Ταυτότητα

Silent Hill: Downpour

Silent Hill: Downpour

Edition: N/A Genre: Action, Horror, Survival Διάθεση: Zegetron
Αριθμός παικτών: 1 Ανάπτυξη: Vatra Games Ημ. Έκδοσης: 30/03/2012
PEGI: 18 Εκδότης: Konami Πλατφόρμες: Xbox 360, PlayStation 3


Pyramid Head που τους χρειάζεται...

Σύμφωνα με τη Konami, το 2012 είναι η χρονιά της μεγάλης αναβίωσης των Silent Hill. Η σειρά γνωρίζει τρεις κυκλοφορίες μέσα σε, σχεδόν, ένα τρίμηνο, με το Silent Hill: Downpour να ανοίγει το χορό και να ακολουθούν τα Silent Hill HD Collection και Silent Hill: Book of Memories. Για πολλούς, και δικαιολογημένα, το franchise έχει χάσει την αίγλη του από τότε που διαλύθηκε η (Dream) Team Silent, αφήνοντας στο τιμόνι της ανάπτυξης δυτικά studios. Είναι κοινώς αποδεκτό πως οι τίτλοι που ακολούθησαν, αν και ήταν αξιοπρεπείς, δεν κατάφεραν να αγγίξουν την ποιότητα των τεσσάρων πρώτων, ιαπωνικής νοοτροπίας, κυκλοφοριών. Υπάρχει όμως ένα στοιχείο, που αποτελεί το "οξυγόνο" για όλα τα Silent Hill που έχουμε δει μέχρι σήμερα: η μουσική του Akira Yamaoka. Ο θρυλικός μουσικοσυνθέτης, που στα "μετά-Team Silent" παιχνίδια, εκτός από μουσικά συνέβαλε και σκηνοθετικά, καταφέρνει με μοναδικό τρόπο να ντύσει τις δραματικές, γεμάτες παράνοια και ψυχεδέλεια, σκηνές που βιώνουν οι παίκτες. Για πρώτη φορά στην ιστορία της λοιπόν, η σειρά θα δει κυκλοφορία χωρίς τον Yamaoka.

Αφού πέρασε από τα χέρια Αμερικανών και Βρετανών, η σειρά Silent Hill έφτασε στην Τσεχία, εκεί όπου η Vatra Games αναλαμβάνει το βαρύ φορτίο της "αναβίωσης". Το φανατικό κοινό της σειράς παρακολουθούσε μέχρι σήμερα τις εξελίξεις με κομμένη την ανάσα. Οι φόβοι, οι προβληματισμοί και η δυσπιστία, πρωταγωνιστούν στα gaming fora ανά την υφήλιο. Έγιναν βαρύγδουπες δηλώσεις -κυρίως από πλευράς Konami- για μία "δυνατή επιστροφή" του franchise, που σε συνδυασμό με τους παραλληλισμούς που που έκανε η Vatra με το Silent Hill 2, δημιούργησαν ένα ανυπόμονο και αισιόδοξο κλίμα ενθουσιασμού. Όσοι όμως έχουν επενδύσει ψυχικά και πνευματικά στα Silent Hill, ποτέ δεν κατάφεραν να χαρούν πραγματικά την αναμονή της νέας κυκλοφορίας, αφού βαθιά μέσα τους ήξεραν ότι κάτι θα πάει στραβά.

Silent_Hill_Downpour_Review_1-thumb.jpgΟ γράφων είναι ένας από τους πλέον φανατικούς οπαδούς της σειράς, με το Silent Hill 2 να αποτελεί το καλύτερο βιντεοπαιχνίδι που έζησε ποτέ του. Οι παγίδες στην ανάθεση της παρουσίασης του Silent Hill: Downpour είναι πολλές. Πρέπει να το δούμε "οπαδικά" και ως ένα ακόμη Silent Hill να το παινέψουμε χωρίς ίσως να το αξίζει ή πρέπει να το προσεγγίσουμε αυστηρά, βάζοντάς το στο μικροσκόπιο και συγκρίνοντάς το με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς; Εμείς πήραμε την απόφαση να μην κάνουμε τίποτα από τα δύο και να κοιτάξουμε το Downpour ως αυτό που είναι και όχι ως αυτό που θα θέλαμε ή θα έπρεπε να είναι. Αν υποθέσουμε πως το "Silent Hill" δεν το διαβάσαμε ποτέ στο εξώφυλλο, ας δούμε τι έχει να μας προσφέρει ο νέος τίτλος της Vatra.

"Καλώς ήρθατε στο Silent Hill"

Ο παίκτης παίρνει το ρόλο του Murphy Pendleton, ο οποίος βρίσκεται στις φυλακές της Ryall State, κατηγορούμενος για κάτι που οδήγησε το μικρό του γιο Charlie στο θάνατο. Χωρίς να ξεκαθαρίζεται -αρχικά- για το αν αυτός έπραξε το έγκλημα ή αν πρόκειται για δολοφονική αμέλεια, ο Murphy βυθίζεται στις τύψεις και στην κατάθλιψη. Στο ξεκίνημα του παιχνιδιού παρακολουθούμε μία σκηνή όπου μερικοί τρόφιμοι των φυλακών, μεταξύ των οποίων και ο πρωταγωνιστής μας, μεταφέρονται σε πτέρυγα κάποιας άλλης φυλακής. Το λεωφορείο που τους μεταφέρει όμως, ανατρέπεται ξαφνικά λίγο έξω από την κωμόπολη του Silent Hill. Ως ένας από τους ελάχιστους επιζήσαντες του δυστυχήματος, ο Murphy βρίσκει την ευκαιρία να αποδράσει, με πρωταρχικό του στόχο να φτάσει στο Silent Hill. Από εκεί και πέρα ξεκινάει ο εφιαλτικός "Γολγοθάς" του και το ταξίδι του προς τη λυτρωτική αλήθεια.

Silent_Hill_Downpour_Review_9-thumb.jpgΤο σενάριο, χωρίς να παρουσιάζει κάτι το ιδιαίτερο, καταφέρνει να κρατήσει σχετικά ψηλά το ενδιαφέρον του παίκτη. Κάποιες ανατροπές και μερικές σοκαριστικές αποκαλύψεις προς το τέλος, βγάζουν το φίδι από την τρύπα και καταφέρνουν να κλιμακώσουν την ένταση. Το Downpour παρουσιάζει μία ιστορία που ως θεμέλιο έχει την ανθρώπινη απώλεια και ως σκοπό την ανάδειξη της παραδειγματικής τιμωρίας, που θα οδηγήσει στην απελευθέρωση και τη λύτρωση. Το πρόβλημα εδώ εντοπίζεται στην πλοκή και στον τρόπο με τον οποίο εξελίσσονται τα γεγονότα. Το δέσιμο του παίκτη με το χαρακτήρα είναι ανύπαρκτο, την ώρα που οι παράξενες και παρανοϊκές σκηνές που υπάρχουν, απλά για να μπερδέψουν τον παίκτη, έχουν καταντήσει κλισέ και είναι πλέον εκτός μόδας. Τέλος, όπως σε κάθε Silent Hill, έτσι και στο Downpour, οι παίκτες, αναλόγως των πράξεών τους, θα δουν ένα από τα πέντε εναλλακτικά endings, καθένα από τα οποία δίνει μία εντελώς διαφορετική ερμηνεία στον επίλογο.

{PAGE_BREAK}

"Μπορείτε να πάτε όπου θέλετε"

Η Vatra τόλμησε να δώσει στη σειρά Silent Hill, για πρώτη φορά, free-roaming χαρακτήρα. Μάλιστα, για πιο άμεση μετακίνηση από περιοχή σε περιοχή, υπάρχουν τα subway stations, που πρακτικά αποτελούν το teleport του τίτλου. Πέρα της βασικής πλοκής λοιπόν, ο Murphy θα επισκεφθεί διάφορα άλλα κτήρια της κωμόπολης, στα οποία θα βρει τα 13 side quests που πλαισιώνουν την ιστορία. Αυτά τα quests μπορούν να "εκτινάξουν" το χρονόμετρο της ενασχόλησης ακόμη και στις 20 ώρες, την ώρα που χωρίς αυτά η βασική ιστορία διαρκεί, περίπου, 8 ώρες. Δυστυχώς, οι δευτερεύουσες αποστολές αφενός δε συνδέονται με την κεντρική ιστορία και δε βοηθούν πουθενά στο ξεδίπλωμά της, και αφετέρου δεν έχουν κάτι ουσιαστικό να δείξουν, βγάζοντας τον παίκτη πολύ εκτός κλίματος. Θα λέγαμε ότι τα side quests μοιάζουν περισσότερο με αγγαρείες που συναντάμε σε RPGs, παρά με κάτι πρωτότυπο και ουσιώδες.

"Να επισκεφτείτε τα αξιοθέατα"

Ο τρόμος, η ψυχεδελική ατμόσφαιρα και οι σκληρές σκηνές, πάντα σε συνδυασμό με το βαρύ και μελαγχολικό κλίμα, ήταν σημείο κλειδί για όλα τα προηγούμενα Silent Hill. Το Downpour σε σημεία τα πάει περίφημα, αλλά σε άλλα αποτυγχάνει οικτρά. Οφείλουμε να ομολογήσουμε πως οι Τσέχοι δημιούργησαν, μάλλον, την πιο καλοσχεδιασμένη εκδοχή της κωμόπολης του Silent Hill που είδαμε ποτέ. Ο σχεδιασμός των επιπέδων, των εσωτερικών και των εξωτερικών χώρων και γενικότερα όλων των περιοχών, βρίθει λεπτομερειών. Η ποικιλία στα τριγύρω περιβάλλοντα είναι πραγματικά αξιομνημόνευτη. Βέβαια, στο Downpour είδαμε πολλές επιρροές από Alan Wake, Alone in the Dark και διάφορα ακόμη παιχνίδια, ωστόσο αυτό δε θα μπορούσε να είναι κατακριτέο, από τη στιγμή που γίνεται σωστά.

Silent_Hill_Downpour_Review_3-thumb.jpgΑς δούμε πως τα πάει το παιχνίδι από την σκοπιά του τρόμου, που γενικότερα στη σειρά είναι το "Α και το Ω" για τη σωστή προσκόμιση της εμπειρίας. Σαφώς και υπάρχουν μερικές καλοσχεδιασμένες σκηνές, που ανεβάζουν την αδρεναλίνη στο κόκκινο, με όλη την απαραίτητη παράνοια και "αρρώστια" που απαιτείται. Τις περισσότερες φορές όμως, ο τίτλος τείνει να τρομάζει τον παίκτη με "φθηνό" και άδικο τρόπο. Τα Silent Hill ποτέ δε βασίστηκαν στον ξαφνικό τρόμο μιας απότομης σκηνής, αλλά κυρίως έχτιζαν ή, καλύτερα, διέλυαν σιγά-σιγά τα τείχοι της ψυχραιμίας και της αυτοσυγκράτησης του παίκτη, αγγίζοντας επίπεδα φόβου, αφού το νευρικό του σύστημα συνέχιζε να διεγειρόταν, ακόμη και εκεί που δεν υπήρχε κάποια προφανής απειλή.

"Να δοκιμάσετε τα τοπικά εδέσματα"

Τέρατα, που κάνουν pop-up ξαφνικά και επιτίθενται από πίσω στα... μουλωχτά, θα γίνουν η θλιβερή ρουτίνα του παίκτη στο Downpour, τρομάζοντάς τον με κοινότυπους χολιγουντιανούς μηχανισμούς. Σε αντίθεση με το παρελθόν, όπου η εισαγωγή σε έντονες σκηνές πραγματοποιούταν βασανιστικά και εντυπωσιακά και συνήθως συνοδεύονταν από κάποιο cut-scene, εδώ η διαδικασία πραγματοποιείται αθόρυβα και "ερασιτεχνικά". Το γνωστό προειδοποιητικό σήμα του walkie-talkie, ότι πλησιάζει κάποια απειλή, συνεχίζει να υφίσταται, αλλά περνάει τόσο απαρατήρητο, που είναι απλά σα να μην υπάρχει.

Silent_Hill_Downpour_Review_7-thumb.jpgΤο μαγικό φίλτρο της έμπνευσης φαίνεται ότι καταναλώθηκε ολόκληρο στο σχεδιασμό των επιπέδων και των σκηνικών, γιατί όταν κοιτάμε τα τέρατα, ειλικρινά τα λόγια δεν είναι αρκετά για να περιγράψουν την απογοήτευσή μας. Καταρχάς δε έχουμε να κάνουμε με τέρατα, αλλά κυρίως με πλάσματα τύπου ζόμπι που τρέχουν, τσιρίζουν και οπλοφορούν. Έπειτα, στο σύνολό τους τα είδη των εχθρών που αντιμετωπίσαμε δεν ήταν περισσότερα από πέντε, ενώ από bosses συναντήσαμε μόλις δύο (συμπεριλαμβανομένου και του τελικού boss). Υπάρχει μία προσωποποίηση του Pyramid Head από το Silent Hill 2, ονόματι "Boogeyman", αλλά δε θα θέλαμε να σας φανερώσουμε περισσότερα γιατί έχει ενδιαφέρον.

Στο Downpour ο παίκτης, εκτός από τα τέρατα, εμπόδιο θα βρει διάφορους γρίφους που χρίζουν λύσης, ώστε να συνεχιστεί το ταξίδι του Murphy. Ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για την επίλυση μερικών γρίφων και μία ευπρόσδεκτη προσθήκη, είναι ο φακός υπεριώδους ακτινοβολίας (ή black light για να γίνουμε πιο κατανοητοί), που φανερώνει πολλά, καμουφλαρισμένα στο περιβάλλον, μυστικά. Οι γρίφοι γενικά δε θα ταλαιπωρήσουν τους παίκτες με τη δυσκολία τους, ωστόσο, έχουν την απαραίτητη φρεσκάδα ώστε να μην περνούν απαρατήρητοι.

{PAGE_BREAK}

"Να ακούσετε παραδοσιακή μουσική"

Πάμε τώρα σε ένα από τα πιο σημαντικά ελαττώματα του τίτλου, το σύστημα μάχηςκαι γενικότερα ο χειρισμός. Τουλάχιστον στην PlayStation 3 έκδοση που δοκιμάσαμε, ο χειρισμός αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα. Ο Murphy πολλές φορές κολλάει σε αντικείμενα του περιβάλλοντος, συχνά δεν υπακούει στις κατευθυντήριες εντολές του παίκτη, ενώ η περιήγησή του σε εσωτερικούς χώρους είναι σκέτος εφιάλτης. Το σύστημα μάχης είναι μάλλον ό,τι χειρότερο και ό,τι πιο εκνευριστικό έχουμε δει στη σειρά. Πλέον, δε χρειάζεται να "οπλιστεί" μία στάση μάχης, καθώς οι επιθέσεις εκτελούνται άμεσα. Οι κινήσεις του χαρακτήρα είναι βασανιστικά αργές, που σε συνάρτηση με τις πολύ πιο γρήγορες επιθέσεις των αντιπάλων, η κατάσταση δε θα αργήσει να πάρει άσχημη τροπή. Γι' αυτό το λόγο επιστρατεύεται ένα άτοπο σύστημα block, που λειτουργεί όποτε...του καπνίσει. Το σφάλμα εδώ εντοπίζεται στο γεγονός ότι, επειδή δεν υπάρχει δυνατότητα κανονικού "κλειδώματος" του αντιπάλου, το block μπορεί πολύ εύκολα να κοιτάει σε λάθος κατεύθυνση, χαρίζοντας έτσι στον εχθρό μία απροστάτευτη πλάτη.

Όσον αφορά το οπλοστάσιο, ο Murphy έχει στη διάθεσή του διαφόρων ειδών melee όπλα -από καρέκλες και πυροσβεστήρες, μέχρι χασαπομάχαιρα και τσεκούρια- και πολύ λίγα πυροβόλα όπλα -handgun, shotgun, nailgun. Η στόχευση των πυροβόλων όπλων ενσωματώνει ένα έντονο auto-aim μηχανισμό, που ενώ έπρεπε να κάνει τα πράγματα πιο εύκολα, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Επιπροσθέτως, ένα στοιχείο που μας ενόχλησε, αν και είναι καθαρά υποκειμενικό, είναι ότι η είσοδος στο inventory δεν παγώνει τη δράση. Για να κάνουμε πιο κατανοητή τη δυσαρέσκειά μας για το εν λόγω χαρακτηριστικό, αρκεί να πούμε ότι τα melee όπλα -μετά από κάποια λεπτά χρήσης τους- αχρηστεύονται, οπότε και πρέπει να αντικατασταθούν. Αν τύχει λοιπόν ένα melee όπλο να καταστραφεί κατά τη διάρκεια μιας μάχης, η διαδικασία περιήγησης σε αυτό το real time inventory, μπορεί να αποβεί μοιραία. Η εναλλαγή από melee σε ranged όπλο με τη βοήθεια του σταυρονήματος, υφίσταται, αλλά είναι προβληματική.

Silent_Hill_Downpour_Review_5-thumb.jpgΤο Silent Hill: Downpour τρέχει με την, πανταχού παρούσα, Unreal Engine 3. Η αλήθεια είναι ότι έχουμε δει τη μηχανή γραφικών της Epic Games να υλοποιείται πολύ καλύτερα, αλλά στο σύνολό τους τα γραφικά δεν απογοητεύουν. Κάποια εντυπωσιακά εφέ, όπως η αποτύπωση του αίματος στις ακτίνες του φακού του Murphy και μερικά όμορφα particle effects, είναι σε θέση να καλύψουν τις υπόλοιπες ατέλειες. Ωστόσο, τουλάχιστον η PlayStation 3 έκδοση, ταλανίζεται από έντονο tearing και σε σημεία αισθητή πτώση του ρυθμού ανανέωσης των καρέ της οθόνης. Μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε ότι υπάρχει και υποστήριξη για τρισδιάστατη απεικόνιση. Εμείς δοκιμάσαμε το 3D του Downpour, χωρίς όμως να δούμε κάτι ξεχωριστό από τα συνηθισμένα.

Στο πεντάγραμμο του Downpour εργάστηκε ο Daniel Licht, γνωστός από τη δουλειά του στην τηλεοπτική σειρά Dexter. Η αλήθεια είναι ότι ο Licht είχε μάλλον την πιο δύσκολη δουλειά στο project, γιατί όπως και να το κάνουμε, ο Akira Yamaoka είναι αναντικατάστατος. Παραδόξως, ο Licht έχει κάνει αρκετά καλή δουλειά, με τα άλλοτε μελωδικά και άλλοτε πιο έντονα και βαριά μουσικά του θέματα να ντύνουν όμορφα τη δράση στις σκοτεινές γωνίες του Silent Hill. Τις εξετάσεις περνούν και τα voice overs των ηθοποιών, που αφενός δε συγκλονίζουν, αφετέρου πείθουν με την ποιότητά τους.

"Και να φύγετε, όπως ήρθατε..."

Silent_Hill_Downpour_Review_11-thumb.jpgΣυνοψίζοντας, αν αφαιρέσουμε το "βαρύ" λογότυπο που κουβαλάει το Downpour στο εξώφυλλό του, μας μένει ένα γενικά μέτριο παιχνίδι τρόμου, που έχει όμως και τις καλές του στιγμές. Αν εξαιρέσουμε τα προβλήματα με το tearing και το frame drop, ο οπτικοακουστικός τομέας ικανοποιεί, το σενάριο έχει κάτι να πει, κάποια πολύ ατμοσφαιρικά σκηνικά εξελίσσονται επί της οθόνης, ενώ ο σχεδιασμός της πόλης -και γενικότερα των περιοχών- είναι αξιομνημόνευτος. Στον αντίποδα, ο χειρισμός και το σύστημα μάχης είναι για... κλάματα, ο τρόπος που το παιχνίδι προσπαθεί να τρομάξει τον παίκτη, τις περισσότερες φορές, είναι "φθηνός", με τα τέρατα να έχουν χαθεί κάπου στη μετάφραση. Δυστυχώς, η κατηγορία των survival horror δεν ανανεώνεται τακτικά, οπότε το Downpour, για τους λάτρεις της, αποτελεί μονόδρομο. Αν πάτε συνειδητοποιημένοι ότι ο τίτλος των Τσέχων δεν είναι Silent Hill, πιθανότατα να το ευχαριστηθείτε. Αν πάλι θέλετε να μείνετε κολλημένοι στις βαρύγδουπες δηλώσεις περί αναβίωσης της σειράς και τα συναφή, μάλλον θα αναστατωθείτε -και δικαιολογημένα.

Η πολυπόθητη επιστροφή του αγαπημένου μας franchise ακόμη δεν ήρθε και έτσι όπως πάει το πράγμα η Konami, μάλλον το Silent Hill σώπασε για πάντα. Ε ρε Pyramid Head που τους χρειάζεται...

Σάκης Καρπάς

Θετικά

  • Ενδιαφέρον σενάριο, με έντονες κλιμακώσεις και αρκετές ανατροπές
  • Πολύ καλός σχεδιασμός της πόλης και των επιπέδων γενικότερα
  • Κάποιες καλές ατμοσφαιρικές στιγμές
  • Η μουσική του Daniel Licht δεν απογοητεύει
  • Αν κάποιος ασχοληθεί με όλα τα side quests, τότε μιλάμε για το μεγαλύτερο σε διάρκεια Silent Hill που έγινε ποτέ

Αρνητικά

  • Οι δευτερεύουσες αποστολές είναι αγγαρείες, εκτός κλίματος
  • Ο παίκτης, τις περισσότερες φορές, θα τρομάζει με φθηνό τρόπο
  • Ο σχεδιασμός των τεράτων είναι, τουλάχιστον, αστείος
  • Προβληματικός χειρισμός και ειδικότερα στο σύστημα μάχης
  • Περιπτώσεις tearing και frame drop (PS3 έκδοση)

Βαθμολογία

Σχόλια Χρηστών (146 σχόλια)
  • dennisgameon dennisgameon 08 Μαΐου 2012  | 23:45

    BEST GAME EVER !!!μην ακουτε τα reveiws !το παιχνιδη ειναι ενα 9 και 10 :)

  • babisvag babisvag 18 Απριλίου 2012  | 22:19

    Το είπα παντού ,μέχρι και στη σελίδα της vatra games στο fb,θα το γράψω και δω!
    Έχοντας τερματίσει σχεδόν όλα τα παιχνίδια SH,εκτός απο αυτά σε psp,μπορώ να πω ό,τι το downpoor ...κάνει come back για την σειρά που όλοι αγαπήσαμε...
    Το review είναι το πλέον ευστοχο που κυκλοφορεί στο διαδύκτιο...
    Η vatra πήρε ένα παιχνίδι,με κίνδυνο να την κράξει ο πλανήτης όλος σε περίπρωση αποτυχίας(καυτή πατάτα το SH),και το αποτέλεσμα δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερο.
    Μπορεί να μην είναι το παιχνίδι του 10,αλλά δεν είναι το παιχνίδι που θα ξεφτιλίσει το SH,όπως και έγινε με κάποιες προηγούμενες σειρές...
    Εγώ ικανοποιήθηκα,και πιστεύω οτι η vatra έχει μέλλον...το βαθμολόγισα με 8 !

  • Guybrush Guybrush 17 Απριλίου 2012  | 15:25

    Αγαπητέ braveheart,
    Σου ξαναλέω οτι το διάβασα ολόκληρο το κείμενο σου, προσεκτικότατα. Και σαφώς και το κομμάτι με το κανονικό σύστημα lock που παραθέτεις. Η όλη κουβέντα ξεκίνησε με αφορμή αυτών που είπε ο φίλος damienkos και λεθεμένα δέχτηκε επίθεση, όσο μικρή και αν ήταν. Δεν έχω όρεξη για καβγάδες - και γενικά σπάνια σχολιάζω κάτι στο gameover- αλλά όταν βλέπω διάθεση ειρωνείας, ορισμένες φορές δεν συγκρατούμαι. Και συγκεκριμένα το φιλαράκι σου (θέλοντας ίσως να σε υπερασπιστεί; ) πέρασε σε κοροϊδευτική στάση και εγώ του ανταπάντησα. Να σε πληροφορήσω οτι και εμένα στο μακροχρόνιο gaming ιστορικό μου, το Silent Hill 2 είναι μακράν το αγαπημένο μου παιχνίδι, και διάβασα την κριτική σου από καθαρό ενδιαφέρον για μια "παλιά αγάπη", νεκρή πλέον, και δεν είχα σκοπό να κάνω κάτι παραπάνω από αυτό.
    VonCroy φίλε μου, τι να πω... Μετά από 2 εβδομάδες μπόρεσα και έπαιξα το παιχνίδι, τι να κάνουμε; Και αν μη τι άλλο, δεν μπαίνω κάθε μέρα στο gameover για να κάνω roll το mouse στα σχόλια και να "δω αν μου απάντησε εκείνο το παιδί που μου την είχε πει". Δυστυχώς όμως αυτή είναι η κυρίαρχη συμπεριφορά στον κόσμο του διαδυκτίου... Εσύ βέβαια δεν διάβασες καν τί έγραψα στις δύο πρώτες σειρές του προηγούμενου μου σχολίου για τον μηχανισμό lock. Αν και καθαρά και μόνο το γεγονός οτι θεωρείς οτι υπάρχει [b]κάτι[/b] για να συνεχίσω σε pm, ή ότι το προηγούμενο ήταν hating comment, λυπάμαι αλλά σε καθιστά ελάχιστα σοβαρό άτομο.
    ΥΓ Αγαπητέ, όχι οτι έχει κάποια σημασία, αλλά σου ρίχνω δεκαετία και έχω ζήσει εποχές ψηφιακής διασκέδασης που ούτε στο youtube μπορείς να δεις.
    Να έχετε μια όμορφη μέρα.

  • squall69 squall69 11 Απριλίου 2012  | 22:31

    Οχι αλλο καρβουνο ρε παιδια...πριν απο λιγη ωρα ολοκληρωσα το παιχνιδι και μπορω να πω με σιγουρια οτι αξια φερει το ονομα Silent hill...σεναριακα δεν κολλαει ιδιατερα με τα προηγουμενα και το θεωρω λογικο μιας και δεν θα ειχε νοημα η συνεχεια καποιας προηγουμενης ιστοριας...Η προσπαθεια της Vatra Games ειναι πραγματικα εκπληκτικη...οι ανθρωποι φενεται οτι γνωριζουν καλα τη σειρα και προσπαθησαν να προστεσουν καποια νεα στοιχεια στη σειρα..μερικες φορες με μεγαλη επιτυχια και αλλες παλι οχι και τοσο..Μπορει και οι 16-20 ωρες gameplay να μην ειναι ποιοτικες ωστοσο υπαρχουν στιγμες που πραγματικα αποζημιωνουν...για μενα ειναι ενα τιτλος στο 7-8...δεν ειναι παιχνιδι σταθμος για το ps3 αλλα σιγουρα δεν το προσπερνας και ετσι απλα..

  • VonCroy VonCroy 11 Απριλίου 2012  | 06:21

    Εντάξει το'πες και ξαααλάφρωσες φίλε Guybrush το hating comment σου μετά από 2 εβδομάδες (αυτό και αν είναι γελοίο..), γκουρού του gaming και των μηχανισμών του, μέντορα δίδαξέ μας! Anyway αν θέλεις να το συνεχίσεις στήλε pm, βαριέμαι να κάνω roll το mouse για τα σχόλια και κυριώς για να δω το δικό σου..

    ΥΓ Και αν νομίζεις οτι το downpour έχει σωστό και σοβαρό lock, τότε μάλλον ξεκίνησες να παίζεις βιντεοπαιχνίδια....προχθές.

  • Old_Peculier Old_Peculier 11 Απριλίου 2012  | 02:29

    Φιλε Σακη να αλλαξεις τι βαθμολογια, γιατι ετσι!:P

  • BraVeHeart BraVeHeart 11 Απριλίου 2012  | 02:06

    Όχι Manolero, ο φίλος Guybrush εννοεί για το lock system στις melee επιθέσεις. Αν διαβάσεις όμως το κείμενο πιο προσεκτικά φίλε Guybrush, θα διαπιστώσεις πως γράφω "δεν υπάρχει [b]κανονικό[/b] σύστημα lock", εννοώντας πως είναι ένας μηχανισμός που δεν λειτουργεί σωστά, σε βαθμό που σχεδόν δεν υφίσταται. Αλλά νομίζω πως η αντίδραση των παιδιών παραπάνω για τα σχόλιά μου στο lock system, παραείναι υπερβολικά, μιας και δεν αποτέλεσε σοβαρό κριτήριο για την τελική εμπειρία, και κατ' επέκταση βαθμολογία. Γενικότερα, θεωρώ άδικο το να πιστεύουν κάποιοι πως τη βαθμολογία επηρέασαν μόνο τα τεχνικά προβλήματα, μιας και εγώ προσωπικά προσπαθώ να κρίνω την εμπειρία στο σύνολο της. Το ότι αναφέρονται τα προβλήματα στο κείμενο, ήταν και είναι υποχρέωση του συντάκτη. Το λάθος θα ήταν να μην αναφερθούν. Απο εκει και πέρα ο καθένας καθορίζει ο ίδιος το συντελεστή βαρύτητας των πρόβλημάτων και αφού τα ζυγίσει με τα θετικά, βγάζει τα συμπεράσματα, όπως ακριβώς κάνει ένα review, όπως το παραπάνω.
    ΥΓ: Το "μαγνητικό κεντράρισμα" δεν ήταν δική μου επιννόηση. :)

  • Manolero1 Manolero1 10 Απριλίου 2012  | 20:49

    Μα μέσα στο κείμενο του review βλέπω την φράση "Η στόχευση των πυροβόλων όπλων ενσωματώνει ένα έντονο auto-aim μηχανισμό". Ποιό είναι το πρόβλημα, ότι δεν ονόμασε τον μηχανισμό αυτό lock on, αλλά τον είπε auto-aim; Δεν είμαι και ειδικός στα βιντεοπαιχνίδια, αλλά έχει τόσο μεγάλη διαφορά αυτό; Νομίζω ότι διυλίζουμε τον κώνωπα πάντως, ακόμα και αν έχουν πράγματι τόση μεγάλη διαφορά οι όροι lock-on, auto-aim, μαγνητικό κεντράρισμα κ.λ.π.

  • Guybrush Guybrush 10 Απριλίου 2012  | 00:39

    Ναι λοιπόν, το παιχνίδι έχει lock on σύστημα. Σίγουρα όχι θαυματουργό αλλά την κάνει τη δουλειά του. Σε αυτό το σημείο η κριτική του braveheart είναι ασαφής. Να προσθέσω όμως, οτι το block είναι πράγματι παρωχημένο.
    Ίσως δεν θα έπρεπε καν να μπω στον κόπο να κάνω αυτή τη διαπίστωση, από τη στιγμή που ειπώθηκε μια τόσο γελοία έκφραση όπως το "μαγνητικό κεντράρισμα", αλλά υποθέτω θα το έπαιζα το παιχνίδι αργά ή γρήγορα...

  • OliThai OliThai 08 Απριλίου 2012  | 22:08

    Νομιζω οτι "καταλληλοτερο" ατομο για να γραψει το review απο σενα Σακη,δεν υπαρχει! :) Πολυ καλο αρθρο(αλλα αυτο το ξερεις σιγουρα)!Πραγματικα το απολαυσα! :) Kαι για μενα το Silent Hill 2 ειναι το καλυτερο παιχνιδι που κυκλοφορησε ποτε....Το Downpour καποια στιγμη θα το παρω και θα ασχοληθω μαζι του "ψυχη και σωματι"!

  • dead_end_360 dead_end_360 07 Απριλίου 2012  | 10:14

    το θεμα δεν ηταν η βαθμολογια αλλα καποια πραγματα που ειπωθηκαν.Η βαθμολογια εινσαι σχετικη σε ενα παιχνιδη καθως δεν μπορουμε ολοι να εχουμε τα ιδια γουστα,ουτε να μας αρεσουν ολες οι κατηγοριες παιχνιδιων.Και κακα τα ψεματα τα Survival horror απευθυνονται σε ενα σχετικα μικρο κομματι παιχτων.Το παιχνιδη ειχε ολα τα κακα που ειχαν και οι προκατοχοι του,αλλα ειχε να δηξει και πολλα καλα κατα την αποψη μου.Το κακο ηταν οτι ο Σακης επικεντρωθηκε μονο στα ασχημα και ισως αυτο να ενοχλησε καποιους (συν εμενα) αλλα και παλι αυτα ειναι γουστα,ειναι και τι περιμενεις εν ετη 2012 να δεις απο ενα παιχνιδη που ονομαζεται silent hill (μαλλον περιμενε ο Σακης να δει κατι πολυ διαφορετικο απο αυτο και με το δικιο του).Οποτε ολοι εχουμε δικιο και ολοι εχουμε αδικο...η μονη λυση ειναι να το δοκιμασει καποιος και να το κρινει μονος του αν αξιζει και ποσο.Εμενα με εψησε και με το παραπανω.Οσο για το frame drop που λες DDimitris,πες μου εναν παρομοιο τιτλο που να μην ειχε?resident evil 5?Alan Wake? και εμενα με ενοχλει (ειδικα στο resident νομιζα οτι το παιχνιδη ειναι χαλασμενο) αλλα πρεπει να μαθεις να ζεις με αυτο δυστηχως.

  • Manolero1 Manolero1 05 Απριλίου 2012  | 18:30

    Με όλο αυτό το θέμα που έχει γίνει, κοίταξα σε site με μέσους όρους βαθμολογιών και είδα μέσο όρο 65%. Αναρωτιέμαι, για αυτό τον μισό βαθμό άκουσε τόσα ο συντάκτης και διαφώνησαν τόσοι πολλοί;
    Το λέω γιατί με όσα διάβασα στα σχόλια θα περίμενα ότι γενικότερα το παιχνίδι παίρνει 8 και 9 αλλού, και εδώ μόνο θάφτηκε. Αλλά με έκπληξη διαπίστωσα ότι ο καημένος ο συντάκτης άκουσε τα ....σχολιανά του που λένε, απλά και μόνο έχοντας απόκλιση μισής μονάδας από τον μέσο όρο όλων των υπόλοιπων μέσων ενημέρωσης !!!!

    Και να πεις ότι είναι και κανένας τυχαίος. Από όσα έχω δει στα δυο χρόνια που επισκέπτομαι το site, του ανθρώπου αυτού τεράστιο κομμάτι της ζωής του είναι τα videogames (δεν το λέω υποτιμητικά, μακάρι να μπορούσα και εγώ).

  • DDimitris DDimitris 05 Απριλίου 2012  | 18:07

    Ρε παιδια καλα τα γραφικά αλλα αυτο το frame rate που πέφτει στο ps3 έλεος !!θα το δοκιμάσω κ στο 360 ελπιζω να μην ξενερωσω κ πάλι γιατι μου φαίνεται καλο το παιχνίδι με τα γνωστά "κουφά "πράγματα που συμβαίνουν σε όλους τους τίτλους silent hill!!

  • imjp1982 imjp1982 05 Απριλίου 2012  | 13:25

    Καλημερα σε ολους...Αφου χθες το τερματισα εχω να πω το εξης....Απο την αρχη εως την μεση ο τιτλος ειναι για 7......Απο την μεση εως και το φιναλε ειναι για 8 καθως ανεβαινει αποτομα η αισθηση αγωνιας η οποια και παραμενει εως και τον τερματισμο αλλα για αλλη μια φορα μενω με το παραπονο στο θεμα σεναριο Silent Hill καθως μου δημιουργησε πολλα αναπαντητα ερωτηματικα που εχουν να κανουν με τον βασικο πρωταγωνιστη....Εν τελη ο τιτλος ειναι αρκετα καλος και ολοι φαν και μη πρεπει να του δωσουν μια ευκαιρια

  • chronohill chronohill 03 Απριλίου 2012  | 03:34

    @Fred Madison wow!απλα απιστευτες οι περιγραφες σου και οι "συγκρισεις" σου!Απολαυσα καθε τι που εγραψες!Να σαι καλα γιατι δειχνεις οτι εχεις μια αντικειμενικη και ταυτοχρονα αυστηρη ματια...

  • aek375 aek375 03 Απριλίου 2012  | 01:09

    Παρακάτω παραθέτω ένα link όπου αναφέρονται πολλά από τα πλεονεκτήματα του τίτλου και τους λόγους που ο τίτλος αξίζει να λέγεται Silent Hil. Αν αναθέσουν ξανά στους Τσέχους νέο τίτλο για τη σειρά, είμαι πεπεισμένος πως θα κάνουν θαύματα.

    http://www.relyonhorror.com/articles/top-reasons-to-play-silent-hill-downpour/

  • bill123456 bill123456 03 Απριλίου 2012  | 01:07

    Καλα τι τζερτζελες εγινε με το παιχνιδι.ΕΧΑΣΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ!

  • Zombie Zombie 03 Απριλίου 2012  | 00:53

    ...καλά βρε φίλε Σάκη δεν έχεις δεί το braveheart?? Nα το δείς σήμερα κίολας! Τώρα οσο αφορά το downpour θα περιμένω να το παίξω πρώτα πριν σχολιάσω.

  • gfreeman gfreeman 03 Απριλίου 2012  | 00:40

    Mika
    Mιχάλη μου , ούτε που σου πάει το μυαλό πόσοι αγνοούν τα κείμενα και διαβάζουν ΜΟΝΟ το τζέρτζελο από κάτω! Ψυχαγωγούμε κόσμο γενικώς :D

  • dead_end_360 dead_end_360 03 Απριλίου 2012  | 00:34

    tsaki256 λιγο απο ολα φιλε,με αυτο τον τροπο ηθελα να δειξω ποσο αστοχο ειναι να καις ενα παιχνιδη επηδει απλα δεν το γουσταρες.Πραγματικα εμενα το Alan Wake δεν μου αρεσε,το βαρεθηκα,ειχε καποια καλα στοιχεια αλλα αυτη η μονιμη περιπλανηση στο δασος με κουρασε,αλλα ποτε δεν βγηκα να πω....ποοοοο τι μ@λ@κι@ρ@ ηταν αυτη!!!γιατι ειναι ΓΟΥΣΤΑ!!οποτε δεν δεχωμαι να διαβαζω (συγκεκριμενα απο reviewer) οτι ειναι τραγικο ενα παιχνιδη χωρις να μπορει να εξηγησει τον λογο.Δεν εχει σεναριο,δεν εχει καλες ερμηνειες,πουλαει φθηνο και γελοιο φοβο,τραγικο συστημα μαχης.Μονο στο τελευταιο θα συμφωνησουμε αν και παλι εχω δει να βαζετε 8αρια και 9αρια σε παιχνιδια με πολυ χειροτερο χειρισμο.Και γενικα ολα τα S.H οπως ειπε και ο Fred Madison δεν εγιναν γνωστα για τον τρομερο χειρισμο τους,ουτε για την ποικιλια τερατων.Ειναι μια χαρα το Downpour και δεν μπορω να καταλαβω γιατι το πολεματε....

  • klonis klonis 03 Απριλίου 2012  | 00:08

    Make Love,Not War :)

  • Fred Madison Fred Madison 03 Απριλίου 2012  | 00:01

    Αγαπητέ VonCroy, και τι ήταν αυτό που με κατέβασε από την υψηλή θέση που κατείχα στην υπόληψή σου; Στο ότι μου αρέσει το παιχνίδι και αυτό σημαίνει ότι τελικά δεν είμαι και καλά αληθινός φαν; Στο ότι δεν συμφωνώ σε όλα τα γραφόμενα από το review του Σάκη, ή ο συνδυασμός των δυο που τελικά είναι το ίδιο και το αυτό; Είδες; Το έγραψα σαν γρίφο τελικά επηρεσαμένος από το Downpour... μάλλον...

  • Fred Madison Fred Madison 02 Απριλίου 2012  | 23:56

    Δεν καταλαβαίνω Σάββα, επειδή δεν συμφωνώ σε κάποιες από τις τοποθετήσεις του Σάκη αυτό με κάνει να είμαι και άδικος; Δεν μπορώ να διαφωνώ με επιχειρήματα όπως και αυτό κάνω; Έλεος όμως. Και αν διαβάσεις προσεκτικότερα το κείμενό μου θα δεις πως και σε κάποια σημεία συμφωνώ με τα γραφόμενα του Σάκη. Τώρα περί αποπροσανατολισμού κλπ δε θα αναφερθώ περαιτέρω... ο καθένας με τον τρόπο που μπορεί να αντιληφθεί τα πράγματα... Επίσης για να κλείσω με τα λεγόμενα του Σάκη μεταφέρω αυτολεξή "Πάντως, αν δεν υπήρχαν τα τεχνικά προβλήματα, η βαθμολογία στο Downpour θα ήταν σαφώς μεγαλύτερη". Τελικά έπαιξαν ή δεν έπαιξαν ρόλο τα τεχνικά θέματα ρε Σάββα; Όχι πως με ενδιαφέρει βέβαια, απλά πρός απάντησή σου διότι μάλλον δεν θυμάσαι και τι έχει γραφτεί πιο πάνω. Καλό είναι να κουνάμε το δάχτυλο αλλά καλό είναι να σωπαίνουμε εκεί που πρέπει.

  • Mika Mika 02 Απριλίου 2012  | 23:47

    Για ποιον ακριβως λογο να μην εχει διαβασει καποιος που ενδιαφερετε για το παιχνιδι το review του Σακη αλλα και το σχολιο του Fred Madison,Σαββα? Και το σχολιο ετσι και αλλιως ολοκληρο κατεβατο ειναι αρα αν ειναι οι ιδιοι που κοιτανε τον αριθμο στο τελος και μετα κραζουν,δεν θα δωσουν ευκαιρια σε ενα mini review σχολιο.

  • NikeFerrari NikeFerrari 02 Απριλίου 2012  | 23:46

    Downpour τα σχόλια! :) Τσάκι, μπέρδεψες τα reviews. :P

  • tsaki256 tsaki256 02 Απριλίου 2012  | 23:42

    ''Απο εμενα που μολις το τελειωσα ενα 8αρι το αξιζει χωρις υπερβολη και κανει την Αμερικανια του Alan Wake να μοιαζει με κωμοδια γυρισμενη σε δασος''. Τωρα αυτο το γραφεις επειδη το πιστευεις ή απλα και μονο απο αντιδραση? Γιατι εδω θα πρεπει να κοιταξουμε ποιανου μαλλια θα πεσουν στο τελος.

  • VonCroy VonCroy 02 Απριλίου 2012  | 23:37

    @Fred Madison: Μετά από όλα όσα έχω δει από εσένα και αφορά τη σειρά (συλλογή, γλυπτά κλπ) σε είχα πολύ υψηλά στην υπόληψή μου, ως έναν hardcore fan. Με το παραπάνω σου κατεβατό, μου είναι αδύνατον να πιστέψω πως διαβάζω τέτοια πράγματα από εσένα. Με απογοήτευσες οικτρά...

  • gfreeman gfreeman 02 Απριλίου 2012  | 23:21

    Εγώ Βασίλη μου έχω να πώ ότι η παρέμβασή σου είναι πανέξυπνα τοποθετημένη, αφού σε κάποιον που δεν έχει διαβάσει το review αλλά μόνο τα σχόλια, καταφέρνεις να περάσεις ότι ο συντάκτης του κειμένου, έχει σταθεί σε αυτά: tearing, σύστημα μάχης, frame drops κλπ.
    Kαι πάλι λέω. Πανέξυπνα αποπροσανατολιστική παρέμβαση. Και κατάφωρα άδικη για το συντάκτη. Οφείλεις να γνωρίζεις, εφόσον κάνεις τέτοιο σχόλιο, ότι όλα τα τεχνικά ζητήματα δεν έπαιξαν ούτε 1% ρόλο στην ετυμηγορία του συντάκτη. Αλλά κάτι μου λέει ότι το γνωρίζεις πολύ καλά, και αυτό κάνει το σχόλιό σου, ακόμα πιο άδικο.

  • dead_end_360 dead_end_360 02 Απριλίου 2012  | 22:57

    (κακές ερμηνείες,θυμίζοντας πρόχειρη ερασιτεχνίλα γυρισμένη με Handcam) σημερα θα χασω και τις τελευταιες τριχες στο κεφαλι μου,στανταρ!!!μαγκες πραγματικα δοκιμαστε το και μην ακουτε κανεναν,το παιχνιδη καποιοι θα του βρουν φοβερο και καποιοι αλλοι απλα καλο.Μαπα δεν ειναι με τιποτα και εχουν ριξει πολυ δουλεια και πολυ ιδρωτα οι Τσεχοι.Απο εμενα που μολις το τελειωσα ενα 8αρι το αξιζει χωρις υπερβολη και κανει την Αμερικανια του Alan Wake να μοιαζει με κωμοδια γυρισμενη σε δασος.

  • Fred Madison Fred Madison 02 Απριλίου 2012  | 22:53

    Μάλιστα... Είχα σκοπό να γράψω την τελική άποψη για το Downpour αφότου το τελειώσω αλλά ας μου επιτραπεί να πω αυτό που πιστεύω μιας και είμαι στις 13 ώρες παιχνιδιού και μάλλον μπορώ να έχω αντικειμενική άποψη. Κατ' αρχάς έτσι για το αστείο της υπόθεσης να πω πως είμαι μεγάλος φαν της σειράς, αγοράζω και παίζω τα παιχνίδια αυτό που λέμε day one από το πρώτο κιόλας παιχνίδι στο PS1. Η ανυπομονεσία μου αλλά και η επιφυλακτικότητά μου για το συγκεκριμένο τίτλο ήταν τεράστια. Αυτά τα οποία είχα διαβάσει με δίχαζαν αφού οι απόψεις ήταν με τεράστιο κενό ανάμεσά τους. Να πω πως οι απόψεις του καθενός απόλυτα σεβαστές αλλά ταυτόχρονα μη κατανοητές από εμένα αρκετές φορές. Επίσης να πω πως η άποψη που θα καταθέσω δεν έχει σκοπό να φέρει σύγκρουση, να την πει σε κανέναν, να καπελώσω κάποιον κλπ. Αλλά θα την πω όπως την αισθάνομαι. Διάβασα για προβληματικά γραφικά και για κακό σύστημα μάχης. Μικρό αριθμό εχθρών. Ουσιαστικά λοιπόν μιλώντας για τα δυο πρώτα έχουμε να κάνουμε με προβλήματα που έχουν να κάνουν με τεχνικό τομέα. Ναι σίγουρα υπάρχουν αλλά σε καμία περίπτωση δε με εμπόδισαν και δε μου αφαίρεσαν από την μέχρι τώρα εμπειρία που αποκομίζω από το παιχνίδι. Θεωρώ πως η προσπάθεια της VATRA είναι από τις πιο ολοκληρωμένες σε ότι έχει να κάνει στην υλοποίηση του κόσμου του Silent Hill. Όπου και να κοιτάξεις θα βρείς λεπτομέρεια, θα βρείς τις πιο μικρές πληροφορίες που το μάτι έυκολα προσπερνά, θα δεις πως αυτό που έκαναν το έκαναν με αγάπη και σεβασμό στις αρχικές δημιουργίες. Από επίπεδο μηχανής γραφικών; Απλά δεν έχω σταματήσει να χαζεύω. Ναι υπάρχει εδώ και κει tearing και πρόβλημα στο framerate. Και λοιπόν; Και μιας και βλέπω σιγά σιγά το θέμα να ξεφεύγει καθώς γίνονται συγκρίσεις και με άλλα παιχνίδια, ας μη μιλήσουμε για προβλήματα framerate σε άλλα παιχνίδια πχ Skyrim που ειδικά στην έκδοση για PS3 το παιχνίδι είναι απλά και κυριολεκτικά σε κομμάτια του unplayable. Εκεί για ποιόν λόγο να "ξεπεραστεί" ένα τόσο τρανταχτό πρόβλημα ώστε να μην επηρεάσει την βαθμολογία; Πολύ απλά γιατί το παιχνίδι σε κέρδιζε αλλού τόσο πολύ ώστε αυτό ήταν κάτι μηδαμινό. Σε κέρδιζε στην εμπειρία. Εκεί λοιπόν σε κερδίζει το Downpour. Στην ουσία του.. Σε βάζει στον κόσμο του. Σε ρουφάει από την πρώτη στιγμή και δεν μπορείς να πάρεις ανάσα... Αν υπάρχει και ένα σχετικό tearing? ΟΚ δε με απασχολεί καθόλου από τη στιγμή που με αποζημιώνει αλλού ο τίτλος. Δεν έχει υπάρξει ποτέ η πόλη του Silent Hill πιο "ζωντανή" από αυτή του Downpour. Ναι οι παλαιότεροι τίτλοι δεν είχαν το στοιχείο του 'Μπου" και σε τρόμαξα. Εδω υπάρχουν κάποια τέτοια περιστατικά που δεν είναι και τόσο πολλά όμως. Οι εχθροί; Λίγοι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού. Πότε Silent Hill τίτλος είχε τους αμέτρητους εχθρούς; Οκ δεν είχε 5 είχε 7. Τι Γιάννης τι Γιαννάκης. Συμφωνώ απόλυτα πως δεν είναι ευφάνταστοι. Έχουν γίνει και καλύτερα σίγουρα. Ας μην πω όμως για τους εχθρούς του The Room. Απλά τραγικοί. Άποψή μου. Να περάσουμε στο σύστημα μάχης; Παράπονα και όλο παράπονα. Και πάλι ρωτάω; Πότε Silent Hill τίτλος είχε "σωστό" σύστημα μάχης. Συγνώμη αλλά εγω δεν έχω αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα. Είναι όπως πρέπει να είναι κατά την άποψη μου. Ελαφρώς δύσχριστο. Έτσι πρέπει να είναι, διαφορετικά ψάχνουμε για άλλου είδους παιχνίδια μάλλον. Να περάσω στον ήχο; Ο κύριος Daniel Licht απλά κεντάει. Δεν είναι ο Yamaoka οκ όλοι το ξέραμε αυτό αλλά συμβάλει με τον δικό του προσωπικό τρόπο στην ολοκλήρωση της εικόνας χωρίς ίχνος διάθεσης να αντιγράψει το στυλ των προηγούμενων τίτλων. Να μιλήσουμε για sound design? Εδώ σίγουρα έχουμε να κάνουμε με το πιο ολοκληρωμένο εγχείρημα από όλα τα Silent Hill που έχουν γίνει. Πατημασιές, ήχοι απο τριξίματα, ποδοβολητά, η βροχή που σε κάνει να αισθάνεσαι ότι μουλιάζεις κλπ κλπ κλπ είναι καταπληκτικής ποιότητας. Ο ίδιος ο χαρακτήρας; Ίσως ο πιο αληθοφανής, λιγότερο "ξύλινος", συμπαθής και ταυτόχρονα μυστηριώδης/τραγικός/θύμα και ταυτόχρονα κωλόπαιδο (συγνώμη για την λέξη) ταιριάζοντας γάντι στην όλη διάθεση. Άκουσα για ερμηνείες. Για ποιές ερμηνείες μιλάμε παιδιά; Σε σχέση με τι; Με τον κινηματογράφο. Αστείες σίγουρα. Σε σχέση με τι; Με τους παλαιότερους τίτλους; Στο ίδιο επίπεδο, ίσως και κατά περιπτώσεις καλύτερες. Σε κάποια άλλα πάλι υποδεέστερες. Στο σύνολό τους όμως πολύ καλές με ενδιαφέροντες χαρακτήρες και σενάριο που καλά κρατεί. Ένας τίτλος που πολύ απλά είναι τίμιος (αρκετά σπάνιο όλο και περισσότερο) που προσφέρει πάνω κάτω στις 20 ώρες με πολύ ενδιαφέρουσες παράπλευρες ιστορίες που δεν είναι του τύπου πήγαινε εκεί-κάνε αυτό- έλα πίσω αλλά που βάζουν το ληθαράκι τους για να κατανοήσεις την κατάσταση αυτής της καταραμένης πόλης. Το δημιούργημα της Vatra είναι τολμηρό. Δεν προσπάθησε να αντιγράψει. Ο "άλλος κόσμος" αριστουργηματικός και βαθιά ενοχλητικός. Αργή εξέλιξη του παιχνιδιού, έντονη αίσθηση εξερεύνησης, ένας κόσμος γοητευτικός και ταυτόχρονα ζοφερός. Αν μου ζητούσε κάποιος να πω κατά σειρά προτίμησης τι θεωρώ πιο άρτιο θα έλεγα λοιπόν το 2 το 3 και μετά το Downpour. Τα υπόλοιπα ακολουθούν. Το The Room δε το υπολογίζω καν. Δεν είναι για μένα ουσιαστικά Silent Hill. Και δεν είναι και τυπικά δηλαδή μιας και ο συγκεκριμένος τίτλος την τελευταία στιγμή αποφασίστηκε να γίνει Silent Hill. Η εξέλιξή του τον προόριζε για κάτι άλλο και στο παραπέντε άλλαξε και αυτό φάνηκε. Για να κλείσω το τεράστιο (και συγνώμη κιόλας αλλά δε θα μπορούσε να είναι διαφορετικά) ποστ μου θα πω πως δεν με ενδιαφέρουν τα καρέ ανα δευτερόλεπτο. Δεν με ενδιαφέρει το tearing. Σίγουρα έχουμε δει αρτιότερους τίτλους. Αυτό που μετράει για μένα και πραγματικά παίζει ρόλο είναι πως σπάνια βλέπουμε τίτλους με ψυχή και χαρακτήρα. Και από αυτά τα δυο το Downpour είναι φουλ έξτρα.