Ταυτότητα

Final Fantasy XIII-2

Final Fantasy XIII-2

Edition: N/A Genre: RPG Διάθεση: CD Media
Αριθμός παικτών: 1 Ανάπτυξη: Square Ημ. Έκδοσης: 03/02/2012
PEGI: 16 Εκδότης: Square-Enix Πλατφόρμες: Xbox 360, PlayStation 3


Περασμένα μεγαλεία...

Η σειρά Final Fantasy δεν διανύει την καλύτερη εποχή της. Το Final Fantasy XIII απογοήτευσε τους περισσότερους φίλους της σειράς, ενώ το Final Fantasy XIV αποδείχθηκε μια παταγώδης αποτυχία. Τώρα, η Square–Enix προσπαθεί να επανορθώσει με το Final Fantasy XIII-2, το νέο μέλος της σειράς, που αναπτύχθηκε λαμβάνοντας υπόψη τα παράπονα των παικτών που προέκυψαν από το προηγούμενο επεισόδιο. Το XIII-2 είναι βελτιωμένο σε πολλούς τομείς, αλλά μία σειρά από, μάλλον ατυχείς, σχεδιαστικές αποφάσεις, σε συνδυασμό με την απλά συμπαθητική ιστορία και τους αδιάφορους χαρακτήρες, επηρεάζουν αρνητικά το τελικό σύνολο. Τελικά, έχουμε μεν ένα πολύ καλό παιχνίδι, που όμως δε βρίσκεται στο επίπεδο του ανταγωνισμού και δεν είναι ιδιαίτερα αξιομνημόνευτο.

Εξαιρετικός τεχνικός τομέας, αν και υποδεέστερος του XIII

Τα γραφικά του Final Fantasy XIII-2 είναι υποδεέστερα από αυτά του προκατόχου του, αλλά παραμένουν εντυπωσιακά. Γενικότερα, το επίπεδο παραγωγής του XIII-2 είναι εκπληκτικό και έρχεται δεύτερο μόνο σε σύγκριση με το ΧΙΙΙ, αφήνοντας όλα τα υπόλοιπα παιχνίδια του είδους πολύ πίσω. Τα CGI αποτελούν παρελθόν, αλλά τα cut scenes που χρησιμοποιούν τη μηχανή γραφικών του παιχνιδιού παραμένουν εντυπωσιακά.

FF_XIII_2_screen_09-thumb.jpgΟι μάχες εξακολουθούν να είναι πανέμορφες, χωρίς καμία πτώση του frame rate και το art direction είναι αρκετά καλό, αλλά σίγουρα κατώτερο σε σχέση με το αντίστοιχο του XIII. Περιμέναμε πολύ μεγαλύτερη φαντασία στο art direction των dungeons, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι ο σχεδιασμός τους δεν είναι ικανοποιητικός. Στον ηχητικό τομέα απουσιάζουν τα ιαπωνικά voice overs, αλλά ευτυχώς το αγγλικό voice over είναι εξαιρετικό. Η μουσική υπόκρουση του παιχνιδιού έχει τεράστια ποικιλία και περιλαμβάνει κομμάτια που δεν περιμέναμε να ακούσουμε σε JRPG και ειδικότερα σε Final Fantasy. Electronic, Rock και Pop μελωδίες εναλλάσσονται με ορισμένα από τα θέματα του XIII, αλλά το αποτέλεσμα δεν είναι πάντα το καλύτερο δυνατό. Πολλές φορές αισθανθήκαμε ότι η μουσική δεν ταιριάζει με το ύφος του παιχνιδιού, αν και αυτό είναι κάτι εντελώς υποκειμενικό.

Καλύτερη αφήγηση και διάλογοι, μέτρια ιστορία και χαρακτήρες

Η ιστορία του παιχνιδιού λαμβάνει χώρα ακριβώς μετά το τέλος του XIII. Υπάρχει μία περιληπτική αφήγηση των γεγονότων του πρώτου παιχνιδιού, αλλά δεν προτείνουμε να ξεκινήσετε το XIII-2 πριν ολοκληρώσετε το XIII. Βασικό χαρακτηριστικό της υπόθεσης του XIII-2 είναι τα ταξίδια στο χρόνο. Η υπόθεση εκμεταλλεύεται το lore του XIII και προσθέτει ορισμένα ακόμα στοιχεία στη μυθολογία του παιχνιδιού.

FF_XIII_2_screen_01-thumb.jpgΤο story-telling είναι σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με του ΧΙΙΙ και έτσι η ιστορία μπορεί να παρακολουθηθεί πολύ πιο ευχάριστα. Υπάρχουν αρκετά καλά σημεία, αλλά και αρκετά κενά, που όμως για να είμαστε ειλικρινείς δεν μας ενόχλησαν ιδιαίτερα. Αυτό, όμως, που δεν μας άρεσε είναι ότι η υπόθεση δεν έχει την κλιμάκωση που θα περιμέναμε από ένα JRPG (πόσο μάλλον από ένα Final Fantasy) και οι προσπάθειες που έγιναν για τη δημιουργία φορτισμένων συναισθηματικά σκηνών απoτυγχάνουν. Στην περίπτωση που συνδέετε τα JRPG που παίζετε με τις συγκινήσεις που σας προσφέρουν (ας το ονομάσουμε... "Aerith Effect"), από το XIII-2 δεν θα σας μείνουν πολλά πράγματα.

Σε αυτό τον τομέα το XIII-2 είναι υποδεέστερο και από τον προκάτοχο του, εξαιτίας των επίπεδων και υπερβολικά δειλά αναπτυγμένων πρωταγωνιστών. Το Final Fantasy XIII κατακρίθηκε –δικαιολογημένα- για τους χαρακτήρες του, μερικοί από τους οποίους, εξαιτίας κυρίως των κακογραμμένων διαλόγων, καταντούσαν γραφικοί και τελικά ενοχλητικοί. Ωστόσο, όλοι είχαν κάποια βασικά χαρακτηριστικά που τους χάριζαν ταυτότητα, ανεξάρτητα από το πόσο συμπαθείς ή όχι ήταν.

FF_XIII_2_screen_02-thumb.jpgΟι Noel και Serah, που αποτελούν τους πρωταγωνιστές του Final Fantasy XIII-2, πέρασαν ακριβώς στο αντίθετο άκρο, καθώς δεν έχουν καμία "παραξενιά" και κανένα χαρακτηριστικό που θα μπορούσε να τους καταστήσει αξιομνημόνευτους. Ο Noel έχει συμπαθητικό -αν και όχι ακριβώς ρηξικέλευθο- backstory, αλλά ως εκεί. Η Serah, από την άλλη πλευρά, είναι τόσο δειλά αναπτυγμένη, που αντί να αντιδράσει στα γεγονότα και να βγάλει προς τα έξω την προσωπικότητα της, ρωτάει τους... παίκτες πώς θα απαντήσει μέσω των Live Triggers.

Αυτό το "παιχνίδι" περιλαμβάνει ερωτήσεις που διαθέτουν τέσσερις πιθανές επιλογές. Όμως, δεν επηρεάζουν καθόλου την υπόθεση και, πέρα από το ότι ζημιώνουν την ανάπτυξη του χαρακτήρα της Serah, είναι αρκετά άτσαλα υλοποιημένες αφού συχνά, αν δε δώσουμε την απάντηση που θέλει το παιχνίδι, οδηγούμαστε σε ανούσια cut scenes και ανούσιες μάχες που επηρεάζουν αρνητικά το "immersion".

FF_XIII_2_screen_03-thumb.jpgΑπό την πλευρά των "κακών" η κατάσταση είναι καλύτερη σε σχέση με το Final Fantasy XIII και τον ουσιαστικά ανύπαρκτο Barthandelus, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό. Μάλλον η Square-Enix δεν είχε αποφασίσει αν θέλει να καταστήσει τον τελευταίο αντίπαλο συμπαθητικό προς τους παίκτες ή έναν θανάσιμο εχθρό. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι δεν συμβαίνει τίποτα από τα δύο. Εκτός των παραπάνω, οι διάλογοι είναι αισθητά βελτιωμένοι, αλλά δεν έχουν αποβάλει εντελώς την "αφέλεια" του πρώτου παιχνιδιού.

Σε γενικές γραμμές, η ιστορία είναι συμπαθητική για όσο διαρκεί, αλλά δεν υπάρχει τίποτα το ιδιαίτερα καλοφτιαγμένο και αξιομνημόνευτο. Τέλος, οφείλουμε να αναφέρουμε ένα πολύ σημαντικό παράπονο: Η ιστορία δεν... τελειώνει, αλλά το "τέλος" του παιχνιδιού ουσιαστικά στρώνει το δρόμο για ένα DLC ή ένα sequel που θα ολοκληρώνει την ιστορία.

{PAGE_BREAK}

Mεγαλύτερη ελευθερία, αλλά όχι κάτι φιλόδοξο – O σχεδιασμός

Το Final Fantasy XIII κατακρίθηκε -δικαιολογημένα- για τη γραμμικότητα του. Το XIII-2 κάνει μεν βήματα μπροστά σε αυτό τον τομέα, αλλά συνεχίζουμε να μην είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι. Δυστυχώς, φαίνεται πως η Square δεν ήθελε να αφιερώσει χρόνο και χρήμα στη δημιουργία ενός world map. Η ιδέα του ταξιδιού στο χρόνο ήταν πολύ... "βολική" και βοήθησε τους δημιουργούς να πετύχουν αυτό ακριβώς που ήθελαν, δηλαδή τη μη γραμμική εξέλιξη του παιχνιδιού, κρατώντας παράλληλα το κόστος σε σχετικά χαμηλά επίπεδα. Επίσης, όπως έκανε το προηγούμενο παιχνίδι, ούτε το XIII-2 διατηρεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία των παραδοσιακών JRPGs, με τις τρεις εντελώς διακριτές κατηγορίες τοποθεσιών, τις πόλεις, τα dungeons και το χάρτη του κόσμου που συνδέει τις περιοχές μεταξύ τους.

Ουσιαστικά, το FXIII-2 έχει μόνο dungeons, τα οποία άλλες φορές περιέχουν NPCs που μας μιλούν και μας δίνουν side quests, άλλες φορές τέρατα και άλλες φορές συνδυάζουν και τα δύο. Οι περιοχές είναι σχετικά λίγες, εντελώς ασύνδετες και μπορούμε να μεταβούμε από τη μία στην άλλη χάρη στις πύλες που μας ταξιδεύουν στο χρόνο. Μάλιστα, η ιδέα του ταξιδιού στο χρόνο είναι μία άριστη δικαιολογία για την επανάληψη ακριβώς των ίδιων dungeons με διαφορετικούς εχθρούς και διαφορετικά textures στο περιβάλλον.

FF_XIII_2_screen_04-thumb.jpg Ένα dungeon με τέρατα μπορούμε να το δούμε και ως πόλη σε μία διαφορετική χρονική περίοδο και δυστυχώς ούτε αυτή τη φορά θα υπάρχουν "πραγματικά" καταστήματα σαν τοποθεσίες. Αντιθέτως, ένας NPC, η Chocolina, είναι ο περιοδεύων έμπορος που βρίσκουμε σε όλες τις περιοχές. Αυτή η επιλογή σίγουρα αποτελεί μία βελτίωση σε σχέση με τα απρόσωπα save points/shops του προηγούμενου παιχνιδιού, αλλά και πάλι δεν είναι παρά μία εύκολη και "φθηνή" σχεδιαστικά λύση, που δεν περιμέναμε από τη Square.

Σε ό,τι αφορά το σύστημα αποθήκευσης της προόδου μας, εχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε save όπου θέλουμε και να μεταφερθούμε μέσω ενός menu. Σαν... παρενέργεια ποτέ δεν μας δίνεται η αίσθηση της ύπαρξης ενός ενιαίου κόσμου. Όμως, όταν επιστρέφουμε σε μία περιοχή, ξεκινάμε ακριβώς από το ίδιο σημείο που την αφήσαμε, χωρίς να χρειαστεί να ξαναρχίσουμε το dungeon από την αρχή. Αυτό το χαρακτηριστικό επιτρέπει την ελεύθερη και εύκολη μετάβαση σε όποια περιοχή επιθυμούμε, καθιστώντας έτσι την εμπειρία πολύ πιο ομαλή και ευχάριστη.

FF_XIII_2_screen_05-thumb.jpgΩστόσο, δεν είναι όλα ευχάριστα. Η επανάληψη ορισμένων dungeons μπορεί να κουράσει, ενώ επιπλέον σε ένα σημείο αναγκαζόμαστε να κάνουμε backtracking. Αυτή τη φορά υπάρχουν διάσπαρτα πολλά sidequests και εντελώς προαιρετικές περιοχές, οι οποίες όμως χάνουν μεγάλο μέρος της γοητείας τους διότι αποτελούν απλά τα ίδια dungeons χωρίς αλλαγές, σε διαφορετικές χρονικές περιόδους. Επιπλέον, τα sidequests που δοκιμάσαμε δεν είχαν κανένα ενδιαφέρον. Αξίζει να αναφέρουμε ότι αυτή τη φορά δεν υπάρχουν spikes (απότομες αυξήσεις δυσκολίας) με εξαίρεση το τελευταίο boss.

Το main story του παιχνιδιού είναι πολύ μικρό, καθώς καταφέραμε να φτάσουμε στον τελευταίο εχθροί μέσα σε 22 ώρες, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι δεν είχαμε αρκετή δύναμη για να τον νικήσουμε. Τελικά, ολοκληρώσαμε το παιχνίδι στις 28 ώρες, συλλέγοντας όμως μόνο 43 από τα 160 (!) fragments, τα οποία αποκτάμε με την ολοκλήρωση των sidequests. Και για να συλλέξουμε αυτά τα αντικείμενα, όποτε θέλουμε μπορούμε να γυρίσουμε το χρόνο πίσω και να ξαναπαίξουμε οποιαδήποτε περιοχή, σαν να την επισκεπτόμαστε για πρώτη φορά, κρατώντας όμως τους χαρακτήρες μας. Και εκτός αυτού, μετά το τέλος του παιχνιδιού μπορούμε να αντιμετωπίσουμε ξανά bosses που αρχικά ήταν ανίκητα και να ξεκλειδώσουμε κάποιο από τα εναλλακτικά endings.

Dungeons και εξερεύνηση

FF_XIII_2_screen_06-thumb.jpgΈνα από τα αρνητικά στοιχεία του XIII ήταν ο πολύ κακός σχεδιασμός των dungeons. Ουσιαστικά, σχεδόν όλες οι περιοχές ήταν μία ευθεία, χωρίς περιθώρια για εξερεύνηση. Το XIII-2 σημειώνει πρόοδο εδώ, καθώς τα dungeons του είναι πιο πολύπλοκα, αλλά μπροστά στην εξέλιξη που υπάρχει σε αυτό τον τομέα σε άλλα JRPGs (πρώτο στο μυαλό έρχεται το Tales of Vesperia), τα dungeons του XIII-2 είναι μέτρια και παρωχημένα. Δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια για τη δημιουργία πειστικών σκηνικών που να ταιριάζουν στο σχεδιασμό των dungeons ούτως ώστε να καταστήσουν τον κόσμο πειστικότερο.

Έτσι, θα βρούμε τεχνητά εμπόδια που συνοδεύονται από αόρατους τοίχους που δεν μπορούν να προσπελαστούν, αλλά και λόφους και σκηνικά που φαίνονται απροσπέλαστα με ένα... κυκλάκι μπροστά τους (όπως στο XIII) που υποδεικνύει ότι μπορούμε να πηδήξουμε και να συνεχίσουμε. Εν έτει 2012, θεωρούμε τη συγκεκριμένη επιλογή τουλάχιστον ατυχή.

FF_XIII_2_screen_07-thumb.jpgΟ σχεδιασμός των dungeon δεν έχει αρκετή προσωπικότητα και ουσιαστικά είμαστε αναγκασμένοι να κοιτάμε συνεχώς το mini-map. Αν δεν προβαίνουμε σε αυτή την ενέργεια, είναι πολύ εύκολο να καταλήξουμε να εκτελούμε κύκλους στο ίδιο σημείο λόγω της μεγάλης ομοιότητας που υπάρχει στα σκηνικά. Επίσης, τα dungeons είναι σχετικά λίγα και η αίσθηση εξερεύνησης δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Δεν υπάρχουν αρκετές μυστικές περιοχές, αλλά οι περισσότεροι θησαυροί είναι κρυμμένοι σε κοινή θέα, μόνο που είναι σχεδόν αόρατοι. Έτσι, πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί.

Ουσιαστικά, απλά γυρνάμε ξανά και ξανά στα ίδια dungeons, έστω και σε άλλες εποχές, για να εντοπίσουμε τα σεντούκια ή περιοχές που είναι απροσπέλαστες, αλλά ίσως κρύβουν θησαυρούς που μπορούμε να πάρουμε αν πετάξουμε (κυριολεκτικά) το moogle που μας βοηθάει για να το πιάσει.

{PAGE_BREAK}

Η εξερεύνηση στο Final Fantasy XIII-2 κάποιες φορές μας έκανε να αισθανθούμε ευχάριστα με τις ανακαλύψεις μας και άλλες φορές μας έκανε να νιώθουμε ότι χάνουμε την ώρα μας. Και αυτό διότι άλλο πράγμα είναι η εξερεύνηση που μας επιτρέπει να αποκτήσουμε πρόσβαση σε νέες περιοχές για περισσότερα μυστικά και άλλο αυτό που συμβαίνει στο XIII-2. Και παρόλο που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και Chocobo, τα οποία μας επιτρέπουν να αποκτήσουμε πρόσβαση σε λίγες νέες περιοχές –που δεν έχουν μέγεθος μεγαλύτερο από ένα δωμάτιο- και παράλληλα μας προστατεύουν από τους εχθρούς, η προσθήκη τους φαίνεται κάπως βεβιασμένη καθώς τα περισσότερα dungeons δεν είναι τίποτα παραπάνω από απλούς διαδρόμους.

Αλλαγή έχει γίνει και στον τρόπο εμφάνισης των εχθρών. Τα τέρατα δεν πια είναι ορατά στα επίπεδα, όπως είδαμε να συμβαίνει στο ΧΙΙΙ, αλλά επιστρέφουν οι τυχαίες μάχες, ευτυχώς με διαφορετικό τρόπο από ό,τι είχαμε συνηθίσει στο παρελθόν. Τώρα, τα τέρατα εμφανίζονται τυχαία κοντά μας και προσπαθούν να μας επιτεθούν. Αν τα χτυπήσουμε πρώτοι, αρχίζουμε τη μάχη με κάποια bonus, ενώ αν τρέξουμε μπορούμε να ξεφύγουμε.

FF_XIII_2_screen_08-thumb.jpgΗ αλλαγή αυτή στην επιλογή έναρξης της μάχης, μας άφησε ανάμεικτες εντυπώσεις. Και αυτό διότι, πλέον, η σύγκρουση με έναν αντίπαλο δεν είναι 100% επιλογή του παίκτη και συνεπώς το παιχνίδι είναι αυτό που ορίζει το "pacing". Μάλιστα, υπάρχουν περιοχές όπου δεν μπορούμε να αποφύγουμε τους αντιπάλους –ή είναι εξαιρετικά δύσκολο- γεγονός που γίνεται ενοχλητικό όταν συνδυάζεται με έντονο respawn. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το XIII-2 περιέχει δύο "ανοικτές" περιοχές στο ύφος της Gran Pulse του ΧΙΙΙ, που όμως κατά τη γνώμη μας είναι σχεδιαστικά κατώτερες της προαναφερθείσας. Ο λόγος εντοπίζεται στην η αλλαγή του τρόπου εμφάνισης των τεράτων, αφού τώρα περιπλανόμαστε σε άδειες εκτάσεις, τη στιγμή που στο XIII περιπλανιόμασταν σε μία μεγάλη, αλλά ζωντανή, έκταση ανάμεσα σε διάφορους απειλητικούς εχθρούς.

Καλύτερο, αλλά χωρίς αρκετή φρεσκάδα - Tο σύστημα μάχης

Το σύστημα μάχης του FXIII-2, αναμενόμενα, στηρίζεται επάνω στον προκάτοχό του. Μιας και το ΧΙΙΙ-2 απευθύνεται κυρίως σε αυτούς που έχουν τελειώσει το ΧΙΙΙ, θα επικεντρωθούμε μόνο στις διαφορές που εντοπίσαμε και θα παραπέμψουμε όσους προσπέρασαν το πρώτο παιχνίδι στο αντίστοιχο κομμάτι του review του FF XIII. Το σύστημα μάχης εδώ είναι περισσότερο ισορροπημένο, αλλά δεν έχει αρκετή φρεσκάδα ώστε να τραβήξει το ενδιαφέρον σε κάποιον που έχει ήδη ξοδέψει περίπου 60 ώρες στο ΧΙΙΙ.

FF_XIII_2_screen_10-thumb.jpgΑρχικά, το χρησιμότατο -στο FFXIII- Haste δεν υπάρχει με την ίδια μορφή. Αν επιτεθούμε πρώτοι στους εχθρούς, αποκτούμε Haste για λίγα μόνο δευτερόλεπτα και από εκεί και πέρα το συναντάμε μόνο σε κάποια potions. Διάφορα όπλα ή accessories μας επιτρέπουν να αυξήσουμε την ταχύτητά μας, αλλά το αποτέλεσμα είναι σαφώς υποδεέστερο. Ακόμα μία αλλαγή είναι αυτή των Wounds, τα οποία μας εμποδίζουν να γιατρέψουμε τους χαρακτήρες μας πλήρως, εκτός και αν χρησιμοποιήσουμε συγκεκριμένα potions. Πάντως, σε γενικές γραμμές, τα potions παραμένουν σχεδόν άχρηστα, ενώ τα summons έχουν αφαιρεθεί εντελώς.

Αυτή τη φορά υπάρχει ένα "ultimate skill" σε κάθε κλάση, το οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μόνο μία φορά στη μάχη. Tο leveling έχει υποβαθμιστεί, καθώς τώρα δεν γνωρίζουμε εκ των προτέρων -και ούτε επιλέγουμε- ακριβώς ποια αναβάθμιση θα λάβει ο χαρακτήρας μας. Απλά, υπάρχει μία λίστα που αναφέρει σε ποιο level ξεκλειδώνεται ποια ικανότητα. Επίσης, κάθε λίγα levels μας δίνεται η δυνατότητα να "ανοίξουμε" το Crystarium και να αποκτήσουμε νέες κλάσεις ή άλλα αρκετά σημαντικά bonuses.

FF_XIII_2_screen_12-thumb.jpgΕυτυχώς, στο νέο Final Fantasy δεν υπάρχει level cap που να σχετίζεται με την πορεία μας στην ιστορία αλλά, σε γενικές γραμμές, η αίσθηση της αύξησης της δύναμης των δύο χαρακτήρων μας δεν είναι η καλύτερη δυνατή, κυρίως επειδή το παιχνίδι είναι εύκολο και σίγουρα αρκετά ευκολότερο σε σχέση με το ΧΙΙΙ. Μπορούμε να ενισχύσουμε τους χαρακτήρες μας χρησιμοποιώντας καλύτερα όπλα και assessories, ενώ για άλλη μία φορά δεν μπορούμε να αλλάξουμε πανοπλίες. Αλλά η βασικότερη προσθήκη του XIII-2 σε αυτό τον τομέα είναι τα τέρατα που μπορούμε να αιχμαλωτίσουμε, αφού τα νικήσουμε, και να χρησιμοποιήσουμε ως βοηθούς.

Καθένα από αυτά τα τέρατα διαθέτει μία κλάση και μπορούμε να χρησιμοποιούμε κάθε φορά τρία στα διάφορα Paradigms, ενώ διαθέτουν εντελώς ξεχωριστό Crystarium με διαφορετικές ικανότητες και διαφορετικό level cap. Τα πλάσματα αυτά, αν και δεν κερδίζουν πόντους εμπειρίας με τις μάχες όπως οι ήρωες, αναβαθμίζονται με χρήση αντικειμένων και, επιπροσθέτως, μπορούμε να βάλουμε ένα τέρας να απορροφήσει ένα δεύτερο, αποκτώντας έτσι τις περισσότερες ικανότητές του. Όπως προαναφέραμε, το FFXIII-2 είναι εύκολο, οπότε, ένα αναβαθμισμένο τέρας που βρίσκουμε στην αρχή του παιχνιδιού, μπορεί να μας πάει πολύ μακριά. Η αναβάθμιση των τεράτων έχει πολύ μεγάλη επίδραση στη δυναμική της ομάδας και, χωρίς αμφιβολία, αυτό αποτελεί το καλύτερο νέο χαρακτηριστικό του παιχνιδιού. Εν κατακλείδι, το σύστημα μάχης του XIII-2 είναι σαφώς βελτιωμένο.

Συμπεράσματα

Το Final Fantasy XIII-2 διαθέτει βελτιωμένο gameplay σε σχέση με τον προκάτοχό του και γενικότερα πιστεύουμε ότι είναι ένα καλύτερο παιχνίδι. Έτσι, προτείνουμε το XIII-2 στους φίλους του πρώτου παιχνιδιού, μιας και πρόκειται για μία καλή προσπάθεια που θα ικανοποιήσει μεν τους φίλους των JRPGs, αλλά δεν θα τους μαγέψει, δεδομένου ότι τόσο η ιστορία όσο και οι χαρακτήρες, δεν μπορούν να προσφέρουν κάτι αξιομνημόνευτο και συγκρίσιμο με τους καλύτερους εκπροσώπους της κατηγορίας. Στα αρνητικά θα πρέπει να σημειώσουμε τη σχετικά μικρή διάρκεια της κύριας ιστορίας και, φυσικά, το ανύπαρκτο τέλος. Το σύστημα μάχης είναι καλό, αλλά το design των dungeons -αν και βελτιωμένο από το XIII- είναι παρωχημένο. Εξερεύνηση αυτή τη φορά υπάρχει, αλλά και αυτή δε μπορεί να συγκριθεί με όσα προσφέρουν τα ανταγωνιστικά προϊόντα. Τελικά, το XIII-2 είναι ένα παιχνίδι που όποιος το αγοράσει θα περάσει καλά, αλλά δεν είναι το παιχνίδι που είτε θα επαναπροσδιορίσει την κατηγορία, είτε μπορεί να συγκαταλεχθεί στα καλύτερα δείγματα του είδους.

Νίκος Καβακλής

Θετικά

  • Εκπληκτική ποιότητα παραγωγής αν και όχι στο επίπεδο του XIII
  • Η άμεση και ελεύθερη μετάβαση από το ένα dungeon στο άλλο ευνοεί το ρυθμό
  • Η προσθήκη τεράτων σαν μέλη της ομάδας μας
  • Βελτιωμένο και πιο σωστά ισορροπημένο σύστημα μάχης...

Αρνητικά

  • ...το οποίο όμως δεν έχει αρκετή "φρεσκάδα"
  • Συγκριτικά μικρό main story, που μάλιστα δεν ολοκληρώνεται
  • Ο σχεδιασμός των dungeons, αν και βελτιωμένος, είναι μέτριος σε σχέση με το ανταγωνισμό
  • Έντονη επανάληψη των dungeons
  • Οι χαρακτήρες είναι υπερβολικά τυπικοί, ουδέτεροι και "δειλά" ανεπτυγμένοι

Βαθμολογία

Σχόλια Χρηστών (97 σχόλια)
  • vasilas432 vasilas432 29 Φεβρουαρίου 2012  | 17:21

    Δυστυχώς το παιχνίδι παραδίδει στους πιστούς οπαδούς της σειράς χτύπημα 9999 damage...

  • Fon3 Fon3 21 Φεβρουαρίου 2012  | 01:47

    Καλή διασκέδαση σε όσους το αγόρασαν. Ελπίζω να διασκεδάσετε το μισό παιχνίδι που πήρατε.

  • nick nick 20 Φεβρουαρίου 2012  | 20:25

    @Nyxteridas το time reversal σαν μηχανισμος αναφερα πως υπαρχει κ εναν απο τους λογους που μπορει να χρησιμοποιηθει. Μπορουμε να παιξουμε με τις λεξεις οσο θελεις αλλα αυτη ειναι η ουσια. Και η αλλη ¨ουσια¨ ειναι πως οπως εγραψες στο αρχικο σχολιο οτι και καλα δεν ηξερα πως περνονται τα fragments επειδη βρεθηκε μια διατυπωση που θα μπορουσα να τη πω λιγο καλυτερα (τωρα edit δεν κανω, δεν εχει νοημα, οπως ανεβηκε θα παραμεινει). btw αν θυμαμαι καλα τα paradox ending ειναι 8 + 1 secret. Ε και οσο αφορα τη chocolina απομονωσες μια φραση που δεν ειχε και πολυ σημασια για να δειξεις οτι και καλα ψαχνω να βρω αρνητικα. Λαθη διατυπωσης εννοειται οτι θα βρεις και πολυ καλα κανεις και τα λες. Επισης οπως βλεπεις δεν απαντησα σε κανεναν που εγραψε ¨νομιζα οτι θα εβαζες 5¨ κτλ διοτι μιλαμε για απολυτα σεβαστη κριτικη πανω στο κειμενο μου. Οταν ομως ακουω οτι δεν το τελειωσα επειδη εκανα μια λαθος διατυπωση... ε λογικο δεν ειναι να απαντησω ; Ε και καπου οταν κολλαμε σε μια κουβεντα (ακομα κ τη chocolina που αυτο που λεω ΕΙΝΑΙ σωστο) χανεται το νοημα.
    -------------------------
    @auron12 δε διαφωνω με αυτο που λες για τους NPCs και εννοειται συμφωνω και για τις μαχες. Η αληθεια ειναι οτι προτιμω και τη μεθοδο του ΧΙΙΙ (και πολλων αλλων JRPG) οπου περνας απο διπλα τους εχθρους. Οσο για το ¨πολεις ως χρονοβοροι χωροι¨ θα σου δειξω τα Persona 3 + 4 και Valkyria Profile 2 : Silmeria. Οχι μονο δεν ειχαν πολεις οπως τις ξεραμε, αλλα το Persona 3 ειχε ΟΛΟ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ενα dungeon. Γιατι εκει δεν παραπονεθηκε κανει ; (ή μαλλον μονο ελαχιστοι). Διοτι εκει πετυχαν αυτο που η Square Enix αποτυχε να κανει στα XIII. Οποιος τα εχει παιξει καταλαβαινει

  • auron12 auron12 20 Φεβρουαρίου 2012  | 03:36

    Ενταξει Νικο αλλα εδω θα παρεμβω.Εδω μιλαμε για ενα αρτιο τεχνικα παιχνιδι με γραφικαρες που δυσκολα βρισκεις δεν νομιζω οτι λυπηθηκαν να κανουν ενα shop το οποιο θα αλλαζει..εξωτερικα χρωματα για να δικαιολογει καθε διαφορετικη πολη.Το πραγμα ειναι απλο,δεν υπαρχουν σπιτια, δεν υπαρχουν μαγαζια γιατι ηταν επιλογη της εταιριας να μην κουραζει με ατελιωτους αδειους χαρακτηρες με τους οποιους θα ΠΡΕΠΕΙ να εμπλουτιζαν αυτους τους χωρους, ωστε να μην φαινεται ¨"αδεια πολη".Αν εχει γινει κατανοητο η εταιρια προσπαθει στα τελευταια ff να "απογυμνωσει το παιχνιδια της απο "χρονοβορους χωρους" οι οποιοι σε ενα rpg ιαπωνικο παντα ειναι α)Οι πολεις και β) οι κουραστικες ενδιαμεσες τυχαιες μαχες.Για αυτο εχουν εξελιξει το συστημα μαχης και του εχουν δωσει εναν τετοιο φρενηρη ρυθμο, για αυτο εχουν αποφασισει πως "οι πολεις" μονο και μονο για να γεμιζουν εναν χαρτη ειναι βαρετες.Και εγω το προτιμω απο το να γυριζω σε 3 μαγαζια μαγειας, αλλα 2 μαγαζια οπλων και αλλα 2 μαγαζια με αντικειμενα και να ψαχνω γυρω γυρω για να τα βρω.Αποδειξη σε αυτο που λεω ειναι οτι ακομα και απο τους υπαρχοντες "χαρακτηρες" που συναντας σε μια περιοχη, ελαχιστοι πλεον μιλανε και μονο οταν εχουν να πουν κατι ουσιαστικο για το παιχνιδι.Ποσο δυσκολο νομιζεις ηταν για τους σχεδιαστες να προσθεσουν "χαζους" μονολογους σε ολους αυτους τους χαρακτηρες;
    Απλα καθε επιλογη εχει πολλες οπτικες και ο καθενας βλεπει οτι θελει.Αλλα να μου ελεγες για φθηνο σχεδιασμο για κανενα αλλο παχνιδι να το καταλαβω,Να μου πεις και για το ff, το οποιο οι κοσμοι του ειναι καταπληκτικοι ε οχι αλλα συγνωμη.Δηλαδη, και για το ff13 που ακολουθηθηκε η ιδια επιλογη ακριβως σε θεμα πολεων μαγαζιων, παλι τσιγκουνιες εκαναν;;Η ολη παραγωγη αλλα μαρτυραει νομιζω...

  • Nyxteridas Nyxteridas 20 Φεβρουαρίου 2012  | 03:33

    Μα σου ξαναεξηγώ πως η "παρατήρηση" μου είχε να κάνει καθαρά και μόνο με το γεγονός πως η πρόταση όπως την έγραψες και όπως το παραδέχθηκες κι εσύ ο ίδιος,μπορεί να παρεξηγηθεί.Οπότε στην κριτική που διάβασα,όντως παρεξηγήθηκε.Και συγγνώμη,αλλά δεν είναι ότι καταλαβαίνει ο καθένας.Γράφεις"Και για να συλλέξουμε αυτά τα αντικείμενα(τα fragments δηλαδή), όποτε θέλουμε μπορούμε να γυρίσουμε το χρόνο πίσω και να ξαναπαίξουμε οποιαδήποτε περιοχή, σαν να την επισκεπτόμαστε για πρώτη φορά, κρατώντας όμως τους χαρακτήρες μας."
    Ε όχι λοιπόν,αφού δεν ισχύει πως θα το κάνουμε;Τρελοί είμαστε και παίξαμε άλλο παιχνίδι εμείς;;Μπορείς να τα αποκτήσεις τα fragments και χωρίς να γυρίσεις τον χρόνο πίσω.Και σχετικά με τα εναλλακτικά τέλη,δεν μου ξέφυγε.Απλώς το έγραψα για να σου δείξω πως για 6 fragments γυρίζεις τον χρόνο πίσω και όχι για να αποκτήσεις τα υπόλοιπα 97 που έμειναν στο παράδειγμα του review σου.
    Η chocolina ήταν ένα απλό παράδειγμα για το τι μπορεί ο καθένας να βρεί αρνητικό ή θετικό για να ανεβάζει και να κατεβάζει τίτλους.Μπορώ να σου αναφέρω κι άλλα όπως το"FMV δεν υπάρχουν"που γράφεις στην αρχή...Τότε εγώ θα πρέπει να έχω ειδικό δισκάκι της Square γιατί τον τερματισμό και την έναρξη τα βλέπω σε fmv...
    Εγώ δεν σου έγραψα πουθενά πως για να γράψεις το review θα πρέπει να έχεις τερματίσει τα side-quests στο 100%.Απλώς θα πρέπει να το έχεις τερματίσει-όπως γράφεις οτι το έκανες-.Απο την στιγμή που και ο ίδιος παραδέχθηκες πως η πρόταση θα μπορούσε να παρεξηγηθεί,ποιός ο λόγος να το συνεχίσουμε το θέμα;Και θεωρώ σαφέστατα χαμηλή βαθμολογία το 7...Δεν μιλάμε για το Dirge of cerberus,για το FFXII-2 μιλάμε...
    Σε ότι έχει να κάνει με το 2ο σκέλος σου,πραγματικά είναι άσχετο καθώς όπως σου εξήγησα ο τερματισμός ή όχι του τίτλου δεν έχει να κάνει με το αν αλλάζει κάτι στο gameplay ή στο story μετά απο αυτόν αλλά στο οτι όποιος έχει τερματίσει τον τίλο,είναι αυτονόητο πως γνωρίζει πως ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ time reversal για να μαζέψει fragments τα οποία του λείπουν.Το χρειάζεται για να πάρει τα paradox endings...
    Εμείς καταλαβαίνουμε ότι μας βολεύει,απο το review που το γράφεις όπως σε βολεύει όμως.Συγγνώμη κι όλας που κάνουμε ένα σχόλιο το οποίο δεν συμφωνεί με την κριτική σου...Τι θα θεωρούσες λογικό;Το όταν κάποιος διαφωνεί με κάτι να μην το γράφει ή απαντήσεις τύπου "Πολύ σωστό review";Η επιλογή"σχολίασε"νομίζω πως είναι για ανταλλαγή απόψεων είτε συμφωνούν είτε όχι.

  • SetaShouji SetaShouji 20 Φεβρουαρίου 2012  | 03:00

    auron12 άλλος αφιέρωσε 40 ώρες στο παιχνίδι, το άφησε στο ch. 11 λόγω του ότι το βαρέθηκε και είδε το υπόλοιπο στο youtube είναι το σωστό. ;)

  • nick nick 20 Φεβρουαρίου 2012  | 02:50

    Το main story ειναι τελειωμενο με 43 απο τα 160 fragments. Ξαναδιαβασε ¨τα συλλέγοντας όμως μόνο 43 από τα 160 (!) fragments, τα οποία αποκτάμε με την ολοκλήρωση των sidequests¨. Ναι η επομενη προταση μπορει να παρεξηγηθει, αλλα ποτε δεν ειπα οτι χρειαζεται ντε και καλα να κανεις time reversal. Καθε sidequest δινει fragment και αν θυμαμαι καλα μερικα quests δινουν fragements και χωρις να το ολοκληρωσεις 100% (οπως τους χαρτες που παραδιδεις με 100% ολοκληρωση). Σε σχεση με τα εναλλακτικα endings το γραφω ακριβως μετα δε καταλαβαινω πως σου ξεφυγε ¨Και εκτός αυτού, μετά το τέλος του παιχνιδιού μπορούμε να αντιμετωπίσουμε ξανά bosses που αρχικά ήταν ανίκητα και να ξεκλειδώσουμε κάποιο από τα εναλλακτικά endings.¨ Τωρα αν καταλαβες εσυ οτι ... κατεβηκε ο βαθμος για τη chocolina, δε φταιω εγω. Εγω ειμαι υπευθυνος για αυτα που γραφω και οχι για αυτα που καταλαβαινει ο καθενας. Και εννοειται οτι η chocolina ειναι φθηνη σχεδιαστικη λυση. Αν ηταν μαγκες ας εφτιαχναν ΚΑΙ κανονικα μαγαζια και ας την ειχαν ΚΑΙ αυτη. Και δεν ειναι μονο τα καταστηματα που δεν υπαρχουν, δεν υπαρχουν σπιτια, μπαρ κτλ. Απλα επειδη ΕΠΡΕΠΕ να υπαρχει καταστημα για αγοραπωλησιες υποχρεωθηκαν να βαλουν τη chocolina
    Τελικα δε καταλαβα γιατι η αιτιολογηση μου δεν ειναι ¨σωστη και ολοκληρωμενη ¨, αλλα απο τη στιγμη που καταλαβες οτι το προβλημα ειναι η chocolina δεν εχω κατι αλλο να προσθεσω. Btw trophies στο id ¨nickk0kkav¨
    Ετσι κι αλλιως οτι και να γραψω οτι θελει ο καθενας καταλαβαινει
    -----------------------
    btw αν ειναι δυνατον να λεμε οτι για να βγει ενα review πρεπει να βγουν 100% τα sidequest οταν 1) ουσιαστικα δεν υπαρχουν νεα dungeons / περιοχες αλλα οσα εχουμε δει με χιονι, στο ηλιοβασιλεμα κτλ 2) δεν μιλαμε για story driven αποστολες αλλα για το συλλεξε 2 καψουλες, πηγαινε 100% εξερευνηση στο χαρτη, σκοτωσε το τερας κτλ - αληθεια οσοι το κανατε 100% υπαρχει κατι story driven ή λεμε ετσι για να εχουμε κατι να λεμε κ να δημουργουνται εντυπωσεις ; Αυτα που λεω δηλαδη... δεν ισχυουν στη συνεχεια, τι ακριβως αλλαζει ; ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ παρακαλω

    -----------
    τελος αν ειναι δυνατον το 7 να ειναι χαμηλη βαθμολογια. Αντιθετως ειναι πολυ καλη βαθμολογια. Τα κριτηρια ειναι συγκεκριμενα οπως και το κειμενο. Εγω ειπα οτι το παιχνιδι ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΞΕΙΣ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΤΟ ΣΠΟΥΔΑΙΟ. Τωρα εσεις... καταλαβετε οτι σας βολευει.

  • auron12 auron12 20 Φεβρουαρίου 2012  | 02:44

    Εχεις δικιο Nyxteridas, αν η Chocolina ειχε μπει σε αλλο παιχνιδι ειμαι σιγουρος οτι θα την ειχαν αποθεωσει.Εγω παντως δηλωνω μεγαλος fan της ,καλα μιλαμε την εχω ερωτευτει!!Εδω εχουμε διαβασει τερατα ,και μας εχει σηκωθει η τριχα.Τοσους haters φανατικους ομως,αμφιβαλλω αν εχει μαζεψει ποτε μια εταιρια.Και στο συνολο τους αδικα αν θες την γνωμη μου.Δεν πειραζει.Ασε αυτους που ξερουν να χαιρονται τα αξιολογα παιχνιδια ,για τους υπολοιπους να ειναι ερμαια καθε λογης "ειδικων".Καλα να παθουν.Αλλος ειπε οτι "επαιξε" το παιχνιδι μεσω youtube λεει και δεν του αρεσε!!!Οσο για το review εγω θα δικαιολογησω τον Νικο, ενταξει πρεπει να βγαλει ενα review σε ενα συντομο διαστημα, λογικο ειναι να του ξεφυγουν καποια πραγματακια.Το να κατσει να φαει 80 ωρες για να τα ανακαλυψει ολα δεν ειναι και οτι πιο ευκολο.

  • Nyxteridas Nyxteridas 20 Φεβρουαρίου 2012  | 01:30

    "Το main story του παιχνιδιού είναι πολύ μικρό, καθώς καταφέραμε να φτάσουμε στον τελευταίο εχθροί μέσα σε 22 ώρες, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι δεν είχαμε αρκετή δύναμη για να τον νικήσουμε. Τελικά, ολοκληρώσαμε το παιχνίδι στις 28 ώρες, συλλέγοντας όμως μόνο 43 από τα 160 (!) fragments, τα οποία αποκτάμε με την ολοκλήρωση των sidequests. Και για να συλλέξουμε αυτά τα αντικείμενα, όποτε θέλουμε μπορούμε να γυρίσουμε το χρόνο πίσω και να ξαναπαίξουμε οποιαδήποτε περιοχή, σαν να την επισκεπτόμαστε για πρώτη φορά, κρατώντας όμως τους χαρακτήρες μας."
    Συγγνώμη φίλε Νίκο αλλά το να κάνεις ένα review χωρίς να έχεις παίξει ολόκληρο το παιχνίδι και να υποβιβάζεις με αυτόν τον τρόπο και την δουλειά των ατόμων που το έφτιαξαν με την χαμηλή βαθμολογία που του βάζεις,προσωπικά το βρίσκω λίγο άτοπο...Και αναφέρω οτι δεν έχεις παίξει ολόκληρο το παιχνίδι,επειδή αν το είχες παίξει,θα ήξερες πως δεν αποκτούνται όλα τα fragments με το time reversal.Σε μερικά απο αυτά μόνο χρειάζεται και ειδικά για να δείς τα υπόλοιπα paradox endings...Στα περισσότερα δεν χρειάζεται καν να γυρίσεις τον χρόνο πίσω.Και για να μην παρεξηγηθώ,δεν την υποβιβάζει την δουλειά της Square μια χαμηλή βαθμολογία.Το κάθε videogame κυκλοφορεί και κρίνεται απο όλα τα sites,απο όλους τους gamers κτλ.Αλλά την υποβιβάζει μια χαμηλή βαθμολογία που μπαίνει,όταν δεν υπάρχει ολοκληρωμένη και σωστή αιτιολόγηση γι'αυτή.Αλλά εδώ διάβασα πως η Square απογοήτευσε επειδή υπάρχει η Chocolina και όχι shops,και αυτό θεωρείται φθηνά σχεδιαστική λύση...

  • auron12 auron12 20 Φεβρουαρίου 2012  | 01:17

    SetaShouji σαφως οταν μιλαμε για ff μιλαμε για σεναριο που παιζει κεντρικο ρολο σε ολα τα παιχνιδια.Οι χαρακτηρες παντα χτιζονται γυρω απο το σεναριο και οχι το σεναριο γυρω απο αυτους(καλα ισως με εξαιρεση τον sephiroth του 7)

  • SetaShouji SetaShouji 20 Φεβρουαρίου 2012  | 00:43

    Οκ θα τελειώσω το δικό μου και θα σας πω τότε ξανά εντυπώσεις περί "σεναρίου" :)

  • george1821 george1821 19 Φεβρουαρίου 2012  | 19:54

    Συγγνωμη ρε παιδια αν και τεραστιος φαν του 13 δεν μπορω να πω οτι ο nick δεν εχει δικιο για αυτο που λεει για τα dungeons. Ειλικρινα βαρεθηκα να ειμαι στην yassas mashif ή οπως την λενε. Πιστευω οτι επρεπε να το αφησουν κανα χρονο ακομα να δουμε περισσοτερα πραγματα σε αυτον τον τομεα που νομιζω οτι αυτο ειναι το μεγαλυτερο λαθος της συνεχειας.

  • george1821 george1821 19 Φεβρουαρίου 2012  | 19:43

    @ Bahamut zero. Πρωτον μονο και μονο για το ονομα που εχεις πρεπει να δοκιμασεις το παιχνιδι, δεν λεω τιποτα αλλο. Πολλοι διαμαρτυρηθηκαν οτι ηταν πολυ κλαψιαρης στην αρχη λες και ολοι ειναι τσακ νορις. Ηταν ενα παιδι που μολις ειχε χασει την μητερα του αρα λογικη ολη η αντιδραση ενα παιδι προσκολλημενο με την μητερα του να αναγκαζεται να ακολουθησει καποιους ξενους και να εισαι η πρωτη απειλη στον κοσμο. Η αλλαγη πως εγινε? Οταν εμεινε με τη Lightning. Εκει που εμαθε αυτη μετα την μαχη με τον odin να σκεφτεται και τους αλλους και οχι μονο την αποστολη της. Την στιγμη που πηγαν οι δυο τους και πολεμησαν διαφορα τερατα και τον αφησε να μπει μπροστα ωστε να δει και αυτος τι μπορει να κανει,το δωρο της σε αυτον, τα λογια των αλλων για τον snow που του εδειξαν οτι ειναι καλος ανθρωπος και μην ξεχναμε οτι τελικα πηγε για να εκδικηθει για τον θανατο της μητερας του αλλα αφου ειδε την θυσια του snow για αυτον τελικα τον συγχωρησε. Επισης ηταν η επισκεψη στον πατερα του και το τελευταιο ηταν ο Alexander. Αρα ηταν πολυ πιστευτη η εξελιξη του και ειλικρινα δεν μπορω να καταλαβω γιατι το φερνεται μερικοι σαν παραδειγμα. Θεωρω τελειως ακυρη την αποψη για τον Hope. Στα αλλα βεβαια πολυ λες για οτι ειναι γραμμικο δεν μπορω να πω τιποτα γιατι φυσικα και ειναι ή για καποια αλλα αρνητικα του παιχνιδιου θα πρεπει να σε εβγαζα τυφλο αλλα για αυτο με τον Hope διαφωνω καθετως, φιλικα παντα :)

  • gfreeman gfreeman 19 Φεβρουαρίου 2012  | 19:41

    Ρε παιδιά (κυρίως στον prince of persia απευθύνομαι), εφόσον η συζήτηση γίνεται πολιτισμένα, είδατε κανέναν να σας την πέφτει επειδή διαφωνείτε? Καλά κάνετε και διαφωνείτε. Μιά χαρά. Σε όλους τα ίδια δεν γίνεται να αρέσουν. Απλά να το κάνουμε πολιτισμένα, και μέχρι τωρα μια χαρά πάει η κουβεντούλα.

  • prince_of_persia prince_of_persia 19 Φεβρουαρίου 2012  | 19:38

    shetashouji τι λες αγορινα?εννοιτε ειναι τελειως διαφορετικο με την ιδια λογικη τι να καθεσαι να κουραζεσαι να παιζεις οποιοδηποτε παιχνιδι βλεπε τα στο youtube και ιδιως απο ενα λατρη των rpg οπως εισαι ειναι λιγο παραξενο να λεγεται αυτο,αφου αυτα τα παιχνδια προαγουν το δεσιμο με τον χαρακτηρα,την ταυτιση και το να μπεις σε ενα τριπακι να τον "δυναμωσεις"

  • nick nick 19 Φεβρουαρίου 2012  | 19:37

    @prince_of_persia ε οχι, δεν υπαρχει κανενα επιχειρημα για αυτο ¨¨εσυ με το review του ffxiii εδειξες οτι δε γουσταρες το παιχνιδι και σου ανατεθηκε παλι το review της συνεχειας γιατι?για να θαψεις και τη συνεχεια? ¨ και νομιζω οτι εχω καθε δικαιωμα να το λεω. Οσο για το αυτο που ειπα με την αναιτιολογητη γνωμη το ειπα ως προς το ΜΟ του metacritic. Η βαθμολογιες δεν μου λενε τιποτα αν δε διαβασω το ¨γιατι¨. Αλλη χρηση εχει το metacritic και εγω το χρησιμοποιω βεβαιως.
    --------
    Οσο για το LO καλως τα εγραφαν αυτα αφου οταν κυκλοφορησε το παιχνιδι υπηρχαν. Μονο που οταν το επαιξα εγω υπηρχε η δυνατοτητα να κανεις install το παιχνιδι και εφευγαν και τα loading και το frame rate και ενα σωρο αλλα προβληματα. Χωρις να αμφισβητω οτι υπαρχαν προβληματα δεν τα συναντησα. Αλλα ετσι κι αλλιως ποτε δεν αμφισβητησα οτι τα FFXIII και XIII-2 ειναι πολυ μπροστα σε οτιδηποτε αφορα το τεχνικο τομεα
    edit : παντως αν με ρωτουσαν σημερα FF XIII ή Lost Odyssey θα ελεγα οτι το LO ειναι καλυτερο κ μερικους λογους αναφερα παραπανω. Αυτο μονο

  • DarthAltair DarthAltair 19 Φεβρουαρίου 2012  | 19:19

    george1821+drgci +100000
    Bahamut άλλο το ένα άλλο το άλλο.Μην ξεχνάς ότι υπήρχαν κομμάτια του τίτλου που είχες μόνο 2 χαρακτήρες τη φορά.Γι'αυτό το ανέφερα.

  • bahamut zero bahamut zero 19 Φεβρουαρίου 2012  | 19:18

    george1821 συμφωνουμε σε ενα και μονο πραγμα. το οτι δεν ηταν κλασικο jrpg. ηταν dungeon crawler. για τον hope τα εχουν πει και αλλοι.. η εξελιξη του μεσα στο παιχνιδι ειναι τελειως ΜΗ πιστευτη, καθως δε δικαιολογειται απο τα αυτα που συμβαινουν στο παιχνιδι. δε γινεται απο εκει που εισαι ο κλαψιαρης της παρεας να εμψυχωνεις τους αλλους και να αποκτας αρχηγικα χαρακτηριστικα.. και αυτο γιατι? επειδη πολεμουσες απλα τερατα???? δεν υπηρχε καποιο "trigger" που να προκαλεσει την αλλαγη αυτη της συμπεριφορας του. θες να δεις πειστικη εξελιξη χαρακτηρων? θα ακουστω γραφικος αλλα δες παλι το vesperia. αντιστοιχο του hope ηταν ο karol... δες πώς εξελισσεται ο χαρακτηρας τους σε σχεση με τον hope. καμια σχεση... δεν ειναι τυχαιο το κραξιμο που εφαγε ο hope σαν χαρακτηρας

  • drgci drgci 19 Φεβρουαρίου 2012  | 19:08

    setashouji ε ναι θα ειχες αλλη γνωμη:) αλλο να βλεπω κατι στο YouTube και αλλο να ασχοληθω με κατι 60ωρες, να χασω να ξανα ξεκινησω απο την αρχη να δεθω με τους χαρακτηρες γενικα ολο το ταξιδι που κανεις στο παιχνιδι και αλλο να δεις στο youtube εντελως αλλη εμπειρια

  • george1821 george1821 19 Φεβρουαρίου 2012  | 19:07

    Θα το ξαναπω και παλι. Ο hope ηταν ο καλυτερος χαρακτηρας του παιχνδιου. Η ολη του διαδρομη μονο τυχαια δεν ηταν αρα μην λεμε και πραγματα που δεν στεκουν οτι ειναι ο χειροτρος χαρακτηρας σε ff. Για μενα το FF13 ειναι μεχρι στιγμης το αγπημενο μου ff παιχνιδι και εχω παιξει και το 7,8,9. Τωρα αν ρωτατε γιατι? Γιατι πρωτον εχει την καλυτερη ιστορια για μενα, ασχετα αν δεν αποδωθηκε οπως θα επρεπε ισως αλλα και παλι ειναι πολυ καλη. Και το συστημα μαχης για μενα ηταν παρα πολυ καλο. Σχεδον πρωτη φορα που ολοι οι χαρακτηρες ειχαν λογο υπαρξης και οχι απλως μπηκαμε για να γεμισουμε το cast. Και δεν με πειραξε ουτε που δεν ειχε πολεις ουτε sidequests, ουτε οτι ηταν γραμμικο. Το εκτιμησα για αυτο που μου εδωσε. Δεν αρχισα να σκεφτομαι τι ΘΑ μπορουσε να ειχε. Ναι θα ταν καλυτερο αν ειχε ολα αυτα που λεμε, ναι αντικειμενικα δεν συγκρινεται με τα παλια αλλα και παλι το ευχαριστηθηκα ισως και γιατι δν ηταν ενα κλασικο rpg και εδωσε εμφαση σε αλλα πραγματα ισως με τον δικο του ξεχωριστο τροπο :)

  • SetaShouji SetaShouji 19 Φεβρουαρίου 2012  | 19:03

    Δηλαδή αν το έπαιζα θα είχα άλλη γνώμη για το σενάριο λέτε; ΟΚ! το ακούσαμε και αυτό :)

  • bahamut zero bahamut zero 19 Φεβρουαρίου 2012  | 18:58

    συμπληρωματικα και μονο οταν λεω ravager εννοω rav,rav,com paradigm

  • DarthAltair DarthAltair 19 Φεβρουαρίου 2012  | 18:54

    Bahamut αν είχες παίξει όλο τον τίτλο θα έβλεπες πως μόνο με ravager δεν μπορούσες να παίξεις όλο το παιχνίδι,διότι πολλοί εχθροί είχαν δαιφορετικά immunities Κλπ με αποτέλεσμα να χρειάζεσαι πολύ συχνά τον συνδυασμό ravager/commando.Αλλά οκ,φαίνεται ότι δνε το έχεις τελιεώσει με ΄σοα λες ή απλά δνε το θυμάσαι καλά.64 side quests συν το side quest με τα όπλα,το οποίο ακόμα δεν έχω τελειώσει,δεν είναι λίγα.
    Επίσης πουθενά δεν έκανα σύγκριση junction/crystarium.To junction αν και το θεωρώ καλύτερο,εγώ προσωπικά το σιχάθηκα.Για δικούς μου λόγους βέβαια έτσι(έκανα βλακεία.);Πάντως ναι είχες δυνατότητες τι θα πρωτοανεβάσεις.Ειδικά όταν ξεκλείδωναν όλοι οι ρόλοι.
    Τώρα την κολοκυθιά θα παίξουμε;Cocoon/Pulse κλπ.Στο σπίτι του Hope εγώ το ένιωσα αυτό που είπες.Επίσης το Vesperia στα 60 ευρώ σιγά μην το έπαιρνα,το πήρα στα 20 (:P) κι έχω στην κατοχή μου τα Tales of Symphonia 1,2,Eternia,Abyss,Phantasia,έχω προπαραγγείλει το Graces κι εύχομαι να φέρουν κατά δω τα Xillia & Resonance R.Καλώς ή κακώς λόγω χρόνου δεν έχω ασχοληθεί με όλα,αλλά αυτό δεν λέει κάτι έτσι;

    Νίκο δεν μου αρέσει η φάτσα σου.:P :D


    edit:Seta αν είναι να εκφέρω γνώμη για τους τίτλους που έχω δει στο youtube άστο.

  • prince_of_persia prince_of_persia 19 Φεβρουαρίου 2012  | 18:44

    σου μιλησα με επιχειρηματα αν δε σου αρκουν αυτο ειναι δικο σου προβλημα καθαρα.απο εκει και περα ποτε δεν ειπα οτι η γνωμη σου ειναι για πεταμα κατι που εκανες εμμεσα εσυ.με την ιδια λογικη αν δεν ειναι προβλημα το απιστευτο grinding του odyssey η τα loading times του τι να πω...για να μη μιλησουμε για το ποσο αργουσαν να ξεκινησουν οι μαχες που μου θυμιζαν εποχες ps1 η την διαρκεια ορισμενων boss fights,η μηπως τις φορες που παγωσε η εικονα κατα τη διαρκεια ενος cutscene.
    παραθετω ενα αποσπασμα απο μια κριτικη
    Loving Lost Odyssey means being able to stand its technical instability, loading times, and traditional gameplay. Latching onto the unique ring system and its tightly-wound narrative can get you through the pain of these flaws--only to a certain extent. Four discs of loading screens and restarts is entirely too much to ask of any gamer. No matter how amazing the story, the experience is fundamentally crippled by these failings.

  • auron12 auron12 19 Φεβρουαρίου 2012  | 18:38

    Εγω θα μεινω σε καποια λογια που με εκαναν να γελασω ,οτι το ff13 ηταν αθλιο!!;;;;Και ομοιως τα ατομα που ειπαν κατι τετοιο ειχαν την ιδια γνωμη και για την συνεχεια του.Ειμαι σιγουρος πως,τα ατομα αυτα δεν τερματισαν το παιχνιδι,πολλα απο αυτα ισως να το παρατησαν στις πρωτες ωρες.Δεν ασχοληθηκαν καθολου με την ιστορια (απλα πατουσαν skip στα cut scenes ) ενω περιμεναν την στιγμη που ο sephiroth θα.. εκανε την εμφανιση του για να ανεβασει ποντους το παιχνιδι.Η απλα εχουν παιξει πολλα "δυτικα rpg".Ενταξει τι να λεμε, στο κατω κατω το ακθε παιχνιδι καταξιωνεται απο τους παικτες που θα ασχοληθουν μαζι του και οχι απο πασης φυσεως ειδικους (και δεν αναφαιρομαι σε καμμια περιπτωση στο review του Νικου το οποιο αν και με στεναχωρησε σε καποια σημεια, ηταν σωστο και τεκμηριωμενο ασχετα με την προσωπικη μου γνωμη).Και στα ματια των πολλων το παιχνιδι απεδειξε πως αξιζει.Αυτο εμενα μου φτανει.

    SetaShouji το ακουσα και αυτο.Ειναι σαν να μου λες οτι δεν ειδες το lord of the rings ,αλλα ειδες πολλες σκηνες απο την ταινια,οποτε ειναι προβλεψιμο και βαρετο.Ειναι σαν να λες "διαβασα απο ενα βιβλιο την αρχη, την μεση και το τελος.Δεν μου αρεσε".Στεκει;

    Και τελος θα πω κατι, οτι περαν απο τις αυστηρα τεχνικες λεπτομερειες ,η ζωη λειτουργει με εντελως διαφορετικους τροπους και διαμορφωνεται μεσα απο εντελως απροβλεπτες αρχες.
    Εγω γνωρισα τα rpg και την μαγεια των games ΜΕΣΑ απο τα final fantasy και τους ηρωες της square.Αυτος ηταν ο λογος που ασχοληθηκα με τον χωρο και δεν το μετανιωσα ποτε.Μεσα απο τους χαρακτηρες του Nomura και την μουσικη του Uematsu,καθως και το οραμα του Sakaguchi καθως και απο πολλους "ανωνυμους" devs που δημιουργησαν μια ολοκληρη δυναστεια φαντασιας.Ξερω οτι πολλοι απο αυτους εχουν φυγει αλλα ποτε δεν επαψα να δινω σημασια στις δημιουργιες της εταιριας και στις επιλογες της, παρολο που με εχει στεναχωρησει πολλες φορες.Και γενικα δεν απογοητευτικα ποτε.Τα χρηματα που εχω δωσει στα παιχνιδια της εως τωρα,ποτε δεν με εχουν απογοητευσει αλλα αντιθετα με αποζημιωσαν -καθε φορα με διαφορετικο τροπο.Φυσικα μιλαω παντα σε προσωπικο επιπεδο χωρις να θελω να αμφισβητησω πιο "τεχνικες αποψεις"

  • SetaShouji SetaShouji 19 Φεβρουαρίου 2012  | 18:09

    @drgci επειδή ήθελα να ξεκινήσω το ΧΙΙΙ-2 είδα όλες τις σκηνές και κάτι πραγματάκια από gameplay στο youtube. Ξέρω πως τελειώνει οπότε ξέρω και ολόκληρη την ιστορία. Και δεν είναι κάτι το συναρπαστικό :)

  • nick nick 19 Φεβρουαρίου 2012  | 18:08

    @Jehuty + drgci τα mini-games ειναι δυο το chocobo racing και ρουλεττα. Τα υπολοιπα θα γινουν διαθεσιμα με DLC. Και οχι, δεν ηταν αρκετα σημαντικο για να αναφερθει. Εξαλλου αν εγραφα ¨2 mini-games μονο, ενω στο vesperia κανεις τερατα ¨ παλι θα τα ακουγα.
    @prince_of_persia προφανως υπαρχει λογος που ¨βαρεθηκαν¨. Και εννοειται οτι θα εμπιστευομαι περισσοτερο ατομα που επαιξαν 30 -40 ωρες το ΧΙΙΙ και το αφησαν (εννοειται οτι δε μιλαω για οσους επαιξαν 2 ωριτσες), παρα οσους ¨επαγγελματιες¨ επαιξαν 5-6 ωρες και εγραψαν review. Και οχι, ουτε εγω θεωρω το Lost Odyssey αντικειμενικα κορυφαιο, εχει ενα σωρο θεματα, αλλα ειναι καλυτερο απο το ΧΙΙΙ (btw λιγοτερο grinding απο το ΧΙΙΙ, πιο ενδιαφερον leveling system/αισθηση ενδυναμωσης της ομαδας, καλυτερο gear grinding, εξερευνηση, καλυτερα dungeons -οχι τελεια-, εδινε την αισθηση του ενιαιου κοσμου -και οχι της ενιαιας ευθειας-, ενα σωρο μυστικα προς ανακαλυψη). Επισης (στα του metacritic κτλ) διαβαζοντας τα κειμενα, οσοι εχουν τελειωσει τα παιχνιδια μπορουν να καταλαβουν αμεσως ποσοι εγραψαν κειμενο χωρις να ακουμπησουν. Αυτο ομως θα το κρινετε εσεις σαν αναγνωστες, οχι εγω και δεν θα επεκταθω. Τα κειμενα μου ειναι ¨πανω ¨ διαβαστε και κρινετε. Και οχι εγω δεν υποτιμω το metacritic, ουτε το αποθεωνω. Ειναι χρησιμο αν το χρησιμοποιεις σωστα, αλλα ο ΜΟ ορος μονος του δε λεει κατι. Το γιατι ειναι απλο :
    ----------------------------------------------------------

    Προς ολους : Με ολο το σεβασμο, καθε αποψη ειναι αποδεκτη οταν υποστηριζεται. Οταν δεν μπορουμε να την υποστηριξουμε ειναι για ΠΕΤΑΜΑ. Εχω γραψει 2 reviews κοντα στις 2.500 λεξεις το καθενα με ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ και αντι να μου πειτε ¨εδω γραφεις βλακειες, εδω εκανες λαθος κτλ¨ γκρινιαζεται γιατι δεν σας αρεσει ¨το υφος μου, η φατσα μου ¨ κτλ
    ------------------------
    και τελος ξανα @ prince_of_persia
    ¨εσυ με το review του ffxiii εδειξες οτι δε γουσταρες το παιχνιδι και σου ανατεθηκε παλι το review της συνεχειας γιατι?για να θαψεις και τη συνεχεια? ¨

    αυτο χωρις κανενα απολυτως επιχειρημα και χωρις καν να αγγιξεις ενα λαθος απο το review ειναι αναιτια επιθεση που δε βγαζει και πολυ νοημα. Εγω δεν εγραψα ποτε οτι το ΧΙΙΙ κ το ΧΙΙΙ-2 ¨δεν μου αρεσαν¨ εγραψα οτι ¨δεν ειναι οσο καλα οσο τα υπολοιπα¨ και προφανως δεν υπαρχει ουτε ενα επιχειρημα για να το αντικρουσεις. Εκτος βεβαια αν οι ¨αορατοι τοιχοι¨ για παραδειγμα δεν αποτελουν ενα αντικειμενικο προβλημα στο dungeon design αλλα ¨κατι υποκειμενικο που δεν μου αρεσε¨
    -------------------------
    Αλλα διαβαζουμε αλλα καταλαβαινουμε μου φαινεται. Αλλα εγω θα το παιξω το παιχνιδι σας και θα συνεχισω να απανταω ακομα και αν δε λετε τιποτα ουσιαστικο και δεν μπορειτε να υποστηριξετε την αποψη σας, οπως κανετε τωρα

  • bahamut zero bahamut zero 19 Φεβρουαρίου 2012  | 18:06

    αλλο διαφορετικο και αλλο χειροτερο. την εξελιξη τη θελουμε. πισωγυρισματα δε θελουμε.

  • drgci drgci 19 Φεβρουαρίου 2012  | 18:04

    bahamut zero αυτο ειναι το προβλημα οτι μερικοι δεν μπορειτε η δεν θελεται να καταλαβεται οτι καθε ff ειναι διαφορετικο και δεν πρεπει να ερχεται σε συγκριση με τους προηγουμενους τιτλους
    πως γινεται καποιος να συγκρινει το 7 με το 13 εντελως διαφορετικη τεχνολογια,διαφορετικο συστημα μαχης,διαφορετικη νοοτροπια, κ.λ.π

  • prince_of_persia prince_of_persia 19 Φεβρουαρίου 2012  | 18:01

    @shetashouji εχω παιξει και τερματισει ολα τα ff εκτος απο το Ι και ΙΙ και τα ον λαιν που μου ειναι αδιαφορο να ασχοληθω.
    @machine gum εχεις απολυτο δικιο για το dear esther ζηταω συγνωμη και ειπα οτι δεν εχω παιξει το βεσπερια,ενω το lost odyssey και ετερναλ σονατα τα εχω τερματισει.και εννοιτε παιξει και τερματισει το ΧΙΙΙ-2.τελος το site πρεπει να δεχεται την κριτικη και οχι να εχει ολοκληρωτικες αποψεις.εχω δει ξανα και ξανα οταν καποιος διαφωνει με τον συντακτη να πεφτουν αλλοι να τον φανε...