Onimusha και Ninja Gaiden σε ένα ελπιδοφόρο action adventure από τη Sony.
Η Αυγή των Σαμουράι
Ήταν στο Tokyo Game Show του 2004, όταν η Sony παρουσίασε για πρώτη φορά στο κοινό το νέο της παιχνίδι ονόματι Genji: Dawn of the Samurai. Από την πρώτη κιόλας αυτή παρουσίαση, το Genji είχε δημιουργήσει αίσθηση, με τη χρήση στοιχείων από τις σειρές Onimusha και Ninja Gaiden, αλλά και το ενδιαφέρον σενάριο. To Genji έχει πλέον κυκλοφορήσει στην Ιαπωνία και η διάθεσή του στην ευρωπαϊκή αγορά είναι θέμα μηνών. Εμείς είχαμε τη δυνατότητα να παίξουμε μια σχεδόν ολοκληρωμένη έκδοση αυτού του πολλά υποσχόμενου τίτλου και διαπιστώσαμε πως οι φίλοι των ιαπωνικών action adventure (βλέπε Onimusha, Ninja Gaiden και Otogi), θα πρέπει από τώρα να κάνουν οικονομίες αν επιθυμούν να απολαύσουν ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα παιχνίδια της κατηγορίας.
Η ιστορία του Genji εξελίσσεται κατά τον 12ο αιώνα μ.Χ. και στην φεουδαρχική τότε Ιαπωνία. Το παιχνίδι ξεκινά με μια εντυπωσιακή κινηματογραφική σκηνή, που αφηγείται τα γεγονότα πίσω από την ιστορία της περιοχής και το γιατί οι δύο κεντρικοί ήρωες της περιπέτειας ξεκινούν τον αγώνα τους.
Αυτοί οι δύο ήρωες είναι οι Yoshitsune και Benkei, δύο παντοδύναμοι πολεμιστές, με τον πρώτο να ανήκει στην κατηγορία των σαμουράι και τον δεύτερο σε αυτήν των μοναχών. Το όνομα Genji αναφέρεται στη φατρία που υποστηρίζουν οι δύο πολεμιστές, μια φατρία που κατακρεουργήθηκε από τους σατανικούς Heishi, συνεπώς η εκδίκηση και η ανάκτηση της δύναμης από τους Genji, είναι ο κυρίως σκοπός της αποστολής μας. Παρόλο που το Genji χρησιμοποιεί αληθή γεγονότα από την ιστορία της Ιαπωνίας, ταυτόχρονα κάνουν την εμφάνισή τους διάφορα μυθολογικά στοιχεία που χαρίζουν στο παιχνίδι τον φανταστικό χαρακτήρα που διαθέτει. Οι πολεμιστές δεν κάνουν απλά χρήση όπλων, αλλά και μαγικών ιδιοτήτων που προκύπτουν από τη χρήση ιερών πετρών.
Αυτές οι πέτρες είναι το κυριότερο στοιχείο του παιχνιδιού και η ανάκτησή τους από τους Heishi ο πρωταρχικός στόχος των δύο ηρώων. Όπως αναφέραμε στην αρχή του κειμένου, το Genji θυμίζει σε έντονο βαθμό τα Onimusha και Ninja Gaiden. Αυτά τα στοιχεία έχουν να κάνουν, κυρίως, με το σύστημα μάχης και τη χρήση της στατικής κάμερας.
Το Genji χρησιμοποιεί 3D μηχανή που σχεδιάζει πολυγωνικούς λεπτομερείς χαρακτήρες σε επίσης πολυγωνικό περιβάλλον. Όμως δεν υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης της κάμερας και οι γωνίες απεικόνισης της δράσης είναι πάντα προκαθορισμένες. Αν και σήμερα είναι αρκετά δύσκολο να εντυπωσιαστούμε από τα γραφικά του PlayStation 2, στο Genji υπήρξαν στιγμές που απολαύσαμε υπέροχες εικόνες βγαλμένες κατευθείαν από την αρχαία Ιαπωνία. Πλούσια βλάστηση, όμορφα χρώματα και χωριά που σφύζουν από ζωή είναι μόνο μερικά από τα θετικά στοιχεία των γραφικών του Genji, αλλά στον αντίποδα υπάρχει το γνωστό πρόβλημα του PS2, το alliasing. Ενώ θα περίμενε κανείς πως μετά από πέντε χρόνια θα είχε βρεθεί τρόπος αντιμετώπισης αυτής της αδυναμία της κονσόλας, υπήρξαν στιγμές που στο Genji το γνωστό «σπάσιμο» των γραμμών ήταν πραγματικά ενοχλητικό.
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο του Genji δεν είναι άλλο από το εξαιρετικό σύστημα μάχης. Οι πολεμιστές χρησιμοποιούν πανέμορφες τεχνικές που έχουν «χορογραφηθεί» από δασκάλους πολεμικών τεχνών, ενώ όλες οι κινήσεις είναι βασισμένες στην τεχνική motion capture, δηλαδή έχουν χρησιμοποιηθεί πραγματικοί μαχητές, των οποίων οι κινήσεις έχουν περαστεί ψηφιακά μέσα στο παιχνίδι.
Αυτό το σύστημα μάχης που βασίζεται σε απλά και εξόχως λειτουργικά combos, έχει επίσης εμπλουτιστεί με μια ειδική κίνηση ονομασμένη «Mind’s Eye». Αυτή η κίνηση κάνει χρήση της, κλασικής πλέον, καθυστέρησης του χρόνου και επιτρέπει στον παίκτη να αποκρούει τα χτυπήματα των αντιπάλων του, ενώ συγχρόνως να εκτελεί ορισμένα εντυπωσιακά καταστροφικά χτυπημάτα που είναι ικανά να θέσουν εκτός μάχης περισσότερους από τρεις ή τέσσερις αντιπάλους με μια κίνηση. Αξίζει εδώ να αναφέρουμε πως το Genji είναι ένα από τα πρώτα παιχνίδια της ομάδας ανάπτυξης Game Republic, ενός studio φτιαγμένου από τον Yoshiki Okamoto. Για όσους το όνομα δεν λέει κάτι, αναφέρουμε πως ο Okamoto ήταν ένα από τα σημαντικότερα στελέχη της Capcom και συν-υπεύθυνος για τη δημιουργία παιχνιδιών όπως τα Street Fighter 2, Resident Evil και Devil May Cry.
Μετά από όλα αυτά, είναι εύκολο να καταλάβουμε τι είδους ποιότητα και προοπτικές διαθέτει το Genji. Αν και η έκδοση που δοκιμάσαμε ήταν ολοκληρωμένη κατά το 90%, μπορούμε από τώρα με βεβαιότητα να μιλήσουμε για ένα αξιόλογο παιχνίδι, που θα χαρίσει συναρπαστικές ώρες περιπέτειας σε αυτούς που αναζητούν ένα κλασικό action adventure και ειδικότερα σε όσους αγάπησαν τη σειρά Onimusha. Με ενδιαφέρον σενάριο, όμορφα γραφικά και στοιχεία rpg (αναβάθμιση όπλων, πανοπλίας και άλλων χαρακτηριστικών), το Genji μας έχει κάνει από τώρα να αδημονούμε για την κυκλοφορία του.
Κυκλοφορία Οκτώβριος 2005
{nomultithumb}