Μόνο σε εκποίηση.

Ερώτηση: Αν ο υπεύθυνος της επανακυκλοφορίας ενός συμπαθητικού action-hack’n’slash-dungeon crawler, όπως του Titan Quest, δίνει την εντύπωση (εκ του αποτελέσματος στις κονσόλες) ότι βαριέται τη ζωή του και ότι τεμπέλιασε μεγαλειωδώς κατά τη μεταφορά του παιχνιδιού, τότε αυτός που είναι υπεύθυνος για την παρουσίαση και την αξιολόγηση της εν λόγω μεταφοράς γιατί να κάτσει να χολοσκάσει; Γιατί να νοιαστεί στο ελάχιστο για το αν αναδεικνύονται μέσα από την παρουσίαση-αξιολόγηση τα καλά στοιχεία του τίτλου και αυτά που αξίζουν να επικροτηθούν; Στο κάτω κάτω, τα περισσότερα από αυτά οφείλονται σε ανθρώπους που μάλλον αυτή τη στιγμή δεν έχουν και πολύ σχέση με την επανακυκλοφορία του Titan Quest και όσους καρπούς είχαν να δρέψουν από το (απλά συμπαθητικό-το ξαναλέμε για να εντυπωθεί) αρχικό παιχνίδι, τους άρπαξαν στην ώρα τους.

Οι πληροφορίες από το site της THQ Nordic είναι άκρως διαφωτιστικές, με καλύτερη την εξής: "Console controls & UI - Tailor made UI and controls for a perfect ARPG experience using a gamepad". Μάλιστα. Δεν γνωρίζουμε αν κανένα από τα παλικάρια εκεί στη δουλειά έχει πιάσει ποτέ στα χέρια του το Diablo III σε κονσόλα, αλλά όχι παιδιά μου καλά. Τα Titan Quest για κονσόλες απέχει εκατομμύρια έτη φωτός από το να παρέχει την τέλεια εμπειρία με ένα gamepad.

Titan Quest PS4 review 01

Να αρχίσουμε από τα βασικά: Όταν αγγίζεται ο αριστερός μοχλός, ο παίκτης κινείται, και όταν αφήνεται... ο παίκτης συνεχίζει να κινείται. Έξυπνο. Τι σημαίνει αυτό για ένα παιχνίδι όπου μέσα σε έναν κυκεώνα από loot που κείτεται στο έδαφος, ο παίκτης πρέπει να επιλέξει να ανοίξει το Majestic Chest; Απελπισία, αυτό σημαίνει. Pixel Hunting ΟΧΙ σε adventure του Sokal, αλλά σε console port ενός dungeon crawler του 2006 με το DS4. Ωραία πράγματα.

Τι σημαίνει αυτό στη μάχη; Όχι και πολλά πράγματα ευτυχώς, διότι οι... μεταφορείς προνόησαν να δώσουν ένα σύστημα auto-lock σε συνδυασμό με auto-attack (εφόσον είναι πατημένο το τετράγωνο για επίθεση) οπότε εκεί η κίνηση του παίκτη περιορίζεται από το εν λόγω auto-target. Αλλά κι εδώ προνόησαν τα παλικάρια να μας ανταμείψουν για την επιλογή μας με γενναίες δόσεις βουβής απορίας. Αν ο παίκτης κάνει το λάθος κατά την επίθεση, με πατημένο συνεχόμενα το Attack, και ακουμπήσει τον αριστερό (ναι, τον αριστερό, της κίνησης) αναλογικό μοχλό (που είναι για στόχευση) τότε εμφανίζεται σε κώνο το οπτικό πεδίο του ήρωα. Αυτό έχει (θεωρητικά) σαν σκοπό να αλλάξει το στόχο από αυτόν που έχει επιλέξει από μόνο του το παιχνίδι. Ναι, αλλά αν αυτό γίνει εν μέσω τρανής μάχης και χτυπημάτων που ο παίκτης θέλει να αποφύγει, τότε κάθιδρος και απηυδισμένος θα δει τον ήρωά του να lag-άρει για λίγο, ακίνητος καθώς φαίνεται, να μη μπορεί να αποφασίσει αν τελικά θα επιτεθεί ή αν θα κινηθεί.

Titan Quest PS4 review 03

Δηλαδή, αντί σε ένα port παιχνιδιού από το 2006 (δώδεκα χρόνια πριν) να έχουμε απροβλημάτιστη κίνηση και controls, με άμεση ανταπόκριση και μηδενικό lag, έχουμε ένα πράγμα στο οποίο πρέπει εξ αρχής να εκπαιδεύσουμε τα αντανακλαστικά μας ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει. Τέλος, σε ό,τι αφορά την τέλεια ARPG εμπειρία με gamepad, για κάποιο απίθανο λόγο ο παίκτης μπορεί να επιλέξει ή να έχει συνεχώς πατημένο το attack (τετράγωνο) και να αλλάζει αυτόματα στόχους κάθε φορά που εξολοθρεύει έναν αντίπαλο ή να το πατάει στιγμιαία ώστε σχεδόν «χειροκίνητα» να επιλέγει πού και πότε θα επιτεθεί. Εδώ είναι το ωραίο. Το «μία φορά» πάτημα του τετραγώνου δε σημαίνει μία επίθεση.

Βασικά ακόμα δεν έχουμε προσδιορίσει τι σημαίνει. Σε Slow και Very Slow όπλα μάλλον σημαίνει δύο επιθέσεις αλλά και πάλι δεν είμαστε απολύτως βεβαίοι. Αυτή η εντύπωση δημιουργείται διότι στους low level εχθρούς αρκούν δύο χτυπήματα με τα απαραίτητα buff-άκια ώστε να σωριαστούν, αλλά σε δυνατότερους, άλλες φορές η επίθεση διακόπτεται και άλλες περιορίζεται σε δύο χτυπήματα. Ακόμα κι εκεί, αν ο παίκτης θελήσει να κινηθεί και να διακόψει την επίθεση (με δεδομένο ότι δεν θα ακουμπήσει τον αριστερό μοχλό με πατημένο το attack, διότι μπαίνει σε λαγκαρισμένο target mode) υπάρχει lag σε αυτήν την κίνηση και ο ήρωας χάνει frames κατά τη διακοπή της επίθεσης, μην αποφασίζοντας αν θα ολοκληρώσει την κίνηση ή όχι. Φανταστείτε, δηλαδή, μία επίθεση με staff (με fire για παράδειγμα) που με δύο κινήσεις φέρνει κοντά στο θάνατο τον εχθρό. Επειδή η κίνηση είναι αργή, τα έξτρα buffs (poison, bleed) τον εξολοθρεύουν τελικά, αλλά ο ήρωας συνεχίζει να στοχεύει σε αυτόν και γίνεται για ακόμα μία φορά το animation της επίθεσης. Ε, σκεφτείτε να επιτίθενται ταυτόχρονα 6-7 εχθροί και άλλοι 3-4 ranged. Αυτή κι αν είναι «τέλεια» ARPG εμπειρία με gamepad.

Titan Quest PS4 review 04

Κατά τα λοιπά, το minimap είναι θλιβερό και είναι θλιβερό ακόμα και για PC κυκλοφορία του 2006. Το Legend δεν ξεχωρίζει σε καμία περίπτωση και η αποτύπωση είτε στο on-screen mini map είτε στο full map των quests, side quests, των p.o.i., των εισόδων σε dungeons κ.λπ. είναι απαράδεκτη. Οι επιλογές των χρωμάτων και των μικρογραφιών προκαλούν πονοκέφαλο.

Το U.I. και η διαχείριση του inventory είναι στην καλύτερη περίπτωση μέτρια ενώ ούτε λόγος για on-the-fly σύγκριση κάποιων χαρακτηριστικών του loot. Αυτά γίνονται μόνο μέσα στο inventory και αυτό οδηγεί σε γεμάτες «αποσκευές» σε χρόνο μηδέν. Στο PC μπήκαν στον κόπο και τουλάχιστον προσθέσαν το auto-combine όλων των πρώτων υλών που βρίσκει ο ήρωας (essences κλπ). Στην “perfect ARPG experience” έκδοση για κονσόλες, ούτε λόγος. Το Inventory ήταν προβληματικό και στο original παιχνίδι. Εξουθενωτικά μικρό και γεμάτο άχρηστο υλικό αφού η γενική ονοματολογία δε βοηθάει. Υπάρχει βέβαια χρωματικός κώδικας, αλλά τα φίλτρα για autocollect από το έδαφος (με πατημένο το Χ που «μαζεύει» το loot) περιλαμβάνουν μονο τα gold, potions και essences-πρώτες ύλες.

Titan Quest PS4 review 05

Τα γραφικά του παιχνιδιού η αλήθεια είναι ότι μπορούν να μπερδέψουν και να νομίσει κανείς ότι πρόκειται για μία καλή σύγχρονη low budget κυκλοφορία. Αλλά αυτό μάλλον το χρεώνονται οι δημιουργοί της Iron Lore, που από το 2006 είχαν κάνει καλή δουλειά, και όχι οι τεμπέληδες μεταφορείς του τίτλου. Οι τελευταίοι χρεώνονται ότι ακόμα το frame rate βουτάει αρκετές φορές, ακόμα πολλά textures τρεμοπαίζουν στην οθόνη (ιδίως όταν ο παίκτης βρίσκεται πίσω από οπτικό εμπόδιο που πρέπει να γίνει διαφανές) και ακόμα σε ορισμένα οπτικά εφέ ο κώδικας δεν αποφασίζει αν θα μας δείξει το όλο effect ή κάτι τετραγωνάκια που θυμίζουν pixel-ωτή βροχή. 

Στην ουσία του, το Titan Quest είναι ένα εξαιρετικά ευθύγραμμο dungeon crawler με έλλειψη ιδιαίτερης έμπνευσης στους μηχανισμούς και στο level design αλλά με χορταστικό περιεχόμενο. Ο παίκτης μπορεί να διαλέξει από πληθώρα classes και να παίξει με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Όμως, όπως έχουμε ξανασυζητήσει, αυτό απαιτεί ένα και δύο και τρία playthroughs (πόσο μάλλον όταν το παιχνίδι «κλειδώνει» το πρώτο palythrough στο Normal, το οποίο είναι απελπιστικά εύκολο και βαρετό) και ειλικρινά δε γνωρίζουμε τι κουράγιο έχει ο καθένας ώστε να ασχοληθεί τόσες πολλές ώρες με ένα, ως επί το πλείστον, μέτριο παιχνίδι.

Titan Quest PS4 review 06

Οι περιοχές είναι γεμάτες με εχθρούς που επαναλαμβάνονται ενοχλητικά πολύ και εξολοθρεύονται στο 99% πολύ εύκολα, δεν υπάρχει άλλου είδους αλληλεπίδραση και τα dungeons έχουν από τους πιο φριχτά μονότονους σχεδιασμούς που μπορεί κανείς να σκεφτεί. Ευτυχώς το backtracking (εφόσον τα side quest έχουν ολοκληρωθεί) απαιτείται μόνο για τη συλλογή πρώτων υλών και essences εφόσον κάποιος θέλει ντε και καλά να παίξει με artifacts που απαιτούν μία καλή συλλογή από υλικά.

Από την άλλη, για κάποιον που ψάχνει ένα τέτοιο άμυαλο dungeon crawler και με δεδομένο ότι λαμβάνονται υπόψη τα θλιβερά προβλήματα στη μεταφορά του τίτλου, το Titan Quest δεν είναι κακή επιλογή. Αν περιμένει δε και μία (προβλέπουμε μεγάλη και πολύ σύντομα) πτώση τιμής, τότε έχουμε έναν παλιό PC τίτλο με full περιεχόμενο με κάτω από δέκα ευρώ. Α, δε σας είπαμε; Τόσο προβλέπουμε ότι θα πάει σε κανένα τρίμηνο. Και τόσο νομίζουμε ότι θα έπρεπε να κοστίζει εξ αρχής.

To review βασίστηκε στην PS4 έκδοση του παιχνιδιού.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: Action, RPGΔιάθεση: Enarxis Dynamic Media
Αριθμός παικτών: 1-6Ανάπτυξη: Iron Lore EntertainmentΗμ. Έκδοσης: 20/03/2018
PEGI: 12Εκδότης: THQ NordicΠλατφόρμες: PS 4, Xbox One, Nintendo Switch

Θετικά

  • Φουλ περιεχόμενο από έναν συμπαθητικό, PC only τίτλο του παρελθόντος.
  • Ωραίο οπτικό αποτέλεσμα όταν δεν υπάρχουν προβλήματα.

Αρνητικά

  • Υπάρχουν προβλήματα.
  • Απόκριση-μυστήριο του χειριστηρίου και control scheme που διαολίζει.
  • Μονοτονία και χασμουρητό και το 2006 και το 2018.

Βαθμολογία

O Σάββας δεν παίζει videogames από τότε που θυμάται τον εαυτό του. Δεν ξέρει πως είναι από κοντά ένα NES πόσο μάλλον ένα SNES. Παρόλα αυτά καταφέρνει και ανέχεται τον εαυτό του ως gamer και που και που, μεταξύ Heavy Metal και Χέβι Μέταλ, παίζει και κανένα παιχνίδι. Επίσης είναι ερωτευμένος με τη Liara T’soni και θα ήθελε κάποια στιγμή να μετακομίσει σε μία καλύβα κοντά στη Firelink Shrine, ένα τσιγάρο δρόμο από τις Κατακόμβες αν και δεν καπνίζει.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Yakuza 6: The Song of Life
Επιστροφή στη γραμμή εκκίνησης.
Παράνομα τα loot boxes στο Βέλγιο
Πρόστιμα και ποινές φυλάκισης σε όσους δεν συμμορφωθούν.
Ανακοινώθηκε το 11-11: Memories Retold
Ένα αφηγηματικό adventure του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Ημερομηνία διάθεσης του Sonic Mania Plus
Κοντά μας στα μέσα Ιουλίου.
Συνεργασία μεταξύ Microids και Big Ant Studios
Για τη διάθεση του AO International Tennis σε PS4 και Xbox One.
PS+ Μαΐου: Ακόμη ένας δυνατός μήνας για την υπηρεσία
Προετοιμασία για τη κυκλοφορία του Detroit και χαλάρωμα με Rayman!
Με προοπτική πρώτου προσώπου το Cyberpunk 2077
Χωρίς ωστόσο να αποκλείεται και αυτή του τρίτου προσώπου.
Έρχεται υποστήριξη Discord Connectivity στο Xbox One
Για γεφύρωση της επικοινωνίας μεταξύ χρηστών One και PC.
Ανακοινώθηκε η ημερομηνία διάθεσης του Strange Brigade
Μαζί με Story trailer και ειδικές εκδόσεις.
Ανακοινώθηκε open beta για το H1Z1: Battle Royale
Αποκλειστικά για το PlayStation 4, μέσα στον Μάιο.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Men of Low Moral Fiber

    Στο Μοναστηράκι ξέρεις τι ωραία σουβενίρ έχει!! :p:p:p

  • Μαχέρι στη καρδιά το review.. αλλά καλά να πάθω.. το έκανα και προ-παραγγελία τρομάρα μου. :o :p

  • MEGADRIVE-78

    Τς τς τς. Περίμενα περισσότερα απο 'σένα Παύλο....
    Άκου εκεί pre-order....! Ντροπή σου!
    :):p

  • MEGADRIVE-78

    Σνιφ σνιφ.. το ξέρω Νικόλα μου είμαι απαράδεκτος. :p Αλλά από την άλλη όμως δε το μετανιώνω κιόλας γιατί το Setting τα σπάει με αρχαία Ελλαδα μυθικά πλάσματα κτλπ.. Και τώρα ελπίζω σε κάποιο fix-update..

  • Το ειχα τιμησει στον Ατμο πριν απο κανα 2 χρονια και το ελιωσα, χωρις ομως να ασχοληθω με το expansion. Τα δειχνει τα χρονακια του πλεον, αλλα παραμενει πολυ καλο. Σε καποια φαση θα πρεπει να ασχοληθω και με το Path of Exile στο XB1.

  • πωωωω πολυ κριμα.
    το ειχα φοβηθεί όταν ειδα την τιμη κ πως δεν έχει το expansion μαζι αλλά δε περίμενα τοοοοσο προχειρότητα. Πολυ κρίμα πραγματικα. το παιχνιδι το ειχα απολαυσει στην εποχη του κ δε θα το ξαναέπερνα αλλά κρίμα να βλέπεις αυτές τις αρπαχτες να περνανε κ στα παλια PC games.

  • Είναι παιχνίδι που το περίμενα πολυ και ξενέρωσα διαβάζοντας για αυτά τα τραγικά προβλήματα που έχει στον χειρισμό. :(
    Ελπίζω τουλάχιστον να φτιάξουν καποια από αυτά με κάποιο patch...

  • Όχι και απλά συμπαθητικό το αρχικό Titan Quest. Μετά το patchάρισμα από τη κοινότητα χτύπαγε στα ίσα Diablo 2. Δε γέρασε καλά βέβαια

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 μήνα από Javatzis
  • Eπανηλθα !!!
    οταν βλεπεις 5 απο Σαββα , δεν ασχολεισαι καν , εκτος και αν το παρεις δωρεαν απο plus ή 6 ευρώ σε προσφορα
    κριμα γιατι δεν ειχα προλαβει να το απολαυσω στο pc

  • whraziel34

    Που χάθηκες βρε συ Αντώνη?!
    Πολύ χαίρομαι που σε ξαναβλέπω μετά απο τόσο καιρό!

  • Δυστυχώς το παιχνίδι είναι ένα κάκιστο και απαράδεκτο port του ''κερατά'' εδώ στις κονσόλες.

  • Για να έχει λόγο ύπαρξης μία τέτοια επανέκδοση ενός παλιού παιχνιδιού θα πρέπει να λύνει τουλάχιστον τα προβλήματα του αρχικού παιχνιδιού (bugs, glitches, χειρισμό) και να συνοδεύεται από το απαραίτητο, έστω και μικρής έκτασης, ραφινάρισμα των γραφικών. Φυσικά δεν μπορούμε να ζητήσουμε αλλαγές στον πυρίνα του gameplay του παιχνιδιού αλλά όταν διαβάζεις πως η μεταφορά από PC σε κονσόλες έχει δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα κάτι έχει πάει στραβά. Προσωπικά πιστεύω πως θα έπρεπε να είχαν ρίξει την απόλυτη προσοχή τους στο χειρισμό που θα έχει στις κονσόλες το παιχνίδι ακόμη και αν δεν βελτίωναν κάποιον άλλο τομέα. Έχουμε δει πολύ όμορφα remakes όπως τα Shadow of Colossus και Crash Bandicoot ή ακόμη και re-imagines όπως το Ratchet n' Clank που βελτιώθηκαν σε μεγάλο βαθμο από την αρχική τους έκδοση όμως όσα αναφέρονται παραπάνω δεν αποτελούν βελτίωση του Titan Quest που γνωρίζουμε.

  • Με το patch 1.02 το παιχνίδι έχει βελτιωθεί αρκετά προς τη σωστή κατεύθυνση.. Ιδικά ο χειρισμό και το targeting μετά το update έχουν μεγάλη διαφορά και όχι μόνο αυτά, έχει βελτιωθεί και σε άλλα σημεία. :)

  • MEGADRIVE-78

    πολυ καλο νεο, thanks για το Update ;)

  • MEGADRIVE-78

    Τώρα όμως το θέμα είναι ότι δυστυχώς το 5 το αδική το παιχνίδι στην μορφή που είναι τώρα.. Δυστυχώς αυτά είναι τα στραβά της βιομηχανίας. :(

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 3 εβδομάδες από MEGADRIVE-78

Τελευταία Σχόλια

Θα τιμηθεί στην έκδοση για pc..!!
Nα θες να παιξεις ολα τα παιχνιδια και να πρεπει να εχεις δυο κονσολες αναγκαστικα. Ευτυχως που τα 2...
Και 10 test DNA να μου εφερναν αν το παιδι μου δεν ηξερε να παιζει Bubble Bobble οπως ο πατερας του...
Bubble bobble είναι δύσκολο. Ψέμμα, πολύ δύσκολο
Άσε,άσε χθες μου έτυχε ένα skin που φοράει ο αγαπημένος μου streamer (όχι ο Νικόλας ) , σήμερα ειμου...
Ευτυχώς δεν λες τίποτα! Με τι μούτρα θα πήγαινα αύριο στο γυμνάσιο να συζητήσω με τους φίλους μου γι...
Εγω παιδια πιστευω οτι ο c64 ηταν η αρχη για τους home computer (θα μου πειτε ειχε βγει και ο spectr...
Ευτυχώς που δεν ζούμε Βέλγιο, θα χάναμε το " sense of pride and accomplishment for unlocking differe...
@ Dart2000: Χειροκροτητές θεωρώ όσους επιδοκιμάζουν σχόλια τα οποία θεωρώ υπερβολικά του στυλ "θα έδ...
Kαι τώρα εμείς που έχουμε περιορισμένο χρόνο λόγω twitch και instagram πως θα απολαύσουμε τα παιχνίδ...