When dream and day unite.

Είναι πάντοτε θετικό, το να μπορεί κανείς να δεχτεί να αλλάξει τις μεθόδους του. Ακόμα κι αν τα μέχρι τώρα έργα του έχουν στεφθεί με επιτυχία. Είναι σημαντικό να μην αναπαύεται στις δάφνες που στολίζουν τις περγαμηνές του και να αναζητά τρόπους για να πετύχει το κάτι παραπάνω. Να δοκιμάσει και να προσπαθήσει, να εξελιχθεί και να βελτιωθεί. Μέσα από τέτοιου τύπου ζυμώσεις, η πραγματική στόφα του δημιουργού βγαίνει στην επιφάνεια κι επιβεβαιώνει εκ νέου την εγνωσμένη του αξία.

Έτσι, η Arc System Works δεν ακολούθησε την πεπατημένη. Είναι η δημιουργός δύο hardcore fighting σειρών, που γοητεύουν τους purists κι αφήνουν την εντύπωση ότι η εταιρία απευθύνεται σε ελιτιστές. Τα υπερ-πολύπλοκα συστήματα μάχης με το απύθμενο βάθος, δίνουν - μέσα από την εφαρμογή τους στους αντίστοιχους τίτλους - τόση ποικιλία σε ένα roster 20 μαχητών, όση δεν μπορεί να βρεθεί σε αυτά των 50 που υιοθετεί ο ανταγωνισμός. Αυτό συναρπάζει τους enthusiasts του είδους, αλλά απομακρύνει το ευρύ κοινό.

Dragon Ball Fighterz review image 01

Ώσπου προστίθεται ο βαρύγδουπος τίτλος Dragon Ball στην όλη ισορροπία. Είναι πάρα πολύ δύσκολο να χωρέσει μια ικανοποιητική περιγραφή του γενικότερου φαινομένου που σχετίζεται με αυτό το όνομα στις λίγες γραμμές ενός game review. Αρκεί όμως να ειπωθούν μερικά χαρακτηριστικα-κλειδιά που θα απασχολήσουν την κριτική αυτήν στην εξέλιξή της. Πρωτίστως, διαθέτει ένα τεράστιο fanbase. Πρόκειται για μια σειρά, franchise, whatever, που συλλέγει φίλους και οπαδούς από τα -μακρινά πλέον - 90s. Πολλώ, δε, μάλλον, τον τελευταίο καιρό, που γνώρισε την αναβίωση με ολοκαίνουργιο saga από το θρυλικό δημιουργό της.

Δεύτερον, πραγματεύεται ένα ιδιαίτερο anime θέμα, όπου οι φαντασμαγορικές σώμα με σώμα μάχες κι η υπέρμετρη υπερβολή, αποτελούν πάγια κι αναφαίρετα χαρακτηριστικά της. Οι φίλοι του franchise θα κουνήσουν το κεφάλι με κατανόηση μπροστά σε μια περιγραφή που θα δηλώνει ότι μια τυπική boss μάχη μπορεί να διαρκέσει κάμποσα επεισόδια και κατά την εξέλιξή της να καταστραφούν μερικοί πλανήτες ή και ολόκληρο το σύμπαν. Τρίτον, οι πάμπολλες μέχρι τώρα απόπειρες μεταφοράς του κόσμου αυτού σε video game έχουν ανεβάσει τα standards των προσδοκιών, όντας άλλοτε επιτυχημένες κι άλλοτε μακριά από το στόχο τους. Οι φίλοι της σειράς έχουν συνηθίσει σε μάχες σε τρισδιάστατη απεικόνιση, με ελεύθερη, συχνά, κίνηση και μερική καταστροφή των επιπέδων. Η δε εμπειρία διανθιζόταν με εξερεύνηση κι ανακάλυψη μυστικών.

Goku Black Ultimate Skill Binding Black Kamehameha 1513339104

Ιδού λοιπόν η ευκαιρία για την έμπειρο δημιουργό να αποδείξει αν διαθέτει ή όχι το “μέταλλο” να αλλάξει τις πρακτικές της ώστε να υλοποιήσει το απαραίτητο… fusion των παραπάνω. Είναι πάρα πολύ εύκολο να καταλάβετε ότι το πέτυχε! Το μόνο που χρειάζεται, είναι να ασχοληθείτε με τον τίτλο για δέκα, περίπου, λεπτά. Σε αυτό το χρονικό διάστημα θα διαπιστώσετε ότι η παρουσίαση του τίτλου έχει κατορθώσει τη μεταφορά του αυθεντικού οπτικο-ακουστικού feeling από το anime.

Η μηχανή γραφικών που χρησιμοποιείται αποτελεί ένα αμάλγαμα 3D γραφικών και 2D οπτικής, πετυχαίνοντας την άπταιστη αναπαραγωγή των κινήσεων και της συμπεριφοράς των ηρώων καθώς και του συνόλου των signature επιθέσεών τους. Επιπλέον, το voice acting έχει μεταφερθεί αυτούσιο, μετατρέποντας την όλη εμπειρία σε μια διαδραστική, ερωτική, ζεύξη με το κλασικό (και νέο) υλικό της σειράς. Είναι τόσο πετυχημένο το όλο εγχείρημα, που πρέπει να το βιώσετε για να το διαπιστώσετε.

Dragon Ball Fighterz review image 02

Θα αντιληφθείτε, επίσης, ότι το feeling κάποιων προηγούμενων τίτλων έχει διατηρηθεί μέσα από την τροποποίηση του lobby που χρησιμοποιήθηκε στο Xrd Revelator. Πλέον θυμίζει μερικώς τα Xenoverse, όπου ο κάθε παίκτης επιλέγει ένα mini-avatar κάποιου ήρωα και περιπλανάται σε έναν χώρο ειδικά διαμορφωμένο, ώστε να περιέχει τα modes του παιχνιδιού αντιστοιχισμένα σε διάφορες τοποθεσίες. Επιπλέον, θα δείτε ιδίοις όμμασι, ότι η Arc έχει εγκαταλείψει τον “ελιτισμό” κι έχει ανοίξει τις virtual αγκάλες του παιχνιδιού σε όλον τον κόσμο.

Αυτό, γιατί το παιχνίδι είναι προσβάσιμο σε όλους. Καθένας μπορεί να εισέλθει σε ένα lobby, να αντιπροσωπευτεί από ένα avatar και να βουτήξει το δάχτυλο στο καινούριο, αυτό, βάζο με το μέλι - και όταν το κάνει, θα αντιληφθεί ότι η Arc κάθε άλλο παρά θυσίασε τις βασικές της αξίες. Αντιθέτως, τις προσάρμοσε και τις τελειοποίησε. Πλέον υιοθετείται το 3 Vs 3 μοντέλο μάχης, στο στυλ του King of Fighters ή του Marvel Vs Capcom. Η επιλογή τριών μέσα από τους 24 διαθέσιμους χαρακτήρες θα οδηγήσει σε ενδιαφέρουσες χημικές αντιδράσεις μεταξύ των ηρώων και σε ορισμένους διαλόγους που θα προσφέρουν με άνεση αρκετά χαμόγελα.

Arise Shenron2 1513339118

Από εκεί κι ύστερα, ανοίγεται ο δρόμος για τα κλασικά tutorial, practice, arcade και local battle. Το τελευταίο αποτελεί το τέλειο εργαλείο που θα μετατρέψει μια ψηφιακή μάχη σε μαξιλαροπόλεμο του καναπέ, αλλά και σε έναν πιο μονταρισμένο τρόπο όξυνσης του skill. Το δε arcade ακολουθεί τρία διαφορετικά μονοπάτια, με το rank που επιτυγχάνει ο παίκτης να ξεκλειδώνει διαφορετικές διαδρομές και κρυφούς χαρακτήρες. Όμως τα κύρια modes του παιχνιδιού δεν είναι αυτά.

Είναι πρωτίστως το story mode, που εισάγει μια έξυπνη ιστορία με πρωταγωνιστή την ολοκαίνουρια Android 21, αλλά και… εσάς. Το νέο evil plot της Red Ribbon Army έχει να κάνει με κάποια ιδιαίτερα κύματα που καταπιέζουν την απέραντη δύναμη των Ζ μαχητών και εισάγουν τη δημιουργία evil κλώνων στη θέση τους. Οι κλώνοι καταστρέφουν τον κόσμο κι οι μαχητές είναι ανήμποροι να αντιδράσουν. Όμως υπάρχει μια απρόβλεπτη παράμετρος: ο παίκτης, ως περιπλανώμενη ψυχή, μπορεί να κάνει link με έναν χαρακτήρα κάθε φορά, απελευθερώνοντάς τον από την επίδραση των κυμάτων κι αποδίδοντάς του όλη του τη δύναμη. Με μια διαφορά όμως… Τον έλεγχο του σώματος (και κατ’ επέκταση της μάχης) τον έχει ο παίκτης, όχι ο εκάστοτε ήρωας.

Dragon Ball Fighterz review image 05

Με αυτό το έξυπνο trick ενισχύεται το immersion κι η όλη εμπειρία κάνει μεγάλα βήματα στο να πραγματοποιήσει τη νούμερο ένα φαντασίωση των απανταχού Dragon Ball fans: την ενσωμάτωσή τους στο saga. Παράλληλα, το εκτενές story mode (περί τις 15 ώρες με μέτριο ρυθμό), αποτελεί κι ένα εξελιγμένο tutorial, όπου ακόμα κι οι πιο νεοφερμένοι στο fighting είδος μπορούν να εξαπολύσουν κάθε μία και όλες τις επιθέσεις που διαθέτουν οι μαχητές - και μάλιστα με ευκολία. Κάθε face button αντιστοιχεί σε μια επίθεση (light, medium, heavy και special) και το mash-άρισμα αυτών οδηγεί σε αντίστοιχα, καταστροφικότατα auto-combos. Οι δε ειδικές επιθέσεις εκτελούνται με απλά τεταρτοκύκλια, είτε πρόκειται για ένα τυπικό kamehameha, είτε για κάποια planet-killer κίνηση.

Έτσι μπορούν όλοι να βιώσουν την απόλυτη εκπλήρωση των επιθυμιών τους. Όλοι μπορούν να προοδεύσουν στο story mode κι όλοι μπορούν να ελέγξουν στα δάχτυλά τους αυτό που για χρόνια έβλεπαν στην τηλεόραση, χωρίς κόπο και χρονοβόρες διαδικασίες. Σε αυτό το σημείο η ισορροπία στηρίζεται σε μια κλωστή. Εύκολα θα μπορούσε να χαθεί η παρτίδα, με ένα ρηχό σύστημα μάχης να ικανοποιεί τους πολλούς, αλλά να ζημιώνει τη fighting εμπειρία. Ευτυχώς κάτι τέτοιο δε συνέβη.

Dragon Ball Fighterz review image 03

Το skill ανταμοίβεται με το ουσιαστικό ξεκλείδωμα ενός φανταστικού gameplay συστήματος. Η καταπληκτική, αυτή, δημιουργός εντόπισε την αναπόφευκτη έλλειψη ποικιλίας (σημείο ισχύος για τα υπόλοιπα παιχνίδια της), που θα επέφερε το παραπάνω σύστημα μάχης και την ανέτρεψε με την 3 Vs 3 αναμέτρηση. Εκεί, το skill δημιουργεί καταστάσεις που αντιπαρατίθενται ακόμα και στην ίδια τη σειρά. Οι μάχες που θα δείτε να λαμβάνουν χώρα ξεφεύγουν από κάθε προηγούμενο κι ανάγουν την έννοια “αντανακλαστικό” σε άλλα επίπεδα. Ας εμβαθύνουμε:

Πέραν των επιθέσεων, οι χαρακτήρες μπορούν να εκτελούν parries, overheads, guard cancels, τηλεμεταφορές και dashes. Ανά πάσα στιγμή μπορούν να φέρουν στη μάχη, επίσης, έναν σύμμαχο που εκτελεί μια επίθεση, όποια κι αν είναι αυτή. Το είδος της επίθεσης έχει σημασία, όπως επίσης και ο αριθμός του ΚΙ που έχετε μαζέψει. Έτσι, μπορεί κάποιος να βομβαρδίζει τον αντίπαλο με KI blasts, ο αντίπαλος να τηλεμεταφέρεται πίσω από τον spammer και να ξεκινάει ένα combo barrage επιθέσεων. Σε απάντηση, μπορεί να έρθει ένα parry, που θα επιτρέψει το stack-άρισμα μερικών supers για να καταλήξει σε ένα φαντασμαγορικό τελείωμα.

Dragon Ball Fighterz review image 04

Η ταχύτητα που συμβαίνουν όλα αυτά είναι τόσο μεγάλη, που ο γράφων ένιωσε πραγματικά το μέγεθος της ηλικίας του όταν ήρθε αντιμέτωπος με τα υψηλότερα επίπεδα της ΑΙ. Είναι τέτοια η ελευθερία και η ρευστότητα στο παιχνίδι, που ευνοούν το ultra aggressive play και καθιστούν κάθε μάχη μοναδική κι απολαυστική. Βάλετε στην όλη εξίσωση και την επίκληση του Shenron (που μπορεί να αλλάξει τα πάντα) κι έχετε ένα μείγμα εκρηκτικού gameplay κι ενός φανταστικού fighting συστήματος. Αν βοηθάει, αναλογιστείτε την εξής θεώρηση: οι devs στην ουσία “αντικατέστησαν” τα απλά inputs με auto combos κι εξαπέλυσαν το απόλυτο δημιουργικό χάος στο ήδη ώριμο gameplay που χαρακτηρίζει τους τίτλους τους.

Με την ομαλότατη καμπύλη εκμάθησης και τα φιλικά tutorials, είναι θέμα χρόνου για τους περισσότερους να μάθουν και να κάνουν κτήμα τους μεγάλο ποσοστό των παραπάνω τεχνικών. Τότε, θα ανακαλύψουν και το βάθος χρόνου που μπορεί να αποκτήσει ο τίτλος, μιας και το competitive play του online δείχνει πολλά υποσχόμενο. Είναι νωρίς ακόμα και τα προβλήματα της beta δεν εξαλείφθηκαν πλήρως, όμως υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για μακρόχρονη competitive απασχόληση με τον τίτλο.

Arise Shenron1 1513339117

Ιδού λοιπόν η μέθοδος: με αυτογνωσία και διάθεση για πειραματισμό και αλλαγή, τα όνειρα μπορούν να γίνουν πραγματικότητα. Η Arc System Works άφησε στην άκρη το hardcore στυλ της, υιοθέτησε μια πιο φιλική-για-όλους προσέγγιση κι επανήλθε στην ταυτότητα του gameplay που την χαρακτηρίζει με ένα φανταστικό σύστημα μάχης. Αυτό, μαζί με την πιστότατη αναπαραγωγή της παρουσίασης και της δράσης της δημοφιλούς σειράς, έκανε τη φαντασίωση του κάθε fan, πραγματικότητα. Δημιούργησε το Dragon Ball FighterZ.

Το review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: FightingΔιάθεση: Bandai Namco Entertainment Greece
Αριθμός παικτών: 1-2Ανάπτυξη: Arc System WorksΗμ. Έκδοσης: 26/01/2018
PEGI: 12Εκδότης: Bandai Namco EntertainmentΠλατφόρμες: PS 4, Xbox One, PC

Θετικά

  • Η καλύτερη μεταφορά της σειράς σε video game.
  • Προσιτό σε όλους, purists και μη.
  • Απατηλά απλό, αλλά βαθύ, σύστημα μάχης.

Αρνητικά

  • Η διάρκειά του περνάει αναπόφευκτα από το online, που δεν έχει αποδείξει ακόμα πλήρως την αξία του.

Βαθμολογία

Ο Απόστολος μεγάλωσε τρώγωντας μακαρονάδα. Μακαρονάδα έφαγε, ένα μεσημέρι στα 8 του, όταν ένας θείος του τον πήγε για πρώτη φορά σε coin-op κι αυτό ήταν το αγαπημένο του πιάτο όσο περίμενε τον MSX να φορτώσει ένα παιχνίδι. Μετά τον CPC 6128 και τις Amiga 500 και 1200, ο εθισμός με το απολαυστικό αυτό γεύμα, τον οδήγησε να υιοθετήσει το όνομα Kabamaru, το ιαπωνικό alter ego του. Σήμερα, παίζει ακόμα Heroes of Might and Magic 3, κάνοντας διαλείμματα με σχεδόν οποιοδήποτε παιχνίδι πέσει στα χέρια του. Λατρεύει τον Terry Pratchett, την metal μουσική, την καλή μπύρα και την κουβέντα με φίλους.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Το Breath of the Wild ο νικητής των D.I.C.E. Awards
Δείτε τους νικητές όλων των κατηγοριών.
Μικρή καθυστέρηση για το επόμενο DLC του AC: Origins
Υπομονή μερικές επιπλέον ημέρες.
Έτοιμα τα remasters των Turok και Turok 2 για το Xbox One
Διαθέσιμα την ερχόμενη εβδομάδα.
Το καλοκαίρι η κυκλοφορία του Shining Resonance Refrain
Πρώτη εμφάνιση της JRPG σειράς στην Δύση.
Διαθέσιμο το Age of Empires: Definitive Edition
Αποκλειστικά για Windows 10.
Secret of Mana
Ταξίδι στο παρελθόν...
Νέο gameplay από το Biomutant
Περιβάλλον, δράση και Mech Suit.
Ανακοινώθηκε το Burnout Paradise Remastered
Κοντά μας μέσα στον ερχόμενο Μάρτιο.
Ο Μάρτιος 2018 στο Xbox Live Gold
Με Trials of the Blood Dragon, SuperHot, Brave: The Video Game και Quantum Conundrum.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • πανεμορφα πραγματα. γεμάτο στο υλικο, παρουσια ολων των απαραιτητων mods, καλογυαλισμενο gameplay για ολους.
    σιγουρακι η αγορα του με την πρωτη εκπτωση :)

  • Χάρμα ιδέσθαι και σίγουρη αγορά κι ας μην είμαι φαν του Dragonball.
    Πως να μην άλλωστε, όταν το αποτέλεσμα είναι τόσο ποιοτικό και τόσο υψηλού επιπέδου!
    Αδιαμφισβήτητα η αναγέννηση αξιώσεων του fighting game genre. Όπου σταθείς κι όπου κι αν κοιτάξεις θα υπάρχει κάτι για τον οποιονδήποτε.
    Θες βάθος, θες χαλαρά, θες over the top, θες aggresive, θες νοσταλγία? Απ''ολα έχει ο μπαξές! Ακόμα και το.....Ιnjustice έχει θέση σε αυτό το μεθυστικό γαιτανάκι διότι παίζει κι αυτό το ρόλο του.
    Street Fighter V, Killer Instict, Mortal Kombat XL, Injustice 2, Marvel vs Capcom Infinite, Guilty Gear Xrd Rev 2, Blazblue, Dragonball FighterZ, King of Fighters XIV, Tekken 7, ARMS. Θα κακομάθουμε στο τέλος!
    Ο πήχης βέβαια είναι εξαιρετικά ψηλά πλέον οπότε είμαι πολύ περίεργος τα επόμενα που έρχονται πως θα τα πάνε.

  • Stormbringer

    https://venue-forum-prod.s3-us-west-2.amazonaws.com/a5c84d0f-5620-46ac-980b-9eb3f5b465f9.jpg

  • Stormbringer

    Ξεκάθαρα η βαθμολογία του έπρεπε να'ναι over 9000/10. :)

  • Stormbringer

    Lol για το meme! Νίκο, αυτό που γίνεται με τα fighting τα τελευταία χρόνια είναι πραγματικά υπέροχο. Ο ένας καλός τίτλος μετά τον άλλο! Τεράστια ποικιλία και ποιότητα σε έναν τομέα που πριν κάμποσα χρόνια θεωρούταν ξοφλημένος. Μόνο παράπονο το ότι όλη αυτή η άνθηση λαμβάνει χώρα στο 2D fighting. Στο 3D fighting έχουμε μόνο TEKKEN. Άντε να αρχίσει κι εκεί σιγά σιγά η αναγέννηση. Ο ερχομός του Soul Calibur είναι καλό σημάδι. Άντε να δούμε και νέο Virtua Fighter και Dead or Alive. Γιατί όχι και κάτι καινούριο!

  • Stormbringer

    Μακάρι Απόστολε. Είναι αλήθεια πως τα 3d ακόμα ψάχνουν αυτό το κάτι παραπάνω που θα τα σπρώξει σε μία νέα εποχή.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 3 εβδομάδες από Stormbringer
  • Stormbringer

    ισχυει, τα 3d εχουν μεινει ολιγον στασιμα εδω κ πολυ καιρο, μακαρι να παρουν τα πανω τους.
    απο την αλλη, οσο κ αν αγαπουσα τα 3d, παντα τα 2d μου αρεσαν περισσότερο!

  • Stormbringer

    Εγώ ζω με το όνειρο ενός νέου Bloody Roar!!

  • Μολις το βρω σε καλη τιμη αμεση αγορα, απλα δεν χανεται!!!

  • Πραγματικά εξαιρετικό το review:o:o:o:o. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να προσπεραστεί.

  • Η Arc System είναι εδώ και πολλά χρόνια η κορυφαία στο είδος της αλλά χωρίς την αντίστοιχη εμπορική επιτυχία. Ελπίζω το DBZ να είναι η αρχή περισσότερος κόσμος να μάθει το όνομα τους και να δοκιμάσει τα GG και BB.

  • Πολύ ωραία και ποιοτικά πράγματα τελευταία στο χώρο των fighting.
    Και επειδή ο κάθε τίτλος θέλει συγκεκριμένη μεταχείρηση και αφιέρωση γενικά•βρε Αποστόλη,δεν με λες που θα βρούμε τον χρόνο;
    :)

  • επιτέλους η fighting DB σειρά ήρθε για να μείνει! Διπλα σε street fighter , tekken, mk , Το παιχνίδι είναι classic, και αυτο που ονειρευόμασταν κάθε φορά που απογοητευόμασταν απο κάθε καινούριο dragonball. H Arc System με την βοήθεια του διάσημου franchise θα βρεθεί εκεί που της αξίζει επιτέλους

  • Φαίνεται γαμάτο το παιχνίδι Απόστολε.Από το Review σου καταλαβαίνω ότι είσαι τέρμα ενθουσιασμένος με το αποτέλεσμα.Θα το βάλω στην wishlist αλλά να δω πότε θα το παίξω και αυτό.

Τελευταία Σχόλια

ΜΜΜΜΜ φαίνεται πολύ ωραίο Νικ. Να σε καλά για το review. Θα το προτιμήσω μόλις στήσω το PC
Spellforce 3 σε K2
ποτε θα εχουμε το επομενο live kingdom come guys ???
Το μαυρο του το χαλι είναι μετά από τόσα χρονια, θολούρα έχει παντού Αν ειναι κανουν ετσι κ το ME α...
Αν και ειχα περασει πολυ καλα με το Paradise, δεν χαρηκα, θα ηθελα ενα Takedown/Revenge remaster, αλ...
Τι παραπάνω έχει αυτή η έκδοση δηλαδή;
Το GTAV το είχα παίξει στο PS3 όταν είχε κυκλοφορήσει, αλλά ...
Το Quantum Conundrum πάντως, είναι πολύ ευχάριστο και τίμιο παιχνιδάκι στην φόρμα του Portal (είναι ...
Χμμ, περίεργο όνομα για το Mass Effect Trilogy......
Όποιος το αγοράσει στην ουσία δίνει την δυνατότητα στην Rockstar να καθυστερήσει και άλλο τα επόμενα...