Το ταξίδι της ενηλικίωσης.

Η ανακοίνωση του νέου God of War και οι πρώτες πληροφορίες για αυτό, μερικά χρόνια πίσω, είχαν δημιουργήσει -πέρα από τον αρχικό και αναμενόμενο ενθουσιασμό- έντονο σκεπτικισμό στο κοινό. Ο σκεπτικισμός αυτός αφορούσε, αρχικά, στο ότι για μεγάλο χρονικό διάστημα ελάχιστα στοιχεία είχαμε μάθει για το παιχνίδι, και στη συνέχεια είχε να κάνει με το δρόμο που αποφάσισε να πάρει το Santa Monica Studio με αυτό το reboot της “ναυαρχίδας” του PlayStation. Μέσα σε όλα αυτά, όμως, υπήρξε ένα όνομα, που -όπως αποδεικνύεται εκ του αποτελέσματος- αποτελεί εγγύηση για το game development. Ο λόγος για τον Cory Barlog, τον άνθρωπο που ήταν υπεύθυνος για το God of War II και ένα σημαντικό κομμάτι του God of War III, πριν αποχωρήσει από τη Sony και προσφέρει τη δουλειά του στην Crystal Dynamics και το reboot της σειράς Tomb Raider.

Και εκτιμούμε ότι εδώ πρέπει να σταθούμε λίγο, διότι το νέο God of War είναι ένα παιχνίδι που σπάει σχεδόν κάθε δεσμό με το παρελθόν του, αφήνει πίσω του τον “hack and slash” χαρακτήρα του και, δανειζόμενο πολλά στοιχεία από τα πρόσφατα Tomb Raider (σε ό,τι αφορά τη δομή του κόσμου του) κάνει ένα τολμηρό βήμα προς νέες ατραπούς. Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι το God of War του 2018 αποτελεί το απόσταγμα των καλύτερων gaming χαρακτηριστικών και “συνταγών” που έχουν χρησιμοποιηθεί τα τελευταία χρόνια σε ορισμένα από τα πιο διάσημα -και επιτυχημένα- παιχνίδια της βιομηχανίας.

God of War PS4 review 01

Δομή ανοιχτού κόσμου σε ύφος Tomb Raider, δύο πρωταγωνιστές με στενούς δεσμούς (σεναριακούς και gameplay) μεταξύ τους όπως στο Last of Us, βαρύ και στιβαρό σύστημα μάχης με υψηλότατη πρόκληση όπως στα “Soulsborne” και, τέλος, αρκετό Metroidvania. Οι άνθρωποι του Santa Monica Studio πήραν τα καλύτερα κομμάτια από τα παιχνίδια αυτά, τους πρόσθεσαν το στοιχείο της “ελληνικής τραγωδίας” που χαρακτηρίζει τη σειρά τους και, έτσι, ετοίμασαν ένα απόσταγμα που σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη σειρά God of War, αλλά και το single player gaming γενικότερα.

Το σενάριο του νέου God of War βρίσκει το Φάντασμα της Σπάρτης μακριά από το σπίτι του, κάπου στο Βορρά, όπου διέφυγε μετά το God of War ΙΙΙ για να βρει τη γαλήνη και να αφήσει πίσω το παρελθόν του. Όπως μαθαίνουμε από την αφήγηση, ο Kratos δημιούργησε εκεί μια νέα οικογένεια, αλλά η κατάρα του δεν έπαψε να τον ακολουθεί. Έτσι, η αφού η Σκανδιναβή γυναίκα του πεθαίνει, ο Κράτος ξεκινά ένα ταξίδι παρέα με τον γιο του, τον Ατρέα, προς την υψηλότερη κορυφή της Midgard, ώστε να εναποθέσει εκεί τις στάχτες της νεκρής συζύγου του. Όμως, αυτό το ταξίδι δεν θα είναι απλά μια εξόδιος ακολουθία της Faye, αλλά κάτι πολύ περισσότερο. Θα είναι μια σκληρή περιπέτεια για το πρωταγωνιστικό δίδυμο, η έναρξη δημιουργίας των ιερών δεσμών πατέρα-γιου και ένα ταξίδι ενηλικίωσης όχι μόνο του μικρού Ατρέα, αλλά του ίδιου του Κράτου και -κατ' επέκταση- του franchise God of War.

God of War PS4 review 02

Ας ξεκινήσουμε από τα προφανή, δηλαδή ότι η δομή του τίτλου άλλαξε άρδην με αποτέλεσμα να διατηρεί ελάχιστα κοινά στοιχεία με τα προηγούμενα παιχνίδια. Το νέο God of War είναι ένα παιχνίδι με διαφορετικό σχεδιασμό σε σχέση με το παρελθόν του franchise, που αυτή τη φορά διεξάγεται εντός ενός μεγάλου, ανοιχτού κόσμου. Ωστόσο, ο ανοιχτός κόσμος του παιχνιδιού αυτού ουδεμία σχέση έχει με ό,τι βλέπουμε να συμβαίνει σε διάφορα σύγχρονα παιχνίδια, όπου assets ανακυκλώνονται ξανά και ξανά, σημαιάκια και σεντούκια γεμίζουν τους χάρτες και τα fetch quests για συλλογή... βατόμουρων και κουνελιών έχουν τοποθετηθεί εκεί για να αυξήσουν τεχνηέντως τη διάρκεια ενός παιχνιδιού. Ο κόσμος του God of War μοιράζεται πολλά περισσότερα με τον αντίστοιχο του Rise of the Tomb Raider, παρά με αυτόν του FarCry.

Αυτό σημαίνει ότι το στοιχείο της αφήγησης είναι εντονότατο και πολύ σημαντικό για την εξέλιξη της ιστορίας, δημιουργώντας έτσι έναν ενιαίο (χωρίς κανένα loading), απολύτως οργανικό κόσμο, του οποίου ο παίκτης νιώθει αναπόσπαστο κομμάτι από την αρχή της περιπέτειας μέχρι το τέλος αυτής, περίπου 25 ώρες μετά, αλλά και πολύ μετά το τέλος, έπειτα από ακόμα 20 και πλέον ώρες εξερεύνησης για τα διάφορα side quests, που επίσης έχουν ενσωματωθεί στον κόσμο και την αφήγηση με αριστουργηματικό τρόπο και χωρίς ποτέ να θυμίζουν “ξένο σώμα”. Εκτιμούμε ότι εδώ εντοπίζεται η μεγάλη επιτυχία του τίτλου.

God of War PS4 review 03

Ναι, όλα λειτουργούν άψογα (σύστημα μάχης, τεχνολογία, “role playing” χαρακτηριστικά, που θα δούμε στη συνέχεια), αλλά η αφήγηση, η ιστορία και ο μύθος, που πηγάζει όχι μόνο από τις συνεχείς συζητήσεις των πρωταγωνιστών, αλλά και από τον ίδιο τον κόσμο (που σου μιλάει συνεχώς και σε βομβαρδίζει με το lore του) είναι ο πραγματικός σχεδιαστικός θρίαμβος αυτού του παιχνιδιού, ένας θρίαμβος που οφείλει πολλά στη ριψοκίνδυνη απόφαση του Cory Barlog να κάνει χρήση του “μονόπλανου”, δηλαδή της χρήσης μιας και μόνο λήψης της κάμερας, που δεν φεύγει ποτέ κοντά από τον Κράτο.

Αυτή η σχεδιαστική επιλογή δημιουργεί μεν κάποιους περιορισμούς (η κλίμακα στο νέο God of War, εφόσον η κάμερα δεν φεύγει ποτέ μακριά από τον πρωταγωνιστή, είναι μικρότερη με αποτέλεσμα να έχουν μειωθεί οι κολοσσιαίοι αντίπαλοι), όμως το στοίχημα “βγήκε”. Το “immersion” και η οπτική αφήγηση που προκύπτει από αυτή τη σχεδιαστική επιλογή είναι κάτι πρωτόγνωρο για το είδος (όπως είπαμε στο Webcast #335 -όπου θα ακούσετε πολλές ακόμα πληροφορίες για το παιχνίδι- μόνο τα Half-Life θυμόμαστε να έχουν επιχειρήσει κάτι παρόμοιο), που κοστίζει μεν στο fast travel του παιχνιδιού, αλλά που εν τέλει φέρνει στο τραπέζι περισσότερα θετικά από ό,τι αρνητικά στοιχεία.

God of War PS4 review 04

Και αυτό είναι μόνο η αρχή, αφού ολοκληρωτικό ανασχεδιασμό έχει γνωρίσει και το σύστημα μάχης. Πλέον, ο Κράτος κραδαίνει το τσεκούρι Leviathan, με τη χρήση του οποίου δεν εξοντώνει απλώς τους αντιπάλους του, αλλά λύνει και περιβαλλοντικούς γρίφους, ένα ακόμα σημαντικό, μεγάλο, πλούσιο και καλοσχεδιασμένο τμήμα του παιχνιδιού, που έχει μεν παρακαταθήκη από το παρελθόν της σειράς, αλλά που και πάλι “φωνάζει” Tomb Raider (και λίγο Uncharted). Η μάχη αυτή καθ' αυτή είναι ένα αριστουργηματικό κράμα των παλιών God of War, με τα πολλά, βίαια και εντυπωσιακά combos, αλλά με το βάρος και την αίσθηση ενός Dark Souls, όπου το parry και το dodge/ roll είναι τόσο σημαντικά σε μια μάχη, όσο και το ίδιο το χτύπημα προς τον εχθρό.

Θα τολμήσουμε να πούμε ότι το σύστημα μάχης του God of War είναι από τα καλύτερα που έχουμε δοκιμάσει εδώ και χρόνια, σίγουρα το καλύτερο της σειράς, με πλούτο κινήσεων, απαίτηση πραγματικής τακτικής και εφαρμογής combos από την πλευρά του παίκτη και όχι απλού “σπαμαρίσματος” (ειδικά στα ανώτερα επίπεδα δυσκολίας και σε οποιονδήποτε εχθρό πάνω από τα “mobάκια”), και με τον Ατρέα, -του οποίου η Α.Ι. λειτουργεί άψογα και προσφέρει τεράστια αρωγή στις μάχες- να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι αυτού.

God of War PS4 review 05

Συγκεκριμένα, ο Ατρέας, με τη χρήση του τόξου του, ελέγχεται από τον παίκτη σε ό,τι αφορά την εξαπόλυση των βελών του, που ειδικά από ένα σημείο της περιπέτειας και μετά, όταν τα πράγματα ζορίζουν και έχουν μπει στο χορό για τα καλά τα “elements” και τα attributes των εχθρών και των όπλων, η αρωγή του δεν είναι απλώς χρήσιμη, αλλά αναγκαία. Άλλωστε, οι τύπου “Souls” ιππότες, με τις τεράστιες σπάθες και την απίστευτη Α.Ι., απλώς δεν πέφτουν από τον Κράτο -όσο και αν το παλεύει κανείς- αν ο Ατρέας δεν τους κάνει πρώτα stun με τα βέλη του.

Μια ακόμα εξέλιξη για τη σειρά εμφανίζεται εντός του inventory, που προδίδει μια προσπάθεια για εφαρμογή “role playing” τεχνικών σε ό,τι αφορά τις αναβαθμίσεις των χαρακτήρων και του οπλισμού τους. Το μενού αναβάθμισης στο God of War δεν είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί, αντιθέτως, θα λέγαμε ότι περιλαμβάνει τα βασικά σε ό,τι αφορά εξέλιξη χαρακτήρα, συστήματος μάχης, ειδικών κινήσεων και crafting. Ωστόσο, βρίσκεται πολλά βήματα μπροστά σε σχέση με οτιδήποτε είχε εφαρμοστεί στο παρελθόν της σειράς, είναι λειτουργικό και με πλούτο επιλογών, με αποτέλεσμα να έρχεται και σε αυτόν τον τομέα μια σημαντική ανανέωση, που εξυπηρετεί σημαντικά το σύστημα μάχης που προαναφέραμε.

God of War PS4 review 06

Σε ό,τι αφορά την τεχνολογία του παιχνιδιού, δεν υπάρχουν και πολλά που μπορούμε να πούμε και δεν φαίνονται από τα επίσημα videos που είχαν κυκλοφορήσει το τελευταίο διάστημα. Το God of War είναι ένα τεχνολογικό επίτευγμα, που μάλλον στίβει το PS4 (το δικό μας PS4 Pro, μόνο που δεν... απογειώθηκε κατά το playthrough μας), με κορυφαία γραφικά και animation, ποικιλία σε τοπία και εχθρούς (το παιχνίδι σε “βομβαρδίζει” συνεχώς με νέα πράγματα), εντυπωσιακά set pieces και απίστευτα εφέ κατά τη διάρκεια των μαχών. Ειδικά μιλώντας για το PS4 Pro, υποστηρίζεται 4Κ checkerboard ανάλυση, με το παιχνίδι να τρέχει “κλειδωμένο” στα 30 fps, ενώ υπάρχει και το performance mode (που εμείς προτιμήσαμε), μέσω του οποίου η ανάλυση κλειδώνει στα 1080p αλλά το frame rate είναι ανοιχτό και κυμαινόμενο μεταξύ 45 και 55 frames.

Αν και μιλάμε για... νουμεράκια εδώ, κάτι που δεν το συνηθίζουμε, το κάνουμε διότι στην περίπτωση του performance mode με το αυξημένο frame rate, το παιχνίδι έχει πιο γλυκιά ροή, με πολύ πιο απολαυστικά (για το δικό μας γούστο) αποτελέσματα. Αλλά αυτό είναι καθαρά υποκειμενικό και έχει να κάνει με τις προτιμήσεις του καθενός. Τέλος, στην απλή έκδοση του PS4, το God of War απεικονίζεται σε 1080p με σταθερό frame rate στα 30. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του τίτλου αξίζει να αναφέρουμε το εκπληκτικό sound design, την πολύ καλή μουσική (όχι τόσο καλή όσο της τριλογίας, όμως) και, τέλος, του πολύ καλού ελληνικού dub, που είναι σαφώς πιο προσεγμένο σε σχέση με το αντίστοιχο του Ascension, αφού οι ηθοποιοί που έχουν επιλεγεί, παράγουν εξαιρετικό έργο. Μόνο ο ηθοποιός που υποδύεται τον Ατρέα είναι εκτός κλίματος, όχι γιατί κάνει κάτι λάθος, αλλά διότι η φωνή του είναι μακριά από την αντίστοιχη του υπέροχου Sunny Suljic και του δεκάχρονου Ατρέα.

God of War PS4 review 08

Το God of War είναι, εν τέλει, ένα σπουδαίο επίτευγμα του σύγχρονου gaming. Τα πολλά χρόνια στην ανάπτυξη, το (όπως υποθέτουμε) τεράστιο budget του και το δημιουργικό ταλέντο του Cory Barlog και των συντελεστών του Santa Monica Studio δημιούργησαν την “τέλεια καταιγίδα”. Και το αποτέλεσμα φαίνεται παντού. Φαίνεται σε κάθε γωνιά και λεπτομέρεια του μεγάλου και ζωντανού αυτού κόσμου. Φαίνεται στο πλούσιο, στιβαρό και εξόχως απολαυστικό σύστημα μάχης. Φαίνεται στις υπέροχες ερμηνείες των ηθοποιών και στο μεράκι των σχεδιαστών. Φαίνεται στο υπέροχο level design, αφού κάθε φορά που επιστρέφεις κάπου, ανακαλύπτεις ή ξεκλειδώνεις ένα νέο μονοπάτι και μια νέα ιστορία κάποιου από αιώνες νεκρού πολεμιστή, νάνου ή δράκου.

Αλλά κυρίως, φαίνεται στη γραφή. Στην ωριμότητα μέσα από την οποία περιγράφεται αυτή η “ελληνοσκανδιναβική αρχαία τραγωδία” και στην ιστορία ενός πατέρα που το μόνο που επιθυμεί είναι να ξορκίσει τα φαντάσματα του παρελθόντος και να αγαπήσει το γιο του. Και αυτά, αγαπητοί φίλοι, είναι πράγματα που δεν τα βλέπεις και πολύ συχνά στο gaming των ημερών μας...


 

Τσέκαρε το βίντεο

Έκθεση εικόνων

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: ActionΔιάθεση: Sony Hellas
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Santa Monica StudioΗμ. Έκδοσης: 20/04/2018
PEGI: 18Εκδότης: SIEEΠλατφόρμες: PS 4

Θετικά

  • Υποδειγματική αφήγηση, με πλούσιο lore, αριστουργηματικές ερμηνείες και έναν υπέροχο, ενιαίο, οργανικό και πλούσιο κόσμο προς εξερεύνηση.
  • Τεχνικά “βράχος” και τεχνολογικά σε ύψη στρατόσφαιρας.
  • Πολύ καλή μεταγλώττιση στα ελληνικά, πιστή στο πρωτογενές dub (με την εξαίρεση του Ατρέα).
  • Καταπληκτικό σύστημα μάχης, που οδηγεί σε απολαυστικές “χορογραφίες” απείρου κάλους.
  • Τεράστια διάρκεια όχι μόνο “για παιχνίδι του είδους” αλλά για κάθε κατηγορία (25 ώρες campaign και σχεδόν άλλες τόσες για side quests και εξερεύνηση) χωρίς να κουράζει σχεδόν ποτέ.
  • Απόλυτη προσαρμογή στη δυσκολία, με σαφείς και διακριτές αλλαγές για κάθε είδος παίκτη.
  • Η τεχνική “κάμερα μιας λήψης” λειτουργεί άριστα, προσφέροντας ένα καινοφανές immersion.
  • Πλούσιο “RP” στοιχείο, με crafting, αναβαθμίσεις και βελτιώσεις πολύ ανώτερες των προηγούμενων παιχνιδιών.
  • Ανοιχτός κόσμος, αλλά χωρίς καταναγκαστικά έργα...

Αρνητικά

  • O χάρτης έχει μέτρια σχεδίαση, προκαλώντας έτσι προβλήματα στην εύρεση των αποστολών.

Βαθμολογία

Ήταν το 1982, όταν ο πατέρας μου, μου χάρισε έναν "κλώνο" κονσόλας Atari που ξεκίνησε το μικρόβιο. Από εκεί και πέρα τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Commodore 64, Amiga 500, PC, SNES, PlayStation... Το μικρόβιο έκατσε για τα καλά και παραμένει στο μυαλό μέχρι σήμερα. Σήμερα, αν και με δύο παιδιά βρίσκουμε χρόνο για κανένα καλό JRPG ή FPS, ενώ τις νύχτες ανοίγουμε και κανένα βιβλίο high fantasy ή βλέπουμε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Α, και ακούμε classic rock...

Σχετικά άρθρα βάσει tags

Ξεκίνησε η Season 6 του For Honor
Με limited time mode και αρκετό νέο υλικό.
Το Battlefield επισκέπτεται τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο
Αυτό μαρτυρά νέο teaser trailer για το Battlefield V!
Πληροφορίες για το GameAthlon 2018
Επιστρέφει με άφθονο gaming, τουρνουά, cosplay, επιτραπέζια, δημιουργούς και YouTubers!
City of Brass
Χίλιες και μία νύχτ... εεε... προσπάθειες.
Νέο gameplay από το Kingdom Hearts 3
Ο Sora και η παρέα του εν δράσει.
Gameplay trailer για το Onrush
Παρουσίαση των... καταστροφικών αρετών της ομαδικής εργασίας.
Οριστικά χωρίς campaign αλλά με BR mode το CoD: Black Ops 4
Όλες οι πληροφορίες που προέκυψαν από το reveal event.
Καθυστέρηση για το Skull & Bones της Ubisoft
Θα σαλπάρει το επόμενο οικονομικό έτος..
Η Take-Two δεν θα αποκαλύψει νέους τίτλους στην Ε3
Η καθυστέρηση του σημαντικού τίτλου, τα τρομερά έσοδα και οι ματιές στο PS5!

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Δεκαράκι ε; Μπράβο στο παιχνίδι και μπράβο στο ωραίο review.

  • Ακόμα κι εμένα, που δεν με λες και τον μεγαλύτερο φαν της σειράς, με πόρωσε το χορταστικότατο και διθυραμβικό review του Master Admin Sensei μας.
    Eγώ, απλά θα πω ένα τεράστιο μπράβο στη Sony (και στη Santa Monica βεβαίως), ούσα μία απο τις ελάχιστες μεγάλες εταιρείες, που στηρίζει το ποιοτικό AAA αμιγώς κι ολοκληρωμένο single player gaming ουσίας σε μία εποχή που κυριαρχούν οι αρπαχτές, οι τεμπελιές και το social gaming με τα πετσοκομμένα GaaS που όλοι θέλουν παράδες με τη σέσουλα, χωρίς να ρίξουν σταγόνα ιδρώτα και μόχθου. Σε μία εποχή που οι καλές ιστορίες είναι είδος προς εξαφάνιση. Σε μία εποχή που οι αρπατικές τακτικές εισβάλλον στον ποιοτικό σχεδιασμό ολόκληρων παιχνιδιών.
    Ένα μεγάλο μπράβο λοιπόν που φυσικά μεταφράζεται σε ουσιαστικό και με αίμα κερδισμένο, 60ευρο κι ας μην το παίξω βραχυπρόθεσμα.
    Διότι εάν δεν στηρίξουμε κι εμείς αυτές τις προσπάθειες απο την πρώτη μέρα, ποιός ρε **μώτο?
    Τώρα εάν αξίζει ή όχι το δεκάρι, ποσώς με ενδιαφέρει. Το μόνο σίγουρο είναι ότι είναι εξαιρετικό παιχνίδι.

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 μήνα από Stormbringer
  • Stormbringer

    Και ένας ακόμα επιπλέον λόγος να το στηρίξουμε είναι και τα ελληνικά που έχει. ;)

  • εξαιρετικό review Γιώργο! Είναι στην must buy list μου, αναγκαστικά θα καθυστερήσω να το τιμήσω γιατί έχω μαζεψει backlog λόγω VR.

  • Το περίμενα αυτό το ριβιού καιρό ! Αλλά δεν θα το διαβάσω ακόμα, θα το κάνω τις επόμενες μέρες υπό τις πρέπουσες συνθήκες ηρεμίας, αραλικιού, τάμπλετ κτλ. Πάντως κρατάω το αρνητικό που γράφεις, γιατί το θεωρώ σημαντικό σε πολλά παιχνίδια. Ελπίζω να μην χαλάει την εμπειρία, που προφανώς θα είναι συγκλονιστική. Έχω και το Προ ο έρμος αλλά δεν έχω 4Κ τβ...

  • Εγω χαιρομαι παρα πολυ και το εχω πει απο τοτε που βγηκαν τα πρωτα βιντεο που τολμησαν εκει στην sony να εξελιξουν με αυτον τον τροπο ενα ιστορικο IP τους...
    Χαιρομαι προφανως γιατι εκ των πραγματων τους βγηκε και ολας,πραγμα σημαντικο, απο οτι διαβαζω απο τα reviews.
    Εγω ημουν φαν των παλιων αλλα ενιωσα οτι μια αλλαγη μετα απο τοσον καιρο θα εκανε καλο στο franchise και για την συνεχεια..ειδικα οταν γινεται προς την σωστη κατευθυνση,με την σωστη φροντιδα και λειπουν ασχημες τακτικες...σημαντικοτατο να διατηρηθει αναλλοιωτος ο χαρακτηρας του...
    Το περιμενω ευλαβικα για να παιχθει!!

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 μήνα από quabakos
  • Πολύ ωραίο review!! Λίγες μέρες έμειναν ακόμα!!

  • Όχι ρε Γιώργο! Μου έκλεψες τα φώτα από το Pure Farming 2018:o

  • Kabamaru.Igano

    Παροδική η λάμψη του GoW, τα farming simulator διαμάντια είναι παντοτινά. :):D

  • Άντε να έρθει η Παρασκευή να λιώσουμε

  • Βλέπω το PS4 να βγάζει καπνούς από κάτω και να αρχίζει να απογειώνεται στο φεγγάρι. Πρέπει οπως και δήποτε να το καθαρίσω πριν, εδώ στο Ni No Kuni 2 κάνει σαν παλαβό.

  • Όσο κι κι αν ακούγονται φωνές για το δρόμο που έχει πάρει η βιομηχανία τα τελευταία χρόνια θεωρώ πως αυτή η γενιά παικτικά, δομικά,τεχνολογικά και γενικότερα εξελικτικά, έχει κάνει άλματα. Το GoW ανεβάζει τον πήχη, εξελίσσει το μέσο με το πάντρεμα που φέρνει και αναλύει ο Γιώργος στο review του και δείχνει το δρόμο (και αυτό) σε όσους θέλουν ότι μπορούν με τρόπο, να μην τα κάνουν σκ@τ@.
    Αλλάζει όλη τη δομή του χωρίς κόμπλεξ και πετυχαίνει καθώς φαίνεται από τις πρώτες επαφές και τα reviews. Άλλοι ακόμα κυνηγούν την ουρά τους δίνουν συγχαρητήρια από τα social.:p
    Μένει να το ζήσουμε και εμείς για να το επιβεβαιώσουμε.Δύσκολα να μας απογοητεύσει

  • https://i.imgur.com/NwSdTRH.gif

  • Δεν άκουσα (σχεδόν) τίποτα (στο webcast), δεν διαβάζω τίποτα (ακόμα), είμαι ελεύθερος. Κρατάω το δεκάρι! και τώρα απλά πρέπει το Σ/Κ να το βρω με κάποιο τρόπο!

  • Χαίρομαι για την εξέλιξη της σειράς, (αυτό είναι το ζητούμενο άλλωστε) αλλά αυτή η μείξη των μυθολογιών εδώ μου κάθεται. Θα προτιμούσα σίγουρα να είναι ένα ξεχωριστό παιχνίδι, που να μην είχε πρωταγωνιστή τον... Κράτος. Και μεταξύ μας, έχοντας ήδη "καεί" από τους διθυράμβους του Horizon, δεν βιάζομαι να ενθουσιαστώ. Θα αναμένω με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το feedback της κοινότητας, καθώς εμένα μου μυρίζει το πόνημα της Guerilla στην ατμόσφαιρα, και δεν μου το βγάζετε από το μυαλό μου!:)

  • Mournblade

    Ειναι λίγο άσχετο από το θεμα μας βέβαια αυτο που θα πω αλλα από τα συμφραζόμενα καταλαβαινω οτι δεν εισαι και φαν του horizon ε??
    Αν και στα μάτια μου φαίνεται λίγο βαρύ το "καεί" για το συγκεκριμένο και για την προσπάθεια της guerilla που σίγουρα εχει αδυναμίες αλλα εχει και πολλα θετικά,περισσότερα από τα αρνητικά.
    Θεωρώ πως και αυτη με την βοήθεια της Sony εξελίχθηκαν προς την σωστή κατεύθυνση και παρέδωσαν ενα πολυ όμορφο και ιδιαίτερο παιχνίδι.
    Βέβαια αυτα ειναι προσωπικές απόψεις όπως και εμένα μου κάθονται ψιλό άσχημα οι αναφορές στο tomb raider για το συγκεκριμένο!!!

  • Mournblade

    Ναι φιλε μου, δεν καταφερε να με κερδίσει. Το αφησα καπου εκεί στις 14 ωρες. Και η αλήθεια είναι πως κ τα God of war ποτε μου δεν τα συμπαθησα ιδιαιτέρως, γι αυτο ειμαι κ τοσο καχύποπτος. Σιγουρα προκειται για θεμα γουστου (και στις δυο περιπτώσεις) όμως κάποια πραγματα όπως η χρησιμοποιηση της Σκανδιναβικής / Ελληνικης Μυθολογίας ( ή τα ρομποτ δεινοσαυροι/ πρωτογονοι αλλα μη πρωτογονοι στην περιπτωση του horizon) δεν αλλάζουν κ κατα την άποψη μου βλάπτουν την αληθοφάνεια της κοσμοπλασίας, και κατ επεκταση την ποιότητα του immersion

  • Mournblade

    Καλά σίγουρα όπως λειτουργεί στον καθένα το καθε setting δεν διαφωνώ...και ανάλογα και τι τον τραβάει περισσότερο.
    Παραταυτα έχεις χάσει εκεί που το άφησες την υπόθεση και την εξέλιξης της ιστορίας που ειναι πολυ καλή και δίνει απαντήσεις σε ολα όσα φαίνονται περίεργα!
    Τωρα για το god of war θα δούμε στο συγκεκριμένο τομέα...προφανώς δεν το εχω παίξει ακόμα!
    Αν και κάποιες αμφιβολίες γι αυτήν την μίξη που λες μπορει να τις εχω και εγω..βέβαια ειναι παρα πολυ πιθανό να τα πηγαίνει εξαιρετικά σε άλλους συγγενείς τομείς όπως αφήγηση,ποιότητα διαλόγων,κινηματογράφηση και να σβήνει οποιαδήποτε ατασθαλία σε αυτο το πάντρεμα!
    Φθάνει ο καιρός...αλλα ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα για τον καθένα,νομίζω οτι τέτοιες προσπάθειες πάνε μπροστά το gaming πχ και όχι pro κονσόλες...οποτε πρέπει και να επιβραβεύονται κατ εμε.

  • Πολύ ωραίο το παιχνίδι και φυσικά το review του. Δεν περίμενα βέβαια το 10άρι για να καταλάβω την ποιότητα που έχει αυτός ο τίτλος και όχι δεν εννοώ οτι τα βλέπαμε στα βίντεο που είχανε βγει. Σε αυτό που αναφέρομαι είναι ο τρόπος που μίλαγε για το παιχνίδι ο Γιώργος Καλλίφας στο livestream του Silent Hill 2. Ο τότε ενθουσιασμός του είναι για μένα ένας απ' τους λόγους που ασχολούμαι με τα video games, από τη στιγμή που του δημιούργησε τέτοια συναισθήματα κατάλαβα ότι κάτι πολύ καλό θα έχει στα χέρια του (και σε λίγο καιρό στα δικά μας). Πολύ σημαντικό βέβαια που ο αρχικός του εντυπωσιασμός συνεχίστηκε καθ' όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. 'Αντε, μακάρι να έρθει σύντομα και ο δικός μας ενθουσιασμός :)

  • Κατι τετοια παιχνιδια βγαζει η Sony και με βαζει να πλακωνομαι με τους πελατες ετσι και καθυστερησω να τους τα βγαλω στην ενοικιαση...! :p

    Αυτη τη φορα βεβαια αν το κανω προβλεπω να κανουν καθιστικη διαμαρτηρια εξω απο την πορτα με ολο αυτο το hype που υπαρχει.....οποτε σκεφτομαι να κολλησω καμια ανακοινωση οτι λειπω 3ημερο ταξιδι στην Ινδια, μπας και προλαβω να το παιξω καθολου το σαββατοκυριακο! Λετε να το χαψουν? :p

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 μήνα από Amiga500
  • Εξαιρετικό review Γιώργο! Έχω προπαραγγείλει την συλλεκτική έκδοση την ημέρα που ανακοινώθηκε και πραγματικά οι μέρες δεν περνάνε! Από τις βαθμολογίες που εχω δεί και από το εξωτερικό αλλα και από το GO μάλλον μιλάμε για ένα έπος! 3 και σημερα ;)
    Υ.Γ. Μείνετε μακρυα΄από το youtube αυτές τις μέρεις κυκλοφορούνε ¨περίεργα¨βιντεάκια με spoilers!!

  • Ο Καλλιφας ειχε βαλει 10 στο πολυ καλο 3. Ειναι αλλωστε απο οτι διαβασα λιγο, το καλυτερο GoW, οποτε το 10αρακι ηταν σιγουρο. Να με συγχωρεσεις Γιωργο αλλα εγω το review δε θα το διαβασω τωρα γιατι οσο το λιγοτερο ξερω τοσο το καλυτερο.

  • Πολύ ωραίο review δεν γινότανε να συγκρατηθώ και να μην το διαβάζω :p αν και δεν σποιλάρει και κάτι ο Γιώργος ..Άντε με το καλό να το πάρουμε και να το δούμε ..

  • Αυτη η εβδομαδα ειναι η ποιο αργη ευδομαδα της ζωης μου! Δεν λενε να περασουνε με τιποτα οι μερες και μετα τα reviews και ολα οσα διαβασα για το παιχνιδι η ανυπομονησια εχει καταντησει αβασταχτη!! Το system seller επεστρεψε καλυτερο και ποιο υπερπληρες απο ποτε! Αντε 3 μερες ακομα......

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 1 μήνα από Γιώργος Χριστόπουλος
  • Δεκάρι;! Holy shit! Το hype απογειώθηκε στο διάστημα! Α, να και το Tesla του Elon..

  • Ποτέ δεν ήμουν φαν της σειράς, αλλά η αλλαγή στο ύφος του νέου GoW, με έκανε και εμένα να το γλυκοκοιτάζω. Όσο για τις βαθμολογίες που έχει μαζέψει...ουάου:o

  • Τι να σχολιάσω τώρα εγώ για αυτό το God of War??:o:o:o:o
    Άστο δεν λέω τίποτα πλέον, μιας και ότι και να πω (λόγω hype) θα είναι λίγο ώστε να αποτυπωθεί γραπτός!

    Υ.Γ Απλά περιμένω υπομονετικά την Παρασκευή να παραλάβω, και μετά αντίο κόσμε...............................................................! :o:o:o

  • Όλα φαινονται ωραια εκτος από τον Κρατος. Είναι και ο λογος που δεν μου αρεσαν τα God of War. Σαν πρωταγωνιστης δεν μου αρεσει καθολου

  • Sun1

    Στην ουσία, όντως δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο "δέσιμο" με τον Kratos ως πρωταγωνιστή! Περισσότερο λόγω του είδους της έγινε επιτυχημένη η σειρά (ως hack n slash) και λόγω αυτού του "ιδιαίτερου" gameplay βέβαια, με όλα αυτά τα combos με τα οποία αποκορυφωνόταν διασκεδαστικά ;)

  • Ετσι τετοια παιχνιδια θελω να βλεπω να βγενουν !!! SONY

  • Ευτηχως πηρα την collectors θα αποκτηση αξια

  • οκ γιωργο με επεισες, θα το παρω!

  • Επιτέλους! Παιχνιδάρα! God of War απλά δέκα !:)

  • μας έπεισες κύριε Admin μας. Απλή στην σκέψη, δύσκολη στην εκτέλεση η συνταγή της Santa Monica. Πολλά καλά στοιχεία που θυμίζουν άλλα παιχνίδια δεμένα αρμονικά μεταξύ τους. Και από ότι φαίνεται το γλυκό πέτυχε!

  • εξαίσια νεα, χαιρόμαι παρα πολυ που η Sony δικαιώθηκε απόλυτα για την επιλογή της να ανανεώσει τοσο ριζικα τη σειρα, σε gameplay και καμερα κ δε λύγισε απέναντι στην αρχικές αντιδράσεις του κόσμου. Όπως στο RE7 ετσι κ εδώ, είδαμε ενα υποδειγματικό reboot ενώς franchise κ δειγμα του πως να ανανεώσεις μια σειρά για την νέα εποχή!
    Σιγουρη η αγορα πάρα πολύ σύντομα (μολις τελειώσω με τα Yakuza 6 και Pillars of Eternity 2!)

  • Είπαμε ...το μόνο πρόβλημα μου είναι λόγω επαρχίας,θα το φέρει το κούριερ την Παρασκευή,ή το ΣΚ θα μασάω τα νύχια μου???Oh my God (Of war) you are finally here!!!!!!

  • SonyJohnnie

    Εμένα με πήραν τηλέφωνο το πρωι απο μεγάλη εταιρεία εδώ στην Ελλάδα και μου είπαν οτι θα το στείλουν αύριο απόγευμα ενώ το έχω προπαραγγελία απο την ημέρα που ανακοινώθηκε και μάλιστα την συλλεκτική... Τι να πεις.. Και ήθελα να το λιώσω σαββατοκύριακο..

  • Παιχνιδάρα ναι, θα το πάρω γαι να δουλέψει το Pro. Η όλη φάση με τη Σκανδιναβία με χαλάει. Ας έβαζαν ως ήρωα τον Thor κι ας άφηναν τον καράφλα στην ησυχία του στην Ελληνική μυθολογία

  • Ερχετε πολυ δυνατο Π-Σ-Κ ! αδιαμφισβήτητα το ποιο αναμαινομενο παιχνιδι της χρονιας αλλα και του PS4! καλο καψιμο στους τυχαιρους που εχουν PS4 ! :D

  • Μάλιστα! Να πω την αλήθεια, δεν έχω παίξει κάποιο προηγούμενο. Μέχρι πριν λίγο καιρό δεν με ενδιέφερε καθόλου. Μετά από κάποια videakia που είδα, το webcast αλλά και το σημερινό review "πωρώθηκα" πάρα πολύ και μόλις το παρήγγειλα day one! Ελπίζω όντως να είναι αντάξιο τον προσδοκιών! Αναμένεται πολύ κάψιμο το ΣΚ!! :):):):)

  • απο τα god of war μόνο όσα έχουν βγει για psp έχω παίξει του ps2/ps3 δε με τρέλαναν αλλά αυτό δε χάνετε , ο μόνος λόγος που δε το περνώ είναι μήπως στην Ε3 ανακοινώσουν dlc όπως έκαναν με το horizon zero dawn !

  • Κανεναν πιο πιτσιρικα δεν μπορουσαν να βαλουν στην μεταγλωττιση για τον Ατρεα?

  • Μου το έκαναν δώρο στη γιορτή μου. Το συγκεκριμένο franshise είναι το αγαπημένο μου να πω αρχικά. Και ενώ έχω παίξει περίπου 3 ώρες δεν μπορώ να πω ότι με ενθουσίασε όσο πχ το 1, το 2 ή ακόμη και το ascension (το οποίο πιστεύω πως είναι ιδιαίτερα παρεξηγημένο). Δεν τρελάθηκα με τα γραφικά που λένε όλοι (παίζω σε 4Κ , 1200 hz τηλεόραση) δεν τρελάθηκα με το animation και ειδικά με το 30 fps (έχω το απλό πλέι 4). Βάζω ανά διαστήματα το πρώτο tomb raider (2015) και βλέπω πόσο smooth τρέχει (λογικά κοντά στα 60fps) και μετά γυρίζω στον Κράτος και νιώθω κάτι να λείπει. Ωραίο το σύστημα μάχης δε λέω αλλά δε μου άρεσαν ποτέ παιχνίδια στυλ darksouls και bloodborne, κι αυτό τείνει να πηγαίνει προς τα εκεί. Τεσπα, ίσως αν παίξω κι άλλο να αλλάξω άποψη. Μακάρι γιατί όπως είπα είναι το αγαπημένο μου παιχνίδι γενικά και μια μικρή πικρία την έχω...

  • hayatevo9

    Δεν έχεις δει τίποτα ακόμα φίλε.Αν το combat σε δυσκόλέψει ρίξε την δυσκολιά για να το προχωρήσεις.
    Όσο προχωράς το παιχνίδι τόσο πιο God of War γίνεται

  • hayatevo9

    Ίσως έχεις δίκιο φίλε ichigo. Απλά μέχρι στιγμής δεν λέω αυτό το ουαουυυυ που λένε οι περισσότεροι. Όταν είχα δει τα πρώτα τρέιλερ είχα καταενθουσιαστει. Τώρα που το παίζω οκ. Δε λέω ότι είναι μέτριο παιχνίδι. Είναι πολύ καλό. Απλά δεν είναι άριστο ΚΑΤ εμέ.

    Υγ: απάντησα στον εαυτό μου αλλά το καλό μου το iPad δεν έχει επιλογή να απαντήσω στο δικό σου σχόλιο ενώ όταν μπαίνω από πισι και κάνω σύνδεση μετά με πετάει στην αρχική σελίδα κι έπειτα όταν μπαίνω εδώ να σχολιάσω πάλι με πετάει εκτός. Αυτό πρέπει να φτιαχτεί κάποια στιγμή

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 4 εβδομάδες από hayatevo9
  • Εξαιρετικη κριτικη. Συμφωνω απολυτα με την βαθμολογια. Ασχολουμαι με το gaming εδω και 20χρονια και συνεχιζω ακαθεκτος. Το god of war 4 προσωπικα το βρισκω απο τα καλυτερα παιχνιδια που επαιξα ποτε. Πολυ ανωτερο απο τα προηγουμενα της σειρας. Βαθυ και απολαυστικο συστημα μαχης που δεν πεφτει ποτε στην παγιδα της μονοτονιας. Το τσεκουρι εξαιρετικη και λειτουργικη προσθηκη. Τα γραφικα πανεμορφα με ποικιλια και εμφαση στην λεπτομερεια. Σε μερικες στιγμες μενεις καγκελο με τον πλουτο της εικονας! Η ιστορια εχει αρκετο ενδιαφερον και σε κρατα με τους τιτλους τελους. Για να μην μακρυγορω μια καταθεση ψυχης απο την ταλαντουχα ομαδα της santa monica και εμπειρια που εξυψωνει την τεχνη του gaming

  • Να ακόμα ένα παιχνίδι που μας θυμίζει ότι τα παιχνίδια δεν είναι χαμένες ώρες αλλά ένα διαδραστικό αφηγηματικό ΈΠΟΣ. Έχοντας γράψει κάπου στις 30 ώρες μπορω να πω με ευκολία ότι το παιχνίδι είναι αριστούργημα. Δεν έχω ξανανιώσει εστι με παιχνίδι άλλη φορά. Πολύ ωραίο και το κείμενο μεταφέρει πολύ ωραία την ποιότητα του παιχνιδιού!!

Τελευταία Σχόλια

Tέλεια!!
Και να μην χωράω, θα κάτσω να πλαντάξω να χωρέσω!
Μακάρι να βγεί καλό το συγκεκριμένο.
Μία ώριμη σκοτεινή ιστορία συν τίμιους gameplay μηχανισμούς εί...
ρεερ μίντιουμ είναι, ελπίζω να χωράς Νίκο! χαχαχ
Εγώ θέλω να ρωτήσω το εξής, με τόσους μεγάλους χορηγούς και με εισιτήριο εισόδου γιατί στο site ζητά...
To ροζ-φούξια θέλω! Μην μου πεις ότι είναι ρεερ λετζένταρι!
Για μερικά νανοσεκόντ ενθουσιάστηκα...αλλά μετά ήχησε στα αυτιά μου το νταμπστεπ και εμφανίστηκε μπρ...
Τον λόγο έχουν ΥouTubers, Influencers [...] και δημοφιλείς περσόνες

Τον λόγο θα τον έχουν, αλλά...
"yοutubers" και "influencers" από την Ελλάδα ας το αφήσω ασχολίαστο καλύτερα...
Σχετικά με το redesign, ελπίζουν τα παιδιά για αργότερα μέσα στην χρονιά..!
Coming in 2018
Hear, hear!

Τα παλιά, τα κλασικά των 80s με τις αρθρώσεις σε αγκώνες, γόνατα και τη λαστιχένια μέ...
Cine-TV #94 σε K2