Το όνειρο επιτέλους τελείωσε!

Για τους παίκτες που ξεκίνησαν την ιστορία του Dream Machine με το πρώτο κεφάλαιο το 2010, η παραγωγή του επεισοδιακού αυτού τίτλου είχε συχνά παρομοιαστεί με το Game of Thrones των adventure. Οκτώ ολόκληρα χρόνια χρειάστηκαν για να κυκλοφορήσουν και τα 6 τμήματα του παιχνιδιού και να ολοκληρωθεί, επιτέλους, η ιστορία αυτού του ιδιαίτερου τίτλου. Με το παιχνίδι πλέον να έχει ολοκληρωθεί, δε θα σταθούμε στη βασανιστικά αργή παραγωγή του, ούτε θα το κρίνουμε για αυτό, μα θα το δούμε σαν έναν ολοκληρωμένο τίτλο και για το αν αξίζει να ασχοληθείτε μαζί του.

Το Dream Machine, λοιπόν, πραγματεύεται την ιστορία του Victor και το ταξίδι του ανάμεσα στον κόσμο του πραγματικού και του ονείρου. Από εκεί που η ιστορία ξεκινάει μέσα στην απλή καθημερινότητα, μια περίεργη μηχανή ενός μυστηριώδους γείτονα είναι η αιτία πίσω από ένα σουρεαλιστικό ταξίδι αισθήσεων, προβληματισμών, μυστηρίου και μαγείας επειπέδου τέτοιου όσο λίγα άλλα παιχνίδια έχουν δώσει. Πρόκειται για μία πολύ ιδιαίτερη περιπέτεια με πάρα πολύ βάθος και περιπλοκότητα, που μπορεί να μαγνητίσει τον παίκτη και να του δημιουργήσει βαθύτατους προβληματισμούς. Το δε τεράστιο και επεξηγηματικό φινάλε είναι φόρος τιμής στο πώς πρέπει να κλείνουν παιχνίδια, και αποφεύγει με μαεστρία τις βιαστικές κινήσεις που συναντάμε σε άπειρες άλλες προσπάθειες, μα αγκαλιάζει τον παίκτη και τον οδηγεί υπομονετικά προς το τέλος του εικοσάωρου αυτού ονείρου.

The Dream Machine screen 2

Εφάμιλλης υψηλότατης ποιότητας είναι και τα γραφικά του παιχνιδιού. Το The Dream Machine σχεδιάστηκε με Adobe Flash, αλλά τα γραφικά του παιχνιδιού προέρχονται εξ ολοκλήρου από τεχνικές όπως αυτές των όπως το Armikrog και Neverhood, με την χειροποίητη κατασκευή και βιντεοσκόπηση σκηνικών και μοντέλων από πλαστελίνη και χαρτόνι (Claymation & cardboardmation). Πέρα από το γεγονός ότι είναι πανέμορφα σχεδιασμένα, με πλούσια λεπτομέρεια, ο σχεδιασμός ξεφεύγει από τα πιο κλασικά «χαρούμενα» Claymation ή από το creepy "Tim Burton style" εικαστικό και πιάνει ένα ολότελα δικό του στυλ, σουρεαλιστικό μεν αλλά συνάμα ιδιαίτερα περίεργα σκοτεινό/ παρανοϊκό/ παράλογο/ μεταφυσικό, δημιουργώντας ακριβώς αυτή την ατμόσφαιρα που θα περίμενε να δει κανείς σε όνειρα αλλά δεν είχε δει ως τώρα. Η μουσική επένδυση του τίτλου δε, με απλές και λιτές παραγωγές, ενισχύει αυτόν τον περίεργο κόσμο, δίχως να παίρνει ποτέ τον πρώτο ρόλο.

Αν έχουμε ένα παράπονο εδώ, θα ήταν πως λόγω της πολύ μικρής ομάδας που το δημιούργησε, το Dream Machine δεν περιέχει voice acting, κάτι που στερεί αυτό το κάτι παραπάνω για να εκτοξεύσει την ατμόσφαιρα σε ανώτερα επίπεδα. Όσον αφορά το gameplay τώρα, το Dream Machine είναι ένα 100% hardcore, 3rd person point & click παιχνίδι, με το χειρισμό να γίνεται εξ ολοκλήρου με το mouse. Κίνηση, συζητήσεις, συλλογή αντικειμένων, επεξεργασία, επίλυση γρίφων κ.λπ., όλα γίνονται απλά και οργανικά όπως στα περισσότερα κλασικά παιχνίδια της κατηγορίας.

The Dream Machine screen 3

Από πλευράς γρίφων δε, θα πούμε εξ αρχής πως το παιχνίδι της Cockraoch Inc. δεν ενδείκνυται για νέους παίκτες καθώς ο πήχης δυσκολίας έχει τοποθετηθεί άνω του μετρίου, με κάποιους γρίφους (που χωρίζονται σε inventory based, mechanical και ολίγον Myst paranoia) μάλιστα να είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί και να απαιτούν μπόλικη δουλειά, σκέψη και σημειώσεις από τον παίκτη. Εδώ, όμως, έρχεται και ένα μεγάλο «αλλά». Είναι προς τιμήν των μόλις δύο δημιουργών του που επέμειναν τόσα χρόνια, άκουγαν τους παίκτες, βελτίωναν το παιχνίδι και εν τέλει ολοκλήρωσαν την ιστορία αλλά μία τόσο μακριά παραγωγή είναι λογικό να περιέχει και ορισμένα προβλήματα ροής, εν μέρει λόγω της αργής παραγωγής και εν μέρει λόγω της φύσης των episodic games.

Έτσι, υπάρχουν ορισμένα θέματα με backtracking, προβλήματα με pixel/ item hunting (δυστυχώς, απουσιάζει ένα hotspot indicator), ασταθής αυξομείωση στη δυσκολία και ποσότητα των γρίφων, κάποιες "κοιλίτσες" στην ταχύτητα της ιστορίας, ενώ ακόμα και μετά από πολλά patches για τα παλιά επεισόδια, υπάρχουν μέχρι και σήμερα διάφορα bugs και glitches.

The Dream Machine screen 5

Παρόλα τα θέματά του, όμως, μας είναι αδύνατο να μην προτείνουμε το The Dream Machine στους φίλους των adventure games. Πρόκειται για μια πλούσια, χορταστική και διασκεδαστική περιπέτεια, σε έναν τόσο περίεργο και κουλτουριάρικα σχεδιασμένο κόσμο, που σπάνια κυκλοφορεί στο gaming. Οι Anders Gustafsson και Erik Zaring της Cockroach Inc. παρέδωσαν το δικό τους Ομηρικό έπος για το χώρο των adventures και η υποστήριξή μας δεν είναι μόνο μια επιβράβευση για την υπέροχη δουλειά τους αλλά και μια ενθάρρυνση στο να προχωρήσουν παρακάτω και να χωθούν για τα καλά μέσα στη gaming βιομηχανία. Αν το κάνουν, μόνο κερδισμένοι θα βγούμε από τέτοια ταλέντα.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: AdventureΔιάθεση: Ψηφιακή διανομή
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Cockroach Inc.Ημ. Έκδοσης: 11/05/2017
PEGI: N/AΕκδότης: Cockroach Inc.Πλατφόρμες: PC, Mac OS X

Θετικά

  • Πανέμορφος, χειροποίητος οπτικός τομέας με Clay & cardboard-mation.
  • Χορταστικότατη διάρκεια,
  • Ορισμένοι ιδιαίτερα ευφάνταστοι γρίφοι γαργαλιστικής δυσκολίας.

Αρνητικά

  • Κάποια προβλήματα ροής στην ιστορία, στο σχεδιασμό και στη δυσκολία λόγω του κατακερματισμού σε επεισόδια και της δεκάχρονης παραγωγής του.
  • Η έλλειψη voice acting στερεί αυτό το κάτι που θα κορύφωνε την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού.
  • Απουσία hotspot indicator.

Βαθμολογία

Αρχιτέκτων και συντηρητής ιστορικών κτιρίων κατ' επάγγελμα, μόλις πέσει η νύχτα φοράει την καμπαρντίνα του και σουρτουκεύει σε αναζήτηση μιας νέας περιπέτειας. Ταξιδιώτης και ονειροπόλος, με κλινικά κολλήματα σε Fantasy και Sci-Fi, gaming backstory από τα 80s και mantra τη φράση «η ιστορία και οι γρίφοι πάνω απ’όλα», δεν χαρίζει κάστανο σε νεοτερισμούς υπερβολικής ευκολίας. Αν είσαι adventure, RPG ή strategy, είναι σχεδόν σίγουρο ότι έχετε περάσει πολλές γλυκές νύχτες μαζί…

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Νέο video για το Wolfenstein II: The New Colossus
Τι μπορεί να σου κάνει ένα milkshake φράουλα…
Οι παραμετροποιήσεις στο Need for Speed: Payback
Αποκαλύπτονται μέσω ενός νέου trailer.
Νέο 4vs4 mode έρχεται στο Ghost Recon Wildlands
Ανοικτή beta μέσα στο καλοκαίρι.
Πιθανή καθυστέρηση της κυκλοφορίας του Redout
Αλλά μόνο για την έκδοση του Switch.
Συνεχίζεται η υποστήριξη με νέο υλικό για το Dying Light
Με 10 νέα δωρεάν DLC μέσα στους επόμενους μήνες. [ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ]
Νέο υλικό από το Forza Motorsport 7
Μέσα από τρία gameplay video κατευθείαν από την Comic Con 2017.
Ελληνικά charts Μαΐου
Η χώρα του PlayStation.
UK charts: Επιστροφή στη κορυφή για τον Crash
Μόλις 700 αντίτυπα μπροστά από το Splatoon 2.
Εκτενές gameplay υλικό από το Ni no Kuni II
Ο μαγευτικός κόσμος του τίτλου αποκαλύπτεται. 
Έρχεται η retail έκδοση του Overwatch: Game of the Year
Κοντά μας στα τέλη της εβδομάδας.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Θα το τιμήσω κάποια στιγμή.

  • Το είχα πάρει μόλις είχε πρωτοβγει στο Steam. Είμαι στο 5ο κεφάλαιο τώρα και είμαι κολλημένος στο πως να "περάσω" τον μεγάλο τοίχο με τα μάτια.
    Σίγουρα συμφωνώ με το ότι κάποιοι γρίφοι είναι δύσκολοι και ίσως εκνευριστικά δύσκολοι. Χαρακτηριστικά θυμάμαι αυτόν που έπρεπε να μπεις στο κρυσφύγετο του Νόρτον, αλλά κι εκείνον με ένα πλοκάμι στο όνειρο μιας γριας γειτόνισας.
    Στυμφωνώ επίσης με το review και τον βαθμό. Αρκετά καλό παιχνίδι, αλλά τους αμύητους θα τους εκνευρίσει με κάποιους γρίφους.

    Επίσης Αλέξανδρε αν έχεις να προτείνεις παιχνίδια adventure σε παρόμοιο στυλ (επίσης σαν το blackmirror, skraches, necronomicon, longest journey, siberia) θα σε ευχαριστούσα πολύ.

  • DAM

    γενικα το 5ο chapter ειναι το μεγαλυτερο κ δυσκολοτερο οποτε καταλαβαίνω να ζοριζεσαι.
    Τώρα να προτείνω παιχνιδια:

    Σαν το Dream Machine: Δεν υπαρχει. με εξαίρεση τα Neverhood (πολυ ωραιο) κ Armikrog (μετριοτατο), δεν υπαρχει κατι αξιολογο σε claymation. Σε εξίσου ομως παρανοικό/ιδιαίρετο σχέδιο, θα μπορούσες να δεις τα Samorost 1-2-3, Machinaritum, Botanicula, Journey Down και Year Walk.

    Σαν black mirror/skraches/necrocomicon: Nibiru, Still Life, Cognition: Erica Reed, Lost Crown, Darkness Within, Dark Fall, Gabriel Knight: Sins of the Fathers 20th Anniversary Edition (κ αν μπορεις κ τα 2-3), Penumbra, In Memoriam και σε πιο light detective στυλ, τα Blackwell Series.

    Σαν Syberia/Longest Journey: Moment of Silence, Dreamfall & Dreamfall:Chapters (sequels του Longest Journey), Syberia 2 (ασε το 3), Chains of Shatinav, Book of Unwritten Tales 1-2, Grim Fandango, Broken Sword Series

    μπορω να σου πω πολλα πολλα ακομα αλλα ειπα να βαλω μονο παιχνιδια πιο συγχρονα απο αυτα που ανέφερες ή που εχουν γινει remastered μιας κ δε ξερω αν παιζεις 80s/early 90s. αυτα εδω λογικα θα σε καλύψουν για καιρο ;)

  • DAM

    Να 'σαι καλά, ευχαριστώ πολύ.

Ποτε προλαβαν ; Θα βγαζουν 2 Yakuza το χρονο ;
Του πήγε το σκ%%^ στην κάλτσα, μόλις κατάλαβε ποιον έχει μπροστά του. χαχα
Φαίνεται πολύ όμορφο. Θυμίζει Bioshock η ατμόσφαιρα!
Ενδιαφέρουσα αισθητική το The Shape of Water, προσδοκίες για κάτι πολύ καλό επίσης από Spielberg και...
Πολλά νέα, τi μπαμ ήταν αυτό για νέο Stargate; Δεν το ήξερα...
"Metroid Prime 4 Logo"
Κλαίω κάθε φορά Νίκο
Αντε ubi άργησες μονο μια γενιά
Day One για μένα!!

Υ.Γ Ξέρω ξέρω το έχω γράψει σε κάθε άρθρο που αναφέρεται στο The Lost Legacy κ...
Μια χαρά το πάει το τελευταίο τρίμηνο, φτου φτου.
Για νεκρή,πανάκριβη και χωρίς παιχνίδια κονσόλα δεν τα πάει άσχημα, όντως!