Με ένα από τα καλύτερα σενάρια των τελευταίων χρόνων και ικανοποιητικό gameplay, ίσως να είναι το παιχνίδι που ψάχνατε.
Ένα μαγευτικό ταξίδι στη μυθολογία της Ιαπωνίας
Το Blood Will Tell βασίζεται σε μια από τις διασημότερες ιαπωνικές σειρές κινουμένων σχεδίων. Αυτή η σειρά ξεκίνησε τη σταδιοδρομία της στη δεκαετία του 1960 και είχε το όνομα Dororo. Έτσι ονομάζεται και το εν λόγω παιχνίδι στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, αν και η Sega για την κυκλοφορία του στη Δύση προτίμησε τον πιο βατό τίτλο «Blood Will Tell». Η ιστορία του παιχνιδιού έχει να κάνει με δύο κεντρικούς χαρακτήρες. Ο ένας είναι ένα νεαρό αγόρι ονόματι Dororo και ο δεύτερος, ο παράξενος σαμουράι Hyakimaru. Σύμφωνα με την ιστορία του Tezuka Osamu που δημιούργησε τη σειρά, στην αρχαία Ιαπωνία 48 δαίμονες έκλεψαν αντίστοιχο αριθμό μελών από το σώμα ενός μωρού, το οποίο γεννήθηκε για να φέρει ισορροπία στον κόσμο και να πατάξει τις δυνάμεις του κακού. Αφού οι δαίμονες έκλεψαν τα μέλη του μωρού, ο πατέρας του το έκρυψε για να το γλιτώσει από κάποιο μεγαλύτερο κακό. Το άτυχο βρέφος βρήκε σε ένα ποτάμι ένας επιστήμονας, ο οποίος το περιέθαλψε και –διαμέσου των ιατρικών γνώσεών του- του προσέθεσε μηχανικά μέρη στα σημεία από όπου έλλειπαν τα πραγματικά του μέλη. Μεγαλώνοντας, το μωρό εξελίχθηκε στο δυνατό σαμουράι Hyakimaru, ο οποίος αποφάσισε να ξεκινήσει μια περιπέτεια για να πάρει πίσω από τους δαίμονες τα κλεμμένα μέλη του.
Το πολύ έξυπνο και καθηλωτικό σενάριο, σε συνδυασμό με την όμορφη ατμόσφαιρα, ταξιδεύουν τον παίκτη σε μια μυθολογική ιαπωνική εποχή γεμάτη παράξενα πλάσματα και απεριόριστες δόσεις φαντασίας. Αυτά είναι τα δυνατότερα σημεία που διαθέτει το παιχνίδι της Sega. Αν δεν υπήρχαν κάποια προβλήματα – κυρίως τεχνικής φύσης- τότε θα μιλούσαμε για μια από τις σημαντικότερες ευχάριστες εκπλήξεις της χρονιάς. Όμως, όπως θα δούμε παρακάτω, υπάρχουν ορισμένα σημεία που εμποδίζουν την ομαλή και ευχάριστη ροή του παιχνιδιού.
Κακή κάμερα, αλλά το σενάριο αποζημιώνει
Το Blood Will Tell είναι ένα τρισδιάστατο παιχνίδι δράσης που εξελίσσεται διαμέσου κάμερας τρίτου προσώπου. Το πρόβλημα στην απεικόνιση εντοπίζεται στο πολύ κακό σύστημα της κάμερας, η οποία μπορεί μεν να μην είναι προκαθορισμένης γωνίας, αλλά βρίσκεται σταθερά πίσω από την πλάτη του κεντρικού χαρακτήρα. Αυτό σημαίνει πως οι γωνίες ρυθμίζονται αυτόματα και επανέρχονται πίσω από τον ήρωα με το πάτημα ενός κουμπιού. Αυτή η επιλογή δημιουργεί σημαντικά προβλήματα κατά τη διάρκεια των μαχών, μιας και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις στις οποίες ένας αντίπαλος θα στέκεται ακριβώς δίπλα σας και δε θα μπορείτε να τον αντιληφθείτε μέχρι να σας χτυπήσει. Ευτυχώς, αυτό το πρόβλημα διορθώνεται μέχρι ενός βαθμού με το πολύ χρήσιμο ραντάρ που υπάρχει στην επάνω δεξιά γωνία της οθόνης. Τα προβλήματα με την κάμερα συνεχίζονται κατά τη διάρκεια των μαχών με τα αφεντικά. Αυτοί οι δυνατοί αντίπαλοι είναι 48 στον αριθμό και- όπως προαναφέραμε- κατέχουν αντίστοιχο αριθμό από τα μέλη του Hyakimaru.
Από την αρχή κιόλας της περιπέτειας θα αντιμετωπίσετε κάποιους από αυτούς, προκειμένου να πάρετε πίσω ορισμένα πολύ σημαντικά κομμάτια του ήρωα. Κατά τη διάρκεια αυτών των συγκρούσεων, η ρύθμιση της κάμερας αλλάζει και μένει μόνιμα καρφωμένη στο αφεντικό. Αυτό εξυπηρετεί μεν στον τρόπο που θα κάνετε πλάγια βήματα και θα εξαπολύετε επιθέσεις, όμως και πάλι, η απεικόνιση είναι δύστροπη και προκαλεί σημαντικές δυσκολίες.
Ο νέος τίτλος της Sega αποτελεί τρανταχτό παράδειγμα του ότι τα πολύ καλά γραφικά δεν είναι απαραίτητο συστατικό επιτυχίας. Η όλη απεικόνιση του παιχνιδιού είναι μέτρια και κινείται κάτω από το μέσο όρο των τίτλων για το PlayStation 2. Η ανάλυση είναι χαμηλή, τα περιβάλλοντα λιτά και μόνο κατά τη διάρκεια των κινηματογραφικών σκηνών ανεβαίνει κατακόρυφα ο αριθμός των πολυγώνων που διαθέτουν τα μοντέλα των χαρακτήρων. Παρόλα αυτά, η όλη ατμόσφαιρα καταφέρνει να απορροφήσει τον παίκτη και να τον θέσει για τα καλά μέσα στην ιαπωνική μυθολογία. Μετά από λίγα λεπτά παιχνιδιού θα πάψετε να δίνετε σημασία στα ειδικά εφέ και σε όλα τα τεχνολογικά καλούδια που μας έχουν συνηθίσει τους τελευταίους μήνες τα στούντιο ανάπτυξης. Το Blood Will Tell διαθέτει ως κυριότερο χαρακτηριστικό του την ιστορία και αυτή είναι που θα σας κάνει να μείνετε κολλημένοι σε χειριστήριο και οθόνη για να δείτε τι θα συμβεί παρακάτω.
O πρώτος ήρωας με τεχνητά μέλη!
Οι εξερευνήσεις του παιχνιδιού θα διεξαχθούν με τη χρήση δύο χαρακτήρων. Ο βασικότερος από αυτούς είναι ο σαμουράι Hyakimaru, ο οποίος αποτελεί και την πολεμική μηχανή της ομάδας. Ο Hyakimaru διαθέτει ένα σημαντικό αριθμό ιδιόμορφων όπλων που χρωστούν αυτόν τον χαρακτηρισμό στο τεχνητό του σώμα. Για παράδειγμα, τα χέρια του πολεμιστή είναι ξύλινα και μέσα τους κρύβουν δύο θανάσιμα σπαθιά, το γόνατό του μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως κανόνι και τέλος, το δεξί του χέρι μπορεί να εξαπολύσει βροχή από σφαίρες. Συνδυάζοντας τα παραπάνω με μια σειρά από σπάθες που θα βρείτε στο δρόμο σας, θα διαπιστώσετε πως θα έχετε υπό τον έλεγχό σας έναν από τους δυνατότερους και συνάμα πιο παράξενους πολεμιστές που εμφανίστηκε ποτέ σε βιντεοπαιχνίδι. Εξίσου σημαντικός για την εξέλιξη του παιχνιδιού είναι και ο μικρός κλέφτης Dororo. Αυτός ο χαρακτήρας ελέγχεται από την τεχνητή νοημοσύνη και βοηθά σημαντικά στην εξερεύνηση του χώρου –αλλά και στις μάχες- όταν χρησιμοποιείτε τον Hyakimaru. Αξίζει να αναφέρουμε πως υπάρχουν και κάποια επίπεδα στα οποία θα ελέγχετε πλήρως τον Dororo.
Από το σύστημα μάχης δεν απουσιάζουν τα combos, αλλά και μια ειδική κίνηση μαγείας, η οποία αλλάζει, αναβαθμίζεται και βοηθά σημαντικά στις μάχες με τα αφεντικά. Σημαντικές αναβαθμίσεις έρχονται και με την απόκτηση των μελών του ήρωα, τα οποία αυξάνουν τις ικανότητές του και του προσδίδουν νέες ιδιότητες. Είναι σίγουρο πως το παιχνίδι της Sega δεν ανατρέπει τα μέχρι σήμερα δεδομένα. Τεχνολογικά είναι μάλλον φτωχό, όμως οι ιδέες που έχουν υλοποιηθεί, καθώς επίσης και το εξαιρετικό σενάριο, το κάνουν να ξεχωρίζει από άλλους τίτλους του είδους. Εμείς στο GameOver, παρά τους μικρούς εκνευρισμούς που μας επέφερε η κάμερα, το απολαύσαμε. Δείτε το αν ψάχνετε για κάτι πραγματικά διαφορετικό.
Widescreen: Όχι
Progressive Scan: Όχι
PAL 60 Hz: Ναι
Ήχος: Stereo