Επιστροφή στην δεκαετία του 1980 και στο αποκορύφωμα του Ψυχρού Πολέμου.
Είναι ο Matt Carter ο νέος Sam Fisher;
Μετά την κυκλοφορία του πρώτου Splinter Cell, η κατηγορία videogames απόκρυψης και κατασκοπίας έχει αναχθεί σε μια από τις πλέον δημοφιλείς της αγοράς. Αυτή τη διάθεση του κοινού να ελέγχει μυστικούς πράκτορες και να προσπαθεί να αποκαλύπτει παγκόσμιες συνομωσίες, θέλησε να εκμεταλλευθεί η καναδική Dreamcatcher και ετοιμάζει εδώ και αρκετό καιρό ένα παιχνίδι που, κρίνοντας από την preview έκδοση που δοκιμάσαμε, υπόσχεται πολλά. Αν και οι εικόνες που είχαν κυκλοφορήσει τους τελευταίους μήνες, πρόδιδαν ένα παιχνίδι «αντίγραφο» της σειράς Splinter Cell, η αλήθεια απέχει πολύ από αυτήν την εικασία. Αυτό ισχύει όχι μόνο για τη χρονική περίοδο όπου εξελίσσεται η ιστορία του Cold War, αλλά και για τις μηχανικές του gameplay. Αλλά καλύτερα να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.
Βρισκόμαστε στη δεκαετία του 1980 και στο αποκορύφωμα του Ψυχρού Πολέμου. Στο Cold War πρωταγωνιστής είναι ένας δημοσιογράφος με το όνομα Matt Carter. Αυτός ο δαιμόνιος τύπος, ταξιδεύει συχνά στη Σοβιετική Ένωση, ψάχνοντας το απόλυτο θέμα για την εφημερίδα στην οποία εργάζεται.
Όμως η τελευταία του επίσκεψη στο απολυταρχικό σοβιετικό κράτος του επιφύλασσε μια έκπληξη. Ανώτερα στελέχη της KGB σχεδιάζουν ένα πραξικόπημα κατά της κυβέρνησης και βρίσκουν στο πρόσωπο του Carter τον τέλειο «αποδιοπομπαίο τράγο». Μια σειρά από συνωμοσίες και μηχανορραφίες, παγιδεύουν τον ανύποπτο δημοσιογράφο και ξαφνικά βρίσκει τον εαυτό του να καταδιώκεται από τον σοβιετικό στρατό ως δολοφόνος πληρωμένος από την CIA. To σενάριο του Cold War σίγουρα είναι άκρως ενδιαφέρον και φέρνει στο μυαλό τα βιβλία του Tom Clancy, όμως αυτό που μας χαροποίησε ιδιαίτερα ήταν το γεγονός πως υποστηρίζεται από αξιόλογο gameplay και ένα πολύ καλό τεχνολογικό σύνολο.
Το παιχνίδι της Dreamcatcher κάνει χρήση μιας εξαιρετικής 3D μηχανής που απεικονίζει τη δράση διαμέσου κάμερας τρίτου προσώπου. Ανάλογα με τις ανάγκες των αποστολών και τη χρήση των όπλων, αυτή η κάμερα μπορεί να αλλάξει και, είτε να τοποθετηθεί λίγο πίσω και δεξιά από την πλάτη του Carter, ή να μεταβεί σε πρώτο πρόσωπο. Αυτή η εναλλαγή εξαρτάται κυρίως από τη χρήση των εκάστοτε όπλων που θα έχει ο ήρωας στην κατοχή του, αλλά και την αρκετά έξυπνη χρήση μιας φωτογραφικής μηχανής ακτινών Χ.
Αναφέραμε ότι το Cold War δεν είναι αντίγραφο του Splinter Cell και αυτό επιβεβαιώνεται από την διαφορετική φιλοσοφία του. Το παιχνίδι της Dreamcatcher διαθέτει πολλά στοιχεία περιπέτειας, με τη δράση να βρίσκεται πάντα ψηλά, αλλά χωρίς ποτέ να περνά στο προσκήνιο. Ένα πολύ έξυπνο interface δημιουργίας απολύτως προσωπικών gadgets και όπλων, είναι μια από τις προσθήκες που δεν συναντά κανείς εύκολα σε αυτά τα παιχνίδια, ενώ εξίσου έξυπνος είναι ο τρόπος που έχουν σχεδιαστεί οι αποστολές, δίνοντας στον παίκτη την ψευδαίσθηση πως μπορεί να τις ολοκληρώσει επιλέγοντας αυτός το μονοπάτι που επιθυμεί. Εκεί που θα περίμενε κάποιος πως το Cold War θα ήταν ένας τίτλος που θα βασιζόταν περισσότερο στο σενάριο για να διαγράψει μια επιτυχημένη πορεία στην αγορά, κάνουν την εμφάνισή τους ορισμένα από τα εντυπωσιακότερα γραφικά που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια σε υπολογιστές.
Το παιχνίδι της Dreamcatcher χρησιμοποιεί full graphics effects, όπως particle, normal mapping και εκπληκτικές φωτοσκιάσεις πραγματικού χρόνου, δημιουργώντας έτσι ένα άκρως εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Η κίνηση των χαρακτήρων δεν ήταν εξίσου υψηλής ποιότητας και η λεπτομέρεια στις μορφές τους (εξαιρουμένων των κεντρικών προσώπων) είναι μάλλον χαμηλή, όμως ο σχεδιασμός του περιβάλλοντος μας άφησε με τις καλύτερες εντυπώσεις.
Βέβαια, όλα αυτά έρχονται με το ανάλογο κόστος, μιας και η ταχύτητα της μηχανής ήταν αργή ακόμη και σε υπολογιστή Pentium IV στα 3.0 GHz, με κάρτα 128 ΜΒ και μνήμη Ram 512 MB. Ελπίζουμε στον χρόνο που απομένει μέχρι την κυκλοφορία του, το Cold War να υποστεί το κατάλληλο optimization που θα το καταστήσει πιο «ελαφρύ». Το πλέον μελανό σημείο του preview κώδικα που δοκιμάσαμε εντοπίστηκε στον ήχο του, αλλά δεν θα προχωρήσουμε στην κριτική του γιατί ήταν σαφές πως τα διάφορα ηχητικά εφέ που υπήρχαν στο παιχνίδι ήταν δοκιμαστικά και οι ομιλίες αποδοσμένες από προσωπικό της ομάδας ανάπτυξης και όχι ηθοποιούς.
Είναι προφανές πως κάτι καλό ετοιμάζεται στα στούντιο της Dreamcather Interactive. Ελπίζουμε πως, με την κατάλληλη προσοχή από τους δημιουργούς του, σύντομα θα έχουμε τη δυνατότητα να απολαύσουμε έναν πολύ καλό τίτλο περιπέτειας και δράσης. Το Cold War αναμένεται σύντομα σε εκδόσεις PC και Xbox.
Κυκλοφορία Φθινόπωρο 2005
{nomultithumb}