Έφτασε το αιματοβαμμένο «Devil May Cry» της Midway
«Finish him!»
To όνομα Mortal Kombat, εδώ και 15 σχεδόν χρόνια, είναι συνώνυμο με την απόλυτη βία στα videogames. Αυτή η σειρά ξύλου της Midway κατάφερε να γνωρίσει τεράστια επιτυχία και σωρεία μεταφορών σε όλα σχεδόν τα formats. Μετά το Ultimate Mortal Kombat 3, η σειρά άρχισε να χάνει την ποιότητά της και το αποκορύφωμα ήρθε με το τραγικό Mortal Kombat Mythologies: Sub-Zero. Μετά από αυτήν την αποτυχία -και μερικές ακόμη ατυχείς προσθήκες- η Midway άφησε τη σειρά στο χρονοντούλαπο και το 2003 επανήρθε δριμύτερη με το εξαιρετικό Deadly Alliance, το πρώτο πραγματικά αξιόλογο 3D Mortal Kοmbat. H αναγέννηση της σειράς -και η ανάλογη εμπορική επιτυχία- συνεχίστηκε με το ακόμη καλύτερο και πιο πλήρες Deception, σε βαθμό που η Midway αποφάσισε πως ήρθε η ώρα να επανεξετάσει τη δημιουργία ενός action adventure στο ύφος του Mythologies.
Βέβαια, όπως έλεγαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι, «το δις εξ αμαρτείν ουκ ανδρός σοφού» και για μια ακόμη φορά η Midway απέδειξε ότι είναι καλύτερο να αφήσουμε τη σειρά Mortal Kombat στο φυσικό της χώρο (δηλαδή στις αρένες) και να αφήσουμε κατά μέρος τους παράξενους και ριψοκίνδυνους πειραματισμούς. Η επιλογή της Midway να φέρει το σύμπαν του Mortal Kombat στην κατηγορία action adventure δεν είναι τυχαία. Τα τελευταία χρόνια τα παιχνίδια αυτού του είδους γνωρίζουν ιδιαίτερη άνθηση και η μυθολογία αυτής της σειράς είναι μια από τις πλέον υποσχόμενες και κατάλληλες για τη δημιουργία ενός τέτοιου παιχνιδιού. Όμως ο ανταγωνισμός είναι αδυσώπητος και για να διαπρέψει ένας τίτλος σαν τον Shaolin Monks, οφείλει να προσφέρει κάτι ξεχωριστό στο κοινό. Ας δούμε που τα καταφέρνει και που όχι.
H ιστορία του Mortal Kombat: Shaolin Monks θα ενθουσιάσει τους θιασώτες της κλασικής 2D σειράς, μιας και χρονικά διεξάγεται λίγο μετά το τέλος του πρώτου τουρνουά. Μια εξαιρετική εισαγωγική κινηματογραφική σκηνή –που παρεμπιπτόντως ξεπερνά κάθε προσπάθεια Mortal Kombat σε τηλεόραση και κινηματογράφο- περιγράφει τις μάχες που έγιναν λίγο πριν το τέλος του πρώτου παιχνιδιού. Μόλις τελειώσει αυτή η εντυπωσιακή εισαγωγή, ξεκινά το κυρίως παιχνίδι, που μας δίνει τη δυνατότητα να παίξουμε με τον Liu Kang ή τον Kung Lao. Υπό την καθοδήγηση του θεού Raiden, οι δύο ήρωες καλούνται να ξεφύγουν από το ναό του Shang Tsung, να τον κυνηγήσουν στον Outworld και να ολοκληρώσουν το τουρνουά εξοντώνοντάς τον.
Από αυτό το σημείο καθίσταται σαφές πως αυτό το Mortal Kombat είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Ο χαρακτήρας που θα επιλέξουμε, έχει τη δυνατότητα να κινείται με απόλυτη ελευθερία στα τρισδιάστατα περιβάλλοντα και να χρησιμοποιεί πολλές από τις κινήσεις που γνωρίσαμε στα κλασικά παιχνίδια ξύλου. Η εξέλιξη του παιχνιδιού είναι απλή και βασίζεται στις βασικές μηχανικές των γραμμικών action adventure (βλέπε Ninja Gaiden, Devil May Cry και God of War).
Ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα εμφανίζονται διάφοροι εχθροί (φρουροί, τέρατα, άλλοι πολεμιστές της σειράς) και εμείς πρέπει να τους εξολοθρεύσουμε προκειμένου να ανοίξει μια δίοδος που θα μας επιτρέψει να μεταβούμε στην επόμενη περιοχή, ενώ σε ορισμένες από τις τοποθεσίες που θα επισκεφτούμε θα μας περιμένει ένα εντυπωσιακό αφεντικό. Σε ό,τι έχει να κάνει με την εξέλιξη της ιστορίας, δεν υπάρχει κάτι περισσότερο που θα μπορούσε να ειπωθεί. Ο τρόπος που κυλούν τα επίπεδα στο Mortal Kombat: Shaolin Monks είναι απολύτως γραμμικός, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου τοποθεσίες ανακυκλώνονται ξανά και ξανά δημιουργώντας στον παίκτη έντονη αίσθηση déjà vu. Ευχής έργο είναι το γεγονός, πως η απουσία βάθους από τον σχεδιασμό των επιπέδων εξισορροπείται από το εξαιρετικό σύστημα μάχης.
Η Midway, με την τεράστια πλέον εμπειρία της στα παιχνίδια ξύλου, κατάφερε να περάσει στο ακέραιο το ύφος των fighting τίτλων της σειράς, καταφέρνοντας συγχρόνως να το φρεσκάρει σε μεγάλο βαθμό και να το προσαρμόσει στις ανάγκες της κατηγορίας. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα full 3D σύστημα μάχης, που χρησιμοποιεί πάρα πολλές από τις γνωστές κινήσεις της σειράς, καθώς επίσης και τη χρήση όπλων που μπορεί ο ήρωας να βρει στο δρόμο του. Είναι χαρακτηριστικό πως τα combos σε αυτό το παιχνίδι δε δημιουργήθηκαν με γνώμονα συγκεκριμένη κατηγορία παικτών.
Ένας αρχάριος μπορεί με άνεση να εκτελέσει εντυπωσιακές κινήσεις και να αντιμετωπίσει με ευκολία τους αντιπάλους του, ενώ αν κάποιος αναζητήσει μεγαλύτερο βάθος και εντρυφήσει στα μυστικά του χειρισμού, θα διαπιστώσει πως το Shaolin Monks του προσφέρει απλόχερα πλειάδα έξτρα κινήσεων και θανατηφόρων combos. Περιττό να αναφέρουμε πως τα αγαπημένα Fatalities κάνουν και εδώ την εμφάνισή τους, όμως η συντριπτική τους πλειοψηφία είναι κλειδωμένη και οι κωδικοί τους αποκτούνται ανάλογα με την πορεία του παίκτη στο κυρίως mode. Τα Fatalities στο Shaolin Monks εκτελούνται με κάπως διαφορετικό τρόπο από τα αντίστοιχα των κλασικών παιχνιδιών. Η χρήση τους είναι άρρητα συνδεδεμένη με μια σφαίρα αίματος που βρίσκεται στο επάνω αριστερό μέρος της οθόνης.
Εξοντώνοντας εχθρούς, αυτή η σφαίρα γεμίζει και όταν πληρωθεί εντελώς, τότε με το πάτημα ενός κουμπιού περνάμε σε μια διαφορετική οθόνη. Σε αυτό το σημείο πρέπει να δοθεί το κατάλληλο combo, προκειμένου να εκτελεστεί το άκρως βίαιο Fatality. Ένα ακόμη συναρπαστικό στοιχείο του Shaolin Monks είναι η δυνατότητα συνεργασίας δύο παικτών, σε όλη τη διάρκεια της περιπέτειας. Σε αυτήν την περίπτωση, ο ένας παίκτης παίρνει τον Liu Kang και ο δεύτερος τον Kung Lao, ενώνοντας τις δυνάμεις τους εναντίον των στρατιών του Shag Tsung. Αυτό το mode, όχι μόνο αυξάνει σημαντικά τη διασκέδαση, αλλά δίνει τη δυνατότητα αποκάλυψης πολλών μυστικών και έξτρα στοιχείων που, υπό το single player mode, το ξεκλείδωμά τους θα ήταν αδύνατο.
Mortal Kombat νέας γενιάς;
Με τα Deadly Alliance και Deception, η Midway έδωσε στο κοινό δύο πολύ καλούς 3D fighting τίτλους που ανέβασαν τη σειρά στην εκτίμησή του. Σημαντικός παράγοντας στην επιτυχία αυτών των τίτλων ήταν τα αξιόλογα γραφικά τους. Στο Shaolin Monks τα γραφικά είναι μεν αξιόλογα, όμως δεν έχουν το αντίκτυπο που θα περίμενε κανείς από τίτλο τελευταίας γενιάς για τις υπάρχουσες κονσόλες. Η χρήση της μηχανής Havoc βοηθά σημαντικά στην ρεαλιστική απόδοση των physics, όμως το animation των χαρακτήρων είναι μέτριο και χωρίς τη φυσική ροή που είχαν τα αντίστοιχα των Deadly Alliance και Deception. Ορισμένες σύγχρονες τεχνικές, που όλο και περισσότερο συναντάμε στα καινούργια παιχνίδια, όπως η αύρα φωτισμού που λούζει το περίγραμμα των χαρακτήρων και τα διάφορα στοιχεία του περιβάλλοντος, συμβάλουν στη δημιουργία μιας απόκοσμης ατμόσφαιρας, που ταιριάζει απόλυτα με το ύφος της σειράς.
Αν και τα γραφικά δεν είναι ικανά να εντυπωσιάσουν, ο ήχος σίγουρα μπορεί. Το Mortal Kombat Shaolin Monks είναι ένα από τα ελάχιστα παιχνίδια που υποστηρίζουν κωδικοποίηση Dolby Digital 5.1, καθώς επίσης και την πιο συνηθισμένη Dolby Pro Logic II. Με τη χρήση αυτών των κωδικοποιήσεων, ο ήχος του Shaolin Monks διαπρέπει. Φυσικά μιλάμε πάντα για τα γνωστά ηχητικά εφέ που χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια στα παιχνίδια της σειράς, εφέ που περιλαμβάνουν ιαχές μάχης και γδούπους χτυπημάτων. Όμως παρά την ανακύκλωσή τους, συνδυαζόμενα με την επική μουσική και τον πολυκάναλο ήχο, καταφέρνουν να δημιουργήσουν μια μοναδική ατμόσφαιρα.
Tο Shaolin Monks σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως κακό παιχνίδι και σε καμία περίπτωση δεν πέφτει στα τραγικά επίπεδα του Mythologies. To κυριότερο ελάττωμά του εντοπίζεται στο αδύναμο quest mode -το οποίο μοιάζει με ένα κλασικό Mortal Kombat ενδεδυμένο με ένα μέτριο σενάριο- και στην απόλυτη γραμμικότητα και ανακύκλωση των επιπέδων του. Από την άλλη, η χρήση ενός κορυφαίου συστήματος μάχης και το άκρως ενδιαφέρον και διασκεδαστικό Ko-Op mode, είναι σίγουρο πως θα γίνει αρεστό, κυρίως, στους φανατικούς οπαδούς της σειράς. Το σίγουρο είναι πως, το Shaolin Monks δεν είναι το καλύτερο παιχνίδι που βγήκε φέτος από τα στούντιο της Midway. Αυτόν τον τίτλο –κατ’ εμάς- τον έχει κερδίσει μια άλλη, άκρως τρομακτική, πρόταση παρουσίαση της οποίας θα βρείτε σε λίγες ημέρες στο GameOver.
Widescreen Όχι
Progressive Scan 480p (μόνο στην έκδοση Xbox)
PAL 60 Hz Ναι (μόνο στην έκδοση Xbox)
Ήχος Stereo/ Dolby Surround Pro Logic II/ DD 5.1