Με κάθε νέα έκδοση της σειράς περιμένουμε να δούμε και ποια θα είναι τα νέα στοιχεία. Καταφέρνει η έκδοση 2006 να μας δώσει αυτά που ζητούσαμε;
Slam Dunk!
Όπως και κάθε χρόνο, έτσι και φέτος η Electronic Arts κυκλοφορεί την ετήσια «αναβάθμιση» του γνωστού της franchise NBA Live. Το NBA Live 06 θα είναι και η τελευταία έκδοση της σειράς για αυτήν την γενιά κονσολών αλλά και αυτή που θα σημάνει το ξεκίνημα της σειράς για την νέα γενιά, με την έκδοση για το Xbox 360, έτσι ώστε να ακολουθήσουν με τη σειρά τους οι επόμενες κυκλοφορίες. Με κάθε νέα έκδοση της σειράς περιμένουμε να δούμε και ποια θα είναι τα νέα στοιχεία, οι προσθήκες που θα έχουν γίνει δηλαδή στο σύστημα gameplay (πέρα από την καθιερωμένη αναβάθμιση των γραφικών) ώστε να δικαιολογηθεί η παρουσία του νέου sequel. Φέτος η EA έκανε μια σχεδιαστική επιλογή η οποία ναι μεν είναι λογική, θεμιτή και συγχρόνως ένα στοιχείο που για πολλούς έλλειπε από το franchise, αλλά παράλληλα ελλοχεύει κινδύνους, απειλώντας τόσο την ισορροπία του gameplay όσο και την αποτελεσματικότητα της CPU και τον γενικότερο βαθμό δυσκολίας. Θα σας εξηγήσουμε τι εννοούμε…
Όσοι ασχολούνται ή έχουν ασχοληθεί στο παρελθόν με το NBA για κάποιο χρονικό διάστημα θα γνωρίζουν ότι ένα από τα στοιχεία που το κάνει τόσο ιδιαίτερο σε αντίθεση με τις υπόλοιπες προτάσεις εξομοίωσης του αθλήματος, είναι η παρουσία των λεγόμενων NBA Superstars. Των αθλητών δηλαδή που μέσα από τα χρόνια ξεχώρισαν για τις ιδιαίτερες ικανότητες τους στο μπάσκετ, για τις φιγούρες που κάνουν, τους δυναμικούς τους χαρακτήρες όπως παρουσιάζονται μέσα από τις κινήσεις τους στον αθλητικό χώρο και που αγγίζουν ασύγκριτα επίπεδα φήμης.
Όλη η δομή του NBA στηρίζεται σε αυτούς τους αθλητές, το όνομα κάθε ομάδας είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον Superstar που έχει στο δυναμικό της, ο οποίος επηρεάζει άμεσα και το κατά πόσο θα βρεθεί η ομάδα στο κέντρο της δημοσιότητας, πιθανότατα σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι οι επιτυχίες στα γήπεδα. Δυστυχώς όμως αυτό το στοιχείο, παρόλο που είναι αρκετά σημαντικό, ποτέ μέχρι σήμερα δεν είχε καταφέρει να το αποδώσει ένα videogame που είχε ως θέμα το NBA. Στο NBA Live 06 όμως, έγινε μια προσπάθεια να αποδοθεί αυτή η μοναδικότητα των Superstars και μέσα από αυτήν να αποκτήσουν και κάπως πιο ξεχωριστό χαρακτήρα οι ομάδες. Το στοιχείο που κάνει το NBA Live 06 να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα παιχνίδια είναι το Freestyle Superstar Control. Κάποιοι συγκεκριμένοι αθλητές σε κάθε ομάδα χαρακτηρίζονται από το παιχνίδι ως Superstars (αυτό γίνεται αντιληπτό από το αντίστοιχο εικονίδιο) και αυτοί δεν είναι άλλοι από τους πιο γνωστούς και θεαματικούς μπασκετμπολίστες όπως για παράδειγμα οι: Vince Carter και Jason Kidd για τους New Jersey Nets, ο Steve Nash για τους Phoenix Suns, ο Kobe Bryant για τους L.A. Lakers και πάει λέγοντας.
Αυτοί με τη σειρά τους χωρίζονται σε κάποιες κατηγορίες ανάλογα με το στιλ και τη θέση στην οποία παίζουν. Αυτές οι κατηγορίες είναι οι εξής: Power Players, Highflyers, Playmakers, Scorers, Shooters και Stoppers. Βάσει της κατηγορίας στην οποία εντάσσεται ο παίκτης σας, σας γίνεται διαθέσιμη και μια λίστα ειδικών κινήσεων οι οποίες εκτελούνται πολύ εύκολα (κρατώντας το αντίστοιχο shoulder button και πατώντας ένα από τα τέσσερα face buttons ή αντίστοιχα κρατώντας ένα πλήκτρο στο πληκτρολόγιο και πατώντας τους αντίστοιχους αριθμούς) και πέραν του ότι συνοδεύονται από πολύ εντυπωσιακά και ξεχωριστά animations, είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές.
Για παράδειγμα, κάποιος Power Player (Shaquille O’Neal – Miami Heat), με τις αντίστοιχες κινήσεις θα μπορεί να κάνει πολύ εντυπωσιακά καρφώματα και δυναμικά σουτ, αγνοώντας σχεδόν πλήρως την άμυνα, όταν τουλάχιστον έχει μόνο έναν αντίπαλο ανάμεσα σε αυτόν και το καλάθι. Τις περισσότερες φορές θα μπορείτε να αλλάξετε το προεπιλεγμένο στιλ του κάθε Superstar ανάλογα και με τις επιλογές που θα σας δίνονται σε κάθε περίπτωση, αλλά όχι πάντα. Όπως και να έχει, το εν λόγω σύστημα κάνει τον τίτλο πιο εντυπωσιακό και δίνει μια πιο ξεχωριστή ταυτότητα στους παίκτες που έχουμε συνηθίσει να ξεχωρίζουμε από τους υπόλοιπους της ομάδας τους, αλλά η υλοποίηση του έχει κάπως αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που αρχικά υπόσχεται.
Για παράδειγμα ένα τέτοιο σύστημα υποτίθεται πως προάγει τον ρεαλισμό, μιας και προσεγγίζει περισσότερο την πραγματικότητα του NBA, αλλά η αλήθεια είναι πως οι, πολλές φορές, υπερβολικές κινήσεις σε συνδυασμό με την αποτελεσματικότητα τους (ή την αναποτελεσματικότητα που πολλές φορές συναντάται λόγω σχεδιαστικών προβλημάτων) αποδίδουν μια πιο arcade αίσθηση στον τίτλο. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αν και βέβαια γίνεται αισθητό πως για πολλοστή φορά η EA δεν έχει αποφασίσει εάν θέλει να προσεγγίσει το άθλημα ρεαλιστικά ή όχι, μέσα από τη σειρά NBA Live.
Αυτό που δημιουργεί όμως πρόβλημα είναι το γεγονός ότι αξιοποιώντας αυτές τις κινήσεις, μπορεί κάποιος πολύ εύκολα να αποκτήσει σίγουρη νίκη, ανεξαρτήτως βαθμού δυσκολίας, κάνοντας, πολλές φορές, τα πράγματα αρκετά εύκολα και καθιστώντας έτσι το παιχνίδι βαρετό μετά από κάποιο σημείο. Παρόλα αυτά, η multiplayer εμπειρία δεν επηρεάζεται αρνητικά από τις εν λόγω προσθήκες, κάτι που είναι εξαιρετικά σημαντικό για τέτοιου είδους τίτλους. Από κει και έπειτα έχουν γίνει και κάποιες επιπλέον προσθήκες στο Dynasty Mode. Πλέον θα χρειαστεί να προσλάβετε βοηθούς προπονητές ο οποίοι θα μπορούν να προπονούν τους παίκτες σας κατά την διάρκεια ενός season για να βελτιώσουν τις ικανότητες τους στις κατηγορίες της επίθεσης, της άμυνας ή της φυσικής κατάστασης ανάλογα με τον τομέα στον οποίο ειδικεύεται ο κάθε βοηθός προπονητής.
Στο τέλος κάθε season, θα μπορείτε να δείτε κατά πόσο έχουν εξελιχθεί οι παίκτες και αν κάποιοι από αυτούς έχουν αποκτήσει δυνατότητες αντίστοιχες αυτές των Superstars. Επίσης, θα μπορείτε να προλάβετε scouts οι οποίοι θα σας δίνουν πληροφορίες για τους παίκτες που μπορείτε να αποκτήσετε. Εάν κάποιος αθλητής σάς κεντρίσει το ενδιαφέρον τότε μπορείτε να αφήσετε τον scout να ασχοληθεί περαιτέρω μαζί του και να σας αποκαλύψει τα στοιχεία του με περισσότερες λεπτομέρειες, έτσι ώστε όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή να κάνετε όσο το δυνατόν καλύτερες επιλογές.
Οι αλλαγές αυτές αφορούν μόνο τις εκδόσεις του PC και των home consoles μιας και στην έκδοση για PSP δεν υπάρχει καν το Dynasty Mode. Αντί αυτού όμως υπάρχει ένα αρκετά ξεχωριστό και αποκλειστικό mini-game, το Superstar Challenge, το οποίο σας δίνει την ευκαιρία να ζήσετε κάποιες από τις πιο σημαντικές στιγμές στην σύγχρονη ιστορία του NBA μέσα από κάποιες προκαθορισμένες προκλήσεις για συγκεκριμένους παίκτες. Έχετε δηλαδή κάθε φορά τον έλεγχο ενός προεπιλεγμένου Superstar και προσπαθείτε να πετύχετε έναν συγκεκριμένο στόχο, όπως για παράδειγμα να κάνετε την ομάδα σας να νικήσει στα τελευταία δευτερόλεπτα ενός αγώνα. Από κει και έπειτα, η έκδοση του τίτλου για PSP αποτελεί μια εξαιρετική μεταφορά, και δεν έχει να ζηλέψει σχεδόν τίποτα από τα υπόλοιπα formats, τόσο σε τεχνικό τομέα όσο και σε τομείς gameplay.
Οι μεγάλες διαφορές στον τεχνικό τομέα έρχονται δοκιμάζοντας το NBA Live 06 στην έκδοση για το Xbox 360. Σε ό,τι έχει να κάνει με το gameplay και το περιεχόμενο του τίτλου της Electronic Arts, η έκδοση για τη νέα κονσόλα της Microsoft είναι πανομοιότυπη με αυτές για τις υπόλοιπες πλατφόρμες, όμως χαοτικές είναι οι διαφορές στα γραφικά.
Οι φήμες που έχετε ακούσει σχετικά με τα απίστευτα επίπεδα λεπτομέρειας στους παίκτες, σε βαθμό που να εμφανίζεται ακόμη και ο ιδρώτας τους, είναι αληθείς, ενώ η EA -ευτυχώς- μπήκε στον κόπο να κάνει χρήση εκλεπτυσμένων τεχνικών φωτισμού για περαιτέρω ρεαλισμό στην απεικόνιση των παικτών. Σημαντικές διαφορές υπάρχουν και στο γενικότερο interface, μιας και το παιχνίδι χρησιμοποιεί διαφορετική εισαγωγική οθόνη και ελαφρώς παραλλαγμένα μενού. Σε κάθε περίπτωση, το NBA Live 06 σε όλες τις εκδόσεις του και ειδικότερα σε αυτήν για το Xbox 360, είναι ένα καλοφτιαγμένο παιχνίδι, το οποίο παραμένει πιστό στα υψηλά δεδομένα που έχει θέσει η Electronic Arts με τις παλιότερες υλοποιήσεις της. Αν ψάχνετε για ένα κορυφαίο τίτλο μπάσκετ, η πρόταση της EA είναι μια από τις αρτιότερες της αγοράς.
Δείτε ένα video του NBA Live 06 (Quicktime 7 MB) πατώντας εδώ
Widescreen Ναι
Progressive Scan 480p (εκδόσεις Xbox/ Xbox 360), 720p, 1080i (έκδοση Xbox 360)
PAL 60 HZ Ναι (εκδόσεις Xbox/ Xbox 360)
Ήχος Stereo/ Surround/ Dolby Digital 5.1 (εκδόσεις Xbox/ Xbox 360)
Απαιτήσεις συστήματος PC
Λειτουργικό Windows 2000/ XP
Επεξεργαστής Pentium 3 1.0 GHz
Μνήμη 256 MB RAM
Κάρτα γραφικών 32 MB
Σκληρός δίσκος 1.6 GB