Στο τσακ πρόλαβε την υποψηφιότητα για ένα από τα χειρότερα παιχνίδια της χρονιάς.

Για να πούμε την αλήθεια, μας δημιουργείται η εντύπωση ότι ο λόγος ύπαρξης τέτοιων παιχνιδιων δεν είναι άλλος από το τυράννισμα του εκάστοτε συντάκτη, ο οποίος, αν σέβεται τον εαυτό του, θα πρέπει να υποστεί ένα μεγάλο κομμάτι του παιχνιδιου προτού αποτυπώσει τις εντυπώσεις του. Όχι επειδή περιμένει κανένα θαύμα μετά την πρώτη ώρα ενασχόλησης, αλλά επειδή, όπως και να το κάνουμε, φαντάζει ολίγον τι επιπόλαιο το γράψιμο ενός review σε ένα παιχνίδι που δεν έχουμε κλείσει καν ώρα, ακόμα και όταν είναι παντελώς αδιάφορο.

Λέμε “παντελώς αδιάφορο” και όχι κάτι πιο αυστηρό, γιατί τουλάχιστον σε τεχνικό επίπεδο το Air Conflicts τρέχει απροβλημάτιστα. Βέβαια, πέντε χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία του παιχνιδιού θα ήταν λίγο περίεργο οι δημιουργοί να μην είχαν εξαλείψει και τα τελευταία bugs (ας ρίξουμε μία λοξή ματιά προς την Bethesda εδώ). Για να βγάλουμε τα θετικά από τη μέση, βασικότερο ατού του Air Conflict αποτελούν τα σχεδόν ακαριαία loadings. Σε μία εποχή όπου μέχρι να φορτώσει το παιχνίδι έχουμε φτιάξει καφέ, έχουμε βάλει πλυντήριο και έχουμε προλάβει στο μεταξύ να τελειώσουμε τον καφέ (ώστε να έχουμε κάτι να κάνουμε στο επόμενο reload), το Air Conflicts έρχεται να χαλάσει την πιάτσα.

Air Conflicts Secret Wars Ultimate screen 01

Δεν αργεί, βέβαια, κανείς να διαπιστώσει ότι ο λόγος των στιγμιαίων loadings οφείλεται στον τεχνικό του τομέα, που παραπέμπει στην αρχική του κυκλοφορία, το μακρινό 2011 της προηγούμενης γενιάς, όπου ακόμα και τότε φάνταζε σαν παιχνίδι της προ-προηγούμενης γενιάς. Για να είμαστε ειλικρινείς, δεν μπήκαμε στη διαδικασία να διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι τις ουσιαστικές διαφορές που φέρει το παιχνίδι ώστε να δικαιολογεί το “Ultimate Edition” σκέλος του τίτλου. Είμαστε αρκετά σίγουροι, όμως, ότι η βασική, αν όχι η μόνη, διαφορά υποτίθεται ότι πρέπει να εντοπιστεί στα υποτιθέμενα εμπλουτισμένα γραφικά που “επιτυγχάνονται χάρη στην ισχύ του PS4”.

Εάν αυτά είναι πάντως τα βελτιωμένα γραφικά, τότε δεν θα θέλαμε καν να δουμε πώς ήταν στην αρχική του έκδοση. Κάθε επίπεδο δείχνει πραγματικά σαν να προέρχεται από την εποχή του PS2, με εντελώς απλοϊκές επιφάνειες, βλάστηση και κτήρια που φαίνεται λες και ανήκουν στα αρχικά στάδια μίας μακέτας, ενώ και τα μαχητικά αεροπλάνα δεν καλυτερεύουν την κατάσταση στο ελάχιστο. Όσον αφορά το gameplay, η περιγραφή του παιχνιδιού αποκαλεί το Air Conflicts ως “arcade flight simulator”, ένας χαρακτηρισμός που καταφέρνει και αντιφάσκει μέσα σε μόλις τρεις λέξεις. Κατά την ταπεινή μας άποψη ένα παιχνίδι μπορεί να είναι ή το ένα ή το άλλο και στη συγκεκριμένη περίπτωση δε γίνεται παρά να το χαρακτηρίσουμε ως ξεκάθαρα arcade. Η ύπαρξη simulation μοντέλου χειρισμού δεν αλλάζει αυτήν την κατάσταση, παρόλο που περιπλέκει λίγο το χειρισμό του αεροπλάνου.

Air Conflicts Secret Wars Ultimate screen 02

Άλλωστε, πώς να το χαρακτηρίσουμε ως simulator όταν έχουμε άπειρες σφαίρες, ρουκέτες και οβίδες εδάφους, ενώ, το βασικότερο, ένα Spitfire του B' Παγκοσμίου Πολέμου διαφέρει σε απειροελάχιστα σημεία στο χειρισμό από ένα πολεμικό αεροπλάνο του A' ΠΠ; Για το ρεαλισμό θα θέλαμε να μας μιλήσει και η ίδια η εταιρία, όταν σε αποστολή που διαδραματίζεται στο Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο -και έχοντας ξεκλειδωμένα διάφορα αεροσκάφη- το ίδιο το παιχνίδι μάς εμφανίζει ως προτεινόμενη επιλογή ένα δίπλανο του Α' ΠΠ.

Όσον αφορά το περιεχόμενο του παιχνιδιού, δεν έχει να πει πάρα πολλά αν και αριθμεί 49 αποστολές. Όμως, εδώ μιλάμε για ποσότητα και όχι για ποιότητα, καθώς στην πλειοψηφία τους θα πρέπει απλά να καταρρίψουμε συγκεκριμένο αριθμό από εχθρικά μαχητικά σκάφη ή να ρίξουμε οβίδες σε επίγειους στόχους. Δυστυχώς οι αερομαχίες δεν προσφέρουν πολλές συγκινήσεις, κυρίως λόγω της παρωχημένης A.I., που οδηγεί τα εχθρικά σκάφη σε συνεχείς κύκλους γύρω μας, αλλά και εξαιτίας των απαρχαιωμένων οπτικών εφέ. Σε μία προσπάθεια ποικιλίας έχουν προστεθεί και stealth αποστολές, οι οποίες όμως περισσότερο εκνευρισμό προκαλούν παρά ένταση, ελέω των ακαριαίων "game over" τους.

Air Conflicts Secret Wars Ultimate screen 03

Το οικοδόμημα των 49 αποστολών συνοδεύεται από το απαραίτητο σεναριακό υπόβαθρο, που όμως βρίσκεται στα ίδια, χαμηλά επιπεδα. Στο campaign παίρνουμε τον έλεγχο της λεγόμενης ως Dee-Dee, η οποία, παρέα με άλλους δύο μισθοφόρους, θα πάρει μέρος σε αποστολές σε διάφορα πολεμικά θέατρα (να σημειώσουμε εδώ πως η βοήθεια των μισθοφόρων ως wingmen είναι ανάλογη της βοήθειας που θα είχε ένα νεροπίστολο στο Doom). Οι στατικές εικόνες με αισθητική ερασιτεχνικού κόμικ, σε συνδυασμό με το κάκιστο γράψιμο, αδυνατούν να προκαλέσουν το ενδιαφέρον. Από τη μία η Dee-Dee μιλάει για τη φρίκη του πολέμου και για τις τύψεις που έχει για το θάνατο που αναγκάζεται να σκορπίσει και από την άλλη, σε αποστολή που εκτυλίσσεται στην ξηρά, ξεφωνίζει αρχικά “ωωωπ! Γερμανικά μεταγωγικά στη θάλασσα! Ευκαιρία να τα βυθίσω” (μέσες άκρες) και αφού βυθίσει τρία από αυτά σκέφτεται χαμηλοφώνως “το χαίρομαι περισσότερο απ’ ό,τι ίσως θα έπρεπε”.

Λίγο πριν ολοκληρώσω το κείμενο, δε γίνεται παρά να αναφέρω και μία παρατήρησή μου, που θεωρώ ότι είναι ενδεικτική για την ποιότητα της δουλειάς που έχει γίνει σε αυτό το παιχνίδι. Πώς να πιστέψει κανείς ότι η ομάδα που είναι υπεύθυνη για την αναβίωση του Air Conflicts είχε ουσιαστική όρεξη, όταν ένα σημαντικό ορθογραφικό λάθος -που "βγάζει μάτι"- έμεινε απείραχτο; Μιλαμε για τη λέξη "Mission" που εδώ γράφεται “Misssion” και εμφανίζεται με κόκκινα γράμματα, πρώτη πρώτη, στο τέλος κάθε μα κάθε αποστολής. Ίσως μας θεωρήσετε υπερβολικούς, αλλά εμείς πιστεύουμε ότι δεν νοείται ομάδα με πάθος και όρεξη που να μην ελέγχει εξονυχιστικά έστω τα βασικά κείμενα του παιχνιδιού.

Air Conflicts Secret Wars Ultimate screen 07

Με λίγα λόγια, το Air Conflict: Secret Wars - Ultimate Edition αδυνατεί να προκαλέσει έστω και το παραμικρό ενδιαφέρον. Δεν είναι απίθανο όταν το δει κάποιος να νομίσει πως το PS4 απέκτησε backwards compatibility με το PS2, μία σκέψη που θα ισχυροποιηθεί όταν πιάσει και το χειριστήριο στα χέρια του.


Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: Action, SimulationΔιάθεση: Enarxis Dynamic Media
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Games FarmΗμ. Έκδοσης: 28/10/2016
PEGI: 12Εκδότης: SoedescoΠλατφόρμες: PS 4

Θετικά

  • Στιγμιαία loadings.

Αρνητικά

  • Οπτικός τομέας που παραπέμπει στα πρώτα χρόνια του PS3 (τελευταία του PS2).
  • Ποικιλία αποστολών που παραπέμπει στα ενδιάμεσα χρόνια του PS2 (ίσως πρώτους μήνες του PS3)

Βαθμολογία

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από πολύ νωρίς χάρη στο Atari 2600. Έκτοτε, το πάθος του για τα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς με ιδιαίτερη έμφαση στο console gaming και ιδίως στα FPS, action-adventure και οτιδήποτε έχει την indie “ταμπέλα”. Ο κινηματογράφος έρχεται στην πολύ κοντινή δεύτερη θέση στα χόμπι του, παρακολουθώντας ένα μεγάλο εύρος ταινιών από την αξεπέραστη εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα blockbusters του "ψηφιακού" Hollywood.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Το Shemnue 3 δεν θα βρίσκεται στην E3
Αλλά αποκαλύφθηκε ένας νέος χαρακτήρας.
Συνεργασία μεταξύ Twitch & Bandai Namco Europe
Για τη δημιουργία του επίσημου esports οργανισμού του Tekken 7.
Το πρώτο trailer για το Far Cry 5
"Καλώς ήλθατε στη Hope County".
Gameplay video για το Dirt 4
10 λεπτά γεμάτα βροχή, χιόνι, λιακάδα και ομίχλη.
Launch trailer για το RiME
Ταξίδι σε ένα μυστηριώδες νησί.
Injustice 2
Η εκδίκηση του single player.
Νέες προσφορές στο PlayStation Store
Με πολλά παιχνίδια κάτω των €20 και Deal of the Week.
Νέα εικόνα-κλειδί του Far Cry 5 στη δημοσιότητα
Γνωρίζοντας τους νέους "κακούς" της Ubisoft.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Έλα Νικόλα παραδέξου το,κάτι έκανες στον Admin και σ'εκδικείται.
    Επί του review σε βρίσκω πολύ αυστηρό,ακούς εκεί παράπονα για το Misssion.Έχει 3 s για να συμβαδίζει με το κλίμα Β'Παγκοσμίου,SS κλπ.Θα μου πεις έχει 3 και όχι 2.Ε τι να κάνουν οι άνθρωποι,αφού έχει ήδη 2,πως θα το κάνουν πιο έντονο;Πολύ αυστηρός,πάρα πολύ.:p
    Σοβαρά τώρα,με όσα διάβαζα,περίμενα ένα 2 πάντως.Ίσως τόσο να του έβαζα εγώ.

  • ΦΕΡΤΕ ΤΟΝ ΠΑΙΧΝΙΔΑΡΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ

  • Men of Low Moral Fiber

    πως το λένε το άλλο? take my money NOWWWWW (και τσιρίδα!)! χαχαχ :p

θα ειμαστε εκει!!
Εδώ περιμέναμε 17 χρόνια, τώρα θα κολλήσουμε?
Όποτε είναι έτοιμο Suzuki san αρκεί να είναι τόσο έπο...
κανε μαγικά και βγάλτω φετος το Δεκέμβριο για να κολαει και το 20aniversery και θα ανταμειφθείς για ...
" Ίσως είμαστε αρκετά τυχεροί ώστε να δούμε μία στροφή στην ποιότητα τύπου Resident Evil 7."



...
Το νού σας εκεί στην Ανατολή. Μη γίνει Final Fantasy η υπόθεση...!
Δεν έχω και πολλές ελπίδες ύστερα από το χλιαρό FFXV, το gameplay του οποίου δεν διεκδικεί και δάφν...
Μάλιστα.Final Fantasy VII και Shemnue 3 "τρώνε" καθυστέρηση απ'οτι βλέπω.Ρίχνανε "τυράκια" καλά πριν...
Μα δεν τη συμφέρει τη SE να ακυρώσει τίτλο-αφιέρωμα, που περιμένει κόσμος και λαός! Πολύ χλωμό να έπ...
Αστειευόμενος το είπα. Αλλά ξέρεις, όποιος καεί με το χυλό φυσά και το γιαούρτι.
Δεν είναι φάρσα! Απλά δεν μπορούσαμε να αποδώσουμε τον όρο "co-development" αλλιώς!