"Boots on the ground"...

Σχεδόν δέκα χρόνια έχουν περάσει από την τελευταία φορά που το Call of Duty, σαν θεματολογία, είχε να κάνει με τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Δέκα χρόνια, που ήταν αρκετά για μια σειρά-θρύλο να γνωρίσει μεγάλες επιτυχίες, να αγαπηθεί από το κοινό, να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα e-sports παιχνίδια, να γεννήσει θρύλους του multiplayer και celebrities, να πετάξει από το χάρτη αλλα shooters -όπως το Medal of Honor- και να εκπλήσσει του πάντες με τα υψηλά της νούμερα σε πωλήσεις και κέρδη κάθε χρόνο. Δέκα χρόνια, που από την επιδρομή στο Makin Island και την πρώτη εμφάνιση χαρακτήρων όπως ο Viktor Reznov, βρεθήκαμε στο διάστημα να πυροβολούμε με lazers, να καλούμε DNA βόμβες και να κάνουμε dab (το οποίο μάς κόστισε και μια περιουσία γιατί δεν “έπεφτε” το άτιμο), να ανοίγουμε πακέτα και να πληρώνουμε για camos, για όπλα, για πρόσωπα, για emblems, για titles, και, αν μπορούσαμε, να πληρώσουμε και για τα καύσιμα του UAV αεροπλάνου, να είστε σίγουροι θα το κάναμε και αυτό. Κατά τα άλλα... “Το παιχνίδι δεν θα έχει loot boxes”, “Tα αντικείμενα είναι μόνο κοσμητικά”, μας είχαν πει.

Τι έγινε και φτάσαμε από τις καλύτερες online arcade μάχες σε αρένες, στο να πληρώνουμε για τα πάντα; Έγινε αλλαγή γενιάς στους παίκτες, αυτό έγινε. Η Activision το κατάλαβε και έδρασε ανάλογα, και για κάθε "Θάνο" που γκρινιάζει στο reddit και στο κάθε reddit για τα microtransactions, Χ άτομα την ίδια στιγμή, απλά, τα αγοράζουν. Αλλά μη φοβάστε, στο Call of Duty: WWII τα πακέτα είναι μόνο κοσμητικά και δεν μπορείς καν να τα αγοράσεις με πραγματικά χρήματα. Στο CoD WWII έχουμε και Headquarters, για να δουν και οι υπόλοιποι πόσο όμορφα είναι αυτά που κερδίσατε, και να κάνετε λειτουργίες που τόσο καιρό κάνατε μέσα από ένα menu. 

Call of Duty WWII 01

Οι παράπλευρες δραστηριότητες στα HQ περιλαμβάνουν ένα shooting range, αλλά και μια μικρή πίστα για μάχες 1v1 όσο περιμένετε να μπείτε σε κανονικό match. Το HQ αποτελεί μια διασκεδαστική προσθήκη, που δεν είναι ένα απλό social space στο οποίο ο παίκτης κάνει αυτά που έκανε μέσα από ένα menu τόσα χρόνια. Έχει δραστηριότητες όπως αυτές που προαναφέραμε, που το καθιστά ως μια πραγματικά ζωντανή βάση στρατιωτών και ένα μέρος που μπορεί κάποιος να "σκοτώσει" το χρόνο του μέχρι να μπουν οι φίλοι online για να παίξουν, χωρίς απλά να στέκεται, περιμένοντας και κοιτώντας ένα menu.

Στο πραγματικό online κομμάτι, τώρα, τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει και πολύ. Φυσικά, όντας Δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος, έχουμε "boots on the ground", εξοπλισμό της εποχής και σκηνικά που σίγουρα μεταφέρουν τον παίκτη με σοβαρότητα στο πεδίο της μάχης. Αλλαγμένο συναντάμε το create a class system, το οποίο αφήνει πίσω του το κλασικό, αγαπημένο και εύχρηστο pick-10 και κατηγοριοποιεί τα όπλα βάση Divisions. Τα Divisions είναι πέντε στον αριθμό, και το κάθε ένα δίνει ορισμένα πλεονεκτήματα στην κλάση που είναι τοποθετημένο. Για παράδειγμα, το airborne division προσθέτει σιγαστήρα στα sub machine guns, αφήνει τον παίκτη να κάνει sprint για περισσότερη ώρα και να σκαρφαλώνει ταχύτερα τα εμπόδια. Το εν λόγω σύστημα με τα divisions δουλεύει καλά και δημιουργεί ένα ισορροπημένο παιχνίδι, αφού τα πλεονεκτήματα που βρίσκουμε σε κάθε Division είναι ουσιαστικά τα perks που είχαμε συναντήσει σε προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Και μιας και δεν μπορεί κάποιος να κάνει κατάχρηση και να επιλέξει τα δυνατότερα perks μόνο, θα πρέπει να επιλέξει το division που του ταιριάζει.

Call of Duty WWII 05

Όσον αφορά τα όπλα, έχουμε τις πέντε κλασικές κλάσεις όπλων που έχουμε γνωρίσει ανά τα χρόνια στη σειρά, με μια σχετική ιστορική ακρίβεια στο περιεχόμενό τους. Το καλό στη σχεδίαση των όπλων δεν είναι ότι δείχνουν σαν όπλα Δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, αλλά ότι δίνουν μια αίσθηση που συμβαδίζει με την εποχή. Πολλά από τα iron sights είναι μεγάλα σε μέγεθος και δυσκολεύουν τον παίκτη στη στόχευση, ο χειρισμός του όπλου είναι δύστροπος και διαθέτει υψηλό recoil, οι γεμιστήρες διαθέτουν μικρό αριθμό σφαιρών. Όλα αυτά δημιουργούν ένα πεδίο μάχης που είναι σημαντικά πιο απαιτητικό από τα αντίστοιχα που είδαμε στα τρία τελευταία παιχνίδια της σειράς. Αυτό που μας έκανε μεγάλη εντύπωση, είναι πως ενώ τα hit markers δουλεύουν άψογα στο παιχνίδι, εμφανώς χειρότερα είναι τα hit boxes που καταγράφουν σφαίρες όταν ο παίκτης δεν ρίχνει πάνω στον αντίπαλο -και το αντίθετο.

Περνώντας στους χάρτες, πέρα από τον απογοητευτικά μικρό αριθμό των 9 χαρτών -συν 3 για το War mode (βλ. παρακάτω)- έχουμε να κάνουμε με μια ασύμμετρη σχεδίαση που δεν ακολουθεί τόσο το three lane design. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, και ειδικά από μια εταιρία που δεν είναι εξοικειωμένη στο σχεδιασμό τέτοιων χαρτών προτιμούμε να βλέπουμε maps τα οποία έχουν πολλών ειδών περιοχές, για διαφορετικές προσεγγίσεις σε μια μάχη, παρά τρεις κακοσχεδιασμένες ευθείες όπου οι grenades και τα sniper shots πέφτουν βροχή. Η Sledgehammer έχει φροντίσει, για αυτό ακριβώς το λόγο, να κρατήσει μικρό το μέγεθος των περισσότερων χαρτών, βοηθώντας στη ροή της μάχης ακόμα και με αυτόν τον πιο πολύπλοκο σχεδιασμό. Ευτυχώς, φέτος οι παίκτες δεν έχουν να ανησυχούν για το αν θα πεταχτεί κάποιος τριάντα μέτρα πάνω από το φράχτη με κάποιο rocket launcher, και έτσι οι μάχες είναι αρκετά πιο προβλέψιμες αλλά και με χρήση τακτικής. Παλιά κόλπα, όπως τα drop shot και jump shots, επιστρέφουν από τους μετρ του είδους και το skill σε διάφορους τομείς παίζει επιτελούς μεγαλύτερο ρόλο από το, απλώς, καλό σημάδι.

Call of Duty WWII beta screen 02

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στο War mode, το νέο mode στην playlist του Call of Duty, που αποτελείται από πολλά objectives και είναι έντονη η αίσθηση του progression ενώ χρειάζεται πραγματικά ομαδική δουλειά για να κερδίσει μια ομάδα. Στο War οι παίκτες είναι attackers ή defenders, και ανάλογα με το πόστο τους, θα πρέπει να καθυστερήσουν την αντίπαλη ομάδα μέχρι να λήξει ο χρόνος ή να καταλάβουν μια βάση/ συλλέξουν πληροφορίες/ επισκευάσουν ένα σημείο πριν λήξει ο χρόνος, αντίστοιχα. Το War θυμίζει εντόνως το Operation του Battlefield 1, μόνο σε πολύ μικρότερη κλίμακα και με σαφώς πιο γρήγορη εξέλιξη, δεν παύει όμως να είναι κάτι καινούριο για τη σειρά, που προσφέρει έναν αέρα ανανέωσης για τους φανατικούς οπαδούς του παιχνιδιού, του οποίου μέχρι τώρα -κατά κύριο λόγο- τα objectives βασίζονταν πιο πολύ στα kills.

Οι ρυθμοί του mode είναι γρήγοροι και οι κινήσεις των παικτών πρέπει να είναι προσεκτικές αλλιώς η ήττα είναι μονόδρομος. Είναι από αυτά τα modes που δεν αρκεί ο παίκτης να είναι απλά καλός και να μπορεί να σκοτώσει τον εχθρό μπροστά του. Η συνεννόηση -και καμιά φορά ο θάνατος ενός παίκτη- μπορεί να σημάνει την νίκη της ομάδας και αυτό είναι κάτι που μας αρέσει να υπάρχει στο παιχνίδι. Το αρνητικό κομμάτι είναι πως, λόγω της ιδιαιτερότητας του mode, οι πίστες πρέπει να είναι ειδικά σχεδιασμένες για αυτό. Επομένως, δεν είναι ίδιες με τις υπόλοιπες του παιχνιδιού, αφήνοντας τους παίκτες με μόλις τρεις διαφορετικές αρένες μάχης για το -ίσως- πιο ενδιαφέρον κομμάτι του multiplayer στο CoD WWII.

Call of Duty WWII beta screen 03

Πριν περάσουμε στα του Single player, θα πρέπει να αναφέρουμε και τα αρνητικά στοιχεία του multi και το σημείο όπου η Shledgehammer μάς τα χάλασε -πράγμα που δεν περιμέναμε σε τέτοιο βαθμό. Αφήνοντας τα lootboxes στην άκρη, είναι σχεδόν αδύνατο για ένα παιχνίδι που βρίσκεται τόσα χρόνια στην αγορά να έχει τόσο προβληματικό launch. Οι servers σε αριθμό παικτών παραμένουν ως είχαν, την ίδια στιγμή που ανταγωνισμός φτάνει μέχρι και τα 64 άτομα σε ένα lobby. Επομένως, δεν είναι αποδεκτό το παιχνίδι να μην βρίσκει match, να πετάει τους παίκτες, να εμφανίζει errors και να μην επιτρέπει τη σύνδεση online. Στη δική μας περίπτωση, μετά την πρώτη ημέρα, κάθε φορά που μπαίναμε online μάς συνέδεε μόνους στο HQ, το matchmaking έπαιρνε περισσότερο από 20 λεπτά για να ολοκληρωθεί και τα errors ήταν συχνό φαινόμενο. Ωστόσο, αυτά είναι θέματα που εν καιρώ σίγουρα θα διορθωθούν.

Επιπλέον, τα γραφικά του παιχνιδιού θυμίζουν μια άλλη εποχή. Εν έτει 2017, που οι τεχνολογίες στα γραφικά έχουν προχωρήσει τόσο ώστε να έχουμε στην αγορά παιχνίδια όπως το Horizon: Zero Dawn και το Battlefield 1, η Activision όχι μόνο επιμένει στη ίδια μηχανή γραφικών εδώ και χρόνια, αλλά δεν κάνει τον κόπο και την επένδυση να τη βελτιώσει, ακολουθώντας τη σίγουρη λύση, την πεπατημένη, γιατί έτσι και αλλιώς το προϊόν σημειώνει εμπορική επιτυχία. Ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι με τα γραφικά και τη μηχανή του Call of Duty και ήρθε η ώρα για αλλαγή, αφού όσα updates και αν γίνονται ανά τα χρόνια, μια αλλαγή είναι πλέον απαραίτητη. Ακόμα, όπως αναφέραμε παραπάνω, το COD: WWII διαθέτει τις λιγότερες πίστες online mode σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο παιχνίδι της σειράς. Με το πρώτο DLC να έχει ήδη ανακοινωθεί, είναι μια ακόμα ένδειξη του πόσο ανεκτική είναι η αγορά σε τέτοιες τακτικές και πόσο έχει αλλάξει πλέον η νοοτροπία των παικτών.

Call of Duty WWII 02

Και αφού βγάλαμε από τη μέση το "βασικό" (!) παιχνίδι, πάμε και στα δευτερεύοντα modes του, τα Single player και Nazi Zombies. Στο Single player οι παίκτες έχουν την ευκαιρία να ζήσουν το Δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο μέσα από τα μάτια του στρατιώτη “Red” Daniels. Το CoD WWII ξεκινά κατά τη D-Day και την απόβαση στη Νορμανδία, και σαν κάθε άλλη ταινία ή παιχνίδι στο συγκεκριμένο setting, έτσι και εδώ βλέπουμε αρκετά ακόμα διάσημα σημεία της εποχής, όπως είναι η απελευθέρωση του Παρισιού, η μάχη στο Hürtgen Forest και άλλα. Το campaign του παιχνιδιού ακολουθεί την πεπατημένη της σειράς, με γραμμική εξέλιξη, έξι ώρες διάρκεια στο σύνολό του και κανένα λόγο για επιστροφή σε αυτό μετά την ολοκλήρωσή του (σε αντίθεση με τον περσινό τίτλο). Πρέπει, όμως, να πούμε ότι μέσα σε αυτό οι παίκτες θα ζήσουν μερικές από τις πιο "δυνατές" στιγμές της ιστορίας του Δεύτερου παγκοσμίου πόλεμου, με προσεγμένη απόδοση.

Σε ό,τι άφορα τους χαρακτήρες, το campaign δεν καταφέρνει να συγκινήσει. Πέρα από μερικές εξαιρέσεις και ορισμένες στιγμές, όπου η γραφή προσπαθεί να φορτίσει συναισθηματικά τον παίκτη, οι χαρακτήρες είναι πραγματικά αδιάφοροι, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να υπάρξει "δέσιμο" μαζί τους και ο παίκτης να μη μπορεί να νιώσει ενδιαφέρον για τους αδικοχαμένους στρατιώτες -την ίδια στιγμή που γαζώνει τα πάντα στο πέρασμά του και σκορπάει το θάνατο σε όποιον σταθεί στο δρόμο του. Οι ελπίδες μας ότι θα βλέπαμε ξανά χαρακτήρες όπως ο Cpt. Price ή ο Makarov και θα δεθούμε μαζί τους όσο δεθήκαμε με αυτούς σε προηγούμενα Call of Duty, λιγοστεύουν χρόνο με το χρόνο. Αξίζει να πούμε ότι, σε μια προσπάθεια "ρεαλισμού", στο CoD WWII έχουμε επιστροφή των πολύ βίαιων και gore μοντέλων στους χαρακτήρες, που πρωτοσυναντήσαμε στο Black Ops III, με διαμελισμένα πτώματα να πετάγονται παντού. Αυτό, σε συνδυασμό με το setting, δημιουργεί ένα από τα πιο βίαια Call of Duty που έχουμε δει ποτέ.

Call of Duty WWII 04

Επιπλέον, θετικό χαρακτηριστικό του παιχνιδιού είναι η προσθήκη διαφόρων επιπέδων -πέρα από τα συνηθισμένα rush και stealth- όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε αεροπλάνα και να χειριστούμε tank. Φυσικά, η κορυφαία αίσθηση του gunplay παραμένει στα ίδια επίπεδα με αυτή από τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, όμως μιας και τα οχήματα δεν εμφανίζονται συχνά, να πούμε ότι η οδήγηση τους ήταν εύκολη -όπως αρμόζει σε ένα arcade shooter- με το feedback που δίνει στον παίκτη ο χειρισμός και οι ήχοι τους να συμβάλουν σε μια λιγότερο ρεαλιστική μεν, διασκεδαστική δε, εμπειρία.

Η μεγαλύτερη αλλαγή στο campaign είναι η προσθήκη health bar, η οποία δεν αναπληρώνεται αυτόματα αφού κρυφτεί ο παίκτης πίσω από κάποιο cover, αλλά γεμίζει μόνο με τη χρήση κάποιου health pack από το διαθέσιμο stash του. Αυτός είναι ένας μηχανισμός που είχαμε πάνω από δέκα χρόνια να δούμε σε παιχνίδι της σειράς και μια επιλογή που σίγουρα βοηθάει τον παίκτη να νιώσει περισσότερο σαν να παίζει ένα παλιό, καλό WWII FPS. Πέρα από αυτό, όμως, αυξάνει και τις ώρες ενασχόλησης αφού (και ειδικά σε δυσκολίες μεγαλύτερες του normal) ο παίκτης θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στις κινήσεις του. Μπορεί τα health packs να μην είναι δυσεύρετα μέσα στο παιχνίδι, αλλά η συνήθεια που έχει αποκτηθεί μέσα στα χρόνια, ότι μετά από λίγη ώρα πίσω από cover θα μπορέσει να σηκωθεί και να πυροβολήσει, οδηγεί σε αρκετά “restart from checkpoint”.

Call of Duty WWII Zombies 2

Κλείνουμε το κείμενο με το Nazi Zombies mode, ένα αγαπημένο από τους fans συνοδευτικό co-op mode, που ξεκίνησε για πρώτη φορά στο τελευταίο παιχνίδι παγκοσμίου πολέμου της σειράς, το World at War, από τη Treyarch. H Sledgehammer, όμως, δεν είναι Treyarch και το zombies mode δεν είναι η πρώτη φορά που το διαπιστώνουμε αυτό. Η βασική ιδέα παραμένει ίδια με αυτήν που είδαμε για πρώτη φορά πριν από εννέα χρόνια, αλλά ο χάρτης είναι κατά πολύ μεγαλύτερος -τόσο από το πρώτο παιχνίδι όσο και από το τελευταίο. Στο WWII τα zombies είναι Nazi οπότε η ατμόσφαιρα και η θεματολογία του χώρου είναι πιο σκοτεινή και ο σχεδιασμός των μοντέλων των εχθρών πολύ πιο τρομακτικός σε σχέση με το Zombies in Spaceland που είδαμε πέρυσι. Εδώ δεν υπάρχουν πολύχρωμα φώτα και περίεργες βουντού τελετουργίες.

Ο χάρτης προσφέρει πιο πολλά μυστικά από ποτέ, το κλασικό μυστικό κουτί κάνει την επιστροφή του, αλλά πέρα από αυτά παραμένουμε σε ένα πολύ βασικό μοντέλο μηχανισμού, με το pack-a-punch και μερικά traps να είναι τα κύρια στοιχεία. Όπως έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια, υπάρχει μια υποτυπώδης ιστορία πίσω από το mode, η οποία αναμένεται να εξελιχθεί περαιτέρω στα επερχόμενα DLC. Όσον άφορα στο χάρτη (ναι, το ένα χάρτη που διατίθεται αυτή τη στιγμή...) και το σχεδιασμό του, αυτός είναι εξαιρετικά πολύπλοκος, με πολύ περισσότερο verticality από ό,τι θα συναντήσει ο παίκτης σε οποιοδήποτε άλλο mode του παιχνιδιού. Υπόγεια μπουντρούμια, διόροφα εργαστήρια, μυστικοί διάδρομοι πίσω από κτίρια -ο χάρτης είναι σκέτος λαβύρινθος όπως αρμόζει σε ένα τέτοιο mode. Loadouts υπάρχουν πλέον και σε αυτό το mode, για να επιτρέψουν στους παίκτες να δημιουργήσουν όπλα με τα attachments που θέλουν οι ίδιοι.

Call of Duty WWII Zombies

Οι κλάσεις των loadouts είναι τέσσερις -offense, control, medic, support- και, όπως και στο multiplayer με τα divisions, έτσι και εδώ η κάθε μια έχει τα δικά της “perks”. Θα σας αφήσουμε να τα εξερευνήσετε μόνοι σας, γιατί πέρα από την επιβίωση για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό waves, δεν υπάρχει άλλο main objective. Η γνώμη μας είναι πως αν θέλετε μια απλή εμπειρία με τα zombies, μην ασχοληθείτε με τα menus για πολλή ώρα. Η όλη μαγεία κρύβεται στη δυσκολία, στο αφιλόξενο περιβάλλον και στις πανικόβλητες κινήσεις. Τα zombies mode ήταν ωραία και παραμένουν γιατί δεν απαιτούν μεγάλη προετοιμασία όσοι "David Tennants" και να προστεθούν στο cast όσο μεγάλη και αν είναι η ιστορία πίσω από το mode, η διασκέδαση εδώ κρύβεται στην παρέα και το restart. Μπορεί τα πράγματα να μην είναι τόσο απλά όσο ήταν στο Nacht der Untoten, και το mode να προσφέρει μεγάλο βαθμό αλληλεπίδρασης του παίκτη με το περιβάλλον, η βασική ιδέα όμως παραμένει ίδια.

Εν κατακλείδι, το Call Of Duty: WWII προσπαθεί να κάνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, αφού ειδικά μετά την κυκλοφορία του Infinite Warfare, οι τρεις ομάδες που αναπτύσσουν το franchise έπρεπε απεγνωσμένα να βρουν ένα στήριγμα για να γίνει και πάλι διασκεδαστικό το παιχνίδι. Αυτό το στήριγμα ήρθε υπό τη μορφή του setting, που μας μεταφέρει στο Δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Από τη μια, η γενική αίσθηση που αφήνει ο τίτλος δεν είναι άσχημη: έχουμε ένα κλασικό, εξάωρο campaign, με ιστορικές αναδρομές σε μερικές από τις σκοτεινότερες ώρες της ανθρωπότητας, σε συνδυασμό με ένα ισορροπημένο multiplayer και τη γνωστή σε όλους τους φίλους της σειράς αίσθηση του Zombies mode. Από την άλλη, το campaign δεν εντυπωσιάζει, ακολουθεί την πεπατημένη, μας δείχνει στιγμές που έχουμε δει και έχουμε παίξει πολλές φορές στο παρελθόν και οι χαρακτήρες του είναι αδιάφοροι. Το multiplayer είναι φτωχότερο από ποτέ σε αριθμό χαρτών ενώ τα γραφικά του είναι γερασμένα και ξεπερασμένα. Το δε zombies mode, όσο διασκεδαστικό και αν είναι με παρέα, μένει το ίδιο πράγμα εδώ και εννέα χρόνια.

Call of Duty WWII 03

Η αλλαγη του setting ήταν σοφή επιλογή και "έσωσε" το παιχνίδι για έναν ακόμα χρόνο. Αυτό, όμως, δεν είναι αρκετό. Στην τελική, αυτή είναι η αίσθηση που αφήνει το Call of Duty WWII. Δεν είναι κάτι κακό, δεν θα περάσει κανείς άσχημα μαζί του, αλλά είναι κάτι το οποίο έχουμε ξαναδεί πολλές φορές -από το campaign και τα zombies μέχρι τους πρώτους μήνες ισορροπημένου multiplayer που αργότερα γεμίζουν lootboxes με δυνατότερα όπλα- και μάλιστα, με καλύτερη απόδοση.

Αν μπορείτε να προσπεράσετε τα microtransactions, που εν καιρώ θα κάνουν την εμφάνισή τους, σας έχει λείψει ένα παιχνίδι Δευτέρου παγκοσμίου πολέμου και θέλετε να επιστρέψετε σε ένα "παλιό" Call of Duty, αλλά στη νεότερη κονσόλα σας, τότε το WWII είναι για εσάς. Για τη σειρά, πάντως, το παιχνίδι της Sledgehammer είναι ένα καλό βήμα για να πατήσει επάνω του η Treyarch και τον επόμενο χρόνο να παραδώσει κάτι καλύτερο και πραγματικά ανανεωμένο... Ανυπομονούμε.

To review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: FPSΔιάθεση: I.G.E.
Αριθμός παικτών: 1-12Ανάπτυξη: Sledgehammer GamesΗμ. Έκδοσης: 03/11/2017
PEGI: 18Εκδότης: ActivisionΠλατφόρμες: PS 4, Xbox One, PC

Θετικά

  • Tο War mode είναι κάτι "φρέσκο" και δίνει την επιλογή σε παίκτες της σειράς να δουν ένα mp mode που είναι κάτι παραπάνω από απλή ανταλλαγή πυρών.
  • Τα Headquarters είναι μια ευχάριστη προσθήκη για να περάσει κανείς την ώρα του, που δίνει υπόσταση στα μενού αλλά έχει και δραστηριότητες για τους παίκτες.
  • Πλούσιο level design με μάχες σε ιστορικές περιοχές από σχεδόν κάθε μέτωπο.
  • Τα Divisions είναι ένας τρόπος να παραμείνει ισορροπημένο το multiplayer χωρίς να γίνεται κατάχρηση των perks και χωρίς pick-10 system.
  • Το map των zombies είναι το μεγαλύτερο και πιο πολύπλοκο που έχουμε δει στη σειρά, με πολλές διαδρομές για να κάνουν την ενασχόληση με το mode διασκεδαστικότερη.

Αρνητικά

  • Η μηχανή γραφικών είναι πολύ παρωχημένη και πολύ πίσω από ό,τι προσφέρει ο ανταγωνισμός.
  • Άσχημο launch, με πολλά προβλήματα στη σύνδεση με το lobby, την εύρεση match και αρκετά errors και disconnections από τους servers.
  • Λίγοι διαθέσιμοι χάρτες στο multiplayer και στο war mode.
  • Είναι κάτι που έχουμε δει ξανά και έχουμε ξαναπαίξει, δίνοντας την αίσθηση μιας ιστορίας και ενός παιχνιδιού που δεν είναι καινούριο -απλά μας είχε λείψει.
  • Lootboxes, απλά και ξεκάθαρα...

Βαθμολογία

Η αρχη έγινε ένα κυριακάτικο πρωινό μπροστά από μια μικρή CRT τηλεόραση με την δεσποινίδα Croft στην πρώτη κονσόλα της Sony. Έκτοτε τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ και τα online πεδία μάχης των FPS παιχνιδιών κερδίζουν κατά κράτος στις προτιμήσεις του. Όταν οι περιστάσεις το απαιτούν και οι κυκλοφορίες μεγάλων single player only παιχνιδιών αρχίζουν να συσσωρεύονται, κλείνει το router και απολαμβάνει αυτά τα παιχνίδια εξίσου. Του αρέσουν οι τηλεοπτικές σειρές όσο και τα βιντεοπαιχνίδια.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Το Cybepunk 2077 θα έχει αρκετά online στοιχεία
Απαραίτητα για να γίνει εμπορική επιτυχία, σύμφωνα με τον CEO της CDPR.
Xbox One X - Εντυπώσεις
Video με την άποψή μας για τη νέα κονσόλα της Microsoft.
Προσωρινή αφαίρεση των microtransactions από το Battlefront II
Παραμένουν τα lootboxes, επικοινώνησαν EA και Disney.
Ημερομηνία κυκλοφορίας για το Dynasty Warriors 9
Επιστροφή στα τρία βασίλεια.  
Τα COD points επιστρέφουν στο WWII
Επί πληρωμή περιεχόμενο για ακόμα ένα παιχνίδι της σειράς.
WWE 2K18
Μία από τα ίδια, παρακαλώ.
Launch trailer για το Planet of the Apes: Last Frontier
Κοντά μας μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα.
Μοναδική προσφορά της Microsoft για το Xbox One S
Η τιμή πέφτει λόγω "Μαύρης Παρασκευής"
Destiny 2 (PC)
Εντυπώσεις από την έκδοση του τίτλου της Bungie για υπολογιστές.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • ΠΡΟΣΟοοοΧ....!!
    Άκυρο, ''ψαρά''.....
    Ωραίος Θάνο..;)

  • Ωραιο review Θανο.... ολα τα αλλα τα χουμε πει στο forum .... ενοικιαση για το campaign και αντε γεια

  • τα γραφικα του παιχνιδιου ειναι χαλια??? πρωτο ψεμα.Στο σαπακι που το παιξες μπορει.
    Η διαρκεια του campaign ειναι 6 ωρες...δευτερο ψεμα.8 ωρες στο νορμαλ.
    το campaign δεν καταφερνει να συγκινησει...εδω διαφωνω απλα.
    Εμενα με συγκινησε βαθυτατα γιατι εχω παιδεια.

  • nadal

    τροπους παντως δεν εχεις

  • nadal

    Πρώτον, δεν κατηγορείς κάποιον χωρίς να έχεις αποδείξεις.
    Δεύτερον, δεν γράφω "τα γραφικά είναι χάλια" τέτοιες εκφράσεις χρησιμοποιείς εσύ που βρίσκεις τον μεσσία του gaming σε κάθε τίτλο που τρέχει όμορφα το PC σου. Τα γραφικά που είδα περιγράφω στο κείμενο και το μέσο στο οποίο δοκίμασα το παιχνίδι στο τέλος του.
    Τρίτον, τελείωσα το campaign σε normal μέσα σε 5 ώρες (όπως μπορείς να δεις από τα trophies μου). Δεδομένου ότι εγώ έχω και μια εξοικείωση με τη σειρά θεωρώ ότι στον μέσω παίκτη θα πάρει ~6 ώρες. Τώρα το ακριβός αντίθετο μάλλον συμβαίνει με εσένα.

    Για το ποιος έχει παιδεία και τρόπους θα συμφωνήσω με τον Πάνο.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 4 ημέρες από Thanos_Gr_4
  • nadal

    Nadal, μαζέψου σε παρακαλώ. Πες αυτό που θέλεις να πεις, διαφώνησε και... αυτά. Μην προσβάλλεις τον συντάκτη.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 4 ημέρες από admin
  • nadal

    Ναδαλ πασακα μου σε εχει παρει μπολικες φορες το ματι μου, εισαι μεγαλος ειρωνας. Την ειρωνια αυτη τη πουλας και μπροστα στα μουτρα των αλλων ή πίσω απο το πληκτρολογιο; Για να είσαι σε θέση να γράφεις σχόλια ακόμη, μάλλον το 2ο....

  • nadal

    Δεν το έχω παίξει και ούτε νομίζω να το παίξω. Αλλά και μόνο από βίντεο που βλέπω ότι η μηχανή γραφικών παραμένει στις εποχές PS2 ενώ το BF με τη frostbite ρίχνει σαγόνια τότε αυτά μόνο γραφικάρες δεν μπορώ να τα πω. Τα γραφικά είναι και ένα από τα μεγάλα αρνητικά της σειράς.

  • Ρε παιδιά, σοβαρά τώρα... πόσο Call of Duty μπορεί να παίξει κάποιος σ' αυτή τη ζωή; Εγώ μόνο που κοιτώ τα screenshots νιώθω κορεσμό, κι έχω να παίξω από το Black Ops II. Μήπως ήρθε η ώρα σιγα σιγά να αποσυρθούμε..; (λέω εγώ τώρα)

  • Το περίμενα με ανυπομονησία, τελικά παγομάρα αλα ''Σταλινγκραντ''. Σε πτώση τιμής και βλέπουμε.

  • Και ήμουν τόσο ψημένος για αυτό το παιχνίδι...

  • Για την τιμή των όπλων (sic) και μόνο θα παιχτεί το campaign του σε κάποια γενναία πτώση τιμής.

  • overclocker

    H γενναία πτώση τιμής στα COD δεν ξεπερνάει το 50% εκτός και αν περιμένεις χρόνια. Προσωπικά δε θα κάτσω να κατεβάσω 60+ GB για να παίξω ένα 6ωρο.

  • Φέτος όλες οι -μεγάλες- αδυναμίες ψιλοκρύφτηκαν κάτω από το χαλάκι της επιστροφής στα παλιά, και το boots on the ground κουβάλησε το παιχνίδι τόσο στην υπόλειψη των παικτών όσο και στις κριτικές των μέσων. Φυσικά pass από εμένα, το CoD πέθανε στο Black Ops 2, και οι ελπίδες για ένα καλύτερο μέλλον καταστράφηκαν λίγους μήνες μετά τη κυκλοφορία του Black Ops 3.
    Να δούμε από του χρόνου αν θα αλλάξει κάτι και αν θα επενδύσουν λίγα από τα κέρδη τους στο παιχνίδι που τους έχει φτάσει εκεί που είναι.

    Μία πρόταση για την Activision, δώστε τα κλειδιά στην Treyarch και ας ενσωματωθούν 2-3 καλά features από τα άλλα 2 studio στους τίτλους της.

  • KhR1s

    Συνεχιζω την προταση του Χρηστου. Καντε την κυκλοφορια διετη , βαλτε 6 μηνα DLC με πραγματικο περιεχομενο και οχι 2 πιστες. Αλλαξτε την μηχανη γραφικων, θα ελεγα βγαλτε τα lootboxes αλλα επειδη ειμαι ρεαλιστης λεω καντε τα lootboxes καθαρα cosmetic. Αλλιως θα λετε καθε περσυ και καλυτερα απο πωλησεις . Ναι ξερω 500 μυρια $ την πρωτη βδομαδα κυκλοφοριας του το WWII , ναι αλλα το ΒΟΙΙΙ εκανε 500 μυρια $ την πρωτη μερα κυκλοφοριας.....

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 3 ημέρες από aorpanos72
  • KhR1s

    3ετη κυκλοφορία με treyarch στο multi, sledgehammer Campaign και infinity στο ευκολότερο mode τα zombies. 15ωρο campaign υπέροχο multi και αδιάφορο/απλά καλό zombies το αποτέλεσμα. Αν γινόταν θα ήμασταν πολύ καλά. Φυσικά με όλες τις άλλες απαραίτητες αλλαγές σε μηχανή γραφικών και lootboxes. Όμως επειδή 3 παιχνίδια στα τρία χρόνια θα βγάλουν 2-3 δις και ένα παιχνίδι θα βγάλει 1-1,5 δεν θα γίνει ποτέ. Δεν πειράζει καλή καρδιά.

  • KhR1s

    Ρε Θανο και εσυ το παρατραβηξες.....αν το διαβασει κανεις ceo της Activision και δει το 3ετη "θα πηδηχθει απο το παραθυρο" (συμφωνω σε ολα μαζι σου)

  • KhR1s

    Καλα ναι αλλά καααποια στιγμή ίσως σταματήσει να πουλάει το franchise και για να το επαναφέρουν ίσως καταλήξουμε σε ένα τέτοιο μοντέλο, δεν ξέρω. Μια άλλη λύση θα ήταν αν δεν πουλάει να βγάλουν εντελώς τα Microtransactions και από τον ντόρο να αναστηθεί.

  • @hex1616...Που την ειδες την ειρωνεια?
    επειδη εχω αλλη αποψη απο τον συντακτη?
    Εγω πιστευω οτι το campaign ειναι το συγκλονιστικοτερο ολων των εποχων.
    Αμα δεν συμφωνεις...ξυδι

  • nadal

    ******* τι πιστεύεις ρε φίλε! Τσουρέκια μας τα έκανες!
    Πάρε το τούρμπο πισι σου που τόσο σε χαρακτηρίζει σαν άνθρωπο και πήγαινε παίξε CoD να ήρεμήσεις
    Συγνώμη εκ των προτέρων απο τους διαχειριστές της σελίδας για το βαρύ σχόλιό μου. Διαγράψτε το ελεύθερα!

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 3 ημέρες από Thanos_Gr_4
  • nadal

    Φίλε Nadal δεν είχα σκοπό να γράψω για το παιχνίδι γιατί η σειρά Call of Duty πέθανε με τον τερματισμό του Call of Duty 4: Modern Warfare προσωπικά για εμένα πάντα μιλάω. Αυτό που έγραψες στο πρώτο σχόλιο σου δεν ήταν σωστό από την άποψη ότι έβγαζες ψεύτη τον συντάκτη πχ λες τα γραφικά του παιχνιδιού είναι χάλια πρώτο ψέμα γιατί είναι ψέμα? Σε σχέση πχ με το BATTLEFIELD 1 που και στο PS4 ρίχνει σαγόνια το Call of Duty δεν το κάνει το είδα και στο PC full όλα και στο PS4 τώρα αν εσύ έχεις άλλη άποψη θα μπορούσες να πεις εγώ το έπαιξα στο PC και έπαθα πλάκα δεν θα σου έλεγε κανείς τίποτα. Επίσης δεν έγραψε πουθενά ο Θάνος το παιχνίδι είναι χάλια και δεν βλέπετε απλά είπε ότι η μηχανή πχ είναι παλιά όπως όλοι το καταλάβαμε αυτό. Ακόμα και για το πόσο μεγάλο είναι μερικοί το τελείωσαν σε 3 ώρες ούτε καν σε 6 τώρα αν εσύ κάθεσαι και χαζεύεις με τις ώρες τα σκηνικά μπορείς και 20 ώρες να το κάνεις αυτό δεν σημαίνει ότι είναι 20 ώρες. Μετά λες ότι σε συγκίνησε το campaign και ότι διαφωνείς απλά αυτό ήταν οκ δεν ειρωνεύτικες αλλά από κάτω το χαλάς και λες ότι σε συγκίνησε γιατί έχεις παιδεία δηλαδή όποιος δεν συγκινείτε δεν έχει παιδεία? Την παιδεία την αποκτάμε από την παιδική ηλικία από τους γονείς μας και το σχολείο και έχει να κάνει με την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού και όχι με το αν θα νιώσει κάποιος συγκίνηση με κάτι που βλέπει. Όλα αυτά στα λέω γιατί δεν χρειάζεται όταν διαφωνείς να είσαι τόσο επιθετικός.

  • @alien3000
    αυτο ειναι το επιχειρημα σου? ανθρωπακι ε ανθρωπακι.
    Πουθεναδες της κακιας ωρας

  • nadal

    ξύδι φίλε... ξύδι!

  • nadal

    Ναδαλ αγορι μου είσαι από τα άτομα που δυστυχώς δε βρέθηκε μια παρέα ανθρώπων να σε μιλήσει ωραία και ήρεμα να τους νιώσεις φίλους σου και να μάθεις να συναναστρέφεσαι με το γύρω κόσμο. Πλέον είναι αργά. Πλέον, χρειάζεσαι μια παρέα 10 ατόμων με ορέξεις να σε κεράσουν ένα καλό πακέτο να ηρεμήσεις μια και καλή. Λυπάμαι που το λέω αλλά το έχεις μεγάλη ανάγκη....

  • Calm παίδες, μην χάνετε την υπομονή σας. ;) :)

  • Ελάχιστοι χάρτες και τουλάχιστον απογοητευτικό το γεγονός ότι πιο πολύ ώρα περνάς για να προσπαθήσεις να συνδεθείς παρά για παίξεις......Τραγικό για franchise τέτοιου μεγέθους, και είμαι επιεικής....Εχθές παραλίγο να μου κοστισει ένα χειριστήριο και μία καινούρια τηλεόραση........

  • Φοβερό Campaign, απλά για άλλη μια φορά απογοήτευση το online μέρος.
    Όσο για το σχόλιο του grogecr μπορώ να επιβεβαιώσω ότι, όντως παραλίγο να θρηνήσουμε, μία τηλεόραση και ένα dualshock!!

Τελευταία Σχόλια

αν και το κραξατε λιγο,επειδη μου αρεσε το 1ο...ps4
Ο ορισμός του... "Ό,τι θυμάμαι χαίρομαι"...
Βασικά, σχετικά με το πόσο δημοφιλής είναι η CD Projekt με τους εργαζομένους της θα πρέπει να λάβουμ...
@DarthGRE
Όντως δεν έχεις δει το βίντεο! Ντροπή σου ξεφτιλίστηκες!
Δεν είδες το video. Πρώτα κάνε αυτό σε παρακαλώ, δες συνολικά την κάλυψη και μετά βάλε εισαγωγικά στ...
Μαλλον ξεχναμε οτι oυτε η Cd project red ειναι πολυ δημοφιλή σε οσους εργαστηκαν σε αυτη .... Οποτε ...
Αχ ρε nadal, σου αρκεί να είσαι πάντα ο αντιδραστικός της υπόθεσης σε ένα οποιοδήποτε θέμα συζήτησης...
Λοιπόν, άλλο ένα biased review ελληνικού σάιτ για κάποιο προϊόν της Microsoft. Απο πού να ξεκινήσω? ...
Στα 16 δηλαδή θα βάλεις φτερά;