Fahrenheit

Ένα εξαιρετικό ψυχολογικό adventure thriller από την Atari και την Quantic Dream

Τα βιντεοπαιχνίδια πλησιάζουν ακόμη περισσότερο τον κινηματογράφο

Όταν πριν από λίγες ημέρες έφτασαν στα γραφεία του GameOver από την Atari Hellas δύο δισκάκια με την ένδειξη «preview: Fahrenheit» επάνω τους, κανείς δεν μας είχε προετοιμάσει για αυτό που θα βλέπαμε. Βλέπετε, τα αξιόλογα adventures είναι στις μέρες μας είδος προς εξαφάνιση και οι περισσότερες προσπάθειες των τελευταίων χρόνων (φυσικά με ορισμένες εξαιρέσεις) μάλλον έπεσαν στο κενό. Το Fahrenheit είναι μεν ένα παιχνίδι περιπέτειας, αλλά όχι με την παραδοσιακή έννοια του όρου. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα άκρως κινηματογραφικό παιχνίδι, το οποίο χρησιμοποιεί πρωτότυπες τεχνικές gameplay και μια εντελώς κινηματογραφική προσέγγιση στην εξέλιξή του.

Η ιστορία του έχει να κάνει με μια σειρά από μυστηριώδεις δολοφονίες που έχουν γίνει στη Νέα Υόρκη. Αυτές οι δολοφονίες είναι παράξενες ως προς το γεγονός πως οι δολοφόνοι είναι απλοί, καθημερινοί άνθρωποι, που αφού διέπραξαν τους φόνους, έχασαν κάθε μνήμη της πράξης τους.

Ένα από αυτά τα πρόσωπα είναι και ο Lucas Cane, ο «πρωταγωνιστής» της ιστορίας και χρησιμοποιήσαμε εισαγωγικά γιατί στο Fahrenheit πρωταγωνιστής και κεντρικός χαρακτήρας δεν είναι ένας αλλά τέσσερις. Θα εξηγήσουμε ευθύς αμέσως τι εννοούμε. Στην αρχή του παιχνιδιού ο παίκτης ελέγχει τον Lucas αμέσως μετά τη δολοφονία ενός ηλικιωμένου άντρα στις τουαλέτες ενός εστιατορίου. Από αυτή τη στιγμή ξεκινά ένας αγώνας δρόμου για την αποκάλυψη της αλήθειας και το ξεκαθάρισμα του μυστηρίου που κρύβεται πίσω από αυτήν. Ο παίκτης ελέγχει τον Lucas καθώς αυτός προσπαθεί να ηρεμήσει από το σοκ και συγχρόνως να φύγει από τον τόπο του εγκλήματος χωρίς να γίνει αντιληπτός. Εδώ κάνει την εμφάνισή του το πρώτο εξαιρετικό και πρωτότυπο στοιχείο του gameplay. Μόλις ο Lucas βγαίνει από τις τουαλέτες, πρέπει να πάει στην έξοδο του εστιατορίου και να φύγει. Όμως μόλις βγαίνει από την πόρτα, η εικόνα στην οθόνη χωρίζεται σε δύο τμήματα. Στο ένα βλέπουμε και ελέγχουμε τον Lucas, ενώ στο άλλο παρακολουθούμε έναν αστυνομικό, που ήταν μέσα στο εστιατόριο και προχωρά προς την τουαλέτα.

Έχουμε λοιπόν στη διάθεσή μας λίγα δευτερόλεπτα για να βρούμε ένα όχημα διαφυγής, μέχρι ο αστυνομικός να εισέλθει στις τουαλέτες, να ανακαλύψει το θύμα και να αρχίσει να μας καταδιώκει. Το εντυπωσιακό είναι (ναι υπάρχει και πιο εντυπωσιακό από το παραπάνω) πως ανάλογα με τις ενέργειες που θα κάνουμε πριν βγούμε από το εστιατόριο, θα εξελιχθεί η ιστορία στη συνέχεια.

Κάθε πράξη του παίκτη καθορίζει το σενάριο, το οποίο μοιάζει να γράφεται εκείνη τη στιγμή! Η συνέχεια του παιχνιδιού είναι ακόμη πιο συναρπαστική. Μόλις ο Lucas ξεφύγει, αναλαμβάνουμε πλέον το ρόλο της ντετέκτιβ Carla Valenti, αλλά και του βοηθού της Tyler Miles, οι οποίοι καταφθάνουν στον τόπο του εγκλήματος για να ερευνήσουν. Υπάρχει η δυνατότητα εναλλαγής στο χειρισμό οποιουδήποτε από αυτούς τους δύο χαρακτήρες με το πάτημα ενός κουμπιού και -όπως προαναφέραμε- οι ενέργειες και οι επιλογές που έχει ο παίκτης είναι πάρα πολλές και σχεδόν ποτέ οι ίδιες. Για να επιβεβαιώσουμε την πολυπροσωπία στην εξέλιξη του σεναρίου, αφού ολοκληρώσαμε τα τέσσερα κεφάλαια που υπήρχαν στην έκδοση preview, παίξαμε το παιχνίδι ξανά από την αρχή κάνοντας διαφορετικές επιλογές.

Σας πληροφορούμε λοιπόν πως (εκτός ορισμένων προκαθορισμένων γεγονότων) το παιχνίδι ακολούθησε εντελώς διαφορετική πορεία. Στη συνέχεια, παίξαμε και μια τρίτη φορά -δοκιμάζοντας πλέον την έκδοση PS2- και, προς έκπληξή μας, η ιστορία ήταν και πάλι διαφορετική! Εκτός από τους προαναφερθέντες τρεις χαρακτήρες, ο παίκτης θα ελέγξει και τον ιερέα και αδερφό του Lucas, Marcus, ο οποίος θα βοηθήσει σημαντικά στην επίλυση του μυστηρίου.

Πρωτοτυπία και πάλι πρωτοτυπία

Εκτός από το εξαιρετικό σενάριο και τις σημαντικές καινοτομίες στο gameplay, το Fahrenheit κάνει χρήση μιας πρωτότυπης μηχανής γραφικών. Πολλές στιγμές η απεικόνιση της οθόνης χωρίζεται σε δύο μέρη, έτσι ώστε να έχουμε άποψη και για το τι συμβαίνει σε άλλα σημεία του χώρου, όπως όταν ο Lucas βρίσκεται στο δωμάτιό του προσπαθώντας να κρύψει ορισμένα ενοχοποιητικά στοιχεία και ένας αστυνομικός περιμένει με ανυπομονησία στην πόρτα του. Εκτός αυτού του διαχωρισμού της οθόνης, η μηχανή γραφικών είναι εφοδιασμένη με ένα ειδικό φίλτρο θορύβου (πανομοιότυπο με αυτό του Silent Hill 2), που δημιουργεί κόκκους στην οθόνη και προσδίδει έτσι μια απόκοσμη εικόνα.

Αυτό το φίλτρο ήταν πιο έντονο στην έκδοση PlayStation 2, καθώς η ανάλυση της κονσόλας της Sony ήταν χαμηλότερη από αυτήν του Xbox. Τα μοντέλα των χαρακτήρων έχουν εφοδιαστεί με animation που προέκυψε από motion capture με αποτέλεσμα να κινούνται με άκρατο ρεαλισμό, όμως λεπτομέρεια στο σχεδιασμό είχαν μόνο οι πρωταγωνιστές της ιστορίας, με τους κομπάρσους να μοιάζουν κάπως πρόχειροι.

 Η ελευθερία κινήσεων στο χώρο είναι μάλλον περιορισμένη, αφού αν ο παίκτης παρεκκλίνει από την πορεία του το παιχνίδι τον υποχρεώνει να επιστρέψει στο σωστό μονοπάτι, αλλά περιορισμοί υπάρχουν μόνο ως προς την κίνηση στο χώρο και όχι στην εξέλιξη της ιστορίας. Όπως θα καταλάβατε από την παρουσίαση, το Fahrenheit μας εντυπωσίασε. Μπορεί οι εικόνες να μην προδίδουν την εξαιρετική ατμόσφαιρα και την πρωτοτυπία του, όμως παιχνίδια σαν και αυτό είναι που λείπουν από τη σύγχρονη αγορά. Προς το τέλος του καλοκαιριού θα ετοιμάσουμε μια αναλυτική παρουσίαση, όμως μέχρι τότε μπορείτε να πάρετε μια ιδέα από το παιχνίδι της Quantic Dream, βλέποντας αυτό το βίντεο. Τέλος, να αναφέρουμε πως το Fahrenheit έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει –εκτός των PS2 και Xbox- και σε υπολογιστές.

Κυκλοφορία Φθινόπωρο 2005

{nomultithumb}

Exit mobile version