Η Square επιστρέφει μετά από μακρά απουσία με ένα διαφορετικό action RPG
Final Samurai
Είχαμε καιρό να λάβουμε ένα νέο παιχνίδι από την αγαπημένη Square. Η δημιουργός της σειράς Final Fantasy τα τελευταία χρόνια έχει μειώσει αισθητά τις κυκλοφορίες της, καθώς το μεγαλύτερο βάρος της έχει εναποτεθεί επάνω στο ελπιδοφόρο Final Fantasy XII, ένα παιχνίδι που υπόσχεται σημαντική ανανέωση στη σειρά. Το πιο πρόσφατο πόνημα της κορυφαίας δημιουργού παιχνιδιών ρόλων ανήκει φυσικά στην κατηγορία RPG, όμως αποστασιοποιείται σημαντικά από τη φιλοσοφία της σειράς Final Fantasy θυμίζοντας έντονα ένα κράμα των τρισδιάστατων Zelda και του εξαιρετικού (και αγαπημένου του υπογράφοντος το κείμενο) Dark Chronicle (Dark Cloud 2). To Samurai Legend: Musashi είναι ένα παιχνίδι ρόλων με δράση πραγματικού χρόνου, που περιγράφει τις περιπέτειες του νεαρού και δυναμικού ξιφομάχου Musashi.
Αυτός ο νέος κατέφθασε στον κόσμο των Mystics μετά την επίκληση που εκτέλεσε μια μάγισσα-πριγκίπισσα. Όπως προκύπτει από το σενάριο, ο λαός των Mystics έχει στην κατοχή του δυνατότητες μαγείας και κάποιους κρυστάλλους, τους οποίους διακαώς επιθυμεί ο διαβολικός οργανισμός Gandrake. Έτσι λοιπόν η πριγκίπισσα των Μystics πέφτει θύμα απαγωγής και ο Musashi είναι ο μόνος που μπορεί να τη σώσει.
Το κυριότερο στοιχείο που εντοπίζει κανείς παίζοντας το Samurai Legend είναι η τεχνοτροπία των γραφικών του. Πρόκειται για μια ιδιόμορφη τεχνική γραφικών cel shaded ή «anime shaded» όπως αρέσκεται η ίδια η Square να την ονομάζει. Αυτή η τεχνική δημιουργεί πολυγωνικούς τρισδιάστατους χαρακτήρες που είναι σχεδιασμένοι σαν κινούμενα σχέδια, όμως διαθέτουν παχιές γραμμές γύρω από το περίγραμμά τους. Αυτή η τεχνική έχει σαν αποτέλεσμα όλα τα αντικείμενα που εμφανίζονται στην οθόνη να μοιάζουν σα να βγήκαν από ιαπωνική ταινία anime. Είναι αυτονόητο πως οι χαρακτήρες είναι σχεδιασμένοι με όλες τις υπερβολές που συναντάμε σε αυτές τις ταινίες (τεράστια μάτια, παιδικά χαρακτηριστικά και παράξενα μαλλιά) και το τελικό αποτέλεσμα είναι ίσως από τα καλύτερα που έχουν επιτευχθεί στο PlayStation 2.
Ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός
Μπορεί το Samurai Legend να είναι ένα από τα ομορφότερα ιαπωνικά παιχνίδια που έχουμε δοκιμάσει τα τελευταία χρόνια, όμως αυτό δε σημαίνει πως δεν υποφέρει από πολλά προβλήματα που έχουν να κάνουν με το gameplay. Η εξέλιξη των αποστολών είναι απολύτως γραμμική και έχει να κάνει με συγκεκριμένες αποστολές και επίπεδα. Μετά από την εισαγωγή που διεξάγεται σε ένα δάσος. Η δράση μεταφέρεται στην πόλη των Mystics, μια πόλη που είναι χτισμένη στη ράχη μια ιπτάμενης φάλαινας. Αυτή η πόλη λειτουργεί ως βάση και από εδώ θα ξεκινούν οι αποστολές του Musashi. Σε αυτόν τον χώρο βρήκαμε τα κλασικά καταστήματα αγοράς όπλων και αντικειμένων, αλλά και το μαγαζί ενός επιστήμονα που βοηθά στην αναγνώριση ορισμένων αντικειμένων χωρίς χαρακτηρισμό (ακριβώς όπως στο Phantasy Star Online του Dreamcast).
Μέχρι εδώ όλα καλά, όμως τα προβλήματα αρχίζουν όταν ξεκινούν οι αποστολές. Όσο και να προσπαθήσαμε, στο Samurai Legend δεν μπορέσαμε να βρούμε αυτό το «κάτι» που χαρακτηρίζει τα παιχνίδια της Square. Μιλάμε για τον εθισμό και τη διάθεση του παίκτη να εισχωρήσει σε όλες τις πτυχές του παιχνιδιού, να μάθει την ιστορία από πρώτο χέρι και να γίνει μέρος της περιπέτειας. Το απλό και επαναλαμβανόμενο σύστημα μάχης δεν δείχνει να βελτιώνει την παραπάνω κατάσταση, μιας και οι εχθροί που συναντά ο Musashi δεν χαίρουν ποικιλίας, η τεχνητή νοημοσύνη τους είναι πολύ κάτω του μετρίου και μόνο τα εντυπωσιακά αφεντικά προσφέρουν μια κάποια πρόκληση.
Φυσικά η έκδοση που δοκιμάσαμε δεν ήταν τελική, όμως το παιχνίδι έχει ήδη κυκλοφορήσει σε Ιαπωνία και Αμερική, συνεπώς δε νομίζουμε πως υπάρχουν περιθώρια βελτιώσεων. Το ευχάριστο είναι πως ο Musashi κάνει χρήση πολλών τεχνικών μάχης, είναι εφοδιασμένος με πολλά όπλα, σπαθιά που έχουν να κάνουν με τα στοιχεία της φύσης, αντιγράφει τις ειδικές κινήσεις των αντιπάλων του και στη συνέχεια τις χρησιμοποιεί ο ίδιος, ενώ υπάρχουν και ορισμένα επίπεδα με μοτοσικλέτες που θυμίζουν ένα από τα μίνι παιχνίδια του Final Fantasy VII. Τέτοιου είδους καλούδια υπάρχουν πολλά (άλλωστε σε αυτόν τον τομέα από την Square δεν περιμέναμε τίποτα λιγότερο), όμως δεν ξέρουμε αν είναι αρκετά για να βελτιώσουν τη συνολική εικόνα του παιχνιδιού. Αναμείνατε για πλήρη ανάλυση και παρουσίαση του Samurai Legend προς τις αρχές Σεπτεμβρίου.
Κυκλοφορία Σεπτέμβριος 2005
{nomultithumb}