Μπορεί η Electronic Arts να ξεπεράσει το εξαιρετικό πρώτο Fight Night;
To σημαντικότερο παιχνίδι πυγμαχίας, έγινε ακόμη καλύτερο
Όταν αναφερόμαστε σε παιχνίδια ξύλου, το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό είναι οι σειρές Tekken, Virtua Fighter και Mortal Kombat. Υπάρχει όμως ένα άλλο είδος παιχνιδιών ξύλου, αυτό της πυγμαχίας, το οποίο μας μεταφέρει στο γεμάτο χλιδή και δόξα κόσμο των παγκόσμιων πρωταθλητών του αθλήματος. Με το περσινό Fight Night, η Electronic Arts απέδειξε ότι είναι εφικτή η δημιουργία ενός πολύ καλού παιχνιδιού βασισμένου σε αυτό το άθλημα. Με το Fight Night Round 2, προχωρά πολλά βήματα μπροστά και προσφέρει στο κοινό ένα εξαιρετικό παιχνίδι, που δύσκολα θα απογοητεύσει. Εκ πρώτης όψεως, το Round 2 δείχνει παρόμοιο με τον προκάτοχό του, όμως η αλήθεια είναι πως η κατάσταση είναι εντελώς διαφορετική. Στο νέο παιχνίδι έχει προστεθεί σωρεία ανανεώσεων, καθώς επίσης και πάρα πολλές βελτιώσεις στα ήδη υπάρχοντα τεχνικά χαρακτηριστικά του πρώτου τίτλου.
Το Fight Night Round 2 προσφέρει στον παίκτη 36 αθλητές από πέντε κατηγορίες πυγμαχίας. Όλοι οι εμφανιζόμενοι πυγμάχοι είναι πραγματικά πρόσωπα από το παρελθόν και το παρόν του αθλήματος, οι οποίοι βαδίζουν, αντιδρούν και χρησιμοποιούν κινήσεις, ακριβώς όπως οι πραγματικοί. Εκτός από τους αρχικά διαθέσιμους αθλητές, στο φετινό Fight Night ο παίκτης θα μπορεί να δημιουργήσει και τον δικό του, αφού -επιτέλους- προστέθηκε η πολυπόθητη επιλογή Create-a-Champion. Διαμέσου αυτής της επιλογής, ο παίκτης μπορεί να δημιουργήσει έναν πρωτότυπο πυγμάχο και χρησιμοποιώντας τον να κυνηγήσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με την επιλογή ενός από τους ήδη διαθέσιμους αθλητές, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα να θέσετε αντιμέτωπους πυγμάχους από διαφορετικές κατηγορίες, κάτι που αποκλείεται να συμβεί στην πραγματικότητα.
Η ώρα του πρωταθλητή
Παρόλο που η Electronic Arts έχει κατηγορηθεί επανειλημμένως για συχνή κυκλοφορία νέων τίτλων με προσφορά ελάχιστων ανανεώσεων, στην περίπτωση του Fight Night Round 2 η κατάσταση δεν είναι ακριβώς αυτή. Το χάσμα μεταξύ των δύο τίτλων είναι τεράστιο σε όλους τους τομείς. Οι αθλητές είναι πιο ρεαλιστικοί, το animation με το οποίο αποδίδονται οι κινήσεις τους είναι μακράν καλύτερο από αυτό του πρώτου Fight Night, ενώ υπάρχει και μια πρωτόγνωρη για το είδος προσθήκη που σίγουρο είναι πως θα αντιγραφεί κατά κόρον από τα παιχνίδια που θα κυκλοφορήσουν στο μέλλον. Αυτή η προσθήκη είναι ένα «μίνι» παιχνίδι που λαμβάνει χώρα κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων μεταξύ των γύρων.
Όπως είναι φυσικό, ο πυγμάχος κατά τη διάρκεια του αγώνα δέχεται χτυπήματα και τραυματίζεται. Όταν χτυπά το καμπανάκι που υποδηλώνει τη λήξη ενός γύρου, ο παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο του γιατρού και πλησιάζοντας τον αθλητή προσπαθεί να γιατρέψει τις πληγές του. Το πρόσωπο του πυγμάχου χωρίζεται σε τέσσερα τμήματα, στα οποία είναι εμφανής η “φθορά” που έχει υποστεί από τα χτυπήματα.
Επιλέγοντας αρχικά το τμήμα που έχει τη μεγαλύτερη ζημιά, ο παίκτης πρέπει στη συνέχεια να χρησιμοποιήσει το δεξιό αναλογικό μοχλό προκειμένου να ακολουθήσει την πορεία μιας κυλιόμενης μπάρας. Όσο καλύτερη είναι η ακολουθία της μπάρας, τόσο περισσότερο επιτυχημένη θα είναι και η φροντίδα των πληγών ή των πρηξιμάτων του αθλητή. Αν αναλογιστείτε πως η τεχνητή νοημοσύνη είναι προχωρημένου βαθμού και εκμεταλλεύεται στο μέγιστο βαθμό τις αδυναμίες του αντιπάλου της, τότε είναι εύκολο να καταλάβετε πως αυτό το μίνι παιχνίδι είναι εξαιρετικά κρίσιμο για την εξέλιξη του αγώνα. Όλα τα παραπάνω καταδεικνύουν το εξής: οι αδυναμίες και οι πληγές του αθλητή παίζουν σημαίνοντα ρόλο στην εξέλιξη ενός αγώνα και συνάμα στο σύνολο του gameplay. Σε αντίθεση με το Fight Night, το gameplay του νέου παιχνιδιού βασίζεται αισθητά στη φυσική κατάσταση του πυγμάχου, κάτι που σημαίνει πως ο παίκτης πρέπει να παίξει και το ρόλο του προπονητή.
Ένα εξαιρετικό παιχνίδι με ελάχιστα προβλήματα
Ο όρος «production values» υποδηλώνει την γενικότερη ποιότητα της παραγωγής ενός βιντεοπαιχνιδιού. Όσοι ακολουθούν πιστά τους τίτλους της EA, θα γνωρίζουν πως, σε αυτόν τον τομέα, η εταιρεία σχεδόν πάντα διαπρέπει. Το Fight Night Round 2 είναι μια ακόμη εξαιρετική υλοποίηση με υψηλή ποιότητα σε όλους τους τομείς. Τα γραφικά του είναι καλύτερα από τα αντίστοιχα του πρώτου τίτλου, βελτιωμένες υφές έχουν χρησιμοποιηθεί στους παίκτες, ενώ ταυτόχρονα, τα πολύγωνα που τους δημιουργούν, έχουν σχεδόν διπλασιαστεί. Μπορεί να διατίθενται αρκετές επιλογές άποψης της κάμερας, όμως η προκαθορισμένη είναι η καλύτερη και επιπλέον δίνει τη δυνατότητα για μερικά εξαιρετικά εφέ καθυστέρησης του χρόνου όταν ο αθλητής δέχεται επαναλαμβανόμενα γρονθοκοπήματα και αρχίζει να χάνει στις αισθήσεις του.
Όπως ίσως θα περιμένατε, τα μουσικά θέματα του παιχνιδιού ανήκουν στη συλλογή EA Trax. Αυτά τα τραγούδια είναι μεν ικανοποιητικής ποιότητας, όμως η γενικότητά τους είναι τόσο έντονη που θα νομίζετε πως τα έχετε ακούσει σε δεκάδες άλλα παιχνίδια της EA. Ατυχώς η Electronic Arts επιμένει σε αυτήν την επιλογή της, κάτι που σημαίνει πως όσοι αγοράζουν τα παιχνίδια της θα πρέπει να μάθουν να ζουν με αυτά τα μουσικά θέματα.
Μια ακόμη εμμονή της EA έχει να κάνει με τον χειρισμό. Τα διαθέσιμα χτυπήματα δεν έχουν αποδοθεί στα κουμπιά πρόσοψης του χειριστηρίου, αλλά στον δεξιό αναλογικό μοχλό. Αρχικά, αυτό το μοντέλο χειρισμού φαντάζει δύστροπο και κουραστικό, στη συνέχεια όμως τα χέρια συνηθίζουν και οι κινήσεις εκτελούνται με αρκετή ευκολία. Παρόλα αυτά, εμείς επιμένουμε πως στα παιχνίδια ξύλου, τα χτυπήματα πρέπει να αποδίδονται σε κουμπιά, αφού έτσι εκτελούνται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι συνδυασμοί χτυπημάτων. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφερθεί πως ειδικά για την έκδοση GameCube, η Electronic Arts έχει προσθέσει στο Fight Night Round 2 το κλασικό παιχνίδι Super Punch Out!! από την εποχή του SNES.
Αν ψάχνετε για το καλύτερο παιχνίδι πυγμαχίας, η αναζήτησή σας έφτασε στο τέλος της. To Fight Night Round 2 είναι όχι μόνο το καλύτερο του είδους του, αλλά ένα πλήρες και άρτια δομημένο παιχνίδι που θα σας προσφέρει ευχαρίστηση, διάρκεια και πολύ θέαμα.
Widescreen Ναι
Progressive Scan Όχι
Ήχος Stereo/ Dolby Surround Pro Logic II