Στο τσακ πρόλαβε την υποψηφιότητα για ένα από τα χειρότερα παιχνίδια της χρονιάς.

Για να πούμε την αλήθεια, μας δημιουργείται η εντύπωση ότι ο λόγος ύπαρξης τέτοιων παιχνιδιων δεν είναι άλλος από το τυράννισμα του εκάστοτε συντάκτη, ο οποίος, αν σέβεται τον εαυτό του, θα πρέπει να υποστεί ένα μεγάλο κομμάτι του παιχνιδιου προτού αποτυπώσει τις εντυπώσεις του. Όχι επειδή περιμένει κανένα θαύμα μετά την πρώτη ώρα ενασχόλησης, αλλά επειδή, όπως και να το κάνουμε, φαντάζει ολίγον τι επιπόλαιο το γράψιμο ενός review σε ένα παιχνίδι που δεν έχουμε κλείσει καν ώρα, ακόμα και όταν είναι παντελώς αδιάφορο.

Λέμε “παντελώς αδιάφορο” και όχι κάτι πιο αυστηρό, γιατί τουλάχιστον σε τεχνικό επίπεδο το Air Conflicts τρέχει απροβλημάτιστα. Βέβαια, πέντε χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία του παιχνιδιού θα ήταν λίγο περίεργο οι δημιουργοί να μην είχαν εξαλείψει και τα τελευταία bugs (ας ρίξουμε μία λοξή ματιά προς την Bethesda εδώ). Για να βγάλουμε τα θετικά από τη μέση, βασικότερο ατού του Air Conflict αποτελούν τα σχεδόν ακαριαία loadings. Σε μία εποχή όπου μέχρι να φορτώσει το παιχνίδι έχουμε φτιάξει καφέ, έχουμε βάλει πλυντήριο και έχουμε προλάβει στο μεταξύ να τελειώσουμε τον καφέ (ώστε να έχουμε κάτι να κάνουμε στο επόμενο reload), το Air Conflicts έρχεται να χαλάσει την πιάτσα.

Air Conflicts Secret Wars Ultimate screen 01

Δεν αργεί, βέβαια, κανείς να διαπιστώσει ότι ο λόγος των στιγμιαίων loadings οφείλεται στον τεχνικό του τομέα, που παραπέμπει στην αρχική του κυκλοφορία, το μακρινό 2011 της προηγούμενης γενιάς, όπου ακόμα και τότε φάνταζε σαν παιχνίδι της προ-προηγούμενης γενιάς. Για να είμαστε ειλικρινείς, δεν μπήκαμε στη διαδικασία να διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι τις ουσιαστικές διαφορές που φέρει το παιχνίδι ώστε να δικαιολογεί το “Ultimate Edition” σκέλος του τίτλου. Είμαστε αρκετά σίγουροι, όμως, ότι η βασική, αν όχι η μόνη, διαφορά υποτίθεται ότι πρέπει να εντοπιστεί στα υποτιθέμενα εμπλουτισμένα γραφικά που “επιτυγχάνονται χάρη στην ισχύ του PS4”.

Εάν αυτά είναι πάντως τα βελτιωμένα γραφικά, τότε δεν θα θέλαμε καν να δουμε πώς ήταν στην αρχική του έκδοση. Κάθε επίπεδο δείχνει πραγματικά σαν να προέρχεται από την εποχή του PS2, με εντελώς απλοϊκές επιφάνειες, βλάστηση και κτήρια που φαίνεται λες και ανήκουν στα αρχικά στάδια μίας μακέτας, ενώ και τα μαχητικά αεροπλάνα δεν καλυτερεύουν την κατάσταση στο ελάχιστο. Όσον αφορά το gameplay, η περιγραφή του παιχνιδιού αποκαλεί το Air Conflicts ως “arcade flight simulator”, ένας χαρακτηρισμός που καταφέρνει και αντιφάσκει μέσα σε μόλις τρεις λέξεις. Κατά την ταπεινή μας άποψη ένα παιχνίδι μπορεί να είναι ή το ένα ή το άλλο και στη συγκεκριμένη περίπτωση δε γίνεται παρά να το χαρακτηρίσουμε ως ξεκάθαρα arcade. Η ύπαρξη simulation μοντέλου χειρισμού δεν αλλάζει αυτήν την κατάσταση, παρόλο που περιπλέκει λίγο το χειρισμό του αεροπλάνου.

Air Conflicts Secret Wars Ultimate screen 02

Άλλωστε, πώς να το χαρακτηρίσουμε ως simulator όταν έχουμε άπειρες σφαίρες, ρουκέτες και οβίδες εδάφους, ενώ, το βασικότερο, ένα Spitfire του B' Παγκοσμίου Πολέμου διαφέρει σε απειροελάχιστα σημεία στο χειρισμό από ένα πολεμικό αεροπλάνο του A' ΠΠ; Για το ρεαλισμό θα θέλαμε να μας μιλήσει και η ίδια η εταιρία, όταν σε αποστολή που διαδραματίζεται στο Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο -και έχοντας ξεκλειδωμένα διάφορα αεροσκάφη- το ίδιο το παιχνίδι μάς εμφανίζει ως προτεινόμενη επιλογή ένα δίπλανο του Α' ΠΠ.

Όσον αφορά το περιεχόμενο του παιχνιδιού, δεν έχει να πει πάρα πολλά αν και αριθμεί 49 αποστολές. Όμως, εδώ μιλάμε για ποσότητα και όχι για ποιότητα, καθώς στην πλειοψηφία τους θα πρέπει απλά να καταρρίψουμε συγκεκριμένο αριθμό από εχθρικά μαχητικά σκάφη ή να ρίξουμε οβίδες σε επίγειους στόχους. Δυστυχώς οι αερομαχίες δεν προσφέρουν πολλές συγκινήσεις, κυρίως λόγω της παρωχημένης A.I., που οδηγεί τα εχθρικά σκάφη σε συνεχείς κύκλους γύρω μας, αλλά και εξαιτίας των απαρχαιωμένων οπτικών εφέ. Σε μία προσπάθεια ποικιλίας έχουν προστεθεί και stealth αποστολές, οι οποίες όμως περισσότερο εκνευρισμό προκαλούν παρά ένταση, ελέω των ακαριαίων "game over" τους.

Air Conflicts Secret Wars Ultimate screen 03

Το οικοδόμημα των 49 αποστολών συνοδεύεται από το απαραίτητο σεναριακό υπόβαθρο, που όμως βρίσκεται στα ίδια, χαμηλά επιπεδα. Στο campaign παίρνουμε τον έλεγχο της λεγόμενης ως Dee-Dee, η οποία, παρέα με άλλους δύο μισθοφόρους, θα πάρει μέρος σε αποστολές σε διάφορα πολεμικά θέατρα (να σημειώσουμε εδώ πως η βοήθεια των μισθοφόρων ως wingmen είναι ανάλογη της βοήθειας που θα είχε ένα νεροπίστολο στο Doom). Οι στατικές εικόνες με αισθητική ερασιτεχνικού κόμικ, σε συνδυασμό με το κάκιστο γράψιμο, αδυνατούν να προκαλέσουν το ενδιαφέρον. Από τη μία η Dee-Dee μιλάει για τη φρίκη του πολέμου και για τις τύψεις που έχει για το θάνατο που αναγκάζεται να σκορπίσει και από την άλλη, σε αποστολή που εκτυλίσσεται στην ξηρά, ξεφωνίζει αρχικά “ωωωπ! Γερμανικά μεταγωγικά στη θάλασσα! Ευκαιρία να τα βυθίσω” (μέσες άκρες) και αφού βυθίσει τρία από αυτά σκέφτεται χαμηλοφώνως “το χαίρομαι περισσότερο απ’ ό,τι ίσως θα έπρεπε”.

Λίγο πριν ολοκληρώσω το κείμενο, δε γίνεται παρά να αναφέρω και μία παρατήρησή μου, που θεωρώ ότι είναι ενδεικτική για την ποιότητα της δουλειάς που έχει γίνει σε αυτό το παιχνίδι. Πώς να πιστέψει κανείς ότι η ομάδα που είναι υπεύθυνη για την αναβίωση του Air Conflicts είχε ουσιαστική όρεξη, όταν ένα σημαντικό ορθογραφικό λάθος -που "βγάζει μάτι"- έμεινε απείραχτο; Μιλαμε για τη λέξη "Mission" που εδώ γράφεται “Misssion” και εμφανίζεται με κόκκινα γράμματα, πρώτη πρώτη, στο τέλος κάθε μα κάθε αποστολής. Ίσως μας θεωρήσετε υπερβολικούς, αλλά εμείς πιστεύουμε ότι δεν νοείται ομάδα με πάθος και όρεξη που να μην ελέγχει εξονυχιστικά έστω τα βασικά κείμενα του παιχνιδιού.

Air Conflicts Secret Wars Ultimate screen 07

Με λίγα λόγια, το Air Conflict: Secret Wars - Ultimate Edition αδυνατεί να προκαλέσει έστω και το παραμικρό ενδιαφέρον. Δεν είναι απίθανο όταν το δει κάποιος να νομίσει πως το PS4 απέκτησε backwards compatibility με το PS2, μία σκέψη που θα ισχυροποιηθεί όταν πιάσει και το χειριστήριο στα χέρια του.


Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: Action, SimulationΔιάθεση: Enarxis Dynamic Media
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Games FarmΗμ. Έκδοσης: 28/10/2016
PEGI: 12Εκδότης: SoedescoΠλατφόρμες: PS 4

Θετικά

  • Στιγμιαία loadings.

Αρνητικά

  • Οπτικός τομέας που παραπέμπει στα πρώτα χρόνια του PS3 (τελευταία του PS2).
  • Ποικιλία αποστολών που παραπέμπει στα ενδιάμεσα χρόνια του PS2 (ίσως πρώτους μήνες του PS3)

Βαθμολογία

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από πολύ νωρίς χάρη στο Atari 2600. Έκτοτε, το πάθος του για τα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς με ιδιαίτερη έμφαση στο console gaming και ιδίως στα FPS, action-adventure και οτιδήποτε έχει την indie “ταμπέλα”. Ο κινηματογράφος έρχεται στην πολύ κοντινή δεύτερη θέση στα χόμπι του, παρακολουθώντας ένα μεγάλο εύρος ταινιών από την αξεπέραστη εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα blockbusters του "ψηφιακού" Hollywood.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Horizon: Zero Dawn
Όταν ο John Connor γνώρισε τη Lara.
Gameplay υλικό από το Elder Scrolls Online: Morrowind
Επιστροφή στο Vvardenfell του Elder Scrolls III.
For Honor
Για την Τιμή των πολεμιστών μας (και των microtransactions...)!
Ανακοινώθηκε το Dungeons 3 για PC, PS4 και Xbox One
Κοντά μας το ερχόμενο φθινόπωρο.
Καινούργιο gameplay υλικό από το NieR: Automata
Μια ματιά στα όπλα του παιχνιδιού. 
Call of Duty: Infinite Warfare - Sabotage
H Infinity Ward συνεχίζει την καθοδική πορεία της.
Λεπτομέρειες για τα DLC του Nioh
Καθώς και για τις δωρεάν αναβαθμίσεις του.
PlayStation VR υποστήριξη για το Dirt Rally
Μαζί με ένα επιπλέον mode για το παιχνίδι.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Έλα Νικόλα παραδέξου το,κάτι έκανες στον Admin και σ'εκδικείται.
    Επί του review σε βρίσκω πολύ αυστηρό,ακούς εκεί παράπονα για το Misssion.Έχει 3 s για να συμβαδίζει με το κλίμα Β'Παγκοσμίου,SS κλπ.Θα μου πεις έχει 3 και όχι 2.Ε τι να κάνουν οι άνθρωποι,αφού έχει ήδη 2,πως θα το κάνουν πιο έντονο;Πολύ αυστηρός,πάρα πολύ.:p
    Σοβαρά τώρα,με όσα διάβαζα,περίμενα ένα 2 πάντως.Ίσως τόσο να του έβαζα εγώ.

  • ΦΕΡΤΕ ΤΟΝ ΠΑΙΧΝΙΔΑΡΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ

  • Men of Low Moral Fiber

    πως το λένε το άλλο? take my money NOWWWWW (και τσιρίδα!)! χαχαχ :p

ε οκ ρε συ, ολα οσα ειπες ειναι single player. για παίχτες που παίζουν κυρίως Multiplayer παιχνιδια ...
For Honor σε K2
Η διαφορά της sony με την ms είναι ότι τα exclusive της ,δεν βγαίνουν στο pc..
λογικα θα βγει και σε Pc ε? τι? οχι?
Χορταστικό και καλογραμμένο review. Η αλήθεια είναι πως το περίμενα χρόνια το συγκεκριμένο και με αυ...
@Volgana Επιβεβαιωνω 100% αυτο που εγραψες για το Mario 64! Οταν το ειχαμε δει εκεινη την εποχη μα...
Δε βγήκε ακόμα το Odyssey ε;;
Πολύ περιεκτικό και καλογραμμένο review που σε τραβάει να το διαβάσεις ως το τέλος. Νομίζω ότι δίνει...
Tο σχολιο μου ηταν σαρκαστικο γι αυτο και το emote στο τελος, και βεβαια καλα κανουν και δοκιμαζουν ...
παιρνω σα βαση οτι υπαρχει μια ωραια ιστορια, ενα 40ωρο ουσιαστικου gameplay και το οτι ειναι ισως τ...