Μια παράπλευρη ιστορία του Suikoden IV, με διαφορετικό ύφος και πολύ καλό gameplay. Όσοι πιστοί των strategy/ RPGs προσέλθετε…
Πόλεμοι…τακτικής
Strategy/ RPG, μια κατηγορία που χαίρει τεράστιας εκτίμησης στην Ιαπωνία και την Αμερική, αλλά που στην Ευρώπη μάλλον έχει περάσει απαρατήρητη από το ευρύ κοινό. Την κατάσταση αυτή θέλει να αλλάξει η Konami με το Suikoden Tactics, ένα παιχνίδι της κατηγορίας «Tactics», η οποία καταφέρνει να συνδυάσει στον βέλτιστο δυνατό βαθμό την κλασική αφήγηση και εξέλιξη των ιαπωνικών RPG, με την τακτική και την χρήση στρατηγικής που συναντάμε σε πιο «δυτικογενή» παιχνίδια. Ένας από τους λόγους που ίσως βοηθήσουν το νέο Suikoden να αγαπηθεί από το κοινό -εκτός των αρκετών άλλων θετικών στοιχείων του που θα αναφέρουμε- είναι η απλότητα και ο χαμηλός βαθμός δυσκολίας του. Είναι χαρακτηριστικό πως, σε αντίθεση με άλλους τίτλους Tactics -όπως για παράδειγμα τα δύο Final Fantasy για PSX και GBA- το δημιούργημα της Konami διαθέτει ένα απλοϊκό σενάριο που ξετυλίγεται ομαλά και χωρίς απρόσμενες εκπλήξεις, ενώ εξίσου απλοϊκό είναι και το σύστημα μάχης, το οποίο μαθαίνεται σε ελάχιστο χρόνο.
Αλλά όλα αυτά θα τα δούμε σε λίγο. Για αρχή ας κάνουμε μια αναφορά στο σενάριο, στοιχείο που αποτελεί το ήμισυ της επιτυχίας κάθε RPG που σέβεται τον εαυτό του. Αυτό που θα προσέξει ο παίκτης, πριν ακόμη ξεκινήσει το κυρίως παιχνίδι, είναι οι στενοί δεσμοί του Tactics με το περσινό Suikoden IV. Αυτοί οι δεσμοί προδίδονται, αρχικά από ένα μήνυμα που μας προτρέπει να φορτώσουμε (αν έχουμε) ένα σωσμένο αρχείο του Suikoden IV από την κάρτα μνήμης στο νέο παιχνίδι και στη συνέχεια από την εμφάνιση δύο εκ των σημαντικότερων χαρακτήρων που είχαμε συναντήσει στο πιο πρόσφατο RPG της Konami.
Όμως η ιστορία του Tactics είναι διαφορετική από αυτή του Suikoden IV, καθώς λαμβάνει χώρα επτά χρόνια πριν το προηγούμενο παιχνίδι και απεικονίζει τους δύο προαναφερθέντες ήρωες ως μικρά παιδιά. Το σημείο αναφοράς πίσω από την ιστορία του νέου αυτού τίτλου είναι τα Rune Canons. Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με παντοδύναμα όπλα που -συνήθως- προσαρμόζονται επάνω σε πλοία και, χρησιμοποιώντας μαγεία, προκαλούν τεράστιες καταστροφές. Σε μια αναζήτηση αυτών που είναι υπεύθυνοι για τη δημιουργία των Rune Canons και των μυστικών που αυτά εμπεριέχουν μέσα τους, ξεκινά μια ομάδα τυχοδιωκτών με ηγέτη τον Kyril, έναν παντοδύναμο πολεμιστή, που συνοδεύεται από ορισμένους εξίσου σημαντικούς χαρακτήρες. Βέβαια, σε κλασικό Tactics ύφος, το νέο Suikoden προσφέρει, εκτός της βασικής ομάδας, περισσότερους από 50 ακόμη χαρακτήρες, οι οποίοι θα ενσωματώνονται στην ομάδα κατά περίσταση, θα βοηθούν σε ορισμένες μάχες και στη συνέχεια θα ακολουθούν το δρόμο τους. Ωστόσο, η κυρίως πλοκή του παιχνιδιού, είναι θεμελιωμένη επάνω σε τρεις με τέσσερις βασικούς ήρωες, μέσα από τους οποίους θα ξετυλιχτεί η βασική ιστορία.
Σε θέσεις μάχης
Αν και αρχικά το Suikoden Tactics ξενίζει τον παίκτη με τα «παιδικά» και καθόλου λεπτομερή γραφικά του, το σύστημα μάχης, που αναδύει τις χάρες του από τα πρώτα κιόλας λεπτά, είναι αυτό που θα του χαρίσει την οποία επιτυχία γνωρίσει στην αγορά. Υιοθετώντας έξυπνες ιδέες που έχουν κατά καιρούς χρησιμοποιηθεί σε άλλα RPG που προηγήθηκαν του Suikoden Tactics, η Konami κατάφερε να δημιουργήσει ένα απλό και ευχάριστο σύστημα μάχης, που την ίδια στιγμή προσφέρει ικανοποιητικό βάθος και πλειάδα επιλογών.
Όπως συμβαίνει στα παιχνίδια του είδους, οι μάχες θυμίζουν μια ψηφιακή εκδοχή του σκακιού. Μετά από κάθε κινηματογραφική σκηνή που οδηγεί σε ορισμένες εξελίξεις, η απεικόνιση αλλάζει και η κάμερα παίρνει θέση τριών τετάρτων πάνω από τους χαρακτήρες. Μέσω αυτής της κάμερας έχουμε πλέον μια ολοκληρωμένη άποψη του πεδίου μάχης, το οποίο έχει μεν όρια, αλλά και αρκετά μεγάλο μέγεθος. Κάθε χαρακτήρας έχει τη δυνατότητα μετακίνησης ως πιόνι επάνω στο χάρτη και τα βήματα που μπορεί να εκτελέσει εξαρτώνται από τα attributes και τους βαθμούς εμπειρίας του. Αυτά τα βήματα εμφανίζονται ως τετράγωνα γύρω από τον εκάστοτε χαρακτήρα, ενώ παραπλήσια τετράγωνα εμφανίζονται για να καταδείξουν την ακτίνα χτυπήματος που διαθέτει κάθε ένας από τους πολεμιστές. Είναι αυτονόητο πως οι melee μαχητές έχουν περιορισμένη ακτίνα δράσης, ενώ οι ranged, όντας πιο αδύναμοι, μπορούν να εξαπολύουν τις επιθέσεις τους από ασφαλή απόσταση.
Το σύστημα μάχης διαθέτει δύο ακόμη σημεία-κλειδιά, που καταφέρνουν να ανυψώσουν την ποιότητά του. Το πρώτο είναι αυτό των combos που εκτελούνται από δύο ή περισσότερους χαρακτήρες, ενώ το δεύτερο είναι αυτό της ταύτισης των περιβαλλόντων θέσεων με το element του εκάστοτε χαρακτήρα. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με την εξαπόλυση συνδυασμένων χτυπημάτων από χαρακτήρες, που κατά τα διάρκεια της μάχης έχουν αναπτύξει στενούς δεσμούς. Αν λοιπόν δύο χαρακτήρες οποιασδήποτε φύσης και κατηγορίας, έρθουν κοντά, συνομιλήσουν και αλληλοβοηθηθούν, τότε είναι πολύ πιθανό, σε κάποιο σημείο της μάχης, να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να εξαπολύσουν ένα πανίσχυρο χτύπημα κατά του εχθρού.
Στο δεύτερο σημαντικό στοιχείο του συστήματος μάχης που αναφέραμε, δίνεται η δυνατότητα ορισμού του χώρου όπου στέκεται ένα πολεμιστής στο στοιχείο της φύσης που τον χαρακτηρίζει. Αν λοιπόν ένας πολεμιστής που είναι ταυτισμένος με τη φωτιά, μετατρέψει τα περιφερειακά blocks του στο αντίστοιχο element, τότε οι επιθέσεις του θα είναι κατά πολύ ισχυρότερες, ενώ η άμυνά του αρκετά πιο αποτελεσματική. Περιττό να αναφέρουμε πως οι μάχες είναι τύπου turn based (αναμονή σειράς) κάτι που σημαίνει πως εκτελώντας μια κίνηση, θα πρέπει να περιμένουμε την αντίστοιχη του εχθρού για να συνεχίσουμε. Το καλό είναι πως στο επάνω δεξί μέρος της οθόνης υπάρχει μια μεγάλη μπάρα που απεικονίζει όλους τους στρατιώτες κάθε μάχης και τη σειρά με την οποία θα έρθει η ώρα να κινηθούν. Σε γενικές γραμμές, το σύστημα μάχης του Suikoden Tactics, αν και υπολείπεται αυτού του Final Fantasy Tactics Advance, είναι αρκετά καλό και μοιάζει να σχεδιάστηκε με γνώμονα την απλότητα και την ευκολία. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, μιας και έτσι δίνεται η δυνατότητα σε λιγότερο μυημένους παίκτες να δοκιμάσουν μια μάλλον παραμελημένη κατηγορία, χωρίς ιδιαίτερους προβληματισμούς.
Progressive Scan;
Όσο και αν ακούγεται παράξενο, το Suikoden Tactics (όπως και το Suikoden IV πριν από αυτό) υποστηρίζει απεικόνιση στα 480p και παρόλο που μια τέτοια δυνατότητα αρχικά φαντάζει ανούσια για παιχνίδι αυτού του είδους, η συνέχεια αποδεικνύει ακριβώς το αντίθετο. Η τεχνοτροπία των γραφικών του Tactics παραπέμπει σε παλιά ιαπωνικά RPG, με χαρακτήρες που θυμίζουν Lego και με ελάχιστο επίπεδο λεπτομέρειας στο σχεδιασμό τους.
Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι τεχνικής cel shaded και κινούνται σε τρισδιάστατο πολυγωνικό περιβάλλον, με εξίσου χαμηλό επίπεδο λεπτομέρειας, όμως όλα αυτά -κατά έναν παράξενο τρόπο- δεν δημιουργούν άσχημη εντύπωση στο μάτι, δεδομένου πάντα πως ξέρεις τι περιμένεις. Το καρτουνίστικο, σχεδόν παιδικό ύφος των γραφικών μοιάζει να δένει απόλυτα με τη φιλοσοφία του παιχνιδιού, ενώ οι μάχες απεικονίζονται με πολύ όμορφο τρόπο. Η υψηλή ανάλυση της απεικόνισης βοηθά να αναδειχθούν τα εντυπωσιακά εφέ από τα ξόρκια που εξαπολύουν οι χαρακτήρες, ενώ η κίνηση στο χώρο είναι πάντα ομαλή και με απολύτως… anime φιλοσοφία. Ατυχές είναι το γεγονός πως ο ήχος δεν κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα, μιας και έχουμε με πολύ κακή απόδοση των ομιλιών, μέτρια μουσικά θέματα και ηχητικά εφέ που πολλές φορές δεν ανταποκρίνονται στα επί της οθόνης τεκταινόμενα.
Κλείνοντας αυτήν την παρουσίαση μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε πως το Suikoden Tactics είναι μια αρκετά καλή προσθήκη στη σειρά. Αν και είναι σαφές πως δεν έχουμε να κάνουμε με κάτι το αριστουργηματικό (άλλωστε η σειρά Suikoden γενικότερα έχει κάποια συγκεκριμένα όρια στην ποιότητά της), σίγουρα το Tactics είναι ένα ευχάριστο spin-off, με απλοϊκό και ενδιαφέρον gameplay, το οποίο αναφέρεται κυρίως σε αυτούς που δεν είναι γαλουχημένοι στα παιχνίδια αυτής της κατηγορίας και επιθυμούν να κάνουν τα πρώτα δειλά τους βήματα. Αν είστε ένας από αυτούς, τότε μέσα του θα βρείτε πολλές ώρες ευχάριστου και κλασικού ιαπωνικού gameplay.
Widescreen Όχι
Progressive Scan 480p
PAL 60 Hz Ναι
Ήχος Stereo