Open world με co-op. Τι; Δεν αρκεί;

Κάποιοι υψηλά ιστάμενοι εκεί ψηλά στις πολυτελείς αίθουσες των meeting τους χαζεύουν με ευφορία τον τοίχο με τη χρυσή επιγραφή “Open World Games”, εκεί όπου φιγουράρουν τα μεγάλα και φανταχτερά κάδρα των Assassin’s Creed, Far Cry, Watch Dogs και The Division (ρίχνουν και καμιά κλεφτή ματιά προς το The Crew… πέτυχε, δεν πέτυχε; δε βαριέσαι DLCs, expansion packs, από δω από κει κάτι έκανε κι αυτό). Παραδίπλα μία ξεφτισμένη εικόνα του Splinter Cell βρίσκεται στο πάτωμα. Οι επιχειρηματικοί ειδήμονες ακόμα δεν έχουν αποφασίσει πού θα κρεμάσουν το κάδρο του· αν θα το κρεμάσουν δηλαδή, γιατί πάντα υπάρχει η πιθανότητα να μπει στην αποθήκη μαζί με τα Prince of Persia και Beyond Good & Evil (“ε, και να ολοκληρωθεί κάποια στιγμή η ανάπτυξη του Beyond Good & Evil 2, το πολύ πολύ να το κρεμάσουμε κάπου στη ρεσεψιόν, να δείχνουμε και ένα κουλτουρέ ύφος. Εδώ πάνω, πάντως, δεν το βάζουμε με τίποτα, σας το λέω από τώρα!”).

Αρκετά όμως με τα θέματα της διακόσμησης, καιρός να επιστρέψουν στα διά ταύτα. Φάκελος Ghost Recon, “καμία ιδέα;”. Ένα κοίταγμα προς τον λαμπερό τοίχο με τα open world κάδρα και ένα μεταξύ τους βλέμμα γεμάτο νόημα αρκεί. Δεν χρειάζεται καν να ειπωθεί μία κουβέντα. Ο υπεύθυνος για τα πρακτικά παίρνει τον φάκελο και γράφει με μεγάλα μωβ γράμματα “Open World”, στις σημειώσεις αναφέρει “Στάνταρ πακέτο: 1) τεράστιος χάρτης, 2) δεκάδες αποστολές (η ποσότητα είναι ιδιάζουσας σημασίας!), 3) microtransactions, 4) online co-op, 5) politically correct σενάριο από τη δυτική ματιά, 6) απλή δομή αποστολών για να μην μπερδεύονται οι παίκτες. Οι εργολαβίες Τα καθήκοντα να μοιραστούν κατά τα συνηθισμένα στα στούντιό μας σε Ασία, Αμερική και Ευρώπη”.

Ghost Recon Wildlands 01

Και κάπως έτσι φτάνουμε στο σήμερα, με ένα Ghost Recon Wildlands που τη μεγαλύτερη συγγένεια με το franchise την έχει χάρη στο κοινό όνομα. Ένα Ghost Recon που αφήνει πίσω του το άκρως tactical και βαθύ gameplay των Advanced Warfighter, Future Soldier και λοιπών τίτλων της σειράς προς όφελος της τυπικής, πλέον, open world συνταγής στην οποία μας έχει συνηθίσει η γαλλική εταιρία. Θα αφήσουμε εδώ τη συζήτηση για την κληρονομιά των πρότερων τίτλων που αφήνει πίσω, καθώς η αλλαγή από ένα γραμμικό stealth tactical shooter, με καλοδουλεμένη αρχιτεκτονική επιπέδων, διαφέρει παρασάγγας από την open world φιλοσοφία που φέρνει το Wildlands. Οπότε, ας περάσουμε απευθείας στο τι καταφέρνει και που αποτυγχάνει ο παρόν τίτλος.

Θα προσπαθήσουμε να μην επεκταθούμε πολύ στις πολιτικές προεκτάσεις του σεναρίου. Η Ubisoft κομπάζει συνεχώς για τη multicultural σύνθεση των ομάδων της (και καλά κάνει τη σημερινή εποχή), αλλά από την άλλη δεν φαίνεται να έχει την ίδια ευαισθησία για συγκεκριμένες μερίδες πληθυσμού στη συγκεκριμένη περίπτωση. Με πρόφαση τη διαφημιστική συμμετοχή του ονόματος Tom Clancy στον τίτλο (ο άνθρωπος έχει φύγει από τη ζωή από το 2013, πόσο καιρό ακόμα θα πρέπει να μπαίνει το όνομά του στα παιχνίδια και για ποιον ακριβώς λόγο;) το Wildlands έπρεπε ντε και καλά να αναφέρεται σε πραγματική γεωπολιτική περιοχή.

Ghost Recon Wildlands 02

Αυτήν τη φορά την ατυχία την είχε η Βολιβία (αν και οι υπόλοιπες χώρες της Λατινικής Αμερικής δεν μένουν παραπονεμένες χάρη σε διάφορες γλαφυρές αναφορές τους εδώ κι εκεί). Βρισκόμαστε στο πολύ κοντινό 2019, όπου η Βολιβία πλέον έχει σχεδόν κατακτηθεί από την Santa Blanca, ένα καρτέλ ναρκωτικών  με επικεφαλής τον αιμοσταγή El Sueno. Το πόσο προπαγανδιστική και στερεοτυπική είναι η πλοκή το αφήνουμε σε εσάς να το ανακαλύψετε. Κατά το δικό μας ψάξιμο η απεικόνιση της κατάστασης που επικρατεί στη χώρα είναι πέρα ως πέρα κατακριτέα, ενώ δεν θα πρέπει να σχολιάσουμε καν ότι μόνο ο αμερικανικές ειδικές δυνάμεις μπορούν να εξυγιάνουν το χάος και την διεφθαρμένη κυβέρνηση υπό τις επευφημίες των εγχώριων ανταρτών.

Ας το αφήσουμε αυτό εδώ, όμως, για να μην κουράζουμε, καθώς είναι ένα θέμα που σχολιάσθηκε έτσι κι αλλιώς εκτενώς στο τέλος του Webcast  #292. Στο ίδιο το περιεχόμενο της πλοκής η κατάσταση δεν γίνεται καλύτερη. Οι διάλογοι είναι παντελώς αποστειρωμένοι, με μηδαμινή απόδοση οποιασδήποτε προσωπικότητας από τη βασική τετραμελή ομάδα, ενώ η πλοκή είναι τόσο κοινότυπη και άνευ ουσίας που αδυνατεί πλήρως να κρατήσει το ενδιαφέρον. Είναι τέτοια η φύση του παιχνιδιού, όπου έτσι κι αλλιώς η πιθανότητα μίας καλογραμμένης πλοκής ήταν μάλλον καταδικασμένη. Ας εξηγήσουμε τι εννοούμε. Το πρόβλημα εντοπίζεται στον τρόπο που αποδίδεται η ελευθερία κινήσεων. Από τα πρώτα λεπτά του παιχνιδιού έχουμε τη δυνατότητα να πάμε σε οποιοδήποτε σημείο του χάρτη  και να κυνηγήσουμε σχεδόν οποιονδήποτε υπαρχηγό επιθυμούμε από τους, συνολικά, 25 που περιέχει το Wildlands.

Ghost Recon Wildlands 03

Κάθε υπαρχηγός έχει υπό την επιτήρησή του μία ξεχωριστή περιοχή, η οποία παράλληλα περιέχει συνήθως 5-6 αποστολές, ενώ επίσης χαρακτηρίζεται από ένα διαφορετικό βαθμό δυσκολίας. Η δυσκολία όμως αλλάζει ελάχιστα, κάτι που γίνεται εσκεμμένα, ώστε ο καθένας να απολαμβάνει την πλήρη ελευθερία κινήσεων που διαφημίζει το παιχνίδι χωρίς σημαντικά εμπόδια. Το δίκοπο μαχαίρι αυτής της προσέγγισης σημαίνει πως υπάρχει ένας φυσικός αντίκτυπος στην -εντελώς αναιμική- κλιμάκωση. Όσοι είχατε ασχοληθεί με το Prince of Persia του 2008 (εκείνο με τα cel-shaded γραφικά) θα  μπορέσετε εύκολα να κάνετε τον παραλληλισμό με την παρόμοια, προβληματική του δομή.

Για να επανέλθουμε και λίγο στα του σεναρίου, καταλαβαίνετε ότι όταν το παιχνίδι σάς επιτρέπει -πρακτικά- να ολοκληρώσετε οποιαδήποτε από τις κεντρικές αποστολές με όποια σειρά θέλετε, τότε γίνεται άμεσα κατανοητό πως η πλοκή δε γίνεται παρά να πάσχει στον τομέα της συνοχής. Επειδή όμως το Wildlands δεν νομίζουμε πως θα το παίξετε για το σενάριο, ας αφήσουμε εδώ αυτό το θέμα. Επιστρέφουμε στο open world του θέματος. Ο χάρτης του Wildlands είναι τεράστιος. Είναι σίγουρα ένας από τους μεγαλύτερους που έχουμε δει σε παιχνίδι· ενδέχεται να είναι και ο μεγαλύτερος. Το περιβάλλον επίσης έχει μεγάλη ποικιλομορφία από γεωγραφική άποψη και ο καθαρά οπτικός του τομέας είναι άρτιος και πολλές φορές εντυπωσιακός. Αχανές draw distance, πυκνή χλωρίδα και ποικιλία στα κάθε λογής assets (κτήρια, δρόμοι κ.λπ., αν και σε αριθμό οχημάτων δεν είχαν την ίδια παραγωγική όρεξη).

Ghost Recon Wildlands 04

Αυτή είναι και η μεγάλη διαφημιστική προώθηση που ακολούθησε το Wildlands: τεράστιος κόσμος και εκατοντάδες αποστολές. Συνοπτικά, εμείς θα πούμε ότι εδώ έχουμε την κλασσική περίπτωση της ποσότητας έναντι της ποιότητας με το ένα άκρο της ζυγαριάς να έχει ακουμπήσει το πάτωμα, με τα εκατοντάδες βαρίδια, και το άλλο να έχει μερικές νιφάδες ολοκληρωτικά ανίκανες να ανατρέψουν την ισορροπία. Όλες μα όλες οι αποστολές ζητούν ουσιαστικά το ίδιο πράγμα: "Σκοτώστε τους εχθρούς". Θα μας πείτε “action παιχνίδι είναι, τι άλλο περιμένατε;” και θα σας απαντήσουμε ότι θέλαμε λίγο μεγαλύτερη ποικιλία στα ζητούμενα, ότι θέλαμε περιοχές και βάσεις που θα άλλαζαν ουσιαστικά τον τρόπο προσέγγισης, θα θέλαμε επίσης μία σταδιακή κλιμάκωση της δυσκολίας και το άνοιγμα καινούριων τακτικών, θα θέλαμε την αίσθηση ότι το παιχνίδι εμπλουτίζεται όσο προχωράμε και όχι ότι μένει αυτούσιο μεταξύ της πρώτης αποστολής και της τελευταίας.

Εδώ δίνεται η εντύπωση ότι μία ομάδα ανάπτυξης έφτιαξε το χάρτη, τα κάθε λογής κτήρια, τη χλωρίδα κ.λπ. και μία άλλη ομάδα απλά έβαλε εδω κι εκεί εχθρούς, δίχως κάποια φαντασία και δίχως να υπάρχει η παραμικρή προσπάθεια να δημιουργηθούν ξεχωριστές συνθήκες που θα απαιτήσουν διαφορετική προσέγγιση ή στρατηγική. Αυτό που θα κάνετε από την πρώτη αποστολή μέχρι την τελευταία είναι το εξής: φτάνετε στο objective, σκανάρετε την περιοχή με τα κυάλια ή το drone για να βρείτε τις εχθρικές θέσεις και μετά προσπαθείτε να εξοντώσετε τους εχθρούς με stealth προσέγγιση, ενώ αν σας πάρουν χαμπάρι θα “αναγκαστείτε” να παίξετε σε action mode. Αυτή η τακτική επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά και ξανά για όλες μα όλες τις κύριες και δευτερεύουσες αποστολές (ακόμα και για την πλειοψηφία των collectibles).Σε ένα παιχνίδι που θα είχε ένα βαθύτερο σύστημα gameplay ή καλύτερη A.I. (βλέπε το κατά πολύ ανώτερο Metal Gear Solid V: Phantom Pain) ίσως θα μπορούσε να υποστηριχθεί αυτή τη δομή. Εδώ, όμως, αυτές οι δύο τόσο νευραλγικές συνιστώσες είναι, απλώς, προβληματικές.

Ghost Recon Wildlands 05

Ας τα πάρουμε με τη σειρά. Το gameplay. Είπαμε πως το Wildlands αφήνει πίσω του τους προηγούμενους τίτλους του franchise, προκειμένου να κάνει κάτι εντελώς διαφορετικό. Όμως η προσέγγιση που έχει ακολουθηθεί το κατατάσσει και πάλι στο είδος των stealth shooters. Εν ολίγοις, αν και πιο γρήγορο, στο DNA του και πάλι απαιτεί μετρημέμενες κινήσεις και stealth τακτικές, κάτι που είναι μάλλον προφανές από την τρωτότητα του χαρακτήρα μας (μονοψήφιος αριθμός σφαιρών για να πέσει) αλλά και τις συνηθισμένες, πολυπληθείς βάσεις όπου πρέπει να εισχωρήσουμε. Εν έτει 2017 είναι πραγματικά απορίας άξιο πώς γίνεται σε ενα παιχνίδι τρίτου προσώπου -και δη ενός που επικεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στο stealth- να απουσιάζει σύστημα κάληψης (ακόμα και στο φρενήρες Vanquish υπήρχε δουλεμένο και αναγκαιότατο σύστημα κάλυψης).

Για να μην παρεξηγηθούμε, υπάρχει μία υποψία συστήματος κάλυψης, που όμως είναι τόσο υποτυπώδης και προβληματική, που πραγματικά είναι ανάξια αναφοράς. Θεωρητικά ο χαρακτήρας υποτίθεται ότι αναγνωρίζει τα μέρη που μπορεί να καλυφθεί ώστε να τα αξιοποιεί αυτόματα, όπως συνέβαινε με τα τελευταία Tomb Raider (μόνο που εκεί το σύστημα λειτουργούσε). Το υποτυπώδες σύστημα κάλυψης αδυνατεί να δημιουργήσει έστω και την παραμικρή αίσθηση αξιοπιστίας λόγω της “κορώνα γράμματα” φύσης του, όπου ο χαρακτήρας αναγνωρίζει αραιά και που τα σημεία όπου μπορεί να καλυφθεί. Με λίγα λόγια, το σύστημα κάλυψης είναι πρακτικά ανύπαρκτο, αποτελώντας μία απελπιστική παράλλειψη για το είδος του παιχνιδιού, δημιουργώντας την εντύπωση ενός πολεμικού παιχνιδιού που προσπαθεί να είναι ταυτόχρονα και αληθοφανές και arcade (ένας συνδυασμός που δεν γίνεται να παντρευτεί).

Ghost Recon Wildlands 06

Το έτερο στοιχείο που βλάπτει συνολικά την εμπειρία είναι η A.I. που στην προκειμένη περίπτωση λειτουργεί με διάφορα τρικ, επιχειρώντας να κρύψει με άκομψο τρόπο την προβληματική της φύση. Αρχικά να πούμε πως όταν οι τρεις συμπολεμιστές μας ελέγχονται από την A.I. τότε είναι αόρατοι στα μάτια των εχθρών. Δεκάδες φορές τους είδαμε να περπατάνε με δήθεν stealth κίνηση στο ένα μέτρο μπροστά από εχθρούς, με τους μεν και τους δε να κάνουν τα "στραβά μάτια". Τουλάχιστον, όταν ακόμα δεν μας έχουν αντιληφθεί, η συμπεριφορά των εχθρών προς το χαρακτήρα μας είναι αξιοπρεπής. Περίπολουν, εποπτεύουν το χώρο και έχουν αρκετά καλή όραση ώστε να απαιτούν από εμάς να προσέχουμε το κάθε μας βήμα.

Όμως, δεν είναι εντελώς ρόδινα τα πράγματα. Δεδομένου ότι ο χαρακτήρας μας δεν μπορεί να κουβαλήσει πτώματα και επειδή κάθε περιοχή έχει δεκάδες στρατιώτες, έπρεπε να βρεθεί μία λύση ώστε η απουσία αυτής της δυνατότητας να μην καθιστά άδικη ή και αδύνατη τη stealth προσέγγιση. Σύντομα διαπιστώνει κανείς ότι οι εχθροί που εξοντώνει κατά το stealth ενδέχεται να εξαφανιστούν μετά από κάποια δευτερόλεπτα, αλλά ακόμα και να μην εξαφανιστούν, μόνο όταν ένας εχθρός έρθει σε μονοψήφιο αριθμό μέτρων κοντά σε κάποιο πτώμα θα το αντιληφθεί. Όσον αφορά τους συμπολεμιστές μας. Εκτός από το αόρατο χαρακτηριστικό τους που αναφέραμε πιο πάνω, η σημαντικότερη ικανότητά τους, που έχει να κάνει με τη συγχρονισμένη βολή (εντολή να πυροβολήσουν ταυτόχρονα έως και τρεις στόχους), δεν είναι τίποτα περισσότερο από cheat. Δεν αργήσαμε να διαπιστώσουμε ότι όταν θέταμε κάποιους στόχους, η A.I. δεν είχε καμία σκοτούρα να κινηθεί κατάλληλα ώστε να τοποθετήσει τον εκάστοτε εχθρό στο στόχαστρό της, γιατί πολύ απλά οι σφαίρες της, ως διά μαγείας, μπορούν και διαπερνούν τοίχους.

Ghost Recon Wildlands 07

Σίγουρα είναι πολύτιμη η βοήθεια των συμπολεμιστών με αυτή τη δυνατότητα, όμως η A.I. τους δεν παύει να δουλεύει μέσω απλοϊκών τρικ που δίνουν την εντύπωση προχειρότητας. Για να μην είμαστε και υπερβολικοί βέβαια, η αλήθεια είναι ότι η επιτυχημένη stealth προσέγγιση είναι αρκετές φορές απολαυστική όταν στεφθεί με επιτυχία. Δεν φτάνει σε σημείο να αλλάξει την επαναλαμβανόμενη φύση του παιχνιδιού, όμως τουλάχιστον καταφέρνει να δημιουργήσει μία, έστω προσωρινή, αίσθηση ικανοποίησης. Το καθαρά action κομμάτι όμως είναι άλλη ιστορία. Όταν οι εχθροί σάς αντιληφθούν, και ιδίως όταν υπερτερούν σε αριθμό, τότε η κατάσταση συνήθως γίνεται αφόρητη. Δεν είναι λίγες οι φορές όπου οι εχθροί, γνωρίζοντας μάλλον το πόσο αναλώσιμοι είναι, έρχονται κατά πάνω σας, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι έχουν απέναντί τους τέσσερις στρατιώτες των ειδικών δυνάμεων.

Επιπλέον, η αφοπλιστική ευστοχία τους, ακόμα και από δεκάδες μέτρα μακριά, σε συνδυασμό με την προαναφερθείσα τρωτότητα του χαρακτήρα σας, οδηγεί σε εξαιρετικά εκνευριστικές καταστάσεις, όπου συνεχώς το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να ρίχνετε μία, δύο σφαίρες, προτού σας γαζώσουν οι εχθροί. Κάπου εδώ έρχεται η φράση κλειδί του Wildlands: “Ναι, αλλά στο co-op γίνεται πολύ διασκεδαστικό”. Ναι, στο co-op γίνεται κάπως πιο διασκεδαστικό. Από μόνο του όμως δεν λέει και πολλά αυτό. Και το Aliens: Colonial Marines γίνεται πιο διασκεδαστικό στο co-op και το Duke Nukem Forever φανταζόμαστε ότι θα γινόταν πιο διασκεδαστικό εάν είχε co-op, δίχως αυτό να σήμαινει ότι η συνολική ποιότητα του παιχνιδιού ξαφνικά εκτοξεύεται. Πολύ απλά, εάν ασχοληθούμε με φίλους μας με οποιοδήποτε παιχνίδι η εμπειρία είναι φυσικό να γίνει πιο διασκεδαστική.

Ghost Recon Wildlands 08

Στην παρούσα περίπτωση εάν στις μοναχικές εξορμήσεις η κούραση έρθει μετά από την εκκαθάριση μίας περιοχής (από τις περίπου 20), στο co-op η κόπωση μπορεί να έρθει μετά από δύο ή τρεις (θα έρθει όμως, να είστε σίγουροι... όσο πιο διασκεδαστικό και να γίνει, το co-op δεν μπορεί να αναιρέσει τη μηδαμινή εξέλιξη των αποστολών και τα γενικότερα θέματα που επικρατούν). Να τονίσουμε ότι μιλάμε καθαρά για co-op με φίλους σας, καθώς το Wildlands είναι πρακτικά αδύνατο να παιχτεί ως co-op με αγνώστους. Τις περισσότερες φορές που συνδεθήκαμε (απροβλημάτιστα είναι η αλήθεια) με άλλους τρεις αγνώστους, η ελευθερία που δίνει το παιχνίδι λειτουργούσε ανασταλτικά για την εμπειρία, καθώς ο καθένας μπορούσε να αναλάβει οποιαδήποτε αποστολή ήθελε. Το αποτέλεσμα ήταν πως συχνά πυκνά όλοι οι παίκτες ήταν διασκορπισμένοι στο χάρτη, με τον καθένα να κυνηγάει το δικό του objective.

Όμως, ακόμα και όταν με τα χίλια ζόρια βρισκόμασταν στην ίδια αποστολή, η απουσία συνεννόησης σήμαινε πως το stealth πήγαινε περίπατο (δεν ήταν σπάνιο να προσπαθούμε να προσεγγίσουμε μία βάση με απόλυτα “αόρατο” τρόπο, μόνο για να δούμε κάποιον παίκτη να έχει ξαφνικά τη φαεινή ιδέα να εφορμίσει με ένα αυτοκίνητο). Δεν χρειάζεται να επεκταθούμε παραπάνω. Θα μπορούσαμε να πούμε περισσότερα για την αδιάφορη οδήγηση, για την κάλυψη τεράστιων αποστάσεων και πολλά άλλα, όμως από τη μία θα κουράσουμε και από την άλλη μάλλον έχει γίνει ήδη σαφής η εμπειρία που αποκομίσαμε από το Ghost Recon Wildlands. Βέβαια, κάπου εκεί στις πολυτελείς αίθουσες των meetings, οι υψηλά ιστάμενοι διαβάζουν τις κριτικές (ή “κριτικές” αν προτιμάτε) και χασκογελάνε. Οι λέξεις και φράσεις κλειδιά όπως “Ghost Recon”, “Open World”, “4 player drop-in drop-out co-op” αρκούν για την επιτυχία και ένα ακόμα περίτεχνο κάδρο πιθανότατα θα προστεθεί στον τοίχο με τη χρυσή επιγραφή “Open World Games”.

Το review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


Σχετικά παιχνίδια

Future Soldier pack      the division box shot      Spec Ops the line packshot      Ghost Recon Advanced Warfighter 2


 

Τσέκαρε το βίντεο

Έκθεση εικόνων

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: Action, ShooterΔιάθεση: CD Media
Αριθμός παικτών: 1-4Ανάπτυξη: Ubisoft ParisΗμ. Έκδοσης: 07/03/2017
PEGI: 18Εκδότης: UbisoftΠλατφόρμες: PS 4, Xbox One, PC

Θετικά

  • Ιδιαίτερα όμορφος οπτικός τομέας.
  • Ποικίλος και τεράστιος κόσμος.
  • Το co-op οδηγεί σε μία διασκεδαστικότερη εμπειρία...

Αρνητικά

  • ...αλλά δεν φτάνει σε καμία περίπτωση στην εξιλέωση των καίριων προβλημάτων του.
  • Κακή A.I.
  • Επαναλαμβανόμενες αποστολές, χωρίς καμία αίσθηση κλιμάκωσης.
  • Απαράδεκτο σενάριο.
  • Το εξαιρετικά προβληματικό και εμβόλιμο cover system καθιστά προβληματική τόσο τη stealth όσο και την action προσέγγιση.

Βαθμολογία

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από πολύ νωρίς χάρη στο Atari 2600. Έκτοτε, το πάθος του για τα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς με ιδιαίτερη έμφαση στο console gaming και ιδίως στα FPS, action-adventure και οτιδήποτε έχει την indie “ταμπέλα”. Ο κινηματογράφος έρχεται στην πολύ κοντινή δεύτερη θέση στα χόμπι του, παρακολουθώντας ένα μεγάλο εύρος ταινιών από την αξεπέραστη εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα blockbusters του "ψηφιακού" Hollywood.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Νέα εικόνα-κλειδί του Far Cry 5 στη δημοσιότητα
Γνωρίζοντας τους νέους "κακούς" της Ubisoft.
Ανακοινώθηκε το Tannenberg
Ένα WWI FPS από τους δημιουργούς του Verdun.
The Surge
Αν πιστεύατε ότι το Bloodborne ή το Nioh ήταν δύσκολα, σκεφτείτε το ξανά.
Αναβολή στην κυκλοφορία του Get Even
Ως ένδειξη σεβασμού στα θύματα της τρομοκρατικής επίθεσης στο Manchester.
Ο Ιούνιος στο Xbox Live Gold
Hackers, assassins και κυνηγοί δράκων!
Νέο Dragon Age αναπτύσσει η Bioware
Ο συγγραφέας του νέου Dragon Age μίλησε για το εγχείρημα
LocoRoco Remastered
Σαν το καλό κρασί...
Την άνοιξη του 2018 η κυκλοφορία του Red Dead Redemption 2
Επίσημη ανακοίνωση από τη Rockstar.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Ειναι λυπηρο πραγματικα ειδικα εαν συνοδευτει και με τις εξωπραγματικες πωλησεις της πρωτης μερας. Τοσο πολυ εχει χαθει το καλο γουστο? Τοσο πολυ εχει ξεπεσει το συγχρονο gaming? Λες και δεν ειναι το νιοστο ρηχο open wall always online social shooter που δεν προσφερει τιποτα επι της ουσιας....
    Δε μπορει να το βλεπω μονο εγω....
    :(

  • Stormbringer

    Δε νομίζω ότι είναι ξεπεσμός ή όχι του σύγχρονου gaming οι τρελές πωλήσεις του. Πιο πολύ το βλέπω προσωπικά ως τη δύναμη του "brand name" του "franchise" και για αυτό οι πωλήσεις σε τέτοια παιχνίδια πάνε στο θεό τις πρώτες ημέρες της κυκλοφορίας τους. Αν είχαμε "ξεπεσμό", δεν θα βλέπαμε απαραίτητα υψηλές πωλήσεις σε πραγματικά καλά παιχνίδια (πάντα με το κριτήριο του καθενός) όπως τα Horizon, Breath of the Wild, Nier κ.λπ.

  • Stormbringer

    Μα αυτό ακριβώς. Το Ghost Recon ανέκαθεν δεν ήταν και τίποτα το ιδιαίτερο απο brand name. Μόνο κάτι Advanced Warfighter έκαναν κάποια καλά νούμερα (και δικαίως) και υπολοίπονταν σε αναγνωρισιμότητα απο το Splinter Cell κατα πολύ.
    Οφείλεται ξεκάθαρα στο άνοιγμα της σειράς προς το social τομέα που κατα ένα μαγικό τρόπο πουλάει σα ζεστό ψωμί κι ας μη δικαιολογείται η ποιότητα του κάθε παιχνιδιού.
    Και είναι ξεπεσμός όταν παιχνίδια με ουσία, που να έχουν κάτι να πουν και να δώσουν (Deus Ex, Dishonored 2, Last Guardian) πατώνουν απέναντι σε προτάσεις όπως το Wildlands που το μόνο που έχουν σκοπό είναι να σπαταλήσουν τον πολύτιμο χρόνο μας.
    Και πέραν του προσωπικού γούστου υπάρχει και η αντικειμενικότητα και η κοινή λογική που κρίνει κατα πόσο ένα παιχνίδι είναι καλό ή κακό.
    Και η αντικειμενικότητα λέει ότι ένα μέτριο σε κάθε τομέα παιχνίδι κάνει ρεκόρ πωλήσεων το 2017 (που έχουν βγεί τόσα και τόσα ποιοτικότατα παιχνίδια) ενώ θα έπρεπε να είναι το αντίθετο...
    Αν αυτός δεν είναι ξεπεσμός δεν ξέρω τι άλλο μπορεί να είναι.....

  • Stormbringer

    Κατ' αρχάς: μπράβο Νικόλα για το άψογο review και για την αυστηρή βαθμολογία.
    Δεν ξέρω αν λέγεται ξεπεσμός, μα δεν γίνεται να μην σχολιάσουμε το γεγονός πως ένας ακόμη μετριότατος open world τίτλος που αμαυρώνει μάλιστα και την φήμη ενός παλιού καλού παιχνιδιού, πουλάει σαν ζεστό ψωμί μόλις κυκλοφορεί, και παιχνίδια σαν αυτά που προανάφερε ο twin bro αποτυγχάνουν πανηγυρικά. (Παρεμπιπτόντως, μόλις γύρισα από seven και εκεί είδα κάτι πιτσιρικάδες να το νοικιάζουν, φουλ στην ανυπομονησία). Νομίζω πως δεν φταίει το κοινό, ή οι πιτσιρικάδες στην προκειμένη περίπτωση. Αυτό που φταίει είναι αυτό που έγραψε ο Νικόλας στον πρόλογο του χαριτολογώντας: τα διευθύνοντα στελέχη εταιριών σαν την Ubisoft που ουσιαστικά δρομολογούν τις εξελίξεις, πάντα με τον γνώμονα "το μεγαλύτερο κέρδος με αν είναι το δυνατόν το μικρότερο κόστος." Φυσικά, ο χορός του marketing συνεισφέρει μια χαρά στο όλο στήσιμο. Εντάξει, δεν τρέφω αυταπάτες: ο οικονομικός παράγοντας είναι υψίστης σημασίας, αλλά βρε αδερφέ, πέρα από το χρήμα πρέπει να παραδώσεις και έργο.

  • Stormbringer

    Παλιά ήταν οι αλάνες Νίκο. Τώρα λέγεται online gaming.Το αν σου αρέσει και κατά πόσο είναι άλλη κουβέντα.Δες εδώ και εδώ και πες μου τι βλέπεις.
    Δεν είναι ξεπεσμός,....είναι νούμερα.Αυτά λύνουν την εξίσωση σήμερα.
    Τώρα όταν κάτι δεν ταιριάζει με την αισθητική σου,μην το απαξιώνεις στο βωμό του "ποιοτικού", για σένα, gaming.Το ίδιο βέβαια ισχύει και για μένα και για τον καθένα.Είναι τόσο πολύπλοκο το θέμα του γιατί αρέσουν αυτά τα παιχνίδια, που θα φάμε ατελείωτες ώρες κουβέντας εδώ μέσα.
    Δεν είναι πάντα τα γραφικά, το σενάριο και όλα αυτά που απογειώνουν τις δικές σου εμπειρίες.Είναι και η ομαδικότητα, ο κοινός στόχος, ο σχεδιασμός, το αίσθημα ευθύνης, η ανάγκη για επικοινωνία μέσα από το chat, παράγοντες και στοιχεία που μπορεί σε σένα να μην ταιριάζουν αλλά σε άλλους να κουμπώνουν γάντι.
    Όταν με το καλό αποφασίσεις να έρθεις σε ένα τέτοιο κόσμο, θα είμαστε εδώ να σε βοηθήσουμε να κάνεις τα πρώτα σου βηματάκια:p:p

  • Stormbringer

    Μα αυτά που μου λες Νίκο δεν είναι χαρακτηριστικά καλού παιχνιδιού, είναι απωθημένα.
    Θα συμφωνούσα με όλα αυτά έαν όμως συνοδεύονταν με δυνατό gameplay, με ουσία, με στοιβαρούς μηχανισμούς που έχουν σκοπό τη διασκέδαση κι όχι την άσκοπη σπατάλη χρόνου και τον εθισμό σε μοτίβα μέσω της επανάληψης.
    Μου λες τις αλάνες. Στις αλάνες ματώναμε για το ποιός θα παίξει καλύτερα κι όχι για το ποιός θα σουτάρει τη μπάλα στον τοίχο 1000 φορές.
    Το ξέρεις ότι μου αρέσει το ποιοτικό multi. Street Fighter παίζω άλλωστε διάολε. Μόνο λόγω έλλειψης ελεύθερου χρόνου δε μπορώ να του δίνω τη σημασία που του αρμόζει.
    Αλλά πλέον μιλάμε για κάτι άλλο. Δεν είμαι ελιτιστής, απλά θέλω και ουσιώδη σκοπό στα παιχνίδια που παίζω. Είναι ιστορία, είναι μηχανισμοί, είναι gameplay, είναι όλα αυτά? Πες τα όπως θες. Εμπειρίες με αρχή μέση και τέλος.
    Θέλω παιχνίδια που ερεθίζουν το νου, όχι να τον αποβλακώνουν.

  • Stormbringer

    Στις αλάνες είχαμε χώρο συνάντησης, είχαμε πόλεμο με σφεντόνες και φυσοκάλλαμα με την παραπάνω γειτονειά Νίκο.Και στο τέλος τις βραδιάς είχα και σχεδιασμό για το καθιερωμένο "ντου" στην κορομηλιά του φίλου μας του "ξερώ μια καινούρια κορομυλιά".Θέλω να πω,πως είχαμε την ευκαιρία να αναπτύξουμε σχέσεις και δεσμούς που σήμερα έρχεται και το κάνει κατά κάποιο τρόπο αυτού του τύπου το multiplayer.Κάνεις λάθος να θεωρείς την αναζήτηση αυτών των συναισθημάτων αποθημένα και μάλιστα να μην τα περιλαμβάνεις στη βάση των ποιοτικών χαρακτηριστικών που αναζητάς στους κορυφαίους κατ 'εσέ τίτλους.Προφανώς και παίζουν ρόλο όπως λες οι μηχανισμοί, και το gameplay για ένα καλό παιχνίδι.Εγώ μάλιστα έχω ξαναπεί πως κάποια πράγματα πρέπει να θεωρούνατι θεμελιώδη και αφετηρία.Χρησιμοποιείς την καραμέλα του grinding και της επαναληψημότητας που σαφέστατα και υπάρχει, και στερείς από τον εαυτό σου ώρες ποιοτικού gaming και συναισθημάτων.Τα έχουμε ξαναπεί.
    Μιλάς για multi και αναφέρεσαι στο SF? Σε beat m up game?Δεν μπορώ να την αξιολογήσω σαν τέτοια, sorry.
    Πάντως για να επανέλθω στα του ξεπεσμού, θέλω να σκεφτείς και να μου πεις γιατί η "μάζα" όπως την χαρακτηρίζεις εσύ και αρκετοί άλλοι(ίσως για να οριοθετηθείτε?) επιλέγει όπως είδες και στις πωλήσεις πιο πάνω, αυτά τα παιχνίδια και δεν επιλέγει παιχνίδια όπως αυτά που αναφέρεις.Τί στερείται?

  • Stormbringer

    Mα έαν θέλει κάποιος επικοινωνία, υπάρχουν δεκάδες social media όπου θεματικά groups καλύπτουν κάθε ανάγκη και τομέα.
    Και στο ξαναλέω, να είναι κάτι σαν το Destiny που τουλάχιστον έχει εξαιρετικό θεμελιώδες gameplay (άσχετου των υπόλοιπου σχεδιασμού) να πάει στον κόρακα. Εεε, στο Wildlands δεν το χωράει ο νους μου....
    Tώρα να εξηγήσω γιατί η μάζα προτιμάει την αποχαύνωση δε γίνεται, δεν είμαι κοινωνικός αναλυτής. Όλοι πάνω κάτω καταλαβαίνουν. Ίσως γιατί οι περισσότεροι είναι περιστασιακοί, ίσως δε θέλουν ή δε μπορούν να εμβαθύνουν και να εκτιμήσουν το πραγματικά καλό. Θα ήταν εξαιρετικό θέμα όμως ψυχολογικής διατριβής πως ο σύγχρονος gamer ανέχεται και το χειρότερο επικροτεί πολιτικές και τάσεις όπως season passes, loot chests, microtransactions, ρηχά παιχνίδια, always online κλπ.
    Oσο για μένα το έχουμε συζητήσει πολλές φορές. Εκτός ότι αποτελούν εκ διαμέτρου αντίθετα παιχνίδια απο τι ζητάω εγώ είναι και θέμα χρόνου. Εάν είχα περισσότερο, σίγουρα θα δοκίμαζα για να βιώσω πχ ένα raid μία φορά αλλά θα ήταν περιστασιακό και θα επέστρεφα στα είδη που είναι του γούστου μου.

  • Stormbringer

    Μα είναι δυνατόν να μου λες τέτοια πράγματα ρε Νίκο.Δεν μπορεί δηλαδή να συνδυαστεί gameplay και κοινωνική συναναστροφή?Θα παίζω το βράδυ θα chatάρω το πρωί?Εντάξει δε λέω, αρέσει σε σένα.Εμένα πάλι με εξιτάρει αφάνταστα αυτό το heat ενός fireteam.Αυτή η συναναστροφή μέσα στο παιχνίδι με κοινούς στόχους, όπου κάθε μέλος έχει διακριτούς και διαφορετικούς ρόλους.Που πρέπει να σηκώσεις όλο το fireteam στις πλάτες πολλές φορές με θετικά ή αρνητικά αποτελέσματα.Που πρέπει να σκεφτείς από κοινού για να ανακαλύψεις μηχανισμούς σε ένα Raid όπως λες.Είναι δύσκολο να σου περιγράψω στιγμές ολοκλήρωσης αποστολών με τέτοια χαρακτηριστικά.Σχέσεις εμπιστοσύνης πολλές φορές ή προδοσίας σαν την DarkZone του Division.Ανεξίτηλες. Η ευθύνη λοιπόν για κάποιους είναι δύσκολη στην ανάληψη της.Ίσως , για να σε ιντριγκάρω, εσύ να επιλέγεις την "ασφάλεια" του single player στο φόβο της αποτυχίας.:p:p(αστειεύομαι)
    Πάντως για να επανέλθουμε , γιατί νομίζω πως ξεφύγαμε πάλι, το wildlands θα πουλήσει ξανά όπως και άλλα σαν αυτό όχι για την ποιότητά του, αλλά γιατί όπως είπε και ο Γιώργος είναι λίγο το marketing και το brand.Ε, είναι και λίγο αυτό το χαρακτηριστικό της γενιάς μας να αρέσκεται στον ρόλο του τούμπανο future soldier, που τον κάνει πιο hardcora.Πάρε ένα άλλο παράδειγμα με το Botw.Πως να πιάσει στα χέρια του ο άλλος MasterSword και Hylian Shield όταν έχει περάσει μέσα από τον κόσμο του Witcher?Είναι downgrade όπως και να το κάνεις....;)

  • μέλι στάζεις αδερφακι μου :P
    με λιγα λογια, ενα Far Cry 3ου προσωπου ή ενα Division διχως bullet sponging. pass απο εμενα, δε βλεπω κανενα λογο για map cleaning διχως ουσια.

  • Sky333

    Δεν συγκρίνεται με αυτά που αναφέρεις... Οπότε double pass για σένα φαντάζομαι :p

  • Sky333

    α ακομα χειροτερο απο αυτα? pass εις την νιοστη τοτε, ουστ στα map cleaning σιχαματα. :p

  • Ubisoft, βαδιζεις τον δρομο της Activision αγαπη μου. 4 παιχνιδια τον χρονο βγαζεις και δεν θελω να πω οτι ειναι γεματα microtransactions... αλλα ειναι. Και αυτα που δεν ειναι (βλ. division, watch dogs, wildlands) δεν σου πανε καλα στο σχεδιασμο. Μηπως να το γυρισεις σε studio που φτιαχνει περιβαλοντα για τους αλλους ?

  • Έχεο offline co-op; Μπορώ να παίξω με ένα φίλο σε split screen; ευχαριστώ

  • Mike-D

    Αποκλειστικά online το coop.

  • Φαινόταν από την αρχή(beta,gameplay videos) το πράγμα, pass.

  • Συμφωνώ απόλυτα στα τεχνικά προβλήματα που αναφέρονται υπάρχουν και παραυπάρχουν. Εκει που διαφωνώ είναι στις επαναλαμβανομενες αποστολές. Έπαιξα και τις 2 beta αλλά και τώρα που έχω ξεκινήσει τον τίτλο την ιδια ακριβώς αποστολή και κάθε φορά την προσέγγισα με διαφορετικό τρόπο με ότι αυτό συνεπάγεται.

    Ναι σαν objectives ειναι ίδια κάθε φορά, αν και δεν έχω παίξει τόσο για να δω τι γίνεται και αν προσθέτουν άλλου είδους, και είναι απολύτως λογικό εως ενος σημείου. Πόσο πια διαφορετικά objectives μπορούμε να περιμένουμε σε τέτοιου είδους παιχνίδια που τα περιορίζει αναγκαστικά η θεματολογία?

    Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί στην προκειμένη υπάρχει γκρίνια για το γεγονός ότι επιτέλους σε παιχνίδι σταματάει το ανέκδοτο του bullet sponge. Όπως σαν παίκτης μπορείς να ρίξεις έναν εχθρό με 1-2 σφαίρες έτσι κι εκείνοι. Τόσα χρόνια γκρινιάζουμε σε τόσα shooters για το φαινόμενο. Το μόνο πρόβλημα στην προκειμένη είναι το cover system όταν γίνονται μάχες αλλά αν είναι έξυπνοι θα το διορθώσουν. Όταν κάνω stealth προσέγγιση δεν με έχει εμπόδισει το cover system. Προσωπικά έχω ήδη συνηθίσει που και πότε δεν δουλεύει 100% οπότε προλαβαίνω καταστάσεις όταν είμαι σε combat αλλά αυτό δεν σημαίνει οτι δεν θελει βελτίωση ή ότι δεν έχει πρόβλημα.

    Map cleaning από όσο είδα και στην beta αλλά και τώρα που παίζω νομίζω ότι δεν χρειάζεται, σου παραδινει resources. Από ενα σημείο και μετά επικεντρώνεσαι στα απαραίτητα.

    Δεν είναι από τα games που θα παίξεις μέρα νύχτα ή για το σενάριο. Η λογική του ειναι πως σου δίνει ενα playground και κάνε ότι θες, όσο θες, όποτε θες μόνος ή με όποιους θες. Είναι από τα games που θα μπαινοβγαίνεις και δεν απαιτούν να μονοπωλήσουν τον χρόνο σου γι'αυτό και η τόσο μεγάλη ελευθερία κι έλλειψη κλιμάκωσης. Αποτελεί σίγουρα διαφορετική λογική από τα παλιά Ghost Recon με ότι αυτό συνεπάγεται. Μέχρι στιγμής πάνω από 6 (ή 7 αν διορθώσουν τα βασικά θέματα) δεν θα του έβαζα. Πάντως το ευχαριστιέμαι μέχρι στιγμής, κατι σαν guilty pleasure αλλά ως εκεί :D:o Όλα αυτά είναι πρώτες εντυπώσεις θα επανέλθω και στο φορουμ αργοτερα που θα εχω καλύτερη άποψη για τον τίτλο.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 2 μήνες από Erebus
  • Erebus

    Η γκρίνια μου δεν είναι που δεν έχουμε bullet sponges. Ίσα ίσα μαρέσει η αληθοφάνεια σε παιχνίδια που βρίσκονται σε προσγειωμένο setting. Το πρόβλημα εδώ είναι ότι το παιχνίδι δεν την σηκώνει αυτήν την προσέγγιση στο action κομμάτι του για τους λόγους που εξήγησα στο κείμενο.

    Για το ότι περιμένεις να διορθώσουν την A.I. σε βρίσκω αρκετά αισιόδοξο :)
    Για το map cleaning που λες η ίδια η δομή της κεντρικής ιστορίας παραπέμπει σε map cleaning (ή καλύτερα... είναι ο ορισμός του map cleaning). Ακόμα και τα collectibles και τις δευτερεύουσες αποστολές να μην είχε όταν σε κάθε μία από τις 20 περιοχές θέλει να ολοκληρώσεις πέντε αποστολές, πανομοιότυπες συνήθως στα ζητούμενα, πως αλλιώς να θεωρήσουμε αυτήν την διαδικασία πέρα από map cleaning.

  • Erebus

    να πω παιδια πως η ΑΙ σε παιχνιδια, μπορει να φτιαχτει αν εχει καποιο bug αλλα να βελτιωθει, θελει παααααρα πολυ κ ριζικη δουλεια καθως η ΑΙ ρουφαει τρομερα resources κ αν το παιχνιδι εχει σχεδιαστει με ΑΙ που τραβα Χ resources και γραφικα 10Χ, το να κανεις την AI 5Χ, θελει να κατεβάσεις απο αλλου. δεν ειναι κατι που μπορει να εχει ριζικη βελτίωση ευκολα με patch οποτε μη περιμενετε θαυματα.

  • Erebus

    Όλα τα παιχνιδια εχουν σχεδόν πανομοιότυπες αποστολές σε όλα τα είδη ανεξαιρέτως. Η διαφορα ειναι στην παρουσίαση και αν τα ντύνουν με καποιο story που να εχει ενδιαφέρον ώστε να "καλυπτεται". Στο Wildlands αυτο ειναι το θεμα οτι επειδη το σενάριο ειναι ανύπαρκτο, φαινεται ξεκαθαρα το "κοινότυπο" και η επανάληψη.

    Στα υπόλοιπα όπως έγραψα και πριν συμφωνώ, κι εγω τα ιδια εχω δει σαν προβληματα μέχρι στιγμής αλλα απο την άλλη για καποιο λόγο δεν μπορώ να δω τον τίτλο στα "σοβαρά". Νομίζω οτι παραείναι "χύμα" σαν λογική. Σίγουρα παντως δεν θα έπρεπε να λέγεται Ghost Recon, δεν εχει ιδιαίτερη σχέση με τα παλιότερα, ουτε το "βάρος". Το Wildlands ειναι απλα ενα playground με οτι συνεπάγεται μια τέτοια επιλογή.

  • Πωπωπω, τι διαβάζω.
    Τυχαίνει να παίζω το Mad Max τον καιρό αυτό και έχω τρελαθεί στο map cleaning και στον ανοιχτό κόσμο. Το κρατάω στα υπ' όψιν λοιπόν το παιχνίδι αλλά η ζυγαριά μάλλον γέρνει προς το ότι δεν θα μπει στην λίστα αγορών, διότι φαντάζομαι θα είναι και τεράστιο σε διάρκεια αφού έχει τόσο μεγάλο χάρτη. Όπως έχω ξαναγράψει στο παρελθόν, ένα μικρό ή μεσαίο σε μέγεθος παιχνίδι μπορεί να το απολαύσω έστω και αν είναι κακό ή μέτριο κατά τα άλλα. Ένα πολύ μεγάλο (σε διάρκεια) όμως παιχνίδι οφείλει να είναι πολύ καλό, διαφορετικά γίνεται εύκολα κουραστικό και το μέγεθος είναι πλέον μειονέκτημα αντί για πλεονέκτημα.

  • Manolero1

    bingo. δυστυχως ενα open παιχνιδι, πρεπει να ειναι πααααρα πολυ καλο για να κατσεις να ασχοληθεις μαζι του.
    αλλιως πετας στα σκουπιδια μερες απο την πολιτιμη ζωή σου. κ επειδη μονο μία έχουμε, δεν αξιζει !

  • Manolero1

    Το Mad Max επειδη το εχω τερματίσει κι εγω δεν γινεται να τα κανεις όλα. Πρεπει να εχεις τεραστια υπομονή. Αλλα αυτο ισχυει και για την πλειοψηφία τετοιων τίτλων. Προσωπικά στα open world εχω σταματήσει να κυνηγάω τα πάντα και δεν με απασχολούν ολα τα "σημαιάκια". Νομίζω οτι και η πλειοψηφία των παικτών το ίδιο κανει και αργά ή γρήγορα θα το καταλάβουν και οι developers οτι δεν εχει νόημα πια.

  • 5 ???? κλαινε και οι πετρες....
    Το παιχνιδι σε ολα τα μεγαλα sites ειναι υποψηφιο για Game of the year
    ...Μην ασχολειστε με Reviews αμα δεν ξερετε

  • nadal

    Ρε φιλαράκι, αφού σχεδόν σε κάθε review έχεις να πεις και κάτι αρνητικό, γιατί στο καλό εξακολουθείς να παρακολουθείς το site?? Ειλικρινέστατη απορία.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 2 μήνες από martian
  • nadal

    Άστα Nadal... χρόνια τώρα λέω στον Καλλίφα ότι δεν ξέρω αλλά αυτός εκεί... στέλνει παιχνίδια για review....

    Μαζί σου πάντως. Game of the Year! και άσε τις πέτρες να κλαίνε....

  • nadal

    Αν αυτό ειναι GOTY 17 τότε πέρυσι game of the year ήταν το Mafia III. Oh wait... :p

  • nadal

    Φίλε μου την beta την έπαιξες? Εγώ από την beta το έκοβα για 5 η 6 θεωρώ ότι η βαθμολογία είναι πολύ σωστή. Ο κόσμος είναι ωραίος μεγάλος με πολλά να δεις αν και τα γραφικά είναι λίγο ξεπερασμένα. Επίσης το παιχνίδι είναι άνευρο χωρίς κλιμάκωση και οι αποστολές είναι copy paste και άλλα πολλά μην κάνω mini review που χαλάνε την εικόνα επίσης το σενάριο για μένα είναι για γέλια περίμενα πολύ περισσότερα από το Ghost recon ένα από τα αγαπημένα μου που έπαιζα όταν ήμουν μικρός μαζί με το Rainbow six rogue spear από τα κορυφαία για μένα.

  • nadal

    Μετα το Division καλυτερο παιχνιδι ολων των εποχων .....ηρθε και το wildlands ως game of the year......... I rest my case.

  • nadal

    @aorpanos72
    μετά το Destiny θες να πεις:):):)

  • nadal

    Για το 2017 έχουμε The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Mass Effect: Andromeda, Horizon Zero Dawn, Super Mario Odyssey, Xenoblade Chronicles 2, Gravity Rush 2, Nier: Automata, Prey, Syberia 3, Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia, Detroit: Become Human, Dawn of War 3, Nioh, Resident Evil 7 και αρκετά ακόμα. Και εσύ αλήθεια τώρα λες για Game of the year το Ghost Recon: Wildlands ; Μας δουλεύεις; Ακόμα και να διαφωνείς με την βαθμολογία και το review, που είναι απόλυτα σεβαστό και κατανοητό, καλύτερο παιχνίδι του 2017 δεν είναι που να πέσεις κάτω να χτυπιέσαι!

    Και αν δεν θες άπλα να τρολαρεις αλλα πραγματικά να υποστηρίξεις το παιχνίδι τότε πες και κανένα επιχείρημα περα απο το "κλαίνε και οι πέτρες" και άλλες τέτοιες ασυναρτησίες.
    Με το "game of the year" πάντως δεν ξέρω αμα γελάνε και οι πέτρες αλλα εγώ σίγουρα μόνο σαν αστείο μπορώ να το πάρω.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 2 μήνες από Sadshadow
  • Βάρα στο κεφάλι τις σαπίλες Νικόλα, βάρα!

  • Δεν θα πω πολλά με 4 λεξούλες θα πω γιατί απέχω από παιχνίδι της Ubi.
    Breath of the Wild-lands!

  • Jarhead

    Έγραψες Δημήτρη σε doc και ζωγράφισες σε bmp!!!!!

  • Πιστεύω ότι ο Νικόλας ήταν και πολύ επιεικής με το Wildlands, μιας και μάλλον έχει τελείως τυχαία το τίτλο Ghost Recon.
    Υ.γ Για μένα ΔΕΝ αξίζει τίποτα περισσότερο από ένα (4) και αυτό γιατί δούλεψαν τουλάχιστον λίγο τα γραφικά του.

  • Περιεκτικότατο το review σου Νικόλα. Προσωπικά μου είχε κεντρίσει το ενδιαφέρον το παιχνίδι με κάποια teaser video που είχε προωθήσει η Ubisoft άλλωστε στον τομέα του marketing και των downgrades είναι μανούλα, την είπα την κακία μου. Στα δύο σημεία που κόλλησα όσο αφορά την κυκλοφορία του παιχνιδιού είναι η παρουσία του ως stelth game κατά βάση, πράγμα που μου άρεσε αλλά βλέποντας αρκετά video η AI μου φαίνεται εκτός αυτής της λογικής καθώς σε συνθήκες ας πούμε πλήρους κάλυψης του παίκτη γινόταν alert κ επιθετική αδικαιολόγητα. Θα ήθελα να σε ρωτήσω αν όντως γίνεται να βγουν τα περισσότερα missions με stelth προσέγγιση όπως έλεγαν. Τέλος το δεύτερο είναι πώς είναι κρίμα να έχεις έναν τόσο όμορφο τεχνικό τομέα, εναλλαγή μέρας-νύχτας, ηλιοφάνειας-καταιγίδας και τόσα άλλα σε συνδιασμό με έναν τόσο μεγάλο και όμορφο χάρτη και να το βγάζεις με τόσα προβλήματα. Εχω αρκετά παράπονα γτ μου φαίνεται πως βιάστηκαν να το κυκλοφορήσουν δηλ. watchdogs,for honor και τώρα wildlands σε διάστημα λίγων μηνών για ποιόν λόγο??? καλύτερα το καλοκαίρι αφού έλυναν όσα θέματα μπορούσαν κ θα μιλούσαμε για άλλο game. Ας ελπίσουμε να πάρει τον χρόνο της για το επόμενο Assasin's Creed και θυμίσει κάτι από τα παλιά! :( :( :(

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 2 μήνες από nightwalker79
  • nightwalker79

    Οι περισσότερες αποστολές όντως γίνεται να βγουν ως stealth. Υπάρχουν βέβαια και ορισμένες (η μειοψηφία αλλά όχι και λίγες) που σε βάζουν αναγκαστικά σε action μονοπάτια.

  • Ήθελες να το ρίξεις κάτω απο το 75 στο metacritic εεεε?!!!Πονηρούλη :p

  • Απογοητευτηκα:(:(:(:(

  • παιδια υπαρχει παγκοσμιοποιηση.απο τα 200.000.000 π.χ gamers στο κοσμο υπαρχουν 1.000.000 που οτι βγαινει το παιρνουν day one και σου λεει μετα τρομερες πωλησεις.το προβλημα ειναι οτι οι εταιριες βολευονται με αυτους και τα microtransactions που πληρωνουν και εμας τους gamers που μας αρεσει το ποιοτικο παιχνιδι δεν μας υπολογιζουν.η ubisoft εχει ξεπεσει πολυ.κριμα...(τα νουμερα που εβαλα ειναι τυχαια)

  • Μαρκόγλου Σαγαπάω ρε φίλε αλλά δεν μου τα λες καλά..
    Είναι ubi και είναι open wall..:p:p:pworld ήθελα να πω..:):):)Γιατί χαλιέσαι...;
    Κάτσε στα indie σου και άσε εμάς το map cleaning..;)

    ΥΓ.Το mafia 3 ήταν παιχνιδάρα...Αλλά δεν το έπαιξα..:o

  • ILIASKAR

    Σιγά μην είναι και open door το σωστό είναι open world δεν καταλαβαίνω γιατί τα λένε open wall....:p:):) Map cleaning και ξερό ψωμί είμαστε και εμείς οι ψυχαναγκαστικοί τύποι πως θα ζήσουμε χαχαχαχα....

  • ILIASKAR

    Open door αποκλείεται,δεν έχουν πόρτες στην Βολιβία..:p:p
    Μετά το witcher 3 ,δεν θέλω να ξαναδώ χάρτη,ειδικά της ubi..
    Τα σεντούκια μου μέσα..:):)

  • ILIASKAR

    Γιατί στο The Witcher 3 το οποίο τερμάτησα 2 φορές 100% δεν άφησα ούτε ερωτηματικό στον δίνει με δόσεις για να μην φρικάρεις χαχαχαχα.... Το άλλο που στο Far Cry 3 αν θυμάμαι προσπαθούσα να ανοίξω όλα τα κουτιά κ νόμιζα ότι εμφανιζόντουσαν ξανά:):):)

  • To μόνο που απομένει τώρα είναι να ανακοινωθεί ότι το Beyond Good & Evil 2 θα είναι open world και τα πιάσαμε τα λεφτά μας :p
    Βρήκε την εύκολη συνταγή η Ubi και την εφαρμόζει παντού.Το θέμα είναι πότε θα βαρεθεί ο κόσμος την ίδια συνταγή με άλλο περιτύλιγμα κάθε φορά...

  • An ubisoft game. Κλασσικα πλεον πραγματα.

  • Εγω αμα εκανα review Παντως θα εγραφα 3 σελιδες για τον τεχνικο τομεα του τιτλου.
    Κατι αντιστοιχο οταν ειχε βγει το Crysis στο pc

  • nadal

    Εσύ είσαι και παιχταράς. Που να ξέρει ο Νικόλας τώρα? Είχε και στο χωριό του τέτοιο τεχνικό τομέα?

  • nadal

    δεν ξερεις το χωριο του Νικολα γιαυτο μιλας. Ghost Recon Kilkislands :p:p:p

  • nadal

    Kilkisland??? Τώρα κατάλαβα το Κιλκίς με την Βολιβία δεν έχουν και μεγάλη διαφορά 50 χρόνια πίσω από τον υπόλοιπο κόσμο.:):p:p

Φόρτωση Περισσότερων
πφφφ ξενέρα. αντι για Αγρια Δυση, θα πάμε στο σύγχρονο redneck country... πανω που ειπα πως μπορει κ...
Αυτό το skin θα φορεθεί φέτος ?
@Sadshadow
Εγώ έχω δει παιδί ~9 χρονών να λέει στον πατέρα του(?) ότι στο σπίτι ενός φίλου του έπαι...
Δυστυχώς όχι. Δεν υπάρχει το παραμικρό online στοιχείο και είναι ένα παιχνίδι που πολύ θα ήθελα να φ...
The Surge σε K2
Νικόλα κατατοπιστικό review, μια ερώτηση μόνο: έχει κάποιο σύστημα on line βοήθειας από άλλους παίκτ...
The Surge σε K2
Τώρα εμένα που μου κάνει κάτι το It came of the desert, πειράζει? Μου έρχεται στο μυαλό το starship...
@mifune, ειναι multiplayer only το παιχνιδι
@Niko. wth? σοβαρα? ουτε το πηρα χαμπαρι οτι βγηκε μετα...
Το παιχνίδι μπάζει από παντού.
Προσωπικά για εμένα μετριότατο.
Switch, Απαράδεκτο που δεν έχουν α...
NBA Playgrounds σε K2
Μακαρι να ειναι οπως τα λες αλλα εχω τις αμφιβολίες μου, βλέπωντας εδω στην Αγγλία ποσο γλοιωδέστατα...