Μετά το μέτριο Rising Sun, η Electronic Arts προσπαθεί να ανυψώσει το κύρος της σειράς. Τα καταφέρνει;
Η σημαντικότερη ώρα του πολέμου
Η σειρά Medal of Honor είναι η πιο γνωστή και πλέον επιτυχημένη στην κατηγορία βολών πρώτου προσώπου με θεματολογία από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Τα πρώτα παιχνίδια της σειράς στο PlayStation συνοδεύτηκαν από τεράστια επιτυχία, και το ίδιο συνέβη με τις εκδόσεις για υπολογιστές και κονσόλες νέας γενιάς. Ατυχώς, το περσινό επεισόδιο Rising Sun ήταν εν ολίγοις μια μετριότητα, που χρησιμοποιούσε απαρχαιωμένες μηχανικές gameplay και διέθετε άσχημα γραφικά. Για το 2005, η Electronic Arts επαναφέρει τη σειρά στο ευρωπαϊκό θέατρο πολέμου και συγχρόνως στα υψηλά επίπεδα που είχαμε συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια.
Στο European Assault κεντρικός χαρακτήρας είναι ένας Aμερικάνος στρατιώτης ονόματι William Holt, που κατατάσσεται στις βρετανικές δυνάμεις και αναλαμβάνει μια σειρά από επικίνδυνες αποστολές που είναι πιθανό να αλλάξουν το ρου της ιστορίας και να γυρίσουν τη ζυγαριά υπέρ των Συμμάχων.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η EA εξόπλισε το παιχνίδι της με απίστευτα production values που το ανάγουν σε επίπεδα ακριβής κινηματογραφικής παραγωγής. Η μουσική είναι ανώτερη από πολλών ταινιών, οι διάλογοι σχεδόν τέλειοι και πάντα στη μητρική γλώσσα του εκάστοτε στρατιώτη, οι κινηματογραφικές σκηνές ένα συνονθύλευμα πραγματικών εικόνων από τον πόλεμο, πλάνων γυρισμένων αποκλειστικά για το παιχνίδι και ψηφιακών σκηνών, ενώ το σενάριο έχει γράψει ο θρυλικός σεναριογράφος και σκηνοθέτης John Milius (Κόναν ο Βάρβαρος, Αποκάλυψη Τώρα!). Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω και προσθέτοντας ένα αρκετά ανανεωμένο gameplay, θα περιμένατε πως το τελικό αποτέλεσμα θα ήταν τουλάχιστον άριστο.
Η αλήθεια είναι πως το European Assault είναι ένα αρκετά καλό παιχνίδι, όμως δεν μπορούμε να παραβλέψουμε μια σειρά από προβλήματα που του αφαιρούν αρκετές μονάδες από τη συνολική βαθμολογία του. Αλλά καλύτερα να τα πάρουμε με τη σειρά.
Ανανέωση Τώρα!
Είθισται τα παιχνίδια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου να κάνουν χρήση εντυπωσιακών πρώτων επιπέδων και το European Assault δεν αποτελεί εξαίρεση. Το πρώτο επίπεδο βρίσκει τον ήρωα του παιχνιδιού επάνω σε ένα αποβατικό βρετανικό σκάφος που ετοιμάζεται να εισβάλει σε ένα γαλλικό λιμάνι της Μάγχης. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα η Γη μετατρέπεται σε κόλαση και εκατομμύρια σφαίρες εξαπολύονται από τις δύο πλευρές. Ο παίκτης βρίσκεται εγκλωβισμένος μέσα σε αυτό το χαμό, προσπαθώντας να φέρει εις πέρας μια σειρά από αποστολές που του αναθέτουν οι Bρετανοί αξιωματικοί.
Η μεγάλη ανανέωση στην εξέλιξη του νέου MOH έχει να κάνει με τις πολλαπλές επιλογές αποστολών και την ελευθερία κινήσεων που έχει ο παίκτης σε κάθε επίπεδο. Αυτό το σύστημα πολλαπλών αποστολών λειτουργεί ως εξής: Πριν από κάθε επίπεδο εμφανίζεται μια οθόνη, η οποία αναγράφει τους διαθέσιμους αντικειμενικούς σκοπούς. Ο παίκτης μπορεί να επιλέξει όποιον από τους βασικούς αντικειμενικούς σκοπούς επιθυμεί, ενώ κατά τη διάρκεια της αποστολής υπάρχουν ακόμη τρεις ή τέσσερις δευτερεύοντες που δεν είναι απαραίτητο να επιτευχθούν.
Κάθε αποστολή έχει διαφορετική εξέλιξη και παρόλο που ο δρόμος προς την ολοκλήρωσή τους είναι γραμμικός, αν την επόμενη φορά που θα παίξετε το ίδιο επίπεδο επιλέξετε άλλο αντικειμενικό σκοπό το παιχνίδι θα είναι εντελώς διαφορετικό. Το κίνητρο για την ολοκλήρωση των έξτρα αποστολών είναι μετάλλια που μεταφράζονται σε πολλά δωράκια και κλειδωμένα στοιχεία, τα οποία χαρίζουν στο παιχνίδι επιπρόσθετη αντοχή στο χρόνο. Μια σημαντική προσθήκη στις έξτρα αποστολές είναι αυτή της Νέμεσις του κεντρικού χαρακτήρα. Αυτό σημαίνει πως ένας από τους αντικειμενικούς σκοπούς είναι η δολοφονία ενός Γερμανού αξιωματικού. Μην φανταστείτε πως αυτός ο εχθρός θα πέσει στο έδαφος με λίγες μόνο σφαίρες, αφού η φιλοσοφία πίσω από τις μάχες με αυτόν είναι αυτή του “αφεντικού του επιπέδου”.
Και αυτές οι αποστολές είναι προαιρετικές, αλλά όπως και οι προηγούμενες, αν επιτευχθούν χαρίζουν σημαντικά δώρα. Όμως το European Assault προσφέρει σημαντική ποικιλία και στα τοπία διεξαγωγής των πολλών και εξαιρετικών αποστολών.
Ο στρατιώτης σας θα ξεκινήσει από τη Γαλλία, όμως θα πολεμήσει και σε άλλα πεδία μάχης όπως η Ρωσία και η Βόρειος Αφρική, με όλες αυτές τις περιοχές να περιλαμβάνουν το πολύ σωστά υλοποιημένο gameplay των πολλαπλών αποστολών, καθώς επίσης και εκτενή ανοιχτά προς εξερεύνηση τοπία. Τέλος, έχουμε μια ακόμη σημαντική ανανέωση που δεν υπήρχε σε προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, αυτή του ελέγχου μιας ομάδας. Σε καμία περίπτωση αυτός ο έλεγχος δεν είναι του επιπέδου Rainbow Six, αφού περιορίζεται σε δύο μόνο εντολές και χωλαίνει από τη χαμηλή AI των στρατιωτών. Παρόλα αυτά, προσδίδει ένα στοιχείο στρατηγικής στο παιχνίδι, αφού ο παίκτης πρέπει να χρησιμοποιεί την ομάδα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για να αποκομίσει τα μέγιστα, αλλά και να γιατρεύει τους τραυματίες στρατιώτες.
Κάπου εδώ αρχίζουν τα προβλήματα
Μπορεί στο European Assault η Electronic Arts να διόρθωσε πολλά από τα ελαττώματα του Rising Sun, όμως αυτό δε σημαίνει πως το παιχνίδι είναι τέλειο. Το σημαντικότερο πρόβλημα που εντοπίσαμε ήταν αυτό της απεικόνισης. Η χαμηλή ανάλυση και η πτώση της ταχύτητας στη μηχανή γραφικών, όταν στην οθόνη διαδραματίζονται πολλά γεγονότα και εμφανίζονται αρκετοί χαρακτήρες, είναι ενοχλητική στο PlayStation 2, όμως στο Xbox (λόγω του ότι οι χρήστες του είναι κακομαθημένοι με ορισμένα κορυφαία FPS) η κατάσταση είναι χειρότερη. Σίγουρα το παιχνίδι δεν μπορεί να κατηγορηθεί για «άσχημα γραφικά», όμως η γενικότερη τεχνολογία του είναι μάλλον παρωχημένη.
Ευχάριστη παρένθεση είναι αυτή της σκόπευσης, η οποία προσδίδει μια σημαντική νότα ρεαλισμού στην απεικόνιση του παίκτη. Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα του παιχνιδιού είναι η διάρκειά του. Αξίζει να αναφέρουμε πως μόνο σε 7 ώρες φτάσαμε στο 8ο από τα 11 συνολικά επίπεδα που διαθέτει το παιχνίδι, κάτι που σημαίνει πως το σύνολό του σε καμία περίπτωση δεν θα ξεπερνά τις 10 ώρες.
Αντοχή στο χρόνο το European Assault κερδίζει με τις πολλαπλές αποστολές του, αλλά και την επιλογή multiplayer (μέχρι τέσσερις μέσω splitscreen), όμως δύσκολα θα το απολαύσετε παίζοντας με αυτόν τον τρόπο. Το Medal of Honor: European Assault δεν αποτέλεσε έκπληξη. H Electronic Arts για μια ακόμη φορά μεγαλούργησε στον τομέα της παρουσίασης, προσφέροντας ένα παιχνίδι με κορυφαία production values, τέλειο ήχο (με πιστοποίηση THX) και πολύ καλή ατμόσφαιρα. Αν είχε χρησιμοποιηθεί μια πιο μοντέρνα μηχανή γραφικών σίγουρα θα μιλούσαμε για το καλύτερο επεισόδιο της σειράς (τουλάχιστον στις κονσόλες). Εμείς το προτείνουμε στους φίλους της σειράς, μιας και θα τους προσφέρει τις γνωστές έντονες συγκινήσεις, αλλά και σε όσους δεν είχαν μέχρι σήμερα την τύχη να απολαύσουν ένα από τα θρυλικά παιχνίδια Medal of Honor.
Widescreen Όχι
Progressive Scan Όχι
PAL 60 Hz Ναι (μόνο στις εκδόσεις Xbox, GC)
Ήχος Stereo/ Dolby Surround Pro Logic II/ DD 5.1 (μόνο στην έκδοση Xbox)