Pole position ξανά.

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος η Milestone εμφανίζεται πιστή στο ραντεβού της και το ετήσιο update της σειράς MotoGP είναι εδώ. Πέρυσι η σειρά εμφανίστηκε περισσότερο "εμπορική", έχοντας στο εξώφυλλό της τον ίδιο τον Valentino Rossi και προσέφερε ένα περιεχόμενο γύρω από τον πλέον αγαπημένο αναβάτη όλων των εποχών. Μπορεί η ονομασία να παραπλανούσε και να μην ήταν ορατές οι λέξεις "MotoGP16", αλλά ήταν εμφανές πως η ιταλική ομάδα ανάπτυξης θέλησε να αξιοποιήσει στο έπακρο τη συγκεκριμένη συνεργασία και να την πάει ένα βήμα παραπέρα.Το MotoGP17 σαν περιεχόμενο γέρνει περισσότερο προς την έκδοση του 2015, μιας και πλέον οι αγωνιστικές ανησυχίες του Valentino σε χώμα αλλά και στους 4 τροχούς αποτελούν παρελθόν.

Βέβαια, η Milestone φαίνεται να έχει αρκετούς άσσους κρυμμένους στο μανίκι της και, όπως θα δούμε και παρακάτω, η νέα αυτή πρόταση κινείται στα γνωστά υψηλά επίπεδα ποιότητας που έχει συνηθίσει τους φίλους της –το MXGP3 καλύτερα να το ξεχάσουμε. Σαφέστατα πρόκειται για ένα ετήσιο update με ό,τι καλό ή κακό συνεπάγεται αυτό, και αν αναρωτιέται κανείς πώς είναι δυνατόν αυτή η επανάληψη να μην γίνεται βαρετή ας ρωτήσει τον εαυτό του αν έχει βαρεθεί να βλέπει τον Rossi να κερδίζει ξανά και ξανά.

MotoGP 17 screenshot 01

Καταρχάς η αίσθηση déjà vu είναι διάχυτη από το πρώτο κιόλας λεπτό, όπου μενού, διαθέσιμα modes και λοιπές επιλογές δείχνουν να έχουν μεταφερθεί από παλιότερες προτάσεις. Πέρα από τα συνηθισμένα, φέτος είναι η πρώτη χρονιά που το career mode είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα, μιας και πέρα από το riders career, την παρθενική του εμφάνιση κάνει το management mode. Καταρχάς ο παίκτης καλείται να δημιουργήσει το ψηφιακό avatar της επιλογής του και κατόπιν να επιλέξει αν θέλει να βρεθεί αμέσως στην πίστα ή να καταπιαστεί λιγάκι με το παρασκήνιο. Το riders career δεν κρύβει εκπλήξεις και σε γενικές γραμμές είναι ίδιο με το αντίστοιχο του 2016.

Όμως ο τομέας του management είναι μια ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη. Ο παίκτης καλείται να επιλέξει ο ίδιος τους αναβάτες της ομάδας του, καθώς και τους διαθέσιμους χορηγούς, ενώ είναι στην κρίση του το πώς θα μοιράσει τις διαθέσιμες ημέρες δοκιμών – εξέλιξης σε μία από τις 18 επίσημες διαδρομές. Φυσικά τα πάντα ξεκινούν από την Moto3 και τη Red Bull Rookies, ακολουθεί η Moto 2 και στο τέλος γίνονται διαθέσιμα τα θηρία του MotoGP. Η σταδιακή πρόοδος θα αποφέρει τα απαραίτητα credits και σε σύντομο χρονικό διάστημα το τμήμα R&D θα παρέχει βελτιωμένα αξεσουάρ και ανταλλακτικά που πραγματικά θα μεταμορφώσουν τη μοτοσυκλέτα σε τομείς όπως είναι η αεροδυναμική, τα φρένα και η ιπποδύναμη. Βέβαια, το οξύμωρο της υπόθεσης είναι πως το ρόλο του αναβάτη καλείται να παίξει και πάλι ο ίδιος ο παίκτης, κάτι που δεν ενοχλεί αρκετά αν και θα προτιμούσαμε να αναλάμβανε τον πλήρη έλεγχο της ομάδας από τα pit, κάτι σαν το B-Spec mode της σειράς Gran Turismo.

MotoGP 17 screenshot 03

Σε επίπεδο επιλογών το MotoGP 17 δεν δείχνει να έχει ξεχάσει κάτι, και έτσι, πέρα από το career mode, το σύνολο ολοκληρώνεται από το Grand Prix mode, το αντίστοιχο Championship και φυσικά τις δικτυακές αναμετρήσεις. Και όπως συμβαίνει συνήθως, ο τίτλος φέρει την υπογραφή της διοργανώτριας αρχής και σαν ένα επίσημο προϊόν τα πάντα είναι ενημερωμένα με βάση το αγωνιστικό ημερολόγιο του 2017. Μία ακόμα λεπτομέρεια, που όμως κάνει τη διαφορά, είναι το σωστό timing σχετικά με τη διάθεση του τίτλου στην αγορά και έτσι οι παίκτες μπορούν να ασχοληθούν με το MotoGP 17 τη στιγμή που το πραγματικό αγώνισμα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Ίσως για πολλούς να μην είναι κάτι σημαντικό, αλλά ας φέρουν στο μυαλό τους την τακτική της Codemasters με τη σειρά F1 και ίσως τελικά μόλις να βρέθηκε ακόμα ένας λόγος ώστε να απονέμουμε τα εύσημα στην Milestone.

Το δυνατό χαρτί του MotoGP 17 και κάτι που τελικά τείνει να γίνει σήμα κατατεθέν για την ιταλική ομάδα ανάπτυξης είναι ο χειρισμός και η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στην άσφαλτο. Καταρχάς και για να ξεμπερδεύουμε με τις λεπτομέρειες, ο τίτλος συνεχίζει να παρουσιάζει μια εντονότατη διαχωριστική γραμμή σχετικά με το κοινό στο οποίο απευθύνεται, ικανοποιώντας στο μέγιστο τους φανατικούς οπαδούς των δύο τροχών αλλά απογοητεύοντας όλους τους υπόλοιπους. Ως συνήθως οι διαθέσιμες βοήθειες στη οδήγηση μεταμορφώνουν τον τίτλο σε κάτι άγαρμπο και άτσαλο, οπότε αν κάποιος δεν έχει την υπομονή να ασχοληθεί σε βάθος και να αφιερώσει ώρες ώστε να κάνει κτήμα του το χειρισμό, καλύτερα να μην επενδύσει στο MotoGP 17.

MotoGP 17 screenshot 02

Για όλους τους υπόλοιπους όμως, τους hardcore παίκτες, η νέα πρόταση της Milestone αποτελεί έναν ψηφιακό παράδεισο. Μπορεί να ακούγεται υπερβολικό αλλά η φετινή πρόταση εμφανίζεται βελτιωμένη σε σχέση με την προηγούμενη, με τα επίπεδα ρεαλισμού να αγγίζουν πλέον αστρονομικά επίπεδα. Το αρχικό μούδιασμα των πρώτων γύρων θα δώσει την θέση του στο ενθουσιασμό, μιας και όσο οι ρυθμοί ανεβαίνουν και η θερμοκρασία των ελαστικών φτάνει σε ιδανικά επίπεδα, η απόλαυση της οδήγησης στο όριο δεν έχει προηγούμενο. Το χειριστήριο του PS4 ανταποκρίνεται άψογα στις εντολές του παίκτη, μεταφέροντας ομαλά τα πάντα στην πίστα. Οι μηχανές έχουν την σβελτάδα που θα ανέμενε κανείς, το βάρος είναι πλέον το ιδανικό αν και τελικά δύο είναι οι τομείς που πραγματικά ο τίτλος... βγάζει μάτια.

Ο πρώτος αφορά το οριακό φρενάρισμα, μια αλληλουχία κινήσεων που αν κάποιος τις εκτελέσει σωστά, θα μπορέσει να κάνει θαύματα. Το δυνατό πάτημα των φρένων θα έχει σαν αποτέλεσμα το βύθισμα του μπροστινού μέρους και αντίστοιχα απώλεια πρόσφυσης του πίσω τροχού. Σαν να μην έφτανε αυτό, στα βίαια φρεναρίσματα, η πίσω ανάρτηση θα δουλεύει υπερωρίες, προσπαθώντας να κρατήσει τον πίσω τροχό σε επαφή με την άσφαλτο, κάτι που δεν είναι πάντοτε εφικτό και τα έντονα χτυπήματα της ρόδας θα επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο την ευστάθεια. Μέσα σε όλα αυτά ο παίκτης θα πρέπει να εκτελεί σταδιακά κατεβάσματα στο κιβώτιο ταχυτήτων, ώστε οι στροφές του κινητήρα να είναι πάντοτε υψηλά για να γίνει το φρενάρισμα αποτελεσματικότερο.

MotoGP 17 screenshot 04

Όταν πλέον γίνουν όλα αυτά, μηχανή και αναβάτης θα βρεθούν στην είσοδό της στροφής και αυτός είναι ο δεύτερος σημαντικός τομέας που το MotoGP 17 διαπρέπει. Το στρίψιμο. Μία αργοπορημένη είσοδος θα αναγκάσει τον παίκτη να βρεθεί εκτός αγωνιστικής γραμμής και να χάσει κάτι από την πρόσφυσή του, ενώ μια βιαστική είσοδος δε θα του επιτρέψει να "πιάσει" το apex και ως αποτέλεσμα να έχει αργή έξοδο –αν φυσικά δεν έχει ήδη πέσει. Ο έλεγχος των στροφών του κινητήρα θα αποτελέσει το μυστικό της επιτυχίας, ενώ φέτος για πρώτη φορά ο παίκτης θα μπορέσει να εκτελέσει μια ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση, ακολουθώντας τα βήματα του Marc Marquez και με λίγο ανάποδο στο τιμόνι και τέρμα γκάζι στην έξοδο, θα είναι σε θέση να κάνει τη διαφορά. Βέβαια πρόκειται για μία κίνηση που 9 στις 10 φορές ο αναβάτης θα βρεθεί στο χώμα εκτός πίστας αλλά είναι κάτι που μπορεί να επιτευχθεί και αξίζει να αναφερθεί.

Το MotoGP 17 ολοκληρώνεται από έναν οπτικό τομέα όπου οι μοτοσυκλέτες δείχνουν πραγματικά πανέμορφες. Οι λεπτομέρειες δεν έχουν προηγούμενο, τα περίεργα αεροδυναμικά fairing έχουν αποδοθεί άψογα, ενώ και τα κινούμενα μέρη όπως και τα διάφορα μηχανικά, έχουν σχεδιαστεί με με έμφαση στη λεπτομέρεια. Στα ίδια επίπεδα κινείται και η φιγούρα του αναβάτη και μάλιστα σε βαθμό που μέσα από το κράνος μπορεί να διακρίνει κανείς το πρόσωπό του τη στιγμή που τα πάντα κινούνται σταθερά και απροβλημάτιστα στα 60 fps. Στα ίδια υψηλά επίπεδα κυμαίνεται και ο σχεδιασμός της ασφάλτου αλλά δυστυχώς μόνο μέχρι τα όριά της. Οι αμμοπαγίδες δεν έχουν αποδοθεί και τόσο ρεαλιστικά, ενώ και οι κερκίδες έχουν μία απολύτως βασική εικόνα. Ορισμένα εφέ συνεχίζουν να μην πείθουν ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που οι πτώσεις συνοδεύονται από ένα όχι και τόσο ρεαλιστικό animation. Ο τομέας του ήχου δείχνει να έχει λάβει αρκετές βελτιώσεις σε σχέση με πέρυσι και έτσι τόσο οι κινητήρες όσο και τα τελικά των εξατμίσεων ακούγονται μοναδικά και "βίαια".

MotoGP 17 screenshot 06

Το MotoGP17 αποτελεί μία σπουδαία, hardcore πρόταση που όσοι της αφιερώσουν τον απαραίτητο χρόνο για να μάθουν τα "κόλπα" της, θα την απολαύσουν στο μέγιστο βαθμό. Δυστυχώς η καμπύλη εκμάθησης είναι αρκετά μεγάλη, οπότε οι μη μυημένοι ίσως να τα παρατήσουν από τον πρώτο κιόλας γύρο. Με αυτόν τον τρόπο, όμως, θα έχουν χάσει όλη τη μαγεία που έχει να προσφέρει το πόνημα των Ιταλών. H Milestone έχει καταφέρει να συμπεριλάβει όλη την εμπειρία και τις γνώσεις της στη νέα αυτή πρόταση που με τη σειρά της αποτελεί ό,τι καλύτερο μας έχει προσφέρει μέχρι σήμερα.

Το review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: RacingΔιάθεση: Bandai Namco Entertainment Greece
Αριθμός παικτών: 1-12Ανάπτυξη: MilestoneΗμ. Έκδοσης: 15/06/2017
PEGI: 3Εκδότης: MilestoneΠλατφόρμες: PS 4, Xbox One, PC

Θετικά

  • Κορυφαίο μοντέλο χειρισμού και ανεπτυγμένα physics.
  • Ανανεωμένο career mode.
  • Ο σχεδιασμός αναβάτη και μοτοσυκλέτας δεν έχει προηγούμενο.

Αρνητικά

  • Ορισμένες τεχνικές ατασθαλίες.
  • Δεν είναι καθόλου φιλικό για τους μη μυημένους παίκτες.

Βαθμολογία

Τα videogames για τον Γιώργο δεν είναι τρόπος ζωής. Η μεγάλη αγάπη του παραμένουν οι δύο τροχοί και -αναπάντεχα- ό,τι ψηφιακό προσπαθεί να τους μοιάσει. Τα χρόνια πέρασαν και πλέον τα "παιχνίδια" αποτελούν ένα ευχάριστο διάλειμμα από την καθημερινότητα, αλλά πάντα ένα αναπόσπαστο κομμάτι της, όπως είναι η μουσική, οι βόλτες, τα ταξίδια και... οι σούζες (και μετά σου λέει πως μεγάλωσε).

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Hand of Fate 2
Εδώ rogue, εκεί rogue, που είναι ο rogue;
Outcast: Second Contact
Κάποια πράγματα καλύτερα να μένουν στο παρελθόν.
Πλάνο για το τρίτο έτος υποστήριξης του Rainbow Six Siege
Πλησιάζει η ευρεία διάθεση του Operation White Noise
Νέο trailer για το Street Fighter V: Arcade Edition
Αφιερωμένο στα καινούργια V-Triggers.
Αλλαγές στο Need for Speed: Payback
Ακολουθώντας τις επιταγές του κοινού.
UK charts: Απογοητευτικό ξεκίνημα για το Battlefront 2
Εβδομάδα με αρκετές νέες κυκλοφορίες.
Ανακοινώθηκε το Valkyria Chronicles 4
Επιστροφή στις ρίζες.  
Απόκτηση της Experiment 101 από την THQ Nordic
Μαζί με τα δικαιώματα για το Biomutant.
Και στο Switch τo Max: The Curse Of Brotherhood
Τέσσερα χρόνια μετά την κυκλοφορία του στις πλατφόρμες της Microsoft.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Είμαι σε μεγάλο δίλημα να πάρω αυτό ή το Ride 2 (το ένα το είχα λατρέψει). Μάλλον για το δευτερο με βλέπω τώρα που έχει χαμηλή τιμή και αυτό θα αγοραστεί στο μέλλον.
    Ευχάριστή προσθήκη το management mode, δίνει νέα πνοή στον τίτλο! Κρίμα να μην υπάρχει και μία δίχρονη κατηγορία :(

  • KhR1s

    Εννοείται το Ride 2. Αφού είχες λατρέψει το πρώτο τότε το 2 θα σε ικανοποιήσει πλήρως, είναι παντού βελτιωμένο.
    Τα MotoGP καλά είναι αλλά η εξειδίκευσή τους σε πολύ συγκεκριμένες κατηγορίες αγωνιστικών μοτοσυκλετών δεν μπορεί επ' ουδενί να συγκριθεί με την ποικιλία και το εύρος που προσφέρει το Ride. Είναι π.χ. σαν να συγκρίνουμε το F1 20XX με το Gran Turismo. Ιεροσυλία!

  • ομορφα πράγματα, εχω καιρο να παίξω motogp, ήρθε μάλλον η ώρα του :)

Τελευταία Σχόλια

εχει βελτιωθει παρα πολυ αποτι εχω ακουσει. κ εγω μονο στο πρωτο χρονο επαιξα που ειχε ακομα τα θεμα...
Χαχαχαχα κορυφαίο Πάνο!!!! Κάθησα και σκέφτηκα λίγο αυτό με τα βρώμικα μυαλά και κατέληξα στο οτι πρ...
Δεν μου λέτε συνονόματοι που έχετε και εμπειρία με το siege, αξίζει? Είχα παίξει την beta όταν είχε ...
Αν πρόσεχε και το Division από την αρχή.....
οχι βρε συ, τρελος εισαι; no more gameplay?!?
σκεψου οτι παιζω σκληροπυρηνικά adventures με σημειώμ...
καλή επιτυχία xbox one
Καλά για σένα αυτό θα ήταν το ιδανικότερο και το πιο αγαπημένο σου mode, και να υπήρχε σε όλα τα gam...
Καλη επιτυχια σε ολους!!! X box one
Καλή επιτυχία σε όλους(PS4).