Η Vicarious Visions παραδίδει μαθήματα στη Bungie.

Περάσαν κιόλας επτά μήνες από την αρχική κυκλοφορία του Destiny 2. Επτά μήνες που η κοινότητα του παιχνιδιού έχει μείνει απογοητευμένη από την Bungie και τις κινήσεις της να επαναφέρει στην παλιά του δόξα το franchise. Αλλαγή του time to kill, specific loot, νέους εχθρούς κ.α. ζητάει ο κόσμος που παίζει ακόμα το παιχνίδι, με ταχύτερο περπάτημα, reskin όπλων και επιστροφή παλιών περιοχών απαντάει η εταιρία. Έχει καταλήξει να είναι σχεδόν αστείο το πόσο περίτεχνα η Bungie συνεχίζει να αγνοεί τις συμβουλές των παικτών που θέλουν ένα καλύτερο μέλλον για το παιχνίδι και το franchise που αγάπησαν. Πασαλείμματα και αδιαφορία μυρίζει η υπόθεση του Destiny 2 από τον Σεπτέμβριο, μετά την αρχική κυκλοφορία, και πόσο μάλλον αργότερα με το πρώτο DLC. Επομένως, τα προγνωστικά δεν είναι καλά για το μέλλον του παιχνιδιού αλλά και την κυκλοφορία του δεύτερου expansion, ονόματι Warmind.

Παρόλα αυτά, και αντίθετα σε όλες τις προβλέψεις, το Warmind κυκλοφορεί και είναι μάλιστα αρκετά καλύτερο από αυτό που περίμεναν οι παίκτες. Φέρνει νέες δραστηριότητες, loot, strikes, lore, competitive πίστες, raid κ.α. Ο κόσμος σπεύδει να συγχαρεί τη Bungie για την πρώτη φορά που πραγματικά άκουσε τις συμβουλές του, μόνο και μόνο για να μάθει πως η εταιρία που κρύβεται πίσω από τη δημιουργία του Warmind expansion δεν είναι η Bungie αλλά η Vicarious Visions, η οποία μέχρι τώρα βοηθούσε την πρώτη σε διάφορα θέματα όσον άφορα το Destiny 2 -με σημαντικότερο τη δημιουργία του PC port. Φυσικά, έχοντας ως μέτρο σύγκρισης το πρώτο expansion, πλέον μπορούμε άνετα να καταλάβουμε τη δουλειά “Σαββατοκύριακου” που έγινε στο Curse of Osiris και να το συγκρίνουμε με το πραγματικό expansion της Vicarious, που φαίνεται να έχει σεβαστεί τους παίκτες και την ιστορία του παιχνιδιού και παρέδωσε κάτι αξιόλογο.

Destiny 2 Warmind review 01

Ο λόγος που και εμείς με τη σειρά μας δίνουμε τα εύσημα της οποιασδήποτε καλής κίνησης και κάλου σχεδιασμού του Warmind στη Vicarious Visions, είναι γιατί φαίνεται από την πρώτη στιγμή της νέας περιπέτειας των Guardian στους παγωμένους πόλους του Αρη, ότι το περιεχόμενο αυτό έχει φτιαχτεί με γνώμονα τον παίκτη και την εμπειρία του. Ναι, είμαστε λίγο ενθουσιασμένοι, αλλά ποιος μπορεί να μας κατηγορήσει; Έχοντας δει τι παρέδωσε στον κόσμο η Bungie με το πρώτο expansion και τι η Vicarious Vision με το δεύτερο, για την ίδια τιμή, είναι η μέρα με τη νύχτα. Σίγουρα δεν μιλάμε για κάτι αψεγάδιαστο, μιας και το Warmind έχει και αυτό ορισμένα προβλήματα, όπως η διάρκεια του campaign που δεν ξεπερνάει τις 2-3 ώρες (στην καλύτερη των περιπτώσεων), και η δυσκολία του, που για έμπειρους παίκτες είναι μηδαμινή.

Από την άλλη μεριά, δίκοπο μαχαίρι αποτελεί το γεγονός ότι εκ των τριών νέων strikes τα δύο είναι αποστολές στη βασική ιστορία ενώ το ένα exclusive για το PlayStation 4. Αυτό προσφέρει την απαραίτητη δυσκολία αλλά κάνει ανακύκλωση των περιοχών που έχουμε ήδη δει. Δυστυχώς, μια ομάδα τριών παικτών, ακόμα και με λίγες ώρες στην “πλάτη” της πριν από το expansion, θα "βγάλει" την ιστορία του σε ελάχιστες ώρες και θα μείνει με την ίδια, κενή αίσθηση που μείναμε όλοι μας όταν "σφάξαμε" σχεδόν πανεύκολα και τους δύο επικούς κακούς που είχε να προσφέρει το Warmind, έναν Θεό και τον γιο του Oryx, έναν από τους δυσκολότερους εχθρούς που έχουμε αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα.

Destiny 2 Warmind review 02

Επομένως, η ιστορία της Ana Bray και του Warmind Rasputin, που έχει ξυπνήσει και απειλείται από μια αρχαία φυλή Thrall που βρισκόταν παγωμένη εδώ και χιλιάδες χρόνια, έχει να προσφέρει πολύ λίγα από άποψη απλού, παραδοσιακού gameplay. Εδώ είναι που χάθηκε μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να μάθουμε περισσότερα για το νέο χαρακτήρα και το παρελθόν του, για το ποιος είναι ο Rasputin και γιατί απειλείται από τα Thralls, γιατί ο Nokris είναι ο εγκαταλειμμένος γιος του Oryx και πώς η αδελφή της Anna έγινε ο διάσημος, μυστηριώδης Exo-Sranger που γνωρίσαμε στο πρώτο παιχνίδι. Δυστυχώς, όλα αυτά δεν αφηγούνται μέσα από την ιστορία, είναι γνώσεις που θα πρέπει να αποκτήσει ο παίκτης διαβάζοντας το lore από 3rd party ιστοσελίδες και τυχαία αντικείμενα μέσα στο Destiny 2, και να αρκεστεί στο εντελώς επιφανειακό και "ξερό" lore που θέλει μια άγνωστη να δίνει εντολές για το πώς θα γλυτώσουμε τον Rasputin από την καταστροφή του.

Φεύγουμε, όμως, από την ιστορία και πάμε στην πραγματική ουσία του πακέτου, που δεν είναι άλλη από το περιεχόμενο και τις δραστηριότητες που προσφέρει στους παίκτες. Το Warmind κάνει πολύ καλά μερικά πράγματα, τόσο καλά που μας ξύπνησε αναμνήσεις από το Taken King Expansion του πρώτου παιχνιδιού. Επαναφέρει, λοιπόν, τη δυσκολία στο παιχνίδι μεσώ του escalation protocol, ενός νέου activity που απαιτεί συλλογική προσπάθεια περισσότερων από πέντε ατόμων για να καταφέρουν να περάσουν τα waves εχθρών και να έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν το πολυπόθητο loot. Τα πράγματα που έχουν γίνει σωστά εδώ είναι ότι οι εχθροί δεν χαρίζονται, είναι δύσκολοι, έχουν μηχανισμούς και πολύ health, και η επιβράβευση στο τέλος αξίζει τον κόπο. Αξίζει, γιατί βάζει επιτέλους τον παίκτη στο πολυπόθητο grind που τόσο πολύ έχει λείψει από το παιχνίδι, διότι ακόμα και μετά από τις εξαντλητικές μάχες των επτά διαφορετικών waves εχθρών, το παιχνίδι δεν εγγυάται στον παίκτη ότι θα πάρει loot.

Destiny 2 Warmind review 03

Για τους παλαιότερους παίκτες το Escalation Protocol θυμίζει Court of Oryx και Archon's Forge ενώ για τους νεότερους... εφιάλτη. Στο τελευταίο βοηθάει και το νέο σύστημα μέσω του οποίου ο παίκτης αυξάνει το light level του, μιας και πλέον είναι πολύ λίγες οι δραστηριότητες που δίνουν όπλα και πανοπλία μεγαλύτερη σε light από αυτή που έχει ήδη ο παίκτης. Επομένως, το Escalation Protocol δίνει ακόμα μια επιβράβευση στους παίκτες του. Σε γενικές γραμμές, το νέο mode είναι αυτό που χρειαζόταν το παιχνίδι, ένα δύσκολο mode που δεν είναι για όλους, επιβραβεύει τους τολμηρούς και ξεχωρίζει τους casual από τους hardcore παίκτες. To μόνο παράπτωμα είναι ότι αποτελεί mode που ενεργοποιείται από τον οποιοδήποτε, οποιαδήποτε στιγμή και για αμέτρητες φόρες χωρίς να χρειάζεται κάποιο ρούνο η κάποιο κλειδί την ίδια στιγμή που βρίσκεται στην patrol περιοχή του Mars.

Αυτό σημαίνει δύο πράγματα: αρχικά ότι μπορεί να το ενεργοποιήσει κάποιος την ίδια στιγμή που ένας παίκτης και η ομάδα του κάνουν public event ή μαζεύουν collectibles και δεν είχαν κανένα σκοπό να εμπλακούν σε μάχη με μερικούς από τους δυσκολότερους εχθρούς στο παιχνίδι και, εν συνεχεία, ότι αποτελεί δραστηριότητα για τουλάχιστον έξι παίκτες που βρίσκονται στα τελευταία light levels. Αλλά το παιχνίδι επιτρέπει μόνο ομάδες τριών να ταξιδέψουν σε patrol περιοχή, επομένως αν δεν τύχει να συναντήσουν άλλη μια ομάδα τριών, είναι σχεδόν αδύνατο να καταφέρουν να νικήσουν τους εχθρούς. Η πρόταση μας είναι πως θα έπρεπε το συγκεκριμένο mode να έχει δικό του server, να επιλέγεται μέσα από το menu και να επιτρέπει το σχηματισμό ομάδας έξι ατόμων όπως τα Raids.

Destiny 2 Warmind review 04

Και μιας και αναφέραμε τα Raids, το Warmind διαθέτει και αυτό το δικό του Raid, το οποίο ολοκληρώνει την περιπέτεια των παικτών στο Leviathan. Το Spire of Stars, όπως είναι το όνομά του, είναι από τα δυσκολότερα και πιο σαδιστικά raids που έχουμε δει στο παιχνίδι μέχρι σήμερα. Οι μηχανισμοί του είναι αρκετά πολύπλοκοι και απαιτούν τον απόλυτο συγχρονισμό και των έξι ατόμων στην ομάδα. Η σημαντικότερη αλλαγή σε σχέση με τα προηγούμενα raids, θα λέγαμε πως είναι τα πάρα πολλά βήματα που θα πρέπει να γίνονται από όλους τους παίκτες για να καταφέρουν εν τέλει να κερδίσουν το Boss. Παίκτες που ενδεχομένως να μην μπορούσαν να ελέγξουν καλά τον χαρακτήρα τους στον αέρα -οπότε προτιμούσαν στα raids να έχουν τη θέση του shooter που προστατεύει την ομάδα και κάνει damage/ καθαρίζει την πιστά από εχθρούς και απλά κάθεται σε μια πλατφόρμα- δεν υφίσταται πια, μιας και υπάρχουν στιγμές στο Spire of Stars που το παιχνίδι επιλέγει τυχαία ποιος πρέπει να “τρέξει” το μηχανισμό, ποιος πρέπει να "καθαρίσει" εχθρούς, ποιος πρέπει να ανοίξει πόρτες κ.λπ. Είναι το raid που οι παίκτες πρέπει να είναι πιο καλά συγχρονισμένοι από πότε αν θέλουν να καταφέρουν να νικήσουν.

Τέλος, πρέπει να αναφερθούμε σε μια ακόμα πολυπόθητη προσθήκη που φέρει το Warmind, αυτή των exotic quest και των collectibles. Μετά από επτά μήνες κυκλοφορίας, το παιχνίδι αποκτά collectibles, τα οποία είναι μάλιστα συνδεδεμένα με την απόκτηση όπλων. Ο παίκτης έχει έναν ακόμα λόγο να περιηγηθεί στον καινούριο πλανήτη και να εξερευνήσει όλες τις γωνίες του για να συλλέξει στοιχεία που θα τον βοηθήσουν να αποκτήσει μερικά πιο special όπλα.

Destiny 2 Warmind review 05

Και είναι αυτός ακριβός ο διαχωρισμός μεταξύ special και απλού που δίνει το κίνητρο στον παίκτη να κοιτάξει κάτω από κάθε πετρά και πίσω από κάθε γωνία για να βρει αυτό που ψάχνει. Είναι ο διαχωρισμός από τον casual που δεν θα έχει το τάδε όπλο, που του ζητάει να μαζέψει όλα τα collectibles σαν ένα από τα πέντε πολύ δύσκολα βήματα του quest. Είναι αυτό που δένει τα exotic quests με τα collecibles και τα κάνει σημαντικά και όχι μια ακόμα αγγαρεία. Το μόνο παράπτωμα στα των όπλων, είναι ότι ένας μεγάλος αριθμός αυτών επιστρέφει από το πρώτο παιχνίδι, και όσο σημαντικά και ισχυρά και αν είναι αυτά, θα θέλαμε να δούμε περισσότερα νέα όπλα πάρα επιστροφή παλιών, αγαπημένων.

Εν κατακλείδι, το Warmind είναι κάτι όμορφο, είναι κάτι που έχει φτιαχτεί με μεράκι που φαίνεται, μιας και έχουμε μέτρο σύγκρισης από το προηγούμενο expansion. Είναι το πραγματικό πρώτο κομμάτι ενός καλύτερου Destiny 2 γιατί είναι η στιγμή που ο παίκτης αρχίζει και έχει επιλογές και ξεχωρίζει ανάμεσα στο πλήθος. Οι casual παίκτες θα δυσκολευτούν να παίξουν escalation protocol, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να γίνει πιο εύκολο. Οι casual παίκτες θα δυσκολευτούν να κάνουν και τα πέντε βήματα για να πάρουν το exotic όπλο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το όπλο πρέπει να είναι σκουπίδ. Οι casual παίκτες δεν θα τελειώσουν ποτέ το νέο raid, αυτό δεν σημαίνει ότι το loot του δεν πρέπει να επιβραβεύσει αυτούς που θα τα καταφέρουν. Αυτό το expansion είναι η διαφοροποίηση μεταξύ casual και hardcore. Όχι, δεν έχει έρθει ακόμα η στιγμή να επιστρέψουν οι παίκτες που έφυγαν. Όχι, τα προβλήματα δεν εξαφανίστηκαν (ίσα, ίσα που ακόμα και το ίδιο το expansion έχει τα δικά του). Απλά, ήρθε η στιγμή οι παίκτες που κράτησαν το παιχνίδι ζωντανό εδώ και επτά μήνες να καυχηθούν για τις δυνατότητές τους.


 

Τσέκαρε το βίντεο

Ταυτότητα παιχνιδιού

Edition: N/AGenre: ActionΔιάθεση: I.G.E.
Αριθμός παικτών: 1-8Ανάπτυξη: BungieΗμ. Έκδοσης: 06/09/2017
PEGI: 16Εκδότης: ActivisionΠλατφόρμες: PS 4, Xbox One, PC

Θετικά

  • Oι Hardcore παίκτες θα αισθανθούν ότι το παιχνίδι έχει κάτι παραπάνω να τους προσφέρει.
  • Το Escalation Protocol είναι σαδιστικά δύσκολο… και μας αρέσει.
  • Το νέο Raid θελει τον καλύτερο δυνατό συγχρονισμό μεταξύ 6 ατόμων.
  • Exotic quests και collectibles: “the sequel”.
  • Η επιστροφή του grind για loot.

Αρνητικά

  • To campaign είναι μια χαμένη ευκαιρία.
  • Ανακύκλωση περιοχών του campaign στα strikes.
  • To πραγματικό του περιεχόμενο δεν είναι για όλους τους παίκτες.
  • Επιστροφή παλιών όπλων αντί για δημιουργία καινούργιων.

Βαθμολογία

Η αρχη έγινε ένα κυριακάτικο πρωινό μπροστά από μια μικρή CRT τηλεόραση με την δεσποινίδα Croft στην πρώτη κονσόλα της Sony. Έκτοτε τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ και τα online πεδία μάχης των FPS παιχνιδιών κερδίζουν κατά κράτος στις προτιμήσεις του. Όταν οι περιστάσεις το απαιτούν και οι κυκλοφορίες μεγάλων single player only παιχνιδιών αρχίζουν να συσσωρεύονται, κλείνει το router και απολαμβάνει αυτά τα παιχνίδια εξίσου. Του αρέσουν οι τηλεοπτικές σειρές όσο και τα βιντεοπαιχνίδια.

Σχετικά άρθρα βάσει tags

“Χρυσό” status για το Vampyr της Dontnod
Ολoκληρώθηκε η ανάπτυξη, έτοιμο προς κυκλοφορία.
Έρχεται το “The Hungering Deep” για το Sea of Thieves
Το πρώτο από τα έξι βασικά expansion του τίτλου.
Ξεκίνησε η Season 6 του For Honor
Με limited time mode και αρκετό νέο υλικό.
Το Battlefield επισκέπτεται τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο
Αυτό μαρτυρά νέο teaser trailer για το Battlefield V!
Πληροφορίες για το GameAthlon 2018
Επιστρέφει με άφθονο gaming, τουρνουά, cosplay, επιτραπέζια, δημιουργούς και YouTubers!
City of Brass
Χίλιες και μία νύχτ... εεε... προσπάθειες.
Νέο gameplay από το Kingdom Hearts 3
Ο Sora και η παρέα του εν δράσει.
Το No Man’s Sky έρχεται και στο Xbox One
Μέσα στον Ιούλιο με υποστήριξη multiplayer.
Gameplay trailer για το Onrush
Παρουσίαση των... καταστροφικών αρετών της ομαδικής εργασίας.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία:

Πρέπει να συνδεθείς για να σχολιάσεις

Άτομα σε αυτή τη συζήτηση

  • Α υπεροχη η bungie, βεβαια. Αντε στο επομενο dlc ετσι οπως το παει μπορει να χτυπησει και καλο βαθμο. Παντα με σεβασμο προς τον καταναλωτη.
    https://www.youtube.com/watch?v=sRTIHJw4NdE

    Τελευταία τροποποίηση σχολίου στις Περίπου πριν από 6 ημέρες από katamaran
  • Εγώ δεν ξαναμιλάω για Destiny γιατί θα (ξανα)γίνω κακός.
    Καλή διασκέδαση λοιπόν στους πίστούς της σειράς μιας και το dlc έχει θετικά σημεία που θα ικανοποιήσουν τους σκληροπηρυνικούς σύμφωνα με τα λεγόμενα του Θάνου.

  • Διαβάζοντας τον υπότιτλο,σκέφτηκα,λες να ήρθε η ώρα να παίξω Destiny 2;Τελικά,δεν είδα κάτι για μένα.Θα μείνω με τις θετικές εντυπώσεις που είχα από το The Taken King.

  • Θα συμφωνήσω με τα περισσότερα Θάνο στα του review.Είναι μία βαθιά ανάσα και για μας και για τη Bungie.Με το EP νιώθεις πλέον πως απείλησε. Τα heroic strikes με τα modifiers έχουν γίνει πιο fun από ποτέ.Μειώθηκε δραστικά το time to kill.Το exploration και τα quests θέλουν χρόνο, χωρίς να είναι απαραίτητα βαρετά.Επιτέλους ranking στο PvP.Exotics(όχι αρκετά) που είναι EXOTICS.Μένουν να γίνουν και άλλα.Αλλά έχω την αίσθηση πως με το Destiny, πάντα θα ζητάμε.
    Παραδόξως μου άρεσε πως κάποια campaign misions έγιναν strikes.Και ο Nokris και ο Xol ήταν εντυπωσιακά καλοσχεδιασμένοι για να μην τους ξαναδούμε.
    Το raid δεν το πλησίασα γιατί μετά βίας χτίζω το light φτάνοντας στο 349.Το γεγονός όμως πως, από όσα έχω δει και διαβάσει, απαιτεί εκπληκτικά skills συνεργατικότητας και όχι απαραίτητα DPS είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.Εμένα μου θύμισε αρκετά challenge του Aksis.Δεν δικαιολογεί μ@κ@κία ούτε για δευτερόλεπτο.Είναι όμως end game content και έτσι πρέπει να είναι.
    Σαν τελευταίο θα πω πως ακόμα και έτσι όπως είναι το D2 σήμερα, αν κάποιος επιλέξει να ασχοληθεί για πρώτη φορά μαζί του, θα απολαύσει 40-50 ώρες εκπληκτικού gun play από, ίσως, το καλύτερο fps της εποχής του.Με τα πολύ καλά του και τα πολύ κακά του.

    ΥΓ.: αξίζει ένα stream σε raid.Εξήγηση μηχανισμών και ήχος από το chat.Αλλιώς μόνο για souls θα μας λένε εδώ μέσα:p:p:p

Τελευταία Σχόλια

ΝΑΙ Γ*&*Ω! (ελληνιστί F*&K YEAH)
Ανυπομονώ να ξαναδώ εκατοντάδες νέους, ο ένας πάνω στον άλ...
Πάμε να συνεχίσουμε λοιπόν το speedrun αυτό!
Μπήκα σαν melkor και τώρα....

Από katamaran.
Tέλεια!!
Και να μην χωράω, θα κάτσω να πλαντάξω να χωρέσω!
Μακάρι να βγεί καλό το συγκεκριμένο.
Μία ώριμη σκοτεινή ιστορία συν τίμιους gameplay μηχανισμούς εί...
ρεερ μίντιουμ είναι, ελπίζω να χωράς Νίκο! χαχαχ
Εγώ θέλω να ρωτήσω το εξής, με τόσους μεγάλους χορηγούς και με εισιτήριο εισόδου γιατί στο site ζητά...
To ροζ-φούξια θέλω! Μην μου πεις ότι είναι ρεερ λετζένταρι!
Για μερικά νανοσεκόντ ενθουσιάστηκα...αλλά μετά ήχησε στα αυτιά μου το νταμπστεπ και εμφανίστηκε μπρ...