -προς το παρόν- σενάριο, το τελευταίο Hitman έρχεται να σβήσει από τη συνείδησή σας όλα τα προηγούμενα και να κάνει αυτό που λέει με θρασύτητα ο τίτλος του: Να γίνει ΤΟ Hitman. Αυτό που θα ακολουθήσετε από εδώ και πέρα. Το γεγονός και μόνο ότι μιλάμε για προσωρινά ασθενικό σενάριο με δυνατότητα εξέλιξης και βελτίωσης λόγω της επεισοδιακής μορφής του, ανοίγει νέους κάλυκες γεύσης στο στόμα μας.

Η σαιζόν έφτασε στο τέλος της κι εμείς είμαστε ενθουσιασμένοι. Μια νέα σειρά Hitman ήρθε να γεμίσει τις επιλογές μας κι η ποιότητά της είναι εξαιρετική. Διαθέτει όλα τα στοιχεία που οδήγησαν το franchise κάποτε στην κορυφή -και πολλά ακόμα. Είναι ολοζώντανο, εμπνευσμένο, πανέμορφο, απαιτητικό, ενώ συνάμα ανταμοίβει και διασκεδάζει τον παίκτη σε σωστές δόσεις και με αξιοθαύμαστη ισορροπία. Ίσως να χωράνε κι άλλα κοσμητικά επίθετα εδώ, αλλά καλύτερα να τα προσθέσετε εσείς, αφού αποφασίσετε αν θα απολαύσετε τη νέα σειρά επεισόδιο προς επεισόδιο ή σαν ολόκληρη σαιζόν στο τέλος αυτής. Εμείς περιμένουμε ήδη με ενθουσιασμό την επόμενη.

Το review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: Action, StealthΔιάθεση: CD Media
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: IO InteractiveΗμ. Έκδοσης: 31/10/2016
PEGI: 18Εκδότης: Square-EnixΠλατφόρμες: PS 4, Xbox One, PC

Θετικά

  • Υπέροχος τεχνικός τομέας.
  • Δυνατή ΑΙ που ζωντανεύει αξιοθαύμαστα τις περιοχές και προσδίδει μεγάλη πρόκληση.
  • Τεράστιο content, μεγάλο τμήμα του οποίου είναι user generated, ενώ άλλο τρέχει σε πραγματικό χρόνο.
  • Η μορφή επεισοδίων δίνει έναν χαρακτήρα συνεχούς σασπένς και κρατάει το ενδιαφέρον σε υψηλά επίπεδα, ακολουθώντας τεχνικές τηλεοπτικών παραγωγών.
  • Τα παραπάνω σε συνδυασμό με την τεράστια ελευθερία σε δράση και δημιουργηκότητα το καθιστούν ως το καλύτερο Hitman που είδατε ποτέ.

Αρνητικά

  • Ασθενικό σενάριο... προς το παρόν.
  • Αρκετά μεγάλα loading times μεταξύ trial and error.

Βαθμολογία

Ο Απόστολος μεγάλωσε τρώγωντας μακαρονάδα. Μακαρονάδα έφαγε, ένα μεσημέρι στα 8 του, όταν ένας θείος του τον πήγε για πρώτη φορά σε coin-op κι αυτό ήταν το αγαπημένο του πιάτο όσο περίμενε τον MSX να φορτώσει ένα παιχνίδι. Μετά τον CPC 6128 και τις Amiga 500 και 1200, ο εθισμός με το απολαυστικό αυτό γεύμα, τον οδήγησε να υιοθετήσει το όνομα Kabamaru, το ιαπωνικό alter ego του. Σήμερα, παίζει ακόμα Heroes of Might and Magic 3, κάνοντας διαλείμματα με σχεδόν οποιοδήποτε παιχνίδι πέσει στα χέρια του. Λατρεύει τον Terry Pratchett, την metal μουσική, την καλή μπύρα και την κουβέντα με φίλους.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Xbox One X - Εντυπώσεις
Video με την άποψή μας για τη νέα κονσόλα της Microsoft.
Προσωρινή αφαίρεση των microtransactions από το Battlefront II
Παραμένουν τα lootboxes, επικοινώνησαν EA και Disney.
Ημερομηνία κυκλοφορίας για το Dynasty Warriors 9
Επιστροφή στα τρία βασίλεια.  
Τα COD points επιστρέφουν στο WWII
Επί πληρωμή περιεχόμενο για ακόμα ένα παιχνίδι της σειράς.
WWE 2K18
Μία από τα ίδια, παρακαλώ.
Launch trailer για το Planet of the Apes: Last Frontier
Κοντά μας μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα.
Μοναδική προσφορά της Microsoft για το Xbox One S
Η τιμή πέφτει λόγω "Μαύρης Παρασκευής"
Destiny 2 (PC)
Εντυπώσεις από την έκδοση του τίτλου της Bungie για υπολογιστές.
Cat Quest
Μια τίμια πρόταση, που εστιάζει σε συγκεκριμένο κοινό.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Ένα πράγμα με κρατάει απο το να αγοράσω την ολοκληρωμένη πλέον σεζόν.
    Nαι καλά το καταλάβατε, το always online. Ναι, είμαι τόσο ξεροκέφαλος. Είμαι διατεθημένος να χάσω την εξαιρετική αυτή εμπειρία που λέγεται Hitman μόνο και μόνο διότι θέλω να ''τιμωρήσω'' την αχρείαστη αυτή τεχνική.
    Απόστολε, εξαιρετικός όπως πάντα.

  • Stormbringer

    Τυπικά, δεν είναι always online. Αν ήταν , θα του εριχνα inferno divider (hint: Ragna). Παίζεται offline, αλλά θα λείψει όλο το Community περιεχόμενο και όλα τα unlockables. Από εκεί και μετά είναι θέμα ηθικής.

  • Stormbringer

    Τότε αλλάζει το πράγμα Απόστολε. Eίχα την εντύπωση πως είναι always online και εάν δεν είσαι συνδεδεμένος στο internet δεν παίζει καθόλου.
    Ούτως ή άλλως το Community περιεχόμενο και τα collectibles,challenges κλπ δε με ενδιαφέρουν. Με ενδιαφέρει να μπορώ να παίξω την καθαρόαιμη core εμπειρία. Εάν ισχύει έφυγα για αγορά! :)

  • Stormbringer

    Δε διαφωνω, όμως προτείνω ανεπιφύλακτα το user content και τα elusive targets (αυτά βγαίνουν από τους δημιουργούς). Φοβερή εμπειρία το τελευταίο και διαθέσιμο μόνο για λίγες μέρες/βδομαδα μετά το κάθε επεισόδιο. Στο retail απλά τα χάνεις.

  • Και τώρα μια ερώτηση που θα μας θυμίσει πράγματα που όλοι αγαπάμε (το χρηματιστήριο στα 90's και το ΠΑΣΟΚ): Είναι η σωστή στιγμή να αγοράσουμε;
    Πότε βγαίνει ολοκληρωμένο σε retail?

  • This_is_a_Drill

    31 Iανουαρίου Λάμπρο.

  • This_is_a_Drill

    και εγω αυτο περιμενω τοσο καιρο.
    κριμα που θα βγει η season 2 κ αυτη σε episodes αλλα γενικα, πρεπει να μας εδωσαν επιτελους το Hitman που ζητουσαμε τοσα χρονια :)

  • Αχά! Καλό, ε; Και δεν έχω παίξει ποτέ Hitman. Ψήθηκα για retail!

  • Χαίρομαι που τελικά απεδείχθη αντάξιο των προσδοκιών μας. Εννοείται πως χτυπάμε κατευθείαν την πλήρη season.

  • Θα το αφήσω για το καλοκαιράκι,νομίζω θα είναι καλύτερο deal για μένα.

  • εχει μπει στη λιστα αλλα δεν αγοραζω τιποτα αλλο μεχρι να δω τις προσφορες των Χριστουγεννων

  • Καλησπέρα! Να υπενθυμισω, θέλω, αυτό που έγραψα και στο κείμενο: το παιχνίδι αποτελεί παράδειγμα των καλών που μπορεί να προσφέρει ή έκδοση σε επεισόδια. Όσοι δεν το είχαν ξεκινήσει, πολύ απλά χάνουν σε content με τη retail μορφή. Όλοι οι elusive targets δεν είναι πλέον προσβάσιμοι καθώς και πολλά escalation και contracts.

    Ακολουθώντας τα επεισόδια, ο παίκτης έχει περισσότερη αλληλεπίδραση με το Community και το time-limited content. Σαν εμπειρία είναι πλούσια και πολύχρωμη - και φυσικά απουσιάζει από τη retail μορφή.

    Δεν ξέρω πως και ποτέ θα εκδοθεί ή επόμενη σαιζόν, αλλά έχετε το υπόψιν.

  • Kabamaru.Igano

    Ηταν γνωστο για τους ilusive target, τα δυο παντως summer bonus mission αν δεν κανω λαθους ειναι διαθεσιμα για όλους ή μονο για αυτους που ειχαν αγορασει το πακετο πριν την ολοκληρωση της σεζόν:

  • Kabamaru.Igano

    Καλή ερώτηση. Θα το ψαξω και θα σ πω.

Τελευταία Σχόλια

Με μπέρδεψες τώρα με τα microγκούχου (θα μείνει αυτό! :P). Τις microSD κάρτες εγώ κατάλαβα..
Μάλλο...
@Καταμαραν οταν θα ερθει και θα στοιχιζει το μονιτορ 150-200 Ε . το ξανασυζηταμε.
@Dart2000 γιατι ζ...
@amiga αν σου πω πως πρέπει να είναι η μοναδική κονσόλα που δεν έχω δει από κοντά!?

@storm
το τρ...
Xρήστο μου τα λες εξαιρετικά. Δεν έχει κάποιος παρά να ανατρέξει στις συζητήσεις μας εδώ στην κοινότ...
Παιδιά η αλήθεια είναι η εξής: Όσο δυνατό μηχάνημα και να είναι το XB1 X, τα 500 ευρώ είναι 500 ευρώ...
@Drwho: Τη σχέση ότι ήταν κτήνη στην εποχή τους χωρίς ταυτότητα. Μην μου αρπάζεσαι, τον είπα τον καλ...
Δεν απαιτούν νέα τηλεόραση. Κάνουν μια χαρά downscale σε 1080p.
Από την στιγμή που δεν έχουν exclusives ποιός ο λόγος της αγοράς... Αναμονή για PS5 τα υπόλοιπα είνα...
ΟΚ εγω δεν εχω τηλεοραση 4κ και μου αρεσουν οι single player τιτλοι.Αξιζει να το παρω;Οχι.
Φιλαρακια λιγα λογια για το 3DO μου......θα παρω το δικανο!

Εκει πρωτοβγηκε η απιστευτη παιχνιδα...