Άλλο ένα platformer που ξέχασε να εκδοθεί στο NES...

Ας το πούμε από την αρχή. Το Alwa’s Awakening δεν είναι τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο από έναν πιστότατο φόρο τιμής στην οκτάμπιτη εποχή των NES και Master System. Πιστό ως το τελευταίο pixel, δίχως τον παραμικρό νεωτερισμό είτε σε gameplay είτε σε τεχνικό επίπεδο (κάτι που, αντιθέτως, κατάφερνε το διασκεδαστικότατο Shovel Knight). Ως εκ τούτου, το πόνημα της τετραμελούς Elden Pixels απευθύνεται σχεδόν αποκλειστικά στους λάτρεις εκείνης της μακρινής εποχής, που αναπολούν ένα καλό platform παιχνίδι στα πρότυπα των Metroid, Zelda II ή Faxanadu (τυχερός όποιος γνωρίζει το συγκεκριμένο διαμαντάκι). Όλοι οι υπόλοιποι το πιθανότερο είναι ότι θα αντικρίσουν, απλά, ένα, φαινομενικά, παρωχημένο συνονθύλευμα από pixels.

Το Alwa’s Awakening έχει ως background, τι άλλο, έναν δαίμονα που αποφάσισε να φέρει την καταστροφή ενός οικισμού. Εμείς παίρνουμε το ρόλο της Zoe, και οπλισμένοι με ένα μαγικό ραβδί θα προσπαθήσουμε να επαναφέρουμε την ειρήνη. Με λίγα λόγια έχουμε τη συνηθισμένη δικαιολογία για την περιπέτεια που θα ακολουθήσει. Το ραβδί που φέρει η πρωταγωνίστρια, αρχικά, κάθε άλλο παρά μαγικό φαντάζει, καθώς η χρήση του παραπέμπει περισσότερο σε απλό ρόπαλο. Σταδιακά θα αποκτήσετε νέες μαγικές δυνάμεις, που εκ πρώτης όψεως δείχνουν αρκετά περιορισμένες, αριθμώντας μονάχα στις τρεις, με μόλις μία αναβάθμιση σε δύο από αυτές. Σταδιακά, όμως, γίνεται σαφές πως ο κόσμος του Alwa είναι φτιαγμένος εξ ολοκλήρου γύρω από τη χρήση αυτών των δυνάμεων και με αρκετά δουλεμένο τρόπο ώστε τελικά αυτές οι ικανότητες καταφέρνουν να διατηρήσουν την ποικιλία των προκλήσεων.

alwas awakening screen 01

Η πρώτη και βασικότερη μαγεία που εντοπίζουμε είναι αυτή της δημιουργίας κύβων πλησίον της Alwa, επιτρέποντάς της να φτάσει ψηλότερα σημεία ή να πατήσει σε θανατηφόρες επιφάνειες. Με τη δεύτερη ικανότητα μπορούμε να εμφανίσουμε φούσκες, που αιωρούνται στον αέρα για λίγη ώρα, επιτρέποντάς μας και πάλι να φτάσουμε σε ψηλότερα ή απομακρυσμένα σημεία. Αυτές οι δύο δυνάμεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του παιχνιδιού και των περιβαλλοντικών γρίφων στη συνολική διάρκεια των περίπου έξι ωρών. Ως ένα παιχνίδι που ακολουθεί κατά γράμμα τους κανόνες της οκτάμπιτης εποχής θα πρέπει να περιμένετε έναν υψηλό βαθμό πρόκλησης, ιδίως στα σημεία όπου χρειάζεται ο άμεσος συνδυασμός των τριών δυνάμεων (η τρίτη αφορά στην εκτόξευση ηλεκτρισμού), ενώ φυσικά δεν λείπουν οι περιπτώσεις όπου κάποιοι περιβαλλοντικοί κίνδυνοι εξοντώνουν την Zoe με μία μόλις επαφή.

Κάπου εδώ έρχεται ο αναχρονιστικός μηχανισμός των saves, αποκλειστικά και μόνο σε συγκεκριμένα δωμάτια, που συχνά πυκνά είναι αρκετά απομακρυσμένα (για να μην μιλήσουμε για την περίπτωση που ξεχάσετε να επισκεφτείτε κάποιο από αυτά και για κακή σας τύχη χάσετε... το πέταγμα του gamepad σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο). Κατά τη δική μας εκτίμηση, το συγκεκριμένο σύστημα save δεν προσφέρει τίποτα περισσότερο από εκνευρισμό, σε αντίθεση με το αίσθημα της έντασης (όπως πιστεύουμε πως θα είχαν στο μυαλό τους οι δημιουργοί).

alwas awakening screen 02

Το έτερο θέμα του Alwa’s Awakening αφορά το έντονο backtracking, που σε σημεία γίνεται αρκετά κουραστικό. Ακολουθώντας τη metroidvania λογική, ο κόσμος του παιχνιδιού είναι ενιαίος και -ως είθισται στο είδος- πολλά σημεία είναι απροσπέλαστα έως ότου βρούμε μία νέα δύναμη. Ο χάρτης βοηθάει στα μέγιστα την περιήγησή μας, αλλά η διαρκής ανάγκη να προχωράμε μπρος πίσω για την εύρεση συγκεκριμένων αντικειμένων και το ξεκλείδωμα νέων περιοχών, ξεπερνάει σε σημεία την αίσθηση της εξερεύνησης και περνάει στα χωράφια της χαμαλοδουλειάς... Για να μην αδικήσουμε το παιχνίδι βέβαια, η δομή των πέντε dungeons είναι δουλεμένη και αρκετά έξυπνη, με γρίφους που απαιτούν παρατηρητικότητα και πολλές φορές φαντασία, “παίζοντας” συχνά με τα γνωστά μυστικά μονοπάτια πίσω από φαινομενικά απροσπέλαστους τοίχους (ένα από τα πλέον συνηθισμένα τρικ εκείνων των παλιότερων platforms).

Τα boss fights έρχονται ως απλές αλλά ταιριαστές κορυφώσεις του κάθε dungeon, απαιτώντας τη γνωστή trial and error οκτάμπιτη φιλοσοφία, όπου χρειάζεται να αποκωδικοποιήσουμε τις θανατηφόρες ρουτίνες τους ώστε να κινηθούμε και να επιτεθούμε με σχετική ασφάλεια μέσω κινήσεων χειρουργικής ακρίβειας. Αν και η γενικότερη δομή των επιπέδων του Alwa’s Awakening βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, το ίδιο δεν μπορεί να ειπωθεί για τους βασικούς εχθρούς, που στερούνται ποικιλίας και φαντασίας, είτε σε εικαστικό επίπεδο είτε στον τρόπο αντιμετώπισής τους. Ευτυχώς στην ουσία του παιχνιδιού, που αφορά το platforming, η ομάδα ανάπτυξης τα κατάφερε καλά, επιτρέποντάς μας να εκτελούμε άλματα με απόλυτη ακρίβεια.

alwas awakening screen 03

Οπτικά εννοείται ότι το παιχνίδι δείχνει κομμένο και ραμμένο για να τρέξει σε NES. Το πόσο όμορφο ή άσχημο θα το δει κανείς εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τη δύναμη της νοσταλγίας ή την επαφή που είχε ο καθένας με εκείνη την εποχή. Σαφέστατα έχουμε δει πολύ πιο όμορφα αποτελέσματα με τη χρήση αυτής της τεχνοτροπίας, αλλά από την άλλη η Elden Pixels φαίνεται έντονα πως έχει μελετήσει διεξοδικά τα platforms των 80s, ώστε να προσφέρει ένα πιστό αποτέλεσμα, κάτι που με τον τρόπο του είναι αξιέπαινο. Στα ίδια επίπεδα ακολουθεί και η μουσική υπόκρουση με “πιασάρικα” οκτάμπιτα ακούσματα.

Δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση το θέμα. Όπως είπαμε και στην εισαγωγή, το Alwa’s Awakening απευθύνεται σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό. Προσωπικά ο γράφων δεν χρειάστηκε παρά να δει 2-3 εικόνες από το παιχνίδι ώστε να πειστεί ότι οφείλει να το δοκιμάσει και αυτό γιατί δεν υπάρχει η παραμικρή ελπίδα αυτοσυγκράτησης σε οτιδήποτε δείχνει, εκ πρώτης όψεως τουλάχιστον, ως ένα καλοδουλεμένο ταξίδι στο NES. Η συγκεκριμένη περίπτωση αποτελεί έναν τίμιο φόρο τιμής σε εκείνη την εποχή, τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο.


Σχετικά παιχνίδια

Odallus boxshot       Owlboy packshot      Shovel knight cover      Maldita Castilla packshot


Τσέκαρε το βίντεο

Έκθεση εικόνων

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: PlatformerΔιάθεση: Ψηφιακή διανομή
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Elden PixelsΗμ. Έκδοσης: 02/02/2017
PEGI: N/AΕκδότης: Elden PixelsΠλατφόρμες: PC

Θετικά

  • Δουλεμένη φιλοσοφία οκτάμπιτου platform παιχνιδιού.
  • Στις περίπου έξι ώρες είναι χορταστικό.
  • Απαιτητικά platform στοιχεία με καλοφτιαγμένο μηχανισμό αλμάτων.

Αρνητικά

  • Δεν είναι κατάλληλο για όσους δεν έχουν καμία επαφή με τα οκτάμπιτα platforms.
  • Μικρή ποικιλία αδιάφορων εχθρών.
  • Το σύστημα του save.
  • Αρκετό backtracking.

Βαθμολογία

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από πολύ νωρίς χάρη στο Atari 2600. Έκτοτε, το πάθος του για τα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς με ιδιαίτερη έμφαση στο console gaming και ιδίως στα FPS, action-adventure και οτιδήποτε έχει την indie “ταμπέλα”. Ο κινηματογράφος έρχεται στην πολύ κοντινή δεύτερη θέση στα χόμπι του, παρακολουθώντας ένα μεγάλο εύρος ταινιών από την αξεπέραστη εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα blockbusters του "ψηφιακού" Hollywood.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Το Shemnue 3 δεν θα βρίσκεται στην E3
Αλλά αποκαλύφθηκε ένας νέος χαρακτήρας.
Διαθέσιμο το Everspace για PC και Xbox One
Εντυπωσιακές μάχες στο διάστημα.
Συνεργασία μεταξύ Twitch & Bandai Namco Europe
Για τη δημιουργία του επίσημου esports οργανισμού του Tekken 7.
Το πρώτο trailer για το Far Cry 5
"Καλώς ήλθατε στη Hope County".
Gameplay video για το Dirt 4
10 λεπτά γεμάτα βροχή, χιόνι, λιακάδα και ομίχλη.
Launch trailer για το RiME
Ταξίδι σε ένα μυστηριώδες νησί.
Η ημερομηνία κυκλοφορίας του Divinity: Original Sin 2
Το Σεπτέμβρη θα διατεθεί η πλήρης έκδοση για PC.
Δωρεάν δοκιμή για το Fallout 4 σε Xbox One και PC
Διαθέσιμο ολόκληρο το παιχνίδι, μαζί με εκπτώσεις για αυτό.
Xbox Play Anywhere θα είναι το Crackdown 3
Είναι πλέον επίσημο.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Όντως, πρόκειται για ένα σύγχρονο παιχνίδι που παραπέμπει σε προηγούμενες δεκαετίες. Κρίμα που δεν αποδείχθηκε πιο αξιόλογο.

θα ειμαστε εκει!!
Εδώ περιμέναμε 17 χρόνια, τώρα θα κολλήσουμε?
Όποτε είναι έτοιμο Suzuki san αρκεί να είναι τόσο έπο...
κανε μαγικά και βγάλτω φετος το Δεκέμβριο για να κολαει και το 20aniversery και θα ανταμειφθείς για ...
" Ίσως είμαστε αρκετά τυχεροί ώστε να δούμε μία στροφή στην ποιότητα τύπου Resident Evil 7."



...
Το νού σας εκεί στην Ανατολή. Μη γίνει Final Fantasy η υπόθεση...!
Δεν έχω και πολλές ελπίδες ύστερα από το χλιαρό FFXV, το gameplay του οποίου δεν διεκδικεί και δάφν...
Μάλιστα.Final Fantasy VII και Shemnue 3 "τρώνε" καθυστέρηση απ'οτι βλέπω.Ρίχνανε "τυράκια" καλά πριν...
Μα δεν τη συμφέρει τη SE να ακυρώσει τίτλο-αφιέρωμα, που περιμένει κόσμος και λαός! Πολύ χλωμό να έπ...
Αστειευόμενος το είπα. Αλλά ξέρεις, όποιος καεί με το χυλό φυσά και το γιαούρτι.
Δεν είναι φάρσα! Απλά δεν μπορούσαμε να αποδώσουμε τον όρο "co-development" αλλιώς!