Enter Akuma.

Μερικές φορές έρχονται έτσι τα πράγματα ώστε να νιώθει κανείς έτοιμος να χρησιμοποιήσει παλιές, κλασικές ρήσεις για να περιγράψεις μια κατάσταση. “Μεταξύ σφύρας και άκμονος” είναι η σοφή λαϊκή τοποθέτηση που θα ταίριαζε στην παράλληλη κυκλοφορία δύο γιγάντων του fighting κόσμου. Injustice 2 από τη μια πλευρά, με τις μετασεισμικές του δονήσεις να απέχουν μακράν από το να σβήσουν, και τώρα, περίπου δύο εβδομάδες μετά, TEKKEN 7. Πώς κυρίες και κύριοι (κι αγαπητέ… Γιώργο) να μπορέσει ένας φίλος του είδους να αφομοιώσει αυτήν την υπερδοσολογία… ξύλου;

Δύσκολο να δοθεί η απάντηση από τώρα, παρά το γεγονός ότι το μεγαλούργημα της NetherRealm έθεσε τον πήχη πολύ ψηλά, κάνοντας τα πράγματα δύσκολα για τον κάθε ανταγωνιστή. Γιατί εδώ μιλάμε για TEKKEN, τον μόνο ουσιαστικό επιζήσαντα του 3D fighting γένους, ενός χώρου που άρπαξε τα ηνία από τα κλασικά παιχνίδια του είδους πάνω από 20 χρόνια πριν κι έφτασε σε κορεσμό εδώ κι αρκετό καιρό. Απόδειξη; Η απουσία ποιοτικού ανταγωνισμού. Πού βρίσκεται το Virtua Fighter; Πού το Soul Calibur; Πού τόσοι άλλοι τίτλοι που βασάνιζαν την ικανότητά μας να αφομοιώνουμε fighting styles κι έθεταν platinum επιπέδου προκλήσεις στις τσέπες μας;

Tekken 7 review screen 01

Εδώ και χρόνια, ο μόνος εκπρόσωπος του χώρου που τακτικά παράγει ανεξάρτητες συνέχειες (ακούς Dead or Alive;) είναι η σειρά της Namco. Χωρίς να βαδίζει σε ρόδινα μονοπάτια, έχοντας την αρνητική κριτική στο “τσεπάκι” με κάθε νέο entry, συνεχίζει να αναπαράγεται και να εξελίσσει την soap-opera που ακούει στο όνομα “To δράμα της οικογένειας Mishima” με τον έναν τρόπο ή τον άλλον. Πεθαίνουν, ανασταίνονται, συμμαχούν κι αλληλοτρώγονται, δίνοντας κάθε φορά τις απαραίτητες αφορμές για ένα ακόμα σενάριο που θα στηρίξει το story mode του τίτλου. Βλέποντας τη σημασία που έχει λάβει η ύπαρξη ενός δυνατού τέτοιου mode, ειδικά μετά τα εντυπωσιακά δημιουργήματα της NetherRealm στον τομέα αυτόν αλλά και την αφανή εποποιία του Blazblue, οι δημιουργοί του TEKKEN 7 αποφάσισαν να αναζητήσουν σε άλλα νερά τη μαγιά που θα παράξει το καινούριο τους single player mode.

Η συμμαχία με το στρατόπεδο του Street Fighter παρήγαγε τον τέλειο χαρακτήρα για την μενταλιτέ της σειράς και το αποτέλεσμα της μίξης φαντάζει ενδιαφέρον. Akuma, λοιπόν, ο guest star στο νέο επεισόδιο της δημοφιλούς σειράς κι αν έχετε διαβάσει τα διάφορα νέα που κατά καιρούς δημοσιεύονται στο site, θα γνωρίζετε ότι μέσω αυτού του κυρίου δίνονται άγνωστες πτυχές της μέχρι τώρα ιστορίας στο φως της δημοσιότητας. Δρώντας αφηγηματικά, πότε με σκίτσα και πότε με CGI, η πλοκή αποκαλύπτεται μέσα από τα μάτια ενός δημοσιογράφου που βιώνει τις τρέχουσες εξελίξεις και συνθέτει τα κομμάτια του puzzle ενός δράματος που ξεκίνησε στο δικό μας 1994.

Tekken 7 review screen 11

Τότε, στο πρώτο TEKKEN, ο Heihachi πετάει τον γιο του Kazuya από έναν γκρεμό και το σοκαριστικό του θέματος αρκούσε για να πυροδοτήσει αλυσίδα εικασιών στους πιο φαντασιόπληκτους fans. Δανειζόμενο και cinematics της εκάστοτε εποχής, η αφήγηση του παιχνιδιού προσφέρει επεξηγήσεις και παραθέτει τα κίνητρα που προχωρούσαν το saga κάθε φορά ένα βήμα παραπέρα. Με όμορφα twists και με μεγάλη απώλεια σε κλισέ και έλλειψη σοβαρότητας, το παιχνίδι τραβάει τον παίκτη μέσα από το λαβύρινθο των πληροφοριών, μέχρι που να του γνωρίσει ένα καινούριο boss, κομβικότατο για τη σειρά κι άκρως εντυπωσιακό, τόσο σε σχεδιασμό, όσο και σε moveset.

Ας το αφήσουμε όμως εδώ. Αξίζει να ζήσετε τη συνέχεια μαχόμενοι με τα χεράκια σας την κάθε μάχη που συνοδεύει την εξέλιξη της ιστορίας. Οι βασικοί πρωταγωνιστές ανακυκλώνονται σε μεγάλο βαθμό και θα δείτε ότι περισσότεροι χαρακτήρες μένουν εκτός αυλαίας. Όμως δεν περνούν στη λήθη, μιας και στο μενού του συγκεκριμένου mode θα βρείτε και παράπλευρες σελίδες ιστορίας, όπου θα έχετε την ευκαιρία να χρησιμοποίησετε όλους τους υπόλοιπους μαχητές, συνοδευόμενους από ένα ψήγμα lore που θεσπίζει την εμπλοκή τους στο κάδρο των γεγονότων. Βάσει όλων αυτών, το νέο mode του “King of the Iron Fist tournament” αποτελεί και το δυνατότερό του σημείο.

Tekken 7 review screen 04

Πέραν αυτού, λίγες είναι οι υπόλοιπες επιλογές. Arcade Battle, για τους λάτρεις του κλασικού τύπου παιχνιδιού και Treasure Battle γι’ αυτούς που θέλουν να μαζέψουν fight money και decorations για τον χαρακτήρα τους. Αυτά έχουν μονάχα διακοσμητικό χαρακτήρα και δεν επηρεάζουν τη μάχη, παρά χρησιμεύουν στην λεπτομερέστατη εξατομίκευση του κάθε μαχητή. Στην multiplayer ακτή βρίσκεται το local co-op και τα απολύτως απαραίτητα normal και ranked match καθώς και η επιλογή tournament. Πώς όμως παίζονται όλα αυτά; Κατ’ αρχάς με άψογη παρουσίαση κι εντυπωσιακά γραφικά, που ζωντανεύουν στις οθόνες λεπτομερέστατους γιγάντιους μαχητές με εντυπωσιακή δουλειά στα πρόσωπα και τις κινήσεις τους.

Η δε ομαλότητα με την οποία αυτές εκτελούνται φαντάζει εξωπραγματική και το παιχνίδι δείχνει να διαθέτει μια ροή στο gameplay που προδίδει επαγγελματισμό και απαίτηση για υψηλό skill cap. Σε κάθε περίπτωση, το αποτέλεσμα κρίνεται εντυπωσιακό. Στα ίδια επίπεδα βρίσκεται κι ο ηχητικός τομέας του τίτλου, με δυνατά, αρμοστά μουσικά κομμάτια, πειστικό voice acting κι εντυπωσιακά εφέ που θα σας κάνουν να αναζητήσετε τις υψηλότερες θέσεις στην ένταση του ηχοσυστήματός σας. Πολλές φορές, βέβαια, οι κοριτσίστικες φωνές αρκετών ηρωίδων ίσως καταστούν ενοχλητικές στους μη μυημένους, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που επηρεάζει τη συνολική εικόνα του παιχνιδιού. Απεναντίας, αν είστε “ορφανοί” από γκρινιάρηδες γείτονες ανεβάστε την ένταση στο φουλ.

Tekken 7 review screen 03

Όμως όλα αυτά δε θα είχαν καμιά σημασία, αν στον τομέα του gameplay τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά ή έστω έπασχαν από έλλειψη βασικών καινοτομιών. Εδώ διακρίνεται μιας μορφής φόβος από πλευράς δημιουργών ώστε να δίνεται η εντύπωση ότι ήθελαν να αποφύγουν τα ρίσκα και να βασιστούν στην πεπατημένη. Οι φίλοι λοιπόν της σειράς θα νιώσουν σα στο σπίτι τους όταν πιάσουν στα χέρια τους τον έλεγχο κάποιου μαχητή και θα δουν ότι πέρα από κάποιες μικροαλλαγές στο timing των κινήσεων λίγα πράγματα έχουν αλλάξει.

Αυτό όμως ήταν ανέκαθεν η ευχή και κατάρα του τίτλου. Ο παίκτης ένιωθε άμεσα εξοικειωμένος με το μοντέλο χειρισμού κι η καμπύλη εκμάθησης πάντα έτεινε πιο πολύ σε ευθεία. Όμως σύντομα η έλλειψη σοβαρής εξέλιξης θα φέρει τη γνωστή γκρίνια του “πάλι ξαναζεσταμένο φαγητό βγάλανε”. Σε αντίθεση με προηγούμενες φορές, η κατάσταση δεν είναι ακριβώς έτσι. Αρκετά πράγματα έχουν αλλάξει και το επίπεδο των γενικότερων ανταγωνιστών είναι το μέρος που πρέπει να ανατρέξει κανείς για να αναζητήσει τα αίτια αυτού.

Tekken 7 review screen 05

Έτσι, για να ακολουθήσει τη νόρμα της βοήθειας προς τον αρχάριο και νεοφερμένο, το Story Mode διαθέτει και Story Assist, δηλαδή κάποια shortcuts βασικών, ισχυρών κινήσεων που θα βοηθήσουν τον παίκτη που δεν μπορεί να κάτσει να μάθει κάθε χαρακτήρα ώστε να προχωρήσει την ιστορία παραπέρα. Φαντάζει όμως παράταιρο στο πιο βαθύ, ίσως, gameplay του fighting χώρου και γι’ αυτό ίσως δε διατηρείται και αλλού. Αντίθετα, για να προοδεύσετε πραγματικά στο παιχνίδι θα πρέπει να επιλέξετε έναν από τους 30+ χαρακτήρες του και να συνδυάσετε όσο πιο τεχνικά μπορείτε τις 100+ κινήσεις του.

Σε βοήθεια στην ανατροπή μια μάχης έρχεται το Rage Art mode, που επιτρέπει στον παίκτη να εξαπολύσει ένα cinematic combo όταν βρίσκεται στο χείλος της καταστροφής και να ισοσκελίσει τη διελκυστίνδα ισχύος. Το Power Crush Attack απ’ την άλλη, επιτρέπει σε κάποιες επιθέσεις να αγνοήσουν τις αντεπιθέσεις του αντιπάλου για να επιφέρουν ένα καλύτερο τελειωτικό χτύπημα. Κόστος υπάρχει κι ο τζόγος που ενδεχομένως εισάγεται κάνει τη μάχη πιο πιπεράτη. Όμως οι πραγματικές αλλαγές και η νέα γραμμή που ίσως ακολουθηθεί, έρχεται από τον ίδιο τον Akuma.

Tekken 7 review screen 06

Ο συγκεκριμένος μαχητής παίζεται όπως και στους Street Fighter τίτλους. Εισάγει εύκολα κι αλλεπάλληλα projectiles, hurricane kicks και ειδικές κινήσεις που υπακούουν στον κανόνα της Ex μπάρας η οποία τον συνοδεύει. Αντί όμως να μοιάζει παράταιρος, δείχνει να δένει αρμονικά με τη φιλοσοφία του TEKKEN μιας και τα ανεπαίσθητα tweaks που αναφέρθηκαν παραπάνω έχουν να κάνουν με το closing distance: Οι δημιουργοί κατέστησαν το side-stepping πιο αργό, δίνοντας έτσι στους παίκτες την ανάγκη για υπολογισμό απόστασης και αναζήτησης τακτικών προς την κάλυψη αυτής.

Κάτι τέτοιο έρχεται πιο κοντά στην κουλτούρα των 2.5D παιχνιδιών κι ιδιαίτερα του Street Fighter. Όσοι θυμούνται την παρουσίαση του Street Fighter V, θα αναγνωρίσουν την αναφορά στην εν λόγω φιλοσοφία παιχνιδιού. Παρ’ όλα αυτά, το sidestep υπάρχει και μπορεί να καταστήσει τα projectiles τρωτά - αν το timing γίνει με προσοχή. Αντίθετα, τα juggle και wall combos έχουν χάσει μεγάλο μέρος της ολικής ζημιάς που προκαλούν, ιδιαίτερα μετά το τέταρτο χτύπημα. Όλα αυτά αλλάζουν την ισορροπία με τρόπο ανεπαίσθητο, ομαλό κι ουσιαστικό.

Tekken 7 screenshot 04

Για να φτάσουμε, τελικά, στο συμπέρασμα ότι το Tekken 7 και το Street Fighter V έχουν πολύ περισσότερες ομοιότητες από έναν “απλό” Akuma. To Story Mode είναι μονάχα ορεκτικό για τις multiplayer αναμετρήσεις απύθμενου βάθους, αποτέλεσμα ενός συστήματος μάχης που ωριμάζει και τελειοποιείται για πάνω από 20 χρόνια και που δύσκολα μπορεί να δεχτεί αλλαγές ριζικής φύσεως. Το δε άφταστο customization βοηθά στο να αναδειχθεί η μοναδικότητα του κάθε παίκτη. Απολαύστε όλα αυτά παρέα με έναν άριστο τεχνικό τομέα στο - απ’ ό,τι φαίνεται - καλύτερο Tekken μετά το τρίτο κι αφεθείτε στην ανακούφιση που προσφέρει η διαπίστωση ότι το 3D fighting είδος δεν έχει σβήσει ακόμα.

To review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Έκθεση εικόνων

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: FightingΔιάθεση: Bandai Namco Entertainment Greece
Αριθμός παικτών: 1-2Ανάπτυξη: Bandai Namco StudiosΗμ. Έκδοσης: 02/06/2017
PEGI: 16Εκδότης: Bandai Namco EntertainmentΠλατφόρμες: PS 4, Xbox One, PC

Θετικά

  • Ενδιαφέρον Story Mode.
  • Eξαιρετικός τεχνικός τομέας.
  • Η είσοδος του Akuma φέρνει λεπτές και ποιοτικές αλλαγές σε ένα άριστα ζυμωμένο fighting system.
  • Το skill cap είναι στα ύψη.

Αρνητικά

  • Σχετικά μικρό content τόσο σε offline, όσο και online (το Injustice 2 έκανε ζημιά).

Βαθμολογία

Ο Απόστολος μεγάλωσε τρώγωντας μακαρονάδα. Μακαρονάδα έφαγε, ένα μεσημέρι στα 8 του, όταν ένας θείος του τον πήγε για πρώτη φορά σε coin-op κι αυτό ήταν το αγαπημένο του πιάτο όσο περίμενε τον MSX να φορτώσει ένα παιχνίδι. Μετά τον CPC 6128 και τις Amiga 500 και 1200, ο εθισμός με το απολαυστικό αυτό γεύμα, τον οδήγησε να υιοθετήσει το όνομα Kabamaru, το ιαπωνικό alter ego του. Σήμερα, παίζει ακόμα Heroes of Might and Magic 3, κάνοντας διαλείμματα με σχεδόν οποιοδήποτε παιχνίδι πέσει στα χέρια του. Λατρεύει τον Terry Pratchett, την metal μουσική, την καλή μπύρα και την κουβέντα με φίλους.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Οι τρεις επόμενοι χαρακτήρες για το Marvel vs Capcom: Infinite
Ενίσχυση της Marvel με Winter Soldier, Black Widow και Venom.
Λεπτομέρειες για το Turning Tides DLC του Battlefield 1
Ημερομηνία διάθεσης και περιεχόμενο.
L.A. Noire Remastered
Άντε βρε, και το GTA σε κονσόλα της Nintendo.
Hand of Fate 2
Εδώ rogue, εκεί rogue, που είναι ο rogue;
Outcast: Second Contact
Κάποια πράγματα καλύτερα να μένουν στο παρελθόν.
Πλάνο για το τρίτο έτος υποστήριξης του Rainbow Six Siege
Πλησιάζει η ευρεία διάθεση του Operation White Noise
Νέο trailer για το Street Fighter V: Arcade Edition
Αφιερωμένο στα καινούργια V-Triggers.
Αλλαγές στο Need for Speed: Payback
Ακολουθώντας τις επιταγές του κοινού.
UK charts: Απογοητευτικό ξεκίνημα για το Battlefront 2
Εβδομάδα με αρκετές νέες κυκλοφορίες.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Σαν απο τα παλιά, ένας αγαπημένος φίλος επιστρέφει στην καθημερινότητα μου. Ζητά δικαίως χρόνο, ποιοτικό και ουσιαστικό. Όπως παλιά..
    Τότε που χαρούμενοι και ξέγνοιαστοι, εκατέρωθεν λαμβάναμε πράγματα ο ένας απο τον άλλο..
    Δυστυχώς η ζωή τα φέρνει να μη μπορείς να κάνεις στο 100% αυτό που απλόχερα έκανες....Πάντα μα πάντα όμως θα κατέχεις μία ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου....
    PS: Το μυαλό μου αρνείται πεισματικά να δεχθεί το Injustice 2 ως μεγαλούργημα......! :P
    Does not compute... :)
    Φυσικά δεν αναφέρομαι σε σένα Απόστολε. Είναι ξεκάθαρα δικό μου κόλλημα.

  • Stormbringer

    Για να μάθουμε όλα τα beat'em ups καλά θέλουμε 2 ζωές, και να μην έχουμε δική μας ζωή :)
    Κάτι που απο μια ηλικία και μετά είναι φύση αδύνατον και σχεδόν εξαντλητικό.
    Οπότε επικεντρώσου στα beat'em up που αγαπάς. Δεν μπορούμε να είμαστε εξπέρ σε όλα.

  • Stormbringer

    Εδώ ούτε σε ένα δε μπορώ να επικεντρωθώ πόσο μάλλον σε περισσότερα. :)
    Ειδικά αυτό το διάστημα που υπάρχουν τόσες ποιοτικές επιλογές. Αναπολώ τις πιο ξένοιαστες φοιτητικές εποχές που λιωναμε στα TEKKEN και Soul Calibur.....
    Εξπέρ δεν είμαι φυσικά και ούτε πρόκειται να γίνω ποτέ. Απλά επειδή αγαπώ τα fighting games, αυτά που μου κάνουν το κλικ θέλω να εμβαθύνω λίγο περισσότερο από το μέσο όρο. Το Tekken 7 είμαι σίγουρος ότι είναι εξαίσιο παιχνίδι κι ας μην έχει εξελιχθεί πολύ.

  • Πολύ ωραίο review Απόστολε όσο για το TEKKEN 7 απλά δε χάνετε ! :)

  • κρίνοντας από τα λίγα σχόλια αλλά και από τις χαμηλές πωλησεις της σειρας (μετα το 3, κάθε παιχνίδι και χειρότερα τα πάει), η σειρά έχει χάσει πολύ από το παλιό κοινό της και δείχνει κάπως αδύναμη στο να κερδίσει νέο.
    δε ξέρω το γιατι να πω την αλήθεια μου αλλα κ εμένα που αγαπούσα τη σειρα, με εχει χασει εδω κ καιρο. ίσως παραέμεινε ίδια με το παρελθόν; οτι δε έκανε πιο δυναμικά steps εξέλιξης; δε ξερω. περιεργη υποθεση τα Tekken.

  • Ποιός είπε ότι έχουμε έλλειψη από Beat'em up παιχνίδια; Επειδή δεν υπάρχει νέο Virtua Fighter & Soul Calibur;;
    Υπάρχει Tekken 7 , Injustice 2, Guilty Gear, King of Fighters XIV και σύντομα Marvel vs Capcom Infinite, το Street Fighter V εξελίσσεται συνεχώς...έρχεται νέο Dragonball...κατά τ'αλλα έχουμε έλλειψη από Beat'm ups :)

    Φυσικά για το review του Tekken 7, δεν έχω παρά να συμφωνήσω.Στην παρούσα φάση, είτε εξακολουθείς να είσαι φανατικός του Tekken μετά από 20 χρόνια πορείας, ή έχεις βαρεθεί και έχεις πάει σε άλλα beat'em up μονοπάτια...Για καλό ή για κακό η σειρά έχει μείνει λίγο στάσιμη.Είναι δίκοπο μαχαίρι πάντως να αλλάξεις κάτι δραστικά χωρίς να χαλάσει το ύφος της σειράς.

    Έχει δίκιο όμως ο Απόστολος για το single player κομμάτι: Το Injustice 2 έθεσε πολύ ψηλά τον πήχη σ'αυτό το κομμάτι κάνοντας όλα τ'άλλα παιχνίδια της κατηγορίας να μοιάζουν φτωχά. Τ'ακούς Namco & Capcom;; (βλέπε 1η έκδοση του SF V).

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 5 μήνες από Jonny-S72
  • Συμφωνω με ολα τα παραπανω σχολια, το μονο που θελω να προσθεσω ειναι οτι λογο της online φυσης των fighting παιχνιδιων που εξελισσονται με το χρονο ως υπηρεσιες καθως και η απαιτητικοτητα τους καθιστα αδυνατη την εις βαθος ενασχοληση με περισσοτερα απο ενα παιχνιδια.

  • Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα το παίξουμε με φίλους, online κτλπ και θα το απολαύσουμε και ας μην είμαστε οι masters των fighting games. ;)

Τελευταία Σχόλια

Εγώ αλάνια παίζω και το βρίσκω πολύ καλό. Δικαιολογείται αυτό το άτυπο hype γύρω του, απλά είναι μια...
Gaming-καταναλωτικη παιδεια.....αγνωστες λεξεις, κυριως στην χωρα μας!

Κολοσσοι οπως η ΕΑ (και α...
Εγώ θα πώ πάντως μόνο "μπράβο, Βέλγιο".
Aς κάνουν ότι θέλουν. Δεν υπάρχουν όρια στην απληστία τους εξάλλου. Μπορεί να είναι boosters, μπορεί...
best game lipsync 2017... Όσο εθιστικό είναι το gameplay σ'αυτό το παιχνίδι, τόσο χαμηλό είναι το συ...
αυτό Αμίγκα θα είναι αποκλειστικό skin για Tatooine!
Σε συνέχεια αυτού που πόσταρε ο Νίκος
Μην δινεται ιδεες.....
Δεν το εχουν και πολυ να σκασουν κανενα τετοιο πακετακι!


Θα ντουμανια...
Ειμαι σιγουρος πως τα "μυαλα" της ΕΑ (και αρκετων αλλων ομοϊδεατων) ηδη ψαχνουν την νεα γενια Loot b...
Tο RDR φέρε στη γενιά μωρή R*, το RDR...

Ωραίες θύμησες έχω από το συγκεκριμένο, αλλά ένα playthr...