Ταξίδι στην εποχή των κάστρων και των ιπποτών.
Μαθήματα διαχείρισης βασιλείων
Μεσαίωνας, μια εποχή που εξάπτει τη φαντασία του σύγχρονου ανθρώπου και φέρνει στο μυαλό ιππότες, ηρωικές πράξεις και επικές μάχες μπροστά από επιβλητικά κάστρα. Η αλήθεια είναι πως, εκτός από τη λαμπερή πλευρά του Μεσαίωνα, που έχουμε κατά καιρούς δει στον κινηματογράφο, υπάρχει μια άλλη πιο ρεαλιστική, αυτή της πείνας, της φτώχιας και των σκληρών αιματοβαμμένων πολέμων. Το παιχνίδι της Firefly που θα εξετάσουμε σε αυτήν την παρουσίαση χρησιμοποιεί στοιχεία και από τις δύο αυτές πλευρές του Μεσαίωνα, προσπαθώντας να προσφέρει στον παίκτη μια εμπειρία διαφορετική από αυτές που θα βρει στα υπόλοιπα παιχνίδια στρατηγικής της αγοράς.
Το Stronghold 2 μπορεί να συγκαταλέγεται στην κατηγορία RTS, όμως η αλήθεια είναι πως έχει έναν ιδιόμορφο χαρακτήρα που, για να είμαστε ειλικρινείς, ή θα λατρέψεις ή θα μισήσεις. Όπως προδίδεται από τον τίτλο του, το Stronghold 2 είναι η δεύτερη προσπάθεια (χωρίς να μετράμε το ενδιάμεσο Crusaders) των Firefly Studios.
Στα παιχνίδια στρατηγικής, συνήθως, υπάρχει ένας κυρίως σκοπός, όμως στην περίπτωση του Stronghold 2 η κατάσταση είναι διαφορετική. Το gameplay χωρίζεται με πολύ καλή ισορροπία μεταξύ της συλλογής αγαθών και υλικών που είναι πολύτιμα για την ανάπτυξη του βασιλείου και στην ανέγερση τεράστιων και άκρως εντυπωσιακών κάστρων. Έχοντας στην κατοχή του ένα μεγάλο τμήμα γης, ο παίκτης θα χρειαστεί να δημιουργεί τις καλύτερες δυνατές συνθήκες διαβίωσης μέσα στο κάστρο/οχυρό του, έτσι ώστε να γίνει θελκτικό για τους τριγύρω χωρικούς προκειμένου να έρθουν και να εγκατασταθούν μέσα σε αυτό. Πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις προμήθειες τροφίμων και άλλων αναγκαίων υλικών, καθώς επίσης και στην υγιεινή του κάστρου, έτσι ώστε οι κάτοικοί του να μένουν ευχαριστημένοι και να μην αρχίσουν να το εγκαταλείπουν ψάχνοντας για πιο ευχάριστα βασίλεια.
Αυτό που ο «άρχοντας» του βασιλείου κερδίζει έχοντας ευχαριστημένους τους υπηκόους του είναι εργατικά χέρια για όλα τα εργαστήρια που δημιουργεί και γενικότερα ένα βασίλειο που ακμάζει. Μιας και το παιχνίδι είναι αρκετά μεγάλο, προκειμένου να το καταστήσει πιο φιλικό προς τον χρήστη, η Firefly το «έσπασε» σε δύο τμήματα, αυτά του Πολέμου και της Ειρήνης.
Πριν την έναρξη της σταδιοδρομίας του ως ένας άρχοντας του Μεσαίωνα, ο παίκτης καλείται να επιλέξει το μονοπάτι που του αρμόζει περισσότερο. Επιλέγοντας το δρόμο της Ειρήνης, το παιχνίδι αυτομάτως εστιάζει στη συλλογή προμηθειών και στο χτίσιμο κτιρίων, ενώ οι συρράξεις περιορίζονται σε μάχες μεταξύ των στρατιωτών σας με ληστές ή άγρια ζώα. Σε αυτό το mode δεν θα χρειαστεί να ανησυχήσετε για επιδρομές από αντίπαλα βασίλεια και άλλους παρόμοιους κινδύνους. Η ζωή στην περιοχή σας θα κυλά ομαλά και ο λαός απλά θα παλεύει για τα αγαθά της καθημερινότητας. Σε άμεση αντίθεση με το mode της Ειρήνης είναι αυτό του Πολέμου. Εδώ, πρωταρχικός σας στόχος θα είναι η δημιουργία ενός, όσο το δυνατόν, μεγαλύτερου στρατού, η ενίσχυση του κάστρου σας με ισχυρά τείχη που θα κρατήσουν μακριά κάθε επίδοξο πολιορκητή και τελικά, η επίθεση προς τα αντίπαλα βασίλεια της περιοχής.
Αυτές οι δύο επιλογές, εκτός από τις σημαντικές διαφορές που έχουν στο gameplay, είναι μεγάλης διάρκειας και καταφέρνουν να κρατήσουν τον παίκτη απασχολημένο για αρκετό καιρό. Όμως κάπου εδώ αρχίζουν τα προβλήματα του παιχνιδιού.
Οι άνθρωποι στο Μεσαίωνα ήταν τόσο κουτοί;
Το μεγαλύτερο μειονέκτημα του Stronghold 2 είναι η τεχνητή νοημοσύνη των αντιπάλων του παίκτη. Ενώ λοιπόν έχουμε να κάνουμε με ένα αρκετά καλό σύνολο από είδη παιχνιδιού και σημαντική ποικιλία στο gameplay, η απολύτως σταθερή τακτική που χρησιμοποιούν οι αντίπαλοι σε κάθε μάχη ρίχνει δραματικά το επίπεδο της πρόκλησης. Μετά την πρώτη πολιορκία θα διαπιστώσετε πως οι αντίπαλοι χρησιμοποιούν πάντα τις ίδιες τακτικές πολέμου, καθιστώντας έτσι τις κινήσεις τους προβλέψιμες. Επίσης, οι στρατιωτικές μονάδες χρησιμοποιούν απλούστατες ρουτίνες, με αποτέλεσμα να πέφτει η μία πάνω στην άλλη και έτσι να γίνεται δύσκολη η επιλογή τους με το ποντίκι.
Όλα τα παραπάνω δεν ισχύουν μόνο όταν αμύνεστε μετά από μια εχθρική εισβολή, αλλά και όταν παίρνετε το ρόλο του πολιορκητή. Πραγματικά είναι κρίμα, γιατί το Stronghold 2 έχει τις υποδομές που θα μπορούσαν να το ανάγουν σε ένα εξαιρετικό RTS, όμως όλοι γνωρίζουμε πως η AI είναι το Α και το Ω στα παιχνίδια αυτής της κατηγορίας.
Ευχής έργο είναι το γεγονός πως το παιχνίδι της Firefly χρησιμοποιεί μια εντελώς καινούργια μηχανή γραφικών, η οποία είναι ικανή να περιστρέφεται, να αλλάζει ύψος και να σχεδιάζει όμορφα και λεπτομερή τοπία. Ακόμη και όταν εστιάσαμε πολύ κοντά στη δράση, η κίνηση των χαρακτήρων και η λεπτομέρεια στα γραφικά ήταν ικανοποιητική, ενώ θετικό είναι πως το παιχνίδι τρέχει σωστά ακόμη και σε PC μικρότερης υπολογιστικής ισχύος. Ορισμένα μικρά προβλήματα εντοπίσαμε στην ανίχνευση σύγκρουσης των πολυγώνων (δηλαδή ορισμένα αντικείμενα «εισχωρούν» μέσα σε άλλα), όμως τελικά δε μιλάμε για κάτι το οποίο καταστρέφει το οπτικό σύνολο του παιχνιδιού.
Η εξέλιξη του σεναρίου γίνεται μέσω κινηματογραφικών σκηνών που περιγράφουν την ιστορία. Σε αυτές τις σκηνές, αλλά και μέσα στο κυρίως παιχνίδι, έχουν χρησιμοποιηθεί ηθοποιοί μέτριας ποιότητας που παλεύουν, αλλά δεν καταφέρνουν να δώσουν ζωή στους χαρακτήρες που υποδύονται. Τα μουσικά θέματα είναι καλογραμμένα και πιστά στον χαρακτήρα του παιχνιδιού, όμως μετά από λίγη ώρα παιχνιδιού μάς κούρασαν και αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε μερικά CD των Blackmore’s Night ως μουσική επένδυση. Σας πληροφορούμε πως το αποτέλεσμα ήταν κατά πολύ ανώτερο του αναμενόμενου!
Πώς κρίνεται το ταξίδι της Firefly στην εποχή των ιπποτών;
Το Stronghold 2 είναι ένα ευχάριστο, ατμοσφαιρικό και αξιόλογο παιχνίδι. Το γεγονός πως αποτελεί ιδιόμορφη προσθήκη στην κατηγορία των RTS το καθιστά ως μια ξεχωριστή επιλογή και σίγουρα οι φίλοι των τίτλων στρατηγικής πρέπει να το δοκιμάσουν. Όμως, όσοι το προτιμήσετε, να είστε προετοιμασμένοι για πολλά προβλήματα με την τεχνητή νοημοσύνη, αλλά και και τη γενικότερη εξέλιξή του.
Λειτουργικό Windows 98/2000/ Me/ Xp
Επεξεργαστής 1.4 GHz
Μνήμη 256 ΜΒ
Κάρτα 32ΜΒ
Σκληρός δίσκος 2.5 GB