Μια TIMMAY/iα προσπάθεια.

Είτε μας αρέσει είτε όχι, είναι γεγονός ότι το South Park είναι μία από τις πιο επιτυχημένες σειρές κινουμένων σχεδίων που έχουν έρθει από την Αμερική. Με 20 χρόνια στο τσεπάκι της, η σειρά έχει σημειώσει μεγάλο αντίκτυπο στην τηλεοπτική βιομηχανία χάρη στο ιδιαίτερα καυστικό και σατιρικό χαρακτήρα της, τις παρανοϊκές ιστορίες της και το συχνά υπερβολικό χιούμορ της. Μια τέτοια επιτυχία, λοιπόν, ήταν επόμενο να αναζητήσει δόξα και μέσα από την πίτα των video games. Αλλά για να πούμε την αλήθεια, μέχρι πριν λίγα χρόνια τα αποτελέσματα ήταν από συμπαθητικά έως απογοητευτικά. Τα πράγματα άλλαξαν άρδην, όμως, το 2014, όταν η Obsidian, μια εταιρία με μεγάλη ιστορία στα roleplaying παιχνίδια, κυκλοφόρησε στην αγορά το Stick of Truth.

Εμπνευσμένο από τις Lord of the Rings περιπέτειες των παιδιών και με gameplay που θύμιζε παλιά, απλά και κλασικά JRPGs, η Obsidian κατάφερε από το πουθενά να δημιουργήσει ένα πάρα πολύ ιδιαίτερο παιχνίδι. Σίγουρα είχε τα ελαττώματά του, σημάδι της ιδιαίτερα προβληματικής παραγωγής του λόγω της κατάρρευσης του αρχικού publisher, αλλά ακόμα και έτσι, το παιχνίδι έλαμπε από πρωτότυπα στοιχεία, έξυπνες ιδέες, ωραία ιστορία, ενδιαφέροντα quests και, κυρίως, μια εξαιρετική μεταφορά της ατμόσφαιρας της τηλεοπτικής σειράς.

South Park the Fractured but Whole screenshot 01

H είδηση, λοιπόν, από τα χείλη της Aisha Tayler στην έκθεση Ε3 που ακολούθησε της κυκλοφορίας του Stick of Truth, ότι ετοιμαζόταν sequel για το παιχνίδι, στέφθηκε από καταιγιστικό χειροκρότημα, με μια σταγόνα φόβου όμως όταν έγινε κατανοητό πως το παιχνίδι θα το δημιουργούσε εξ ολοκλήρου η Ubisoft, δίχως την Obsidian στο πλευρό της. Μερικά χρόνια μετά και την αναμενόμενη για τη σειρά πλέον καθυστέρηση, μπορούμε να πούμε πως, εν τέλει, η Ubisoft έκανε μια αρκετά τίμια δουλειά. Τίμια, αλλά είναι μάλλον ξεκάθαρο πως απλά δεν υπήρχε το ανάλογο ταλέντο από πίσω για να στήσει ένα παιχνίδι ανάλογου επιπέδου. Ας τα δούμε τα πράγματα όμως από την αρχή.

Η ιστορία του The Fractured But Whole ξεκινά λίγο καιρό μετά τα γεγονότα του Stick of Truth, με τα παιδιά να αποφασίζουν -για τους δικούς τους λόγους- να σταματήσουν να παίζουν fantasy (Lord of the Rings spin-off) και να ξαναρχίσουν να παίζουν τους σουπερήρωες, ένα παιχνίδι που έχει αναλωθεί σε πολλά επεισόδια στην τηλεοπτική σειρά (μάλιστα, πρέπει να δείτε το 4ο της φετινής σεζόν καθώς θέτει τη βάση για το παιχνίδι) και έχει δημιουργήσει ορισμένους πολύ ωραίους χαρακτήρες όπως ο Coon του Cartman και ο απίστευτος Mysterion του Kenny.

South Park the Fractured but Whole screenshot 02

Όλη η ιστορία του παιχνιδιού πραγματεύεται την εμφύλια διαμάχη ανάμεσα σε δύο ομάδες σούπερ ηρώων, και στην ουσία πρόκειται για μια συνεχόμενη παρωδία των ταινιών των Χ-Μen και Avengers. Ο τρόπος με τον οποίο δένει εν τέλει η περιπέτεια έχει αρκετό ενδιαφέρον και κλιμάκωση, αλλά δυστυχώς, μέχρι να φτάσετε στο τελευταίο (4ο) κεφάλαιο, τα πράγματα προχωρoύν με πάρα πολύ νωχελικούς ρυθμούς. Η εξέλιξη της ροής γίνεται πολύ αργά και σπασμωδικά, με πολύ λίγη ουσία και σασπένς ενώ τα περισσότερα από τα side quests είναι και αυτά αδιάφορα και αναλώνονται κυρίως σε fetch quests που θα ξεχαστούν πάρα πολύ γρήγορα, αφήνοντας διάχυτο ένα "μολυσμένο" αέρα filler και τεχνητής, φτωχής επιμύκηνσης της διάρκειας (που συνολικά κυμαίνεται μεταξύ 16 και 18 ωρών, αλλά η ουσιαστική διάρκεια του τίτλου μάλλον είναι κοντά στο δωδεκάωρο του Stick of Truth).

Ακόμα και το «βασικό» side quest, που έχει να κάνει με το να μάθουμε επιτέλους ποιος είναι ο χαρακτήρας μας, στο μεγαλύτερο ποσοστό του αναλώνεται σε ανούσια αντιρατσιστικά σχόλια και ατέρμονης κουβέντας, και όχι σε κάτι ουσιαστικό. Λείπουν, λοιπόν, αυτά τα quests αντίστοιχου βεληνεκούς όπως το ταξίδι στον Καναδά, η εξερεύνηση στον Mr. Slave και η βόλτα σε UFO, με το παιχνίδι να μένει σχετικά «πεζό» για τα δεδομένα της σειράς -τουλάχιστον στα πρώτα τρία τέταρτα. Στα του χιούμορ τώρα, αν και θα λέγαμε πως το Fractured But Whole δεν είναι τόσο αστείο όσο το προηγούμενο παιχνίδι, υπάρχουν ακόμα και έτσι αρκετά σημεία στα οποία θα γελάσετε ή θα χαρείτε που θα δείτε αναπάντεχους χαρακτήρες. Βέβαια, βασική προϋπόθεση είναι να εκτιμάτε το θρασύτατο -και συχνά απαράδεκτο- χιούμορ της σειράς, αλλιώς είσαστε καταδικασμένοι!

South Park the Fractured but Whole screenshot 05

Περνώντας στον τεχνικό τομέα τώρα, θα πούμε πως το παιχνίδι της Ubisoft San Fransisco συνεχίζει την εξαίσια δουλειά που είχε ξεκινήσει το Stick of Truth, με όλο το περιβάλλον και τους χαρακτήρες να είναι πρακτικά αδύνατο να  διαχωριστούν από τη σειρά. Είναι τόσο όμορφη και αυτούσια η μεταφορά των περιοχών, των χαρακτήρων, της μουσικής και του voice acting, που οι λίγες φορές που θα θυμηθείτε ότι παρακολουθείτε παιχνίδι θα είναι στα διάφορα loading screens. Μπορούμε να πούμε επίσης πως, παρόλο που έχουμε διαβάσει για ορισμένα τεχνικά προβλήματα στο διαδίκτυο, εμείς δεν παρατηρήσαμε το παραμικρό glitch ή πρόβλημα στην PS4 έκδοση που είχαμε στα χέρια μας.

Όσον αφορά στο gameplay όμως, τα πράγματα είναι μάλλον λίγο πιο διφορούμενα. Αν από το Stick of Truth προέκυπτε ένα βασικό παράπονο, αυτό ήταν το ιδιαίτερα απλό και επαναλαμβανόμενο gameplay του. Εδώ, θα πρέπει να παραδεχθούμε πως η Ubisoft έκανε πολλά βήματα μπροστά. Το Fractured But Whole παραμένει μεν ένα party turn-based RPG, αλλά αυτή τη φορά η κάθε περιοχή μάχης είναι μεγαλύτερη και ανοιγμένη σε grid, αφήνοντας τον παίκτη να έχει μεγαλύτερη ελευθερία κίνησης. Το γεγονός δε, ότι οι εκάστοτε δυνάμεις είναι πολύ περισσότερες, με μεγαλύτερη ποικιλία και με πολλαπλές δυνατότητες συνδυασμών και στόχευσης, προσθέτουν ένα καλοδεχούμενο βάρος και μια χαλαρή πολυπλοκότητα στους μηχανισμούς του. Ναι, θα γίνει και αυτό λίγο επαναλαμβανόμενο από ένα σημείο και μετά, αλλά οι πολλαπλοί χαρακτήρες που μπορείτε να έχετε μαζί σας θα μπορέσουν να ανανεώσουν σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζετε τις μάχες.

South Park the Fractured but Whole screenshot 06

Πολύ ωραία δουλειά έχει γίνει και στη δημιουργία και γενικότερη ανάπτυξη του χαρακτήρα μας. Πέρα από το γεγονός ότι έχουμε πολύ περισσότερες επιλογές στο σχεδιασμό του, έχουμε επίσης πολύ περισσότερες επιλογές για την εξέλιξή του μέσα στο παιχνίδι σε δυνάμεις αλλά και στο background story (μέσω του main side quest που λέγαμε), στις δυνάμεις που θα διαθέτει αλλά και στην εμφάνισή του, έχοντας να επιλέξουμε ανάμεσα σε πολλές δεκάδες, διαφορετικές υπερωικές ενδυμασίες.

Από την άλλη, κάπου εδώ αρχίζει να κάνει και την εμφάνισή του ένα κλασικό πρόβλημα πολλών τίτλων της Ubisoft, δηλαδή, η έμφαση στην ποσότητα έναντι της ποιότητας, και του παραγεμίσματος του παιχνιδιού με μισοψημένα κομμάτια. Οι στολές, λοιπόν, είναι ένα από αυτά. Αν και υπάρχουν πάρα πολλές να βρείτε ή να κατασκευάσετε, δε προσφέρουν τίποτα απολύτως σε stats πέρα από την αισθητική αλλαγή, κάνοντάς μας να αναπολούμε τα Costume Quest και την πολύ καλύτερη εφαρμογή τους εκεί. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα ρηχή σχεδιαστική επιλογή, που ενοχλεί ακόμα περισσότερο αν σκεφτείτε πως, πλέον, το loot δεν έχει όπλα ή κάτι άλλο για να τοποθετήσετε στο χαρακτήρα σας, πέρα από κάποια ειδικά tokens που σας ανεβάζουν το might (το οποίο είναι το level up του παιχνιδιού και θα μπορείτε να έχετε μέχρι 6).

South Park the Fractured but Whole screenshot 07

Και μιας και είπαμε "κατασκευάσετε", ναι, το Fractured But Whole διαθέτει ένα σύστημα crafting που, ω τι έκπληξη, δεν έχει κανένα λόγο ουσιαστικής ύπαρξης. Ο χάρτης είναι γεμάτος με χιλιάδες μικροαντικείμενα-materials για crafting, μέσω του οποίου θα μπορέσετε να φτιάξετε στολές, tokens και ορισμένα potions, αλλά στην ουσία θα ολοκληρώσετε το παιχνίδι έχοντας κατασκευάσει τα πάντα από 10 φορές και με εκατοντάδες material ακόμα στο σακίδιό σας. Και όταν τα περισσότερα tokens που θα φτιάξετε, θα είναι υποδεέστερα αυτών της ιστορίας ενώ τα potions τα βρίσκετε / αγοράζετε από 50 σημεία, έχουμε να κάνουμε με άχρηστη δουλειά. Ακόμα και τα καταστήματα, βέβαια, είναι υπερβολικά, καθώς ο μισός χάρτης φαντάζει εμπορικό κέντρο όπου μπορείτε να ψωνίζετε σχεδόν παντού -πάνω κάτω- τα ίδια πράγματα.

Σε γενικές γραμμές, μπορούμε να πούμε πως το τελικό αποτέλεσμα είναι το ίδιο προβληματισμένο με το χαρακτήρα μας και δείχνει να έχει κάποια θέματα προσωπικότητας. Υπάρχουν σημαντικές και γερές βελτιώσεις στο gameplay ενώ η ατμόσφαιρα και η μεταφορά της σειράς είναι για άλλη μια φορά πέρα για πέρα ονειρική. Από την άλλη, υπάρχει και μια ελαφριά προχειρότητα σε ορισμένες προσθήκες, μια έλλειψη κάποιων πιο παλαβών ιδεών και μια πτώση στη γραφή και στο questing, που οδηγεί το παιχνίδι στο να χάνει τμήμα της μαγείας του.

SPFBW Preview 7 screen PR 08092017 1504860141

Το South Park: The Fractured But Whole είναι σίγουρα μια τιμιότατη προσπάθεια από έναν κατασκευαστή δίχως ουσιαστική εμπειρία στο RPG genre, με ικανοποιητική διάρκεια, που και αν και ξεκινάει σπασμωδικά και αργά, αποζημιώνει τον παίκτη με τις έξυπνες και γνήσια "South Park-ικές", θεοπάλαβες εξελίξεις του τελευταίου act. Από την άλλη, αν η Ubisoft θελήσει να συνεχίσει να αναπτύσσει αυτή τη RPG σειρά, ίσως θα ήταν καλύτερο να την ξαναπεράσει στα χεράκια της Obsidian. 29 hardcore superhero RPG παιδιά από ένα χιονισμένο χωριό του Colorado συνιστούν Obsidian, αυτοί ξέρουν.

Το review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: RPGΔιάθεση: CD Media
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Ubisoft San FransiscoΗμ. Έκδοσης: 17/10/2017
PEGI: 18Εκδότης: UbisoftΠλατφόρμες: PS 4, Xbox One, PC

Θετικά

  • Παραμένει μια πανέμορφη μεταφορά της τηλεοπτικής σειράς σε video game περιβάλλον.
  • Αρκετά βελτιωμένο και πιο ουσιώδες σύστημα μάχης.
  • Ορισμένες έξυπνες ιδέες στη δημιουργία και εξέλιξη του χαρακτήρα.

Αρνητικά

  • Η ροή είναι αρκετά άτσαλη και νωχελική και η ιστορία, ουσιαστικά, παίρνει μπρος στο τελευταίο κομμάτι.
  • Αρκετοί μηχανισμοί και side quests είναι περισσότερο filler παρά ουσιαστικό υλικό.
  • Απουσιάζουν αυτές οι εντυπωσιακές έξυπνες ιδέες, περιοχές και quests (side/main) που είχε το προηγούμενο παιχνίδι.

Βαθμολογία

Αρχιτέκτων και συντηρητής ιστορικών κτιρίων κατ' επάγγελμα, μόλις πέσει η νύχτα φοράει την καμπαρντίνα του και σουρτουκεύει σε αναζήτηση μιας νέας περιπέτειας. Ταξιδιώτης και ονειροπόλος, με κλινικά κολλήματα σε Fantasy και Sci-Fi, gaming backstory από τα 80s και mantra τη φράση «η ιστορία και οι γρίφοι πάνω απ’όλα», δεν χαρίζει κάστανο σε νεοτερισμούς υπερβολικής ευκολίας. Αν είσαι adventure, RPG ή strategy, είναι σχεδόν σίγουρο ότι έχετε περάσει πολλές γλυκές νύχτες μαζί…

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Το Cybepunk 2077 θα έχει αρκετά online στοιχεία
Απαραίτητα για να γίνει εμπορική επιτυχία, σύμφωνα με τον CEO της CDPR.
Xbox One X - Εντυπώσεις
Video με την άποψή μας για τη νέα κονσόλα της Microsoft.
Προσωρινή αφαίρεση των microtransactions από το Battlefront II
Παραμένουν τα lootboxes, επικοινώνησαν EA και Disney.
Ημερομηνία κυκλοφορίας για το Dynasty Warriors 9
Επιστροφή στα τρία βασίλεια.  
Τα COD points επιστρέφουν στο WWII
Επί πληρωμή περιεχόμενο για ακόμα ένα παιχνίδι της σειράς.
WWE 2K18
Μία από τα ίδια, παρακαλώ.
Launch trailer για το Planet of the Apes: Last Frontier
Κοντά μας μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα.
Μοναδική προσφορά της Microsoft για το Xbox One S
Η τιμή πέφτει λόγω "Μαύρης Παρασκευής"
Destiny 2 (PC)
Εντυπώσεις από την έκδοση του τίτλου της Bungie για υπολογιστές.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Μόλις συνειδητοποίησα πως την ανάπτυξη του τίτλου την είχε αναλάβει η Ubisoft SF. Τώρα εξηγούνται πολλά... :p

  • Προσωπικα θελω να το αγορασω αλλα επειδη ανακοινωσαν season pass μαλλον θα περιμενω GOTY edition. Γενικα δεν επιστρεφω ευκολα μετα αφοτου τερματισα ενα παιχνιδια για να παιξω ενα-δυο DLC.

  • Deathracer2009

    ναι δυστυχως το season pass θα εχει 2 μεγαλα story DLCs. θα ελεγα πως νιώθεις πως λοίπουν κάποιες μεγαλες τέτοιες στιγμές στο παιχνιδι οποτε ειναι πιθανο να ειναι κ κομμένο υλικο, who knows.

  • Για τους fan του South Park είναι πιστεύω ακόμα must. Από την άλλη πλευρά θα συμφωνήσω ότι η απουσία της Obsidian πίσω από την ανάπτυξη του παιχνιδιού όντως τους κόστισε, ίσως όχι στο βαθμό που περίμενα εγώ. Ακόμα μου άρεσε πολύ περισσότερο το Tolkien-lite στήσιμο του πρώτου παιχνιδιού από ότι το superhero του δεύτερου, αλλά αυτά είναι προσωπικά γούστα.

  • Στη δικιά μου περίπτωση θα κριθεί αποκλειστικά από τις πόσες στιγμές South Park θα περιλαμβάνει

  • mifune

    Ο PC principal αποτελεί side quest στο game και είναι μια από τις πιο απολαυστικές στιγμές.

  • Τελείωσα προχθές τον τίτλο μετά από 20 ώρες όπου έκανα τα πάντα όσον άφορά main/side quests. Συμφωνώ απόλυτα με το review σου. Έχω ψιλοπαρατήσει τη σειρά γιατί έχω δει μια έλλιψη χιούμορ. Το ίδιο ακριβώς είδα και στο game. Είχε κάποια αστεία σημεία εννοείται αλλά δεν γέλασα όπως γέλασα στο SoT. Αισθάνομαι πως η ομάδα ανάπτυξης προσπάθησε να το κάνει πιο down to earth μάλλον επειδή πολύς κόσμος είχε ενοχληθεί με το πρώτο. Που από όσο ξέρω το South Park για αυτό έχει φανατικό κοινό. Επειδή ακριβώς είναι καυστικό προς όλους. Για να μην ξεφεύγω όμως, μπορώ να πω πως όλα τα references και γενικά το σενάριο τα βρήκα αρκετά καλά. Το gameplay είναι πολύ ανώτερο από το προηγούμενο και το customization αρκετά καλύτερο. Θα ήθελα λίγο παραπάνω περιεχόμενο είναι η αλήθεια, αλλά ίσως κούραζε.
    Όσο για τα bugs πέτυχα μερικά. Υπάρχει θέμα με το lip sync σε ελάχιστες σκηνές και για κάποιο λόγο το παιχνίδι παγώνει στη μάχη με τον Morgan Freeman. Απορώ τι κάνανε με τόσα delays.. Τέλος πάντων, ο βαθμός πιστεύω είναι πολύ σωστός μιας και μιλάμε για πολύ καλή προσπάθεια η οποία υποφέρει από σπαστικά ζουζούνια και έλλειψη δημιουργικότητας.

    Υ.Γ Το τέλος ήταν απογοητευτικό.

Τελευταία Σχόλια

αν και το κραξατε λιγο,επειδη μου αρεσε το 1ο...ps4
Ο ορισμός του... "Ό,τι θυμάμαι χαίρομαι"...
Βασικά, σχετικά με το πόσο δημοφιλής είναι η CD Projekt με τους εργαζομένους της θα πρέπει να λάβουμ...
@DarthGRE
Όντως δεν έχεις δει το βίντεο! Ντροπή σου ξεφτιλίστηκες!
Δεν είδες το video. Πρώτα κάνε αυτό σε παρακαλώ, δες συνολικά την κάλυψη και μετά βάλε εισαγωγικά στ...
Μαλλον ξεχναμε οτι oυτε η Cd project red ειναι πολυ δημοφιλή σε οσους εργαστηκαν σε αυτη .... Οποτε ...
Αχ ρε nadal, σου αρκεί να είσαι πάντα ο αντιδραστικός της υπόθεσης σε ένα οποιοδήποτε θέμα συζήτησης...
Λοιπόν, άλλο ένα biased review ελληνικού σάιτ για κάποιο προϊόν της Microsoft. Απο πού να ξεκινήσω? ...
Στα 16 δηλαδή θα βάλεις φτερά;