Super Mario Killer?

Το να κυκλοφορεί ένα 3D platform παιχνίδι τόσο κοντά στο μεγαθήριο που ακούει στο όνομα Super Mario Odyssey θα μπορούσε πολύ απλά να χαρακτηριστεί και ως θράσος. Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία ότι τα συγκεκριμένα δύο παιχνίδια κυκλοφόρησαν σε εντελώς διαφορετικά συστήματα. Το θέμα είναι ότι το Super Lucky’s Tale είναι απόλυτα φυσικό να επισκιαστεί εντελώς από τον υδραυλικό της Nintendo, κυρίως γιατί η ποιοτική σύγκριση είναι άμεση, κάτι που τελικά φαντάζει ανούσιο μετά από την ολιγόλεπτη ενασχόληση με το παιχνίδι της Playful.

Το Super Lucky’s Tale απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί κακό, αλλά οι ελλιπείς πόροι του είναι εμφανείς τόσο στην έλλειψη χορταστικού περιεχομένου όσο και στην περιοριστική γκάμα κινήσεων και ιδεών που συνοδεύουν τον κόσμο του, όσο κι αν αυτός ο κόσμος "τρέχει" απροβλημάτιστα. Δεν είναι κακό, όμως, γιατί το Super Lucky’s Tale αναβλύζει μία παιδική αφέλεια και χαριτωμενιά στο σχεδιασμό του, που του προσδίδει μία κάποια χάρη.

Super Luckys Tale screen 01

Δεν θα αναφέρουμε σενάριο και λοιπά. Αρκεί να ξέρει κανείς ότι παίρνει τον έλεγχο μίας απόλυτα συμπαθητικής νεαρής αλεπούς στο κυνήγι των collectibles. Λίγο θα ενδιαφέρει τον οποιονδήποτε η προσπάθειά της να σώσει την αδελφή της από τις εχθρικές γάτες. Το skip θα πάει σύννεφο προς όφελος της άμεσης επιστροφής στη συλλογή των τετράφυλλων τριφυλλιών (πάντα πρέπει να υπάρχει ένα “collectathon” στο είδος) ώστε να ξεκλειδώνει περαιτέρω επίπεδα στους συνολικά τέσσερις κόσμους που διατίθενται.

Η δομή του κόσμου δύσκολα θα γινόταν να είναι πιο απλή. Ο βασικός χάρτης κάθε επιμέρους κόσμου μόνο καθ’ υπερβολή θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έστω ημ;i-open world καθώς κάθε νέο επίπεδο γίνεται προσβάσιμο με -σχεδόν- γραμμικό τρόπο και μετά την ολοκλήρωση του προηγούμενου. Επιπλέον, τα μυστικά στον κεντρικό χάρτη είτε απουσιάζουν είτε είναι παντελώς ανούσια, καθώς τα διάσπαρτα νομίσματα και διαμάντια ουσιαστικά δεν έχουν κανέναν λόγο ύπαρξης σε αυτό το κομμάτι του παιχνιδιού. Με λίγα λόγια, το κυρίως βάρος του Super Lucky’s Tale πέφτει στα διακριτά επίπεδά του, ο σχεδιασμός των οποίων ακολουθεί τα εντελώς βασικά. Τουλάχιστον ο χειρισμός της μικρής αλεπούς βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα -ήδη από τα πρώτα δευτερόλεπτα ενασχόλησης με το παιχνίδι- ώστε να μην οδηγούμαστε ποτέ σε λάθη εξαιτίας του.

Super Luckys Tale screen 02

Βέβαια είναι εμφανές ότι δεν έγινε κάποια προσπάθεια εμπλουτισμού του ρεπερτορίου κινήσεων που συναντούμε στα τρισδιάστατα platform, με τον Lucky να μπορεί απλά να κάνει διπλά άλματα και τη συνήθη περιστροφική επιθετική κίνηση για το χτύπημα των εχθρών (που, ως άλλος, Mario μπορούμε να εξοντώσουμε μόνο πηδώντας πάνω τους). Η μόνη, ας την πούμε, καινοτομία, εμφανίζεται στη δυνατότητά του να κινείται ο ήρωάς μας κάτω από το χώμα, κάτι που εμπλουτίζει με τον πλέον αμυδρό τρόπο το gameplay.

Τα ίδια τα επίπεδα έχουν έναν σχετικά ανοιχτό σχεδιασμό, που επιτρέπουν μία υποψία εξερεύνησης. Κάθε επίπεδο μπορεί να μας δώσει συνολικά τέσσερα τριφύλλια, ένα για την ολοκλήρωσή του, ένα βρίσκοντας τα γράμματα που σχηματίζουν τη λέξη Lucky, ένα όταν συλλέξουμε τουλάχιστον 300 νομίσματα και ένα κρυφό, που συνήθως εντοπίζεται σε μία μυστική μίνι-πίστα. Το μικρό μέγεθος των επιπέδων αλλά και ο απλοϊκός οπτικός τομέας, οδηγούν στην ιδιαίτερα εύκολη εύρεση όλων των μυστικών. Εμείς φτάσαμε στο 100% ολοκλήρωσης μετά από 4-5 ώρες, δίχως να το προσπαθήσουμε και ιδιαίτερα. Οι περιβαλλοντικοί γρίφοι δε, είναι στη συντριπτική πλειοψηφία τους οφθαλμοφανείς.

Super Luckys Tale screen 03

Δεν χρειάζεται όμως να είμαστε αυστηροί με το Super Lucky’s Tale καθώς, όπως είπαμε εξαρχής, έχει μία χάρη μέσα από την απλότητά του, ενώ επίσης καλό θα ήταν να το δούμε υπό το πρίσμα του ηλικιακού κοινού που απευθύνεται. Είναι αλήθεια ότι δεν δοκιμάζει τίποτα καινούριο και ακολουθεί τα εντελώς βασικά, αλλά ακολουθώντας αυτήν την οδό -και δεδομένου του αφοπλιστικά αθώου ύφους του, γεμάτο και από ζωηρά χρώματα και απαλές υφές- είναι εμφανές ότι αποτελεί ένα ιδανικό παιχνίδι για μικρότερες ηλικίες.

Είμαστε σίγουροι ότι παιδιά ηλικίας τριγύρω από τα 5 θα το ευχαριστηθούν αλλά και θα ακονίσουν το μυαλό τους με τους απλοϊκούς περιβαλλοντικούς γρίφους, που όμως θέλουν μία άλφα παρατηρητικότητα και σκέψη (μιλώντας πάντα για τις μικρότερες ηλικίες) που όμως δεν κουράζουν ποτέ, καθώς η λύση είναι πάντα κοντά. Παράλληλα, τα platform κομμάτια έχουν μία ελαφριά κλιμάκωση χωρίς βέβαια να ξεπερνούν ποτέ τα εύκολα μονοπάτια, αποφεύγοντας τις πολύπλοκες και απαιτητικές κινήσεις.

Super Luckys Tale screen 04

Υπάρχει και μία ελαφριά μίξη στη φιλοσοφία των επιπέδων, εισάγοντας πίστες όπου κινούμαστε στις δύο διαστάσεις ή όπου ο Lucky τρέχει αυτόματα, απαιτώντας από εμάς απλά να πατάμε το άλμα ή τη βύθιση κάτω από το έδαφος. Φυσικά, είναι στοιχεία που έχουμε δει σε πολύ πιο επιτυχημένα δείγματα του είδους, όμως το Super Lucky’s Tale στοχεύει εμφανέστατα σε ένα μικρότερο ηλικιακό κοινό και όχι σε έμπειρους παίκτες.

Το Super Lucky’s Tale είναι, εν τέλει, ένα συμπαθητικό τρισδιάστατο platform, ιδανικό για μικρότερες ηλικίες. Οι φίλοι του είδους, με πολλούς τίτλους στην πλάτη τους, θα βρουν μηδενική πρόκληση και η 100% ολοκλήρωσή του θα έρθει σύντομα και ενώ κινούνται στον αυτόματο πιλότο.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: PlatformerΔιάθεση: Microsoft Hellas
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: PlayfulΗμ. Έκδοσης: 07/11/2017
PEGI: 3Εκδότης: Microsoft StudiosΠλατφόρμες: Xbox One, PC

Θετικά

  • Χαρούμενο και όμορφο σκηνικό.
  • Ιδανικό platform για μικρότερες ηλικίες.

Αρνητικά

  • Δεν κάνει την παραμικρή προσπάθεια για να προσφέρει τη δική του ταυτότητα στο είδος.
  • Όλα τα στοιχεία του Super Lucky’s Tale τα έχουμε ξαναδεί αλλού, υλοποιημένα καλύτερα (και δεν μιλάμε μόνο για τους κορυφαίους του είδους).

Βαθμολογία

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από πολύ νωρίς χάρη στο Atari 2600. Έκτοτε, το πάθος του για τα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς με ιδιαίτερη έμφαση στο console gaming και ιδίως στα FPS, action-adventure και οτιδήποτε έχει την indie “ταμπέλα”. Ο κινηματογράφος έρχεται στην πολύ κοντινή δεύτερη θέση στα χόμπι του, παρακολουθώντας ένα μεγάλο εύρος ταινιών από την αξεπέραστη εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα blockbusters του "ψηφιακού" Hollywood.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Hand of Fate 2
Εδώ rogue, εκεί rogue, που είναι ο rogue;
Outcast: Second Contact
Κάποια πράγματα καλύτερα να μένουν στο παρελθόν.
Πλάνο για το τρίτο έτος υποστήριξης του Rainbow Six Siege
Πλησιάζει η ευρεία διάθεση του Operation White Noise
Νέο trailer για το Street Fighter V: Arcade Edition
Αφιερωμένο στα καινούργια V-Triggers.
Αλλαγές στο Need for Speed: Payback
Ακολουθώντας τις επιταγές του κοινού.
UK charts: Απογοητευτικό ξεκίνημα για το Battlefront 2
Εβδομάδα με αρκετές νέες κυκλοφορίες.
Ανακοινώθηκε το Valkyria Chronicles 4
Επιστροφή στις ρίζες.  
Απόκτηση της Experiment 101 από την THQ Nordic
Μαζί με τα δικαιώματα για το Biomutant.
Και στο Switch τo Max: The Curse Of Brotherhood
Τέσσερα χρόνια μετά την κυκλοφορία του στις πλατφόρμες της Microsoft.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Mario , Sonic , donkey kong , άντε και crash (rip), απο εκεί και πέρα το χάος 30 χρόνια τώρα. Δεν καταλαβαίνω γιατί, είναι ανοιχτή αγορά στα ps4 xbone και ένας καλός μασκότ με σοβαρά παιχνίδια θα φέρει υπερκέρδη και dedicated παιδάκια

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 εβδομάδα από teleiotis
  • teleiotis

    ε οχι ρε συ, δεν ειναι ετσι. εχουμε δει εκπληκτικα 3D paltformers από πολλές εταιρίες.
    Banjo-Kazooie, Jak & Daxter, Conker, Spyro, Rachet, Sly, Psychonauts, Rayman, Crok, Gex και πολλα άλλα.

    αν δε, παω σε ορίζοντα 30 ετών όπως λες κ βαλω μεσα και τα 2D, τοτε το χάος το ίδιο θα γινει απο αριστουργήματα. ;)

    Θα ελεγα λοιπόν οτι το προβλημα δεν ειναι στα 30 χρονια αλλα στα τελευταία 10 κυρίως, απο PS3 κ μετα. για καποιο λογο, τα cartoon based, απλα 3d platform games σχεδον εξαφανίστηκαν από τις μεγαλες ομαδες και βλέπουμε πλέον σχεδον μονο indy προσπάθειες.

  • teleiotis

    Πεθάνανε όλοι, κανείς άλλος δεν καθιερώθηκε σαν μασκότ για παιδιά να πουλάει μέχρι και κούπες 30 χρόνια μετά. Άντε μόνο ο Rayman και jack\daxter να είναι αναγνωρίσιμοι και σήμερα απο αυτούς, αλλα δεν θα τους έπαιρνα σε κούπα :p

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 εβδομάδα από teleiotis
  • Παιδια καλα platform games υπαρχουν και παρα πολλα μαλιστα σε indie!

    Π.χ το Guacamelee ειναι ενα απο τα καλυτερα platform games των τελευταιων χρονων! :)

  • Amiga500

    2D υπάρχουν (πχ τα Shantae). 3D όμως δυστυχώς τα τελευταία 10 χρόνια υπάρχουν ελάχιστα :(

  • Amiga500

    Να σου πω την αληθεια εγω ειμαι λατρης των 2D οπου νιωθεις πραγματικα το "pure platforming" οποτε με καλυπτουν 100%!

    Δεν θυμαμαι αυτη τη στιγμη ποσα καλα 3D υπαρχουν σε indie αλλα σιγουρα ειναι ελαχιστα σε σχεση με τα 2D (για να μην τα θυμαμαι κι ολας...).;)

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 εβδομάδα από Amiga500
  • Amiga500

    Εμένα με στενοχωρεί πολύ που είχε σχεδόν εξαφανιστεί αυτό το είδος τα τελευταία χρόνια.
    Πολύ χάρηκα με την εμπορική επιτυχία του Super Mario Odyssey.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 εβδομάδα από Sadshadow
  • Amiga500

    Απο τα τελευταια 3D τα Knack 1 & 2 ειναι τα αγαπημενα μου! Διασκεδαστικο gameplay και με πολυ καλα γραφικα!

    Οσο για το Mario κι εγω το χαρηκα πολυ!

  • Ο πήχης των προσδοκιών μας από τις αποκλειστικότητες της ms, πέφτει κατακόρυφα με κάτι τέτοιες μετριότητες...
    Και όχι μόνο αυτό.
    Οι αποκλειστικότητες της ms έχουν μειωθεί αισθητά σε σχέση όχι μόνο με τον άμεσο ανταγωνισμό, αλλά και με το παρελθόν της ίδιας της ms.
    Όταν λοιπόν έχουν όχι μόνο μειωθεί αλλά πέφτει και η ποιότητα αυτών των λίγων που κυκλοφορούν πλέον, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αποθαρρύνεται ακόμα περισσότερο o gamer της ms. Γιατί όσα xbox one x κι αν βγάλεις, όσο υψηλές αναλύσεις κι αν φτάνει αυτό, το μόνο που καταφέρνει η ms, είναι ένα αίσθημα κενότητας, μιας και τι να το κάνεις το 4k αν δεν έχεις καλά παιχνίδια για να το χαρείς...
    Αναπολώ τις εποχές των fable, του banjo kazooie, του alan wake και άλλων. Αλλά δεν θέλω remake αυτών αλλά ούτε και μου αρκεί η δυνατότητα να παίζω αυτά τα παλιά παιχνίδια σε 8k... Αυτό που θέλω είναι να βγουν και πάλι παιχνίδια σαν κι αυτά. Κι έπεται το σε τι ανάλυση θα παίζονται...

  • kostasfil

    Το exclusive σας.

  • Θεωρώ πως είναι πολύ θετικό για τη MS πως είναι ένα console exclusive διαφορετικό από το σύνολο των μέχρι τώρα exclusives της. ΟΚ δεν είναι κορυφαίας ποιότητας, αν και εικαστικά μου φαίνεται ενδιαφέρον,αλλά υπάρχει χώρος για τέτοιους τίτλους. Απλά δεν είναι ο καλύτερος τίτλος για να προωθείς την enhanced έκδοση της κονσόλας σου.
    Πάντως αν τον δούμε σαν τίτλο για μικρότερες ηλικίες δεν είναι λίγο αυστηρό το 6;

  • Javatzis

    Αυστηρό κατά την άποψή μου δεν είναι γιατί ο τίτλος γενικά κάνει τα απολύτως βασικά. Ξεχνάμε εντελώς την έννοια της καινοτομίας και νέων ιδεών ή μία άλφα ποικιλομορφία όπως είχε π.χ. το πρόσφατο Yooka-Laylee.

  • κρίμα πάντως που οπως κ το Yooka-Laylee και το Knack δεν καταφέρνει να ξεχωρίσει.
    δειχνει ιδιαίτερα λαχταριστο κ λογο της απλότητας κ ευκολιας θα ηταν πολυ καλο για παιδακια.

  • Πολύ καλή παρουσίαση !!! Αν και θέλω να το παρω για το Xbox One X αλλ θα περιμένω πτώση τιμής .

Τελευταία Σχόλια

Το εγχείρημα από την αρχή φάνταζε δύσκολο και αμφιβόλου αναγκαιότητας.
Δυστυχώς ότι χτίζει ο ρετουσ...
τοσο καλα indie και βγαλανε το Friday the 13th The Game?? τις αλλες κατηγοριες η μαλλον αυτες που μπ...
εχει βελτιωθει παρα πολυ αποτι εχω ακουσει. κ εγω μονο στο πρωτο χρονο επαιξα που ειχε ακομα τα θεμα...
Χαχαχαχα κορυφαίο Πάνο!!!! Κάθησα και σκέφτηκα λίγο αυτό με τα βρώμικα μυαλά και κατέληξα στο οτι πρ...
Δεν μου λέτε συνονόματοι που έχετε και εμπειρία με το siege, αξίζει? Είχα παίξει την beta όταν είχε ...
Αν πρόσεχε και το Division από την αρχή.....
οχι βρε συ, τρελος εισαι; no more gameplay?!?
σκεψου οτι παιζω σκληροπυρηνικά adventures με σημειώμ...
καλή επιτυχία xbox one
Καλά για σένα αυτό θα ήταν το ιδανικότερο και το πιο αγαπημένο σου mode, και να υπήρχε σε όλα τα gam...