Ταυτότητα

Warriors: Legends of Troy

Warriors: Legends of Troy

Edition: N/A Genre: Hack 'n' Slash Διάθεση: CD Media
Αριθμός παικτών: 1-2 Ανάπτυξη: Koei Canada Ημ. Έκδοσης: 18/03/2011
PEGI: 18 Εκδότης: Tecmo Koei Πλατφόρμες: Xbox 360, PlayStation 3


Από Έπος... Τραγωδία

Κατά ένα περίεργο λόγο η σειρά Dynasty Warriors παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλής στην χώρα του Ανατέλλοντος Ήλιου, δίνοντας την ευκαιρία στην Koei να αναπτύσσει συνεχώς νέα κεφάλαια και spin-offs. Ο κεντρικός πυρήνας του πρώτου τίτλου εύλογα δίνει την εντύπωση πως έχει μείνει αναλλοίωτος στην πολυετή πορεία του franchise, προσφέροντας ελάχιστες βελτιώσεις και προσθήκες σε κάθε ένα από τα δεκάδες κεφάλαια της σειράς και των παραπλήσιων τίτλων της. Παρά τις μέτριες –κατά κύριο λόγο- βαθμολογίες από τον Τύπο, η ιαπωνική εταιρία δεν έχει λόγο να πτοηθεί, δεδομένου ότι κάθε τίτλος που εκδίδει αποτελεί σχεδόν σίγουρη εμπορική επιτυχία για τη χώρα της. Μάλλον αναλογιζόμενη πως το καταναλωτικό κοινό της Γηραιάς Ηπείρου και της Αμερικής δύσκολα μπορεί να ταυτιστεί με την ταραχώδη περίοδο των τριών βασιλείων ή τις διαστημικές συρράξεις μεταξύ anime ρομπότ, η Koei θέλησε να δώσει “δυτικό ύφος” στο νέο της τίτλο, ώστε να προκαλέσει τα βλέμματα ενός ευρύτερου κοινού.

Η Koei Canada (Fatal Inertia) λοιπόν, επωμίστηκε αυτό το δύσκολο έργο, αποφασίζοντας τελικά να μας μεταφέρει σε μία εξαιρετικά γνώριμη μυθική (ή μήπως όχιq) μάχη της Αρχαίας Ελλάδας. Η επιλογή του δεκαετή Τρωικού Πολέμου δύσκολα θα μπορούσε να μας αφήσει ασυγκίνητους, έχοντας την περιέργεια να δούμε σε τι βαθμό, αυτή τη φορά, παραποιήθηκαν τα αρχαία κείμενα καθώς και τη διαφημισμένη “δυτική αύρα” που θα φέρει ο νέος τίτλος της Koei.

“Οπποίον κ’ είπησθα έπος, τοίον κ’ επακούσαις”

WARRIORSLEGENDSOFTROY_SCREENSHOT01-thumb.jpgΔύσκολα θα μπορούσαμε να προσεγγίσουμε δίχως καχυποψία τη νέα ψηφιακή εκδοχή του Ομηρικού Έπους, δεδομένου ότι ουκ ολίγες φορές έχουμε δει να διαστρεβλώνονται χαρακτήρες και καταστάσεις στις μεταφορές μύθων και γεγονότων μέσω τηλεοπτικών και κινηματογραφικών παραγωγών αλλά και βιντεοπαιχνιδιών. Ευτυχώς, η Koei Canada μπόρεσε να διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό τα τεκταινόμενα της ελληνικής εκστρατείας, σε ένα σενάριο στο οποίο δεν αποφεύγει την εισαγωγή δικών της στοιχείων, που σχετίζονται άμεσα με το τμήμα του gameplay. Ωστόσο, τα στοιχεία αυτά είναι μεμονωμένα, καταφέρνοντας τελικά να προσφέρει μία σχετικά πιστή αν και ιδιαίτερα περιληπτική εκδοχή του Τρωικού Πολέμου.

Εννοείται βέβαια ότι οποιοσδήποτε επιθυμεί να μάθει για την ιστορία και τους χαρακτήρες που περιστρέφονται γύρω από τα μάτια της Ωραίας Ελένης, θα πρέπει να απευθυνθεί σε άλλες πηγές. Το Legends of Troy είναι ένα παιχνίδι, και σε καμία περίπτωση δεν είναι σε θέση να δώσει εκτενείς πληροφορίες, ενώ οι περιληπτικές και σποραδικές αναφορές που γίνονται σε καταστάσεις και πρόσωπα δεν επαρκούν στο ελάχιστο για την πλήρη κατανόησή τους.

WARRIORSLEGENDSOFTROY_SCREENSHOT02-thumb.jpg Η αφήγηση της δεκαετούς πολιορκίας γίνεται -κατά βάση- μέσω της προβολής όμορφων εικόνων που δείχνουν σαν να προέρχονται από παραστάσεις αρχαιο-ελληνικών αμφορέων, συνοδευόμενες από τη φωνή του αφηγητή. Η αρκετά καλή δουλειά του αφηγητή, ο οποίος προσπαθεί να αποδώσει ονόματα χαρακτήρων και πόλεων με ελληνική προφορά –χαρίζοντας άθελά του κωμικές προσφωνήσεις-, σε συνδυασμό με τις όμορφες αναπαραστάσεις των αμφορέων, αποτελούν το μοναδικό θετικό στοιχείο του σεναρίου και γενικότερα του παιχνιδιού.

Οι υπόλοιπες cut-scenes που βλέπουμε δείχνουν σαν να προέρχονται από προηγούμενη γενιά συστημάτων. Ο σχεδιασμός των CGI βίντεο κυμαίνεται σε επίπεδα που είναι κάτω του μετρίου, προσφέροντας έντονα μηχανικά animations αλλά και lip-synching που δεν καταφέρνει να συμβαδίσει με τις ομιλίες.

WARRIORSLEGENDSOFTROY_SCREENSHOT03-thumb.jpgΟ ίδιος ο σχεδιασμός των χαρακτήρων στερείται φαντασίας ενώ και οι ηθοποιοί που επιλέχτηκαν για την απόδοση των ομιλιών δε δείχνουν να ταιριάζουν σε πολλά μοντέλα. Εκτός των παραπάνω, η δουλειά των ηθοποιών είναι εξαιρετικά υπερβολική στις περισσότερες περιπτώσεις, κάτι που φαίνεται ως μία απέλπιδα προσπάθεια να προσδώσουν συναίσθημα στις φωνές τους. Ενώ λοιπόν η ιστορία παραμένει στο μεγαλύτερο ποσοστό της αναλλοίωτη, τα CGI δεν καταφέρνουν να εκπληρώσουν σε καμία περίπτωση το δύσκολο έργο της απόδοσης του Τρωικού Πολέμου. 

"Ω πόποι, η μέγα πένθος Αχαιίδα γαίαν ικάνει” 

Σε αντίθεση με τα Dynasty Warriors, το Legends of Troy δεν μας επιτρέπει να επιλέξουμε χαρακτήρα στο campaign αλλά, αντίθετα, η γραμμική πορεία των αποστολών εναλλάσσει τους ρόλους μας μεταξύ οκτώ συνολικά ηρώων ανάμεσα από τους Τρώες και τους Έλληνες.

WARRIORSLEGENDSOFTROY_SCREENSHOT04-thumb.jpgΟ Έκτορας, ο Οδυσσέας, ο Αχιλλέας, ο Πάρης και άλλοι γνωστοί χαρακτήρες θα μοιραστούν τις πολυάριθμες αποστολές του τίτλου, αδυνατώντας, ωστόσο, να προσφέρουν κάτι παραπάνω από μία αμυδρά υποψία ποικιλίας στο gameplay. Ο χειρισμός βασίζεται στο κλασσικό μοντέλο, όπου στο επιθετικό κομμάτι έχουμε τις γρήγορες και αργές επιθέσεις -καθώς και τη δυνατότητα να “σπάμε” την άμυνα του αντιπάλου, συνήθως με τη χρήση της ασπίδας μας. Το σημαντικότερο πρόβλημα έγγυται στο σύστημα των combos, το οποίο είναι απελπιστικά ρηχό, καθώς οι συνδυασμοί μεταξύ των χτυπημάτων αναλώνονται στο συνεχόμενο πάτημα των γρήγορων επιθέσεων για να επιτύχουμε το μάξιμουμ των έξι διαδοχικών χτυπημάτων και έχοντας ως μόνη ξεχωριστή επιλογή το πάτημα της αργής επίθεσης ανάμεσα στις γρήγορες επιθέσεις.

{PAGE_BREAK}

Όπως είναι φυσικό, το button mashing, για άλλη μία φορά σε τίτλο της Koei, είναι ανελέητο, δίχως να παρουσιάζεται ίχνος στρατηγικής και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό από τα υπόλοιπα franchise της. Το Legends of Troy είναι ο ευκολότερος τίτλος των hack ‘n’ slash τίτλων της εταιρίας και ταυτόχρονα ο πιο απλουστευμένος της. Τα ζητούμενα σε κάθε επίπεδο αναλώνονται συνήθως στη πορεία μας έως ένα συγκεκριμένο σημείο του χάρτη, προκειμένου να σκοτώσουμε έναν αριθμό αντιπάλων ή να αντιμετωπίσουμε κάποιον εχθρικό ήρωα. Σε αντίθεση με το χάρτη των Dynasty Warriors, όπου συχνά έπρεπε να εστιάζουμε την προσοχή μας σε μάχες που εξελίσσονταν σε διάφορα σημεία, δημιουργώντας –έστω και ελάχιστα- την αίσθηση μίας τεράστιας σύγκρουσης στρατών, εδώ αυτό το στοιχείο απουσιάζει πλήρως, αφαιρώντας και το μοναδικό ψήγμα στρατηγικής που θα μπορούσε να υπάρχει στα ευμεγέθη επίπεδά του.

Κάθε επίπεδο είναι γεμάτο με εκατοντάδες εχθρούς, οι οποίοι περιμένουν υπομονετικά να σφαγιαστούν. Οι στρατιώτες που μας συνοδεύουν, καθώς και οι εχθροί, είναι ελαφρώς πιο επιθετικοί από ό,τι έχουμε συνηθίσει αλλά και πάλι δημιουργούν την ορθή αίσθηση πως απλά στέκονται αγνώμονες για τη μοίρα που τους περιμένει, με την τεχνητή νοημοσύνη για άλλη μία φορά να είναι ανύπαρκτη. Ορισμένοι τύποι αρχηγών μόνο υπάρχουν για να μας αναγκάσουν να χρησιμοποιήσουμε την ασπίδα μας σε ορισμένα μεμονωμένα σημεία, χωρίς όμως να αποτελούν κάποια σοβαρή πρόκληση.

WARRIORSLEGENDSOFTROY_SCREENSHOT05-thumb.jpgΗ κατάσταση αλλάζει λίγο όταν κληθούμε να αντιμετωπίσουμε κάποιον αντίπαλο ήρωα, σημείο όπου όλοι οι στρατιώτες σχηματίζουν με τα σώματά τους μία κυκλική αρένα, επιτρέποντάς μας να πολεμήσουμε ένας προς ένας. Και εδώ οι μάχες είναι αρκετά εύκολες καθώς το μόνο που απαιτείται είναι η προσοχή των αντίπαλων επιθέσεων, ώστε να προλάβουμε με σχετική άνεση το μπλοκάρισμά τους, προκειμένου να αρχίσουμε έναν καταιγισμό χτυπημάτων και στη συνέχεια να επαναλάβουμε τη διαδικασία για το υπόλοιπο της μάχης.

Ως μία ύστατη προσπάθεια προσέγγισης του “δυτικού κοινού” η Koei Canada ενσωμάτωσε ορισμένες συγκρούσεις με μυθικά τέρατα, μεταξύ των οποίων ένας κύκλωπας και ένας γρύπας, η εκτέλεση των οποίων συνοδεύεται με ορισμένα από τα πιο χλιαρά QTEs που έχουμε δει, επηρεασμένα σαφέστατα από τη σειρά των God of War τίτλων.

WARRIORSLEGENDSOFTROY_SCREENSHOT06-thumb.jpgΗ έλλειψη οποιασδήποτε ανταμοιβής για την εξόντωση απλών στρατιωτών είναι έκδηλη, ωθώντας μας τελικά στο απλό προσπέρασμά τους προκειμένου να φτάσουμε νωρίτερα στην αποστολή μας, από τη στιγμή μάλιστα που το ρηχό σύστημα επιθέσεων γίνεται πολύ γρήγορα κουραστικό. Η μόνη ανταμοιβή εντοπίζεται στο τέλος κάθε επιπέδου, όπου εκπληρώνοντας τις δύο ή τρεις δευτερεύουσες αποστολές, κερδίζουμε κρυφά αντικείμενα και παραπάνω “Kleos”, το νόμισμα του τίτλου δηλαδή που χρησιμοποιείται για την αγορά των εν λόγω αντικειμένων. Αυτά προσφέρουν ορισμένες επιπλέον ιδιότητες, όπως τη μείωση της ζημιάς από τα βέλη, δυνατότερες επιθέσεις σε αρχηγούς κ.λπ. χωρίς ωστόσο να κρίνονται ικανά να προσφέρουν βάθος στον εξοπλισμό του χαρακτήρα.  

Οπτικός τομέας και τελικά συμπεράσματα 

Στα του τεχνικού τομέα το πόνημα της Koei Canada δεν τα πάει καλύτερα. Τα περιβάλλοντα είναι απλοϊκά σχεδιασμένα και χωρίς ιδιαίτερη ποικιλία μεταξύ τους, μεταφέροντας μας συνεχώς σε προβλέψιμα στενά μονοπάτια που οδηγούν σε άδειες ανοιχτωσιές, ιδανικές για την επίδειξη απεικόνισης δεκάδων αντιπάλων, που πλέον δεν είναι σε θέση να εντυπωσιάσει.

 

Οι ήρωες που χειριζόμαστε είναι σχετικά καλά σχεδιασμένοι, ωστόσο, το ίδιο δεν ισχύει για τους απλούς στρατιώτες. Ευτυχώς, τα pop-up απουσιάζουν πλήρως, όπως επίσης ο ρυθμός ανανέωσης των καρέ δεν έπεσε ποτέ σε όλη την πολύωρη...οδύσσειά μας, εντούτοις, αυτό επιτυγχάνεται –όπως φαίνεται έντονα- χάρη στη μέτρια μηχανή γραφικών.

WARRIORSLEGENDSOFTROY_SCREENSHOT07-thumb.jpgΤο αίμα δεν απουσιάζει από το Legends of Troy, στοιχείο που γρήγορα χάνει τη βίαιη αίγλη του έπειτα από το χιλιοστό πάτημα του κουμπιού της επίθεσης. Η δυνατότητα της βίαιης εξόντωσης οποιουδήποτε εχθρού που έχουμε ζαλίσει, χάνει πολύ γρήγορα την οπτική και –κυρίως- πρακτική της αξία, όταν το μόνο που θέλουμε είναι να εκτελούμε όσο το δυνατόν περισσότερους εχθρούς με ένα χτύπημα και όχι να περιμένουμε να δούμε για πολλοστή φορά τα ίδια 3-4 “ατομικά” animations εκτέλεσης.

Εν κατακλείδι, η Koei Canada σίγουρα δεν καταφέρνει να προσελκύσει το ξεχωριστό κοινό που στόχευε, προσφέροντας έναν τίτλο που πολύ δύσκολα θα μπορέσει να τραβήξει τα βλέμματα ακόμα και στη γενέτειρα του Oμήρου. Το Warriors: Legends of Troy μπορεί να είναι μία από τις πιο πιστές μεταφορές αρχαίου ελληνικού μύθου/ ιστορίας, με τα όποια προβλήματα έχει στις cut-scenes, αλλά είναι επίσης μία δημιουργία που όχι μόνο δεν φέρνει καμία εξέλιξη στο κυρίαρχο είδος της Koei, αλλά αντίθετα το πάει αρκετά βήματα πίσω. Υπομονή λοιπόν μέχρι το Dynasty Warriors 7 για όσους επιθυμούν να... ιδρώσουν πάνω στα κουμπιά του gamepad.

Νικόλας Μαρκόγλου

Θετικά

  • Ελάχιστες, αλλά τουλάχιστον σωστές, πληροφορίες για το μύθο του πολέμου της Τροίας
  • Η αφήγηση μέσω των παραστάσεων στους αμφορείς είναι αρκετά καλή

Αρνητικά

  • Υπεραπλούστευση της συνταγής της Koei
  • Απελπιστικά αδιάφορο οπτικά
  • Μηδενική ανταμοιβή για την εξόντωση των στρατιωτών που μας οδηγεί στο απλό προσπέρασμά τους

Βαθμολογία

Σχόλια Χρηστών (57 σχόλια)
  • LIONHEART LIONHEART 30 Μαΐου 2011  | 19:38

    επειδη το ελιωσα της τελευταιες μερες τον συγκεκρυμενο τιτλο και ειληκρινα παιχνιδια του τυπου dynasty warriors δεν μου αρεσουν ..Το troi ειναι παρα πολυ καλο !! 1) ειναι πιστο στην ιλιαδα με μεγαλες αναφορες σε ολους τους ηρωες του ομηρικου επους
    2) εχει ικανοποιητικη διαρκεια 10 ωρων και δεν κουραζει..
    3) εχει πολυ καλο συστημα μαχης (αν και θα ηθελα παραπανω κινησεις και ιδιαιτερες ικανοτητες στον καθε χαρακτηρα)
    4)εχει rpg στοιχεια
    δεν θελω να παρω θεση για το review και ουτε να την πω αλλα εχει παρεξηγηθει εντονα δοκιμαστε το σιγουρα δεν θα απογοηυτειτε

  • papadim86 papadim86 16 Απριλίου 2011  | 19:03

    δεν ειναι για αγορα μονο για ενοικιαση.
    μετριο και κραταει ενα απογευμα.

  • valkon_gamer valkon_gamer 11 Απριλίου 2011  | 17:30

    αχχχχ επιτέλους βγάλανε ένα game και για το ps1.... ωχ για μια στιγμή!!!

  • teleiotis teleiotis 04 Απριλίου 2011  | 14:00

    Νομίζω οτι για τους περισσότερους Έλληνες Gamers ένα "Ελληνικό" game ανεβάζει την απόλαυση λόγω story κατα πολύ , κάτι που πρέπει να εκλαμβάνεται απο τους Έλληνες reviewers. Είναι κρίμα που πολοί Έλληνες δεν έζησαν την εμπειρία του Rise Of The Argonaughts λόγω κακών reviews όταν λόγω Ελληνικότητας του Gamer η εμπειρία είναι πολλαπλάσια σε σημείο που υπερκαλύπτει όποια Glitches και προβλήματα Gameplay. Θέλω να δώ κι άλλα τέτοια παιχνίδια και θέλω να δώ στήρηξη και αγάπη απο τα Ελληνικά ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ μέσα σε τέτοιες προσπάθειες, όχι θάψιμο. γνώμη μου..

  • Throrin Throrin 03 Απριλίου 2011  | 19:22

    admin μιας και είμαι ένας από αυτούς που έκριναν αυτό το review θα ήθελα να πω ότι ένα κακό game δεν σημαίνει ότι πρέπει να έχει ένα κακό review. Δεν θα πρέπει επειδή το παιχνίδι πιστεύουμε ότι είναι κακό να βάζουμε ως αρνητικά τα μόνα θετικά που έχει ακόμη κι αν αξίζει 1. Αυτό είναι αυτό που δεν μου άρεσε στο review.

  • admin admin 03 Απριλίου 2011  | 17:48

    Όπως το είπες, ο γραπτός λόγος πολλές φορές αποδίδει λανθασμένα τις σκέψεις. Αλλά δεν είναι δύσκολο να γίνει αντιληπτό, πως ποτέ δεν είπα ότι κάποιος reviewer "αποφασίζει" ή όχι για την αγορά. αλλά ότι βοηθάει όσο μπορεί. Και θα ήθελα να μην είμαστε απόλυτοι στο ότι όσοι δεν το έπαιξαν λένε ότι είναι ανούσια αγορά και ΟΛΟΙ όσοι το έπαιξαν λένε ότι είναι καλό. Αυτό δεν ισχύει σε καμία περίτπωση. Και επαναλαμβάνω. Μέσα στην υποκειμενικότητα του κάθε ενός εξ ημών- τα γούστα και τα θέλω- το άσπρο ΔΕΝ μπορεί να βαφτιστεί μαύρο. Το Warriors είναι ένα κακό παιχνίδι, που έχει ορισμένα στοιχεία αρεστά σε κάποια συγκεκριμένη μερίδα του κοινού. Ασχέτως αν συμφωνούμε με τον reviewer σε ένα γενικότερο πλαίσιο παράθεσης κειμένου ή όχι. Και θα παρακαλούσα θερμά όλους τους φίλους να λήξουμε εδώ την ατέρμονη αυτή συζήτηση. Είπαμε, κριτήριο έχουν όλοι, δοκιμάζουν και επιδοκιμάζουν ένα προϊόν ή το αντίθετο. Ευχαριστώ

  • Blimp Blimp 03 Απριλίου 2011  | 17:01

    Ο γραπτος λογος πολλες φορες δε μπορει να αποδωσει ολα τα απαραιτητα στοιχεια επικοινωνιας. Προσωπικα δεν ενταθηκα με τη συζητηση και μ αρεσει να ξετυλιγω το κουβαρι για να δω οσα περισσοτερα μπορω.
    Στο προκειμενο review διαφωνω με την παραθεση της κριτικης. Μου φανηκε περαν του δεοντος προσωπικη και καπως βιαστικη. Αυτην την εντυπωση ενισχυει η αντιδραση των αναγνωστων: Οσοι δεν επαιξαν το παιχνιδι το βαφτισαν αμεσως κακο και "πεταμενα λεφτα" κι οσοι το επαιξαν διαφωνησαν σχεδον με ολα τα κριτηρια που παρατεθησαν. Αρα κατι οντως δεν πηγε καλα εκει. Εγω - δεν κρυβω - ειμαι υποψηφιος αγοραστης του τιτλου και βλεπω οτι η αποφαση αγορας ειναι ειλημμενη. Απο αλλον. Δε χρειαζεται ενας reviewer να αποφασισει για τον gamer τι να αγορασει και τι οχι (εστω και εμμεσα), απλα να παραθεσει κριτικη του τιτλου με τετοιον τροπο ωστε η τελικη αποφαση να μενει στον gamer.

    Ολα αυτα χωρις ενταση και προσωπικες διαφορες. Ειμαι ουτως η αλλως καινουριος εδω.

  • admin admin 03 Απριλίου 2011  | 16:34

    Εγώ θα πρότεινα να ηρεμήσετε λίγο και να απολαύσετε το παιχνίδι που αγοράσατε. Ο Νικόλας αυτό είδε, αυτό έκρινε αυτό μετέφερε, αυτό που διαβάσατε. Απλά πράγματα. Είπαμε και πιο πριν, αν δεν σας καλύτπουμε, διαβάστε άλλα reviews που ίσως αναφέρουν αυτά που θέλετε να διαβασετε. Απλά θα πω να μην προσπαθείτε να κάνετε το άσπρο-μαύρο, το παιχνίδι είναι ΚΑΚΟ. Δεν ειναι για 4; Απολύτως σεβαστή άποψη, αλλά δεν μπορώ να βλέπω υπεράσπιση ωσάν να "θαψαμε" το "έπος" που ήρθε για να αλλάξει τα δεδομένα στα hack 'n slash παιχνίδια. Μιλάνε κάποιοι φίλοι για ευθύνη και παραπληροφόρηση. Νομίζετε ότι είναι πιο υπεύθυνο να θεοποιείτε ένα κακό παιχνίδι, που ο Χ αναγνώστης θα τρέξει να αγοράσει διαβαζοντας τα διθυραμβικά σχόλια που ίσως κάποιοι κάνουν; Ρε παιδιά, εμείς gamers είμαστε και προσπαθούμε να βοηθήσουμε εσάς, να σας προστατέψουμε από κακές αγορές. Τίποτα περισσότερο. Από εκεί και πέρα, εσείς παίρνετε την τελική απόφαση για το πού θα αφήσετε τα πολύτιμα χρήματά σας. Όλα αυτά με απόλυτο σεβασμό σε όσους διαφωνούν με το κείμενο ή την πολιτική του GameOver.

    edit: Το Warriors είχε 44 μέσο όρο στο metacritic πριν το δικό μας review.

  • Blimp Blimp 03 Απριλίου 2011  | 15:09

    @jtaut
    Θεωρει ο καθενας οτι ΘΑ κλαψει τα λεφτα του βάσει του review που διαβασε. Ρωταω λοιπον ξανα και ξανα, ειναι ετσι τα πραγματα; ΘΑ κλαψω οντως τα λεφτα μου αν το παρω; Σ ενα review ψαχνω τη γνωμη του reviewer και με ενδιαφερει. Θελω ομως κι αντικειμενικη θεωρηση, οχι μονο γνωμη.

    Επισης, εκανα την καρδια μου πετρα κι ειδα τον μεσο ορο του metacritic (το συγκεκριμενο site νομιζω περισσοτερο θετει, παρα δειχνει τον μεσο ορο). Ειδα εκει οτι σημαντικο ρολο στον μεσο ορο επαιξε και το εν λογω review.

  • jtout jtout 03 Απριλίου 2011  | 14:39

    @blimb Αν αναφέρεσαι στο σχόλιο του admin πιο πάνω, έχεις καταλάβει λάθος αυτό που είπε. Είπε ότι μπορείτε να μπείτε και στο metacritic που θα έχουν ανέβει όλα τα review, ώστε να τα διαβάσετε για να έχετε και εσείς μια πιο σφαιρική αποψη για το παιχνίδι.

    Τώρα αν κάποιος θεωρεί ότι κλαίει τα λεφτά του με το να αγοράσει το συγκεκριμένο παιχνίδι, δικάιωμα του. Δεν γίνεται να αρέσει σε όλους.


    @Τhorin θεωρείς ότι το review έχει κάποια λάθη. Όταν κάποιοι δεν συμφωνούν με τα επιχειρήματα που παραθέτει reviewer δεν σημαίνει κιόλας ότι το review είναι λάθος ή έχει ελλείψεις. Διαφορετική η άποψη σου για το παιχνίδι και την σεβόμαστε. Έχουμε πει, ο καθένας με τα γούστα του.

  • Throrin Throrin 03 Απριλίου 2011  | 02:22

    Μια και το θεμα ¨αναψε¨λιγάκι θέλω να πω ότι εμένα μου φαίνεται περίεργο ότι οποιοσδήποτε εδώ μέσα αν έφτανε μέχρι την τελευταία μάχη δεν θα την έπαιζε για να δει εστω το τελευταιο video του παιχνιδιού ακόμη κια αν το παιχνίδι δεν του άρεσε. Τέλος να πω άλλη μια φορά ότι εμένα δεν με χάλασε η βαθμολογια αυτή καθ' αυτή (όπωε πιστεύω και τον κύριο επιθεωρητη chansawgr) :-) αλλά το ότι το review έχει σημαντικά λάθη ώς προς το τι κάνει αυτό το παιχνίδι με αποτέλεσμα όσοι δεν έχουν παίξει το παινχίδι να μην έχουν σωστή άποψη. Δεν μπορεί να λέει ότι δεν ανταμέιβει για τις μάχες όταν οι μάχες είναι καθαρά το μόνο "εισόδημα" που έχει για να αγοράσεις πράγματα και skills. Τώρα αν έλεγε τα πράγματα όπως είναι αλλά πρόσθετε ότι δεν πιστεύει ότι κάτι τέτοιο δουλεύει σωστά ή έχει προβλήματα ή θα ήθελε κάτι άλλο, τότε θα το καταλάβαινα. Επίσης όταν βαφτίζεις ένα παιχνίδι button mashing ενώ δεν είναι (ίσως μόνο στο easy να γίνεται αυτό γιατί στο Normal και πάνω δεν βγαίνει με την καμία και θεωρώ το Normal ως βάση για οποιοδήποτε review διαβάζω).... τότε δεν δίνεις σωστές πληροφορίες στους αναγνώστες. Αν έλεγε ότι θέλει timing κλπ και δεν είναι button mashing αλλά ότι δεν δουλεύει σωστά ή κάτι τελοσπάντον που δικαιολογεί το αρνητικό τότε θα το καταλάβαινα και δεν θα είχα πρόβλημα. (είναι σαν να διαβάζεις ένα review για ένα αμάξι και να βάζεις στα μειον ότι δεν έχει "ABS" ενώ αυτό έχει.. Αν νομίζεις ότι δεν δουλύει σωστά το ABS δεν λες στον κόσμο ότι δεν έχει αλλά ότι δεν δουλεύει.)

  • Blimp Blimp 03 Απριλίου 2011  | 02:18

    Θεωρω εγω παντως οτι σε ενα review πρεπει να υπαρχει η προσωπικη αποψη, αλλα αυτη να φαινεται και να οριζεται ξεκαθαρα και σε καμια περιπτωση να καταλαμβανει ολη την εκταση αυτου ή να αντικαθιστα την αντικειμενικη θεωρηση του παιχνιδιου.

    Πραγματικα απογοητευτηκα οταν ειδα "δειτε και στο metacritic τι βαθμους πηρε". Μου εδωσε την εντυπωση οτι στη βαθμολογια ενος παιχνιδιου πρεπει να συμφωνειτε με το metacritic και μετα να τη δικαιολογειτε με ενα review.

    Bλεπω επισης οτι πολυς κοσμος ειχε αντιδρασεις του στυλ: "κλαιω τα λεφτα μου". Ειναι ετσι; Αυτην την εντυπωση εξελαβαν; Για μενα που δεν εχω παιξει αλλο Dynasty Warriors (μονο το 2) ειναι πεταμενα λεφτα η οχι; Εχει σημασια αν ειναι 43ο spin off η οχι;

    Γιατι αποθαρρυνετε ετσι τον κοσμο (κρινοντας απ τις αντιδρασεις) να το αγορασει ή εστω να το δοκιμασει;

  • Etern1ty Etern1ty 03 Απριλίου 2011  | 00:50

    Μήπως θα έπρεπε να kle(o)s τα λεφτά σου;

  • chainsawgr chainsawgr 03 Απριλίου 2011  | 00:48

    Otan kaneis ena review k vazeis k to gamertag sou se dimosia provoli , mi to thewreis paralogo anto tsekarei kaneis .
    K to profile sou me ta achievements sou einai ena koumpi makria.
    Episis sto review eipes
    ◦Μηδενική ανταμοιβή για την εξόντωση των στρατιωτών που μας οδηγεί στο απλό προσπέρασμά τους
    enw parapanw egrapses - χρειάζεται να σκοτώσουμε εκατοντάδες αντιπάλους για να μαζέψουμε Kleos προκειμένου να αγοράσουμε ένα από τα πιο φθηνά upgrades .

    Ama eixes dwsei xrono sto paixnidi (oxi epeidi to aksizei - alla epeidi kaneis REVIEW)
    tha evlepes pws
    1 . Ama ta kill sou eina me timing , pairneis parapanw kleos
    2 Iparxoun upgrades pou sou diplasiazoun ta kleos
    3 An to paizeis sto hard pairneis k pollaplasiasti 1,5 enw sto expert ta diplasia kleos.
    Kati pou logikws tha prepe na kaneis afou sou fainetai k toso eukolo.
    Twra px to paizw sto hard (oute kan sto expert) k vgazw 9000 kleos meso oro ana pista k 6000 kanoun ta kala upgrades ektos apo merikes eksaireseis (pou kanoun 8000)
    Telospantwn , auta , kalinixtes



    .

  • MarkodisRM MarkodisRM 03 Απριλίου 2011  | 00:20

    For your information δεν τερμάτισα το παιχνίδι όχι γιατί δεν ήταν εύκολο, αλλά γιατί κατάλαβα ότι δεν είχε κάτι άλλο να μου δώσει ο τίτλος, αφού είδα και τον δούρειο ίππο, και αποφάσισα να το σταματήσω εκεί πολύ απλά.

    Επίσης, όταν μπαίνεις στο Xbox Live δε νομίζω να σου βγάζει "φάτσα κάρτα" τα achievement μου και το αν τερμάτισα το παιχνίδι... Έπρεπε να το ψάξεις λίγο και να τα ελέγξεις ένα προς ένα (κάτι που θα σου έδειχνε βέβαια ότι το έχω φτάσει πολύ κοντά στο τέλος)

  • chainsawgr chainsawgr 03 Απριλίου 2011  | 00:02

    Ton rolo tou epithewriti tha ton epaiza an to gamertag den itan dimosia provevlimeno k to vriska me kapoion ' katinistiko' tropo. Alla einai fatsa karta.
    Deuteron den perimena kati ap ti vathmoogia eidika se tetouou eidous paixnidi .
    Alla otan les pws de xrisimeuoun k se kati ta kills , se tetoiou eidous paixnidi , k to vazeis k olas sta arnitika sto telos tou paixnidiou , auto einai apla parapliroforisi.
    Ta gousta einai gousta , k de thelw na alaksw kanenos tin gnwmi , alla auto einai xontro.
    Einai san na les gia to streetfighter - arnitiko - o ruy vgazei machinegun k tous skotwnei olous me ena koumpi, einai unballanced.
    Me liga logia apla den isxiei.
    K episis na les ena paixnidi pws einai paneukolo me katholou challenge k na mi to termatizeis kan, de se kanei k teleiws aksiopisto san reviewer if u now what I mean.

  • gfreeman gfreeman 02 Απριλίου 2011  | 23:28

    Δεν έβγαλες την τελευταία αποστολήηηη???
    Αίσχος. Αιδώς Αργείοι!
    Ήρωας είσαι αγορί μου! Ήρωας!
    Σε τέτοια παιχνίδια, δε θα έπρεπε καν να γράφονται reviews.
    Review pod μόνο, του στύλ "Βγήκε το καινούργιο Dynasty Warriors, ή το 43ο spin off του. τελεία."

  • MarkodisRM MarkodisRM 02 Απριλίου 2011  | 22:28

    Κύριε chainsawgr απλά δεν έβγαλα την τελευταία αποστολή. Είδα την πλειοψηφία των upgrades και ότι έχει να προσφέρει γενικά από μηχανισμούς gameplay, είδος αποστολών, ξεχωριστές περιοχές και ουσιαστικά το σύνολο του σεναρίου. Το να παίζεις το ρόλο του ερευνητή-επιθεωρητή για να αποδείξεις ότι είναι ενα υποκειμενικό ή βεβιασμένο review ως δικαιολογία της χαμηλής βαθμολογίας το βρίσκω λίγο υπερβολικό.

    Όσον αφορά στην ανταμοιβή των Kleos όποτε σκοτώνουμε στρατιώτες. Όταν χρειάζεται να σκοτώσουμε εκατοντάδες αντιπάλους για να μαζέψουμε Kleos προκειμένου να αγοράσουμε ένα από τα πιο φθηνά upgrades πιστεύω ότι η επένδυση ατέλειωτων πανομοιότυπων combos είναι μάλλον ανούσια.

  • chainsawgr chainsawgr 02 Απριλίου 2011  | 21:42

    Kirie reviewer molis tsekara ta gamertag pou xetai valei stin selida sas (MarkodisGR) k eida pws to sigkekrimeno paixnidi oute kan to xete termatisei.
    Otan kapoios analamvanei na kanei ena antikeimeniko review , termatizei toulaxiston mia fora , thelei i de thelei , to xei ipoxrewsi k ston anagnwsti tou k ston eauto tou an thelei na thewrei ton eauto tou swsto epaggelmatia .
    K eidika to sigkekrimeno game pou gia na xeis aksiologa upgrades k kiniseis prepei na to teleiwseis panw apo mia fora.
    Den exw na pw kati allo gia to thema

  • Blimp Blimp 01 Απριλίου 2011  | 15:58

    Eχοντας σταματησει στο Dynasty Warriors 2 ηθελα απο καιρο να ξαναπιασω ενα τετοιο παιχνιδακι στα χερια μου. Το review ομως με αποτρεπει περα ως περα απο το να το αγορασω. Ειναι ομως ετσι; Βλεπω πολλους να διαφωνουν. Τι να κανω; Να ψαξω τελικα στο metacritic να δω τι παιζει; Να κοιταξω αλλου;
    Νομιζω οτι το review ειναι περαν του δεοντος αυστηρο κι αρκετα μονοδιαστατο. To button mashing ισως αποτελει απο μονο του κατηγορια παιχνιδιου, καλως η κακως και δεν πρεπει να αναφερεται ως επιχειρημα κατηγορητηριου, αλλα ως χαρακτηριστικο.

    Επισης, οταν βαζουμε αρχαιοελληνικες επικεφαλιδες, προσεχουμε λεξεις τυπου "έγγυται"... αν μη τι αλλο τις βγαζει λαθος το ιδιο το word. Έγκειται λοιπον...
    Και kleos σημαινει δοξα. Δοξα κερδισμενη στη μαχη. Και η χρηση της σα "νομισμα" στο παιχνιδι νομιζω ειναι πολυ επιτυχημενη.

  • Throrin Throrin 31 Μαρτίου 2011  | 23:49

    Φίλε Manos112 Δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα. "απλά μας καθοδηγούν να καταλάβουμε τι παίζει γύρω απο τον κόσμο του παιχνιδιού και τους μηχανισμούς του" .... Στο συγκεκριμένο review αυτό δεν ισχύει. Όταν στο review διαβάζω ότι "Δεν σε ανταμείβει για την εξώντωση των στρατιωτών" και ότι είναι button mushing ...... μόνο αλήθεια δεν είναι και κανένας από όσους δεν το έχουν παίξει δεν θα καταλάβουν τι παίζει. Το παιχνίδι αυτό που κάνει είναι ακριβώς αυτά που στο review λέγονται ανάποδα. Δεν είναι καθαρό button mushing (θέλει πολύ καλό timing στις μάχες. Ναι button mashing μπορείς να κάνεις αλλά ΜΟΝΟ στους πιο απλούς εχθρούς) και φυσικά ΣΕ ΑΝΤΑΜΕΙΒΕΙ για τις μάχες και τα combos που κάνεις μιας και είναι ο μόνος τρόπος για να κάνεις upgrade τον χαρακτήρα σου και να πάρεις και νέα skill. Άρα σε αυτό το review διαφεύγει η πραγματικότητα [b]ως προς το τι κάνει το παιχνίδι.[/b] Τώρα αν το κάνει καλά ή όχι είναι καθαρά όπως είπες "βάζουν την ανάλογη βαθμολογία που πιστεύουν οτι αξίζει". Αυτό θα το δεχόμουν ... αλλά τώρα ΔΕΝ το δέχομαι μιας και ξεφεύγει η βάση όπως είπα πριν λίγο.

  • Manos112 Manos112 31 Μαρτίου 2011  | 17:44

    Μια χαρά review, με κάλυψες πλήρως κ.Μαρκόγλου. Θα το νοικιάσω μόνο και μόνο επειδή τρελαίνομαι για την ελληνική μας μυθολογία.
    Οσον αφορά για την βαθμολογία, ίσως είναι αρκετά χαμηλή αλλά δεν μπορώ να κρίνω αφού δεν το έχω πιάσει καν στα χέρια μου, οι reviewers παιδάκια εκφράζουν την γνώμη τους και την εμπειρία τους που έζησαν πάνω στο game το οποίο έχουν αναλάβει, απλά μας καθοδηγούν να καταλάβουμε τι παίζει γύρω απο τον κόσμο του παιχνιδιού και τους μηχανισμούς του και τέλος βάζουν την ανάλογη βαθμολογία που πιστεύουν οτι αξίζει, ειναι καθαρά η γνώμη τους οπότε δεν μπορούμε να τους κατηγορούμε για το βαθμό, απλά παίξτε χωρίς γρίνιες και περιττά σχόλια! ;)

  • teleiotis teleiotis 31 Μαρτίου 2011  | 16:17

    Ολεε άλλο ένα Greek game. Θα το καταευχαριστηθώ δε πάει να το θαύετε , όπως και ευαριστήθηκα και το καταθαμμένο προβληματικό Rise Of The Argonauts. Βέβαια μισώ τα dynasty wariors παιχνίδια.. αλλα δεν βαριέσαι. Τα Greek games πρέπει να παίρνουν τουλάχιστον ενα +3 απο Έλληνες reviewers κατ΄εμε και να έχουν όλη την έμμεση στήρηξή μας μπας και βγούν κι άλλα. Εμπρός στο δρόμο που χάραξε το Odyssey: The Search for Ulysses με το Ελληνικό Speech και το τέλειο story!!

  • TheMastas TheMastas 31 Μαρτίου 2011  | 03:50

    Φίλε Νίκο,δεν αναφέρομαι μόνο σε αυτό που αναφέρεις που, λόγο του στύλ και των" χρωμάτων θα έλεγα οτι είναι πιο εντυπωσιακό , οι μάχες μπορεί να είναι όντος καλύτερες αλλά για την ιστορία της Τροίας (έστω και παραποιημένη) και τους ήρωες της,νομίζω οτι ξεπερνάει κατά πολύ διάφορες άλλες του είδους,αναφέρθηκα γενικά αφού περάσανε απο το μυαλό μου και κάποια άλλα παλιότερα παιχνίδια του είδους και εξέλαβα μια ανάλογη αίσθηση,απο κει και πέρα, δεν θέλω να κάνω ολόκληρη συζήτηση για αυτό και το τάδε το game, γιατί αυτό κουράζει τους περισσότερους και οποσδήποτε θα ξεφέυγαμε και απο το θέμα.γιαυτό και μόνο έκανα μια "γενική" παρατήρηση,όπως άλλωστε έχουνε κάνει πολλοί εκατοντάδες συμφορουμήτες και παιδιά στο παρελθόν, σχετικά με παιχνίδια του κάποιου ορισμένου είδους συγκρινόμενα μεταξύ τους και με τις βαθμολογίες τους (κάποιες φορές δυστυχώς συγκρίνοντας και εντελώς άσχετα μεταξύ τους είδη ! ) :) σε σχέση με την αρκετά χαμηλή (κατ εμέ) βαθμολογία,ξέρω πως δεν γίνεται να υπάρχει απόλυτη αντικειμενικότητα,αυτό είναι δεδομένο και όποιος δεν το παραδέχεται απατάται,όμως όπως αυτή η διαπίστωση δεν σκοπεύει να δημιουργήσει καμμία παιρετέρω εντύπωση,όμως καταλαβαίνω οτι ίσως μπορεί να φανεί σε κάποιους αυτό,έτσι και αλλιώς ποικιλία απο εντυπώσεις δίνει ο καθένας με αυτά που λέει και που γράφει,αν ήθελες μια πιο συγκεριμένη ανάλυση η άποψη στα σχόλεια που ανέφερα αυτό είναι άλλο θέμα και ευχαρίστως εφόσον το ζητήσες σου το διευκρινήζω περισσότερο για να αποφεύγονται παρεξηγήσεις εξηγώ με πια οπτική και γιατί γράφω τα παραπάνω,επειδή είπες και για το Fist of the North star που είχα και αυτό στο μυαλό μου,εμένα προσωπικά χωρίς λεω πως είναι καλό παιχνίδι, δεν με χάλασε και τόσο (ίσως επειδή είμαι φαν του manga) παρόλα τα προβλήματα του και του χαμηλού επιπέδου AI και τα επαναλαμβανόμενα γραφικά κλπ,όμως νομίζω οτι το Legends or Troy αξίζει οποσδήποτε κάτι παραπάνω απο το Fist of the North star.
    Σε ολα αυτά βέβαια παίζουνε πάντα τα προσωπικά γούστα του καθενός.

  • dimitrisasp dimitrisasp 31 Μαρτίου 2011  | 03:11

    Mε τι καρδια τα παιζετε αυτα τα παιχνιδια για να κανετε το review?

  • MrHakaider12 MrHakaider12 30 Μαρτίου 2011  | 22:41

    "I defeated an offic........Archilles""δεν πάει να πάρει και δύο τα παιχνιδάκια αυτά έχουν πλάκα!

  • Safer777 Safer777 30 Μαρτίου 2011  | 21:47

    Τότες άμα είναι όντως σαν το Dynasty Warriors το αγοράζω.Αυτά μου αρέσουν τα παιχνίδια.

  • KoulisHHH KoulisHHH 30 Μαρτίου 2011  | 21:33

    Ο λόγος που ΘΑ(?) το αγόραζα θα ήταν το concept της Αρχαίας Ελλάδας και μόνο καθώς απο το preview είχα μυριστεί ότι θα ήταν ψιλοφόλα το παιχνίδι(ανεξάρτητα αν άρεσε σε κάποιους και πολύ καλά κάνανε!).Προσωπικα χωρίς να το παίξω μιλώ με α΄ποψη σχηματισμένη απο gameplay trailers,συμφωνώ με τον Νικόλα.
    Μια ερώτηση έχει Super Attack σα το ΤΑΤΑΤΑΤΑΤΑΤΑΤΑΤΑΤΑΤΑΤΑΤΑΤΑ! απο το North Fist?(η όπως το λέγανε το game) ???:P

  • Bellerophon71 Bellerophon71 30 Μαρτίου 2011  | 21:23

    Εμενα μου αρεσε παντως αρκετα.

  • ASUS85 ASUS85 30 Μαρτίου 2011  | 19:02

    Εντάξει,συμφωνώ σε αρκετά αλλά όχι και σε όλα...Εμένα τα Games τίτλου Dynasty Warriors Που απλά λιώνεις το κουμπάκι μου αρέσουν...Έχει προβλήματα αλλά εντάξει...Το δοκίμασα αλλά θα το αγοράσω μόλις πάει στο 20αρικο :)