It is good to be bad.

Το ότι έχουμε πολύ ψηλά την Obsidian στην εκτίμησή μας το έχουμε δηλώσει πολλές φορές. Μπορεί τα παιχνίδια της συχνά να υποφέρουν από bugs ή κάποιες ελλείψεις λόγω χαμηλού budget, αλλά δεν παύει να είναι μία από τις καλύτερες εταιρίες όλων των εποχών στην ύφανση κόσμων και ιστοριών σε RPG. Μπορεί το Kotor 2 να είχε κομμένο τέλος, αλλά ο κόσμος, το gameplay και το σενάριό του είχαν βάθος που ξεπερνούσε το πρώτο, εξαιρετικό παιχνίδι. Μπορεί το Alpha Protocol να ηταν πνιγμένο στα bugs, αλλά είχε μια κρυφή μαγεία και ένα ιδιαίτερο σενάριο, που το έκανε ένα από τα καλύτερα κατασκοπικά παιχνίδια που έχουμε δει. Το South Park ήταν ένα από τα καλύτερα παιχνίδια που έχουν βασιστεί ποτέ σε τηλεοπτική σειρά, το Fallout New Vegas επέστρεψε το Fallout 3 πίσω στα σοβαρότερα και πολύ καλύτερα γραμμένα μονοπάτια των Fallout 1 και 2, και το Pillars of Eternity παρέδωσε ίσως το βαθύτερο και καλύτερο real-time isometric RPG από την εποχή του Baldur’s Gate 2.

Όταν, λοιπόν, τον περασμένο Μάρτιο η Obsidian ανακοίνωσε πως εργαζόταν επάνω σε ένα ολοκαίνουργιο isometric RPG και πως θα το βλέπαμε μέσα στον ίδιο χρόνο, η αγωνία και η προσμονή χτύπησαν κόκκινο. Και όχι μόνο λόγω του ιστορικού της εταιρίας, αλλά και της ίδιας της ιστορίας του παιχνιδιού. Σε αντίθεση με σχεδόν όλα τα υπόλοιπα RPG της αγοράς, όπου κάποιος μεγάλος κίνδυνος απειλεί τον κόσμο και εσείς καλείστε να τον σώσετε, αυτή τη φορά ο κίνδυνος έχει ήδη έρθει ήδη υπό τη μορφή του Overlord Kyros, το κακό έχει ήδη κατακτήσει όλο το γνωστό κόσμο και εσείς δεν είστε ένας αφανής ήρωας, αλλά ένας Fatebinder, ένας υψηλόβαθμος αξιωματούχος της στρατιάς του Κακού, ο οποίος καλείται να βοηθήσει στο τελικό... συγύρισμα και την εξάλειψη ορισμένων μικρών εστιών επανάστασης. Δύο από τις στρατιές του Kyros έχουν κληθεί να κατακτήσουν το τελευταίο τμήμα του κόσμου και είναι στο χέρι σας το πώς θα συνεργαστείτε μαζί τους και αν θα τους βοηθήσετε ή όχι.

Tyranny review screen 01

Το Tyranny ξεκινά μέσα από ένα σύστημα επιλογών, το οποίο καλύπτει την τελευταία αυτή επιδρομή και σας δίνει -μέσα στο διάστημα τριών ετών- διάφορες επιλογές για το πού θέλετε να επιτεθείτε, τι θα πράξετε και πώς αντιδράσατε. Και ανάλογα με τις πράξεις σας, στήνετε το δικό σας κόσμο. Καταστρέψατε εντελώς μία πόλη; Όταν την επισκεφθείτε θα βρείτε μόνο συντρίμμια. Αφήσατε κάποιους μάγους να επιζήσουν; Τότε μπορεί να σας έχουν σε υψηλή εκτίμηση και να σας βοηθήσουν. Αυτές οι απλές επιλογές στην αρχή του παιχνιδιού αλλάζουν άρδην τον κόσμο μέσα στον οποίο θα περιπλανηθείτε. Και οι επιλογές δε σταματούν εδώ. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, στην ουσία, θα μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε τέσσερα διαφορετικά paths για το πώς θα πορευθείτε, με ποιον θα συμμαχήσετε και θα συνεχίσετε να αλλάζετε τον κόσμο με κάθε σας βήμα.

Τα τέσσερα αυτά paths περιλαμβάνουν συμμαχία με το στρατό των Disfavored (σαν lawful evil Paladins), συμμαχία με τον όχλο των Scarlet Chorus (πιο chaotic evil δε γίνεται), βοήθεια προς τους λαούς που επαναστατούν (αλλά μη φανταστείτε ιδιαίτερα good path εδώ!) ή πορεία full chaos και να τους προδώσετε όλους. Η κάθε σας επιλογή, η κάθε σας συζήτηση, σας δίνει loyalty ή fear σε κάθε μία από τις πολλές παρατάξεις και, έτσι, είναι φύση αδύνατο να μπορέσετε να τα πάτε καλά με όλους. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα καλοστημένο σύστημα, που ξεφεύγει κατά πολύ από τα στεγνά good/ tough good πρότυπα των περισσότερων RPG, και σε συνδυασμό με το πόσο πολύ επηρεάζει τους NPCs και τον κόσμο, πραγματικά ενδείκνυται για πολλαπλά playthroughs. Ίσως για αυτό η διάρκεια του Tyranny να είναι κάπως περιορισμένη -αγγίζει τις 25 με 30 ώρες- αλλά με τόσες διαφορές, η διάρκεια κρίνεται ικανοποιητική μιας και σίγουρα θα ξαναγυρίσετε για να δείτε άλλες πλευρές της ιστορίας και να επισκεφθείτε περιοχές και ανθρώπους που δεν είδατε σε προηγούμενο playthrough.

Tyranny review screen 02

Πρέπει να αναφέρουμε πως σε ακόμα ένα RPG μετά το Pillars of Eternity, η Obsidian έχτισε και πάλι από το μηδέν ένα βαθύτατο lore (ειδικά το σκηνικό της χρονικής επιλογής -που βρίσκεται στο μεταίχμιο της εποχής του Χαλκού με την εποχή του Σιδήρου- είναι τρομερά καλογραμμένο και εντυπωσιακά στημένο) σε ένα πολύ πιο σκοτεινό σύμπαν, με πολύ ίντριγκα και μυστήριο για το τι συμβαίνει στο παρασκήνιο. Αν θα πρέπει να "χρεώσουμε" ένα μειονέκτημα στον τίτλο, είναι πως τελειώνει στο σημείο που γίνονται οι πρώτες μεγάλες αποκαλύψεις και απλά σας αφήνει σε ένα σημείο που σκέφτεσαι «τώρα είναι που θα αρχίσει ο πραγματικός πανικός». Σκεφτείτε Mass Effect 2 ή Halo 2 και θα καταλάβετε. Είναι εξόφθαλμο πως το παιχνίδι προορίζεται να έχει expansion ή sequel, αλλά είναι στενάχωρο το γεγονός πως το κάνει με έναν τέτοιο άκομψο τρόπο, δίνοντας την αίσθηση ότι νίκησες στη μάχη, μην έχοντας καλά καλά αρχίσει τον πόλεμο.

Μπορεί το τέλος να είναι απότομο, αλλά οι αποκαλύψεις που γίνονται και οι προσδοκίες που χτίζει για τη συνέχεια είναι τόσο ψηλές, που απλά θέλουμε τη συνέχεια να κυκλοφορήσει τον επόμενο μήνα, με το παιχνίδι να μας περιμένει καρτερικά κάτω από το Χριστουγεννιάτικο δέντρο. Το άλλο μειονέκτημα, όμως, που θα πρέπει να διορθωθεί στο sequel είναι η σχετικά φτωχή ανάπτυξη των χαρακτήρων του party. Αντικειμενικά, ως ιδέα είναι όλοι τους αρκετά έξυπνα επιλεγμένοι και σχεδιασμένοι, αφού ο καθένας είναι ιδιαίτερα διαφορετικός και δένει άψογα στον «κακό» κόσμο, που ακόμα και οι καλοί άνθρωποι πλέον έχουν γίνει ιδιαίτερα κυνικοί. Το μειονέκτημα είναι πως, για μια ακόμα φορά, η Obsidian επέλεξε να τους έχει πιο πολύ ως βοηθούς και παρατηρητές παρά ως άτομα με τη δική τους ζωή. Δεν υπάρχουν companion quests, δεν υπάρχει romance και, γενικά, μετά το πρώτο μισό του παιχνιδιού, δεν θα συζητήσετε και πολλά μαζί τους, γεγονός που -από ένα σημείο και μετά- τους καθιστά ολίγον τι "henchmen" και αφαιρεί πόντους από την πολύ καλή και δυνατή είσοδο που έχει ο καθένας στην ιστορία.

Tyranny review screen 04

Τώρα, έχοντας να κάνουμε με ένα ισομετρικό RPG, είναι δεδομένο πως δεν μπορούμε να περιμένουμε γραφικά επιπέδου Frostbite Engine. Παρόλα αυτά, το αποτέλεσμα κρίνεται απόλυτα ικανοποιητικό σε όλους τους τομείς. Σχεδιασμένο στη μηχανή Unity, το Tyranny είναι εξίσου όμορφο και πλούσιο σε υλικό με το Pillars of Eternity, αλλά σχεδιασμένο σε έναν πιο κατεστραμμένο, καφετί και "καμμένο" κόσμο. Όμορφα μοντέλα χαρακτήρων, καλό animation, εντυπωσιακά εφέ (ειδικά τα καιρικά είναι χάρμα οφθαλμών) και καλοσχεδιασμένες (αν και ίσως κάπως μικρές) περιοχές συνθέτουν ένα όμορφο αποτέλεσμα, που ικανοποιεί. Ίσως ορισμένοι στεναχωρηθούν που το voice acting και εδώ είναι περιορισμένο σε ένα μικρό τμήμα των ομιλιών, αλλά αυτό έδωσε τη δυνατότητα να γραφτούν πολύ πλουσιότεροι διάλογοι και να μην εξατμιστεί το μικρό budget σε αυτόν τον τομέα. 

Και βλέποντας την πανωλεθρία στους διαλόγους του Fallout 4, θα πούμε πως προτιμούμε χίλιες φορές αυτό το αποτέλεσμα. Λίγοι και υψηλοί σε ποιότητα διάλογοι είναι αρκετοί για αυτό το παιχνίδι και ουδέποτε θα απογοητεύσουν, καθώς προσθέτουν πραγματικό βάθος στους χαρακτήρες που πλαισιώνουν και παρουσιάζουν, δίχως προσπάθεια, την ψυχική διάθεση του καθενός. Κάπου εδώ, βέβαια, να κάνουμε μία παύση και να μιλήσουμε για το κλασικό πρόβλημα των RPGs και ειδικά της Obsidian, τα bugs. Αν και έχουμε διαβάσει για διάφορα bugs μέσα στο forum της Paradox, πρέπει να παραδεχθούμε πως δεν συναντήσαμε ούτε ένα glitch, ούτε ένα bug, ούτε ένα broken quest στο πρώτο μας playthrough στο PC, με εξαίρεση 3-4 crashes στο desktop.

Tyranny review screen 05

Το ίδιο όμως δε μπορούμε να το πούμε όταν δοκιμάσαμε το παιχνίδι στην OSX έκδοση για το Mac. Εκεί, γίναμε μάρτυρες 30-40 crashes και 6-7 κολλημάτων σε ένα χάρτη -που έγινε σαν ουράνιο τόξο- τα οποία έστειλαν το iMac μας για ολικό reboot. Και μπορεί τα 2/3 αυτών των crashes να ηταν περιορισμένα σε μία συγκεκριμένη περιοχή, αλλά μας συνέβησαν σε διάφορα άλλα σημεία. Η εταιρία γνωρίζει πως υπάρχει σοβαρό πρόβλημα σταθερότητας στις Mac και Linux εκδόσεις και εργάζεται στο να το διορθώσει στα επόμενα patches, αλλά είναι πράγματι απαράδεκτο το ότι κυκλοφόρησε το παιχνίδι σε τέτοια κατάσταση. Για όποιους σχεδιάζουν να το δουν εκεί, προτείνουμε να περιμένετε λίγο καιρό για να διορθωθεί αυτό το πρόβλημα, διότι αυτή τη στιγμή το αποτέλεσμα είναι καταστροφικό. Όπου και αν παίξετε πάντως, το F6 (quicksave) θα πρέπει να σας γίνει δεύτερη φύση μετά από κάθε μάχη και πριν από κάθε ομιλία, για καλό και για κακό!

Στα του gameplay τώρα, το Tyranny παίζει περίπου όπως κάθε άλλο real time, party-based ισομετρικό RPG. Με το mouse επιλέγετε τους χαρακτήρες της τετραμελούς ομάδας σας και τους δίνετε εντολές κίνησης, επεξεργασίας και επίθεσης. Το κλασικό pause system υπάρχει και εδώ, δίνοντάς σας την ευκαιρία να πατάτε Pause στη μάχη όποτε θέλετε για να χτίσετε καλύτερα τη στρατηγική σας, ενώ το εξαιρετικό fast pace mode -που ήρθε στο PoE- υπάρχει και εδώ, ακόμα καλύτερο, έτσι ώστε όχι μόνο να κινείστε πιο γρήγορα στις περιοχές και να μειώσει τον άχρηστο χρόνο του backtracking, αλλά και να αφήσει τις μάχες να εκτελούνται πιο γρήγορα εκεί που χρειάζεται. Μπορούμε να μπούμε σε πολλές λεπτομέρειες για το πώς γίνονται οι μάχες και το πώς στήνετε τους χαρακτήρες σας, αλλά θα σας παραπέμψουμε στα review μας των Baldur’s Gate και Pillars of Eternity όπου το γενικότερο σύστημα χειρισμού και μάχης είναι πανομοιότυπο.

Tyranny review screen 06

Ο τομέας, όμως, που αξίζει να μιλήσουμε παραπάνω εδώ, είναι αυτός του character development, όπου για άλλη μια φορά η Obsidian δοκίμασε κάτι ολότελα διαφορετικό. Μετά την εξαιρετική αναβάθμιση των DnD κανόνων στο PoE, το Tyranny ακολουθεί έναν άλλο δρόμο, ο οποίος βρίσκεται κάπου ανάμεσα σε αυτό και στο σύστημα των Elder Scrolls. Αυτό σημαίνει πως, ενώ μπορείτε να στήσετε το χαρακτήρα σας στην αρχή ώστε να έχει έμφαση σε συγκεκριμένα όπλα/ μαγείες/ δυνάμεις/ skills, όλα αυτά θα μπορέσετε να τα αναβαθμίζετε άρδην καθ' όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού σας με δύο τρόπους. Καταρχάς, στο level up θα σας δίνεται ένα point για να το τοποθετείτε στο attribute της επιλογής σας και ένα point για ένα από τα πολλά spells/ special που μπορεί να ξεκλειδωθεί για κάθε χαρακτήρα (εσείς έχετε πρόσβαση σε όλα τα proficiencies, οι NPCs σε τρία).

Ως εδώ, γνωστά τα πράγματα. Όμως, σε ό,τι αφορά τη χρήση οποιουδήποτε όπλου, skill ή κλάδου μαγείας, όσο πιο πολύ το χρησιμοποιείτε, τόσο καλύτεροι γίνεστε σε αυτό. Αυτή η σχεδιαστική επιλογή αφήνει μεγάλη ελευθερία στον παίκτη να δοκιμάσει διάφορους συνδυασμούς οπλισμού και skill, και ακόμα και άθελά του να χτίσει τις δυνάμεις του χαρακτήρα του με τον τρόπο που τον βολεύει αυτόν καλύτερα. Προσοχή, όμως, αυτή η αναβάθμιση δεν γίνεται με αστείο τρόπο -όπου αν απλά κουνάτε το σπαθί σας θα γίνετε καλύτεροι ξιφομάχοι. Για να λειτουργήσει το σύστημα θέλει πραγματική χρήση στη μάχη, κανονικές επιλογές στις συζητήσεις σας και πράξεις στο περιβάλλον, έτσι ώστε να υπάρχει πραγματικό όφελος, εξισορροπώντας έτσι με πολύ καλό και ομαλό τρόπο τις υπερβολές που είχαν στο παρελθόν τα Elder Scrolls.

Tyranny review screen 07

Για το τέλος θα πρέπει να αναφέρουμε την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στο σύστημα μαγείας, και συγκεκριμένα στον τρόπο με τον οποίο αποκτάτε καινούργια spells. Πέρα από τα ειδικά skills και spells που μπορεί να μάθει ο κάθε χαρακτήρας, ανάλογα με το lore που έχει ο καθένας, μπορεί να μάθει και μια πληθώρα από άλλα spells μέσω ενός ιδιαίτερου συστήματος spell crafting. Βρίσκοντας scrolls, sigils, runes και διάφορες πληροφορίες σκορπισμένες μέσα στον κόσμο του παιχνιδιού, το party σας τα μαθαίνει και μπορεί να τα συνδυάσει μεταξύ τους για να ξεκλειδώσει ντουζίνες από διάφορα spells, τα οποία μπορούν να παραμετροποιηθούν ακόμα παραπέρα και να δίνουν διαφορετικά αποτελέσματα ανάλογα με το specialization που θα δώσετε στον κάθε χαρακτήρα. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα ευρηματικό σύστημα, το οποίο μπορεί στο normal επίπεδο δυσκολίας (το 2 από τα 5-6 επίπεδα) να μην ανοιχθεί πολύ παραπάνω από τα πρώτα δύο επίπεδα συνδυασμών, αλλά από εκεί και πάνω, οι συνδυασμοί αυτοί γίνονται απαραίτητοι για την ομαλή λειτουργία της ομάδας.

Είναι, λοιπόν, το Tyranny το νέο αριστούργημα της Obsidian, το παιχνίδι που θα μας κάνει πάλι να νοσταλγούμε τα Baldur’s Gate και που θα χαθούμε στον κόσμο του για εκατοντάδες ώρες; Ίσως. Αν είχε κυκλοφορήσει πριν από το Pillars of Eternity, η αντιμετώπισή του θα ήταν αρκετά πιο θετική. Αλλά τώρα, δείχνει κάπως πιο low budget, πιο μικρό και φτωχό σε διάρκεια, υλικό και NPCs, ενώ το polishing του ήθελε λίγο ακόμα καιρό, ειδικά σε εκδόσεις Mac/ Linux. Από την άλλη, όμως, είναι αδύνατον να μην το προτείνουμε σε όποιους αγαπάνε τα RPGs. Έχει ένα βαθύ lore, έναν καλοστημένο κόσμο, δυνατό gameplay και μπόλικες επιλογές με πραγματικές επιπτώσεις, που στην ουσία καθιστούν δεδομένο το 2ο ή και 3ο playthrough. Το σημαντικότερο όλων, όμως, είναι το βασικό concept του. Είναι τρομερά σπάνιο να έχετε στα χέρια σας έναν «κακό» χαρακτήρα, και το γεγονός ότι δεν πολεμάτε για τη σωτηρία του κόσμου αλλά για τη δόξα της Kyros ή τη δική σας, καθιστά το νέο παιχνίδι της Obsidian πάρα πολύ ενδιαφέρον καθ' όλη τη διάρκεια της ενασχόλησής σας. Και είναι, ίσως, το μόνο παιχνίδι που πραγματικά μας έκανε να ανησυχήσουμε για την ηθική και τη σκληρότητα των επιλογών μας.


Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: RPGΔιάθεση: Ψηφιακή διανομή
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Obsidian EntertainmentΗμ. Έκδοσης: 10/11/2016
PEGI: 16Εκδότης: Paradox InteractiveΠλατφόρμες: PC

Θετικά

  • Είναι πράγματι συγκλονιστικό να παίζεις ένα ολόκληρο RPG από την πλευρά του κακού.
  • Άλλο ένα ολόφρεσκο, πρωτότυπο και βαθύ lore από την Obsidian.
  • Πολλαπλές επιλογές και σενάρια που αλλάζουν τον κόσμο, τους χαρακτήρες και τα quest που θα συναντήσετε.
  • Ένα πολύ ενδιαφέρον σύστημα ανάπτυξης χαρακτήρα ανάμεσα σε Elder Scrolls και Pillars of Eternity.

Αρνητικά

  • Χρειάζεται ακόμα στρώσιμο σε λίγα bugs για το PC αλλά και στα υπερβολικά πολλά crashes στην Mac OS και Linux έκδοση.
  • Οι χαρακτήρες του party είναι καλοί ως ιδέα αλλά κάπως φτωχοί σε υλοποίηση.
  • Τελειώνει σε σημείο που απαιτεί sequel ή expansion άμεσα.

Βαθμολογία

Αρχιτέκτων και συντηρητής ιστορικών κτιρίων κατ' επάγγελμα, μόλις πέσει η νύχτα φοράει την καμπαρντίνα του και σουρτουκεύει σε αναζήτηση μιας νέας περιπέτειας. Ταξιδιώτης και ονειροπόλος, με κλινικά κολλήματα σε Fantasy και Sci-Fi, gaming backstory από τα 80s και mantra τη φράση «η ιστορία και οι γρίφοι πάνω απ’όλα», δεν χαρίζει κάστανο σε νεοτερισμούς υπερβολικής ευκολίας. Αν είσαι adventure, RPG ή strategy, είναι σχεδόν σίγουρο ότι έχετε περάσει πολλές γλυκές νύχτες μαζί…

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Warhammer 40K Inquisitor: Martyr
“I don’t kill that many people” - Inquisitor.
Πληροφορίες για το gameplay του Mass Effect: Andromeda
Βίντεο που εστιάζει στα διαθέσιμα όπλα και skill του τίτλου.
Trailer για το Warhammer 40,000: Dawn of War III
Η Προφητεία του Πολέμου.
Ανακοινώθηκε το Payday 3
"Θα κυκλοφορήσει όταν θα είναι έτοιμο" 
Open Beta για το Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands
Και απαιτήσεις συστήματος για ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Στα μέσα Μάρτιου η διάθεση του Kona
Παιχνίδι μυστηρίου για PlayStation 4, Xbox One και PC.
Kopanito: All-Stars Soccer
Καλώς τα, τα παιδιά.
Το Perception γίνεται multiplatform
Ένας Horror Adventure τίτλος από μια μικρή ομάδα ανάπτυξης.
Ημερομηνία διάθεσης του Viking: Wolves of Midgard
Σύντομα διαθέσιμο για PlayStation 4, Xbox One και PC.
Διαθέσιμο το Dear Esther: Landmark Edition για PC και Mac
Με τη συμπλήρωση 5 χρόνων από την αρχική κυκλοφορία του.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Απολαυστικός Άλεξ όπως σε κάθε review. Το Tyranny πρόλαβα και το αγόρασα πριν γράψεις την παρουσίαση, δεν κρατιόμουν τι να έκανα :p αλλά θα μου πάρει λίγο ακόμα μέχρι να το τελειώσω. Το βρίσκω πολύ καλό και το μεγάλο του ατού είναι οτι παίζεις ως κακός. Ως πραγματικός κακός! Σίγουρα δεν είναι PoE αλλά και πάλι είναι must για τους crpg fans αλλά και για αρκετούς νέους στο είδος καθώς το θεωρώ αρκετά πιο εύκολο σε σχέση με το προαναφερθέν.

    Υ.Γ. Πες την αλήθεια αν δεν είχες imac και το έπαιζες σε windows pc θα του έβαζες λίιιιγο παραπάνω;; :p:p

  • Vlad_25

    Το έπαιξα σε Windows στο πρώτο playthrough και σε Mac στο 2ο ;)
    να σου πω την αλήθεια, το βαθμολόγησα μονο με το PC στο μυαλο, αν εβαζα το Mac στη μέση, θα ετρωγε μεγαλο χτύπημα γιατι δε μιλαμε για frame drops αλλα για σπασμενο launch εκει. αλλα ακομα κ αν δεν ειχα δει τα προβλήματα στο Mac, πιο πανω δε θα του έβαζα, θεωρώ πως εχει κάποιες ελλείψεις κ περιορισμους που δεν θα του έβαζα πιο πανω. ο πηχης εχει ανέβει μετα τα πολυ καλα isometric rpgs των τελευταίων ετων :D
    αυτο δε σημαίνει πως δεν ειναι ενα πολυ ωραίο παιχνίδι που δε πρέπει όλοι οι rpg fans να δουν!

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 2 μήνες από Sky333
  • Ειχα ψηθει πολυ για το Tyranny και εχοντας διαβασει το κειμενο σου ακομα περισσοτερο.

    Αλλα... οσο και να το παλευεις δεν θα μας πεισεις για την κρυφη αξια του Alpha Protocol!! :p

  • MarkodisRM

    dont get me wrong, το παιχνιδι ηταν οσο buggy οσο μπορει να βγει ενας τιτλος. μιλαμε για ατελειωτα προβληματα που ακομα δεν εχουν φτιαχθει όλα. απολυτα δικαιο ολο το χαντάκωμά του.
    απλα ειχε πολυ καλοστημενο σεναριο και κοσμο κ πραγματικα αυτοκαταστραφηκε. μια μεγαλη χαμενη ευκαιρια ηταν κ ενα μεγαλο κριμα.

  • Ωραίο review Αλέξανδρε. Πραγματικά κρίμα που σε παίδεψαν τα όποια προβλήματα είχε το παιχνίδι στο mac, θαρρώ πως θα διορθωθούν άμεσα. Το τέλειωσα και εγώ παιχνίδι χθες βράδυ, θέλω βέβαια να φορτώσω δυο παλιότερα saves για να δω δυο πράγματα λίγο καλύτερα καθώς δε θα το παίξω καπάκι δεύτερη φορά, θα περάσει από λίγος έως αρκετός καιρός. πάντως σα διάρκεια και υλικό είναι παραπάνω από ικανοποιητικό το πακέτο, έχω κάνα δύο αλλά.. αλλά χαλάλι του.

  • Αφού ξεκίνησαν να δοκιμάζουν διάφορα συστήματα ανάπτυξης χαρακτήρων, ε ας κάνουν και μια προσπάθεια με το The Dark Eye που είναι και το αγαπημένο μου πλέον (το είχαν τα Drakensang). Με την ικανότητά τους στις πολλαπλές επιλογές και στο γράψιμο γενικά, ο συνδυασμός θα είναι απόλυτα φονικός.

    - Την απουσία voice actors δεν την θεωρώ καν μειονέκτημα αν μιλάμε για περιορισμένο budget, είναι ο μοναδικός τρόπος για να μην κάνεις εκπτώσεις σε πιο σημαντικούς τομείς. Κοιτάξτε τι έγινε και με το Metal Gear 5 που είχε και μια KONAMI από πίσω.

  • Είμαι απλός άνθρωπος
    Βλέπω Obsidian,αγοράζω

  • ωραία πάμε για αγορά νομίζω......

  • Να πω ότι δεν μου άνοιξες την όρεξη σα λυσσάρης θα ήταν ψέμματα Αλέξανδρε. Υπέροχο review!
    Θα τη σβήσω (την πείνα) στο Dishonored.....:)

  • Στο Tyranny βγαίνουν τρελά γούστα. Scarlet Chorus και ξερό ψωμί.

  • melk0r

    Ωχχχχ... full chaotic evil πήγες με την μία εσυ ε; δεν ειχα το στομάχι να παω σε αυτο το extreme απο την αρχη!

  • Πόσο χαίρομαι που συνεχίζει το σερί των επιτυχημένων old-school RPG κυκλοφοριών και μάλιστα με ένα τόσο ενδιαφέρον και φρέσκο concept! Αυξάνεσθε και πληθύνεσθε. Kι ας "γκρινιάζει" ο Μιχαλιτσιάνος ότι δεν έχει χρόνο να τα προλάβει όλα. :P Εννοείται ότι το Tyranny μπαίνει πολύ ψηλά στη wishlist.

  • παιδιά το παιχνίδι είναι πολύ καλό, ένα σκαλί κάτω από το pillars αλλά επίσης τρομερά ευχάριστο!

  • Αλέξανδρε πολύ ωραίο review,θέλω να το αγοράσω μιας και δεν ξεφεύγουμε συχνά από το μονοπάτι του καλού!Ήρθε η ώρα να πάρουν και οι κακοί το αίμα τους πίσω.Όσο αφορά τις φωνές,δεν είναι απαραίτητα μειονέκτημα για μένα μιας και σε ένα κείμενο υπάρχει μαγεία και μπορεί να αναγκάσει τον παίκτη να προσπαθήσει λίγο παραπάνω και να αγαπήσει περισσότερο το παιχνίδι.

πως και πως περιμένω να ακουσω για Horizon Και το περιμένω πως και πώς ...αντε να δουμε τι θα ακούσ...
@Cyan7 Συμφωνω οτι ολα στην πραξη μετρανε! Ας το αφησουμε λοιπον να ερθει με το καλο και ελπιζω να τ...
Ναι σίγουρα τα νούμερα δεν λένε κάτι γιατί η απόδοση είναι που μετράει. Το Wii U ήταν λίγο καλύτερο ...
Δεν τα ξέχασα, όταν λέω κατάλληλες προσθήκες συμπεριλαμβάνονται και ram και graphics.
Θα δούμε παιδ...
@vasilas432

Απλο marketing ειναι! Αλλιως τα ονομαζει η AMD αλλιως η Nvidia, αλλα πανω κατω κοντα...
Το memory bandwidth είναι όντως πιο αδύναμο αλλά όσο αφορα τα cuda cores πάει αλλιώς η Nvidia και αλ...
Παιδια @Cyan7 και @vasilas432 ξεχνατε τα πιο σημαντικα κομματια της εξισωσης! Την Ram και την καρτα ...
Θα ήθελα απλά να συμπηρώσω οτι οι Jaguar έχουν ήδη τα χρονάκια τους και ενδεχομένως μια υλοποίηση στ...
Συμφωνώ σε αυτά που λες και επαυξάνω. Αυτό θέλω να σου πω και εγώ, Η arm επεξεργαστές όντος χρησιμο...
Συμφωνω απολυτα στο θεμα του ανταγωνισμου.
Μονο οι τιμες πεφτουν σχετικα γρηγορα, σε ολα τα αλλα ον...