Το κλασικό παραμύθι του C.S. Lewis περνά στην ψηφιακή εποχή.
Ταξίδι στην παγωμένη χώρα της Narnia
Με την μεταφορά της κλασικής τριλογίας The Lord of the Rings στους κινηματογράφους, ο σκηνοθέτης Peter Jackson άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου. Μετά από την τεράστια επιτυχία που σημείωσαν αυτές οι τρεις ταινίες, ήταν αναμενόμενο πως τα high fantasy μυθιστορήματα θα περνούσαν μια εποχή αναβίωσης και πως κατά συνέπεια, τα κινηματογραφικά studios θα εκμεταλλευόντουσαν στο έπακρο αυτή τη νέα τάση. Σειρά λοιπόν στη μεταφορά από τις σελίδες των βιβλίων στον κινηματογράφο και στη συνέχεια στα videogames έχει η κλασική σειρά παιδικών μυθιστορημάτων του συγγραφέα C.S. Lewis -στενού φίλου του J.R.R. Tolkien- με το όνομα The Chronicles of Narnia. Αυτή η σειρά ασχολείται με τις περιπέτειες τεσσάρων παιδιών, τα οποία εισχωρούν σε ένα μαγικό κόσμο όπου βασιλεύει μια σατανική μάγισσα. Ο δρόμος για τον κόσμο της Narnia ανοίγει μέσα από μια ντουλάπα που βρίσκεται σε ένα εγκαταλελειμμένο δωμάτιο μιας έπαυλης. Τα παιδιά ανακαλύπτουν από καθαρή τύχη τη ντουλάπα, εισχωρούν στον κόσμο της Narnia και η περιπέτεια ξεκινά…
Lord of Narnia
Η τριλογία The Lord of the Rings έθεσε νέα δεδομένα στον κινηματογράφο και λογικό ήταν το The Chronicles of Narnia να ακολουθήσει το δρόμο που χάραξε το αριστούργημα του Peter Jackson. Ομοίως πράττει και το παιχνίδι The Lion, the Witch and the Wardrobe, καθώς το σημαντικότερο μέρος του σχεδιασμού του είναι πιστό αντίγραφο των παιχνιδιών της Electronic Arts. Η ιστορία ξεκινά στις αρχές του B΄Παγκοσμίου Πολέμου και στο λαβωμένο από τους βομβαρδισμούς των Ναζί Λονδίνο. Σε αυτό το σκηνικό είναι τοποθετημένο το πρώτο επίπεδο του παιχνιδιού, το οποίο δίνει μια πρώτη γεύση από το gameplay που θα ακολουθήσει. Στο The Lion, the Witch and the Wardrobe, ο παίκτης θα κινηθεί σε γραμμικά τρισδιάστατα επίπεδα, που αποτελούνται από παρεμβατικά αντικείμενα περιβάλλοντος και τα οποία έχουν την ιδιότητα γρίφων.
Το ζητούμενο σε κάθε ένα από τα δεκαπέντε διαθέσιμα επίπεδα, είναι να χρησιμοποιηθούν τα τέσσερα αδέλφια (σε συνδυασμό ή το κάθε ένα χωριστά) για να βρεθεί λύση σε αυτούς τους γρίφους, να ολοκληρωθεί ένα τομέας και να ανοίξει ο δρόμος προς τον επόμενο. Εκτός από την επίλυση των γρίφων, το παιχνίδι της Buena Vista έχει και ένα αρκετά μεγάλο μερίδιο από μάχες, οι οποίες αποκτούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον από το σημείο όπου τα αδέλφια αποκτούν πολεμικές και μαγικές ικανότητες.
Πανομοιότυπος, με τα παιχνίδια Lord of the Rings της Electronic Arts, είναι και ο τρόπος που έχουν σχεδιαστεί τα επίπεδα. H πορεία είναι προκαθορισμένη, δεν υπάρχει δυνατότητα ελέγχου της κάμερας και η εμφάνιση των εχθρών βασίζεται σε αυστηρές scripted sequences που πρέπει να ολοκληρωθούν προκειμένου να προχωρήσουμε παρακάτω. Εδώ όμως εντοπίζεται και το μεγαλύτερο μειονέκτημα του τίτλου της Buena Vista. Παρόλο που το παιχνίδι αναφέρεται σε μικρές κυρίως ηλικίες, δεν είναι λίγες οι φορές που οι προαναφερθείσες προκαθορισμένες σκηνές καλύπτονται από ένα πέπλο μυστηρίου, ως προς τον τρόπο προσέγγισης των εκάστοτε αντικειμενικών σκοπών. Ενώ λοιπόν τα πρώτα τρία επίπεδα είναι αρκετά εύκολα, έχουν τον ρόλο της εκπαίδευσης και συνοδεύονται από συνεχή μηνύματα βοήθειας προς τον παίκτη, η συνέχεια αποδεικνύεται αρκετά δύσκολη.
Το παιχνίδι θεωρεί δεδομένο πως ο παίκτης έχει κατανοήσει τον τρόπο που λειτουργεί το ομαδικό gameplay με τη χρήση των τεσσάρων αδελφών και κυριολεκτικά τον αφήνει στην τύχη του. Αν και ένας μυημένος στα videogames παίκτης μπορεί εύκολα να βρει τη λύση στα objectives, ένα μικρό παιδί δύσκολα θα τα καταφέρει.
Στα αρνητικά του παιχνιδιού καταγράφεται και η προκαθορισμένη άποψη, μιας και η κάμερα παίρνει πάντα τη θέση που έχει οριστεί από τον κώδικα, όμως αυτό οδηγεί αναπόφευκτα σε πολλά λάθη και σημεία όπου είναι αδύνατο να αντιληφθείς τα επί της οθόνης τεκταινόμενα ή ακόμη και τον ποιον από τους τέσσερις χαρακτήρες ελέγχεις σε κάθε δεδομένη στιγμή. Η κατάσταση με το gameplay του The Lion, the Witch and the Wardrobe γίνεται ακόμη χειρότερη όταν αρχίσουν οι πρώτες μάχες. Η τεχνητή νοημοσύνη μόνο ως τέτοια δεν μπορεί να χαρακτηριστεί, αφού οι αντίπαλοι χρησιμοποιούν ελάχιστες ρουτίνες και κατά ένα παράξενο τρόπο κυνηγούν μόνο το παιδί που ελέγχει ο παίκτης, παρόλο που την ίδια στιγμή στο χάρτη υπάρχουν άλλα τρία! Ορισμένα στοιχεία RPG, όπως για παράδειγμα οι αναβαθμίσεις και οι εκμάθηση νέων ικανοτήτων για τα τέσσερα αδέλφια, είναι μια όαση στο, κατά τα άλλα, μέτριο gameplay του The Lion, the Witch and the Wardrobe.
Ευτυχώς είναι όμορφο
Αυτό που το παιχνίδι της BVG χάνει σε gameplay, το αναπληρώνει σε γραφικά. Εκτός του ό,τι το studio ανάπτυξης Traveler’s Tales έχει κάνει χρήση πολλών και μεγάλης διάρκειας κινηματογραφικών σκηνών από την επερχόμενη ταινία, τις έχει συνδυάσει με πανέμορφα, σχεδόν παραμυθένια γραφικά. Τα πάντα στην απεικόνιση αυτού του τίτλου βρίθουν εξαιρετικής λεπτομέρειας, υπέροχων χρωμάτων και όμορφων εφέ.
Εξαιρετικού σχεδιασμού είναι και τα μοντέλα των χαρακτήρων, τα οποία είναι πιστά στις φιγούρες των ηθοποιών και των τεράτων που εμφανίζονται στην ταινία. Παραδόξως, η έκδοση PlayStation 2, επάνω στην οποία έγινε η δοκιμή μας, εμφάνισε ελάχιστα φαινόμενα aliasing και το frame rate παρέμενε σταθερό ακόμη και σε «βαριά» επίπεδα, στα οποία εμφανίζεται σωρεία χαρακτήρων, πολλοί εκ των οποίων τεραστίου μεγέθους. Λόγω της φύσης του ίδιου του βιβλίου, ποικίλα είναι και τα τοπία που έχουν χρησιμοποιηθεί. Αν και τα αρχικά είναι εκτός κλίματος και διεξάγονται στο σπίτι των παιδιών και στην εξοχική έπαυλη όπου βρίσκουν καταφύγιο, η είσοδό τους στον κόσμο της Narnia συνοδεύεται από χιονισμένα τοπία, καταπράσινα δάση και επιβλητικά κάστρα.
Σε γενικές γραμμές, το πλέον επιτυχημένο στοιχείο του The Lion, the Witch and the Wardrobe είναι τα γραφικά του, τα οποία καταφέρνουν να δημιουργήσουν την παραμυθένια ατμόσφαιρα που είχε φανταστεί ο συγγραφέας των βιβλίων. Εξαιρετικής ποιότητας και δανεισμένη από την κινηματογραφική παραγωγή είναι και η μουσική του παιχνιδιού. Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε πως ο ήχος του The Lion, the Witch and the Wardrobe έκλεψε την παράσταση με τις παραμυθένιες κέλτικες μελωδίες του και τα δυναμικά πολεμικά εμβατήρια. Τα υψηλά production values του παιχνιδιού καταδεικνύονται και από τη χρήση των ηθοποιών που δανείζουν τις φωνές τους στους ψηφιακούς χαρακτήρες, ηθοποιοί που πρωταγωνιστούν και στην κινηματογραφική παραγωγή.
Η γνωστή λαϊκή ρήση «Ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός» βρίσκει απόλυτη εφαρμογή στον καινούργιο τίτλο της Buena Vista. Αν και δεν πιστεύουμε πως πρόκειται για μια κλασική περίπτωση «cash in» όπως λέγονται τα προϊόντα που κυκλοφορούν απλά για να εκμεταλλευθούν το όνομα που φέρουν, σίγουρα υποφέρει από αρκετά προβλήματα στο gameplay, κάτι που δύσκολα μπορεί να αγνοηθεί. Αν τα πανέμορφα γραφικά και η παραμυθένια ατμόσφαιρα συνοδεύονταν από εξίσου καλής ποιότητας gameplay, θα το προτείναμε ανεπιφύλακτα. Αλλά με τη δεδομένη κατάσταση, θα προτείναμε αρχικά μια δοκιμή και ύστερα την απόκτησή του. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως για την εορταστική περίοδο θα είναι διαθέσιμες μόνο οι εκδόσεις PlayStation 2, PC, Nintendo DS και GameBoy Advance του The Chronicles of Narnia, με τις αντίστοιχες για Xbox και GameCube να καταφθάνουν την άνοιξη του 2006.
Δείτε ένα video του The Chronicles of Narnia πατώντας στα ακόλουθα links:
Έκδοση Low (5 MB)
Έκδοση High (14 MB)
Widescreen Ναι
Progressive Scan Όχι
PAL 60 Hz Όχι
Ήχος Stereo/ Dolby Surround