Το Suikoden III δε βρήκε ποτέ το δρόμο του προς την ευρωπαϊκή αγορά, όμως η Konami επανορθώνει με το τέταρτο μέρος της σειράς.
Ετοιμαστείτε για μάχες χωρίς τελειωμό!
Όπως συνέβαινε και με τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, έτσι και το Suikoden IV μεταφέρει τον παίκτη σε ένα φανταστικό μεσαιωνικό βασίλειο. Το όνομα αυτού του βασιλείου είναι Γκάιεν και κυριότερο χαρακτηριστικό του είναι πως αποτελείται από ένα σύμπλεγμα νησιών τοποθετημένα διάσπαρτα σε έναν ωκεανό. Το στοιχείο της θάλασσας είναι ίσως το σημαντικότερο που θα συναντήσετε σε αυτό το παιχνίδι, αφού θα ξοδέψετε πολλές ώρες ταξιδεύοντας με πλοία και αναλαμβάνοντας διάφορες αποστολές. Μια ακόμη ιδιαιτερότητα που αποτελεί προνόμιο της σειράς Suikoden είναι ο αριθμός των χαρακτήρων που θα έχει ο παίκτης στην κατοχή του. Αυτοί θα είναι 108 και εκπροσωπούν τους 108 Θρυλικούς Πολεμιστές που αλλάζουν το ρου της ιστορίας σε κάθε παιχνίδι της σειράς. Είναι αυτονόητο πως διατίθεται ένας κεντρικός χαρακτήρας με τον οποίο θα γίνεται η εξερεύνηση και δίπλα του θα προστίθενται ή θα αφαιρούνται διάφοροι άλλοι που θα εμφανίζονται ανάλογα με την εξέλιξη του σεναρίου.
Ψάχνοντας για θετικά στοιχεία στο νέο παιχνίδι της Konami βρεθήκαμε μπροστά σε αδιέξοδο. Άξια αναφοράς είναι η επιλογή προοδευτικής σάρωσης στην εικόνα – στα 480p για όσους διαθέτουν ανάλογο τηλεοπτικό δέκτη ή βιντεοπροβολέα- καθώς και το διπλό σύστημα μάχης. Αυτό το σύστημα χωρίζεται σε συγκρούσεις μεταξύ πολεμιστών, οι οποίες διεξάγονται στο γνωστό ύφος των ιαπωνικών τίτλων ρόλων και σε ναυμαχίες. Οι ναυμαχίες είναι μια ενδιαφέρουσα προσθήκη καθώς θυμίζουν επιτραπέζιο παιχνίδι αν και δεν εξαρτώνται από τις ικανότητες του παίκτη, αλλά κυρίως από τα στατιστικά των δύο αντιμαχόμενων πλευρών.
Οπλιστείτε με υπομονή
Η περιπέτεια που θα βιώσετε είναι πολύ μεγάλης διάρκειας και γεμάτη σεναριακές ανατροπές, όμως η απίστευτα ενοχλητική συχνότητα στις μάχες που θα εμπλακείτε, καθιστά αυτό το παιχνίδι κατάλληλο μόνο για παίκτες με τεράστια αποθέματα υπομονής. Η Konami ακολούθησε τη γνωστή σχεδιαστική τακτική στην οποία οι αντίπαλοι που θα βρείτε στο δρόμο σας είναι αόρατοι και εμφανίζονται μετά την έναρξη της μάχης. Το πρόβλημα δεν είναι τόσο αυτή η τετριμμένη επιλογή, όσο το ότι θα εμπλέκεστε σε random battles σχεδόν κάθε πέντε δευτερόλεπτα, είτε βρίσκεστε σε κάποιο πλοίο είτε εξερευνείτε την ξηρά. Αυτή η τακτική είναι εντόνως ενοχλητική και εμποδίζει την ομαλή ροή του παιχνιδιού. Φανταστείτε λοιπόν να έχετε ξεχάσει να εξερευνήσετε ένα νησί που βρίσκετε στην άλλη άκρη της ηπείρου και να αναγκαστείτε να επιστρέψετε. Αυτή η κίνηση θα σας κοστίσει τουλάχιστον 1 ώρα επιπλέον παιχνιδιού.
Αλλά και στον οπτικό τομέα, το παιχνίδι της Konami δε μας εντυπωσίασε. Τα γραφικά είναι μουντά και το περιβάλλον αποτελείται από κτίρια και άλλα πολυγωνικά στοιχεία με φτωχές εναποθετημένες υφές και έντονο πρόβλημα aliasing. Οι φωτοσκιάσεις πραγματικού χρόνου αποτελούν είδος προς εξαφάνιση, οι περισσότερες πόλεις είναι τόσο άδειες που κάνουν τα νεκροταφεία να μοιάζουν με clubs, ενώ μόνο μερικά εφέ μαγείας, runes και ξορκιών –τα οποία θα αποκτήσετε πολύ μετά στο παιχνίδι- σώζουν την κατάσταση.
Progressive Scan; Ναι μεν, αλλά..
Στο GameOver, είχαμε τον κατάλληλο τεχνικό εξοπλισμό ώστε να δοκιμάσουμε το Suikoden IV σε mode progressive scan. Πετύχαμε σημαντική βελτίωση με τη χρήση της προοδευτικής σάρωσης, όμως και πάλι, η γενικότερη εικόνα ήταν τουλάχιστον μέτρια. Μέτριο ήταν και το ηχητικό τμήμα του παιχνιδιού της Konami. Οι φωνές των χαρακτήρων –όποτε αυτές ακούγονται- μοιάζουν να είναι δανεισμένες από ερασιτέχνες ηθοποιούς, ενώ ο κεντρικός χαρακτήρας, για μια ακόμη φορά, είναι άλαλος. Στον αντίποδα βρίσκονται τα μουσικά θέματα, τα οποία θεωρήσαμε πιστά στο το ύφος του παιχνιδιού. Με μοναδική εξαίρεση το θέμα των τίτλων αρχής που φέρνει στο μυαλό ρυθμούς latin, τα περισσότερα είναι επικού χαρακτήρα και απολύτως ταιριαστά με τη φιλοσοφία των ιαπωνικών παιχνιδιών ρόλων.
Widescreen: Όχι
Progressive Scan: 480p
Pal 60 Hz: Ναι
Ήχος: Stereo