Έξυπνη ιδέα, ελλιπής υλοποίηση.

Εάν ένα είδος θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το πιο κοινότυπο του Steam, κάλλιστα θα μπορούσε να είναι αυτό των δισδιάστατων platformers. Κάθε μήνα δεκάδες νέες παρουσίες φιγουράρουν στις ψηφιακές προθήκες, με τη συντριπτική πλειοψηφία να αφορά είτε παντελώς ερασιτεχνικές, χομπίστικες προσπάθειες (που, ευτυχώς, συνήθως ζητούν ένα συμβολικό αντίτιμο) είτε κατιτίς πιο προσεγμένες παραγωγές, που όμως δυσκολεύονται να ξεχωρίσουν μέσα σε ένα τόσο πολυπληθές είδος. Το άγνωστο Light Fall αποτελεί μία φιλότιμη προσπάθεια που τράβηξε την προσοχή μας χάρη στην παρουσία μίας καινοτόμας gameplay ιδέας, επίτευγμα που ολοένα και σπανίζει στο είδος. Ως εκ τούτου, η Bishop Games πραγματικά αξίζει τα εύσημα για την επινόηση ενός φαινομενικά απλού μηχανισμού, που όμως είναι πρωτότυπος και τελικά αποδίδει το δικό του ρυθμό στο gameplay.

Δυστυχώς, όμως, είναι από αυτές τις περιπτώσεις που αποδεικνύουν ότι δεν αρκεί μία φρέσκια ιδέα από μόνη της για την επιτυχία, αλλά επιπλέον απαιτείται και η σωστή εκμετάλλευσή της προκειμένου να δομηθεί ένα πραγματικά αξιομνημόνευτο παιχνίδι. Καταρχάς, ας πούμε ότι αν και καλοδεχούμενη, η προσπάθεια του σεναριακού ντυσίματος του -κυριολεκτικά- σκιώδους κόσμου της Numbra τελικά δεν καταφέρνει να κερδίσει το ενδιαφέρον. Οι κοινότυπες και χιλιοειπωμένες αναφορές σε ένα αρχετυπικό κακό που προσπαθεί να εξοντώσει τον πληθυσμό του κόσμου, δύσκολα θα κρατήσουν το χέρι σας από το κουμπί του skip. Τουλάχιστον, έχει δοθεί μία προσοχή στην απόδοση, μέσω της σχετικά καλής δουλειάς του αφηγητή, δείχνοντας μία ευπρόσδεκτη προσπάθεια από μέρους των δημιουργών σε αυτόν τον τομέα -όσο και αν δεν τους πέτυχε στο τέλος.

Light Fall review 01

Αλλά ας περάσουμε στην ουσία του Light Fall που αφορά στο platforming. Εξαρχής προκαλεί θετική εντύπωση η όμορφη αίσθηση της ταχύτητας και της ομαλής κίνησης που έχει το ανθρωπόμορφο πλάσμα που ελέγχουμε, επιτρέποντάς μας να καλύπτουμε αποστάσεις με χάρη. Εκεί, όμως, που το παιχνίδι της Bishop Games πραγματικά κερδίζει τις εντυπώσεις είναι στην ειδική κίνηση που επιτρέπει στο πλάσμα να εμφανίζει πλατφόρμες πλησίον του.

Αν και η δημιουργία πλατφορμών δεν είναι κάτι νέο σε παιχνίδια του είδους (όπως έχουμε δει π.χ. στα Trine), στην προκειμένη περίπτωση η εφαρμογή του μηχανισμού είναι αρκετά διαφορετική, με αποτέλεσμα να φαντάζει ιδιαίτερα ξεχωριστή. Στο Light Fall οι πλατφόρμες που δημιουργούμε είναι πάντοτε σε σχήμα τετραγώνου, μεγέθους όσου και του χαρακτήρα μας. Επιπλέον, αυτές οι πλατφόρμες δημιουργούνται αυτομάτως είτε ακριβώς κάτω από τα πόδια του ήρωα είτε ακριβώς δίπλα του, επιτρέποντάς του να γαντζωθεί αυτομάτως επάνω τους.Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να πραγματοποιούμε εναλλάξ άλματα εις μήκος και πάνω από το κενό ή τις παγίδες, επιτρέποντάς μας παράλληλα να εκτελούμε αυτοστιγμεί νέα άλματα πάνω από τις νέες πλατφόρμες που εμφανίσαμε. Η ικανότητα να δημιουργούμε αυτούς τους κύβους ώστε να εκτινασσόμαστε διαρκώς, διατηρώντας έτσι αμείωτη την ταχύτητά μας, αφήνει μία ιδιαίτερα απολαυστική αίσθηση.

Light Fall review 02

Επιπλέον, αυτοί οι κύβοι λειτουργούν -εκτός από πλατφόρμες- και ως ασπίδες, που μας προστατεύουν από εχθρικά βλήματα, οδηγώντας σε ορισμένα αρκετά ενδιαφέροντα και απαιτητικά platforming κομμάτια. Ο βαθμός πρόκλησης είναι γενικά υψηλός, απαιτώντας πολλές φορές γρήγορα αντανακλαστικά, που με τη σειρά τους απαιτούν σωστό συντονισμό μεταξύ αποφυγών και ταυτόχρονης δημιουργίας πλατφόρμων στα σωστά σημεία. Η ευάλωτη φύση του χαρακτήρα μας σημαίνει ότι ένα χτύπημα είναι αρκετό για να οδηγηθούμε στο κοντινότερο checkpoint, το οποίο πολλές φορές ενδέχεται να μην είναι όσο κοντινό θα θέλαμε...

Ένα αρκετά μελανό σημείο του παιχνιδιού αφορά στα 3-4 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για να κάνουμε το respawn, κάτι που οδηγεί σε εκνευρισμό -ιδίως στα πιο απαιτητικά σημεία όπου ενδέχεται να χάνουμε επανειλημμένως. Περιέργως, το σχετικά αργό respawn φαίνεται να αποτελεί επιλογή της Bishop Games και όχι τεχνικό περιορισμό, καθώς πολύ απλά πρέπει να υπομένουμε ένα animation μικρής διάρκειας μεν, ανούσιο δε, προτού πάρουμε εκ νέου τον έλεγχο του πλάσματος. 

Light Fall review 03

Το σημαντικότερο μειονέκτημα, όμως, του Light Fall αφορά στην ελλιπή αξιοποίηση αυτού του έξυπνου μηχανισμού κυρίως λόγω του άχρωμου περιβαλλοντικού σχεδιασμού. Η διάρκεια δύσκολα θα ξεπεράσει τις 2-3 ώρες, όμως το πρόβλημα δεν είναι η διάρκεια αυτή καθ' αυτή, αλλά πολύ περισσότερο η ελλιπής φαντασία σε περιβαλλοντικούς κινδύνους και προκλήσεις που βρίσκουμε απέναντί μας. Ο σχεδιασμός των επιπέδων δεν καταφέρνει ποτέ να ξεπεράσει προβλέψιμες καταστάσεις και εμπόδια ή να προσφέρει ουσιαστική ποικιλία, δημιουργώντας τελικά την εντύπωση ενός ημιτελούς οικοδομήματος ή ενός διογκωμένου demo.

Τουλάχιστον υπάρχει μία σεβαστή προσπάθεια για replayability. Έπειτα από την ολοκλήρωση κάθε επιπέδου ξεκλειδώνεται η δύσκολη εκδοχή του, όπου προστίθενται διάφοροι νέοι περιβαλλοντικοί κίνδυνοι. Αν και πρόκειται για μια καλοδεχούμενη προσθήκη, η σχεδόν ολοκληρωτική απουσία από checkpoints πιθανότατα να απωθήσει πολλούς, καθώς ήδη στο normal επίπεδο τα respawns στα περισσότερα checkpoints έρχονται απανωτά. Εν κατακλείδι, το Light Fall χάνει την ευκαιρία να ξεχωρίσει μέσα από τα χέρια του, έχοντας μεν μία ενδιαφέρουσα gameplay ιδέα, η οποία ωστόσο αδυνατεί να ξεδιπλωθεί σε ένα πλήρες παιχνίδι, καταλήγοντας τελικά περισσότερο ως ένα πειραματικό πόνημα παρά ως ένα πλήρες παιχνίδι.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: PlatformerΔιάθεση: Ψηφιακή διανομή
Αριθμός παικτών: 1Ανάπτυξη: Bishop GamesΗμ. Έκδοσης: 26/04/2018
PEGI: 12Εκδότης: Bishop GamesΠλατφόρμες: PC, Nintendo Switch

Θετικά

  • Ωραίος και καινοτόμος gameplay μηχανισμός της δημιουργίας πλατφόρμων...

Αρνητικά

  • ...που όμως δεν αξιοποιείται επαρκώς από το σχεδιασμό των επιπέδων.
  • Μικρή διάρκεια.

Βαθμολογία

Η αγάπη του Νικόλα για το gaming ξεκίνησε από πολύ νωρίς χάρη στο Atari 2600. Έκτοτε, το πάθος του για τα βιντεοπαιχνίδια αυξήθηκε με γεωμετρικούς ρυθμούς με ιδιαίτερη έμφαση στο console gaming και ιδίως στα FPS, action-adventure και οτιδήποτε έχει την indie “ταμπέλα”. Ο κινηματογράφος έρχεται στην πολύ κοντινή δεύτερη θέση στα χόμπι του, παρακολουθώντας ένα μεγάλο εύρος ταινιών από την αξεπέραστη εποχή του ασπρόμαυρου σινεμά μέχρι τα blockbusters του "ψηφιακού" Hollywood.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

“Χρυσό” status για το Vampyr της Dontnod
Ολoκληρώθηκε η ανάπτυξη, έτοιμο προς κυκλοφορία.
Έρχεται το “The Hungering Deep” για το Sea of Thieves
Το πρώτο από τα έξι βασικά expansion του τίτλου.
Ξεκίνησε η Season 6 του For Honor
Με limited time mode και αρκετό νέο υλικό.
Το Battlefield επισκέπτεται τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο
Αυτό μαρτυρά νέο teaser trailer για το Battlefield V!
Πληροφορίες για το GameAthlon 2018
Επιστρέφει με άφθονο gaming, τουρνουά, cosplay, επιτραπέζια, δημιουργούς και YouTubers!
City of Brass
Χίλιες και μία νύχτ... εεε... προσπάθειες.
Ημερομηνία διάθεσης του Okami στο Nintendo Switch
Με πλήρη υποστήριξη των δυνατοτήτων της κονσόλας.
Οριστικά χωρίς campaign αλλά με BR mode το CoD: Black Ops 4
Όλες οι πληροφορίες που προέκυψαν από το reveal event.
Καθυστέρηση για το Skull & Bones της Ubisoft
Θα σαλπάρει το επόμενο οικονομικό έτος..

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

Τελευταία Σχόλια

Tέλεια!!
Και να μην χωράω, θα κάτσω να πλαντάξω να χωρέσω!
Μακάρι να βγεί καλό το συγκεκριμένο.
Μία ώριμη σκοτεινή ιστορία συν τίμιους gameplay μηχανισμούς εί...
ρεερ μίντιουμ είναι, ελπίζω να χωράς Νίκο! χαχαχ
Εγώ θέλω να ρωτήσω το εξής, με τόσους μεγάλους χορηγούς και με εισιτήριο εισόδου γιατί στο site ζητά...
To ροζ-φούξια θέλω! Μην μου πεις ότι είναι ρεερ λετζένταρι!
Για μερικά νανοσεκόντ ενθουσιάστηκα...αλλά μετά ήχησε στα αυτιά μου το νταμπστεπ και εμφανίστηκε μπρ...
Τον λόγο έχουν ΥouTubers, Influencers [...] και δημοφιλείς περσόνες

Τον λόγο θα τον έχουν, αλλά...
"yοutubers" και "influencers" από την Ελλάδα ας το αφήσω ασχολίαστο καλύτερα...
Σχετικά με το redesign, ελπίζουν τα παιδιά για αργότερα μέσα στην χρονιά..!
Coming in 2018
Hear, hear!

Τα παλιά, τα κλασικά των 80s με τις αρθρώσεις σε αγκώνες, γόνατα και τη λαστιχένια μέ...
Cine-TV #94 σε K2