Ένα διχασμένο παιχνίδι που ταλαντεύεται ανάμεσα σε fighting και beat ‘em up και που μας προξένησε αντίστοιχα ανάμικτα συναισθήματα…
Παλιοί ήρωες, νέοι εχθροί
Πριν από περίπου ενάμιση χρόνο η Electronic Arts είχε υπογράψει ένα συμβόλαιο με τον κολοσσό των κόμικς Marvel το οποίο της έδινε το δικαίωμα να αναπτύσσει fighting games με πρωταγωνιστές τους δημοφιλής super ήρωες. Τα δικαιώματα μέχρι και τότε τα είχε η Capcom, η οποία και τα εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, δίνοντας μας κάποια εξαιρετικά 2D fighting games βασισμένα στους ήρωες της Marvel ή και σε συνδυασμό με διάφορους χαρακτήρες από το σύμπαν της Capcom: Marvel Super Heroes, Marvel Super Heroes VS. Street Fighter, Marvel Vs. Capcom 1 + 2 κ.λ.π. Η Capcom βέβαια, σε αντίθεση με την EA, είναι μια εταιρία με μακροχρόνια πείρα στο χώρο των fighting games. Όταν η EA ανακοίνωσε το Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects ως τον πρώτο τέτοιο τίτλο που θα ανέπτυσσε υπήρξαν φόβοι μήπως και δεν μπορέσει να προσφέρει κάτι ανάλογο, δεδομένου του ότι δεν έχει ασχοληθεί με την ανάπτυξη τίτλων του είδους στο παρελθόν. Τώρα που το Marvel Nemesis είναι εδώ μπορούμε με σιγουριά να πούμε εάν τα κατάφερε τελικά, να προσφέρει δηλαδή ένα τίτλο ο οποίος θα ανταποκρίνεται επάξια του ονόματος της Marvel, ή όχι.
Αρχικά αξίζει να αναφέρουμε όμως πως, σε αντίθεση με την Capcom, η ΕΑ έχει το χρηματικό πλεονέκτημα αλλά και τις διασυνδέσεις για να μπορέσει να συνεργαστεί με γνωστούς σεναριογράφους και designers ώστε να αποδώσει ένα αποτέλεσμα όσο το δυνατόν πιο κοντά στα κόμικς της Marvel. Έτσι, ο Mark Millar, ο σεναριογράφος που έχει εργαστεί για κόμικς όπως τα Ultimate X-Men, SpiderMan, Wolverine, Ultimate Fantastic Four κ.α. αλλά και έχει συνεργαστεί με κορυφαίες εταιρίες στο χώρο όπως η Top Cow και η Dark Horse μέσω της δικής του Millarworld.biz, είναι ο υπεύθυνος για το σενάριο του Marvel nemesis: Rise of the Imperfects. Όσον αφορά τώρα στο σχεδιασμό των Imperfects, των νέων αντίπαλων των ηρώων της Marvel, αυτό το ανέλαβε ο Jae Lee, ένας από τους πιο καταξιωμένους σχεδιαστές κόμικς ο οποίος έχει εργαστεί πάνω σε τίτλους όπως WildCATS, Namor, X-Factor και Hellshock και έχει σχεδιάσει εξώφυλλα για δεκάδες άλλα δημοφιλή κόμικς. Η επιλογή αυτή μόνο λανθασμένη δεν θα μπορούσε να κριθεί μιας και τα δύο αυτά πρόσωπα δημιούργησαν την κατάλληλη βάση πάνω στην οποία χτίστηκε ο τίτλος της Marvel. Το σενάριο του παιχνιδιού ακολουθεί την ιστορία ενός παρανοϊκού επιστήμονα με το όνομα Van Roekel ο οποίος αποτελεί την αιτία για τις μαζικές επιθέσεις εξωγήινων στην Αμερική. Ασφαλώς η ήρωες της Marvel δεν θα μπορούσαν να μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια απέναντι σε αυτόν τον πανικό και σπεύδουν να καταστρέψουν όλους τους εξωγήινους πριν καταστρέψουν αυτοί τα πάντα. Για κακή τους τύχη όμως βρίσκονται αντιμέτωποι και με έξι πολύ δυνατές υπάρξεις, τους Imperfects, οι οποίοι αποτελούν «αποτυχημένα» πειράματα του Van Roekel στην προσπάθεια του να φτιάξει την τέλεια πολεμική μηχανή. Όσο έχουμε να κάνουμε με την δουλειά του Mark Millar τα αποτελέσματα είναι ικανοποιητικά μιας και η πλοκή παρουσιάζει ένα σχετικό ενδιαφέρον. Δεν ισχύει το ίδιο όμως και για την παρουσίαση της…
Αρχικά πρέπει να πούμε πως δεν έχουμε να κάνουμε με έναν τίτλο fighting, όπως αρχικά προοριζόταν, αλλά ένα παιχνίδι που ταλαντεύεται ανάμεσα στα είδη των fighting και των beat ‘em up κλίνοντας εμφανώς προς το δεύτερο. Το Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects χωρίζεται σε δύο μέρη. Το ένα είναι το story mode, το οποίο και ακολουθεί το σενάριο που αναφέραμε παραπάνω, και πρόκειται στην ουσία για ένα beat ‘em up στο στιλ των δυσδιάστατων Captain Commando και Final Fight αλλά στις τρεις διαστάσεις (ναι έχει γίνει της μόδας τελευταία). Μέσα δηλαδή από τις αποστολές που σας δίνονται, αναλαμβάνετε το ρόλο διάφορων υπερ-ηρώων αλλά και των αντιπάλων τους, και αντιμετωπίζετε τους εχθρούς που βρίσκονται στο δρόμο σας. Το σύστημα είναι αρκετά απλό: υπάρχει ένα κουμπί για επιθέσεις, ένα για άμυνα και αποφυγές, ένα για να πιάνετε αντικείμενα και να τα πετάτε ή να τα χρησιμοποιείτε για μία-δύο επιθέσεις και ένα κουμπί για άλματα. Κάθε χαρακτήρας έχει τις δικιές του υπερδυνάμεις οι οποίες ενεργοποιούνται με το R1 αλλά απορροφούν την ενέργεια των ειδικών επιθέσεων που έχετε. Πρόκειται για ένα πάρα πολύ απλό σύστημα (θα μπορούσαμε άνετα να το χαρακτηρίσουμε και απλοϊκό) το οποίο βέβαια από μόνο του είναι αρκετά ευχάριστο σαν αίσθηση. Τόσο η κίνηση στο χώρο όσο και οι αναμετρήσεις αποτελούν μια ευχάριστη εμπειρία, πέρα από κάποιες περιπτώσεις στις οποίες δεν συνεργάζεται η κάμερα. Παρόλα αυτά, τα πράγματα κάθε άλλο παρά ιδανικά είναι, μιας και στην ουσία οι πίστες είναι πάρα πολύ μικρές και ο σχεδιασμός τους δεν παρουσιάζει κάποιο ενδιαφέρον. Στην ουσία πολλές φορές θα τρέχετε στους ίδιους χώρους, θα αντιμετωπίζετε τους ίδιους εχθρούς ξανά και ξανά, μέχρι να περάσετε την αποστολή και να πάτε στην αμέσως επόμενη που δεν παρουσιάζει καμία απολύτως διαφορά, ασχέτως εάν θα έχετε αλλάξει χαρακτήρα ή όχι. Οι αντίπαλοι δεν θα σας δυσκολέψουν ιδιαίτερα ενώ πολλές φορές μπορεί να επιλέξουν να πεθάνουν μόνοι τους, γυρίζοντας και πέφτοντας στον γκρεμό, έτσι απλά. Στα μετέπειτα επίπεδα του παιχνιδιού όμως υπάρχει μεγαλύτερη πρόκληση, χωρίς βέβαια να αλλάζει κάτι σε τομείς gameplay.
Ενίοτε σπάει αυτή η μονοτονία με τα boss fights τα οποία και έχουν την μορφή που συναντάμε στις μάχες ενός εναντίων ενός που βρίσκουμε στο Versus mode του Marvel Nemesis. Η πρόκληση στις εν λόγω μάχες είναι αρκετά μεγαλύτερη και το όλο σύστημα μοιάζει να λειτουργεί πολύ καλύτερα από ότι όταν αντιμετωπίζετε πολλούς εχθρούς παράλληλα. Εδώ το auto-targeting δεν δημιουργεί προβλήματα (όπως συμβαίνει όταν σας περικυκλώνουν αντίπαλοι), η αποφυγή και η άμυνα ενάντια στις επιθέσεις του εχθρού έχουν μεγαλύτερο νόημα, όπως το ίδιο συμβαίνει και με τις ειδικές δυνάμεις του κάθε χαρακτήρα. Πολλές φορές βέβαια τα bosses είναι πιο δυνατά από ότι θα έπρεπε, και ίσως λίγο άδικα μιας και η ταχύτητα των επιθέσεων τους είναι αυξημένη και τείνουν να αμύνονται στα περισσότερα χτυπήματα σας, αλλά με τις κατάλληλες κινήσεις θα μπορέσετε εν τέλει να τους αντιμετωπίσετε όλους, ακόμα και αν χρειαστεί να καταφύγετε σε ρηχές, πλην όμως αποτελεσματικές τακτικές (όπως το να τους πετάτε όλα τα βαρέλια που βρίσκονται στο γύρω χώρο). Όσο προχωράτε στο Story Mode θα μπορείτε να ξεκλειδώνετε διάφορα πράγματα, όπως κόμικς και κάρτες που περιέχουν πληροφορίες για τους ήρωες και την ιστορία, αλλά και καινούργιους χαρακτήρες για να χρησιμοποιήσετε στο Versus Mode το οποίο αποτελεί και το δεύτερο μεγάλο κομμάτι του παιχνιδιού. Στο Versus ισχύουν οι ίδιοι μηχανισμοί μάχης, με τη διαφορά ότι οι μάχες αποκτούν μεγαλύτερο ενδιαφέρον, και λόγω του ότι μπορείτε να αντιμετωπίσετε ανθρώπινους αντιπάλους (που σε κάθε περίπτωση θα είναι καλύτεροι της CPU) αλλά και για τους λόγους που αναφέραμε στα Boss Fights. Για όσους έχουν την ανάλογη δυνατότητα, υπάρχει και επιλογή να παίξετε Versus σε online επίπεδο, γεγονός που αυξάνει κατά πολύ την αξία του τίτλου.
Rise of the Imperfect game
Το Marvel Nemesis δεν είναι κακός τίτλος. Αν μη τι άλλο, παρά την απλοϊκότητα που το χαρακτηρίζει, σαν παιχνίδι καταφέρνει να είναι διασκεδαστικό και να αποτελέσει μια εκτονωτική εμπειρία για κάποιες ώρες. Απλά είναι μια δουλειά που μοιάζει να έγινε στα γρήγορα και που εν τέλει, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Το design των επιπέδων είναι σχεδόν ανύπαρκτο, οι αποστολές είναι επαναλαμβανόμενες και δεν προσφέρουν κάποια ιδιαίτερη πρόκληση, ενώ και τα καλά στοιχεία που έχει, όπως το προσεγμένο animation και το πολύ καλό, σχεδόν «κινηματογραφικού επιπέδου» soundtrack, χάνονται μέσα στα αδιάφορα cut-scenes και τα ενοχλητικά voice-overs. Οι φανατικοί οπαδοί της Marvel πιθανότατα να βρουν κάτι ενδιαφέρον στο υλικό που υπάρχει για να ξεκλειδώσουν, όπως επίσης και στην πληθώρα των γνωστών υπερ-ηρώων που υπάρχουν προς επιλογή. Για όλους τους υπόλοιπους υπάρχουν αρκετές εναλλακτικές επιλογές που ανταποκρίνονται καλύτερα στην εποχή κυκλοφορίας τους. Ίσως η Marvel έπρεπε να σκεφτεί διπλά πριν πάρει τα δικαιώματα από την Capcom…
Widescreen Ναι
Progressive Scan Όχι
PAL 60 Hz Όχι
Ήχος Stereo/ Surround/ Dolby Digital 5.1 (στην έκδοση Xbox)