TOCA: Race Driver 3

Ένας από τους κορυφαίους εξομοιωτές οδήγησης επιστρέφει δριμύτερος

Οδηγώντας στα όρια

Η Codemasters, εδώ και πολλά χρόνια, προσφέρει στο κοινό ορισμένα από τα καλύτερα παιχνίδια αγώνων ταχύτητας. Παρόλο που η βρετανική εταιρεία έγινε ευρέως γνωστή από τη σειρά Colin McRae Rally, η αντίστοιχη TOCA είναι, κατά την άποψή μας, το κορυφαίο της δημιούργημα. Αν και τα παιχνίδια TOCA δεν έχουν γνωρίσει την εμπορική επιτυχία και την αναγνώριση των Gran Turismo και Project Gotham Racing, παραμένουν τα πλέον ρεαλιστικά και καταφέρνουν να εξομοιώσουν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό καλύτερα από οποιαδήποτε άλλα. Το ευχάριστο με αυτή τη σειρά είναι πως, κάθε νέο επεισόδιο δεν είναι απλά μια νέα ετήσια έκδοση με ελάχιστες βελτιώσεις, αλλά ένα εντελώς νέο παιχνίδι φτιαγμένο από την αρχή. Μετά από μερικές ώρες με μια πρώιμη έκδοση για το Xbox, με χαρά διαπιστώσαμε πως και το επερχόμενο TOCA Race Driver 3 είναι άξιος συνεχιστής της σειράς.

Αν και οι περισσότερες επιλογές του κώδικα που έφτασε στα γραφεία μας ήταν κλειδωμένες, διαθέσιμες ήταν οι quick race και time trial, δύο modes που ήταν αρκετά για να μας μεταφέρουν μια αίσθηση του τι ετοιμάζει η Codemasters. Με την πρώτη ματιά, το TOCA Race Driver 3 φαντάζει πανομοιότυπο με τον προκάτοχό του, όμως από τα πρώτα κιόλας μέτρα της αρχικής διαδρομής, καθίσταται προφανές πως τα φαινόμενα απατούν.

Το νέο TOCA κάνει χρήση μιας εντελώς νέας και ταχύτερης 3D μηχανής, η οποία -παρόλο που το παιχνίδι θα κυκλοφορήσει σε τρεις μήνες από σήμερα- δείχνει έτοιμη και χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Σε ό,τι έχει να κάνει με την απεικόνιση του TOCA Race Driver 3, η Codemasters δείχνει πως ξεπέρασε τον εαυτό της και ειδικότερα στο, ήδη κορυφαίο, μοντέλο καταστροφών. Θα σας δώσουμε ένα μικρό παράδειγμα για να διαπιστώσετε το επίπεδο της λεπτομέρειας σε αυτό το μοντέλο. Επιλέξαμε να οδηγήσουμε ένα αυτοκίνητο DTM, διαμέσου της εσωτερικής κάμερας. Όταν σε κάποιο σημείο του αγώνα χάσαμε τον έλεγχο και συγκρουστήκαμε με το προπορευόμενο όχημα, η λαμαρίνα του καπό τσαλακώθηκε και –προς έκπληξή μας- τσαλακωμένη όπως ήταν, άρχισε να αντικατοπτρίζει το περιβάλλον.

Το επίπεδο της λεπτομέρειας είναι πραγματικά εκπληκτικό, μιας και μιλάμε πλέον για αντανακλάσεις και σκιάσεις πραγματικού χρόνου τρέχοντας σε ιλιγγιώδεις ταχύτητες. Ακόμη πιο εκπληκτικό ήταν το γεγονός, πως η απεικόνιση των στοιχείων του περιβάλλοντος (δέντρα, σύννεφα, ήλιος) στην στραπατσαρισμένη λαμαρίνα ήταν παραμορφωμένη και πιστή στη στρέβλωση που είχε το μέταλλο. Εξίσου εντυπωσιακά είναι και τα μοντέλα των οχημάτων, τα οποία αποτελούνται πλέον από περισσότερα πολύγωνα και κινούνται στο οδόστρωμα με άκρατο ρεαλισμό.

Φυσικά όλα τα παραπάνω είναι μεν σημαντικά, αλλά δεν παύουν να είναι λεπτομέρειες και δευτερευούσης σημασίας σε σχέση με τον χειρισμό και το μοντέλο physics, στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα παιχνίδι racing. Αλλά και εδώ το TOCA 3 δείχνει να διαπρέπει. Ο χειρισμός στα οχήματα που δοκιμάσαμε μοιάζει λίγο ευκολότερος χωρίς να «τιμωρεί» βάναυσα τον παίκτη για το παραμικρό του λάθος. Βέβαια, ορισμένα οχήματα, όπως για παράδειγμα η κλασική Mercedes W25 από τη δεκαετία του 1930, είναι ένα από τα δυσκολότερα στον χειρισμό οχήματα που δοκιμάσαμε ποτέ σε παιχνίδι, όμως αυτή είναι η μαγεία της σειράς TOCA, δηλαδή η προσπάθεια του παίκτη να χαλιναγωγήσει και να μάθει τα μυστικά οχημάτων που είναι εκ διαμέτρου διαφορετικά μεταξύ τους.

Μιας και αναφερθήκαμε στα οχήματα, αξίζει να πούμε πως η Codemasters έχει αλλάξει την κατηγοριοποίηση των διαθεσίμων μοντέλων και τα έχει χωρίσει σε 6 βασικές κατηγορίες. Αυτές είναι οι GT, Off Road & Rally, Classics, Oval, Touring Cars και Open-Wheel. Αν και η κάθε κατηγορία περιλαμβάνει τουλάχιστον πέντε υποκατηγορίες αυτοκινήτων και δεκάδες επίσημα διαθέσιμα μοντέλα, εμείς είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε μόνο τέσσερις από αυτές.

Εδώ βρεθήκαμε για μια ακόμη φορά μπροστά στο κορυφαίο σύστημα χειρισμού και εξομοίωσης της σειράς TOCA. Ο τρόπος που οδηγείται το κάθε αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από την κατηγορία του και η γενικότερη συμπεριφορά του εξαρτάται από την ιπποδύναμη, το βάρος και τη γενικότερη φύση του. Επίσης, αυτή τη φορά η Codemasters δείχνει να ρίχνει ακόμη περισσότερο βάρος στις γενικότερες παραμέτρους που καθορίζουν την εξέλιξη ενός αγώνα, όπως η αντοχή του κινητήρα και του συστήματος μετάδοσης κίνησης, αλλά και η πρόσφυση και φθορά των ελαστικών. Μοναδικό μεμπτό σημείο στην δοκιμή μας ήταν μια σειρά από ενοχλητικά bugs, που είναι προφανές πως οφείλονται στο πρώιμο του κώδικα. Τα σπασμένα τζάμια του αυτοκινήτου, τα οποία ως δια μαγείας επισκευάζονταν κατά τη διάρκεια του αγώνα, είναι σχεδόν σίγουρο πως δεν θα κάνουν την εμφάνισή τους στην τελική έκδοση του παιχνιδιού.

Όπως προέκυψε από τη δοκιμή μας με τον πρώιμο κώδικα του, το TOCA Race Driver 3 θα συνεχίσει να προσφέρει στους φίλους της εξομοίωσης κορυφαίες racing εμπειρίες. Όπως συνέβη και με τα προηγούμενα επεισόδια της σειράς, έτσι και το TOCA 3 είναι προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει σε εκδόσεις Xbox, PlayStation 2 και PC.

Κυκλοφορία Φεβρουάριος 2006

{nomultithumb}

Exit mobile version