Cossacks II: Napoleonic Wars

Η CDV μάς ταξιδεύει σε μια από τις συναρπαστικότερες περιόδους της ανθρώπινης ιστορίας.

Στα ίχνη του μεγάλου στρατηλάτη

Αν υπάρχει μια κατηγορία παιχνιδιών που είναι φτιαγμένη αποκλειστικά και μόνο για τους υπολογιστές, αυτή είναι των παιχνιδιών στρατηγικής. Δεκάδες είναι οι τίτλοι αυτού του είδους που κυκλοφορούν κάθε χρόνο για τα PC και οι οποίοι χωρίζονται σε πολλές διαφορετικές υποκατηγορίες. Τα παιχνίδια Cossacks της CDV είναι από τα καλύτερα δείγματα της κατηγορίας πραγματικού χρόνου και παρόλο που χρησιμοποιούν κάπως παρωχημένη τεχνολογία, διατηρούν ένα σταθερό και κλασικό ύφος που θα αφήσει ικανοποιημένους και τους πιο απαιτητικούς λάτρεις των παιχνιδιών στρατηγικής. Όπως προδίδει ο τίτλος του, το Cossacks II καταπιάνεται με τα έργα και τις ημέρες του Μεγάλου Ναπολέοντα. Το σκηνικό του παιχνιδιού είναι στημένο στις αρχές του 19ου αιώνα και ειδικότερα στην επονομαζόμενη «Ναπολεόντεια περίοδο», μια εποχή όπου ο Κορσικανός στρατηλάτης επιχείρησε να κατακτήσει όλη την Ευρώπη, αλλά και τη βόρειο Αφρική.

Όπως ήταν αναμενόμενο, τα διαθέσιμα έθνη στο Cossacks II είναι οι μεγάλες αυτοκρατορίες της εποχής. Εκτός λοιπόν των Γάλλων, οι επιλογές εθνών περιλαμβάνουν τους Ρώσους, τους Άγγλους, τους Πρώσους, τους Αυστριακούς, αλλά και τους Αιγυπτίους (υπό τουρκική σημαία). Κάθε εθνότητα διαθέτει έναν μεγάλο ηγέτη και μια σειρά από αξιωματικούς, οι οποίοι είναι πραγματικά πρόσωπα που έπαιξαν σημαίνοντα ρόλο στην έκβαση διαφόρων ιστορικών μαχών.

Το gameplay του Cossacks II βασίζεται σε μάχες μεγάλης κλίμακας, με στρατεύματα που αποτελούνται από εκατοντάδες και πολλές φορές, χιλιάδες μονάδες. Ο αντικειμενικός σκοπός του παιχνιδιού δεν είναι τόσο η δημιουργία πόλεων και κτιρίων, αλλά οι στρατιωτικές επεμβάσεις με αποτέλεσμα την προσάρτηση νέων εδαφών στην αυτοκρατορία. Το κυρίως μενού του παιχνιδιού προσφέρει τις επιλογές Single Player, Internet Game και Multiplayer. Στις περιπτώσεις των Internet και Multiplayer παρέχεται η δυνατότητα παιχνιδιού μέσω internet και τοπικού δικτύου αντίστοιχα, με υποστήριξη μέχρι και επτά παικτών. Το Single Player είναι το τμήμα του Cossacks II με τη μεγαλύτερη σημασία. Από εδώ ο παίκτης θα μπορέσει να ξεκινήσει την προκαθορισμένη ιστορική εκστρατεία, να επιλέξει ένα έθνος και να αντιμετωπίσει τα υπόλοιπα πέντε και τέλος, να επιλέξει μια αυτοκρατορία και να αντιμετωπίσει τον υπολογιστή σε μάχες Skirmish.

Η μεγάλη διαφορά του νέου Cossacks από το προηγούμενο παιχνίδι και τα πακέτα επέκτασης, είναι η επιλογή Battle for Europe. Σε αυτό το single player mode, εμφανίζεται ένας χάρτης της Ευρώπης, επάνω στον οποίο εκτελούνται κινήσεις με σειρά αναμονής (turn-based). Καθώς οι παίκτες κινούνται και οι στρατοί έρχονται αντιμέτωποι, τότε γυρίζουμε στην εμφάνιση του χάρτη της μάχης και σε gameplay πραγματικού χρόνου. Αυτή η επιλογή χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από την The Creative Assembly στη σειρά Total War και τελευταία τη βλέπουμε να χρησιμοποιείται σε όλο και περισσότερα παιχνίδια στρατηγικής.

Πολύπλοκες μάχες με απλοϊκό interface

Παρόλο που αρχικά το Cossacks II δείχνει πολύπλοκο και κουραστικό, το τελικό αποτέλεσμα είναι εντελώς διαφορετικό. Η διαχείριση των στρατευμάτων είναι απλούστατη, ενώ το σύντομο και καθ’ όλα κατατοπιστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα βοηθήσει σημαντικά στην εκμάθηση των βασικών εντολών. Όσοι έχουν παίξει το πρώτο Cossacks ή και τα πακέτα επέκτασής του, εδώ δεν θα αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα. Το interface είναι παρόμοιο με του πρώτου παιχνιδιού, διαθέτοντας συγχρόνως κάποιες σημαντικές βελτιώσεις και απλουστεύσεις που το καθιστούν περισσότερο λειτουργικό. Με την επιλογή στρατευμάτων, εμφανίζεται στο κάτω αριστερό μέρος της οθόνης ο χαρακτηρισμός της συγκεκριμένης μονάδας μαζί με στοιχεία για τον αριθμό των διαθέσιμων στρατιωτών, το ηθικό και άλλες πληροφορίες.

Το παιχνίδι βασίζεται κατά ένα μεγάλο τμήμα στην τακτική, συνεπώς η συχνή μελέτη αυτών των στοιχείων και η χρήση ορισμένων πολεμικών τεχνικών είναι τα στοιχεία που θα κρίνουν τις μάχες. Οι μάχες διεξάγονται σε πραγματικό χρόνο και οι εκβάσεις τους εξαρτώνται από τα στατιστικά στοιχεία των στρατών. Οι αμυντικές και επιθετικές στατιστικές αυξομειώνονται ανάλογα με τη θέση ή το ηθικό που διαθέτει ο κάθε στρατός και τα αποτελέσματα των κανονιοβολισμών και των πυροβολισμών εξαρτώνται από την απόσταση που έχει ο ένας στρατός από τον άλλο.

Περιθώρια για έρευνα και σημαντικές αναβαθμίσεις στην τεχνολογία εδώ δεν υπάρχουν, μιας και η χρονική περίοδος όπου λαμβάνει χώρα το παιχνίδι είναι μικρή. Μόνο ορισμένες στρατιωτικές μονάδες μπορούν να εξελιχθούν μαθαίνοντας τη ρίψη χειροβομβίδων, αλλά είναι εφικτή και η ενίσχυση των κάστρων με πυροβόλα. Η διάταξη των στρατών στο Cossacks II είναι ένα από τα δυνατότερα στοιχεία του. Η κάμερα -που βρίσκεται πάντα σε προκαθορισμένο ύψος και σε άποψη τριών τετάρτων- επιτρέπει την απεικόνιση ενός μεγάλου τμήματος του χάρτη. Αυτό έγινε με απώτερο σκοπό την επίτευξη μαχών μεγάλης κλίμακας. Από εδώ ο παίκτης θα μπορεί να παρακολουθεί την ανάπτυξη των μονάδων του και συγχρόνως τις κινήσεις του αντίπαλου στρατού, προκειμένου να οργανώνει τις τακτικές του. Το αποτέλεσμα αυτών των συρράξεων είναι αρκετά καλό.

Παρόλο που τα γραφικά δεν είναι τρισδιάστατα και η γενικότερη τεχνολογία του παιχνιδιού είναι παρωχημένη, το οπτικό αποτέλεσμα είναι πολύ καλό. Στην μέγιστη ανάλυση που προσφέρει το παιχνίδι -2048×1536- η λεπτομέρεια στο σχεδιασμό του περιβάλλοντος είναι εξαιρετική, σε σημείο που επιτρέπει την απεικόνιση και των πιο ανεπαίσθητων λεπτομερειών σε κτίρια, δέντρα και γρασίδι. Εξίσου καλοφτιαγμένες είναι και οι στρατιωτικές μονάδες, οι οποίες είναι μεν μικροσκοπικές, αλλά συνάμα εξοπλισμένες με άριστο animation και λεπτομερή σχεδιασμό.

Σε αυτό το σημείο πρέπει να κάνουμε μια αναφορά σε ένα τεχνικό θέμα του Cossacks II. To παιχνίδι δεν τρέχει σωστά σε οθόνες TFT -ή παλιότερης τεχνολογίας μοντέλα CRT- που δεν μπορούν να αυξήσουν τα καρέ ανανέωσης περισσότερο από 60Hz. Να το έχετε υπόψη σας, γιατί αν δοκιμάσετε να παίξετε έτσι, θα νομίζετε πως ξαφνικά ο σούπερ υπολογιστής σας μετατράπηκε σε Pentium των 133 MHz. Μια ευχάριστη και συγχρόνως χιουμοριστική νότα κατά τη διάρκεια των συρράξεων είναι αυτή της απεικόνισης των σχολίων και των σκέψεων που κάνουν οι στρατιώτες. Αυτά τα σχόλια γίνονται όταν η μάχη χάνεται και οι πανικοβλημένοι στρατιώτες το βάζουν στα πόδια. Εκτός από το χιούμορ, αυτή η προσθήκη αποδίδει και μιας μορφής προσωπικότητα στις στρατιωτικές μονάδες. Άλλωστε, όλες οι μονάδες του Cossacks II -οι οποίες ξεπερνούν τις 140 και περιλαμβάνουν ιππικό, πεζικό, πυροβολικό κ.α.- διαθέτουν πολύ καλή τεχνητή νοημοσύνη και δρουν εξαιρετικά, ακόμη και όταν αποκλίνουν από τη μάζα και αναγκάζονται να πολεμήσουν μόνες τους.

Ε, όχι και Ρώσοι με αμερικάνικη προφορά!

Ενώ λοιπόν το βασικό gameplay του Cossacks II είναι αρκετά καλό και βαδίζει στα σίγουρα και επιτυχημένα βήματα του προκατόχου του, έρχεται ένα θανάσιμο πλήγμα από τον ήχο που κατορθώνει να κλέψει όλη την αυθεντικότητά του. Στην αρχή, τα όμορφα γραφικά και η γενικότερη ατμόσφαιρα ταξιδεύουν τον παίκτη στις αρχές του 19ου αιώνα, όμως ξαφνικά, ακούγονται αξιωματικοί των Άγγλων, των Γάλλων και των άλλων εθνών να μιλούν σαν Αμερικάνοι λοχίες από τον πόλεμο του Βιετνάμ! Πώς κατάφερε η GSC Game World να υποπέσει σε τέτοιο παράπτωμα είναι απορίας άξιο. Και σα να μην έφτανε αυτό, σε πολλές περιπτώσεις τυχαίνει να συνομιλούν δύο -για παράδειγμα- Άγγλοι αξιωματικοί με τον έναν να εκφέρει φλεγματικό βρετανικό λόγο και τον άλλο να ακούγεται σαν τον Τζον Γουέιν. Ολέθριο λάθος που μειώνει σημαντικά τη συνολική αξία του παιχνιδιού. Μέτρια είναι και τα μουσικά θέματα ή πιο σωστά ΤΟ μουσικό θέμα, το οποίο είναι εμπνευσμένο από την κλασική μουσική, αλλά επαναλαμβάνεται ασταμάτητα από τα μενού και καθ’ όλη τη διάρκεια των μαχών. Την κατάσταση στην γενικότερη παρουσίαση του παιχνιδιού συμμαζεύουν ορισμένα βίντεο με πραγματικούς ηθοποιούς, τα οποία μάλιστα τρέχουν σε μικρά παράθυρα και κατά τη διάρκεια των μαχών, καθώς και τα πολύ καλά εφέ που ακούγονται από τους στρατούς όταν πολεμούν.

Το Cossacks II: Napoleonic Wars δεν είναι ένα παιχνίδι που θα γίνει αρεστό σε όσους έμαθαν τα παιχνίδια στρατηγικής από τη σειρά Command & Conquer. Αντιθέτως, το παιχνίδι φτιάχτηκε με γνώμονα αυτούς που αγάπησαν το πρώτο παιχνίδι, λατρεύουν τις τακτικές και προτιμούν την ουσία και το βάθος από τα εντυπωσιακά οπτικά εφέ. Εκτός των άλλων, πόσα παιχνίδια υπάρχουν στην αγορά που προσφέρουν και ενδιαφέροντα μαθήματα ιστορίας;

Λειτουργικό Windows 98/2000/Me/Xp
Επεξεργαστής Pentium IV 1.5 GHz
Μνήμη 256 ΜΒ
Κάρτα γραφικών 64ΜΒ
Σκληρός δίσκος 2.5 GB

Exit mobile version