"Βελόνα και κλωστή! Βελόνα και κλωστή!"

Οι περιπέτειες με ήρωα τον αξιολάτρευτο δεινόσαυρο Yoshi και την παρέα του απασχολούν τους οπαδούς της Nintendo εδώ και πολλά χρόνια. Από την παρθενική εμφάνισή του στο Super Mario World το μακρινό 1990, έως και σήμερα, περίπου 27 χρόνια μετά, ο συμπαθέστατος δεινόσαυρος και η φυλή του έχουν εμφανιστεί σε μια πληθώρα τίτλων, εμπνευσμένων από το σύμπαν του Μάριο. Ωστόσο, ο Yoshi μετράει στο ιστορικό του μια σχέση εξίσου παλιά, που είναι και αυτή όμως αρκετά ξεχωριστή. Μιλάμε φυσικά για τη σχέση του με τον Poochy, ένα σκυλάκι που είναι το μοναδικό πλάσμα που θα μπορούσε να είναι το κατοικίδιο ενός... δεινόσαυρου. Ο Yoshi και ο Poochy ξανασυναντιούνται, μετά από το 2014 και το Yoshi’s New Island, στο Yoshi’s Wooly World, μια ξεχωριστή περιπέτεια που κυκλοφόρησε το 2015 για το Wii U, με την πιο πρόσφατη περιπέτεια να επανέρχεται σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά και για τη φορητή κονσόλα της Nintendo, το Nintendo 3DS.

Το τελευταίο διάστημα, ομολογουμένως, η Nintendo ακολουθεί μια πολύ περίεργη τακτική, φέρνοντας μεγάλες κυκλοφορίες των πρόσφατων οικιακών κονσολών (και ειδικά τίτλων που κυκλοφόρησαν για το Wii U) στη φορητή της κονσόλα. Δεν ξέρουμε αν επιδιώκει με αυτόν τον τρόπο να καλύψει τις ζημιές της πιο πρόσφατης οικιακής της κονσόλας, επιλέγοντας να φέρει ports τίτλων της που ίσως της κόστισαν ως προς την ανάπτυξή τους στο φορητό της, σε μια ύστατη προσπάθεια να βγάλει κέρδος από αυτούς πριν εκείνοι χαθούν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας μαζί με τη κονσόλα στην οποία κυκλοφόρησαν αρχικά. Τίτλοι όπως το Hyrule Warriors Legends ή το Super Mario Maker επανέρχονται σχετικά δριμύτεροι, καθώς η ποιότητα και το περιεχόμενό τους μειώνεται δραστικά, χωρίς να προσφέρουν απαραίτητα κάτι καινοτόμο, που ενδεχομένως θα δικαιολογήσει μια δεύτερη αγορά.

Poochy Yoshis Wooly World 01

Θα ήταν ψέματα να πούμε πως το Yoshi’s Wooly World δεν άξιζε ως κυκλοφορία. Το πόνημα της Good-Feel ήταν μια μοναδική δημιουργία, που κέρδισε κοινό και κριτικούς. Το ερώτημα, όμως, είναι ένα: υπάρχει κάποιος λόγος, πέρα για όσους θα ασχοληθούν με τον τίτλο για πρώτη φορά, να αποκτήσουν ξανά το παιχνίδι και να περιπλανηθούν, για μια ακόμα φορά, σε έναν κόσμο φτιαγμένο από... μαλλί; Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα βρίσκεται κάπου στη μέση, καθώς το Poochy and Yoshi's Wooly World -με εξαίρεση ελάχιστες προσθήκες- δεν παρουσιάζει κάποιες ιδιαίτερες αλλαγές. Το παιχνίδι εξακολουθεί να είναι ένα τυπικό 2D platformer, με μερικές σκηνές να εκτυλίσσονται σε περιβάλλον 2.5D, ενώ ο πυρήνας του ακολουθεί την παραδοσιακή συνταγή των παιχνιδιών Yoshi. Ο πράσινος δεινόσαυρος καλείται να περιπλανηθεί σε 8 διαφορετικούς κόσμους και σε περισσότερα από 48 επίπεδα, σε μια προσπάθεια να προστατεύσει τα διάφορα μέλη της φυλής των Yoshi από την κατάρα του μοχθηρού Kamek, η οποία μετατρέπει τα δεινοσαυράκια σε... μπάλες κλωστής.

Και όπως μας προϊδεάζει ο τίτλος, δεν πρόκειται για έναν απλό κόσμο. Τα πάντα αποτελούνται από μαλλί, συμπεριλαμβανομένων τόσο του πρωταγωνιστή όσο και των αντιπάλων του, με το background κάθε επιπέδου να αποτελείται από δεκάδες μέτρα κλωστής και νήματος, σε διάφορα χρώματα και σχέδια. Ακόμα και τα παραδοσιακά αυγά, τα οποία οι παίκτες μπορούσαν να δημιουργήσουν, καταπίνοντας τους διάφορους εχθρούς, αντικαθίστανται από μπάλες κλωστής που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που χρησιμοποιούνταν τα αυγά σε προηγούμενα παιχνίδια. Και αυτό ακριβώς είναι και ένα από τα δυνατά σημεία του παιχνιδιού, καθώς το εικαστικό κομμάτι είναι απλά πανέμορφο. Δεν αγγίζει, φυσικά, τα επίπεδα της έκδοσης του WiiU, αλλά η περιπλάνησή μας στον μάλλινο κόσμο είναι μια άκρως ευχάριστη εμπειρία, κάτι που ενισχύει αρκετά το κομμάτι της εξερεύνησης.

Poochy Yoshis Wooly World 02

Άλλωστε, ένας από τους άγραφους στόχους κάθε platformer τίτλου Yoshi είναι η συλλογή όλων των κρυφών στοιχείων κάθε επιπέδου. Φυσικά, κάτι τέτοιο μπορεί άνετα να επιτευχθεί κατά τη διάρκεια του πρώτου playthrough κάθε επιπέδου. Ωστόσο, αν χρειαστεί ο παίκτης να επιστρέψει για να βρει κάτι που του ξέφυγε στην πορεία, η διαδικασία αυτή δεν θεωρείται καθόλου επίπονη ή βαρετή, καθώς τα πανέμορφα επίπεδα μάς ταξιδεύουν και μας δίνουν την αίσθηση της πρώτης φοράς. Ο χειρισμός εξακολουθεί να είναι απλός, με τα πλήκτρα Α & Β να είναι υπεύθυνα για τα άλματα και την κατάποση των εχθρών, ενώ με τα πλήκτρα σκανδάλης ο παίκτης μπορεί να εκτοξεύσει τις μπάλες κλωστής που δημιουργεί ο Yoshi καταπίνοντας τους εχθρούς του. Η δυσκολία, στο κανονικό gameplay mode, είναι ικανοποιητική και ταιριάζει τέλεια με το στυλ και το ύφος του παιχνιδιού.

Τα πράγματα, όμως, γίνονται εξαιρετικά πιο εύκολα μέσω του Mellow mode. Εδώ ο Yoshi ακολουθείται μόνιμα από 3 κουτάβια Poochy, τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει απεριόριστα ως μπάλες κλωστής. Τα κουτάβια μπορούν επίσης να ανιχνεύουν τα κρυμμένα μυστικά εντός του επιπέδου, ενώ η δυνατότητα αιώρησης του Yoshi δεν περιορίζεται χρονικά. Αυτά, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν υπάρχει πλέον όριο ζωών, κάνουν το παιχνίδι ιδανικό για έναν αρχάριο παίκτη μικρής ηλικίας, αλλά οι βετεράνοι παίκτες που θα ασχοληθούν με το παιχνίδι στη φορητή του έκδοση απλά θα ξεχάσουν και θα προσπεράσουν το συγκεκριμένο αυτό mode. Πέρα όμως από την παραδοσιακή φόρμουλα, η Good-Feel έχει εισάγει και άλλα gameplay features. Ο Yoshi θα μπορεί να μεταμορφωθεί σε τεράστιο δεινόσαυρο ή να κάνει χρήση ειδικών οχημάτων και αντικειμένων κατά τη διάρκεια μικρών sequences εντός συγκεκριμένων επιπέδων, με σκοπό να ανακαλύψει ορισμένα από τα κρυμμένα αντικείμενα. Επιπλέον, μπορεί να μετατρέψει ορισμένους εχθρούς, όπως τα Chomps Chomps, σε πολύχρωμες μπάλες από μαλλί, τις οποίες και μπορεί να χρησιμοποιήσει στην εξερεύνηση των επιπέδων.

Poochy Yoshis Wooly World 03

Όλα αυτά όμως δεν αποτελούν τίποτα περισσότερο από ευχάριστα διαλείμματα, τα οποία θα θέλαμε να υπάρχουν πολύ συχνότερα. Το στούντιο ανάπτυξης θα μπορούσε να είχε προσθέσει μερικά επιπλέον επίπεδα που θα μπορούσαν να κάνουν χρήση αυτών των gameplay gimmicks και να αιτιολογήσουν, εν μέρει, μια δεύτερη αγορά του παιχνιδιού. Δεν γίνεται, όμως. Και δυστυχώς, όλα αυτά μας κάνουν να συνειδητοποιούμε οδυνηρά πως παίζουμε με μια φορητή έκδοση του ίδιου παιχνιδιού, καθώς δεν υφίστανται περισσότερες αλλαγές σε σχέση με την οικιακή έκδοση. Το σύστημα Power Badge, το οποίο επιτρέπει στους παίκτες να αποκτήσουν εμβλήματα δύναμης για να βγάλουν πέρα κάποιες πίστες, προσφέροντας ως αντίτιμο μερικές από τις πολύτιμες λίθους που μαζεύει ο Yoshi, επιστρέφει αυτούσιο, ενώ η χρήση των φιγούρων amiibo δεν προσφέρει τίποτα ουσιαστικό εκτός από επιπλέον Yoshi skins.

Επομένως, για ποιο λόγο κάποιος υποψήφιος παίκτης θα αγόραζε το παιχνίδι; Όπως προαναφέρθηκε, κάποιος που δεν έχει WiiU ή δεν έχει ασχοληθεί με το παιχνίδι, θα περάσει σίγουρα καλά. Για αυτούς που έχουν ασχοληθεί με το παιχνίδι, η Nintendo προβάλει ως επιχείρημα... τον Poochy. Κατά τη διάρκεια του κανονικού παιχνιδιού, ο Yoshi ξεκλειδώνει κάποιες ειδικές πίστες, στις οποίες οι παίκτες αναλαμβάνουν τον έλεγχο του Poochy. Τα επίπεδα αυτά, όμως, δεν προσθέτουν κάτι ξεχωριστό στη συνολική εμπειρία του παιχνιδιού. Πρόκειται για, γενικώς, αδιάφορα επίπεδα α λα Super Mario Run, όπου οι παίκτες προσπαθούν να συλλέξουν όσες περισσότερες λίθους μπορούν, ελέγχοντας έναν Poochy που τρέχει χωρίς σταματημό. Αν η συλλογή πολύτιμων λίθων για την απόκτηση Power Badges ήταν μια σχετικά εύκολη υπόθεση, τώρα γίνεται ακόμα ευκολότερη.

Poochy Yoshis Wooly World 04

Ένα άλλο extra mode που μπορεί να ικανοποιήσει κάπως μια ορισμένη μερίδα παικτών είναι το Professional Mode, το οποίο μπορεί να γίνει διαθέσιμο από την καλύβα του Yoshi. Εκεί οι παίκτες μπορούν να δημιουργήσουν νέα skins Yoshi με βάση τις κλωστές που έχουν συλλέξει ή που είναι διαθέσιμα από το ίδιο το παιχνίδι. Ακόμα και αυτό όμως μπορεί να γίνει αδιάφορο πολύ γρήγορα, ακόμα και από αυτούς τους παίκτες που αρέσκονται στη δημιουργία αντικειμένων και χαρακτήρων σε παιχνίδια. Τέλος, αν περιμένετε κάποια μορφή multiplayer μεταξύ του Yoshi και του Poochy (ή άλλων Yoshi όπως ίσχυε στο κανονικό παιχνίδι) τότε μάλλον θα απογοητευτείτε, καθώς η έκδοση για το φορητό σύστημα της Nintendo αποτελεί μια αποκλειστικά single-player εμπειρία, χωρίς την ύπαρξη κάποιας μορφής online ή συνεργατικού παιχνιδιού πολλών παικτών.

Μια ίσως ενδιαφέρουσα προσθήκη είναι το Yoshi's Theatre Mode. Κάθε μέρα ξεκλειδώνονται μικρά βίντεο, εμπνευσμένα από αστεία περιστατικά στη ζωή του Yoshi και του Poochy, ενώ με τη λήξη του βίντεο οι παίκτες καλούνται να δώσουν απάντηση σε μια ερώτηση που εμφανίζεται στην οθόνη. Κάθε σωστή απάντηση επιβραβεύει τον παίκτη με 500 πολύτιμες λίθους, οι οποίες χρησιμοποιούνται αποκλειστικά στο Power Badge system. Αν και το μόνο όφελος αυτών είναι να κάνουν το παιχνίδι ακόμα πιο εύκολο, τα λίγα δευτερόλεπτα που διαρκούν τα βίντεο αρκούν για να κάνουν τους παίκτες να χαμογελάσουν και να απολαύσουν τα εικαστικά του παιχνιδιού, που εμφανίζονται εδώ με όλο τους το κάλος.

Poochy Yoshis Wooly World 05

Ως τελικό αποτέλεσμα, θέλοντας και μη, η Nintendo περιορίζει το κοινό που ίσως θα θελήσει να αγοράσει το παιχνίδι. Αν κάποιος έχει πρόσβαση στην πιο πρόσφατη οικιακή κονσόλα της εταιρείας του Κιότο, είναι πολύ καλύτερο να ασχοληθεί εκεί με αυτόν τον τίτλο, καθώς το επιπρόσθετο περιεχόμενο δεν αρκεί για να ικανοποιήσει πολλά γούστα. Όμως, οι κάτοχοι των φορητών συστημάτων, που δεν έχουν ασχοληθεί με την οικιακή κονσόλα και τον εν λόγω τίτλο, πέρα από τις όποιες ελλείψεις, είναι σίγουρο πως θα απολαύσουν ένα πανέμορφο platformer.

Το Poochy and Yoshi's Wooly World, μάλιστα, τρέχει ομαλότατα στο New Nintendo 3DS, με σταθερό 3D effect και με ρυθμό ανανέωσης τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο, σε αντίθεση με την «απλή» έκδοση του 3DS, το οποίο αναπαράγει τον τίτλο με ρυθμό ανανέωσης τα 30 καρέ. Το ικανοποιητικά απλό gameplay, τα πανέμορφα εικαστικά και φυσικά το μάλλινο... ντουέτο θα κρατήσουν καλή συντροφιά στους κατόχους των 3DS. Οι υπόλοιποι, όμως, που έχουν ήδη ασχοληθεί με αυτήν την περιπέτεια του Yoshi, δεν θα χάσουν τίποτα αν απλώς την προσπεράσουν.


Σχετικά παιχνίδια

Kirby Robobot boxshot      Owlboy packshot      unravel packshot      Yoshis Woolly World packshot


Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: PlatformerΔιάθεση: CD Media
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Good-FeelΗμ. Έκδοσης: 03/02/2017
PEGI: 3Εκδότης: NintendoΠλατφόρμες: Nintendo 3DS

Θετικά

  • Ένας υπέροχος εικαστικά κόσμος.
  • Απλός και συνάμα ικανοποιητικός χειρισμός.
  • Καλή μεταφορά στα φορητά συστήματα.
  • Ικανοποιητικός βαθμός πρόκλησης...

Αρνητικά

  • ...που μειώνεται απότομα με τα Mellow Mode & Power Badge system.
  • Η προσθήκη ανούσιων έως αδιάφορων extras.
  • Η αφαίρεση του co-op και η έλλειψη κάποιου multiplayer mode.

Βαθμολογία

Όλα ξεκινάνε ένα βράδυ Χριστουγέννων όπου αποκτώ το πρώτο μου Game Boy και γίνομαι αυτόματα (χωρίς να το ξέρω τότε) οπαδός της Nintendo. Ακολουθεί μια κονσόλα PlayStation (σε λίγο μεγαλύτερη ηλικία) και από τότε η δεσποινίδα Croft εισβάλει στη ζωή μου. Έκτοτε, τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει πολύ. Παραμένω φανατικός οπαδός των φορητών και των 3rd person Action Adventures (Tomb Raider! Prince of Persia! Assassin’s Creed??) μόνο που προτιμώ να απολαμβάνω τίτλους στην οθόνη του PC (γιατί είμαι φαν και των RTS!). Από εκεί και πέρα δεν θα πω όχι σε ένα καλό βιβλίο, πολλές καλές σειρές, άπειρες καλές ταινίες και βόλτες με καλή παρέα.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia
Παράλληλες ζωές... από το παρελθόν.
Η παρουσία της Nintendo στην E3 2017
Με δύο εκπομπές και τουρνουά.
Ανακοινώθηκε το 2DS XL από τη Nintendo
Έρχεται παρέα με τρία νέα παιχνίδια.
Οι ανακοινώσεις από το Nintendo Direct
Οι τίτλοι που αναμένεται να κυκλοφορήσουν σε Switch και 3DS
Διαθέσιμο το Yokai Watch 2
Μία περιπέτεια, δύο νέες εκδόσεις.
"Δυναμική" παρουσία στην E3 2017 από τη Nintendo
Με πολλά παιχνίδια για 3DS και Switch.
Έρχεται το Farming Simulator 18
Αρχικά διαθέσιμο για PS Vita και 3DS.
Αυξήστε τα στατιστικά του Pokemon σας
Για τους κατόχους Sun/ Moon.
Η πορεία της Nintendo για το 2017
Όπως την προβλέπει ο πρόεδρος της εταιρείας.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Απίστευτα καλό παιχνίδι,το έλιωσα στο WiiU.Δυστυχώς δεν υπάρχει λόγος να το ξαναπάρω.Όσοι το σκέφτεστε πάντως,το παιχνίδι αξίζει με χίλια.

  • DarthAltair

    Ισχύει ακριβώς το ίδιο και με εμένα. Λιώσιμο με co-op στο wiiu και απίστευτο γέλιο. Το παιχνίδι είναι από τα κορυφαία στο είδος ;)

  • Το έπαιξα στο wiiu και το λάτρεψα, εύκολο παιχνίδι αλλά με τη γνωστή μαγεία της νιντεντο παρούσα. Τοσο όμορφα σχεδιασμένο που συνέχεια είχα εκείνο το γλυκό συναίσθημα στην καρδιά όσο έπαιζα. Θα το τιμήσω για συλλεκτικούς λόγους κάποια στιγμή και στο 3ds . Ειδικά όσοι έχετε μικρά παιδιά δε χάνεται η ευκαιρία να το χαρείτε μαζί τους.

  • Φανταστικό art direction, η γνώριμη γλυκιά αίσθηση της Νίντυ, άψογοι μηχανισμοί, αλλά προσωπικά το αργό και χαλαρό του gameplay δεν με κέρδισε όσο θα ήθελα. Για μένα, ως τίτλος platform, υστερεί μπροστά στην τρέλα του Donkey Kong και το εθιστικό gameplay του Mario. Με έχασε δηλαδή κάπου εκεί στον 4 κόσμο. Περιμένω πια με ενδιαφέρον το Sonic Mania στο Switch, μήπως και η Sega καλύψει τα γούστα μου!

θα ειμαστε εκει!!
Εδώ περιμέναμε 17 χρόνια, τώρα θα κολλήσουμε?
Όποτε είναι έτοιμο Suzuki san αρκεί να είναι τόσο έπο...
κανε μαγικά και βγάλτω φετος το Δεκέμβριο για να κολαει και το 20aniversery και θα ανταμειφθείς για ...
" Ίσως είμαστε αρκετά τυχεροί ώστε να δούμε μία στροφή στην ποιότητα τύπου Resident Evil 7."



...
Το νού σας εκεί στην Ανατολή. Μη γίνει Final Fantasy η υπόθεση...!
Δεν έχω και πολλές ελπίδες ύστερα από το χλιαρό FFXV, το gameplay του οποίου δεν διεκδικεί και δάφν...
Μάλιστα.Final Fantasy VII και Shemnue 3 "τρώνε" καθυστέρηση απ'οτι βλέπω.Ρίχνανε "τυράκια" καλά πριν...
Μα δεν τη συμφέρει τη SE να ακυρώσει τίτλο-αφιέρωμα, που περιμένει κόσμος και λαός! Πολύ χλωμό να έπ...
Αστειευόμενος το είπα. Αλλά ξέρεις, όποιος καεί με το χυλό φυσά και το γιαούρτι.
Δεν είναι φάρσα! Απλά δεν μπορούσαμε να αποδώσουμε τον όρο "co-development" αλλιώς!