To θρυλικό platformer της Sony αλλάζει πρόσωπο
Η δράση έχει πλέον τον πρώτο λόγο
Το δυναμικό δίδυμο των Ratchet και Clank παραμένει πιστό στο ετήσιο ραντεβού που δίνει με τους gamers και σε λίγο καιρό θα βρίσκεται ξανά κοντά μας. Μόνο που αυτή τη φορά, ο Clank περνά στο παρασκήνιο και ο Ratchet καλείται να σώσει τον γαλαξία, αλλά και τον εαυτό του, μόνος του. Η σειρά Ratchet & Clank ξεκίνησε ως κλασική προσθήκη στην κατηγορία πλατφόρμας, έχοντας αρκετές δόσεις δράσης και βολών. Με κάθε νέο επεισόδιο, η δράση άρχισε να κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος και έτσι φτάσαμε στο Gladiator, ένα παιχνίδι που σπάει πλέον κάθε δεσμό με την κατηγορία platformer. Σε αυτή τη νέα περιπέτεια, ο Ratchet και η παρέα του πέφτουν θύματα απαγωγής ενός συνδικάτου εγκληματιών, που οργανώνει ένα παράνομο πρωτάθλημα μονομαχιών γνωστό ως Dreadzone. Χωρίς να έχουν τρόπο διαφυγής, μιας και το σώμα του Ratchet είναι παγιδευμένο με εκρηκτικά που θα εκραγούν αν επιχειρήσει να αποδράσει, η γνωστή παρέα θα ενώσει τις δυνάμεις της, προκειμένου να βγει πρωταθλήτρια στο παράνομο τουρνουά και να κερδίσει την ελευθερία της.
Η νέα περιπέτεια του Ratchet εστιάζει στις μάχες που πρέπει να δώσει ο συμπαθητικός αυτός ήρωας με ορδές αντιπάλων. Σε αντίθεση με τα τρία προηγούμενα επεισόδια της σειράς, η εξερεύνηση των πλανητών, η επίλυση γρίφων και όλα τα στοιχεία πλατφόρμας και περιπέτειας που τα έκαναν τόσο αγαπητά στο κοινό, εδώ απουσιάζουν.
Αν και η δοκιμή μας έγινε σε πολύ πρώιμη έκδοση του τίτλου (τόσο πρώιμη που οι περισσότερες κινηματογραφικές σκηνές απεικονίζονταν μέσω σκίτσων pre-production ή wire frames και πολύγωνα χωρίς υφές), διαπιστώσαμε πως ένα τουλάχιστον στοιχείο από το παρελθόν παραμένει αναλλοίωτο. Αυτό το στοιχείο είναι η δυνατότητα μετάβασης σε διάφορους πλανήτες όπου θα διεξάγονται τα παράνομα τουρνουά. Η προσθήκη αυτής της επιλογής είναι ευτύχημα, μιας και θα προσδώσει αρκετή αντοχή στο νέο Ratchet. Από πλευράς gameplay, η κατάσταση είναι αρκετά πιο απλή από ό,τι στο παρελθόν, αν και μετά από τρία επεισόδια είναι σχεδόν σίγουρο πως με ευκολία θα βρείτε το δρόμο σας μέσα στο Gladiator. Ο παίκτης ελέγχει τον Ratchet καθώς προχωρά στις αρένες και στους διαδρόμους κάθε πρωταθλήματος, πυροβολώντας ασταμάτητα ορδές από ρομπότ, τέρατα και, φυσικά, πολλά αφεντικά.
Αντί του Clank, αυτή τη φορά ο Ratchet έχει για αρωγούς δύο πολεμικά ρομπότ με τεράστια δύναμη πυρός και πολύ…χιούμορ. Αυτά τα ρομπότ μπορούν να αναβαθμιστούν στα κατάλληλα καταστήματα και αφού έχουν αποκτηθεί τα ανάλογα χρηματικά ποσά από τους αγώνες.
Το τεράστιο οπλοστάσιο και τα δεκάδες πανέξυπνα gadgets που έχουν σημαδέψει τη σειρά Ratchet & Clank με την ιδιομορφία τους, υπάρχουν και εδώ. Στη δοκιμή μας δεν εντοπίσαμε νέα όπλα και ελπίζουμε πως αυτό οφείλεται στο πρώιμο της έκδοσης και όχι σε παράλειψη της Insomniac. Από πλευράς γραφικών μην περιμένετε τίποτα λιγότερο από την τελειότητα. Είναι γνωστό πως το στούντιο ανάπτυξης Naughty Dog (υπεύθυνο για τη δημιουργία της σειράς Jak & Daxter) συνεργάζεται στενά με το -επίσης κορυφαίο- στούντιο Insomniac, ανταλλάσσοντας τεχνολογία και 3D μηχανές. Στο Gladiator λοιπόν, χρησιμοποιείται η τελευταίας γενιάς μηχανή του Jak, με ορισμένες ρυθμίσεις και αλλαγές. Μια μικρή γεύση του αποτελέσματος μπορείτε να πάρετε από τα screenshots. Σε αυτό το παιχνίδι δεν μετρά τόσο η σημασία στη λεπτομέρεια, αλλά η υψηλή ταχύτητα και η εμφάνιση πολλών κινούμενων στοιχείων ταυτόχρονα στην οθόνη και εκεί, το νέο δημιούργημα της Insomniac τα καταφέρνει άψογα.
Εκτός του single player mode, στην τελική έκδοση του Gladiator θα υπάρχει και αντίστοιχη multiplayer, με δυνατότητες online ή split screen deathmatches. Περισσότερη ανάλυση, λόγω της πολύ πρώιμης έκδοση που δοκιμάσαμε, θα ήταν λανθασμένη. Υπομονή μέχρι το Νοέμβριο και θα διαπιστώσουμε αν η Insomniac και η Sony έπραξαν σωστά και προχώρησαν σε ένα ακόμη ετήσιο επεισόδιο της σειράς.
Κυκλοφορία Νοέμβριος 2005
{nomultithumb}