Μία καλή χρονιά για τα τρισδιάστατα platformers.

Φέτος οι indie ομάδες ανάπτυξης βάλθηκαν να επαναφέρουν το είδος των τρισδιάστατων platformers, στα πρότυπα των Mario 64 και  Banjo-Kazooie. Βέβαια, πριν μερικές βδομάδες έγινε και η μεγάλη επιστροφή του ηγέτη του είδους, μέσα από το Super Mario Odyssey, αλλά η indie σκηνή δεν παύει να συνεισφέρει με το δικό της τρόπο σε ένα αραιοκατοικημένο είδος. Αποτελεί, μάλιστα, ένα είδος το οποίο δείχνει να έχει ιδιαίτερη ζήτηση καθώς το μεν Yooka-Laylee  είχε καταφέρει να υπερδεκαπλασιάσει τον αρχικό στόχο των £175.000 στο Kickstarter, ενώ το A Hat in Time είχε μεν τον πιο ταπεινό στόχο των $30.000, όμως και αυτό κατάφερε να τον δεκαπλασιάσει, πίσω στο μακρινό 2013.

Η μακρόχρονη ανάπτυξη του Α Hat in Time τελικά απέδωσε καρπούς (σίγουρα βοήθησε και η -ανέλπιστη- Kickstarter επιτυχία του στη διόγκωση του εγχειρήματος). Το πόνημα της Gears for Breakfast έχει τα θεματάκια του, αλλά δεν παύει να αποτελεί ένα παιχνίδι που εκπέμπει το πάθος και την όρεξη της ομάδας ανάπτυξης. Σε αντίθεση με το Yooka-Laylee, που προσπαθούσε μάλλον σε υπερβολικό βαθμό να αποτελέσει πνευματικό διάδοχο του Banjo-Kazooie, το Α Hat in Time έχει τη δική του, ξεχωριστή προσωπικότητα, παρόλο που αντλεί σαφέστατα έμπνευση από τους καλύτερους του είδους.

A Hat in time image 01

Όπως συνηθίζεται στα τρισδιάστατα και "ζωηρά" platformers, το σενάριο έρχεται να ντύσει ανάλαφρα την περιπέτειά μας, δημιουργώντας παράλληλα ένα συμπαθές avatar για την περιπέτεια. Εδώ θα πάρουμε τον έλεγχο ενός μικρού κοριτσιού, με πάθος για κάθε λογής καπέλα, που στην εισαγωγή ταξιδεύει αμέριμνο προς τον πλανήτη του με το διαστημόπλοιό του (ας προσθέσουμε και το “παιδικό” στο “ανάλαφρο” σενάριο).  Το ταξίδι, όμως, θα έρθει σε μία αναπάντεχη διακοπή όταν θα περάσει πάνω από τον πλανήτη της Μαφίας, όπου και θα αρνηθεί να πληρώσει διόδια στη... Μαφία, μία απόφαση που θα οδηγήσει στο χάσιμο όλων των καύσιμων του διαστημοπλοίου.

Βέβαια, μη νομίζετε ότι με τον όρο “καύσιμα” εννοούμαι κηροζίνη, πετρέλαιο, κάρβουνο ή άλλες συμβατικές πηγές ενέργειας. Το διαστημόπλοιο στη συγκεκριμένη περίπτωση ταξιδεύει χάρη σε (μαγικές;) κλεψύδρες, σαράντα στον αριθμό, που όπως καταλαβαίνετε αποτελούν και το βασικό collectible για το ξεκλείδωμα νέων επιπέδων αλλά και την 100% ολοκλήρωση. Το σενάριο σφύζει από χιούμορ, που κινείται φυσικά σε παιδικά επίπεδα, αλλά δεν παύει να είναι αρκετά έξυπνο μέσα στην αφέλειά του. Οι διάφοροι ιδιόμορφοι χαρακτήρες που θα συναντήσει η μικρή πρωταγωνίστρια, όπως ο βασικός villain στο πρόσωπο της Mustache Girl (ναι, είναι κοριτσάκι με μουστάκι αλλά... γιατί όχι με τον χαριτωμένο τρόπο που το παρουσιάζει το παιχνίδι) έχουν πλήρεις ομιλίες, με ηθοποιούς που κάνουν ικανοποιητική δουλειά.

A Hat in time image 02

Η ποικιλία σε κόσμους, τέσσερις συνολικά, μπορεί να φαίνεται περιορισμένη εκ πρώτης όψεως όμως έχει δοθεί η δέουσα προσοχή ώστε όλοι τους να διαφοροποιούνται σημαντικά μεταξύ τους. Η περιπέτεια ξεκινάει σχετικά συντηρητικά στην Mafia Town, ένα αρχετυπικό, ανοιχτό περιβάλλον τρισδιάστατου παιχνιδιού, που μας επιτρέπει να περιφερθούμε προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, συλλέγοντας φανερά και κρυφά collectibles. Ωστόσο, οι υπόλοιποι κόσμοι ξεφεύγουν από τα τετριμμένα, κρύβοντας τις δικές τους εκπλήξεις με πρώτο και καλύτερο το Chapter of the Birds. Σε αυτό το κεφάλαιο μία κουκουβάγια και ένας πιγκουίνος έχουν τα δικά τους στούντιο παραγωγής ταινιών και μάχονται για το βραβείο κινηματογράφου.

Εμείς θα εισχωρούμε εναλλάξ στα επίπεδα/ γυρίσματά τους και, ανάλογα με τις επιδόσεις μας, θα βοηθήσουμε τον τελικό νικητή. Ειδικότερα τα επίπεδα που αφορούν στην κουκουβάγια, εμπνευσμένα από το Έγκλημα στο Όριεντ Εξπρές, είναι εξαιρετικά ευχάριστα και καλοσχεδιασμένα. Οι υπόλοιποι δύο κόσμοι έχουν τη δική τους προσωπικότητα, αλλάζοντας σημαντικά το σκηνικό μέσω του στοιχειωμένου δάσους αλλά και των ορεινών αναβάσεων, σε ένα σκηνικό απευθείας εμπνευσμένο από τους βουδιστικούς ναούς των Ιμαλαίων.

A Hat in time image 03

Ενδιαφέρουσα είναι και η ουσιαστική διαφορά που περιέχουν σε πρακτικό σχεδιασμό οι διαφορετικοί κόσμοι. Στις ορεινές περιοχές του τελευταίου κόσμου η δράση επικεντρώνεται σε απαιτητικά άλματα, έχοντας το χαοτικό κενό κάτω από τα πόδια μας ως τον σημαντικότερο εχθρό, στα γυρίσματα που αναφέραμε παραπάνω το απλοϊκό stealth δίνει τη δική του πινελιά στα platforming σημεία, ενώ το στοιχειωμένο δάσος κρύβει τις δικές του εκπλήξεις με τους περιβαλλοντικούς γρίφους. Μπορεί να μην μεταμορφώνουν εντελώς το παιχνίδι, αλλά οι εισαγωγές νέων ιδεών δεν παύουν να φέρνουν συνεχώς νέα και καλοδεχούμενα δεδομένα που συμβαδίζουν αρμονικά με την εκάστοτε θεματική.

Στα αμιγώς gameplay μονοπάτια η μικρή μας ηρωίδα διαθέτει ορισμένα τρικ που της επιτρέπουν να ανακαλύπτει μυστικά αλλά και να περιηγείται με μεγαλύτερη ευκολία στα περιβάλλοντα. Σύμμαχος στο διπλό άλμα βρίσκεται η ικανότητα της εμπρόσθιας βουτιάς, μία κίνηση που μας επιτρέπει να δώσουμε παραπάνω ώθηση ώστε να φτάσουμε σε μία απομακρυσμένη πλατφόρμα και απαιτεί την κατάλληλη δεξιοτεχνία στη χρήση της. Οι υπόλοιπες ικανότητες εξαρτώνται από το καπέλο που φοράει το κοριτσάκι (κάτι που επιλέγουμε κατά βούληση), επιτρέποντάς της να πετάει βόμβες, ικανές να αποκαλύψουν κρυφές τοποθεσίες, να πραγματοποιεί υψηλότερα άλματα σε συγκεκριμένες πλατφόρμες, να τρέχει γρηγορότερα (με σκουτεράκι έπειτα από αναβάθμιση) αλλά και να εμφανίζει αόρατες πλατφόρμες. Η συμμαζεμένη ποικιλία των ειδικών ικανοτήτων διατηρεί την απλότητα του gameplay παρέχοντας παράλληλα τα κατάλληλα εργαλεία για τη σχετική εμβάθυνση του platforming.

A Hat in time image 04

Δεν είναι όλα όμως ρόδινα, καθώς το νευραλγικό σημείο των αλμάτων υστερεί, σε σημείο που να ανεβάζει τον βαθμό δυσκολίας ορισμένες φορές με άδικο τρόπο. Αν και στα περισσότερα σημεία ο χειρισμός είναι αρκετά καλός τα προβλήματα εμφανίζονται στις περιπτώσεις (που δεν είναι και λίγες) που θα χρειαστεί να κάνουμε άλματα ακριβείας σε στενές πλατφόρμες ή επάνω σε σχοινιά όπου η γωνία της κάμερας -σε συνδυασμό με τις ελλιπείς οπτικές ενδείξεις (λόγου χάρη, σκιά κάτω από τον χαρακτήρα)- συχνά πυκνά δεν μας επιτρέπουν να αντιληφθούμε εγκαίρως το σημείο όπου θα προσγειωθούμε.

Δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις που πέσαμε στο κενό, ακόμα και σε σημεία που είχαμε όλο το χρόνο για να ζυγίσουμε το άλμα μας, πολύ απλά επειδή το παιχνίδι δεν έχει δουλευτεί όσο έπρεπε για ιδιαίτερα απαιτητικό platforming. Αυτό το πρόβλημα δεν φτάνει σε σημείο να ζημιώσει σημαντικά την εμπειρία, καθώς σε μεγάλο τμήμα του παιχνιδιού δεν απαιτούνται τόσο απαιτητικά άλματα, δεν παύει όμως να αποτελεί  ένα ουσιαστικό μελανό σημείο. Για το απλοϊκότατο σύστημα μάχης δεν χρειάζεται να αναφέρουμε κάτι, καθώς η Gears for Breakfast έριξε όλο το βάρος στο platforming κομμάτι, ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι οι μάχες με τα bosses είναι δουλεμένες και προσφέρουν το κατάλληλο κλείσιμο σε κάθε κεφάλαιο, όπως θα περίμενε κανείς από ένα platforming παιχνίδι που σέβεται τον εαυτό του.

A Hat in time image 05

Παρά το διόλου ευκαταφρόνητο θέμα των αλμάτων, το A Hat in Time δεν παύει να αποδίδει την εμφανέστατη όρεξη και το πάθος των δημιουργών για τη δημιουργία ενός τρισδιάστατου platformer, που αντλεί έμπνευση από τους καλύτερους του είδους, διατηρώντας παράλληλα το δικό του χαρακτήρα.

To review βασίστηκε στην PC έκδοση του παιχνιδιού.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: PlatformerΔιάθεση: Ψηφιακή διανομή
Αριθμός παικτών: 1-2Ανάπτυξη: Gears for BreakfastΗμ. Έκδοσης: 06/12/2017
PEGI: 7Εκδότης: Humble BundleΠλατφόρμες: PS 4, Xbox One, PC, Mac OS X

Θετικά

  • "Ένας κι ένας" είναι οι τέσσερις κόσμοι του παιχνιδιού.
  • Καλοφτιαγμένο χιούμορ, που συνάδει ιδανικά στη γενικότερη, χαριτωμένη αισθητική.

Αρνητικά

  • Ο χειρισμός στα άλματα ακριβείας ήθελε περισσότερη δουλειά.

Βαθμολογία

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από πολύ νωρίς χάρη στο Atari 2600. Έκτοτε, το πάθος του για τα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς με ιδιαίτερη έμφαση στο console gaming και ιδίως στα FPS, action-adventure και οτιδήποτε έχει την indie “ταμπέλα”. Ο κινηματογράφος έρχεται στην πολύ κοντινή δεύτερη θέση στα χόμπι του, παρακολουθώντας ένα μεγάλο εύρος ταινιών από την αξεπέραστη εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα blockbusters του "ψηφιακού" Hollywood.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Καθυστέρηση στη διάθεση του Warhammer 40k: Inquisitor – Martyr
Για να προσφερθεί "η καλύτερη δυνατή εμπειρία".
Νέο υλικό για το The Crew 2
Μέσα από τρία video.
Solas and the White Winter
Ένα κέλτικο απόγευμα.
Αποκάλυψη δύο villains από το νέο Spider-Man
Μέσα από ένα πακέτο φωτογραφιών του τίτλου.
Διαθέσιμο το “The Cutting Edge” DLC για το The Surge
Δωρεάν για όλους, μαζί με προσφορές στα υπόλοιπα DLC του τίτλου.
Modders επαναφέρουν το "κλασικό" Halo
Διαθέσιμο δωρεάν, ως mod του "ακυρωμένου" Halo Online.
Νέες πληροφορίες για το Dragon Quest XI
Η παρουσία του στις κονσόλες της Nintendo, localization, ιστορία και πολλά άλλα...
Χωρίς single player campaign το CoD: Black Ops 4;
Ο πρώτος τίτλος της σειράς χωρίς campaign, αλλά με Battle Royale mode...
Πρώτα screenshots και τιμή για το Shenmue I & II HD Collection
Υπεύθυνη για το "φρεσκάρισμα" η D3t Ltd.
God of War
Το ταξίδι της ενηλικίωσης.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Στα υπόψιν για μελλοντική απόκτηση, έστω και αν δεν υπάρχει (ακόμα) retail έκδοσή του στην αγορά. Ίσως βρεθεί σύντομα και σε πολύ προσιτή τιμή, αφού δεν έτυχε και της καλύτερης προωθητικής καμπάνιας. Σε κάθε περίπτωση, είναι ευχάριστη αυτή η επιστροφή των platformers στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια, είτε είναι αυτά 2D είτε 3D, εφόσον πρόκειται συνήθως για αξιόλογα παιχνίδια.

  • Michalis3

    Ελπίζω και εγώ για retail.Ίσως η Limited Run να μας σώσει ξανά ;-)

  • Το παρακολουθω απο τοτε που ανακοινωθηκε. Σιγουρακι και απο εμενα αλλα πολυ αργοτερα.

  • Αρκετά ενδιαφέρον :)

  • Αυτή η χαριτωμενιά που αποπνέει νομίζω πως με έχει κερδίσει.Βέβαια το 3D platformer στοιχείο της γενιάς αυτής μπορεί να μην είναι τόσο έντονο αλλά
    ευτυχώς υπάρχουν ανεξάρτητες ομάδες που δουλέυουν ακόμη πάνω σε αυτό.Αναμένω πώς και πώς.

  • Χαιρομαι να βλεπω να πληθαινουν τα platform games και στους υπολογιστες. Ειναι ενας τομεας στο οποιο υστερουσαν και χαιρομαι να βλεπω τελευταια, platform τιτλους να βγαινουν και στα pc ή ακομα καλυτερα να ξεκινα και η σχεδιαση τους ακομα, απο το pc.

  • Φαινεται καλοδουλεμενο θα αγοραστει συντομα

Τελευταία Σχόλια

Μπραβο για τη παρουσιαση. Ταπεινη μου αποψη να αφήσετε στην ακρη τα χρωματα, τα κουμπακια και τα gam...
Spartan Gear σε K2
Αν δεν μπορείς να πας στο χωραφάκι σου και να αρπάξεις την τσάπα φτύνοντας τις παλάμες σου, δε λέει....
Pure Farming 18 σε K2
το ειχα μαν κ ηταν οντως ωραιο παιχνιδι.
Αλλα ειναι αμαρτια μια τοσο μεγαλη κ ισχυρη σειρα να την β...
The future now....δεν χρειάζεται να περιμένετε για να το δείτε...
Όχι δεν πρόκειται να γράψω κανα σ...
απο τα god of war μόνο όσα έχουν βγει για psp έχω παίξει του ps2/ps3 δε με τρέλαναν αλλά αυτό δε χάν...
God of War σε K2
Ψιλό άσχετο φίλε KhR1s αλλα σαν τρελός της σωστής ομάδας του Μάντσεστερ and only δεν μπορούσα ποτε ν...
Δεν είναι τόσο τα ονόματα των παικτών φίλε Mifune όσο οι πραγματικές εμφανίσεις, η άλλου επιπέδου πε...
To Call of Duty WWII παντως φαινεται να εχει καλο campaing ασχετα που πολλοι το αγορασαν για το mult...
Δεκτό εννοείται ότι αισθάνεσαι πιο πολύ immersion όταν βλέπεις τα πραγματικά ονόματα και φανέλες. Αν...
Ότι είπες x1000! Το αντίστοιχο θα ήταν ένα Forza/Gran Turismo με οχήματα "μαϊμούδες"/κόπιες πραγματι...